Ik zou in dit geval alles behalve AfD kiezen, dus desnoods ook een christelijke partij.quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:02 schreef derLudolf het volgende:
Gewetensvraag, wat zouden jullie stemmen als jullie aanstaande zondag in Sachsen Anhalt mochten stemmen?
AfD staat op 43% en CDU rond de 21%
Door partijen die de kiesdrempel niet halen, Grüne staat met 6% net daarboven, kunnen ze zelfs op 50% van de zetels komen. SPD staat op 8,5%
Zouden jullie dan op een gristelijke partij stemmen?
Deze komt van een schiereiland voor China. En is nog net van voor het zeuren om niets.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:57 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nieuwe-auto-boks! Welke is het geworden? Hier een Chinees, BYD Dolphin Surf.
Morgen ritjes makeninstellingen heb ik net op de oprit doorgeakkerd, ik kan niks onder het rijden
en als ik in deze niet vooruit blijf kijken gaat hij mekkeren
Quote:…” met gemak…” Onthouden als het even tegen valt…quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef Tele6 het volgende:
Mijn presentatie voor de mensen van het onderzoeksconsortium ging prima
En de collega van andere uni met wie ik samen zou moeten werken, stelde zelf al samenwerking voor
En de overlap tussen haar plan en mijn werk is helemaal niet zo enorm, dus waarschijnlijk kan ik BEIDE doen en dan kom ik echt met gemak aan m'n 4 artikelen voor m'n PhD
quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef Tele6 het volgende:
En de collega van andere uni met wie ik samen zou moeten werken, stelde zelf al samenwerking voor
En de overlap tussen haar plan en mijn werk is helemaal niet zo enorm, dus waarschijnlijk kan ik BEIDE doen en dan kom ik echt met gemak aan m'n 4 artikelen voor m'n PhD
En dit is ook fijn!quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meevaller!
Dierenarts is tevreden over de bloedwaarden van nierkater. Nieren in 9 maanden iets slechter, overige waarden binnen de normale range.
En misschien moet ik hem van tijd tot tijd maar in een box proppen en hallo zwaaien op de praktijk want sinds het bezoekje eet hij een stuk beter. Zelfs dieetvoer gaat er weer in én er werden brokken gegeten. Kater![]()
![]()
Beetje veel ego posts dus voel je niet verplicht te reageren maar ik houd mijn wereld even klein
Wat fijnquote:Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef Tele6 het volgende:
Hoe bedoel je, 43% AfD is ook 57% die het niet stemt, als iedereen al gaat stemmen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval alles behalve AfD kiezen, dus desnoods ook een christelijke partij.
Maar met ruim 40% of misschien zelfs 50% van de stemmen voor AfD in de opiniepeilingen denk ik ook dat 'tegen' stemmen vooral een symbolische waarde zal hebben…
Ik heb vanochtend gelijk ingetekendquote:Op vrijdag 4 september 2026 15:59 schreef mjan het volgende:
[..]
Felienne is leuk!Haar nieuwsbrief is ook een aanrader.
quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef Tele6 het volgende:
Was het festival een aanrader? Toen ik J er over vertelde, heeft hij zich gelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend gelijk ingetekend
Wat ik bedoel is dat met een peiling van tussen de 40 en 50%, bij afvallen van kleine partijen die de kiesdrempel niet halen zoals je zelf zegt, voor het AfD de race al zo goed als gelopen is als het gaat om de grootste partij en wellicht dus zelfs de absolute meerderheid.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, 43% AfD is ook 57% die het niet stemt, als iedereen al gaat stemmen.
Los van wat andere mensen stemmen en wat je daar van vind zit je hopelijk niet met de consequenties van hun keuze.
quote:Kan de AfD in Saksen-Anhalt alleen regeren?
Dat is mogelijk, maar alleen als de AfD na de deelstaatverkiezingen een absolute meerderheid van de zetels in het parlement behaalt. In dat geval kan de partij zelfstandig een regering vormen en de minister-president leveren.
Peilingen laten zien dat de AfD momenteel de grootste partij van Saksen-Anhalt is. Of dat voldoende is voor een absolute meerderheid hangt niet alleen af van het percentage stemmen, maar ook van het aantal partijen dat uiteindelijk in het parlement terechtkomt. Wanneer meerdere kleinere partijen de kiesdrempel niet halen, kan een partij met ruim 40 procent van de stemmen soms toch een meerderheid van de zetels behalen.
Als de AfD wel de grootste partij wordt maar geen absolute meerderheid behaalt, is alleen regeren niet mogelijk. De andere partijen in Saksen-Anhalt sluiten samenwerking met de AfD momenteel uit. Dat kan na de deelstaatverkiezingen leiden tot ingewikkelde coalitieonderhandelingen of politieke blokkades.
De deelstaatverkiezingen van 6 september 2026 worden daarom in heel Duitsland nauwlettend gevolgd. Voor het eerst zou een situatie kunnen ontstaan waarin de AfD daadwerkelijk kans maakt op regeringsverantwoordelijkheid in een Duitse deelstaat.
Bron: https://duitslandvandaag.com/verkiezingen-saksen-anhalt-2026
Dank (ik wist het niet meer)quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
De mens lijdt nog het meest
door het lijden dat hij vreest
Nog meer info over dit onderwerp:quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat met een peiling van tussen de 40 en 50%, bij afvallen van kleine partijen die de kiesdrempel niet halen zoals je zelf zegt, voor het AfD de race al zo goed als gelopen is als het gaat om de grootste partij en wellicht dus zelfs de absolute meerderheid.
Of werkt dat niet zo in Duitsland?
[..]
quote:De AfD in Saksen-Anhalt wil na de deelstaatverkiezingen alleen regeren als de partij een absolute meerderheid behaalt. Lijsttrekker Ulrich Siegmund zegt zich alleen in dat geval kandidaat te stellen voor het premierschap. Daarmee wordt de vraag wie na zondag Saksen-Anhalt kan regeren nog ingewikkelder.
Siegmund zei vrijdag in het gezamenlijke ochtendprogramma van ARD en ZDF dat hij zijn verkiezingsbeloften met geen van de andere partijen volledig zou kunnen uitvoeren. Daarom wil hij alleen een regering vormen wanneer de AfD zelfstandig over een meerderheid in het deelstaatparlement beschikt. De 35-jarige lijsttrekker benadrukte tegelijkertijd dat zijn partij in principe bereid is met andere partijen samen te werken.
Bron: https://duitslandvandaag.(...)bsolute-meerderheid/
Tegeltje: ( bij afwezigheid van @sigme)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😳quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:20 schreef Blues het volgende:
Vandaag wéér niet gebeld door de chirurg. Ondanks meerdere pogingen contact te krijgen, ook via Beter Dichtbij.
Nu maar een bericht gestuurd dat g geen prijs meer stelt op behandeling in dit zkh (mijn oude) maar verder gaat met het zkh in Hlem. (Ons ook goed bekend.)
Ik vind het schandalig dat er niemand contact heeft opgenomen met hem.
Doch dat zelden op komt dagenquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
De mens lijdt nog het meest
door het lijden dat hij vreest
Het IT-deel? Hangt ervan af wat je zoekt. Voor veel inhoud moet je hier niet wezen, voor een heel alternatieve setting met alles wat daarbij hoort wel. Het is IT-volk en IT-onderwerpen maar toch is alles anders.quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Was het festival een aanrader? Toen ik J er over vertelde, heeft hij zich gelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |