SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2025, inclusief statistieken
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.
FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Terugluisteren kan via de site van Radio 2.
De Top 2000 in beeld
NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held!
De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000
De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:SPOILER: met getallenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik denk dat jullie niet de enige zijn die Karst alweer zijn vergeten. Die gaat op voor plek 1200 ofzo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
En dan met 1 notering ipv twee aub. Lager mag ook, 2001 of zo.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat jullie niet de enige zijn die Karst alweer zijn vergeten. Die gaat op voor plek 1200 ofzo.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Dat duurt nog wel een paar jaar.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:31 schreef pipster het volgende:
[..]
En dan met 1 notering ipv twee aub. Lager mag ook, 2001 of zo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ach, ik vind die dynamieken rond die lijst nog altijd wel leuk. Daar kan ik nog altijd wel de nodige lol aan beleven.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:08 schreef camilero het volgende:
[..]
Heel die Top2000 staat steeds minder ergens op natuurlijk.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Och jawel. Als het elk jaar écht de 2000 beste-nummers-allertijden zouden zijn, zou het ook maar saai worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ach, ik vind die dynamieken rond die lijst nog altijd wel leuk. Daar kan ik nog altijd wel de nodige lol aan beleven.
En zou houden we nog iets te klagen hè?![]()
![]()
Een nieuwe rechtszaakbonus is wel uitgesloten voor dit jaarRemember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Maar wellicht ook wat per ongeluk-stemmen op René van Barneveldquote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef camilero het volgende:
Maar ja, daar krijgen we nu 2x Raymond van Barneveld voor terug
..oh wachtIk denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7![]()
Het blijft maar bij eentje, ik denk dat zijn classic niet aan de beurt komt.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef camilero het volgende:
Maar ja, daar krijgen we nu 2x Raymond van Barneveld voor terugAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik vind het bij die Nederlandstalige kneiters de laatste jaren wel lastig in te schatten hoe populair ze werkelijk zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat heb ik ook. Voor mijn gevoel is dat allemaal dezelfde doelgroep, maar daar denken ze zelf anders over. Maar bij Rutgertje ga je hetzelfde als destijds bij Kuitenbrouwer krijgen; die gaan ze dan een beetje schijtlollig pushen tijdens de stemweek.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het bij die Nederlandstalige kneiters de laatste jaren wel lastig in te schatten hoe populair ze werkelijk zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die heeft zelfs de Rob 3000 gehaald, dus teken die alvast maar in jaquote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef camilero het volgende:
Maar ja, daar krijgen we nu 2x Raymond van Barneveld voor terugHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Pfff, nog even en je hebt een lijst van 100%NL met Bohemian Rhapsody op 1.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Omdat de linker- en de rechterhersenhelft hem zo leuk vonden. Hij zat niet voor niets in hun uurtje. Dat waren trouwens ook de motoren achter kuitenbrouwer in de Top 2000 toen ze nog bij 2 zaten.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die heeft zelfs de Rob 3000 gehaald, dus teken die alvast maar in jaAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
De Boheemse Rhapsodie, in de hertaling door Mart Hoogkamer, met Roxy Dekker op de gong...quote:Op woensdag 2 september 2026 13:06 schreef pipster het volgende:
Pfff, nog even en je hebt een lijst van 100%NL met Bohemian Rhapsody op 1.![]()
Gewoon de versie van Bassie en Adriaan met Paul de Leeuwquote:Op woensdag 2 september 2026 13:11 schreef camilero het volgende:
[..]
De Boheemse Rhapsodie, in de hertaling door Mart Hoogkamer, met Roxy Dekker op de gong...
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Cheerio heeft inmiddels iig +25 miljoen klikjes op Spotify. Alleen weet je niet in hoeverre het bots/gekochte luisterbeurten zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het bij die Nederlandstalige kneiters de laatste jaren wel lastig in te schatten hoe populair ze werkelijk zijn.
Zwoele zomernachten zit inmiddels op +17 miljoen.
Z'n gerecyclede jaren 00-meme gaat dat iig niet halen. Het cruciale jengelkoortje uit het origineel zit niet nadrukkelijk genoeg in de nieuwe versie.![]()
Wouter schijnt nogal agressief te zijn en regelmatig met spullen te gooien in de studio, las ik laatst bij de doorgaans goed ingevoerde Kicken. Dat past helemaal in t plaatjequote:Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Omdat de linker- en de rechterhersenhelft hem zo leuk vonden. Hij zat niet voor niets in hun uurtje. Dat waren trouwens ook de motoren achter kuitenbrouwer in de Top 2000 toen ze nog bij 2 zaten.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik durf niet op te zoeken of die werkelijk bestaatquote:Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gewoon de versie van Bassie en Adriaan met Paul de Leeuw![]()
![]()
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:11 schreef camilero het volgende:
[..]
De Boheemse Rhapsodie, in de hertaling door Mart Hoogkamer, met Roxy Dekker op de gong...Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 2 september 2026 13:13 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik durf niet op te zoeken of die werkelijk bestaat![]()
Hoogkamer haalde het indertijd ook niet. Dat was overigens wel de tijd dat dat genre nog iets minder salonfahig was.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik denk dat de wens hier een beetje de vader vd gedachte is. Bij mijn weten werd Hoogkamer niet wekenlang gedraaid door Radio 2, wat bij bijv Rutger wel t geval isquote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoogkamer haalde het indertijd ook niet. Dat was overigens wel de tijd dat dat genre nog iets minder salonfahig was.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik luister niet veel naar 2. Dat verbaast mij overigens, want Engelbewaarder hoorde je ook niet te pas en te onpas. Duidelijk andere tijden dus.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wens hier een beetje de vader vd gedachte is. Bij mijn weten werd Hoogkamer niet wekenlang gedraaid door Radio 2, wat bij bijv Rutger wel t geval is[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit is wel een beetje erg ruim genomen. Hij is een keer of 5 gedraaid gedurende de zomer. Maar het is wel waar dat Hoogkamer eigenlijk nog volledig genegeerd werd toen. Al hangt dat wel samen met wat Mex net zegt, dat Hollandsche Hits gevoel begon een beetje bij Hoog Martelkamer, en 2 is altijd late to the party dus die deden toen nog niet mee.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wens hier een beetje de vader vd gedachte is. Bij mijn weten werd Hoogkamer niet wekenlang gedraaid door Radio 2, wat bij bijv Rutger wel t geval isAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dit is dan weer niet waar, tijdens de stemweek was veelvuldig de jingle IK GA STEMMUHHHHH te horenquote:Op woensdag 2 september 2026 13:43 schreef Tussle266 het volgende:
eigenlijk nog volledig genegeerd werd toen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uiteraard onder aanvoering van terrorDJs Wout en Frank.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb binnenkort overigens nog wat leuke stats rondom mijn eigen ranking. Al heb ik die tegenwoordig laten berekenen door AI, want ik ben lui, dus fouten zijn voorbehouden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De (eenmalige) Top 1976 van Omroep Brabant is bekend (met o.a. 2x Gerard van Maasakkers in de de top-4 en een usual suspect op #1). Welke Brabantse artiesten missen jullie het meest in hun lijst der lijsten?
Ik trap af:
Iris Penning (hoe dan)
Fresku
[ Bericht 6% gewijzigd door Gretzl op 02-09-2026 13:56:45 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Ik vermoed omdat de gemiddelde Nederlander nog nooit van Iris Penning heeft gehoord. Zomaar een gokje.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb me ook nog nooit afgevraagd waarom Napalm Death, Chapterhouse en Boards of Canada de Top 2000 niet hebben behaald. Of nouja, zojuist, 1 seconde. En ik bedacht op zich vrij snel dat dit wel eens dezelfde reden kan hebben.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit had ik blijkbaar verdrongen. Ik zie net dat de score ongeveer om het even was met Rutgertje nu inderdaad (mart kwam over een heel jaar tot 9 en Rutger staat nu op 6). Nou ja, dat maakt de zaak ineens een stuk rooskleuriger. Dan de zorgen maar naar Shakira en de Biebs verplaatsen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is dan weer niet waar, tijdens de stemweek was veelvuldig de jingle IK GA STEMMUHHHHH te horenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Omdat buiten brabant niemand Iris kent?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:47 schreef Gretzl het volgende:
De (eenmalige) Top 1976 van Omroep Brabant is bekend (met o.a. 2x Gerard van Maasakkers in de de top-4 en een usual suspect op #1). Welke Brabantse artiesten missen jullie het meest in hun lijst der lijsten?
Ik trap af:
Iris Penning (hoe dan)
Maar even opgezocht, ze mag best ruilen met Guus Meeuwis hoor.![]()
Bij Shakira ben ik bang dat het er ook voor kan zorgen dat die nog 3 noteringen erbij krijgt.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit had ik blijkbaar verdrongen. Ik zie net dat de score ongeveer om het even was met Rutgertje nu inderdaad (mart kwam over een heel jaar tot 9 en Rutger staat nu op 6). Nou ja, dat maakt de zaak ineens een stuk rooskleuriger. Dan de zorgen maar naar Shakira en de Biebs verplaatsen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou ja, maar op Omroep Brabant werd haar muziek zeker wel gedraaid. Waarschijnlijk nog steeds te weinig.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat de gemiddelde Nederlander nog nooit van Iris Penning heeft gehoord. Zomaar een gokje.
Iig mijn favoriete Brabantse singer-songwriter, al komen de zussen van Clean Pete in de buurt
@cafca zeg er ook eens wat van. Waarom is Iris Penning nog steeds zo ondergewaardeerd in het Brabantse en ver daarbuiten?![]()
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dat Iris leuker is dan Guus is onder iedereen die haar kent wel algemeen geaccepteerd.
Maar ja, dat zijn dus slechts 854 man waarvan er ongeveer 323 op de Top 2000 stemmen, en daarvan nemen precies 17 mensen elk een ander liedje van haar op in hun vrije keus.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die vind ik al matig, maar die andere nieuwe single is al helemaal bij de beesten af.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is de appetijt van Shakira? Haar WK-song?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja haar WK-song en haar WK-song en Zoo en die over dat Wyclef liever niet met haar wil vechten en dan is er vast nog wel iets.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is de appetijt van Shakira? Haar WK-song?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Iets over kleine borsten die je niet kunt verwarren met bergen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja haar WK-song en haar WK-song en Zoo en die over dat Wyclef liever niet met haar wil vechten en dan is er vast nog wel iets.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zou toch wel denken dat Dood Voor Een Dag met enige afstand de grootste fan favourite is. Of denken de fans dat het anders ligt? (cc @cafca)quote:Op woensdag 2 september 2026 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat Iris leuker is dan Guus is onder iedereen die haar kent wel algemeen geaccepteerd.
Maar ja, dat zijn dus slechts 854 man waarvan er ongeveer 323 op de Top 2000 stemmen, en daarvan nemen precies 17 mensen elk een ander liedje van haar op in hun vrije keus.
Bekijk deze YouTube-videoBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dat is net als Waka Waka zo'n nummer dat nadrukkelijk zo is geschreven dat bijna iedereen op de wereld het leuk zou gaan vinden, behalve ikzelf (en Mexicanobakker).quote:Op woensdag 2 september 2026 13:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is de appetijt van Shakira? Haar WK-song?![]()
De eerste keer vond ik hem niet zo heel vervelend (maar alsnog niet boeiend)quote:Op woensdag 2 september 2026 13:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is net als Waka Waka zo'n nummer dat nadrukkelijk zo is geschreven dat bijna iedereen op de wereld het leuk zou gaan vinden, behalve ikzelf (en Mexicanobakker).
Inmiddels is ie zo vaak gedraaid dat ik het wel ronduit vervelend vind. En dan luister ik niet eens bijzonder veel radio.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
2 jaar geleden het beste concert dat ik ooit zag in de Effenaar. De fanschare van Fresku luistert wss nooit naar OB, dus ook te verklaren wel. Helaasquote:Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
The Gathering - Strange Machines slechts op #1053, dat geeft wel een beetje aan wat de gemiddelde smaak is van de OB-stemmerBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Mijn op 1 na favoriete Brabantse product is Sad Supermarket Song van Mozes and the Firstborn.
Strange Machines vind ik beter, die staat er zowaar in. Wel veel te laag
Deze?quote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef camilero het volgende:
Maar ja, daar krijgen we nu 2x Raymond van Barneveld voor terug![]()
Bekijk deze YouTube-videoBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Er is trouwens nog een hele reeks andere ellendige reeks memehypetiktoks geweest waarvan je nooit weet hoe leuk de jeugd het vond he. Katy P die niet ging trouwen bijvoorbeeld, of Jennie van de hoek die de Lambada danst met Pitbull. Dat zijn allemaal semi-hitjes geweest dit jaar ook al zijn ze al 15 jaar oud.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waka Waka is natuurlijk het ultieme huismoeder qmusic nummer. Best een prima geproduceerd popnummer maar niks bijzonder, beetje een fastfood nummer. Het is even leuk, daarna snel vergeten en vooral nietszeggendquote:Op woensdag 2 september 2026 13:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is net als Waka Waka zo'n nummer dat nadrukkelijk zo is geschreven dat bijna iedereen op de wereld het leuk zou gaan vinden, behalve ikzelf (en Mexicanobakker).![]()
Shakira lijkt me wel de gevaarlijkste met het oog op re-entries. Zara Larsson heeft het nog nooit gehaald, dat zal wel wijzigen dit jaar.
Bieber zie ik eigenlijk geen re-entry pakken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zara staat (vooralsnog) ook niet op de keuzelijst, maar dat zal ongetwijfeld veranderen dit jaar.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Denken jullie trouwens dat moderne meezingklassiekers zoals Baila de Gasolina en Blikkendag dit jaar ook al populair genoeg gaan zijn voor een notering?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Cheerio heeft inmiddels iig +25 miljoen klikjes op Spotify. Alleen weet je niet in hoeverre het bots/gekochte luisterbeurten zijn.
Zwoele zomernachten zit inmiddels op +17 miljoen.
Z'n gerecyclede jaren 00-meme gaat dat iig niet halen. Het cruciale jengelkoortje uit het origineel zit niet nadrukkelijk genoeg in de nieuwe versie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het klinkt én oogt (net als Dai dai) als het resultaat van brainstormsessies op een marketingbureau.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Waka Waka is natuurlijk het ultieme huismoeder qmusic nummer. Best een prima geproduceerd popnummer maar niks bijzonder, beetje een fastfood nummer. Het is even leuk, daarna snel vergeten en vooral nietszeggend![]()
Larsson kan de festival bonus pakken. Bieber zie ik ook geen enkele reden hebben om terug te kerenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Shakira lijkt me wel de gevaarlijkste met het oog op re-entries. Zara Larsson heeft het nog nooit gehaald, dat zal wel wijzigen dit jaar.
Bieber zie ik eigenlijk geen re-entry pakken.![]()
quote:Op woensdag 2 september 2026 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Baila de Gasolina en Blikkendag dit jaar ook al populair genoegAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lijkt me een fijne wijze van leven. Voor mij is dat helaas al te laat.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:03 schreef alopio het volgende:
[..]
Larsson kan de festival bonus pakken. Bieber zie ik ook geen enkele reden hebben om terug te kerenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op woensdag 2 september 2026 14:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denken jullie trouwens dat moderne meezingklassiekers zoals Baila de Gasolina en Blikkendag dit jaar ook al populair genoeg gaan zijn voor een notering?Ik mag het hopen van niet. Baila is toch wel het meest vreselijke nummer ooit uitgebracht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind Baila idd ook vreselijk, maar met Blikkendag (fabuleuze melodie en leuke feel-good tekst) is imo niks misquote:Op woensdag 2 september 2026 14:04 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik mag het hopen van niet. Baila is toch wel het meest vreselijke nummer ooit uitgebracht.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Oh en om het nog even af te ronden. MJ gaat trouwens alle voorgenoemden ruimschoots het nakijken geven. Dat zou je bijna vergeten.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lambada terug in de lijst zou ik dan wel weer leuk vindenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:01 schreef Tussle266 het volgende:
Er is trouwens nog een hele reeks andere ellendige reeks memehypetiktoks geweest waarvan je nooit weet hoe leuk de jeugd het vond he. Katy P die niet ging trouwen bijvoorbeeld, of Jennie van de hoek die de Lambada danst met Pitbull. Dat zijn allemaal semi-hitjes geweest dit jaar ook al zijn ze al 15 jaar oud.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, die gaat zonder pardon het beste scoren.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:05 schreef Tussle266 het volgende:
Oh en om het nog even af te ronden. MJ gaat trouwens alle voorgenoemden ruimschoots het nakijken geven. Dat zou je bijna vergeten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tenzij er nog een ander gaat hemelen of een rechtszaak gaat winnen tijdens de stemweek.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En Jan Biggel die de #35e plek aantikt in de Top 1976? Of moeten we daarvoor wachten tot Carnaval eens samenvalt met de stemweekquote:
Daarvan heeft het origineel nog wel eens de Top 2000 gehaald en dat was voldoende.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En Jan Biggel die de #35e plek aantikt in de Top 1976? Of moeten we daarvoor wachten tot Carnaval eens samenvalt met de stemweek[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Our Mother Just Said?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarvan heeft het origineel nog wel eens de Top 2000 gehaald en dat was voldoende.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Dat ze daar zo prominent stond heeft natuurlijk alles te maken met dat ze het zo leuk deed op Tiktokquote:Op woensdag 2 september 2026 14:03 schreef alopio het volgende:
[..]
Larsson kan de festival bonus pakken. Bieber zie ik ook geen enkele reden hebben om terug te keren[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik verwacht ook veel van Dolly. Die mag terecht hoger en meer in de lijstquote:Op woensdag 2 september 2026 14:05 schreef Tussle266 het volgende:
Oh en om het nog even af te ronden. MJ gaat trouwens alle voorgenoemden ruimschoots het nakijken geven. Dat zou je bijna vergeten.![]()
Staat het beroep van Ali B al gepland?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tenzij er nog een ander gaat hemelen of een rechtszaak gaat winnen tijdens de stemweek.![]()
Huisjesmelker denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:09 schreef alopio het volgende:
[..]
Staat het beroep van Ali B al gepland?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja in cumulatieve stijging zal MJ het wel winnen met veel meer noteringen maar ik verwacht Dolly wel als winnaar qua hoogtequote:Op woensdag 2 september 2026 14:08 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik verwacht ook veel van Dolly. Die mag terecht hoger en meer in de lijstHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Uiteraard, die festivals shows waren natuurlijk ook lekker door geproduceerd. Maar het zou zomaar genoeg kunnen zijn om een hitje van haar naar plek 1987 te lancerenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat ze daar zo prominent stond heeft natuurlijk alles te maken met dat ze het zo leuk deed op Tiktok![]()
MJ heeft natuurlijk wat meer ijzers in het vuur om terug te komen op de keuzelijst.
Human Nature en Don't Stop TIl You Get Enough beste kans op grote boosts.
Dolly zal overal wel wat pakken en You Are en Coat of Many Colours zal er wel bij komen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik probeer de Rob 3000 een beetje te volgen want gewoon zin in lijstjes. Maar het is niet te doen. Elk half uur journaal met 5 minuten ervoor en erna reclame. Je hebt effectief maar een minuut of 30 muziek. En dan na 1 leuk liedje in de 2 uur volgt dan standaard weer een slappe plasser als Cant Stop This Things We Started van Bryan AdamsHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
De platgekookte versie van Everybody Wants To Rule The World.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cant Stop This Things We Started van Bryan Adams[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vind vooral de zorgvuldig voorbereide verhaaltjes van Marissa niet te doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik probeer de Rob 3000 een beetje te volgen want gewoon zin in lijstjes. Maar het is niet te doen. Elk half uur journaal met 5 minuten ervoor en erna reclame. Je hebt effectief maar een minuut of 30 muziek. En dan na 1 leuk liedje in de 2 uur volgt dan standaard weer een slappe plasser als Cant Stop This Things We Started van Bryan Adams
Maar hij staat hier wel op, en is inderdaad extreem Veronica.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Young Americans een paar nummers daarvoor maakte de plasser eerst wel hardquote:Op woensdag 2 september 2026 14:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik probeer de Rob 3000 een beetje te volgen want gewoon zin in lijstjes. Maar het is niet te doen. Elk half uur journaal met 5 minuten ervoor en erna reclame. Je hebt effectief maar een minuut of 30 muziek. En dan na 1 leuk liedje in de 2 uur volgt dan standaard weer een slappe plasser als Cant Stop This Things We Started van Bryan AdamsRemember the jester that showed you tears
Bedankt Donaldquote:Op woensdag 2 september 2026 14:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Young Americans een paar nummers daarvoor maakte de plasser eerst wel hard[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Marissa is eyecandy, maar goed is ze natuurlijk nietquote:Op woensdag 2 september 2026 14:15 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik vind vooral de zorgvuldig voorbereide verhaaltjes van Marissa niet te doen.
Maar hij staat hier wel op, en is inderdaad extreem Veronica.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Een groot deel van de dj's van de laatste generaties lijkt zo op de Wehkamp-site te kunnen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Marissa is eyecandy, maar goed is ze natuurlijk niet
In de jaren 80 waren dj's vaak 'radiohoofden', maar toen stonden er nog geen camera's in studio's.![]()
De nummers tussen 3000 en 2000 zijn leuk, Ik hoor nu Fatal Flowers op nummer 2570 met Younger Days.
Vroeger heb ik deze band live nog gezien. In Itens of all places.![]()
Vanwaar die plotselinge opleving van Vanessa?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Cheerio heeft inmiddels iig +25 miljoen klikjes op Spotify.Ik denk wel eens aan Ionica
Ongetwijfeld Ozempic.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vanwaar die plotselinge opleving van Vanessa?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie trouwens dat Fade Into You die Rob 3000 ook heeft gehaald, die komt vanavond of morgenochtend. Dat is wel aardig. En het gemiddelde niveau is wel hoger dan in week 53, maar dat is ook makkelijk als ze zelf de volgorde mogen bepalen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Gewoon geen Red Eyes bij de bovenste 3000, hoe dan? Wel 3 andere TWOD'jesquote:Op woensdag 2 september 2026 14:15 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik vind vooral de zorgvuldig voorbereide verhaaltjes van Marissa niet te doen.
Maar hij staat hier wel op, en is inderdaad extreem Veronica.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
De wegen van de Veronica stemmer zijn ondoorgrondelijk, als hun stemmen al worden meegenomen.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gewoon geen Red Eyes bij de bovenste 3000, hoe dan? Wel 3 andere TWOD'jesWell, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Ik vraag me af hoeveel mensen er eigenlijk stemmen voor die lijst. En hoeveel platen er meer dan 10 stemmen hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:45 schreef pipster het volgende:
[..]
De wegen van de Veronica stemmer zijn ondoorgrondelijk, als hun stemmen al worden meegenomen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Voor wat betreft die Nederlandstalige meuk in de Top 2000 heb ik nog steeds de hoop dat mensen voor zo’n lijst bewust op goede muziek stemmen. Dan zijn van die lollige kroegdeuntjes normaliter niet de eerste die in aanmerking komen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Je hebt een te hoge dunk van demensen, Fred!quote:Op woensdag 2 september 2026 16:04 schreef Fred_B het volgende:
Voor wat betreft die Nederlandstalige meuk in de Top 2000 heb ik nog steeds de hoop dat mensen voor zo’n lijst bewust op goede muziek stemmen. Dan zijn van die lollige kroegdeuntjes normaliter niet de eerste die in aanmerking komen.![]()
Ik in de T-tuin in Den Bosch, 5 gulden entreequote:Op woensdag 2 september 2026 14:48 schreef Idisrom het volgende:
De nummers tussen 3000 en 2000 zijn leuk, Ik hoor nu Fatal Flowers op nummer 2570 met Younger Days.
Vroeger heb ik deze band live nog gezien. In Itens of all places.![]()
![]()
Ik hoorde Iris van de week wel op Radio 5!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:47 schreef Gretzl het volgende:
Ik trap af:
Iris Penning (hoe dan)
Fresku![]()
![]()
Oordeel zelfquote:Op woensdag 2 september 2026 16:11 schreef camilero het volgende:
[..]
Die kan waarschijnlijk net zo goed zingen als z'n broer, of als jebroer, of whatever.
Bekijk deze YouTube-videoHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Haar heupen, dacht ikquote:Op woensdag 2 september 2026 13:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is de appetijt van Shakira? Haar WK-song?![]()
![]()
Jammer dattie in dit uur zat, want dan krijg je dit lollige gedoe er gratis bij.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nou ja, van die mensen die Suzan en Freek en Bløf enzo stemmen vind ik ook wel wat. Maar buiten Hazes is het café-hoempa-genre in de Top 2000 nooit echt doorgebroken.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef camilero het volgende:
[..]
Je hebt een te hoge dunk van demensen, Fred!De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ja, en haar borsten, die je niet kan verwarren met bergen, geloof ik.quote:De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Vorige maand bedoel je?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:18 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik hoorde Iris van de week wel op Radio 5!![]()
Iris Godin![]()
Vanaf 2:17 met The Matchstick, legendarisch stukje videoclipquote:Op woensdag 2 september 2026 16:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Oordeel zelf
Bekijk deze YouTube-video
Vorige week was het nog vorige maand, jaquote:Op woensdag 2 september 2026 23:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vorige maand bedoel je?![]()
[ link | afbeelding ]
Iris Godin![]()
Bekijk deze YouTube-video![]()
![]()
We keren nog even terug naar 2025. Ik heb met alle nieuwe posities even een ranking opgemaakt van de '4925'. Aan de hand daarvan ben ik ook benieuwd hoeveel beter of slechter de andere lijsten zijn dan de Top 2000 wat mij betreft.SPOILER: 4925, in lijstvolgorde, 1-1250Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 1251-2500Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 2501-3750Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 3751-4925Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
Hier zien we voor 7 lijsten de scores door de jaren heen. Hierbij geldt natuurlijk dat enkel de noteringen die ooit in de Top 2000 meetellen. Dus geen Fade Into You of The Ballad of Chasey Lain, geen First of May of Kus Mich Dan, geen Heroin of Long Season, geen Desire of Lost (Why Should I Be Frightened of a Hat?)
Bij de een is dat voordelig, bij de ander nadelig, maar het geeft een goed beeld met wat uit de Top 2000 er wel in zo'n lijst staat en wat niet. Het zal niet verrassen dat de Top 4000 het slechtst uit de bus komt. De alternative die in de Top 2000 wel plek krijgt is daar zoek terwijl op een paar schijtlollige noteringen na de meeste mindere nummers wel gewoon aanwezig zijn. Luister lekker naar dat lijstje als je behoefte hebt aan de Top 2000 van 1999 zullen we maar zeggen. Er zijn zelfs edities geweest dat de 'gewogen' lijst (waarbij de nummer 1 meer meetelt dan de nummer 4000 in de gemiddelde score) het een stuk slechter deed dan de ongewogen lijst, iets wat verder vrijwel nergens te zien is.
Overigens is zichtbaar dat buiten de Top 4000 (die is constant matig) vrijwel elke lijst er beter op wordt door de jaren heen. Alleen de Top 2000 wordt de laatste jaren wat slechter, dit jaar was zelfs het grootste verlies ooit. En Veronica heeft een paar jaren gehad dat ze de commercie opzochten, maar die hebben van 2021 tot 2024 heel goed gescoord. En zo zie je maar, meer is niet per se beter: De 2000 extra liedjes bij Veronica hebben de lijst geen goed gedaan. Het is overal wel zichtbaar dat de gewogen lijst beter scoort.
De V500 scoort het best, dat verbaast me niet, dat is een kleine lijst (dat blijkt toch echt wel voordelig) met weinig meuk. Wat me het meeste opvalt is dat de Evergreen bij mij inmiddels beter scoort dan de Top 2000. Daar zit wel een kanttekening bij: Bijna alles in de Evergreen wat nooit in de Top 2000 heeft gestaan hoort zeg maar niet bij de bovenkant van dat lijstje. Maar alsnog is daar wel echt de meeste ontwikkeling geweest. In de beginjaren was het erg oubollig, inmiddels is het wel een fijne mix van nostalgie en kwaliteit.
Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik nooit naar de lijst van De Mol luister, als ik dit zie. Veronica wellicht wel, vooruit. Die scoren hier eigenlijk vrij aardig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
En dan nog de uurgemiddeldes van dit jaar. Gelukkig zat ik in een redelijk goede periode in het café. Die avond van 28 december was echt niet te doen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
Van de laatste vijf jaar had ik urenstatistieken (waarschijnlijk ook wel van langer terug maar dan moet ik zoeken) dus ik heb ook het gemiddelde eens bekeken. Je ziet toch wel dat 30 december en 31 december beter scoren dan de rest. 31 had ik wel verwacht, 30 verbaast me wel met hoe kritisch ik nog wel eens op die dag wil zijn. De avond scoort het beste, al komt dat vooral omdat de laatste avond weinig echte 'foutjes' meer kent, bijna alles haalt daar in ieder geval bovengemiddeld niveau. Daar wordt de laatste dag ook altijd geholpen. Veel hangt af van waar de 3-4 wat mij betreft slechte platen staan, vaak zo tussen 8 en 10 zo te zien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
856 Noah Kahan Stick season 2023 564 -292 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
855 Focus Hocus Pocus 1971 843 -12 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
854 Guns N' Roses Don't Cry 1991 793 -61 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
853 Coldplay Everglow 2015 861 8 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
852 Passenger Let Her Go 2012 713 -139 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
851 Porcupine Tree Arriving Somewhere But Not Here 2005 799 -52 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
850 P!nk Try 2012 941 91 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
849 Daniel Lohues Prachtig Mooie Dag 2011 829 -20 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
848 Guus Meeuwis Tranen Gelachen 2007 822 -26 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
847 Aerosmith I Don't Want To Miss A Thing 1997 704 -143 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
846 ABBA Fernando 1975 717 -129 zondag 28 dec 2025 19:00 - 20:00 uur
Op zich was dit nog wel zo'n 20 minuten genot.
De rest, ja, snel vergeten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
675 Queen I Want It All 1989 741 66 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
674 Daniel Lohues Hier Kom Ik Weg 2008 717 43 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
673 Johnny Cash A Boy Named Sue (Live) 1969 620 -53 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
672 Paul De Leeuw 'k Heb Je Lief 1997 543 -129 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
671 Aerosmith I Don't Want To Miss A Thing 1997 598 -73 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
670 Elvis Presley Jailhouse Rock 1957 734 64 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
669 Chef'Special Afraid of the dark 2021 1395 726 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
668 Herbert Gronemeyer Der Weg 2002 652 -16 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
667 Elton John Nikita 1985 660 -7 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
666 Passenger Let Her Go 2012 648 -18 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
665 Chris Rea Driving Home For Christmas 1986 647 -18 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
664 U2 I Will Follow (live) 1982 594 -70 donderdag 29 dec. 2022 11:00 - 12:00 uur
Dit is het slechtste uur van de afgelopen 5 jaar. Ik beschuldig Aerosmiss en Passenger, die zie ik hier nota bene 2x.
De Top 2000 quiz verdwijnt in zn huidige vorm en wordt een individuele en dagelijkse quiz met bners. Presentatie merel westrik.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
20 afleveringen, man man man. Maar als de finale op eerste kerstdag is en we rekenen terug, dan weten we dus dat de quiz-bonus nagenoeg verleden tijd is vanaf heden.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
De Top 2000 quiz verdwijnt in zn huidige vorm en wordt een individuele en dagelijkse quiz met bners. Presentatie merel westrik.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ze hebben het over weekfinales. Dat impliceert dat ze op maandag beginnen. Kan ook dat er even zit tussen eerste kerstdag en de laatste aflevering daarvoorquote:Op donderdag 3 september 2026 11:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
20 afleveringen, man man man. Maar als de finale op eerste kerstdag is en we rekenen terug, dan weten we dus dat de quiz-bonus nagenoeg verleden tijd is vanaf heden.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, ik zat even terug te rekenen vanaf daar: 20 afleveringen, kom ik op de 5e uit. maar er bestaat ook zoiets als weekend. Dus ze zullen wel gelijk met de start van de stemweek beginnen?quote:Op donderdag 3 september 2026 11:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ze hebben het over weekfinales. Dat impliceert dat ze op maandag beginnenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ach nee.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
De Top 2000 quiz verdwijnt in zn huidige vorm en wordt een individuele en dagelijkse quiz met bners. Presentatie merel westrik.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Geen Don Leo bij een Top 2000 quiz?
Kamervragen, lijkt meIk denk wel eens aan Ionica
Via de Schatkamer van Beeld En Geluid nog de 1e en laatste aflevering van het allereerste seizoen Popquiz a gogo te zien. Met de popquiznerds ipv de BNers. Achteraf begrijp ik de ingreep wel.
Heb ook nog wat Top 2000 quizzen teruggekeken en t viel me op dat Matthijs altijd dezelfde fout maakte bij t aankondigen van Leo, "niet nadat ik heb voorgesteld.."
Dat zou toch "niet voordat" moeten zijn, maar dat durfde waarschijnlijk niemand te zeggen, die 20 jaarIk denk wel eens aan Ionica
Oh ik las juist dat Don Leo er wel bij isquote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kamervragen, lijkt me![]()
Ik lees alleen FOK en daar stond het nietquote:Op donderdag 3 september 2026 15:10 schreef ok01 het volgende:
[..]
Oh ik las juist dat Don Leo er wel bij isIk denk wel eens aan Ionica
Wel een beetje monkey out the sleeve dit. Untold was dus helemaal geen budgetcut, ze wilden gewoon die horizontale programmering op 1 ook hierop doorvoeren en die eindeloze bn'er circle jerk verder voortzetten met nog een spelletje naast die andere 11 spelletjes die ze met bn'ers het hele jaar door doen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ah ja, dan is de registratie van relisten.nl blijkbaar niet feilloosquote:Op donderdag 3 september 2026 07:56 schreef camilero het volgende:
[..]
Vorige week was het nog vorige maand, jaBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Allemaal uit angst dat mensen naar B&B Vol Liefde oid zappen.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:25 schreef Tussle266 het volgende:
Wel een beetje monkey out the sleeve dit. Untold was dus helemaal geen budgetcut, ze wilden gewoon die horizontale programmering op 1 ook hierop doorvoeren en die eindeloze bn'er circle jerk verder voortzetten met nog een spelletje naast die andere 11 spelletjes die ze met bn'ers het hele jaar door doen.
"Als we willen dat mensen naar de NPO kijken, moeten wij ook maar dagelijks hetzelfde luchtige entertainment programmeren."
Maar soms lijkt het daar de laatste jaren alsof er een Talpa-mol tussen de hoge piefen zit.![]()
You Suffer in de Top 2000 zou wel prachtig zijnquote:Op woensdag 2 september 2026 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb me ook nog nooit afgevraagd waarom Napalm Death, Chapterhouse en Boards of Canada de Top 2000 niet hebben behaald. Of nouja, zojuist, 1 seconde. En ik bedacht op zich vrij snel dat dit wel eens dezelfde reden kan hebben.
Boards of Canada zou ik graag toejuichen, maar ja, dan moet Nederland spontaan smaak ontwikkelen, en dat gaat niet gebeuren.I am not lost, it's just I've no idea where I am![]()
Niet alles hoeft voor “de jeugd” te zijn, maar ik vraag me toch af hoeveel jonge kijkers geïnteresseerd zijn in al die “BN’ers doen een schijtlollig spelletje” programma’s. In het pré-internet tijdperk was het nog leuk om een presentator of acteur een keer in een andere setting te zien dan met hun gebruikelijke activiteiten, maar tegenwoordig kan je bijna iedereen ook gewoon moeiteloos via de sociale media volgen.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Allemaal uit angst dat mensen naar B&B Vol Liefde oid zappen.
"Als we willen dat mensen naar de NPO kijken, moeten wij ook maar dagelijks hetzelfde luchtige entertainment programmeren."
Maar soms lijkt het daar de laatste jaren alsof er een Talpa-mol tussen de hoge piefen zit.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Blijkbaar is de playlist van radio5 niet feilloos. Ik weet vrij zeker dat het zondag tussen 11:20 en 11:30 was, dus tussen VanWyk en Stromae.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah ja, dan is de registratie van relisten.nl blijkbaar niet feilloos![]()
![]()
Dit is een typisch NPO-dingetje. Als een DJ een plaatje uit eigen doos draait snapt het systeem het niet. Gebeurt bij 2 ook regelmatig.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:17 schreef camilero het volgende:
[..]
Blijkbaar is de playlist van radio5 niet feilloos. Ik weet vrij zeker dat het zondag tussen 11:20 en 11:30 was, dus tussen VanWyk en Stromae.
[ afbeelding ]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kamervragen, lijkt me![]()
![]()
We worden gewoon keihard besodemieterd!quote:Op donderdag 3 september 2026 20:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is een typisch NPO-dingetje. Als een DJ een plaatje uit eigen doos draait snapt het systeem het niet. Gebeurt bij 2 ook regelmatig.![]()
![]()
Ik lees net in de krant (dat ding van papier) dat Koen Wauters niet alleen in DBZ zit, maar ook in Got Talent (alsof hij dat kan beoordelen). Van mij hoeft dat niet per se.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op vrijdag 4 september 2026 12:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lees net in de krant (dat ding van papier) dat Koen Wauters niet alleen in DBZ zit, maar ook in Got Talent (alsof hij dat kan beoordelen). Van mij hoeft dat niet per se.Zijn bijna allemaal wel betere nummers dan de huidige NLtalige aanwas in de lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk wel eens aan Ionica
Ik hield niet van Clouseau.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op vrijdag 4 september 2026 12:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lees net in de krant (dat ding van papier) dat Koen Wauters niet alleen in DBZ zit, maar ook in Got Talent (alsof hij dat kan beoordelen). Van mij hoeft dat niet per se.Passie, Daar Gaat Ze, LouiseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.boosten graag
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Die is al een tijdje uit de lijst, misschien kan Merel hem in de quiz stoppen.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
of midden in de nacht een liedje van hem fluiten!quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die is al een tijdje uit de lijst, misschien kan Merel hem in de quiz stoppen.![]()
Hij is er gewoon bij.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik lees alleen FOK en daar stond het nietI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
VanWyck en Iris Penning verdienen eigenlijk vel meer airplay op Radio 2. Opvallend wel dat ze eerder bij 5 (evergreens) aan bod komen dan bij hun zender die meer moderne muziek draait.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:17 schreef camilero het volgende:
[..]
Blijkbaar is de playlist van radio5 niet feilloos. Ik weet vrij zeker dat het zondag tussen 11:20 en 11:30 was, dus tussen VanWyk en Stromae.
[ afbeelding ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Klassieke muziek verboden in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ toch, net als de MuMeLadder?quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die is al een tijdje uit de lijst, misschien kan Merel hem in de quiz stoppen.
quote:- We accepteren geen klassieke muziek in de Top 2000. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan te lastig is om vast te stellen om welke 'versie' van een track het gaat. Bij klassieke muziek ligt immers een focus op de uitvoering door een orkest, zoals dat bij popmuziek niet het geval is.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Met de groeten van Tiersen en Einaudi.quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Klassieke muziek verboden in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ toch, net als de MuMeLadder?
[..]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat is neoklassiek, waarbij het wél duidelijk is om welke versie het gaat en er meestal geen orkest meedoet.quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Met de groeten van Tiersen en Einaudi.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Rieu/Waldo de los Ríos zijn het hier mee oneensquote:Op vrijdag 4 september 2026 14:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Klassieke muziek verboden in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ toch, net als de MuMeLadder?
[..][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bij Radio 5 heb ik het idee dat de DJ's meer vrijheid hebben om af en toe hun eigen muziek te draaien. Zo draait Angela Groothuizen regelmatig Madrugada, die hoor je op Radio 2 ook nietquote:Op vrijdag 4 september 2026 14:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
VanWyck en Iris Penning verdienen eigenlijk vel meer airplay op Radio 2. Opvallend wel dat ze eerder bij 5 (evergreens) aan bod komen dan bij hun zender die meer moderne muziek draait.![]()
Mijn neefje vertelde ooit op school: "Mijn ouders luisteren vooral klassieke muziek, zoals David Bowie en de Rolling Stones"
De definitie van klassieke muziek blijkt mutli-interpretabel![]()
![]()
Geen duo's meer, meer afleveringen en je kan je nu aanmelden als klapvee publiek.quote:
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Het zou wel grappig zijn als ze de ene Thrill is Gone niet van de andere kunnen onderscheiden, maar dít dan wel in de regels zou staan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat is neoklassiek, waarbij het wél duidelijk is om welke versie het gaat en er meestal geen orkest meedoet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Toen Straus, Bach en Beethoven nog in leven waren, verwezen ze voor klassieke muziek ook naar holbewoners die met stokken op holle boomstammen aan het rammen waren…quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:35 schreef camilero het volgende:
Mijn neefje vertelde ooit op school: "Mijn ouders luisteren vooral klassieke muziek, zoals David Bowie en de Rolling Stones"
De definitie van klassieke muziek blijkt mutli-interpretabel![]()
Rock me Amadeus mag wat mij betreft wel weer terug in de lijst.quote:No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
nog ff wachten tot Rob Bolland dood isquote:Op vrijdag 4 september 2026 15:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Rock me Amadeus mag wat mij betreft wel weer terug in de lijst.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik zou gezworen hebben dat ie al overleden was, blijkbaar nietquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
nog ff wachten tot Rob Bolland dood isIk denk wel eens aan Ionica
Ik wilde een grap maken over zijn broer Eddie of Brian, maar die blijken ook allebei nog te levenquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou gezworen hebben dat ie al overleden was, blijkbaar niet![]()
Goed, het wordt dus Anne. Nou ja, op het spectrum van ellendigheid maakt het Clouseau-technisch ook niet zo uit welke het is.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ome Jan is wel een ultieme karaokeklassiekerquote:Op zaterdag 5 september 2026 13:01 schreef Gretzl het volgende:
Overasselt bonus voor Willeke A.?![]()
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100161028_276c0e05Remember the jester that showed you tears
De wereld is niet mooi.quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:42 schreef Tussle266 het volgende:
Goed, het wordt dus Anne. Nou ja, op het spectrum van ellendigheid maakt het Clouseau-technisch ook niet zo uit welke het is.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Dit vind ik wel de minst vervelende.quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:42 schreef Tussle266 het volgende:
Goed, het wordt dus Anne. Nou ja, op het spectrum van ellendigheid maakt het Clouseau-technisch ook niet zo uit welke het is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Is dat niet bij te sturen?quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:42 schreef Tussle266 het volgende:
Goed, het wordt dus Anne. Nou ja, op het spectrum van ellendigheid maakt het Clouseau-technisch ook niet zo uit welke het is.Ik denk wel eens aan Ionica
Daar zijn we nog wel een tijdje Bizzey mee, denk ik.quote:Op zaterdag 5 september 2026 18:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is dat niet bij te sturen?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Bonussen die zeker zijn:
- Michael Jackson
- Justin Bieber
- Dolly Parton
- Clouseau - Anne
- Ilse deLange - So Incredible (+1000 denk ik)
Mogelijke bonusbinnenkomers:
- Katy Perry - The One That Got Away
- Sixpence None The Richer - Kiss Me (RE)
- TLC - No Scrubs
- Natasha Bedingfield - Pocketful of Sunshine
Wss kleinere, maar zichtbare bonussen:
- A Horse With No Name
- Another Day In Paradise
- Stayin' Alive
- The Man Who Can't Be Moved
- Purple Rain
- Down Under
- weer alles van Fleetwood MacMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
En waar zijn die bonussen op gebaseerd? Sommige snap ik wel (MJ film, Dolly), de meeste eigenlijk niet. Justin Bieber, is die nog relevant? En wat is er met Anne van Clouseau?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
In die Top3000 op Veronica staan soms wat twijfelachtige platen, maar daar zenden ze nu ook gewoon Tubular Bells in zijn geheel uit. Hoor ik hem tenminste ook eens een keertje op een normale tijd ipv 3 uur 's nachts
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Op maandag 7 september 2026 22:04 schreef 4-elements het volgende:
En waar zijn die bonussen op gebaseerd? Sommige snap ik wel (MJ film, Dolly), de meeste eigenlijk niet. Justin Bieber, is die nog relevant? En wat is er met Anne van Clouseau?Alles dat ik noem is gewoon kijken wat gaande is op TikTok in Nederland (en de rest van de wereld) en zich vertaalt naar flinke streamingaantallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Justin Bieber stond bijvoorbeeld na Coachella maandenlang wereldwijd top 10 met een nummer uit 2012. Clouseau doet mee aan Beste Zangers, waar Anne leuk vertolkt werd door Bizzey.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Heimwee naar de tijd dat ons aller Ilse nog met 2 nummers bij de bovenste 200 stondquote:Op maandag 7 september 2026 21:58 schreef Cassa95 het volgende:
- Ilse deLange - So Incredible (+1000 denk ik)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Welke nummers van Bieber verwacht je? Ik verwacht wel een kleine bonus voor wat er van hem in de lijst staat ja, Love Yourself naar plek 1600 ofzo.quote:Op maandag 7 september 2026 21:58 schreef Cassa95 het volgende:
Bonussen die zeker zijn:
- Michael Jackson
- Justin Bieber
- Dolly Parton
- Clouseau - Anne
- Ilse deLange - So Incredible (+1000 denk ik)
Mogelijke bonusbinnenkomers:
- Katy Perry - The One That Got Away
- Sixpence None The Richer - Kiss Me (RE)
- TLC - No Scrubs
- Natasha Bedingfield - Pocketful of Sunshine
Wss kleinere, maar zichtbare bonussen:
- A Horse With No Name
- Another Day In Paradise
- Stayin' Alive
- The Man Who Can't Be Moved
- Purple Rain
- Down Under
- weer alles van Fleetwood Mac
Shakira kunnen we ook echt wel noteren hoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het probleem met de Biebs is volgens mij vooral dat het EDM-liedje in kwestie niet op de keuzelijst staat en Radio 2 ook niet bepaald aanstalte maakt om eraan mee te werken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de hype rond Zara'tje). Ik weet niet in hoeverre die andere 9 (dan 10) er in december van kunnen profiteren.
Dat is trouwens bij Katy P die niet ging trouwen ook aan de orde. Daar staan er ook 13 van op, maar niet deze.
Edit: ik moet mezelf natuurlijk even corrigeren nadat we vorig jaar gezien hebben dat er ook zomaar toevoegingen uit de hoge hoed komen zonder enige duidelijkheid. Dus misschien is dit wel totale onzin, maar dat blijkt pas op 1 december.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
MJ is idd ook een TikTok dingetje. Dat kan ik herleiden uit het feit dat hier in huis de kinderen het haast dagelijks aan het meezingen (lees: schreeuwen) zijn...![]()
Tubular Bells is volgens mij sinds de invoering van de lange versie nooit 's nachts geweestquote:Op maandag 7 september 2026 22:40 schreef LTVDK het volgende:
In die Top3000 op Veronica staan soms wat twijfelachtige platen, maar daar zenden ze nu ook gewoon Tubular Bells in zijn geheel uit. Hoor ik hem tenminste ook eens een keertje op een normale tijd ipv 3 uur 's nachts
(Want ik heb die B&A ellende hier toch bijna iedere keer meegemaakt)Ik denk wel eens aan Ionica
Shakira natuurlijk, maar ik focuste me hier alleen op ouder repertoirequote:Op dinsdag 8 september 2026 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke nummers van Bieber verwacht je? Ik verwacht wel een kleine bonus voor wat er van hem in de lijst staat ja, Love Yourself naar plek 1600 ofzo.
Shakira kunnen we ook echt wel noteren hoor.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Shakira heeft 3 oudjes die zomaar kunnen profiteren. En dat oudje van Bieber staat niet op de keuzelijst lijkt mequote:Op dinsdag 8 september 2026 20:37 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Shakira natuurlijk, maar ik focuste me hier alleen op ouder repertoire[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bruno Mars in de Rob 3000 nu. Totaal buiten beschouwing gelaten in de beschouwingen tot nu toe. Net als die man die de Arena als zomerhuisje had gehuurd. Lijkt me niet geheel terecht.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Er zijn dit jaar verdomd weinig hits waarvan je zegt, die blijven bij intreden wel even hangen in de lijst, of ligt het aan mij?Ik denk wel eens aan Ionica
Sienna Spiro misschien. Verder, tsja…quote:Op woensdag 9 september 2026 16:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er zijn dit jaar verdomd weinig hits waarvan je zegt, die blijven bij intreden wel even hangen in de lijst, of ligt het aan mij?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat linedance pop liedje. En al die Sombrs van vorig jaar komen op de keuzelijst, zo'n 12 to 12 zie ik het wel een jaar of 10/15 volhouden.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er zijn dit jaar verdomd weinig hits waarvan je zegt, die blijven bij intreden wel even hangen in de lijst, of ligt het aan mij?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sombr kan ook nog wel ja, maar wel snel naar de onderste helft.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat linedance pop liedje. En al die Sombrs van vorig jaar komen op de keuzelijst, zo'n 12 to 12 zie ik het wel een jaar of 10/15 volhouden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De laatste van Lola Young mag er van mij wel in.I love music |Ajax forever
From Down Here is een geweldig nummer inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:53 schreef peaceman het volgende:
De laatste van Lola Young mag er van mij wel in.![]()
Wat is de reden van die hype rond So Incredible? Dat nummer komt deze week op 12 binnen in de Single Top 100.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
TikTok.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:05 schreef Fred_B het volgende:
Wat is de reden van die hype rond So Incredible? Dat nummer komt deze week op 12 binnen in de Single Top 100.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ap-er-niets-van.html![]()
Ilselaathetlukkenquote:Op vrijdag 11 september 2026 20:05 schreef Fred_B het volgende:
Wat is de reden van die hype rond So Incredible? Dat nummer komt deze week op 12 binnen in de Single Top 100.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
IK BEN ER!
Ik pleit ook voor het in de Top 2000 stemmen van de versie van Bohemian Rhapsody met Bassie en Adriaan en Paul de Leeuw. Geen grap. Geen troll-actie. Gewoon bloedserieus.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Wanneer pakken ze die dodenbonus dan?quote:Op zaterdag 12 september 2026 03:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
IK BEN ER!
Ik pleit ook voor het in de Top 2000 stemmen van de versie van Bohemian Rhapsody met Bassie en Adriaan en Paul de Leeuw. Geen grap. Geen troll-actie. Gewoon bloedserieus.![]()
Alsjeblieft zeg, straks zitten we een hele week met die k*tgifjesquote:Op zaterdag 12 september 2026 07:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wanneer pakken ze die dodenbonus dan?Ik denk wel eens aan Ionica
Hoezee hoezee, stemmen op oud-hollandsche wijze: https://www.nporadio2.nl/(...)-npo-radio-2-top-90s
9 liedjes, meer dan genoeg, zouden ze ook in de stemweek moeten doen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Met een briefkaart?quote:Op zaterdag 12 september 2026 19:13 schreef Tussle266 het volgende:
Hoezee hoezee, stemmen op oud-hollandsche wijze: https://www.nporadio2.nl/(...)-npo-radio-2-top-90s
9 liedjes, meer dan genoeg, zouden ze ook in de stemweek moeten doen.![]()
Het is tegenwoordig al oud-hollandsch als je gewoon een stemformulier en een keuzelijstje krijgt, in plaats van een opgedrongen app. Bovendien goed voor de voorpret: elk getal anders dan 2283 betekent keuzelijstveranderingen, hoezee!quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Een kortere lijst met favorieten zou het beste zijn wat de Top 2000 zou kunnen overkomen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 september 2026 19:13 schreef Tussle266 het volgende:
9 liedjes, meer dan genoeg, zouden ze ook in de stemweek moeten doen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Tijden de Kink 1500 ja jammerquote:Op zaterdag 12 september 2026 19:13 schreef Tussle266 het volgende:
9 liedjes, meer dan genoeg, zouden ze ook in de stemweek moeten doen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zal er nog een Fontaines D.C. bonus komen door het concert in de Ziggo Dome vlak voor de stemweek? Ik verwacht wel een stijging van In The Modern World, maar heeft een Starburster of een I Love You een kans als Radio 2 die niet op de keuzelijst zet?![]()
Ik zie het nu ja, die 90's is 2 weken naar achteren geduwd. Nou ja, dat maakt de kans dat ik Man in the Box tijdens de 90's week hoor wel wat groter.quote:Op zondag 13 september 2026 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tijden de Kink 1500 ja jammerAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat is ook de top zoveel vd jaren 90quote:Op zondag 13 september 2026 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tijden de Kink 1500 ja jammerHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Wel met iets leukere muziekquote:Op zondag 13 september 2026 13:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is ook de top zoveel vd jaren 90[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heb je dit geteld? Ik denk dat de verdeling namelijk ruimer is dan de onderbuik laat vermoeden, maar ik heb het zelf ook niet geteld, dus misschien ook niet.quote:Op zondag 13 september 2026 13:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is ook de top zoveel vd jaren 90All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Volgens mij heeft redelijk wat jaren 00-'indie' inmiddels ook een vrij onaantastbare status.
[ Bericht 21% gewijzigd door Eightyone op 13-09-2026 16:00:32 ]![]()
quote:Op zondag 13 september 2026 14:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Heb je dit geteld? Ik denk dat de verdeling namelijk ruimer is dan de onderbuik laat vermoeden, maar ik heb het zelf ook niet geteld, dus misschien ook niet.https://kink.nl/nieuws/de(...)oit-gekozen-door-jouquote:Het bijna tien minuten durende epos 'Hello Heaven Hello' van Yungblud is de hoogste nieuwe binnenkomer. Het nummer, dat in de zomer van dit jaar uitkwam, debuteert op nummer 39. Het is één van de 46 tracks uit 2025 in de lijst. Met liefst 67 tracks uit dat jaar is 1994 het meest geliefde jaar bij de KINK-luisteraars. De jaren 90 doen het sowieso goed met 470 tracks, naast de jaren 00 -- goed voor 413 noteringen. De hoogst genoteerde Nederlandse track is voor De Staat: hun 'Witch Doctor' staat op 21.
Bijna 1/3 dus uit de jaren 90.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
1 op de 3. 300 uit de jaren 00, 300 uit de jaren 10, 200 uit de jaren 80 en dan nog 200 uit de laatste 6 jaar of ouder.quote:Op zondag 13 september 2026 14:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Heb je dit geteld? Ik denk dat de verdeling namelijk ruimer is dan de onderbuik laat vermoeden, maar ik heb het zelf ook niet geteld, dus misschien ook niet.
Bron: mijn dikke duim, dit is een gokje[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit zou wel goed kunnen.quote:Op zondag 13 september 2026 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
1 op de 3. 300 uit de jaren 00, 300 uit de jaren 10, 200 uit de jaren 80 en dan nog 200 uit de laatste 6 jaar of ouder.
Bron: mijn dikke duim, dit is een gokje
Edit ik heb vorig jaar overigens de hele keuzelijst in een playlistje gezet, ik kan de komende dagen op vrije momenten wel de rekenmachine erop loslaten: De complete keuzelijst voor de Kink 1500 van 2025. Behalve de liedjes die niet op Spotify te vinden zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Over 6 weken gaat die musical over Frans Halsema in première. 25 voorstellingen nog voor de stemweek. Mochten we ons straks afvragen waarom Voor Haar van 238 naar 153 gesprongen is.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat is voor Vluchten Kan Niet Meer dan precies op tijd. En die hoort er natuurlijk ook gewoon in.quote:Op maandag 14 september 2026 16:28 schreef Tussle266 het volgende:
Over 6 weken gaat die musical over Frans Halsema in première. 25 voorstellingen nog voor de stemweek. Mochten we ons straks afvragen waarom Voor Haar van 238 naar 153 gesprongen is.
Misschien kan die mooie zomer dan indirect profiteren. Geen ja heeft die, geen nee kan die krijgen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik mag het lijen. Prachtig nummer. Top 100 mag ookquote:Op maandag 14 september 2026 16:28 schreef Tussle266 het volgende:
Over 6 weken gaat die musical over Frans Halsema in première. 25 voorstellingen nog voor de stemweek. Mochten we ons straks afvragen waarom Voor Haar van 238 naar 153 gesprongen is.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Straks zit de hele boel tegen. Maar mocht dat niet zo zijn, dan worden er zakjes friet gehaald.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ben Saunders heeft nog ooit een keer in de Top 2000 gestaan.
Dat mag vooral zo blijven.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb geeneens meer een voorstelling bij wat hij gezongen zou moeten hebben.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 15 september 2026 14:18 schreef pipster het volgende:
Ik heb geeneens meer een voorstelling bij wat hij gezongen zou moeten hebben.![]()
Ik ben dit glad vergeten. Help me even?quote:Op dinsdag 15 september 2026 14:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben Saunders heeft nog ooit een keer in de Top 2000 gestaan.
Dat mag vooral zo blijven.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Volgens Wikipedia:quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik ben dit glad vergeten. Help me even?
Van Ben Saunders stond alleen Kill for a broken heart in 2011 in de NPO Radio 2 Top 2000, op plek 1924.![]()
War een armoequote:Op dinsdag 15 september 2026 15:15 schreef camilero het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia:
Van Ben Saunders stond alleen Kill for a broken heart in 2011 in de NPO Radio 2 Top 2000, op plek 1924.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt. Maar hij Was Saunders dus. Nou ja, hoe dan ook, ik denk niet dat we die hoeven te vrezen. Al ging de vorige zingende crimineel die in het nieuws kwam wel gelijk zes keer de top 100 in. Dus wie weet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
De Voice en X-Factor generaties.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:25 schreef camilero het volgende:
[..]
Dat was rond dezelfde tijd dat Lisa Loïs' Hallelujah in de top 200 stond
Hebben in tegenstelling tot Jamai geen kennis mogen maken met Jerney Kaagman...![]()
In de Veronica Top 3000 kwam vandaag Yves Berendse voorbij. Jullie mogen raden in wiens uren. In het kader van "het is echt de stemmer die bepaalt, we plannen niets zelf"Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, daarna werd het de "beste" zangers en nu is het tiktok.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Voice en X-Factor generaties.
Hebben in tegenstelling tot Jamai geen kennis mogen maken met Jerney Kaagman...![]()
Die kwam wel op 3 december in het nieuws. Laten we hopen dat het niet precies dan bekend wordt dat het om een misdrijf ging.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:36 schreef Tussle266 het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt. Maar hij Was Saunders dus. Nou ja, hoe dan ook, ik denk niet dat we die hoeven te vrezen. Al ging de vorige zingende crimineel die in het nieuws kwam wel gelijk zes keer de top 100 in. Dus wie weet.
Vieze Marcootje zal nu weer op posities staan zoals in 2020 ofzo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het zal je wellicht verbazen, maar die staat nog steeds elk jaar er inquote:Op dinsdag 15 september 2026 15:25 schreef camilero het volgende:
[..]
Dat was rond dezelfde tijd dat Lisa Loïs' Hallelujah in de top 200 stond[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vraag me altijd af of mensen dan op alle drie versies stemmen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar die staat nog steeds elk jaar er inI love music |Ajax forever
Ik ben daar ook niet serieus bevreesd voor hoor. Ik Ben ervan overtuigd dat het eenmalig Was. Temeer ook omdat hij zo rond 2014 zijn plekje op de keuzelijst inruilde voor een leren giletje met van die stoere embleempjes erop. Dus de drempel om terug te komen ligt wel heel hoog.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kwam wel op 3 december in het nieuws. Laten we hopen dat het niet precies dan bekend wordt dat het om een misdrijf ging.
Vieze Marcootje zal nu weer op posities staan zoals in 2020 ofzo.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Daarover gesproken: ik las op Kink dat The Prodigy op 29 november de Ziggo in de brand komt steken. We hebben van JayKay en zijn maten vorig jaar geleerd dat dat een beproefd recept voor succes is (al had ik daar nog meer van verwacht dan het nu al was). Bovendien stegen alle verzamelde werken van The Prodigy vorig jaar ook al, dus daar kan nog wel wat bij.
Enig nadeel: bij Radio 2 zijn ze na The Fat of The Land gestopt met tellen, terwijl de setlist voor het merendeel uit werken van na 2000 bestaat. Wel jammer, want zo'n Omen of Warrior's Dance zou ik best een goede kans geven om ingekopt te worden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb inmiddels al 15 nummers bij elkaar gesprokkeld. Vooral op radio 2 krijg ik inspiratie.Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.![]()
Je, maar niet meer zo hoog gelukkigquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar die staat nog steeds elk jaar er in![]()
Omen in de Top 2000, bedoel je?quote:Op dinsdag 15 september 2026 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
...
Enig nadeel: bij Radio 2 zijn ze na The Fat of The Land gestopt met tellen, terwijl de setlist voor het merendeel uit werken van na 2000 bestaat. Wel jammer, want zo'n Omen of Warrior's Dance zou ik best een goede kans geven om ingekopt te worden.
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.![]()
Toch is het wel verbazingwekkend dat zo’n liedje uit een ander tijdperk zo relatief stabiel in de lijst blijft. Al doen Veldhuis en Kemper en Band Aid dat bijvoorbeeld ook.quote:Op dinsdag 15 september 2026 19:55 schreef camilero het volgende:
[..]
Je, maar niet meer zo hoog gelukkigDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik dacht dat Veldhuis en Kemper pas een paar jaar erin stonden, maar die blijken dus al sinds 2007 genoteerd. Das gewoon 19 edities (de gekke 2008-editie deden ze niet mee)quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Toch is het wel verbazingwekkend dat zo’n liedje uit een ander tijdperk zo relatief stabiel in de lijst blijft. Al doen Veldhuis en Kemper en Band Aid dat bijvoorbeeld ook.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Goede onderbouwing wel. Nu mijne:quote:Op dinsdag 15 september 2026 19:57 schreef Eightyone het volgende:
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
5 van de 6 in de lijst, in 2025 alle 5 gestegen. Omen scoort beter dan 3 van die 6 en we hebben het over een hypothetische situatie van een concert een dag (een dag) voor de opening van de stemweek en met liederen van na 2000 op de keuzelijst. Pasen en pinksteren kunnen volgens mij allebei gewoon in hun eigen weekend blijven. Omen haalt ook gewoon de lijstjes van 3FM enzo, die zijn wel gesleuteld, maar niet helemaal verzonnen.All Day I Dream About Stemlijsten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: