abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221715293
Mijn PhD-begeleiders adviseerden vandaag om wederom m'n complete planning 180 graden de andere kant op te sturen. En ik ben te veel in de verdediging/bezwaren/beren-op-de-weg modus geschoten. Meeting enorm uitgelopen, iedereen gefrustreerd. Ik nog steeds gefrustreerd ;(

Ik moet vrijdagmiddag aan 40 man presenteren wat mijn planning gaat zijn maar nu weet ik het niet meer ;(

Mijn begeleiders adviseren om een 50-50 samenwerking te gaan doen met een postdoc van een andere uni, maar ik ga daar geen planning voor opgetuigd krijgen voor vrijdag-- ik weet niet eens of ze wíl samenwerken :')

Maar vandaag werd ik erop gewezen dat mijn huidige planning die ik wilde presenteren vrijdag helemaal niet kan. De dingen die ik wilde gaan uitzoeken ofwel zijn al gedaan, ofwel zijn al afgesproken dat iemand anders ze gaat doen, ofwel zijn niet concreet/haalbaar genoeg.

Dus misschien proberen op een plan C te komen. ;(
pi_221715471
Wat een gedoe weet @Tele6
Ik kan je geen raad geven behalve laat het je nachtrust niet verpesten
We have far more in common than that which devides us..
pi_221715602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 22:51 schreef Tele6 het volgende:
Maar vandaag werd ik erop gewezen dat mijn huidige planning die ik wilde presenteren vrijdag helemaal niet kan. De dingen die ik wilde gaan uitzoeken ofwel zijn al gedaan, ofwel zijn al afgesproken dat iemand anders ze gaat doen, ofwel zijn niet concreet/haalbaar genoeg.

Is die planning compleet nieuw? Zo nee, waarom opeens dit en niet eerder al (subtieler) bijgeschaafd?

quote:
En ik ben te veel in de verdediging/bezwaren/beren-op-de-weg modus geschoten. Meeting enorm uitgelopen, iedereen gefrustreerd. Ik nog steeds gefrustreerd ;(
Hoezo te veel? In de verdediging helpt niet, dat snap ik. Maar bezwaren/beren op de weg zien zouden ook juist tot een interessant gesprek kunnen leiden over wat wel kan en wat niet.
Het gesprek was vast beter gegaan als je direct geroepen had dat het een topidee is, maar het klinkt nou niet echt alsof je dat vindt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221715603
Het is echt weer veel te lang geleden dat ik een nacht lekker doorsliep }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221715737
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2026 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Familie-uitstapje-fotoboekje al klaar?
Nee ga ik komend weekend doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221715757
www.maptap.gg September 3
99🎯 97🔥 99🎯 97🔥 100🎯
Final score: 985 *)

#Polderprikker nummer 94 • 4763/5000
🟦1000 🟦1000 🟩984 🟨792 🟩987
https://polderprikker.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221715881
98🎯 95🏅 97🔥 97🔥 96🏅
Final score: 966

Nieuw record denk ik. Chili was wel echt een lucky guess :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221716051
Ik heb vrij vandaag O+ Een volledige dag vrij O+ En zaterdag nog eens O+
Spoilers!
pi_221716179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gedoe weet @:tele6
Ik kan je geen raad geven behalve laat het je nachtrust niet verpesten
Dat is helaas niet gelukt :') ik sliep om half 3 pas ;(

quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 03:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is die planning compleet nieuw? Zo nee, waarom opeens dit en niet eerder al (subtieler) bijgeschaafd?
[..]
Hoezo te veel? In de verdediging helpt niet, dat snap ik. Maar bezwaren/beren op de weg zien zouden ook juist tot een interessant gesprek kunnen leiden over wat wel kan en wat niet.
Het gesprek was vast beter gegaan als je direct geroepen had dat het een topidee is, maar het klinkt nou niet echt alsof je dat vindt.
Compleet nieuw -

We hebben het er een maand niet over gehad omdat mijn begeleiders met vakantie waren.

In die maand heb ik een opzet gemaakt voor wat ik vrijdag over mijn plannen wil presenteren. Dat liet ik gister aan mijn begeleiders zien, en toen bleek dat sinds hun vakantie ze erachter gekomen zijn dat sommige dingen dus al gedaan zijn en andere gepland zijn voor de postdoc op andere uni om te doen. Dus sowieso kan ik andere slides gaan maken voor vrijdag.

Ik kreeg gister de feedback dat ik nérgens enthousiast/geïnteresseerd in leek, ook niet in potentiële plannen C, D of E. En dan kunnen ze me niet helpen om een nieuw plan te maken, als ik alleen maar zie wat er niet kan en niet productief kan nadenken over wat er nog wel kan. Ik blijf te veel hangen in dat ik de verandering niet leuk vind.

Ik overweeg nu terug te gaan naar plan A, wat was om helemaal niet met deze nieuwe dataset aan de slag te gaan. Dan kan die postdoc helemaal haar ding doen zonder dat we uit hoeven te vogelen wie wat doet, en ik kom er ook als ik andere data van eerdere publicaties combineer en hergebruik. Beetje stom dat ik voor de zomer keihard heb lopen bepleiten dat ik degene wilde zijn die de nieuwe dataset zou mogen analyseren, maar daar moet ik dan maar van terugkomen.
pi_221716249
Mogge!

Vandaag maar een beginnen met de kapotte rits uit m’n warme ochtendjas slopen zodat er een nieuwe in kan. Zwart garen zwarte rits, zo lekker zichtbaar ook.
Maar het moet wel want zal m binnenkort vast regelmatig aanmoeten

98🎯 95🏅 93🏆 86🎓 99🎯
Final score: 934

#Polderprikker nummer 94 • 3237/5000
🟨886 🟧264 🟧454 🟨712 🟩921
pi_221716300
Ze doen alsof promoveren gaat per leren om wetenschap te bedrijven, maar eigenlijk gaat het over leren incasseren, flexibel zijn, bijsturen, frustraties verdragen, loslaten waar je al heel veel tijd en energie in hebt gestopt, meedeinen op de wispelturigheid van anderen en uiteindelijk je eigen koers leren varen. Het is niet makkelijk @Tele6 :* heb je fijne PhD-maatjes waarmee je ervaringen kan uitwisselen, sparren en ongegeneerd klagen? Het hoort er helaas ook bij ben ik bang, maar je begeleiders mogen je ook best enige structuur en houvast en richting geven. Het is ook in hun belang dat je dit goed afrondt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 03-09-2026 10:06:56 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221716585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:58 schreef Tele6 het volgende:

Ik kreeg gister de feedback dat ik nérgens enthousiast/geïnteresseerd in leek, ook niet in potentiële plannen C, D of E. En dan kunnen ze me niet helpen om een nieuw plan te maken, als ik alleen maar zie wat er niet kan en niet productief kan nadenken over wat er nog wel kan. Ik blijf te veel hangen in dat ik de verandering niet leuk vind.

Ik overweeg nu terug te gaan naar plan A, wat was om helemaal niet met deze nieuwe dataset aan de slag te gaan. Dan kan die postdoc helemaal haar ding doen zonder dat we uit hoeven te vogelen wie wat doet, en ik kom er ook als ik andere data van eerdere publicaties combineer en hergebruik. Beetje stom dat ik voor de zomer keihard heb lopen bepleiten dat ik degene wilde zijn die de nieuwe dataset zou mogen analyseren, maar daar moet ik dan maar van terugkomen.
Wat een eikels. Het is volstrekt normaal dat iemand, geconfronteerd met een negatieve boodschap, niet direct jubelt over for en ander bedachte oplossingen maar eerst de boodschap moet verwerken.
Ze zouden je prima kunnen helpen als ze je behandelden als mens en niet als volgzaam robotje.

Niet per se gek ook om je plan te veranderen als de omstandigheden en randvoorwaarden plots wijzigen. Met de kennis van voor de zomer wilde je die dataset. De kennis van nu verandert dat.
pi_221716600
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 09:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ze doen alsof promoveren gaat over leren om wetenschap te bedrijven, maar eigenlijk gaat het over leren incasseren, flexibel zijn, bijsturen, frustraties verdragen, loslaten waar je al heel veel tijd en energie in hebt gestopt, meedeinen op de wispelturigheid van anderen en uiteindelijk je eigen koers leren varen. Het is niet makkelijk @:Tele6 :* heb je fijne PhD-maatjes waarmee je ervaringen kan uitwisselen, sparren en ongegeneerd klagen? Het hoort er helaas ook bij ben ik bang, maar je begeleiders mogen je ook best enige structuur en houvast en richting geven. Het is ook in hun belang dat je dit goed afrondt.
Dat wat je in je eerste zin schrijft erbij hoort klinkt heel logisch, dat is je imo wat je in veel werk (eerst) moet leren. Of misschien wel gewoon in het leven.
Maar dat kan je ook best met enig geduld en begrip voor normale menselijkheid aangeleerd worden.
pi_221716615
Goedemorgen

Vanmorgen voor het eerst in 4 maanden tijd weer naar de kaasboer geweest, dit weekend hebben we in ieder geval een lekker kaasplankje O+
pi_221717000
Tickets voor de open dag van het KNMI gescoord *O*
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/agenda/open-dag-2026
Spoilers!
pi_221717005
@Tele6 zelf heb ik een paar jaar langs de zijlijn meegemaakt hoe promovendi struikelden in het proces en weer opstonden zoals Clubsoda en Vanyel hierboven beter omschrijven.
Twijfelen, gezinnen met jonge kinderen die schreeuwen om aandacht.
Dat laatste heb jij dan weer niet.
Het komt goed!

Andere vraag van mij: er zijn vast mensen hier, die wel eens ‘iets’ op mp hebben gezet. Zoals ik mijn fietshelm. Jaja.😉
En het ding is ruim 30 x bekeken, ook door mij. 😂
Telt dat mee dan in de ruim 30 x? Wie weet?
pi_221717136
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 10:44 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 zelf heb ik een paar jaar langs de zijlijn meegemaakt hoe promovendi struikelden in het proces en weer opstonden zoals Clubsoda en Vanyel hierboven beter omschrijven.
Twijfelen, gezinnen met jonge kinderen die schreeuwen om aandacht.
Dat laatste heb jij dan weer niet.
Het komt goed!

Andere vraag van mij: er zijn vast mensen hier, die wel eens ‘iets’ op mp hebben gezet. Zoals ik mijn fietshelm. Jaja.😉
En het ding is ruim 30 x bekeken, ook door mij. 😂
Telt dat mee dan in de ruim 30 x? Wie weet?
Waarom heb je je helm op MP gezet?

Ik zou nooit een tweedehands helm kopen. Je kan helemaal niet weten wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft :X
pi_221717175
97🔥 97🔥 84😁 80✨ 80✨
Final score: 842

#Polderprikker nummer 94 • 4040/5000
🟨796 🟨779 🟩911 🟨789 🟨765
pi_221717236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 10:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waarom heb je je helm op MP gezet?

Ik zou nooit een tweedehands helm kopen. Je kan helemaal niet weten wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft :X
Tja…er staat bij dattie nog puntgaaf is en 2 x gebruikt.
En af te halen, want iedereen weet hoe transport gooi- en smijtwerk is.
Er staan meerdere helmen op mp. Kan eens kijken hoe het de andere ads vergaat.
Het is mijn tweede adv. ooit in 1 jaar. 😎

Interesse? ;)
pi_221717243
AnneX :N }:|

Ik probeer mijn gegevens bij twee bedrijven te laten verwijderen. Dat gaat toch soms zo moeilijk :X

Maar verder is het leven weer leuk. Ik ben al een paar weken uitgeput met weinig tijd om bij te komen. Maar geloof dat ik aan het einde van de tunnel ben. Alles is in elk geval weer overzichtelijk, dat scheelt al een hoop.

Ook leuk, een belastingteruggave van 500 euro. Een paar weken geleden ook al 800 euro. En ik ging gisteren een nieuwe bril kopen maar bij de meting bleek dat dat helemaal niet nodig is. De sterkte is na 5 jaar nog hetzelfde, nooit meegemaakt. En aan een leesbril ben ik nog net niet toe, ook leuk.
Spoilers!
pi_221717292
Yeah 19 of w20 september komt ze *O*
pi_221717298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeah 19 of w20 september komt ze *O*
Wat leuk *O* *O* *O*
pi_221717317
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 09:29 schreef Clubsoda het volgende:
maar eigenlijk gaat het over leren incasseren, flexibel zijn, bijsturen, frustraties verdragen, loslaten
Zelfs met mijn 'nieuwe' vrijwilligersbaantje moet ik dit (weer) kom ik achter :o
pi_221717322
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tickets voor de open dag van het KNMI gescoord *O*
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/agenda/open-dag-2026
Hoe tof!
pi_221717334
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 10:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een eikels. Het is volstrekt normaal dat iemand, geconfronteerd met een negatieve boodschap, niet direct jubelt over for en ander bedachte oplossingen maar eerst de boodschap moet verwerken.
Ze zouden je prima kunnen helpen als ze je behandelden als mens en niet als volgzaam robotje.

Niet per se gek ook om je plan te veranderen als de omstandigheden en randvoorwaarden plots wijzigen. Met de kennis van voor de zomer wilde je die dataset. De kennis van nu verandert dat.
Ze willen ook helemaal niet dat ik een volgzaam robotje ben. Maar flexibel. Productief. Initiatief nemen.

Ik weet niet of ik er zomaar mee wegkom om te zeggen dat ik me bedacht heb over het analyseren van die dataset. Mij is verteld dat ik me niet zo druk moet maken over de verwachtingen van de mensen in het consortium en mijn eigen plan moet trekken, en er zijn geen contracten of zo die me verplichten om met deze data te gaan werken, maar ik maak wel een rare indruk als ik een dataset waar 4 collega's 2 jaar aan gewerkt hebben laat liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')