abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221723998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En hoe gaat het met eten?
Redelijk, met de medicatie at hij wel meer maar ik denk dat dit genoeg is.
Volgende week beginnen we met de bloeddrukmedicatie benieuwd of dat misschien ook nog wat effect heeft.
pi_221724047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Mag ik concluderen dat de lunch nog niet is geserveerd @:Clubsoda ?

Hier ook niet maar stap nu in de auto naar de visboer.
Die arme belastingbetaler draaur ook al op voor mn kopje goulashknolselderijsoep ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 04-09-2026 12:58:37 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 12:56:06 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724090
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die arme belastingbetaler draaur ook al op voor mn kopje goulashsoep ;(
Ha, geen luxe lunch, dat is al iets tenminste ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221724114
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ha, geen luxe lunch, dat is al iets tenminste ;)
Hangt af van je definitie van luxe lunchen :s)
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 13:08:41 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724197
Weer is hier ook suboptimaal. Weet niet hoe het weer rest van het weekend is, maar gisteren alvast lasdoos aan buitenmuur gemaakt voor airco en een gat door de muur gemaakt.

Had binnen de standaard NYM kabel gebruikt maar dat kan niet tegen UV en omdat ik er aan de binnenkant niet bij kom (staat het buffervat van warmwater) buiten maar een lasdoos gemaakt. Vanaf daar met NYY verder. Lasdoos had geen schroefdraad en ik had geen M25 contramoer dus voor die kabel moet ik nog keer de ladder op.
pi_221724223
Ook dikke woei hier O+

Vroege wekker was vroeg vanochtend :O En toen ik, nadat ik gisteren ook maar half had avond gegeten vanmorgen maar 3 happen yoghurt naar binnen kreeg heb ik toch maar gemeld dat ik vanavond liever niet mee ga dineren. Want ik ben een stress niet-eter en dan is het best zonde als je 250 euro per convert moet aftikken in een eenmalige samenwerking tussen de chefs van Odille en de Leest.

Gelukkig is een van de eters bevriend met de eigenaren en zijn ze zo lief om me kostenloos af te laten zeggen plus aanbetaling terug O+

Bij de boer net een gezonde K&K maaltijd en veel fruit gekocht en vanmiddag en vanavond slapen en badderen.

Voor op het lijstje: snelheidsboete. Uiteraard eigen schuld maar extra sneu omdat ik die op de terugweg van het crematorium (afscheid nemen van poes) heb gekregen. Maar daar heeft de flitser natuurlijk geen boodschap aan.

Wel hartelijk gelachen vandaag om de vrachtwagenchauffeur die op een smal landweggetje discreet meende te pissen achter zijn open deur. Niet discreet als ik van de andere kant aankom maar stoppen kun je niet en schud hem dan ook maar rustig af jongen _O- Ik wacht wel :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 13:12:39 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724238
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hangt af van je definitie van luxe lunchen :s)
Koppie soep is goedkoper dan pistoletjes met zalm, beenham of brie lijkt me.
pi_221724333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Koppie soep is goedkoper dan pistoletjes met zalm, beenham of brie lijkt me.
Misschien was de soep de eerste gang :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221724345
Verstandig @Cat-astrophe even mak an doen. Je hebt het druk genoeg gehad, zowel werk, familie, poes en kater.

Ik vind die updates van @derLudolf altijd zo leuk, iedere denk ik “zou het zijn”?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 14:02:47 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724588
Gewetensvraag, wat zouden jullie stemmen als jullie aanstaande zondag in Sachsen Anhalt mochten stemmen?
AfD staat op 43% en CDU rond de 21%
Door partijen die de kiesdrempel niet halen, Grüne staat met 6% net daarboven, kunnen ze zelfs op 50% van de zetels komen. SPD staat op 8,5%

Zouden jullie dan op een gristelijke partij stemmen?

Oh er is ook positief nieuws, de partij van de Poetinpijpster (Sarah Wagenknecht) staat op 4%
pi_221724674
Op iedere partij behalve afd heb ik begrepen.
Desnoods gristelijk, hoewel ik niet zo ben ingesteld met een label.
Wel op fatsoenlijk en netjes, niet als in bijbelkenner.
pi_221724724
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:02 schreef derLudolf het volgende:
Gewetensvraag, wat zouden jullie stemmen als jullie aanstaande zondag in Sachsen Anhalt mochten stemmen?
AfD staat op 43% en CDU rond de 21%
Door partijen die de kiesdrempel niet halen, Grüne staat met 6% net daarboven, kunnen ze zelfs op 50% van de zetels komen. SPD staat op 8,5%

Zouden jullie dan op een gristelijke partij stemmen?

Oh er is ook positief nieuws, de partij van de Poetinpijpster (Sarah Wagenknecht) staat op 4%
Grüne!
pi_221724818
Grüne.
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 14:40:56 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724859
Daar schrik ik eigenlijk van. Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen.
De afkeer voor een christelijke partij is dus groter dan voor AfD, snap dat het kiezen tussen twee kwaden is maar een zege van AfD word niemand beter van.
pi_221724884
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:40 schreef derLudolf het volgende:
Daar schrik ik eigenlijk van. Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen.
De afkeer voor een christelijke partij is dus groter dan voor AfD, snap dat het kiezen tussen twee kwaden is maar een zege van AfD word niemand beter van.
Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen. Eens. Dan maar christenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221724896
Eens. Dit is toch walgelijk :'( :r

quote:
Ook specifieke groepen leerlingen zijn een probleem volgens de partij. Kinderen met een handicap of kinderen van asielzoekers zouden de prestaties van anderen remmen, en dus moeten zij gescheiden worden van de rest. Dat zou beter zijn voor iedereen, vindt de AfD
pi_221724899
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, God verhoede dat we kenniswerkers bijscholen dwingen zich te ontwikkelen in plaats van voor altijd hun riedeltje af te draaien. Schande dat dat wettelijk is vastgelegd.
Nah, voor mijn belastinggeldgebruik hier is dergelijk sarcasme misplaatst. De keynote was leuk en van enig niveau. De rest is kneuterig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221724922
Keynote was van Felienne Hermans, hoogleraar didactiek van de informatica aan de Vrije Universiteit Amsterdam, en leraar informatica op de Open Schoolgemeenschap Bijlmer.

Reuze leuke vrouw O+ met goed en interessant verhaal.
quote:
Aan de VU geef ik de vakken Vakdidactiek Informatica en AI in het Onderwijs, en doe ik onderzoek naar de digitale wereld in brede zin.

Mijn vroegere werk was vrij technisch, ik heb in mijn proefschrift algoritmes ontwikkeld waarmee je fouten in Excel-sheets kan opsporen, en een programmeertaal gemaakt voor kinderen, Hedy, waarmee je makkelijk en in je eigen taal kan leren programmeren.

Mijn recentere werk is meer filosofisch van aard en vraagt zich af hoe we ‘informatica’ of ‘programmeren’ eigenlijk definiëren en hoe die keuzes het vakgebied, en de software die we maken, beïnvloeden.
pi_221724938
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:40 schreef derLudolf het volgende:
Over het algemeen heb ik een probleem met veel standpunten van christelijke partijen. Strategisch op een christelijke partij stemmen zou me echt een stap te ver zijn. Maar het hangt wel heel erg af van het verkiezingsprogramma
pi_221725000
Ik heb ook weinig met christelijke partijen maar voor out in the open racistisch en fascistisch gedachtegoed maak ik toch wel een uitzondering.

Gelukkig moeten de gehandicapte kinderen in Sachsen Anhalt het niet hebben van de CUL SC gebruiker :P
pi_221725128
Maar heet het cdu zich uitgesproken tegen regeren met AfD?
pi_221725142
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar heet het cdu zich uitgesproken tegen regeren met AfD?
Met de Duitse kiesdrempel is dat niet de enige relevante vraag voor strategisch stemmen.
pi_221725227
Waarschijnlijk zou een van ons in dit geval CDU en de ander Grune stemmen. We verdelen wel vaker de stemmen als we niet kunnen kiezen. Ik vind CDU zeer verdedigbaar, zij het alleen in dit geval. Misschien zelfs wel samen CDU.

En over mensenrechten gesproken, RIP Gloria Steinem O+
Spoilers!
pi_221725286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
www.maptap.gg September 4
90👑 85😁 8😱 80🤗 87🎓
Final score: 692

dit wordt geen goede dag
Ik grijp mijn kans om je een keer te verslaan :o

www.maptap.gg September 4
95🏅 76😁 96🏅 77😁 80🌞
Final score: 834

#Polderprikker nummer 95 • 3547/5000
🟨741 🟩980 🟩913 🟨840 🟥73
https://polderprikker.nl/
Spoilers!
pi_221725293
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:50 schreef sigme het volgende:
Keynote was van Felienne Hermans, hoogleraar didactiek van de informatica aan de Vrije Universiteit Amsterdam, en leraar informatica op de Open Schoolgemeenschap Bijlmer.

[..]

Felienne is leuk! O+ Haar nieuwsbrief is ook een aanrader.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 september 2026 @ 16:41:41 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221725573
Felienne was laatst bij BNR. Toen ook een goeie gast.

Parkenpad. Griftpark, Bloeyendael, Wilhelmina, Maliebaan en nog het Oosterspoorbaanpark :+.
De twaalf Utregse wandelingen gebundeld in een collectie.

enne FDP natuurlijk :P. Maar ja dat gaat niet helpen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:42:01 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_221725579
Dan voor mij nog eerder op CDU dan op Grune. Groen heeft er in NRW en bundes behoorlijk een zooitje van gemaakt.

Tevens eindelijk mijn nieuwe auto voor de deur staan.
Nog wel even wennen en zoeken naar alle knoppen. En nog even uitzoeken hoe ik het deuntje bij uitstappen uit zet. Bij instappen staat deze gelukkig al uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221725620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:42 schreef z80 het volgende:
Dan voor mij nog eerder op CDU dan op Grune. Groen heeft er in NRW en bundes behoorlijk een zooitje van gemaakt.

Nog wel even wennen en zoeken naar alle knoppen. En nog even uitzoeken hoe ik het deuntje bij uitstappen uit zet. Bij instappen staat deze gelukkig al uit.
Van Harte met de nieuwe auto. Veel mooie k.m.’s gewenst w/

Wilhelmina O+ Het standbeeld daar w/
Zeven jaar om de hoek gewoond.

Verder heb ik mij voorlopig afgemeld voor diverse bieb opties.
Eens even kijken hoe de nieuwe week indeling zònder Bieb verloopt.
Er wordt niet aangedrongen óp - veel dankjewel voor de inzet in de afgelopen jaren en de uitnodiging voor een officiële opening elders volgt…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIP Gloria Steinem.
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:52:11 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221725652
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]

De OSB was mijn middelbare school, voordat Feliene ook maar geboren was…
pi_221725681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:42 schreef z80 het volgende:

Nieuwe-auto-boks! Welke is het geworden? Hier een Chinees, BYD Dolphin Surf.
Morgen ritjes maken *O* instellingen heb ik net op de oprit doorgeakkerd, ik kan niks onder het rijden oO< en als ik in deze niet vooruit blijf kijken gaat hij mekkeren |:)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')