abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2026 @ 19:33:27 #151
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220469381
Wat een hoop gedoe om niks.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 19:45:51 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220469494
Gelukkig zonder resultaat natuurlijk. Transparantie zorgt voor nog meer stemacties en daarmee nog meer een lijst met stompzinnige uitschieters ipv fraaie alternatieve popliedjes en vergeten pareltjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 20:59:17 #153
pi_220470196
1653,5 2 Brothers On The 4th Floor - Dreams

De piek van de eurodance was toch wel toen 2 Brothers on the 4th Floor hits scoorden met vrolijke dansbare nummers met goede vocalen en enigszins relevante teksten. Dat maakt voor mij ook het verschil tussen Never Alone en Dreams - de melodie vind ik ongeveer even vermakelijk, maar Dreams is tekstueel wat minder scherp. Helaas was de piek van de Boertjes kort voor mij, want de producenten achter D-Rock en Des'ray gingen al snel echt op de happy hardcore-toer mee en dat is niet mijn genre. Maar dit is een lekker tempo, opzwepend en met Never Alone wel een van de allerbeste Eurodanceplaten. En dat door een paar muzieknerds samen in een huisje in Zuilen. Tussen vergeten Holliesplaat Look Through Any Window en Tie Your Mother Down kwam dit voor mij in het lijstje. Plek 26 in de lijst van nieuwe binnenkomers. In de Top 2000 was dat plek 53 en in totaal slechts 1742. Daarvoor moest D-Rock wel vlak voor de stemweek zijn stoppen aankondigen. Hij was natuurlijk al langer ziek, Parkinson. Wisten we al door die docu van mixende Bartje. Maar ja, het blijft toch sneu om dat dan zo te zien. Ik snap die sympathiestemmen wel en het is ook gewoon een lekker nummer, dus ik ben er blij mee. Nu nog permanent wisselen met Come Take My Hand.
pi_220477211
De Top2000 van 2000 naar 1 luisteren kost meer tijd dan verwacht. In januari denk je: ja lekker, doen we, en daarna gaat het toch wat minder vlug tussen alle andere muziek door:
Januari, vanaf 7 januari: 2000 - 1293
Februari: 1293 - 869
Maart: 868 - 428
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_220477475
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef Gretzl het volgende:
Lees dit nu, column van de hoofdredacteur van Tweakers die aangeeft dat ze een Woo-verzoek hadden gedaan voor de cijfers achter de Top 2000. Helaas zonder resultaat [ afbeelding ]

Redactieblog #23 - Waarom NPO de exacte Top 2000-data geheimhoudt[
[..]
https://tweakers.net/geek(...)ata-geheimhoudt.html
Dat had ik ze vantevoren wel kunnen vertellen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:53:47 #156
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220477539
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:26 schreef Cassa95 het volgende:
De Top2000 van 2000 naar 1 luisteren kost meer tijd dan verwacht. In januari denk je: ja lekker, doen we, en daarna gaat het toch wat minder vlug tussen alle andere muziek door:
Januari, vanaf 7 januari: 2000 - 1293
Februari: 1293 - 869
Maart: 868 - 428
Ik had zelf het idee om het vaker te luisteren met het oog op een quiz waar ik a/h eind van het jaar aan meedoe maar als ik Spotify op shuffle zet zorgt het algoritme dat ik telkens alleen de nummers hoor die ik dus al ken.
Life is what you make it.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 21:41:43 #157
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220478195
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:53 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik had zelf het idee om het vaker te luisteren met het oog op een quiz waar ik a/h eind van het jaar aan meedoe maar als ik Spotify op shuffle zet zorgt het algoritme dat ik telkens alleen de nummers hoor die ik dus al ken.
Dat hebben meer mensen hier, dat er bij de shuffle alleen maar nummers komen die je kent.
  Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 22:23:24 #158
pi_220487121
1593,5 RAYE - WHERE IS MY HUSBAND!

Je kon de radio niet veilig aanzetten de afgelopen maanden of Raye was er te horen. Voor de gewone Nederlander was het wellicht nog wel een verrassing, want die kenden haar vooral van de EDM-nummers Prada, Escapism, Bed en You Don't Know Me. Dat zorgde bij mij er ook voor dat ik Raye eerst niet zoveel aan vond, maar toen ik een keer een liveregistratie zag en daar haar eigen materiaal hoorde in de vorm van Genesis viel het kwartje bij mij wel. Dat is nog wel een stukje beter dan dit, zou rond de 1000-1100 staan. Dat is de regio écht goeie nummers, dit staat nog wel aan de onderkant van wat ik écht leuk vind. Waarbij ik vrees dat dit door de weken heen ook wel wat weg is gezakt. Dit vond ik de eerste weken nog wel fris, maar ik ben na maanden van dit nummer er wel ietwat doorheen geluisterd. Maar die vrolijke bigband sound a la Mark Ronson zijn coveralbum doet het bij mij wel lekker. Maar dan dus wél zelfgeschreven. Kwam binnen op 779 en geloof mij maar dat we dit komende editie op 31 december gaan horen. Het is een kwalitatief goede zangeres met maar 1 nummer op de keuzelijst dat op elke zender wordt doodgedraaid. En het is ook gewoon een lekker nummer, maar meestal slaan we een beetje door. Misschien is mijn 25e positie ook wel wat hoog, al kiest de Nederlander dus voor plek 13. Bij mij tussen La Solitudine en We All Stand Together, Van eenzaamheid naar een missende echtgenoot naar met zijn allen bij elkaar.
  woensdag 1 april 2026 @ 22:33:30 #159
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220487259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je kon de radio niet veilig aanzetten de afgelopen maanden of Raye was er te horen
Ik heb daar vorige week bij de buren ook wel om moeten lachen. Zelfs al die danceplaatjes werden ingekopt puur omdat haar naam erop stond.

Ik vind Escapism er trouwens een beetje tussenin hangen; die is meer Ronson dan Tuinfort, zeg maar. Maar Genesis steekt er wel ver bovenuit. Jammer dat die niet te stemmen was.
  Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 22:35:00 #160
pi_220487281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 22:33 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik heb daar vorige week bij de buren ook wel om moeten lachen. Zelfs al die danceplaatjes werden ingekopt puur omdat haar naam erop stond.

Ik vind Escapism er trouwens een beetje tussenin hangen; die is meer Ronson dan Tuinfort, zeg maar. Maar Genesis steekt er wel ver bovenuit. Jammer dat die niet te stemmen was.
Genesis zat een paar jaar geleden wel in die festivallijst, maar toen was 3fm nog iets leuker dan nu.
Die danceplaatjes is wel typisch voor het landschap. Maar ze stond Top 20 toch? _O- Echt overdreven
  woensdag 1 april 2026 @ 22:40:39 #161
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220487350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Genesis zat een paar jaar geleden wel in die festivallijst, maar toen was 3fm nog iets leuker dan nu.
Die danceplaatjes is wel typisch voor het landschap. Maar ze stond Top 20 toch? _O- Echt overdreven
Oh dat was tusseliaans, zie ik, volgens mij was Genesis er vorige week wel. Eind vorig jaar kwam je dan alleen op Drumphil uit, bedoelde ik. Daar was die van Raye niet te stemmen.

En deze stond inderdaad idioot hoog vorige week, bovenste tien volgens mij. Nummer 1968,5 stond trouwens ook bij de bovenste 25. Och, was ik nog maar zo jeugdig naïef.
  Redactie Sport donderdag 2 april 2026 @ 00:02:11 #162
pi_220487986
Er stond er vast nog een heel hoog, maar die staat in dit lijstje vrijwel zeker nog hoger. Ik denk zelfs voor de grootste fan van dit topic na Gretz verrassend hoog.
  donderdag 2 april 2026 @ 12:38:58 #163
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_220491475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
1593,5 RAYE - WHERE IS MY HUSBAND!

Je kon de radio niet veilig aanzetten de afgelopen maanden of Raye was er te horen. Voor de gewone Nederlander was het wellicht nog wel een verrassing, want die kenden haar vooral van de EDM-nummers Prada, Escapism, Bed en You Don't Know Me. Dat zorgde bij mij er ook voor dat ik Raye eerst niet zoveel aan vond, maar toen ik een keer een liveregistratie zag en daar haar eigen materiaal hoorde in de vorm van Genesis viel het kwartje bij mij wel. Dat is nog wel een stukje beter dan dit, zou rond de 1000-1100 staan. Dat is de regio écht goeie nummers, dit staat nog wel aan de onderkant van wat ik écht leuk vind. Waarbij ik vrees dat dit door de weken heen ook wel wat weg is gezakt. Dit vond ik de eerste weken nog wel fris, maar ik ben na maanden van dit nummer er wel ietwat doorheen geluisterd. Maar die vrolijke bigband sound a la Mark Ronson zijn coveralbum doet het bij mij wel lekker. Maar dan dus wél zelfgeschreven. Kwam binnen op 779 en geloof mij maar dat we dit komende editie op 31 december gaan horen. Het is een kwalitatief goede zangeres met maar 1 nummer op de keuzelijst dat op elke zender wordt doodgedraaid. En het is ook gewoon een lekker nummer, maar meestal slaan we een beetje door. Misschien is mijn 25e positie ook wel wat hoog, al kiest de Nederlander dus voor plek 13. Bij mij tussen La Solitudine en We All Stand Together, Van eenzaamheid naar een missende echtgenoot naar met zijn allen bij elkaar.
Ik vond dit toen ik het voor het eerst hoorde al heel matig, maar nu ik hem wat vaker op de radio hoor krijg ik er pas écht kromme tenen van. Hij stond hier op plek 60 maar achteraf vind ik dat eigenlijk nog mild. Irritante schijtplaat :r

Haar andere nummers ken ik niet maar deze nodigt niet uit tot het verder verkennen van het oeuvre.
  Redactie Sport donderdag 2 april 2026 @ 12:46:00 #164
pi_220491517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:38 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik vond dit toen ik het voor het eerst hoorde al heel matig, maar nu ik hem wat vaker op de radio hoor krijg ik er pas écht kromme tenen van. Hij stond hier op plek 60 maar achteraf vind ik dat eigenlijk nog mild. Irritante schijtplaat :r

Haar andere nummers ken ik niet maar deze nodigt niet uit tot het verder verkennen van het oeuvre.
Dit is wel een love/hate plaat denk ik, ik snap ook wel als je het gemaakte show/blijheid vindt ja
  donderdag 2 april 2026 @ 13:05:30 #165
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220491663
Ik zet het niet op, maar begrijp goed waarom anderen dat wel doen.

Voor hedendaagse Top 40-muziek valt het ook best mee.

[ Bericht 43% gewijzigd door Eightyone op 02-04-2026 17:26:23 (Topic liep vast) ]
pi_220493951
Het album van Raye van afgelopen vrijdag is wederom een prachtig kunstwerk geworden. Zulke mooie, filmische, unieke, lange nummers
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Sport donderdag 2 april 2026 @ 22:41:02 #167
pi_220496215
1586,5 Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.

Dre en Snoop hebben een tweede song in de Top 2000. De ene heeft de beat, de andere heeft de tekst en vocalen. The Next Episode heeft een lekkere beat, maar verder is het vooral wachten op dat ouderwetse advies aan het einde van het nummer wat ik nooit echt ter harte heb genomen. In deze is de piano die de plaat ondersteunt misschien wat te repetitief, maar de subtiele wisseling in akkoorden vind ik juist ook wel iets tofs hebben. Dat stukje eenvoud wat in een song kan zitten met die simpele akkoordenwissels is wel fijn. Daarom vind ik deze toch ook marginaal leuker, denk ik. Ik twijfel wel nog een beetje, want die beat van die andere is wel gewoon echt lekkerder. Daarom ook weinig verschil. De ene dag doet deze het wat beter, de andere dag is het aan de ander. Het zorgt er in ieder geval voor dat dit de 24e binnenkomer is volgens mijn countdown. Nederland kiest voor 1 plekje hoger. Dat is goed voor 1015, dus een verschil tussen mij en Nederland is nog altijd waarneembaar. Dat zal ook niet meer wijzigen, want er gaan maar 3 nummers ofzo in mijn eigen top 400 komen. Overigens zakte daardoor de andere van Dre en Snoop 600 plekken weg, ook de Nederlander vindt deze beter. Bij mij staat ie tussen Ms. Jackson en Hot for Teacher, al heb ik Ms. Jackson misschien toch wat te laag ingeschat, die is me afgelopen halfjaar toch wel weer wat meer bevallen.
  Redactie Sport zondag 5 april 2026 @ 00:56:48 #168
pi_220510166
1572,5 Empire of the Sun - We Are The People

Ik zei vorig jaar al, de grootste positieve verrassing van de Extra 500 was Walking on a Dream. Deze kennismaking met Empire of the Sun had ik niet in de buurt van de Lijst der Lijsten verwacht. 2 jaar verder staat het er ruim in. Samen met MGMT en Tame Impala levert Empire of the Sun dé psychedelische elektronica. Empire of the Sun is niet de allerbeste, maar in een stapeltje indietronica doet het het zeker niet verkeerd. Ik had een playlist met Caribou - Odessa, Passion Pit - The Reeling, Friendly Fires - Paris, The Teenagers - Homecoming.. what a time to be alive. Empire of the Sun associeer ik met dat gebeuren, al vind ik het latere Alive eigenlijk het beste. Dit gaat eigenlijk wel weer over Walking on a Dream. Een prima debuutsingle, MGMT-light, maar niet zo goed als MGMT. Helaas is We are the People wel wat minder. Iets vlakker, al vind ik het refreintje wel lekker, maar de hele hook waar het nummer op gebouwd is vind ik wel wat minder spectaculair. Achja, je kunt niet alles hebben. Het is bijzonder dat deze groep ineens 2 nummers in de lijst heeft. Is eigenlijk niet representatief, als deze verdwijnt zou het eigenlijk geen ramp zijn. De populariteit van de Pnau/Dua Lipa/Elton John song zal wat helpen, maar ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander weet dat Pnau en Empire of the Sun aan elkaar verbonden zijn. Anyway, dit genre is wel een belichaming van mijn jeugd en daarom wel gewoon ruim boven de streep van de 2000 in dit lijstje. En voor mij de 22e beste, tussen It's Raining Again en The Leader of the Pack op 1572,5. De Nederlander geeft het lied zelfs plek 1520, iets hoger dan ik. Wel lager dan Walking on a Dream. En ook maar de 46e binnenkomer. Nouja.
  Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 01:15:36 #169
pi_220517132
1533,5 Queen - The Prophet's Song

De laatste in de 1500s, maar dat betekent niet dat we snel uit deze regio zijn. De helft van wat nog komen gaat gaat de top 1000 niet halen, zo ongeveer. Met The Prophet's Song hebben we opnieuw eentje uit de Extra 500 en deze kende ik wat minder goed. Ik had A Night At The Opera wel eens beluisterd, maar het is niet mijn meestbeluisterde Queen album. Heeft wel een paar unieke nummers. Eentje daarvan schijnt ook nog wel wat populariteit te genieten en ook '39 vind ik wel een atypische Queen-song met die countryinslag. Toch verbleken die 2 eigenlijk bij The Prophet's Song, misschien wel het meest experimentele nummer van de plaat. Het is tevens langer dan elke andere Queen-notering in de Top 2000. Je zou het prog kunnen noemen, zodoende. Maar het is geen gerpiegel zoals Yes. Wel heb je stukken waar een vocale canon te horen is, dat vind ik ergens niet het meest prettige om naar te luisteren maar in deze song is het wel een toffe uitspatting. Maar vooral de hook, voor zover je daarover kan spreken (People of the Earth, listen to the warning) vind ik erg fijn en dat maakt dit toch een erg fijne Queen-toevoeging. Die apocalyps komt als je dit hoort, daar is geen twijfel over. Kwam binnen op 1957, eigenlijk te laag. Hopelijk is de Top 2000-deelname een opmaat naar meer. En dan mogen er wel 3 andere Queen-nummers geloosd worden, ze hebben een stuk minder in de lijst dan dit. Slechts de 68e binnenkomer ook. Bij mij dus nummer 21, tussen twee andere groten: CCR met Proud Mary en Neil Young's Harvest Moon.
  maandag 6 april 2026 @ 12:01:35 #170
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220518448
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
1533,5 Queen - The Prophet's Song

De laatste in de 1500s, maar dat betekent niet dat we snel uit deze regio zijn. De helft van wat nog komen gaat gaat de top 1000 niet halen, zo ongeveer. Met The Prophet's Song hebben we opnieuw eentje uit de Extra 500 en deze kende ik wat minder goed. Ik had A Night At The Opera wel eens beluisterd, maar het is niet mijn meestbeluisterde Queen album. Heeft wel een paar unieke nummers. Eentje daarvan schijnt ook nog wel wat populariteit te genieten en ook '39 vind ik wel een atypische Queen-song met die countryinslag. Toch verbleken die 2 eigenlijk bij The Prophet's Song, misschien wel het meest experimentele nummer van de plaat. Het is tevens langer dan elke andere Queen-notering in de Top 2000. Je zou het prog kunnen noemen, zodoende. Maar het is geen gerpiegel zoals Yes. Wel heb je stukken waar een vocale canon te horen is, dat vind ik ergens niet het meest prettige om naar te luisteren maar in deze song is het wel een toffe uitspatting. Maar vooral de hook, voor zover je daarover kan spreken (People of the Earth, listen to the warning) vind ik erg fijn en dat maakt dit toch een erg fijne Queen-toevoeging. Die apocalyps komt als je dit hoort, daar is geen twijfel over. Kwam binnen op 1957, eigenlijk te laag. Hopelijk is de Top 2000-deelname een opmaat naar meer. En dan mogen er wel 3 andere Queen-nummers geloosd worden, ze hebben een stuk minder in de lijst dan dit. Slechts de 68e binnenkomer ook. Bij mij dus nummer 21, tussen twee andere groten: CCR met Proud Mary en Neil Young's Harvest Moon.
Ik vind eigenlijk alle Queen nummers in de lijst minder dan deze. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
  Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 12:46:20 #171
pi_220518758
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:01 schreef camilero het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk alle Queen nummers in de lijst minder dan deze. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
Het is in ieder geval een waardevolle toevoeging
  Redactie Sport dinsdag 7 april 2026 @ 19:39:34 #172
pi_220528558
1504,5 Froukje - Kwijt

Froukje. Als ze een Top 2000-keuzelijstnotering scoort weet ze hem ook te verzilveren, zoveel weten we inmiddels. Ze is populair onder een bepaalde groep trouwe fans die voor haar door het vuur gaan. Zie ook de altijd hoge noteringen in de 3voor12 Song van het Jaar verkiezing. Natuurlijk, dat is een vele kleinere poel stemmers, dus BohRhap zal ze niet inhalen. Maar dat Froukje Veenstra inmiddels al 5 Top 2000-noteringen heeft is best veel voor haar muzikale nalatenschap. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Niets Tussen echt steengoed en ook die andere 4 noteringen in de Top 2000 zijn goed, maar qua representativiteit was een nummer met S10 (liefst met Ik in de titel, dus Ik haat hem voor jou zou goed werken), Ik wil dansen en misschien Groter dan ik voldoende. En dan haalt van die 3 alleen Ik wil dansen het. Vanwege die bekende olifant. De keuzelijst-olifant. Ik vind deze vergelijkbaar met Als ik god was. Die heb ik iets vaker gehoord en vind ik iets repetitiever, deze vind ik net wat interessanter en wat fatalistischer. Het is te vaak wel positief, maar een nummer waarin zoveel 'ik' wordt gezongen heeft vaak ook wel een beetje hoop nodig, anders zingt het niet echt lekker. Groter dan ik was tenminste ook gewoon lekker fatalistisch. Goed voor plek 1504,5, tussen Royals en de Bryan/Tina guilty pleasure It's Only Love. Daarmee beter dan in Nederland, want daar was ze goed voor plek 1566 en 49e van de binnenkomers. Bij mij trapt ze de top 20 af. Maar ik ben toch echt niet één van die Froukje-stemmers, dat wil ik jullie verzekeren.
  woensdag 8 april 2026 @ 06:07:39 #173
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220531172
De keuzelijst-olifant _O_

Die houden we er in

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 35% gewijzigd door Gretzl op 08-04-2026 06:35:12 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')