abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221717350
En met kaas.
pi_221717362
Chirurg heeft maandag niet gebeld. Omdat spoed OK. En belde coll.
Die heeft beloofd gister rond 17 uur te bellen na overleg met eigen chir. Prima.

Niet gebeld.

Chir zelf heeft (met onbekend nr) dinsdagochtend 2x gebeld. Zonder in te spreken.. g had wel 2 gemiste oproepen maar van onbekend en wachtte tot hij weer gebeld zou worden.

Belafspraken o|O
g heeft een Beter Dichtbij bericht gestuurd en er wordt geprobeerd vandaag contact met hem op te nemen.
pi_221717365
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
En met kaas.
Ik heb alleen verstand van kaas :9 en niet van het PhD gebeuren, maar het klinkt stom voor jou :* Er is tocn niet zomaar een plan C, dat moeten zij zich toch ook realiseren en dan ook nog op korte termijn?
pi_221717383
Vanmiddag weer een dienstje en tref ik weer de boodschapper van het gezeik met dat ik teveel zou invallen.
Het is nog steeds mijn systeem niet uit, iets met wat Clubsoda postte dus.

Ben je goddome 67, lekker met pensioen, leuk vrijwilligerswerk waar ik energie van krijg, en dat is het nog steeds maar het heeft wel voor een domper op mijn aanvankelijk enthousiasme gezorgd. Dus nu zie ik haar weer en vind het lastig.
Hoelang duurt het voor dit uit mijn systeem is, want niemand is hier nog mee bezig, alleen ik natuurlijk weer 8)7 8)7
pi_221717390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:31 schreef Blues het volgende:
Chirurg heeft maandag niet gebeld. Omdat spoed OK. En belde coll.
Die heeft beloofd gister rond 17 uur te bellen na overleg met eigen chir. Prima.

Niet gebeld.

Chir zelf heeft (met onbekend nr) dinsdagochtend 2x gebeld. Zonder in te spreken.. g had wel 2 gemiste oproepen maar van onbekend en wachtte tot hij weer gebeld zou worden.

Belafspraken o|O
g heeft een Beter Dichtbij bericht gestuurd en er wordt geprobeerd vandaag contact met hem op te nemen.
Wat een gedoe :'(
pi_221717607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:35 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag weer een dienstje en tref ik weer de boodschapper van het gezeik met dat ik teveel zou invallen.
Het is nog steeds mijn systeem niet uit, iets met wat Clubsoda postte dus.

Ben je goddome 67, lekker met pensioen, leuk vrijwilligerswerk waar ik energie van krijg, en dat is het nog steeds maar het heeft wel voor een domper op mijn aanvankelijk enthousiasme gezorgd. Dus nu zie ik haar weer en vind het lastig.
Hoelang duurt het voor dit uit mijn systeem is, want niemand is hier nog mee bezig, alleen ik natuurlijk weer 8)7 8)7
Bespreken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221717651
*KNIP Onterechte rant KNIP *

[ Bericht 97% gewijzigd door Vanyel op 03-09-2026 12:19:04 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221717726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik probeer mijn gegevens bij twee bedrijven te laten verwijderen. Dat gaat toch soms zo moeilijk :X

Ik ben hier ook mee bezig. Werd laatst gebeld op mijn privenummer, door een leverancier van software aan bedrijf waar ik werk, die het pakket wilde uitbereiden naar mijn vakgebied. Op mijn 'nee' werd gereageerd met 'jamaar, jij werkt toch bij bedrijf XX, en wij zijn al leverancier, en ik leg graag uit blablabla'. Aangegeven dat ik hier niet van gediend was en hoe hij mijn gegevens had. Blijkbaar ergens gekocht bij een bedrijf dat publieke gegevens verzamelt. Dus zowel bij het softwarebedrijf, als het data-verkoopbedrijf mijn gegevens opgevraagd. Het softwarebedrijf verwees met 'jamaar eerlijk gekocht' naar het databedrijf als bron van de data, en databedrijf is duidelijk Amerikaans en werkt met opt-out ipv opt-in die we hier in Europa hebben. Databedrijf heeft al verzoek om mijn gegevens te verwijderen, maar ik denk nog over reply naar softwarebedrijf omdat ik ze mee wil geven dat de set die ze gekocht hebben niet correct samengesteld is. Tegelijkertijd voelt dat ook een beetje als verspilde moeite.
pi_221717732
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bespreken?
Ja, mss beter, maar het komt niet uit haar koker.
pi_221717742
En duidelijk niet ontopic, hebben we de nieuwe offerte van de aannemer ontvangen ;(
pi_221717766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:34 schreef Tuindier het volgende:
En duidelijk niet ontopic, hebben we de nieuwe offerte van de aannemer ontvangen ;(
Oei, had je niet verschillende aanbieders vergeleken?
pi_221717815
Natuurlijk wel.
pi_221717820
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:34 schreef Tuindier het volgende:
Topictitel was wishful thinking vrees ik ;(
pi_221717839
Nog een O+ onder de riem voor @Tele6 . Promoveren kan erg alleen voelen ondanks begeleiders en lotgenoten.
pi_221717853
Oh en @AnneX een helm zou ik ook niet tweedehands kopen. Ook als ie aan de buitenkant niet is beschadigd, kan er intern iets aan de hand zijn dat je niet ziet. Zelfde als met bijvoorbeeld kinderstoeltjes voor de auto: na een val/ongeluk moet je die gewoon vervangen, ook al zie je niet, want de enige reden dat je ze gebruikt is voor bescherming.

Heb je een andere helm gekocht dat deze weg kan? O-)

Ik ook wat dingen op marktplaats staan en nu al een paar dagen iemand die 's avonds/'s nachts stuurt dat die het morgen wel kan ophalen. Als ik dan een tijd aangeef dat het kan, hoor ik niks meer, tot de volgende nacht weer een berichtje 'oh niet gelukt, morgen kan ik wel'. Daar blijf ik dus niet meer voor thuis.
pi_221717890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik ben hier ook mee bezig. Werd laatst gebeld op mijn privenummer, door een leverancier van software aan bedrijf waar ik werk, die het pakket wilde uitbereiden naar mijn vakgebied. Op mijn 'nee' werd gereageerd met 'jamaar, jij werkt toch bij bedrijf XX, en wij zijn al leverancier, en ik leg graag uit blablabla'. Aangegeven dat ik hier niet van gediend was en hoe hij mijn gegevens had. Blijkbaar ergens gekocht bij een bedrijf dat publieke gegevens verzamelt. Dus zowel bij het softwarebedrijf, als het data-verkoopbedrijf mijn gegevens opgevraagd. Het softwarebedrijf verwees met 'jamaar eerlijk gekocht' naar het databedrijf als bron van de data, en databedrijf is duidelijk Amerikaans en werkt met opt-out ipv opt-in die we hier in Europa hebben. Databedrijf heeft al verzoek om mijn gegevens te verwijderen, maar ik denk nog over reply naar softwarebedrijf omdat ik ze mee wil geven dat de set die ze gekocht hebben niet correct samengesteld is. Tegelijkertijd voelt dat ook een beetje als verspilde moeite.
}:| }:| }:|

En ;( voor de offerte. Ik ben zo bang om aan dat deel van het traject te beginnen.

@Sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Spoilers!
  Moderator donderdag 3 september 2026 @ 13:10:42 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221717917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
AnneX :N }:|

Ik probeer mijn gegevens bij twee bedrijven te laten verwijderen. Dat gaat toch soms zo moeilijk :X
Waarom je beperkte energie daar in steken en niet in leuke dingen. Laat ze er gelukkig mee zijn, zonder bsn/handtekening kun je er ook niet alles mee...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221717931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:54 schreef Tuindier het volgende:
Nog een O+ onder de riem voor @:Tele6 . Promoveren kan erg alleen voelen ondanks begeleiders en lotgenoten.
Ik weet nu ook idd niet met wie ik nog kan praten om me te helpen om dat plan C/D/E/etc te maken. Vanochtend zei B dat ik het er met een van m'n begeleiders weer over moet hebben maar we hebben er gisteren 2,5 uur over gepraat en dat ging nergens heen. M'n kantoorgenootjes heb ik gisteren ook mee gepraat.
Als het gewoon aan mij ligt. Mijn houding t.o.v. veranderende plannen. Ik moet beter schakelen. Ik ken m'n begeleider nu 2 jaar en hij doet elke week een 180. Ik voel een boel weerstand maar dat zit in mij en betekent niet dat er iets mis is met het voorgestelde nieuwe plan.
pi_221717946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ;( voor de offerte. Ik ben zo bang om aan dat deel van het traject te beginnen.

@:sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Niet Sarabi maar wel murdoku-fan. Lekker schermloos vermaak.

En de offerte, er moet ook veel gebeuren, dus dat het veel geld is, is niet gek. Maar wel steeds even schrikken want iedere detaillering lijkt er wel weer wat bij te komen.
pi_221717998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:17 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Niet Sarabi maar wel murdoku-fan. Lekker schermloos vermaak.

En de offerte, er moet ook veel gebeuren, dus dat het veel geld is, is niet gek. Maar wel steeds even schrikken want iedere detaillering lijkt er wel weer wat bij te komen.
Ik durf niet eens aan de prijzen te denken. Al snel een ton. Misschien wel 2 en dat kan ook niet maar dan kunnen we schrappen. Maar als het 3 is, hebben we wel een enorm probleem. Binnenkort maar eens stoppen met uitstellen. Eerst vakantie.

En voor die vakantie heb ik net een nieuwe rugzak gekocht. Het derde goedkope ding in 3 jaar. Ik moet toch maar eens werk gaan maken van een echte goeie een keer.

Overzetzonnebril was na een jaar ook toe aan vervanging. Nodig nu ik geen nieuwe bril doe. Stomme wegwerpmaatschappij ook weer.

Maar ik heb ook 4 Pyrex ovenschalen gekocht als aanvulling op de al grote Pyrex verzameling. En die gaan mijn leven lang mee.

Zijn sommige Murdoku boeken beter dan anderen? Ik zag allemaal verschillende. Heb geen idee.
Spoilers!
pi_221718013
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom je beperkte energie daar in steken en niet in leuke dingen. Laat ze er gelukkig mee zijn, zonder bsn/handtekening kun je er ook niet alles mee...
Omdat het mijn gegevens zijn en ik beslis met wie ik die deel. Ik snap ook wel dat het allemaal een illusie is om er zelf controle over te willen hebben. Ik wordt sinds de hacks bij Odido en het Bevolkingsonderzoek minimaal 5 keer per week gebeld.

Klote-internet ook. Hele maatschappij naar de klote. Behalve jullie dan, jullie mogen blijven.
Spoilers!
pi_221718233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat het mijn gegevens zijn en ik beslis met wie ik die deel. Ik snap ook wel dat het allemaal een illusie is om er zelf controle over te willen hebben. Ik wordt sinds de hacks bij Odido en het Bevolkingsonderzoek minimaal 5 keer per week gebeld.

Klote-internet ook. Hele maatschappij naar de klote. Behalve jullie dan, jullie mogen blijven.
Helemaal niet bij nagedacht, maar Odido is natuurlijk waarom ik gebeld word door shitnummers.
Merci.
pi_221718255
Word je zò vaak gebeld? Misschien kan ik beter niks zeggen.
Hooguit 1 x jaar op de vaste lijn.
Mobiel nog minder.

Telefonische consulten komen van een 088xyz nummer.
Als een tel.consult wordt verwacht neem ik wel op.

Affijn de zomerse symbooltjes van ijsjes en palmbomen zijn weer ingeruild voor domme bolletjes.
“De zomer is voorbij”, zegt de trainer.
Maak er dan eikeltjes en kastanjes van.
Zal het de twee ouwe buurjongens nu mannen eens zeggen! die werken al jaren bij de leverancier van toestellen.

Ja van de bezwaren met de helm begrijp ik. Nee heb je etc.etc.
pi_221718259
Ik zat in zowel odido als ben hack, maar ben sindsdien slechts 2x gebeld en daarna nooit meer. Ik vermoed dat ik ook bij het bol/CEVA logistics hack zat, ook al heb ik van niemand daar bericht over gehad. Vanaf ongeveer dat moment krijg ik namelijk zo'n 10 spam mails per dag. Dus lijkt me aannemelijker dat dat van een nieuw lek is, dan van degene die toen al maanden geleden was.

@Tele6 :* ik kom later nog met een inhoudelijk zinnigere reactie.
pi_221718462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Ik vond boek 1 erg leuk.
2 totaal niet, er zijn in dat boek wat extra regeltjes toegevoegd en op een of andere manier vond ik er geen hol meer aan.
pi_221718659
Kreeg net van de bedrijfsleider ongevraagd ff support over het gezeik. Ik mag me zéker niet inhouden of expres later reageren als er een invaller wordt gevraagd.
Flexibiliteit ten top bij sommige ouwe garde zei ze :P En er heeft al een gesprek plaatsgevonden met de verdachte :D
Hè, doet me goed. :)
  donderdag 3 september 2026 @ 15:27:57 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vast net of mobiel?
  donderdag 3 september 2026 @ 15:31:51 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718746
IPhone:
quote:
Je kunt inkomende gesprekken van onbekende nummers op je iPhone laten screenen door de functie 'Screen onbekende bellers' in te schakelen.Oproepen screenen instellen

Open de Instellingen-app op je iPhone.Tik op Apps en kies vervolgens voor Telefoon.Scrol naar het gedeelte Screen onbekende bellers.

Selecteer de optie Vraag reden voor bellen.Hoe het werktJe iPhone neemt het gesprek automatisch op wanneer een onbekend nummer belt.De beller krijgt de vraag waarom hij of zij belt.

Je ziet een live tekstweergave (transcriptie) op je scherm van wat de beller zegt.
Je beslist daarna zelf of je het gesprek alsnog aanneemt of wegdrukt.

donderdag 3 september 2026 @ 15:34:28 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718764
Op Android

quote:
1. Op Google Pixel-telefoons

Google Pixel maakt gebruik van de ingebouwde Google Assistent om telefoontjes automatisch of handmatig te filteren.
Instellen:
Open de Telefoon-app.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en kies Instellingen.
Tik op Spam en gesprek screenen (of direct Gesprek screenen).
Schakel Gesprekken automatisch screenen in.
Kies je beschermingsniveau (bijv. Maximale bescherming om alle onbekende nummers te filteren).

Hoe het werkt:

Als er een onbekend nummer belt, neemt de Google Assistent op.
Je ziet een live transcriptie op je scherm verschijnen van wat de beller zegt. Je kunt vervolgens via tekstknopjes antwoorden sturen (zoals "Is het dringend?") of de oproep alsnog aannemen.

2. Op Samsung Galaxy-telefoons
(met Galaxy AI)
Nieuwere Samsung-modellen (zoals de Galaxy S-series) hebben een eigen AI-functie genaamd Oproep screenen.

Instellen:
Open de Telefoon-app van Samsung.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en selecteer Instellingen.
Tik op Oproep screenen (soms onder Belondersteuning of Galaxy AI).
Zet de schakelaar Aan en selecteer Nederlands als taal.

Hoe het werkt:Wanneer je wordt gebeld, tik je op het scherm op Belondersteuning en daarna op Oproep screenen. De AI neemt het woord en typt live uit wat de beller zegt.
Jij kunt antwoorden door een tekstbericht te typen, waarna de AI dit hardop voorleest aan de beller.

pi_221718834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vast net of mobiel?
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Spoilers!
  donderdag 3 september 2026 @ 15:50:39 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718851
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Met deze functie blokkeer je automatisch alle inkomende oproepen van bellers die hun nummerherkenning hebben uitgeschakeld:
Open de Telefoon-app (het icoon waarmee je normaal iemand opbelt).Tik rechtsboven op de drie puntjes (het menu).Kies voor Instellingen.Tik op Geblokkeerde nummers.Zet de schakelaar bij Onbekend aan.
pi_221718863
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@Tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221718920
Dé IJSjesproever in the house 🍦
pi_221718987
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:52 schreef mjan het volgende:
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@:tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Hoi! O+ dankjewel voor meedenken.

Vrijdag is met een man of 40 van ons gedeelte van het consortium.

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.

M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
pi_221719007
Inmiddels heb ik (zoals B me aangeraden had) me verontschuldigd voor mijn inflexibiliteit/weerstand tegen dit nieuwe plan. Postdoc komt morgen om 10:00 naar ons kantoor en dan leg ik het samenwerken wel in de week. Ik heb nog geen slides voor morgen maar dat moet dan ook morgen nog maar. Nu maar gewoon naar huis gegaan. Morgen beter of zo.
pi_221719015
Even heel hard gaan hardlopen straks @Tele6
We have far more in common than that which devides us..
pi_221719026
Kijk eens Tele! Na de eerste ‘paniek’ maak je best snel na een dag al weer stappen! 👍🏼
Vallen en opstaan.
Is er iemand behalve de ervarenen hier om ( ook) mee te brainstormen.?
pi_221719028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Even heel hard gaan hardlopen straks @:tele6
Dat dacht ik ook. 😎
Het hoofd ‘leeg’ rennen.

En goed van de support @Blues w/
pi_221719100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.
O+

quote:
M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
Wat fijn dat je een plannetje hebt hoe het toch hanteerbaar wordt, klinkt ook goed - en haalbaar voor deze last minute draai. Helemaal gelijk in je overweging dat je met veertig man ook niet productief kunt denken over een nieuwe richting.

En als de oude garde je morgen neersabelt lekker naar huis gaan zodra het mogelijk is. Ze sterven vanzelf uit, alleen duurt het wel lang.
pi_221719175
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexi iliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.

Wat ik denk dat kan helpen is duidelijke notulen van overleggen bijhouden en bij iedere koerswijziging checken: vorige week spraken we a af, je zegt nu b, klopt dat? En uiteindelijk ook leren dat je vast mag houden aan je eigen plan. Ook als het kritiek oplevert. Mij hielp het om over dingen te praten die alleen ik begreep (in een groep sociologen gooide ik er wat neuropsychologische shit en dan waren ze al snel stil :+ ) maar dat moet wel kunnen. En anders gaan verdragen dat wetenschappers per definitie mierenneukers zijn en al-tijd nieuwe ideeën genereren, maar dat het toch gewoon goed is wat je doet.

En dat eikelen en moeilijk doen en kritisch zijn is ook een soort rite of passage. Het heeft denk ik weinig met jou als persoon te maken.

Protip: ik ben ook een keer heel hard gaan huilen toen ik echt gek werd van alles. Werkte verrassend goed :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221719466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
En met kaas.
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221719628
Oeh. Huilen! Vanmorgen nog op het werk gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

En verder laat ik mensen nu weten dat bepaalde dingen nu even niet gebeuren.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

Sarcasme en cynisme zijn mijn overlevingsmechanismen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719632
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:43 schreef Clubsoda het volgende:
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexibiliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie :'(
pi_221719634
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Ik ben NIET beter met kaas }:|
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

:*
Spoilers!
pi_221719646
quote:
SPOILER

Knuffel :*
pi_221719692
Ach @Cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
pi_221719701
quote:

[..]
Ik ben NIET beter met kaas }:|
Ik vind jou LIEF O+
pi_221719702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan is een lieve opmerking net even teveel
Oh -O- :@
pi_221719706
quote:
11s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh -O- :@
_O-
Da’s een andere lief
pi_221719739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
O+
quote:
17s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik vind jou LIEF O+
:'( :'( :'(

Want zo heurt het :P
pi_221719805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O+
[..]
:'( :'( :'(

Want zo heurt het :P
Huilie :P

SPOILER
pi_221719836
Ik zit in een trein die niet voorkomt in de reisplanner?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221719855
Vanmiddag weer een voorraad pastasaus in de slowcooker gemaakt. Straks in de vriezer voor “geen zin in koken maar wel in eten” dagen. Picnic had weer stoofperen dus die komen morgen ook. Schillen kan zittend (lopen gaat wel maar niet te lang en langer staan ook niet). Ook staat het maken van champignonsoep op de planning en ajaam ketjap (niet allemaal morgen)
pi_221719859
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
Kan ik zwaaien?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2026 @ 18:41:45 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221719886
Weekend. :)
Mijn week is niet zoals Tele :* en Cat :*.
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.

Dus ga je je bezig houden waar we in Eindhoven moeten gaan eten :+.
/Als afsluitend etentje na een werkbezoek.
Pas eind vd maand weer echt volle bak.

Afijn morgen wandelen in Utrecht. In de hoop dat de regen beperkt blijft.
(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221719894
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef borisz het volgende:
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.

(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
Haal een ijsje bij O+ Venezia O+ !

@Cat-astrophe :*
pi_221719918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie :'(
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
pi_221719925
quote:

Mag ook een anti tip? Rabauw brewpub is leuk voor de bieren maar het eten is geen aanrader.
pi_221719928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haal een ijsje bij O+ Venezia O+ !

Echt?
Bij nijntjepleintje kom je praktisch van il mulino af
pi_221719932
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
Kan me voorstellen dat je dat wel voelt.
pi_221719933
Daarmee probeer ik niet Tele in de put te praten. Maat het was mij allergrootste stressfactor: wie neemt een geflopte basispsycholoog aan? En als ik ik geen baan heb, hoe zorg ik dan als alleenstaande moeder voor mijn kind, met een netwerk dat alleen pissig op me is?

(Het kwam meer dan goed O+ )
  Moderator donderdag 3 september 2026 @ 18:51:45 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221719936
quote:
Sonderzug nach Pankow?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221719941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarmee probeer ik niet Tele in de put te praten. Maat het was mij allergrootste stressfactor: wie neemt een geflopte basispsycholoog aan? En als ik ik geen baan heb, hoe zorg ik dan als alleenstaande moeder voor mijn kind, met een netwerk dat alleen pissig op me is?

(Het kwam meer dan goed O+ )
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...
pi_221719990
quote:

O+
pi_221720005
quote:
You can check out any time you like >:)
pi_221720007
quote:
SPOILER

Och ketje :{ :*
pi_221720042
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het klinkt in mijn 'lekenoren' iets als; ik ben tot een 9+ in staat en wil flink uitpakken, maar jullie willen maar een 6je van me.
-O-

:*
pi_221720127
En mijn dinnetje M. heeft de mega-linke OK in het vu erop zitten.

SPOILER
pi_221720128
Er reed een sprinter die niet in de NS App stond. Wel een trein van de NS.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan ik zwaaien?
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @Dr_Flash en stap ik uit in jouw stad.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221720180
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @:dr_flash en stap ik uit in jouw stad.
Stadskant? Andere kant loop je zo onder mijn balkon langs :+
pi_221720192
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.
pi_221720210
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Wat een spanning. Hopelijk een voorspoedig herstel :*
pi_221720326
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...
Zo voelde het wel :D
pi_221720359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:24 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.
Klopt. Het hielp ook erg dat ik deze druk zo benoemde, want het was voor hen inderdaad niet zo duidelijk. Het deed hen ook inzien waarom ik weerstand gaf bij alle aanpassingen. Ik zag voortdurend de deadline dichterbij komen en mijn toekomst op losse schroeven staan, twrwijl zij niets te vreze hadden, zij zagen het allemaal wel goed komen (vanuit hun ervaring) maar benoemden dat niet zo. In het praatje op mijn borrel zei mijn promotor dat in een van de moeilijkste had die ze had begeleid. Dat had ik graag eerder gehoord :P ik maar denken dat het aan mij lag.
pi_221720370
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @:dr_flash en stap ik uit in jouw stad.
Dan zou ik op het dak moeten staan om naar je te zwaaien. Maar welkom alvast
pi_221720433
quote:

SPOILER
Wow…dat is een giga ingreep. Misschien 2 x meegemaakt in al die jaren perifeer :X en uni.
Wat een opluchting, dat zij de ingreep heeft doorstaan met een goede prognose.
pi_221720434
quote:

SPOILER
Wat een zware operatie. Nu duimen hard aan het werk
pi_221720455
OM moet ouders van Milou de brief met namen geven ^O^

https://nos.nl/artikel/26(...)rief-over-euthanasie
pi_221720463
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wow…dat is een giga ingreep. Misschien 2 x meegemaakt in al die jaren perifeer :X en uni.
Wat een opluchting, dat zij de ingreep heeft doorstaan met een goede prognose.
Nog geen goede prognose...
pi_221720506
Nou ja als iemand voor een psychologie master of zo nog een case zoekt van iemand die van iets totaal banaals als het vinden van een muntje op straat een complete wetenschap maakt: Call me *O*
pi_221720508
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Nog geen goede prognose...
😢
pi_221720544
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:52 schreef Vanyel het volgende:
OM moet ouders van Milou de brief met namen geven ^O^

https://nos.nl/artikel/26(...)rief-over-euthanasie
De moeder van Milou was bij Eva
pi_221720556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De moeder van Milou was bij Eva
Nou ik denk niet dat die ouders dat zelf gewild hadden. Maar nu vindt het hele land er wat van -O-
pi_221720700
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:58 schreef AnneX het volgende:

😢
Ze mag alleen hoop hebben zeggen alle artsen.
pi_221720759
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze mag alleen hoop hebben zeggen alle artsen.
Ja hoop hebben mag altijd. Holy mother of Jesus wiens toestemming heb je nodig om "hoop te mogen hebben" dan 8)7
pi_221721058
quote:
13s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja hoop hebben mag altijd. Holy mother of Jesus wiens toestemming heb je nodig om "hoop te mogen hebben" dan 8)7
Omdat ze in elke zin van een arts, nieuwe optie of nieuwe kuur etc in een strohalmpje klimt en dan het mantra heeft: dan komt het vast goed.
Dus is haar een paar keer gezegd dat ze alleen hoop mag hebben.
pi_221721069
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Omdat ze in elke zin van een arts, nieuwe optie of nieuwe kuur etc in een strohalmpje klimt en dan het mantra heeft: dan komt het vast goed.

Nja wat moet je dan idd -O- "nee je mag geen hoop hebben" nou stop er dan meteen maar mee ook
pi_221721244
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:59 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat ontzettend moeilijk! En rationeel weet ze het waarschijnlijk wel maar wil ze het niet weten. Zo begrijpelijk
pi_221721270
Is het ook!
pi_221721322
Best leuk hotel.

pi_221721418
Leuker nieuws van mij dan maar?
We gaan van za t/m ma naar Zeeland.
Bezoekje aan vriendinL en aan het verdronken land van Saeftinghe.

Uitje, zomaar *O*
pi_221721420
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:38 schreef sigme het volgende:
Best leuk hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh mooi! Ook een uitje?!
pi_221721717
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt?
Bij nijntjepleintje kom je praktisch van il mulino af
Ik vind Venezia lekkerder :@ maar ben al een tijdje niet bij il mulino geweest, dus misschien moet ik die maar weer eens proeven ter recente vergelijking.
pi_221721722
Jullie Utregnamen O+
pi_221722061
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:38 schreef sigme het volgende:
Best leuk hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ken ik ergens van! Waar is het ook alweer?
pi_221722221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik vind Venezia lekkerder :@ maar ben al een tijdje niet bij il mulino geweest, dus misschien moet ik die maar weer eens proeven ter recente vergelijking.
Is voor mij ook jaren geleden alweer, maar volgens mij kind is il mulino nog immer fantastisch.
pi_221722348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 01:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Dat ken ik ergens van! Waar is het ook alweer?
Arnhem :)
https://www.hotel-molendal.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')