abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221718659
Kreeg net van de bedrijfsleider ongevraagd ff support over het gezeik. Ik mag me zéker niet inhouden of expres later reageren als er een invaller wordt gevraagd.
Flexibiliteit ten top bij sommige ouwe garde zei ze :P En er heeft al een gesprek plaatsgevonden met de verdachte :D
Hè, doet me goed. :)
  donderdag 3 september 2026 @ 15:27:57 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat het mijn gegevens zijn en ik beslis met wie ik die deel. Ik snap ook wel dat het allemaal een illusie is om er zelf controle over te willen hebben. Ik wordt sinds de hacks bij Odido en het Bevolkingsonderzoek minimaal 5 keer per week gebeld.

Klote-internet ook. Hele maatschappij naar de klote. Behalve jullie dan, jullie mogen blijven.
Vast net of mobiel?
  donderdag 3 september 2026 @ 15:31:51 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718746
IPhone:
quote:
Je kunt inkomende gesprekken van onbekende nummers op je iPhone laten screenen door de functie 'Screen onbekende bellers' in te schakelen.Oproepen screenen instellen

Open de Instellingen-app op je iPhone.Tik op Apps en kies vervolgens voor Telefoon.Scrol naar het gedeelte Screen onbekende bellers.

Selecteer de optie Vraag reden voor bellen.Hoe het werktJe iPhone neemt het gesprek automatisch op wanneer een onbekend nummer belt.De beller krijgt de vraag waarom hij of zij belt.

Je ziet een live tekstweergave (transcriptie) op je scherm van wat de beller zegt.
Je beslist daarna zelf of je het gesprek alsnog aanneemt of wegdrukt.

donderdag 3 september 2026 @ 15:34:28 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718764
Op Android

quote:
1. Op Google Pixel-telefoons

Google Pixel maakt gebruik van de ingebouwde Google Assistent om telefoontjes automatisch of handmatig te filteren.
Instellen:
Open de Telefoon-app.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en kies Instellingen.
Tik op Spam en gesprek screenen (of direct Gesprek screenen).
Schakel Gesprekken automatisch screenen in.
Kies je beschermingsniveau (bijv. Maximale bescherming om alle onbekende nummers te filteren).

Hoe het werkt:

Als er een onbekend nummer belt, neemt de Google Assistent op.
Je ziet een live transcriptie op je scherm verschijnen van wat de beller zegt. Je kunt vervolgens via tekstknopjes antwoorden sturen (zoals "Is het dringend?") of de oproep alsnog aannemen.

2. Op Samsung Galaxy-telefoons
(met Galaxy AI)
Nieuwere Samsung-modellen (zoals de Galaxy S-series) hebben een eigen AI-functie genaamd Oproep screenen.

Instellen:
Open de Telefoon-app van Samsung.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en selecteer Instellingen.
Tik op Oproep screenen (soms onder Belondersteuning of Galaxy AI).
Zet de schakelaar Aan en selecteer Nederlands als taal.

Hoe het werkt:Wanneer je wordt gebeld, tik je op het scherm op Belondersteuning en daarna op Oproep screenen. De AI neemt het woord en typt live uit wat de beller zegt.
Jij kunt antwoorden door een tekstbericht te typen, waarna de AI dit hardop voorleest aan de beller.

pi_221718834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vast net of mobiel?
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Spoilers!
  donderdag 3 september 2026 @ 15:50:39 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718851
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Met deze functie blokkeer je automatisch alle inkomende oproepen van bellers die hun nummerherkenning hebben uitgeschakeld:
Open de Telefoon-app (het icoon waarmee je normaal iemand opbelt).Tik rechtsboven op de drie puntjes (het menu).Kies voor Instellingen.Tik op Geblokkeerde nummers.Zet de schakelaar bij Onbekend aan.
pi_221718863
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@Tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221718920
Dé IJSjesproever in the house 🍦
pi_221718987
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:52 schreef mjan het volgende:
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@:tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Hoi! O+ dankjewel voor meedenken.

Vrijdag is met een man of 40 van ons gedeelte van het consortium.

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.

M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
pi_221719007
Inmiddels heb ik (zoals B me aangeraden had) me verontschuldigd voor mijn inflexibiliteit/weerstand tegen dit nieuwe plan. Postdoc komt morgen om 10:00 naar ons kantoor en dan leg ik het samenwerken wel in de week. Ik heb nog geen slides voor morgen maar dat moet dan ook morgen nog maar. Nu maar gewoon naar huis gegaan. Morgen beter of zo.
pi_221719015
Even heel hard gaan hardlopen straks @Tele6
We have far more in common than that which devides us..
pi_221719026
Kijk eens Tele! Na de eerste ‘paniek’ maak je best snel na een dag al weer stappen! 👍🏼
Vallen en opstaan.
Is er iemand behalve de ervarenen hier om ( ook) mee te brainstormen.?
pi_221719028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Even heel hard gaan hardlopen straks @:tele6
Dat dacht ik ook. 😎
Het hoofd ‘leeg’ rennen.

En goed van de support @Blues w/
pi_221719100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoi! O+ dankjewel voor meedenken.

Vrijdag is met een man of 40 van ons gedeelte van het consortium.

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.
O+

quote:
M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
Wat fijn dat je een plannetje hebt hoe het toch hanteerbaar wordt, klinkt ook goed - en haalbaar voor deze last minute draai. Helemaal gelijk in je overweging dat je met veertig man ook niet productief kunt denken over een nieuwe richting.

En als de oude garde je morgen neersabelt lekker naar huis gaan zodra het mogelijk is. Ze sterven vanzelf uit, alleen duurt het wel lang.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221719175
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexi iliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.

Wat ik denk dat kan helpen is duidelijke notulen van overleggen bijhouden en bij iedere koerswijziging checken: vorige week spraken we a af, je zegt nu b, klopt dat? En uiteindelijk ook leren dat je vast mag houden aan je eigen plan. Ook als het kritiek oplevert. Mij hielp het om over dingen te praten die alleen ik begreep (in een groep sociologen gooide ik er wat neuropsychologische shit en dan waren ze al snel stil :+ ) maar dat moet wel kunnen. En anders gaan verdragen dat wetenschappers per definitie mierenneukers zijn en al-tijd nieuwe ideeën genereren, maar dat het toch gewoon goed is wat je doet.

En dat eikelen en moeilijk doen en kritisch zijn is ook een soort rite of passage. Het heeft denk ik weinig met jou als persoon te maken.

Protip: ik ben ook een keer heel hard gaan huilen toen ik echt gek werd van alles. Werkte verrassend goed :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221719466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
En met kaas.
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221719628
Oeh. Huilen! Vanmorgen nog op het werk gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

En verder laat ik mensen nu weten dat bepaalde dingen nu even niet gebeuren.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

Sarcasme en cynisme zijn mijn overlevingsmechanismen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719632
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:43 schreef Clubsoda het volgende:
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexibiliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221719634
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Ik ben NIET beter met kaas }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

:*
Spoilers!
pi_221719646
quote:
SPOILER

Knuffel :*
pi_221719692
Ach @Cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
pi_221719701
quote:

[..]
Ik ben NIET beter met kaas }:|
Ik vind jou LIEF O+
pi_221719702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan is een lieve opmerking net even teveel
Oh -O- :@
pi_221719706
quote:
11s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh -O- :@
_O-
Da’s een andere lief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')