Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
De bladeren vallen van de bomen, de dagen worden korter, het weer wordt meer en meer geschikt voor erwtensoep, kortom: De Top 2000 van 2025 komt eraan! En dat betekent na 26 edities dat de Lijst der Lijsten toetreedt tot de Club van 27. Hopelijk wordt het niet de zwanenzang van de lijst, al was dat onderwerp in het verder weinig historische jaar 2025 helaas wel het immer terugkerende thema.
Ron, Dieuwertje, Manuëla, Gerard en Joke, Loretta, Harmen, (Don) Leo, Jonnie, de carrière van Marco, de ene na de andere verruilde het tijdelijke voor het eeuwige dit jaar. En op muziekgebied was dat niet anders. Het overleden muzikanten-topic is in elk geval een topic op FOK! dat nog wel draait, zullen we maar zeggen. Je kan moeiteloos een nog veel langere opsomming maken van topartiesten, voor wie de dood nu niet meer zoiets is als de poes van hun grootje. Hopelijk zijn zij niet uit ons hart, en krijgen ze de bonus die ze verdienen in de Top 2000.
Er waren gelukkig ook leuke dingen. De kiezer Schoof de matige premier aan de kant voor airmilesverzamelaar Rob Jetten. We kregen ook een nieuwe Paus, namelijk Leo XIV. Iemand die een naam kiest waarin hij Cruijff én Beenhakker eert, kan toch niet anders dan een enorme verbinder zijn. Mathieu van der Poel won in San Remo en Roubaix en reed dagenlang in de gele trui. En we hadden nog die geslaagde NAVO-top, waar het land even van in rep en roer was.
Ondertussen werkt de Amerikaanse vredesactivist Donald Trump aan een einde van de oorlog in Israël. Ook dat was een terugkerend thema in 2025, en dan niet de ons ook al ontvallen IJzeren Rinus, maar de strijd in het Midden-Oosten. Bijna niemand weet nog hoe het winnende liedje op het ESF heet, maar dat Israël ook meedeed, is niemand ontgaan. Er is nu op papier sprake van een staakt-het-vuren, maar een echt einde van het geweld in de regio lijkt een illusie.
Radio 2 Top 2000: Editie 2025
Tijd voor belangrijkere zaken! Op donderdag 25 december, een paar minuten na middernacht, beginnen we met de Top 2000. Zonder de huisvlijt van Bart Arens deze keer, maar wel met een editie met een mooie strijd voor de eerste plaats. Wordt het de volgens de Radio 2-luisteraars grootste band van de 20e eeuw of die van de 21e eeuw die het jaar mag afsluiten, Bohemian Rhapsody of Fix You? Of krijgen we een verrassing?
Daarnaast kan de lijst in beweging worden gezet door hernieuwde aandacht voor artiesten die overleden, of grotere gezelschappen die één van hun leden verloren. Golden Earring, Black Sabbath, Beach Boys, Supertramp, om er maar een paar te noemen die de Top 2000 elk jaar weer de nodige juichmomentjes geven. Ook gaat het persoonlijke drama van Freek van Suzan ongetwijfeld een flinke stempel op de lijst drukken.
Wat het ook wordt, we gaan ons weer kunnen opmaken voor een week vermaak met genoeg pareltjes ertussen. De vele kopieën ten spijt, blijft de Top 2000 toch het enige origineel dat er echt toe doet.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 1 december t/m 5 december (16:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf 23 november wekelijks op NPO 3 om 20:20 uur. C. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks op NPO 1. D. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. E. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. F. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen
Na het voorproefje voor de Tweede Kamer is het nu tijd voor het echte werk: een stemlijst van 35 favorieten maken voor de Top 2000. Vanaf 1 december kan er tot en met 8 december een ruime week gestemd worden. Het is aan een ieder om voor zich te bepalen wat de platen zijn met de meeste eeuwigheidswaarde. Maar het is leuk om even in de geschiedenis te duiken. Er zijn momenteel 546 platen die in alle edities van de Top 2000 aanwezig waren. Dat worden elk jaar een aantal minder, en ook dit jaar staan er weer veel klassiekers aan de rand van de afgrond. 35 ervan zelfs bij de onderste 240 in de lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik (versie 2024) - @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 21-11-2025 13:51:23 ]
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen? - Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen? - Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
[..] Maar moet je nu ook een nieuwe advocaat zoeken, nu René er niet meer is?
Zo ken ik je weer
oftewel
wablief?
[..] Die was inmiddels wel uit mn geheugen verdwenen
Ik kwam hem tegen toen ik de laatste dingetjes van de statistiekendag aan het schrapen was. Gelukkig wilde René meewerken aan het feestje, dus kon hij nog even uit het stof.
Op zaterdag 22 november 2025 12:49 schreef Idisrom het volgende: Ik zie dat een nummer als Highway Star van Deep Purple nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Is onze muzikale smaak zo armoedig?
Bij het zien van de titel zegt het me niks.
Het staat nu op, en het is iig geen nummer dat vaak op de radio komt als 'golden oldie'. Uitgaande van Radio 2 en dergelijke.
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
Op zaterdag 22 november 2025 12:49 schreef Idisrom het volgende: Ik zie dat een nummer als Highway Star van Deep Purple nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Is onze muzikale smaak zo armoedig?
Nooit zo gerealiseerd dat die ontbrak eigenlijk. Op zich vind ik Child in Time ook wel oprecht een stuk beter.
Toch wel vreemd ergens hoor, het is wel echt een van hun grootste hits geweest. Het feit dat dit er nooit heeft ingestaan maar Woman From Tokyo of zelfs Black Night wel, heb ik af en toe wel frappant gevonden.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op zaterdag 22 november 2025 15:02 schreef MTheBassman het volgende: Toch wel vreemd ergens hoor, het is wel echt een van hun grootste hits geweest. Het feit dat dit er nooit heeft ingestaan maar Woman From Tokyo of zelfs Black Night wel, heb ik af en toe wel frappant gevonden.
Highway Star heeft in NL nooit in de hitparade gestaan, die andere 2 wel. Maar goed, wel een vergeten pareltje, ja
Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef Tussle266 het volgende: Staat gewoon al jaren op de keuzelijst, dus de Top 2000 is niet zo populair in Zuid-Oost Azië
Of op mp3, de vraag is welke versie van Missing er in stond, de mixversie of de niet-mixversie
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Nou ja, er zijn nog 1999 andere posities te vullen natuurlijk
Maar ik denk als hier ook gezegd dat het nummer gewoon niet zo bekend is bij de massa.
Ik heb veel Deep Purple geluisterd, en over het algemeen wordt Highway Star toch wel gezien als een van hun meest bekende en 'beste' nummers. Dat dat in Nederland niet het geval is is geen probleem verder, maar het is verre van een onbekend nummer in de (hard) rockwereld. Dat iemand die verder geen rock luistert het niet kent, oke.
[..] Ik heb veel Deep Purple geluisterd, en over het algemeen wordt Highway Star toch wel gezien als een van hun meest bekende en 'beste' nummers. Dat dat in Nederland niet het geval is is geen probleem verder, maar het is verre van een onbekend nummer in de (hard) rockwereld. Dat iemand die verder geen rock luistert het niet kent, oke.
Dat staat gewoon op, maar goed - nogal rommelig, 'all over the place' luistergedrag.
[..] Lijkt me de mixversie. De niet-mixversie is vrijwel nooit op de radio geweest
Het is wel de Top 2000 van 2007 waar we het over hebben, toen mochten alleen de slappe versies. Ik kan me herinneren dat het niet de mix was, maar bewijs heb ik niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op zaterdag 22 november 2025 15:02 schreef MTheBassman het volgende: Toch wel vreemd ergens hoor, het is wel echt een van hun grootste hits geweest. Het feit dat dit er nooit heeft ingestaan maar Woman From Tokyo of zelfs Black Night wel, heb ik af en toe wel frappant gevonden.
Die 2 zijn ook wel fijn hoor. En ook wel populair. Maar Highway Star had er wel eens in gemogen ja
[..] Het is wel de Top 2000 van 2007 waar we het over hebben, toen mochten alleen de slappe versies. Ik kan me herinneren dat het niet de mix was, maar bewijs heb ik niet
Tja, het zou kunnen. Maar de mix-versie was wel de hitversie, en de meest radiovriendelijke, lijkt me. Ik denk dat van Tom's diner ook nooit de niet-mixversie gedraaid is.
[..] Het is wel de Top 2000 van 2007 waar we het over hebben, toen mochten alleen de slappe versies. Ik kan me herinneren dat het niet de mix was, maar bewijs heb ik niet
Alleen al dit jaar zijn beide variaties voorbijgekomen op 2, dus je moet het echt terugluisteren voor uitsluitsel.
[..] Die 2 zijn ook wel fijn hoor. En ook wel populair. Maar Highway Star had er wel eens in gemogen ja
Vind ik ook hoor, alleen in mijn hoofd zijn die qua aanzien ietsje minder dan Highway Star. Maakt verder allemaal niet uit, was gewoon iets wat me opviel.
[..] Vind ik ook hoor, alleen in mijn hoofd zijn die qua aanzien ietsje minder dan Highway Star. Maakt verder allemaal niet uit, was gewoon iets wat me opviel.
Bij de fans zeker, bij "het grote publiek" blijkbaar wat minder. Maar dat is vaak zo, fan favourites zijn over het algemeen minder populair bij de massa.
[..] Tja, het zou kunnen. Maar de mix-versie was wel de hitversie, en de meest radiovriendelijke, lijkt me. Ik denk dat van Tom's diner ook nooit de niet-mixversie gedraaid is.
Kun je de vraag niet aan Radio2 stellen?
Toms Diner stond er nooit in
[..] Alleen al dit jaar zijn beide variaties voorbijgekomen op 2, dus je moet het echt terugluisteren voor uitsluitsel.
Daarom ook de vraag aan de mensen die die uitzendingen hebben
Er wordt vandaag op de valreep nog even een hele jammerlijke ingekopt. Schijtlol van Jack Black en z'n maat. Laten we hopen dat ze die overslaan bij het definitief maken.
Trouwens, onder voorbehoud want de dag is nog niet afgelopen, we komen ongeveer op 1425 liedjes uit. En dat is al na opschonen. Dat is echt idioot veel meer dan ik gedacht had toen ik hieraan begon in januari. Zeker als je je bedankt dat er op een haar na al 11.000 op de keuzelijst staan.
Op zondag 23 november 2025 16:46 schreef Tussle266 het volgende: Trouwens, onder voorbehoud want de dag is nog niet afgelopen, we komen ongeveer op 1425 liedjes uit. En dat is al na opschonen. Dat is echt idioot veel meer dan ik gedacht had toen ik hieraan begon in januari. Zeker als je je bedankt dat er op een haar na al 11.000 op de keuzelijst staan.
Kunnen ze niet gewoon een cap van 10.000 doen? En dan alles wat minder stemmen krijgt dan de nummer 10.000 afvoeren.
[..] Kunnen ze niet gewoon een cap van 10.000 doen? En dan alles wat minder stemmen krijgt dan de nummer 10.000 afvoeren.
Een stuk minder mag ook nog wel. Het nu net niks eigenlijk. Of je hebt een beperkte keuzelijst, die mensen motiveert eigen keuzes toe te voegen. Of je hebt een lijst met zo’n beetje elk normaal nummer erop, zodat je alles kan kiezen. Maar nu zijn eigen keuzes nagenoeg kansloos, en is de lijst te lang om ter inspiratie even doorheen te scrollen.
[..] Een stuk minder mag ook nog wel. Het nu net niks eigenlijk. Of je hebt een beperkte keuzelijst, die mensen motiveert eigen keuzes toe te voegen. Of je hebt een lijst met zo’n beetje elk normaal nummer erop, zodat je alles kan kiezen. Maar nu zijn eigen keuzes nagenoeg kansloos, en is de lijst te lang om ter inspiratie even doorheen te scrollen.
Hij kan ook veel lager. Van de 11.000 die er nu staan krijgen er zeker 5.000 minder dan 10 stemmen. Maar omgekeerd zijn er ook wat liederen die wel stemmen zouden krijgen die er niet staan.
En we hebben iemand in ons midden (ik noem geen namen maar ik bedoel @Cassa95) die al een paar keer heeft aangeboden om het ze eens rustig uit te leggen. Maar daar doen ze niks mee. Dus ik reken op 11.500 liederen op de keuzelijst volgende week.
En die +500 kunnen we vanaf morgen dus gaan raden.
Op zondag 23 november 2025 22:50 schreef PzKpfw het volgende: Alweer een nieuwe presentator voor de Top 2000 quiz.. Ik mis Matthijs echt bij dit programma.
Thomas van Luyn doet dit alweer voor de 3e of 4e keer.
Oke, na een jaar lang tijdverspillen is het dan nu eindelijk tijd voor de stemweek pre-party. Ik begon hieraan voor de lol, in de hoop de psychologie van het NPO 2 keuzelijstmonster te doorgronden. Maar uiteindelijk kostte het me ongeveer een uur per week en zit hier nu dus zo’n 50 uur werk in. En op dit moment weet ik nog niks, want alle theorieën hebben + en -. Toch maar wat meer mee doen dus, dus vandaar deze playlist.
Voor de duidelijkheid, wat heb ik gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb liedjes in mijn playlist iedere keer geplaatst als ze gedraaid werden. Still D.R.E. werd 5x gedraaid, dus die staat er 5x in. Dat geldt voor alle liedjes die vaker dan eens gedraaid werden. Er is één uitzondering, genaamd Lichtje Branden. Die was Topsong in de Freekweek dus die is toen 24x (letterlijk) gedraaid. Dat zou betekenen dat als iemand van jullie de playlist een kans geeft, je binnen een spanne van 50 liedjes 24x Lichtje Branden zou moeten skippen. Dus die staat er maar 1 keer bij. Eén ding weten we zeker, buiten de 2024 nieuwkomers en de acties staan de nieuwe opties in deze lijst.
Ik zal nu in wat posts onder spoilers wat opvallende dingen delen, want heel de playlist van 1421 (1390) liedjes doornemen is wat te veel van het goede, aangezien 80% waardeloos zal blijken in deze context. Maar wie zelf wil freaken, zich straks boos wil maken omdat zijn favoriet (en die zitten er best veel tussen) aan de galg is gehangen, of wie gewoon een playlist wil hebben met liedjes die je over het algemeen zelden hoort:
Daar zitten best wel wat geinige dingen tussen zo op het eerste gezicht. Lazarus, Break Stuff en Popular hadden we al besproken, dat zijn uiteraard wel de favorieten hier, als die inderdaad voor het eerst de voorkeuzelijst halen ga ik er zeker op stemmen. Winning was ook al besproken maar is als recentste nummer 1 in de Snob natuurlijk een interessante om in de gaten te houden. Let Down hadden we het laatst ook al over. Van de nog niet besproken platen vallen de volgende me op:
-Fairytale en Heroes zijn best logische toevoegingen aan de ESF-platen die er al in staan, sowieso wel heel bekende/geliefde nummers volgens mij. Dadi in mindere mate ook wel. -The Night en Hypnotic Tango zijn twee geinige discoplaatjes die ik beide ken van EDM-covers uit de jaren '00 (van resp. Scooter en Master Blaster). Zou best grappig zijn als die het halen. -Tweemaal Paramore, op zich niet eens per se de nummers die ik zou kiezen maar van mij mogen ze erin -K3 heeft kans op een concertbonus, op zich verdienen die best een notering in de lijst -Natuurlijk ook diverse potentiële dodenbonussen met o.a. Ozzy en Rob -...Dicke Titten, oké dan.
Dicke titten lijken me een zekerheidje als die op de keuzelijst komen
[..] Helaas waarschijnlijk waar, maar als 1 van de grote reggae iconen ten onrechte wel.
De gemiddelde nederlander denkt bij elk reggaenummer dat het van Bob Marley is
A Gogo (inmiddels) gewoon met Ebbinge. Niet perfect, maar minder erg dan ik in 2023 dacht dat het zou worden en beter dan dat rommelige tussenjaar met de schermman.
Op maandag 24 november 2025 14:17 schreef Tussle266 het volgende: A Gogo (inmiddels) gewoon met Ebbinge. Niet perfect, maar minder erg dan ik in 2023 dacht dat het zou worden en beter dan dat rommelige tussenjaar met de schermman.
Ik spoel de laatste jaren alles behalve de reportages en de quiz door. De rest boeit me niet echt, dus wie het presenteert maakt me ook niet zoveel meer uit. Al vind ik die Ebbinge wel een behoorlijk gemaakt karakter.
[..] Ik spoel de laatste jaren alles behalve de reportages en de quiz door. De rest boeit me niet echt, dus wie het presenteert maakt me ook niet zoveel meer uit. Al vind ik die Ebbinge wel een behoorlijk gemaakt karakter.
Helaas word ik vaak gegijzeld tijdens die uitzendingen, dus dan maar een beetje waterboarding. Maar ik vind die Ebbinge normaal ook niks, maar hij houdt zich op de schaal van ebbinge wel in voor dit programma, over het algemeen.
De #1, #3, #4, #6 en #8 zijn bij toevoeging aan de keuzelijst een zekerheidje voor de Top 2000 gok ik. Van Lana en Taylor komt elke toevoeging binnen, Er is al jaren roep naar meer Kendrick en deze maakt zeker kans en Lush Life is nu net enorm viral gegaan na het concert in de Ziggo Dome afgelopen maand.
[..] De #1, #3, #4, #6 en #8 zijn bij toevoeging aan de keuzelijst een zekerheidje voor de Top 2000 gok ik. Van Lana en Taylor komt elke toevoeging binnen, Er is al jaren roep naar meer Kendrick en deze maakt zeker kans en Lush Life is nu net enorm viral gegaan na het concert in de Ziggo Dome afgelopen maand.
Maar jij weet ook dat ze niet zo redeneren. Maar het is wel waar, er staat trouwens lager in deze lijst ook het nodige wat volgens mij zo ingekopt wordt, vooral die van de usual suspects.
[..] De #1, #3, #4, #6 en #8 zijn bij toevoeging aan de keuzelijst een zekerheidje voor de Top 2000 gok ik. Van Lana en Taylor komt elke toevoeging binnen, Er is al jaren roep naar meer Kendrick en deze maakt zeker kans en Lush Life is nu net enorm viral gegaan na het concert in de Ziggo Dome afgelopen maand.
Is Zara nog relevant ja?
Het meisje dat bij haar op het podium mee stond te dansen was iig trending
Lush Life staat sinds het concert en het bijzondere wat daar gebeurde al een week lang weer top 20 Spotify in Nederland. Dus haar nieuwe muziek is misschien wat minder relevant, maar de timing van deze viral is a la Twee Motten perfect voor de Top 2000.
[..] Het meisje dat bij haar op het podium mee stond te dansen was iig trending
Ja ik skip tiktok
Stukje boomer.
Ik zag t bij RTL Tonight ofzo, daar videobelden ze met haar
Ik ben dus echt benieuwd welke nu de 'cut' gaan halen en of ik 'm dan eindelijk snap. Ik heb in mijn spreadsheetje nog allerlei aantekeningen over wie, wat en wanneer.
Ik dacht lange tijd dus dat meerdere keren draaien een garantie was, maar ja, toen ging ik in de geschiedenis kijken en zaten er tientallen tussen waar dat al jaren voor geldt.
Die albumcovertheorie is ook aanlokkelijk, maar ook die kan je onderuit halen. Omdat er zat met een cover zijn die tot op heden niet mee mochten doen.
Dan is er nog een populariteitstheorie. Nou ja, zie boven.
Maar ja: Alejandro voldoet aan alle theorieën, maar is dus tot op heden elk jaar overgeslagen door de ballotagecommissie.
Er zitten er tientallen tussen die 100% zeker die lijst halen. Maar dan moeten ze wel eerst aan de start verschijnen.
Ik zie er echt geen tientallen die de lijst zouden halen
Welk getal zou jij ophangen aan het minimum voor 'tientallen'? 20?
Op maandag 24 november 2025 15:37 schreef Tussle266 het volgende: Ik ben dus echt benieuwd welke nu de 'cut' gaan halen en of ik 'm dan eindelijk snap. Ik heb in mijn spreadsheetje nog allerlei aantekeningen over wie, wat en wanneer.
Ik dacht lange tijd dus dat meerdere keren draaien een garantie was, maar ja, toen ging ik in de geschiedenis kijken en zaten er tientallen tussen waar dat al jaren voor geldt.
Die albumcovertheorie is ook aanlokkelijk, maar ook die kan je onderuit halen. Omdat er zat met een cover zijn die tot op heden niet mee mochten doen.
Dan is er nog een populariteitstheorie. Nou ja, zie boven.
Maar ja: Alejandro voldoet aan alle theorieën, maar is dus tot op heden elk jaar overgeslagen door de ballotagecommissie.
Er zitten er tientallen tussen die 100% zeker die lijst halen. Maar dan moeten ze wel eerst aan de start verschijnen.
In je eerste zin maak je al de fout dat je hem zou kunnen snappen. Dan ga je er vanuit dat er logica in zit, die zit er volgens mij totaal niet in
Ja, sorry, kleine nuance, ik ken ze natuurlijk alle 1420. Ik zit in mijn hoofd alle eenlingen ook mee te nemen. Die zijn in de 2 posts nog nauwelijks aan bod ghekomen.
[..] Welk getal zou jij ophangen aan het minimum voor 'tientallen'? 20?
Uit het lijstje meerdere keren zou het al heel wat zijn als 10 het halen. Bij de streams zitten er wel meer kanshebbers
[..] Uit het lijstje meerdere keren zou het al heel wat zijn als 10 het halen. Bij de streams zitten er wel meer kanshebbers
Akkoord, 10 lijkt me daar veel. Dabjes (waarbij dood ook vervangen mag worden voor doodziek) niet meegeteld zie ik alleen Pink Pony Club en Let Down als serieuze kanshebbers bij keuzelijstdeelname.
[..] Akkoord, 10 lijkt me daar veel. Dabjes (waarbij dood ook vervangen mag worden voor doodziek) niet meegeteld zie ik alleen Pink Pony Club en Let Down als serieuze kanshebbers bij keuzelijstdeelname.
Een Break Stuff had geen DAB nodig denk ik
Dat denk ik ook. En de vader aller kakkerlakken en Lit (niet die van Lil' Kleine) zie ik eigenlijk ook op dat niveau. Volgens mij zijn die vrij serieus als-dan.
Lit niet denk ik, Papa Roach is mogelijk Dan nog eerder Nada Surf dan Lit
Oh ja, die zou ik er ook bij zetten. Maar dat is er eentje uit de Alejandro-archieven: meerdere keren gedraaid, albumcover, populair, maar ook al jaren op de playlist.
Leen Huijzer hype op Reddit. Polletjes kapen is één van de weinige dingen waar ze wel vaak in slagen in Rotterdam-Zuid en omstreken, dus toch even met een schuin oog: https://www.reddit.com/r/(...)owers_in_de_top2000/
Best veel uit de KINK wat niet in de Top 2000 staat. Hoeveel uit die lijst hebben er überhaupt ooit de Top 2000 gehaald?
[..] All-time bedoel je? Dat kan ik wel even uitzoeken zo?
Ja, want ik ga er vanuit dat die uitvallers de keuzelijst ook nog wel halen.
En dan heb je er ook nog die wel op de keuzelijst staan, maar die het nooit hebben gehaald, natuurlijk.
[..] Ja, want ik ga er vanuit dat die uitvallers de keuzelijst ook nog wel halen.
En dan heb je er ook nog die wel op de keuzelijst staan, maar die het nooit hebben gehaald, natuurlijk.
'Even' was een beetje een onderschatting, want het zijn er veel meer dan ik dacht. Dat doe ik niet even met een excelletje a = b. Ik kom er later even op terug.
Ik ben trouwens wel een beetje verbaasd hoeveel er in die lijst staat wat ook gewoon bij 2 te stemmen is. Wat zou het grote verschil zijn? Het totaalaantal stemmers, of hebben de stemmers van november in december Q-koorts?
Deze hadden jullie nog van me tegoed, het stemadvies op basis van de analyse van de alternatieve lijstjes, ook wel de ALA, met de recentste V500 erbij:
Ter herinnering, dit zijn dus alle nummers die níet in de Top 2000 staan, maar wél in de V500 van Orinoco Radio, Kink 1500, Snob 2000 én MuMeLadder top 2000 (de 4 meest besproken alternatieve muzieklijsten op Fok!).
We verliezen na de recentste V500 2 nummers uit de ALA, namelijk Black Soul Choir en Fade Into You (Midnight City was vorig jaar al verdwenen). We krijgen er echter ook 4 terug, zodat er nu in totaal 43 platen in de ALA te vinden zijn. De terugkeer van The Bitter End en de nieuwe binnenkomer Taillights Fade bespraken we al even in het V500-topic, maar ook True Faith en Reflektor mogen we noteren. Vooral over laatstgenoemde ben ik zelf enthousiast, want dat is mijn favoriet van Arcade Fire die bovendien ooit al eens in de Top 2000 stond (maar tegenwoordig helaas niet meer, net als bijvoorbeeld The Killing Moon). Arcade Fire is sowieso hofleverancier met 4 noteringen in de ALA, waaronder de nummer 1, Rebellion (Lies), die het stokje weer overneemt van Instant Street.
Dat was hem weer, de OP mag geüpdatet worden door wie zich geroepen voelt
Ik houd de playlist nog steeds met een schuin oog in de gaten, Crystalized is gisteren nog even naar de meerdere keren lijst gepromoveerd. Voor wat het waard is.
Op woensdag 26 november 2025 09:40 schreef Tussle266 het volgende: Ik houd de playlist nog steeds met een schuin oog in de gaten, Crystalized is gisteren nog even naar de meerdere keren lijst gepromoveerd. Voor wat het waard is.
Zou goed nieuws zijn. I Dare You nu toch wat vreemd als enige XX keuze
Remember the jester that showed you tears The script for tears
[..] Zou goed nieuws zijn. I Dare You nu toch wat vreemd als enige XX keuze
The XX is in de breedte best vaak (nou ja, kinderhand...) gedraaid dit jaar, viel me op. Naast I Dare You en 2x Crystalized ook On Hold en Islands wel eens voorbij gekomen.
White Lies - To Lose My Life ook op de valreep nog even naar de Meerdere Keren lijst. Weet niet of dat allemaal nog wat uitmaakt, maar toch. Deze heeft trouwens al het hele jaar een mooi plaatje bij de titel.
Of we specifiek voor deze bang moeten zijn, valt te betwijfelen. Maar het is wel goed om er bewust van te zijn dat er op een Bankwarmers-achtige wijzer één of ander AI-liedje wat niemand van ons kent uit de hoge hoed komt over 10 dagen.
Anderzijds: de meeste stormen (Vylan/Kneecap/de ptss-veteraan/en zo verder) van de afgelopen weken zijn gaan liggen. Dus dat is dan wel weer fijn.
Dat Borderline staat ook onverklaarbaar hoog elk jaar
[..] Fantasy ook, ieder jaar bovenste 30. Kan ik erg om lachen.
Mja, maar die staat ook nog wel in de Top 2000, Borderline heeft een paar keer in de 1e uren gestaan ooit?
Ik heb mijn reddingsboeilijstje wel bepaald. Die andere is normaal 'wel op de keuzelijst, niet in de lijst', maar dat is dit jaar eenmalig 'nieuw op de keuzelijst'. Heb ik toch nog wat aan al dat digitaal turven gehad in mijn leven.
Op vrijdag 28 november 2025 19:57 schreef Tussle266 het volgende: Ik heb mijn reddingsboeilijstje wel bepaald. Die andere is normaal 'wel op de keuzelijst, niet in de lijst', maar dat is dit jaar eenmalig 'nieuw op de keuzelijst'. Heb ik toch nog wat aan al dat digitaal turven gehad in mijn leven.
Hebben we nou eigenlijk al helder of ze lijstjes vanaf hetzelfde IP-adres eruit filteren?
Dance The Night Away is vanavond voor de 5e keer dit jaar gedraaid. Dat die erbij komt wisten we al, want die stond ook op de 80's keuzelijst. Hij heeft nu ook een albumcover (die had hij tussen de 80's lijst en vandaag nog niet, gek genoeg). Dus dat maakt de albumcovertheorie toch weer iets aannemelijker.
Ik kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat bruceteen.
Op zaterdag 29 november 2025 09:22 schreef camilero het volgende: Ik zit nu "de albums van 1985" van Leo Blokhuis te kijken. We zijn aangekomen bij het beste album allertijden
This Is The Sea? Hier ook een top 10 album
Op vrijdag 28 november 2025 23:14 schreef Tussle266 het volgende: Dance The Night Away is vanavond voor de 5e keer dit jaar gedraaid. Dat die erbij komt wisten we al, want die stond ook op de 80's keuzelijst. Hij heeft nu ook een albumcover (die had hij tussen de 80's lijst en vandaag nog niet, gek genoeg). Dus dat maakt de albumcovertheorie toch weer iets aannemelijker.
Ik kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat bruceteen.
Wat doet een nummer uit 1979 in de 80s keuzelijst
Zou het tof vinden als Ozzy nog een dodenbonusje erbij krijgt. Iron Man of War Pigs zou tof zijn, maar de gemiddelde stemmer kennende gaat dat nooit gebeuren.
Er is best veel enthousiasme over Jay Kay en zijn maten in de Ziggo van afgelopen week. Dat gaat wat opleveren denk ik, waarschijnlijk Canned Heat of Cosmic Girl (Deeper Underground hebben ze niet gespeeld).
Op zaterdag 29 november 2025 10:31 schreef Poppejans1.4 het volgende: Zou het tof vinden als Ozzy nog een dodenbonusje erbij krijgt. Iron Man of War Pigs zou tof zijn, maar de gemiddelde stemmer kennende gaat dat nooit gebeuren.
Als die op de keuzelijst staan lijken het me gewoon zekerheidjes eigenlijk. Zeker War Pigs.
Op zaterdag 29 november 2025 10:31 schreef Poppejans1.4 het volgende: Zou het tof vinden als Ozzy nog een dodenbonusje erbij krijgt. Iron Man of War Pigs zou tof zijn, maar de gemiddelde stemmer kennende gaat dat nooit gebeuren.
Ozzy/Sabbath gaat sowieso behoorlijk in de bonus. Alleen die 2 nummers specifiek moeten dan wel gepusht worden, want die komen waarschijnlijk niet direct maandagochtend op de keuzelijst.
War Pigs negeerden ze in 2022 helaas, dus hopelijk is dat dit jaar anders.
Iron Man zat ook in de quiz natuurlijk, dus kansen weer iets groter
[..] Ozzy/Sabbath gaat sowieso behoorlijk in de bonus. Alleen die 2 nummers specifiek moeten dan wel gepusht worden, want die komen waarschijnlijk niet direct maandagochtend op de keuzelijst.
War Pigs negeerden ze in 2022 helaas, dus hopelijk is dat dit jaar anders.
Ik ga mn best doen, aan mij zal t niet liggen. Sowieso nooit gesnapt waarom Paranoid (en No More tears)er wel in staat/staan en War Pigs of een Iron Man niet.
[..] Ik ga mn best doen, aan mij zal t niet liggen. Sowieso nooit gesnapt waarom Paranoid (en No More tears)er wel in staat/staan en War Pigs of een Iron Man niet.
Naast de keuzelijst was Paranoid natuurlijk ook een Top 40 hit (ik vind hem zelf ook leuker dan Iron Man denk ik) No More Tears was ook een hitje, maar vind ik niet per se extreem logisch
[..] Ik ga mn best doen, aan mij zal t niet liggen. Sowieso nooit gesnapt waarom Paranoid (en No More tears)er wel in staat/staan en War Pigs of een Iron Man niet.
Die discussie hadden we hier al een paar dagen terug over Highway Star, het grote publiek stemt anders dan de fans
[..] Absoluut waar! Mede daarom vind ik de snoblijst ook zo heerlijk en stiekem misschien wel leuker
Daar staat natuurlijk ook wel gewoon heel veel onzin in. Maar je ontloopt wel die platgedraaide kouwe kak van SkyRadio.
[..] Daar staat natuurlijk ook wel gewoon heel veel onzin in. Maar je ontloopt wel die platgedraaide kouwe kak van SkyRadio.
Zoveel kerstnummers staan er nu ook weer niet in
Op zaterdag 29 november 2025 11:17 schreef Ama het volgende: Zullen we ooit weer meemaken dat het orgineel van The Sound of Silence hoger staat dan die verkrachting van Disturbed?
Ja want ze leven nog allebei
[..] Daar staat natuurlijk ook wel gewoon heel veel onzin in. Maar je ontloopt wel die platgedraaide kouwe kak van SkyRadio.
Er staat juist veel in wat Kink weleens draait en andere radiozenders letterlijk nooit omdat het niet hét bekende nummer van een artiest is, vind ik tof.
[..] Er staat juist veel in wat Kink weleens draait en andere radiozenders letterlijk nooit omdat het niet hét bekende nummer van een artiest is, vind ik tof.
Het is een keer wat anders, absoluut.
[..] Maar wel de liedjes van Dire Straits en Coldplay
Da's niet echt wat SkyRadio draait tegenwoordig (buiten deze maand), is net zo'n zender als q of 538
Mogelijke - en meest waarschijnlijke - Stranger Things-bonussen: Diana Ross - Upside Down Kate Bush - Running Up that Hill (weer) Queen - Who Wants to Live Forever Talking Heads - Psycho Killer:
Over bonussen gesproken, die gebroeders Boer (waarvan eentje iedere zaterdagavond 3x op 2 te horen is), hebben ook wel gevoel voor timing he? Riemen vast.
Op zaterdag 29 november 2025 12:18 schreef Tussle266 het volgende: Over bonussen gesproken, die gebroeders Boer (waarvan eentje iedere zaterdagavond 3x op 2 te horen is), hebben ook wel gevoel voor timing he? Riemen vast.
Nog niet eens over nagedacht.
Het is qua Top 2000 een lastig genre, maar wie weet.
Maar meer dan dat de huidige notering stijgt, lijkt het me ook niet al teveel potten gaan breken
We zullen het wel zien, zou een extra notering niet erg vinden. Zien we de zoon van Mies Bouwman nog steeds terugkeren in de lijst?
Op zaterdag 29 november 2025 12:18 schreef Tussle266 het volgende: Over bonussen gesproken, die gebroeders Boer (waarvan eentje iedere zaterdagavond 3x op 2 te horen is), hebben ook wel gevoel voor timing he? Riemen vast.
Die krijgen er denk ik 2 bij en Come Take My Hand zal wel stijgen ja
quote:
Op zaterdag 29 november 2025 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende: We zullen het wel zien, zou een extra notering niet erg vinden. Zien we de zoon van Mies Bouwman nog steeds terugkeren in de lijst?
Hopelijk niet
Ik denk van wel, Bartje heeft er vorige maand ook nog een ontleedvideo over gemaakt
Plaatjes als Winning en Let Down die een paar keer gedraaid zijn maar geen albumcover hebben op de site zullen wel 'gewoon' weer afwezig zijn op de keuzelijst he
Op zaterdag 29 november 2025 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende: We zullen het wel zien, zou een extra notering niet erg vinden. Zien we de zoon van Mies Bouwman nog steeds terugkeren in de lijst?
Op zaterdag 29 november 2025 15:05 schreef Gale_Boetticher het volgende: Plaatjes als Winning en Let Down die een paar keer gedraaid zijn maar geen albumcover hebben op de site zullen wel 'gewoon' weer afwezig zijn op de keuzelijst he
Winning komt volledig van Tim af, Let Down is op verschillende momenten gedraaid.
Maar belangrijker: Dance The Night Away had 4x geen albumcover, maar stond tussendoor wel op de Top 80’s keuzelijst. En deze week (bij draaibeurt 5) heeft hij wel een cover.
Alle theorieën zeggen wel iets, maar tegelijk ook bar weinig. Over 40 uur is het ‘hopelijk’ iets duidelijker.
[..] Winning komt volledig van Tim af, Let Down is op verschillende momenten gedraaid.
Maar belangrijker: Dance The Night Away had 4x geen albumcover, maar stond tussendoor wel op de Top 80’s keuzelijst. En deze week (bij draaibeurt 5) heeft hij wel een cover.
Alle theorieën zeggen wel iets, maar tegelijk ook bar weinig. Over 40 uur is het ‘hopelijk’ iets duidelijker.
Laatste hoop dus dat er nu last minute nog even snel paar albumcovered worden. En misschien gebeurt dit nog voor een stuk of twee tijdens de stemweek
[..] Winning komt volledig van Tim af, Let Down is op verschillende momenten gedraaid.
Alle theorieën zeggen wel iets, maar tegelijk ook bar weinig.
Op zaterdag 29 november 2025 12:16 schreef Scorpion_17 het volgende: Mogelijke - en meest waarschijnlijke - Stranger Things-bonussen: Diana Ross - Upside Down Kate Bush - Running Up that Hill (weer) Queen - Who Wants to Live Forever Talking Heads - Psycho Killer:
[..] Die Rotterdammers kunnen toch ook gewoon op de grootste hit van Beck stemmen?
Ik vrees wel dat die nog iets sterker van toepassing is op die club uit jouw oude username.
Zouden ze die voetballiedjes niet gewoon buiten de lijst houden? Het zou me anders verbazen als er in al die jaren nog nooit een succesvolle lobby is geweest in die richting.
[..] Die mogen daar ook gewoon op stemmen natuurlijk!
Ter compensatie stem ik wel op die favoriet van onze kersverse DJ.
[..] Zouden ze die voetballiedjes niet gewoon buiten de lijst houden? Het zou me anders verbazen als er in al die jaren nog nooit een succesvolle lobby is geweest in die richting.
De meeste tot op heden konden we hebben, dat waren de popliedjes zoals die van Bob en Leen en Neil. AZ probeerde het 2/3 jaar geleden al eens. Denk dat de rest gewoon te druk met spuitverf en Bengaalse fakkels was.
[..] Zouden ze die voetballiedjes niet gewoon buiten de lijst houden? Het zou me anders verbazen als er in al die jaren nog nooit een succesvolle lobby is geweest in die richting.
You'll never walk alone en Three little birds staan er toch al jaren in?
Herpes House Band heeft al wel randje Top 2000 gestaan
Hopeless Wanderer, It's A Long Way To The Top, For Bitter Or Worse, Memory Remains, Killing Me Softly, Heaven Knows I'm Miserable Now, Give It Away, Voltooid Verleden Tijd, You Have Been Loved, Stuck In A Moment You Can't Get Out Of, Nergens Goed Voor..
je kunt nog aardig ver komen met een Ajax stemlijstje
[..] You'll never walk alone en Three little birds staan er toch al jaren in?
Dat zijn algemene liedjes. Dat is toch anders dan dat Hand In Hand of Mijn Feyenoord opeens door allerlei Amsterdamse winkels, kantoren en fabrieken klinkt.
Op zondag 30 november 2025 10:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Hopeless Wanderer, It's A Long Way To The Top, For Bitter Or Worse, Memory Remains, Killing Me Softly, Heaven Knows I'm Miserable Now, Give It Away, Voltooid Verleden Tijd, You Have Been Loved, Stuck In A Moment You Can't Get Out Of, Nergens Goed Voor..
je kunt nog aardig ver komen met een Ajax stemlijstje
Staat Mooi Was Die Tijd in de keuzelijst?
Ik kan me geen aflevering met Beenhakker herinneren
En in het verlengde daarvan: hoe denken jullie over nieuwe/terugkerende Kensingtons? Op 2 waren ze het hele jaar iets te enthousiast maar ik weet niet hoe dat in de rest van de maatschappij was?
Op zondag 30 november 2025 12:07 schreef Tussle266 het volgende: En in het verlengde daarvan: hoe denken jullie over nieuwe/terugkerende Kensingtons? Op 2 waren ze het hele jaar iets te enthousiast maar ik weet niet hoe dat in de rest van de maatschappij was?
In mijn uithoek van de maatschappij ken ik niemand die enthousiast is over Kensington, maar dat zegt niet zoveel
Op zondag 30 november 2025 12:07 schreef Tussle266 het volgende: En in het verlengde daarvan: hoe denken jullie over nieuwe/terugkerende Kensingtons? Op 2 waren ze het hele jaar iets te enthousiast maar ik weet niet hoe dat in de rest van de maatschappij was?
Die hebben wel de pech dat die hype vooral in de eerste weken van het jaar was
Zo wel dan vreet ik mn schoen op. Met peper en zout
Wel liever te dik in de kist dan atje voor de sfeer.
Op zondag 30 november 2025 16:32 schreef Tussle266 het volgende: We zijn daadwerkelijk op het punt beland waar we moeten bepalen wat 'de beste René Karst' is.
Gelukkig schreef 'ie zelf z'n liedjes.
Over enige tijd zeggen we "we zijn daadwerkelijk op het punt beland waar we moeten bepalen welke Suno-producties de bovenste 100 gaan halen."
Over enige tijd zeggen we "we zijn daadwerkelijk op het punt beland waar we moeten bepalen welke Suno-producties de bovenste 100 gaan halen."
De kans is aanwezig dat er dit jaar al eentje de lijst gaat halen. We zijn wel vaker verrast uit hoeken die niemand van ons kent (Bankzitters, Conan Gray, Hind's Hall).
Op zondag 30 november 2025 16:32 schreef Tussle266 het volgende: We zijn daadwerkelijk op het punt beland waar we moeten bepalen wat 'de beste René Karst' is.
[..] Ik vermoed dat ze er gewoon allebei in gaan komen
Eén René Karst is wel genoeg hoor. Maar ik vrees dat je gelijk hebt. Ach ja, het is beter dan Lichtje Branden. Ik ben benieuwd naar de quiz van vanavond en heb hoge verwachtingen bij een van de teams
[..] De kans is aanwezig dat er dit jaar al eentje de lijst gaat halen. We zijn wel vaker verrast uit hoeken die niemand van ons kent (Bankzitters, Conan Gray, Hind's Hall).
Ik zie wel liever René Karst in de lijst dan de Bankzitters.
[..] Eén René Karst is wel genoeg hoor. Maar ik vrees dat je gelijk hebt. Ach ja, het is beter dan Lichtje Branden. Ik ben benieuwd naar de quiz van vanavond en heb hoge verwachtingen bij een van de teams
Toch een mooie 2e plek
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Vanavond de twee quizzen gekeken en naar aanleiding van die laatste besloten dat ik dit jaar met het thema protest ga stemmen.
Ik zal uiteraard weer in de lage regionen beginnen te zoeken naar de pareltjes maar ik hoor graag wat minder voor de hand liggende suggesties.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ik ben vrij vandaag. Ik ben er nog niet over uit of ik dat supergaaf, of ook een klein beetje treurig moet vinden.
Maar goed, wel alle tijd om aan de keuzelijst te gaan dus.
Hangt ervan af of je er speciaal vrij voor gevraagd hebt
[..] Er zat wel wat handige planning bij, zullen we maar zeggen.
Hmm nou, ok, supergaaf dan maar
Hoop dat je een vruchtbare hobby had dit jaar iig!
Iron Man (Albumversie) present, Dreamer en Crazy Train ook
man, zelfs al heb je 95% van een titel ingevoerd, staan er nog tig andere suggesties boven
ABBA niet eens uitgebreid op de keuzelijst, ondanks jouw uitgebreide lijst Tussle en dat vaak benoemd wordt dat het een groot probleemartiest is... Taylor Swift wel 16 -> 19
Op maandag 1 december 2025 08:58 schreef Tussle266 het volgende: Geen nieuwe ABBA, Geen nieuwe AC/DC, 1 nieuwe Facda, 1 nieuwe Aerosmith (ook nog eens direct albumversie). Ik ben wel gunstig gestemd eigenlijk.
Er lijkt geen zak te zijn veranderd op het eerste oog haha
Duncan Browne werd bij (net na) het openen van de stembussen gedraaid.
Dat is wel een lekker momentje.
Froukje heeft er eentje bij met Kwijt. Eminem met 8 Mile (of stond die er al op?) Taylor Swift met die met Post Malone. ABBA volgens mij niets.
Dat zijn de giganten.
Op maandag 1 december 2025 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende: Froukje heeft er eentje bij met Kwijt. Eminem met 8 Mile (of stond die er al op?) Taylor Swift met die met Post Malone. ABBA volgens mij niets.
Dat zijn de giganten.
Ik zie niet dat 8 Mile ooit gedraaid is (of bekend is). Geen hitnotering en op Spotify zijn #123 meest gestreamde. Houdini ook wel erbij trouwens.
[..] Ik zie niet dat 8 Mile ooit gedraaid is (of bekend is). Geen hitnotering en op Spotify zijn #123 meest gestreamde. Houdini ook wel erbij trouwens.
Dat wordt nog leuk inderdaad. Alle theorieën overboord. Houdini was trouwens topsong vorig jaar.
Volgens sommigen bijna een half uur te laat, maar hier is ie dan
AC/DC - Let There Be Rock The Beatles - Come Together Bee Gees - More Than A Woman Billy Joel - Vienna Bruce Springsteen - Jungleland Charles Aznavour - La Bohème Curtis Mayfield - Move On Up David Bowie - Changes The Doors - Roadhouse Blues Elton John - Rocket Man Elvis Presley - If I Can Dream Etta James - At Last Fleetwood Mac - Landslide Frank Sinatra - That's Life Genesis - Firth Of Fifth Heart - Barracuda The Hollies - Long Cool Woman (In A Black Dress) Iggy Pop - The Passenger Janis Joplin - Cry Baby Jimi Hendrix - Little Wing Johnny Cash - I Walk The Line Joni Mitchell - Both Sides Now Kansas - Carry On Wayward Son (Albumversie) Led Zeppelin - Dazed And Confused Lynyrd Skynyrd - Simple Man Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough Nina Simone - Feeling Good Pink Floyd - Us and Them (Albumversie) Queen - Spread Your Wings Ramones - Blitzkrieg Bop Sam Cooke - A Change Is Gonna Come Supertramp - Crime Of The Century Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town Van Morrison - Into The Mystic ZZ Top - La Grange
Oh, valt me mee, je kunt verder snuffelen na je lijstje ingestuurd te hebben, dat is ook wel eens anders geweest
Raye heeft Ice Cream Man en Worth It als opties gekregen. Verrassend genoeg staat Lichtje Branden toch wel op de Keuzelijst (uit '21, maar topsong dit jaar en niet eerder gedraaid)
Ik vrees die kerstnummers wel. Stonden die er al op? Net als de versie van Mariah.
Valt me mee, dan blijkt Nederland niet zo smakeloos als ik vreesde.
Deep Purple - Child In Time (Albumversie) De Dijk - Niemand In De Stad Golden Earrings - I've Just Lost Somebody Eagles - Hotel California Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes The Beatles - I Am The Walrus Crowded House - Into Temptation Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair) Jefferson Airplane - White Rabbit Radiohead - Street Spirit (Fade Out) The Beach Boys - Good Vibrations Lola Young - Messy Alice In Chains - Would Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream Bob Marley & The Wailers - No Woman No Cry (Live) Dire Straits - Sultans Of Swing Deee Lite - Groove Is In The Heart Little River Band - It's A Long Way There (Albumversie) George Michael - Praying For Time Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Albumversie) Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas Split Enz - Message To My Girl Janis Joplin - Me And Bobby McGee David Bowie - Sound And Vision The Beatles - A Day In The Life Joe Jackson - Real Men John Lennon - Imagine Boston - More Than A Feeling (Albumversie) Earth & Fire - Song Of The Marching Children Iron Butterfly - In A Gadda Da Vida (Albumversie) Bob Dylan - Hurricane (Albumversie) The Moody Blues - Question (Albumversie) Black Pumas - Colors Sinead O'Connor - Troy Louis Armstrong - What A Wonderful World
Lekker man, Bobby Brown - Don't Be Cruel is toegevoegd. De plaat waar we al jaren op wachten.
Waarmee ik maar wil zeggen, liederen die keer op keer gedraaid worden zijn niet toegevoegd, maar de willekeurige Soul Night Plaat van halverwege het jaar toen niemand luisterde is gewoon weer meegenomen in de telling.
Op maandag 1 december 2025 09:38 schreef Tussle266 het volgende: Lekker man, Bobby Brown - Don't Be Cruel is toegevoegd. De plaat waar we al jaren op wachten.
Waarmee ik maar wil zeggen, liederen die keer op keer gedraaid worden zijn niet toegevoegd, maar de willekeurige Soul Night Plaat van halverwege het jaar toen niemand luisterde is gewoon weer meegenomen in de telling.
Told you so
Op maandag 1 december 2025 09:17 schreef Cassa95 het volgende: Raye heeft Ice Cream Man en Worth It als opties gekregen. Verrassend genoeg staat Lichtje Branden toch wel op de Keuzelijst (uit '21, maar topsong dit jaar en niet eerder gedraaid)
Niet eens haar beste Escapism. Lap zeg
Oke, bruce had er 63, heeft er nu 65. Ik heb 5x die lijst door moeten nemen, want ik kon maar 1 van de 2 nieuwe vinden (E Street Shuffle). De andere blijkt If I Should Fall Behind te zijn. Nooit gedraaid.
Die liederen (op Winning na) die van 1 dj af komen komen gewoon uit eigen platenkoffers. Al die ABBA's van Dees niet, al die Celine's van Lip niet, en zo verder.
Op maandag 1 december 2025 10:05 schreef Cassa95 het volgende: Eerste gooi: 10890 lijkt ongeveer 11200 te zijn geworden. Dus amper +300 qua verschil. Erg benieuwd naar de verschillen.
Dit is wel goed om te weten, dan heb ik nu zo'n 10% gevonden.
Op maandag 1 december 2025 10:07 schreef Scorpion_17 het volgende: Dat zoeksysteem werkt inderdaad irritant intuitief. Zoek je naar School, krijg je eerst de band Scoop. Schiet mij maar lek
Of zoals ze bij Radio 2 zeggen, en ik quote: "We gaan hier onze hoofden eens verder over breken: hoe zorgen we ervoor dat er zoveel mogelijk tracks aan de achterkant herkend worden, met zo min mogelijk effect op het stemgedrag? Idealiter zou je een soort Spotify erachter hebben hangen, dan wordt alles herkend, maar dat is te zwaar."
Ik dacht dat dit ging om een uitgebreidere muziekbibliotheeek, maar het ging dus om dit dyslectensysteem. Er zijn dus hoofden gebroken hierover.