Dat had ik ze vantevoren wel kunnen vertellen.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef Gretzl het volgende:
Lees dit nu, column van de hoofdredacteur van Tweakers die aangeeft dat ze een Woo-verzoek hadden gedaan voor de cijfers achter de Top 2000. Helaas zonder resultaat [ afbeelding ]
Redactieblog #23 - Waarom NPO de exacte Top 2000-data geheimhoudt[
[..]
https://tweakers.net/geek(...)ata-geheimhoudt.html
Ik had zelf het idee om het vaker te luisteren met het oog op een quiz waar ik a/h eind van het jaar aan meedoe maar als ik Spotify op shuffle zet zorgt het algoritme dat ik telkens alleen de nummers hoor die ik dus al ken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:26 schreef Cassa95 het volgende:
De Top2000 van 2000 naar 1 luisteren kost meer tijd dan verwacht. In januari denk je: ja lekker, doen we, en daarna gaat het toch wat minder vlug tussen alle andere muziek door:
Januari, vanaf 7 januari: 2000 - 1293
Februari: 1293 - 869
Maart: 868 - 428
Dat hebben meer mensen hier, dat er bij de shuffle alleen maar nummers komen die je kent.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik had zelf het idee om het vaker te luisteren met het oog op een quiz waar ik a/h eind van het jaar aan meedoe maar als ik Spotify op shuffle zet zorgt het algoritme dat ik telkens alleen de nummers hoor die ik dus al ken.
Ik heb daar vorige week bij de buren ook wel om moeten lachen. Zelfs al die danceplaatjes werden ingekopt puur omdat haar naam erop stond.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je kon de radio niet veilig aanzetten de afgelopen maanden of Raye was er te horen
Genesis zat een paar jaar geleden wel in die festivallijst, maar toen was 3fm nog iets leuker dan nu.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:33 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb daar vorige week bij de buren ook wel om moeten lachen. Zelfs al die danceplaatjes werden ingekopt puur omdat haar naam erop stond.
Ik vind Escapism er trouwens een beetje tussenin hangen; die is meer Ronson dan Tuinfort, zeg maar. Maar Genesis steekt er wel ver bovenuit. Jammer dat die niet te stemmen was.
Oh dat was tusseliaans, zie ik, volgens mij was Genesis er vorige week wel. Eind vorig jaar kwam je dan alleen op Drumphil uit, bedoelde ik. Daar was die van Raye niet te stemmen.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Genesis zat een paar jaar geleden wel in die festivallijst, maar toen was 3fm nog iets leuker dan nu.
Die danceplaatjes is wel typisch voor het landschap. Maar ze stond Top 20 toch?Echt overdreven
Ik vond dit toen ik het voor het eerst hoorde al heel matig, maar nu ik hem wat vaker op de radio hoor krijg ik er pas écht kromme tenen van. Hij stond hier op plek 60 maar achteraf vind ik dat eigenlijk nog mild. Irritante schijtplaatquote:Op woensdag 1 april 2026 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
1593,5 RAYE - WHERE IS MY HUSBAND!
Je kon de radio niet veilig aanzetten de afgelopen maanden of Raye was er te horen. Voor de gewone Nederlander was het wellicht nog wel een verrassing, want die kenden haar vooral van de EDM-nummers Prada, Escapism, Bed en You Don't Know Me. Dat zorgde bij mij er ook voor dat ik Raye eerst niet zoveel aan vond, maar toen ik een keer een liveregistratie zag en daar haar eigen materiaal hoorde in de vorm van Genesis viel het kwartje bij mij wel. Dat is nog wel een stukje beter dan dit, zou rond de 1000-1100 staan. Dat is de regio écht goeie nummers, dit staat nog wel aan de onderkant van wat ik écht leuk vind. Waarbij ik vrees dat dit door de weken heen ook wel wat weg is gezakt. Dit vond ik de eerste weken nog wel fris, maar ik ben na maanden van dit nummer er wel ietwat doorheen geluisterd. Maar die vrolijke bigband sound a la Mark Ronson zijn coveralbum doet het bij mij wel lekker. Maar dan dus wél zelfgeschreven. Kwam binnen op 779 en geloof mij maar dat we dit komende editie op 31 december gaan horen. Het is een kwalitatief goede zangeres met maar 1 nummer op de keuzelijst dat op elke zender wordt doodgedraaid. En het is ook gewoon een lekker nummer, maar meestal slaan we een beetje door. Misschien is mijn 25e positie ook wel wat hoog, al kiest de Nederlander dus voor plek 13. Bij mij tussen La Solitudine en We All Stand Together, Van eenzaamheid naar een missende echtgenoot naar met zijn allen bij elkaar.
Dit is wel een love/hate plaat denk ik, ik snap ook wel als je het gemaakte show/blijheid vindt jaquote:Op donderdag 2 april 2026 12:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vond dit toen ik het voor het eerst hoorde al heel matig, maar nu ik hem wat vaker op de radio hoor krijg ik er pas écht kromme tenen van. Hij stond hier op plek 60 maar achteraf vind ik dat eigenlijk nog mild. Irritante schijtplaat
Haar andere nummers ken ik niet maar deze nodigt niet uit tot het verder verkennen van het oeuvre.
Ik vind eigenlijk alle Queen nummers in de lijst minder dan deze. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.quote:Op maandag 6 april 2026 01:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
1533,5 Queen - The Prophet's Song
De laatste in de 1500s, maar dat betekent niet dat we snel uit deze regio zijn. De helft van wat nog komen gaat gaat de top 1000 niet halen, zo ongeveer. Met The Prophet's Song hebben we opnieuw eentje uit de Extra 500 en deze kende ik wat minder goed. Ik had A Night At The Opera wel eens beluisterd, maar het is niet mijn meestbeluisterde Queen album. Heeft wel een paar unieke nummers. Eentje daarvan schijnt ook nog wel wat populariteit te genieten en ook '39 vind ik wel een atypische Queen-song met die countryinslag. Toch verbleken die 2 eigenlijk bij The Prophet's Song, misschien wel het meest experimentele nummer van de plaat. Het is tevens langer dan elke andere Queen-notering in de Top 2000. Je zou het prog kunnen noemen, zodoende. Maar het is geen gerpiegel zoals Yes. Wel heb je stukken waar een vocale canon te horen is, dat vind ik ergens niet het meest prettige om naar te luisteren maar in deze song is het wel een toffe uitspatting. Maar vooral de hook, voor zover je daarover kan spreken (People of the Earth, listen to the warning) vind ik erg fijn en dat maakt dit toch een erg fijne Queen-toevoeging. Die apocalyps komt als je dit hoort, daar is geen twijfel over. Kwam binnen op 1957, eigenlijk te laag. Hopelijk is de Top 2000-deelname een opmaat naar meer. En dan mogen er wel 3 andere Queen-nummers geloosd worden, ze hebben een stuk minder in de lijst dan dit. Slechts de 68e binnenkomer ook. Bij mij dus nummer 21, tussen twee andere groten: CCR met Proud Mary en Neil Young's Harvest Moon.
Het is in ieder geval een waardevolle toevoegingquote:Op maandag 6 april 2026 12:01 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk alle Queen nummers in de lijst minder dan deze. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 35% gewijzigd door Gretzl op 08-04-2026 06:35:12 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |