quote:Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
quote:
Huiliequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kan ik zwaaien?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
Ik zit in een trein die niet voorkomt in de reisplanner?
Haal een ijsje bijquote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef borisz het volgende:
Weekend.![]()
Mijn week is niet zoals Teleen Cat
.
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.
Dus ga je je bezig houden waar we in Eindhoven moeten gaan eten.
/Als afsluitend etentje na een werkbezoek.
Pas eind vd maand weer echt volle bak.
Afijn morgen wandelen in Utrecht. In de hoop dat de regen beperkt blijft.
(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie
Mag ook een anti tip? Rabauw brewpub is leuk voor de bieren maar het eten is geen aanrader.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef borisz het volgende:
Weekend.![]()
.
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.
(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
Echt?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haal een ijsje bijVenezia
!
Kan me voorstellen dat je dat wel voelt.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
Sonderzug nach Pankow?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...quote:Op donderdag 3 september 2026 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarmee probeer ik niet Tele in de put te praten. Maat het was mij allergrootste stressfactor: wie neemt een geflopte basispsycholoog aan? En als ik ik geen baan heb, hoe zorg ik dan als alleenstaande moeder voor mijn kind, met een netwerk dat alleen pissig op me is?
(Het kwam meer dan goed)
quote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef borisz het volgende:
Weekend.![]()
.
You can check out any time you likequote:Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oeh. Huilen! Vanmorgen nog op het werk gedaan.Och ketjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.
En verder laat ik mensen nu weten dat bepaalde dingen nu even niet gebeuren.
Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint
Sarcasme en cynisme zijn mijn overlevingsmechanismen![]()
![]()
Het klinkt in mijn 'lekenoren' iets als; ik ben tot een 9+ in staat en wil flink uitpakken, maar jullie willen maar een 6je van me.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoi!dankjewel voor meedenken.
Vrijdag is met een man of 40 van ons gedeelte van het consortium.
We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)
Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.
Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.
Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.
M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"
Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @Dr_Flash en stap ik uit in jouw stad.quote:
Stadskant? Andere kant loop je zo onder mijn balkon langsquote:Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef sigme het volgende:
Er reed een sprinter die niet in de NS App stond. Wel een trein van de NS.
[..]
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @:dr_flash en stap ik uit in jouw stad.
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
quote:Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef Blues het volgende:
En mijn dinnetje M. heeft de mega-linke OK in het vu erop zitten.Wat een spanning. Hopelijk een voorspoedig herstelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Zo voelde het welquote:Op donderdag 3 september 2026 18:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...
Klopt. Het hielp ook erg dat ik deze druk zo benoemde, want het was voor hen inderdaad niet zo duidelijk. Het deed hen ook inzien waarom ik weerstand gaf bij alle aanpassingen. Ik zag voortdurend de deadline dichterbij komen en mijn toekomst op losse schroeven staan, twrwijl zij niets te vreze hadden, zij zagen het allemaal wel goed komen (vanuit hun ervaring) maar benoemden dat niet zo. In het praatje op mijn borrel zei mijn promotor dat in een van de moeilijkste had die ze had begeleid. Dat had ik graag eerder gehoordquote:Op donderdag 3 september 2026 19:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |