Heel gek is die eerste gedachte niet. Want van Boston wordt gesuggereerd dat het een ander nummer plagieert. En ook haar andere nummers schijnen nogal veel op andere nummers te lijken. Waarbij ook nog wel eens naar voren komt dat de basis van haar nummers door AI geschreven zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2026 15:14 schreef Tussle266 het volgende:
Iedere keer als dat Boston begint, dan heb ik het gevoel dat het een AI-cover van stokkenseizoen is. Ik word sowieso niet heel erg warm van die linedancepop, maar daar gaan we er meerdere van krijgen in week 53 denk ik, hè?
Is dit echt? Ik dacht dat dit tot nu toe het hoogtepunt in de AI muziekgeschiedenis was: https://pitchfork.com/reviews/albums/starface-tyga-starface/quote:Op maandag 5 oktober 2026 16:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heel gek is die eerste gedachte niet. Want van Boston wordt gesuggereerd dat het een ander nummer plagieert. En ook haar andere nummers schijnen nogal veel op andere nummers te lijken. Waarbij ook nog wel eens naar voren komt dat de basis van haar nummers door AI geschreven zijn.
Dat van AI zijn wilde speculatiesquote:Op maandag 5 oktober 2026 17:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is dit echt? Ik dacht dat dit tot nu toe het hoogtepunt in de AI muziekgeschiedenis was: https://pitchfork.com/reviews/albums/starface-tyga-starface/
Maar stokkenseizoen plagieren is wel echt een goede contender dan.
Echte kenners weten dat Stella Lefty ook gewoon Noah Kahan heeft gecredit vanwege het gebruik van Stick Seasonquote:Op maandag 5 oktober 2026 15:14 schreef Tussle266 het volgende:
Iedere keer als dat Boston begint, dan heb ik het gevoel dat het een AI-cover van stokkenseizoen is. Ik word sowieso niet heel erg warm van die linedancepop, maar daar gaan we er meerdere van krijgen in week 53 denk ik, hè?
Klopt.quote:Op maandag 5 oktober 2026 21:07 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Echte kenners weten dat Stella Lefty ook gewoon Noah Kahan heeft gecredit vanwege het gebruik van Stick Season
Ik ben al blij dat ik weet dat er meer dan één zo'n linedancepop is. De rest kahan ik allemaal niet bijhouden.quote:Op maandag 5 oktober 2026 21:07 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Echte kenners weten dat Stella Lefty ook gewoon Noah Kahan heeft gecredit vanwege het gebruik van Stick Season
Leuk hitjequote:Op maandag 5 oktober 2026 21:35 schreef Redefine het volgende:
Nou had ik zelf tot een maand geleden nog nooit van Stella Lefty gehoord. Wel dat er een nummer Boston was wat dan een hit was. Die heb ik ook niet echt eerder gehoord. Maar de laatste maand op allerlei plekken tegengekomen met de bijbehorende discussies.
En deze van de week nog gezien![]()
Bekijk deze YouTube-video
Vreemd genoeg neemt de Eeuwige Hitlijst die Sky Top 1000 niet eens mee (en 7 andere landelijke radiolijsten wel). Niet dat hun eindproduct er beter op zou worden...quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 14:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
De Sky Radio Top 1000 is de slechtste die ik in tijden heb gezien
https://www.skyradio.nl/hitlijsten/top-1000
Nu een soort schijtlollige versie van My heart Wil Go On waar, terwijl Celine Dion aan t zingen is, er continu filmfragmenten doorheen zijn gemixt
En tussendoor steeds nieuwe muziek met de aankondiging "dit nummer staat dit jaar nog niet in de lijst, maar wellicht volgend jaar wel"
Ik snap sowieso niet dat de radioluisteraar nog niet een keer lijstjes-moe is. Als je wilt, kun je elke week wel ergens een Top Zoveel van het Decennium, een Top 3000, een evergreen Top 1000, een Top 4000, een Top Nederlandse muziek, een Top 2000 en een Top Nogwat luisteren. Publieke radiozenders, commerciële zenders, zelfs regionale omroepen zijn ermee aan de haal gegaan.quote:Op maandag 5 oktober 2026 23:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vreemd genoeg neemt de Eeuwige Hitlijst die Sky Top 1000 niet eens mee (en 7 andere landelijke radiolijsten wel). Niet dat hun eindproduct er beter op zou worden...
https://www.eeuwigelijst.nl/uitleg
Blijft eigenaardig dat de NPO-zenders niet gewoon gebruik maken van één gemeenschappelijke database. Het is niet meer van deze tijd om verschillende Eefje de Visser-nummers wel bij de verscheidene 3FM-lijsten op de keuzelijst te zetten en bij Radio 2 net te doen alsof zij een totaal onbeduidende zangeres is.quote:Op maandag 5 oktober 2026 12:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is 'm. Ik vind Reunion ook niet direct een kanshebber (Popular trouwens ook niet echt in het huidige landschap, een jaar of 10 geleden wel). Het valt me alleen altijd direct op wanneer die covertjes erop komen. Soms is dat een indicatie dat ze in de database komen. Maar daar staan er nog eens 11.000 en uiteindelijk stemmen we dan op Vrij Zijn die er niet staat, want dan kunnen we ineens wel typen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik was in 2025 lichtelijk verbaasd dat Dasha niet genoeg stemmen wist te verzamelen. Typische Top 2000-hit voor de middenmootquote:Op maandag 5 oktober 2026 23:00 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ik weet dat er meer dan één zo'n linedancepop is. De rest kahan ik allemaal niet bijhouden.
Wisten jullie dat er vandaag de al 1428 nummers op Spotify staan die meer dan 1 miljard streams hebben?quote:
Gewoon, omdat het kan en leuk isquote:Op maandag 5 oktober 2026 23:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat de radioluisteraar nog niet een keer lijstjes-moe is. Als je wilt, kun je elke week wel ergens een Top Zoveel van het Decennium, een Top 3000, een evergreen Top 1000, een Top 4000, een Top Nederlandse muziek, een Top 2000 en een Top Nogwat luisteren. Publieke radiozenders, commerciële zenders, zelfs regionale omroepen zijn ermee aan de haal gegaan.
De godganse dag kun je luisteren naar muziek die je al tot vervelens toe hebt gehoord. In dat opzicht kan ik me amper voorstellen dat een luisteraar nog verschil hoort tussen de Sky Top 1000 en de reguliere programmering van die zender...
Ik luister daarom bijna niet naar de radio. Vooral veel spotify of hier gewoon een CD op.quote:Op maandag 5 oktober 2026 23:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat de radioluisteraar nog niet een keer lijstjes-moe is. Als je wilt, kun je elke week wel ergens een Top Zoveel van het Decennium, een Top 3000, een evergreen Top 1000, een Top 4000, een Top Nederlandse muziek, een Top 2000 en een Top Nogwat luisteren. Publieke radiozenders, commerciële zenders, zelfs regionale omroepen zijn ermee aan de haal gegaan.
De godganse dag kun je luisteren naar muziek die je al tot vervelens toe hebt gehoord. In dat opzicht kan ik me amper voorstellen dat een luisteraar nog verschil hoort tussen de Sky Top 1000 en de reguliere programmering van die zender...
Over welke lijstjes hebben we het dan? Jolene stond hoger bij Rob en bij Sky. En ik zag vorige week een bericht dat Jolene en 9 to 5 tweemaal zoveel gestegen waren in streams ten opzichte van de rest in de afgelopen 6 weken (weet niet of dat klopt, @Cassa95, @Gretzl)? Als dat zo is zie ik Jolene gewoon op plek 22 eindigen of zo en Islands op 101.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb t vermoeden dat Islands in the Stream Jolene weleens voorbij kan steken als populairste Dolly-nummer. Puur gebaseerd op wat ik in verschillende allertijdenlijsten na dolly's dood al voorbij heb zien komen. Geen rocketscience.
Joe's Top 2000, Radio 5 evergreenlijst jaren 80 (waar Jolene weliswaar niet meedoet, maar Islands in the stream n megastijging doormaakte en daarbij ook andere Parton-noteringen in die lijst voorbij ging tov vorig jaar) en ik dacht ook Omroep Brabant, maar daar blijkt het weliswaar dicht bij elkaar te liggen maar Jolene nog net iets hoger. Was ze al dood toen er voor Rob gestemd kon worden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 16:29 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Over welke lijstjes hebben we het dan? Jolene stond hoger bij Rob en bij Sky. En ik zag vorige week een bericht dat Jolene en 9 to 5 tweemaal zoveel gestegen waren in streams ten opzichte van de rest in de afgelopen 6 weken (weet niet of dat klopt, @:cassa95, @:gretzl)? Als dat zo is zie ik Jolene gewoon op plek 22 eindigen of zo en Islands op 101.
Yes. Ik weet alleen niet of dat vanaf het begin van de stemperiode was.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 17:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Was ze al dood toen er voor Rob gestemd kon worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |