Volledige bericht op haar IG:quote:Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.
In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.
De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."
"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."
Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.
De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
quote:
Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'
Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.
Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.
"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"
Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".
Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.
Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html
Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
Niet zo zuinig doen. Rond het dan af naar 2 meter 50quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:14 schreef vul_maar_in het volgende:
En hou het een beetje beschaafd in deeltje 5 aub.
Mijn dank is 1 meter 85.
stel, je wil gelijkheid en groepen bijeenbrengen, denk je echt dat je dit bewerkstelligt door een hele groep te beschuldigen van racisme/discriminatie om dan daarna hetzelfde te doen???quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want nu wordt de witte man geconfronteerd met iets wat hij zelf jarenlang heeft gedaan.
En hoe voelt dat?
(Alleen sneu dat hij in een nieuwsbericht als onderstaande met leugenachtige berichtgeving zwart wordt gemaakt, maar goed, so be it.quote:[B]Ze had een heel ander statement kunnen maken", zegt Benhaddou nu, die de uitspraak wel degelijk discriminerend en problematisch vindt. "Maar ik heb vooral een probleem met het feit dat Straat het debat stuurt in de richting van wij tegen zij."
"Wat de ene aan kansen of rechten krijgt, moet ten koste gaan van een andere groep. 'Witte mannen moeten naar achteren' roepen betekent eigenlijk dat groepen rechten moeten afgeven om kansen aan anderen te geven. Dat is niet de bedoeling van inclusie en leidt tot een gevaarlijke vorm van polarisatie. En dat wordt nu heel duidelijk gesymboliseerd door de 'alle witte mannen naar achteren'-uitspraak van Straat."
Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken
Khalid Benhaddou
"Niet gediscrimineerd worden is geen voorrecht, het is een recht", zegt Benhaddou. "Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken: focus op het onrecht dat minderheidsgroepen wordt aangedaan. Zo kan iedereen er deel van uitmaken."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)esten-discriminatie/
Waarom zou ik liegen over mijn basic gemiddelde lengte?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet zo zuinig doen. Rond het dan af naar 2 meter 50
Omdat het geen liegen is. Je dank is altijd groter dan je wezenlijke aanwezigheid op deze kloteplaneet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Waarom zou ik liegen over mijn basic gemiddelde lengte?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat het geen liegen is. Je dank is altijd groter dan je wezenlijke aanwezigheid op deze kloteplaneet.
Reageer eens inhoudelijk op mijn posts, want daar leg ik volgens mij uit wat ze verkeerd doet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat deed Sophie nou eigenlijk verkeerd?
Laat Saar erbuiten ok?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk op mijn posts, want saar leg ik volgens mij uit wat ze verkeerd doet.
Hola.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Maar toch krijg ik steeds opnieuw een emmer stront over me heen. En waarom? Omdat ik vanuit vrouwelijk perspectief reageer.
Is 'zwarte mannen' of 'bruine mannen' naar achter ook wel 'provocatie' die 'best mag'?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:00 schreef spapaars het volgende:
Een beetje provocatie mag best; ik vind wat ze doet best grappig.
Als je het op een festival roept hoop ik wel, als je het op een spandoek kalkt met een bus spraypaint...denk ik wat minder kans.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is 'zwarte mannen' of 'bruine mannen' naar achter ook wel 'provocatie' die 'best mag'?
We hebben echter gezien dat er dan woede ontstaat bij sommigen die dit deze uitspraken over blanke mannen prima vonden.
standpunt ten opzichte van meningen zoals die van jou.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is 'zwarte mannen' of 'bruine mannen' naar achter ook wel 'provocatie' die 'best mag'?
We hebben echter gezien dat er dan woede ontstaat bij sommigen die dit deze uitspraken over blanke mannen prima vonden.
Degene die het lef zou hebben dat te roepen word gelijk gecanceld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als je het op een festival roept hoop ik wel, als je het op een spandoek kalkt met een bus spraypaint...denk ik wat minder kans.
Ws wel, we hebben niet voor niks 2 maatbekersquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Degene die het lef zou hebben dat te roepen word gelijk gecanceld.
Zingenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ws wel, we hebben niet voor niks 2 maatbekers
Hmm.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:57 schreef spapaars het volgende:
[..]
standpunt ten opzichte van meningen zoals die van jou.
Dat elk cynisme je ontgaat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
En wat is mijn mening dan precies volgens jou?
Niet waar. (bijna) Niemand is cynisch tegen @HowardRoark lol. Daar is meestal weinig Spaans aan ( en dat verdient ie ook regelmatigquote:
Status aparte?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet waar. (bijna) Niemand is cynisch tegen @:Howardroark lol. Daar is meestal weining Spaans aan ( en dat verdient ie ook regelmatig)
Nee maar cynisch vind ik gewoon een beetje grappig als men hem in mijn ogen vaak terecht op zijn standpunten uitdaagt.quote:
Mwoa, in het linkje dat ik erbij het geplaatst werd dat selectieve er juist bijbedacht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Man in kwestie:quote:Benhaddou noemt de boodschap op het doek ronduit racistisch. "Dit is gewoon racisme, punt. Zo’n boodschap hoort niet thuis in onze samenleving", zegt hij, waarbij hij benadrukt dat een meterslang doek ophangen een bewuste, georganiseerde actie vergt. Opvallend is dat hij de eerdere uitspraak van Sophie Straat over "witte mannen" zelf niet als racistisch bestempelde
quote:Ze had een heel ander statement kunnen maken", zegt Benhaddou nu, die de uitspraak wel degelijk discriminerend en problematisch vindt. "Maar ik heb vooral een probleem met het feit dat Straat het debat stuurt in de richting van wij tegen zij."
"Wat de ene aan kansen of rechten krijgt, moet ten koste gaan van een andere groep. 'Witte mannen moeten naar achteren' roepen betekent eigenlijk dat groepen rechten moeten afgeven om kansen aan anderen te geven. Dat is niet de bedoeling van inclusie en leidt tot een gevaarlijke vorm van polarisatie. En dat wordt nu heel duidelijk gesymboliseerd door de 'alle witte mannen naar achteren'-uitspraak van Straat."
Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken
Khalid Benhaddou
"Niet gediscrimineerd worden is geen voorrecht, het is een recht", zegt Benhaddou. "Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken: focus op het onrecht dat minderheidsgroepen wordt aangedaan. Zo kan iedereen er deel van uitmaken."
Ok, om even terug te komen op die troela die denkt dat ze kan zingen, gaan we daar nou een of ander ellenlange ZwartePieten discussie van maken of gaan de getergden zich een beetje inhouden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee maar cynisch vind ik gewoon een beetje grappig als men hem in mijn ogen vaak terecht op zijn standpunten uitdaagt.
Geen idee ik snap niet eens dat we bij # 5 zijn eerlijk gezegd. Is die muts niet waardquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, om even terug te komen op die troela die denkt dat ze kan zingen, gaan we daar nou een of ander ellenlange ZwartePieten discussie van maken of gaan de getergden zich een beetje inhouden?
Dit heb ik gelezen, maar welke rechten gaat dit over en en welke cirkel moet er groter worden gemaakt? Het heeft er veel weg van dat men hiermee weer doelt op complottheorieën zoals 'wit privilege' of 'systematisch racisme', waarbij er het beeld wordt gewekt dat de samenleving en dienst instituten zogenaamd blanke mensen zouden bevoordelen. Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa, in het linkje dat ik erbij het geplaatst werd dat selectieve er juist bijbedacht.
FOK-nieuwsbericht:
[..]
Man in kwestie:
[..]
Ademenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijn excuses, met grote schaamte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet waar. (bijna) Niemand is cynisch tegen @:Howardroark lol. Daar is meestal weinig Spaans aan ( en dat verdient ie ook regelmatig)
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heb ik gelezen, maar welke rechten gaat dit over en en welke cirkel moet er groter worden gemaakt? Het heeft er veel weg van dat men hiermee weer doelt op complottheorieën zoals 'wit privilege' of 'systematisch racisme', waarbij er het beeld wordt gewekt dat de samenleving en dienst instituten zogenaamd blanke mensen zouden bevoordelen. Dat is natuurlijk niet waar.
Ja dat doet wat met je...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:24 schreef spapaars het volgende:
[..]
Mijn excuses, met grote schaamte.
Ik wist toen nog niet wat ik nu weet: Hij woont in Rotterdam.
Mijn grootouders waren Rotterdammers en ben zelf geboren in Vlaardingen, niks mis met die lui..quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja dat doet wat met je...
(geintje havenzwoegers van me)
het begint met een H en eindigt op owardRoark?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?
Nou….quote:
Correct, de Westerse cultuur is superieur aan andere culturen. Cultuur is iets totaal anders dan mensen hun onveranderlijke kenmerken. Er zijn zat Westerse mensen (lees: dus mensen die onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur) die niet blank zijn. Net zoals je blanke mensen hebt, die geen onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?
Dus privileges bestaan niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct, de Westerse cultuur is superieur aan andere culturen. Cultuur is iets totaal anders dan mensen hun onveranderlijke kenmerken. Er zijn zat Westerse mensen (lees: dus mensen die onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur) die niet blank zijn. Net zoals je blanke mensen hebt, die geen onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur.
bruh... hyperbole much?quote:
Niet op basis van huidskleur nee, maar op andere vlakken zeker wel.quote:
Beetje wereldvreemd, gelukkig heeft ie het privilege dat ie in de Westerse superieure wereld is opgegroeid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
bruh... hyperbole much?
Howard is niet eens zo subtiel. die zegt soms rare dingen.
#we all blessedquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje wereldvreemd, gelukkig heeft ie het privilege dat ie in de Westerse superieure wereld is opgegroeid.
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc. Luyendijk heeft er nog een boek over geschreven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is sowieso een absurd idee dat blanke mannen meer privileges zouden hebben in dit land.
HAHAHAHA nee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc.
Je hebt toch kunnen lezen dat er inmiddels al t-shirts zijn?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, om even terug te komen op die troela die denkt dat ze kan zingen, gaan we daar nou een of ander ellenlange ZwartePieten discussie van maken of gaan de getergden zich een beetje inhouden?
Staat er ook tekst op de achterkant?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt toch kunnen lezen dat er inmiddels al t-shirts zijn?
Wat ze volgens jou verkeerd doet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk op mijn posts, want daar leg ik volgens mij uit wat ze verkeerd doet.
Nope: https://www.sciencedirect(...)ii/S0749597823000560quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc. Luyendijk heeft er nog een boek over geschreven.
Weerleg dit dan inhoudelijk en geef aan waarom jij denkt dat ik dit verkeerd zie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat ze volgens jou verkeerd doet.
Ja daag, er zijn inmiddels 5 topics hierover. Ik ga echt niet zoeken naar mijn reacties hierover.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Weerleg dit dan inhoudelijk en geef aan waarom jij denkt dat ik dit verkeerd zie.
Ik word hier toch zo ontzettend simpel vanquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc. Luyendijk heeft er nog een boek over geschreven.
Jouw negatieve verleden met een witte man hoef je hier niet te komen botvieren hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja daag, er zijn inmiddels 5 topics hierover. Ik ga echt niet zoeken naar mijn reacties hierover.
Bedenk anders even waarom dit voorval zo veel kritiek van voornamelijk witte mannen oplevert.
Een van de eerste reacties die ik hier las was ongeveer dit:
Een user noemde Sophie een vuile racistische jodenhoer en vroeg zich af waar zij het lef vandaan haalde om witte mannen te beschuldigen van racisme.
Dat is toch veelzeggend genoeg?
Vooraan in de rij, man.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik word hier toch zo ontzettend simpel van
Okee. Ik doe dan ook maar even een 'Mubassie'.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jouw negatieve verleden met een witte man hoef je hier niet te komen botvieren hoor.
Als je meent dat die snol niets verkeerds heeft gezegd dan ben je wel ontzettend simpel.
Sowieso haar kapsel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee. Ik doe dan ook maar even een 'Mubassie'.
Wat voor negatieve ervaringen heb jij dan met Sophie dat je haar een snol noemt?
Heeft ze je destijds afgewezen? Komt daar die frustratie vandaan?
Terechte vraag waar men ws geen antwoord op heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Op vrijdag 21 augustus 2026 23:49 schreef Mubassie het volgende:
En toch roept haar actie zoveel gefrustreerde reacties op. Waarom?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:
Sophie is een domme recalcitrante trut in mijn mening maar dat heeft niets met haar geslacht te maken.
HAAR desillusies?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:00 schreef vul_maar_in het volgende:
luitjes houd het bij Sophie en haar desillusies.
OK, slotje, svp met dit fophef.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:00 schreef vul_maar_in het volgende:
luitjes houd het bij Sophie en haar desillusies.
Je doet raar. mensen mogen haar best in een ander licht bekijken dan dat jij doet...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, slotje, svp met dit fophef.
Hyperbole much? Ik weet niet welke windmolens je hier precies in de weg staan. Maar het heeft echt niet veel met vrouwenhaat te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Klein meisje doet een foute uitspraak over witte mannen en meteen staat er een heel leger aan schuimbekkende witte mannetjes klaar om haar te veroordelen als het ultieme kwaad.
Niet veel is nog altijd vrouwenhaat hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hyperbole much? Ik weet niet welke windmolens je hier precies in de weg staan. Maar het heeft echt niet veel met vrouwenhaat te maken.
Provocaties hebben altijd een agenda, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je doet dat soort provocerende onzin niet omdat je geen agenda hebt.
Ik wilde net zeggen dat het allemaal maar relatief is dus ik denk dat we zo best af kunnen sluiten. We zijn allemaal mensen en het feit dat we hier kunnen kibbelen is een groot goed tegenwoordig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Provocaties hebben altijd een agenda, dat ben ik met je eens.
Maar ik snap die heftige en vooral hatelijke reacties niet zo goed.
Lach er gewoon om en ga verder met je leven.
Eens, maar wat mij vooral dwars zit is dat Sophie vanwege deze uitspraken doodsbedreigingen heeft ontvangen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen dat het allemaal maar relatief is dus ik denk dat we zo best af kunnen sluiten. We zijn allemaal mensen en het feit dat we hier kunnen kibbelen is een groot goed tegenwoordig.
Waarschijnlijk door het racisme van mevrouw Schwartz.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En toch roept haar actie zoveel gefrustreerde reacties op. Waarom?
Volwassen vrouw doet racistische uitspraak nadat we net 70 jaar lang te horen hebben gekregen dat racisme het ultieme kwaad is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Klein meisje doet een foute uitspraak over witte mannen en meteen staat er een heel leger aan schuimbekkende witte mannetjes klaar om haar te veroordelen als het ultieme kwaad.
Lach er gewoon om en ga verder met je leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet veel is nog altijd vrouwenhaat hoor.
Doodsbedreigingen zijn niet ok...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar wat mij vooral dwars zit is dat Sophie vanwege deze uitspraken doodsbedreigingen heeft ontvangen.
Tja... iemand vermoorden vanwege een uitspraak of vanwege een mening. Waar kennen we dat ook alweer van?
In dit geval zal de kogel dus niet van links komen.
Misschien moet ze dan een beetje minder te koop lopen met haar racisme.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar wat mij vooral dwars zit is dat Sophie vanwege deze uitspraken doodsbedreigingen heeft ontvangen.
Tja... iemand vermoorden vanwege een uitspraak of vanwege een mening. Waar kennen we dat ook alweer van?
Dat heet sociaal ge-engageerde uitdaging ja. bah wat een onwetendheidquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Misschien moet ze dan een beetje minder te koop lopen met haar racisme.
Moet er wel om lachen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat heet sociaal ge-engageerde uitdaging ja. bah wat een onwetendheid
that shit always only comes out one side. THE ASSHOLE.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Moet er wel om lachen.
Andersom uit dat clubje krijg je bij alles wat zij als racistisch beschouwen er direct de labels facist en nazi gratis bij en lopen ze overal PNCH NZS,FCK NZS, KCK NZS stickertjes op te plakken en ook online zijn ze erg verbaal met hun doodsverwensingen maar andersom is het direct huul'n en de media opzoeken.
Het hoort niet beide niet maar als de tegenstander laag gaat, dan ben ik er niet op tegen om nóg lager te gaan. Is vanuit haar kant ook gewoon puur sympathie en media-aandacht trekken natuurlijk met een handje vol berichtjes van pubertjes en Kevins.. Was het maar zo dat de schrik er goed in zat, dan let ze misschien eens op haar woorden.
Het volk met die doodsbedreigingen is nog achterlijker dan die Sophie (en haar sympathisanten).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bronquote:Sophie Straat heeft zondag op Lowlands gereageerd op de kritiek op haar verzoek aan witte mannen om tijdens een moshpit achteraan te gaan staan. Het leverde veel haat op, maar dat weerhield haar er niet van om op Lowlands hetzelfde te vragen.
De zangeres ontving haatberichten en doodsbedreigingen en er werd aangifte tegen haar gedaan. Het Openbaar Ministerie oordeelde dat er geen sprake was van aanzetten tot haat of discriminatie en dat Straat dus niets strafbaars heeft gedaan.
Op het podium van Lowlands blikt Straat terug op haar "gekke zomer". "Al die huilende mannen", zegt Straat onder luid gejuich. "Ik luister niet eens naar haar muziek, maar ik wil wel vooraan kunnen staan", doet ze op spottende toon de mannen die haar bekritiseerden na. "Er zijn genoeg plekken waar jullie vooraan kunnen staan. Bij het politieke debat bijvoorbeeld, als het gaat over vrouwenhaat, transhaat, misogynie, racisme, discriminatie."
En dus herhaalt Straat haar verzoek tegen het einde van de show, zoals hieronder te zien is. Witte mannen stappen naar achteren om ruimte te maken voor vrouwen, personen van kleur en queer personen, die een gigantische moshpit vormen. "En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg." Begin augustus herhaalde Straat haar oproep ook al tijdens een concert in Genk.
Bijzondere claim wel, onderbouwing zal wel niet volgen. Je vraagt je af op welke manier we niet gelijk zijn ...quote:En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg.
Het wicht zou pas ballen hebben als ze zou zeggen "alle negers van het festivalterrein af", eens kijken of men dit dan nog steeds geen dom racisme vind.quote:
Zo zijn zwarte vrouwelijke slavenhouders niet hetzelfde als blanke mannelijke slavenhouders, weten we inmiddels.quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]quote:En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg.
Bijzondere claim wel, onderbouwing zal wel niet volgen. Je vraagt je af op welke manier we niet gelijk zijn ...
Welke slavenhouder heeft een standbeeld dan?quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Zo zijn zwarte vrouwelijke slavenhouders niet hetzelfde als blanke mannelijke slavenhouders, weten we inmiddels.
De eerste zijn helden die we moeten vereren en de 2e groep zijn walgelijk waarvan de standbeelden juist omver gehaald moeten worden.
NWS / DNB betaalt voor museum van zwarte slavenhouderquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke slavenhouder heeft een standbeeld dan?
Nog een zwarte ookquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NWS / DNB betaalt voor museum van zwarte slavenhouder
Geen idee of er in dat museum een foto, portret of standbeeld van die zwarte slavenshoudster komt te hangen, maar je begrijpt het idee......als die slavenhoudster zwart en vrouw is dan word het ineens toegejuicht door blank Nederland. Als het om een blanke gaat word er heel anders gereageerd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog een zwarte ook
Maar de vraag blijft open....
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:22 schreef DobbyDobby het volgende:
Het is ook wel treurig dat je hier als artiest dus om bekend bent.
Ik voel mij niet aangesproken hoor. Alleen kwalijk dat dit allemaal wel mag, en andersom het (terecht) niet mag.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.
Kaartjes kopen om lekker in de hoek gestuurd te worden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.
Zes danquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangesproken hoor.
Misschien een ideetje voor Sophie:quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kaartjes kopen om lekker in de hoek gestuurd te worden.
Ze trekt gewoon sado-masochisten.
Zolang het in mijn voordeel is, zeg ik; doen!quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien een ideetje voor Sophie:
NWS / Prijs festivaltickets is afhankelijk van je huidskleur
Ik zal ook vol trots op dat festival rondlopen nadat ik er mijn voordeel uit gehaald heb:quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zolang het in mijn voordeel is, zeg ik; doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Doe effe normaal.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:16 schreef UitStraling het volgende:
Soofje heeft niet in de gaten dat ze een Eva Brauntje doet.
Wat een aandachtshoer.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zomer van de huilende mannen, ze doet het er wel om he
Clicks social media - > cashquote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik moet er inderdaad ook van huilen (en nee, geen kaaskop)quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mja iets verkeerds gegaan in de opvoeding maar gezien de hordes mensen die erop kicken is het wel een groter probleem dan een enkeling met gebrekkig IQ.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wél uitdelen, níet kunnen incasseren. Slappe vaatdoek.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Jesus wat een wanstaltige grafkop, begrijp de frustratie jegens blanken wel een stuk beter nu.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Racisme lucratief gemaakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 04:00 schreef Filosoofert het volgende:
Lol iemand heeft een verdienmodel ontdekt en iedereen trapt erin.
Lekker blijven polariseren met zn alle dan komen we er wel.
Dat zegt nu.nl, niet zij.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En dan als zwarte piet komen. :pquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien een ideetje voor Sophie:
NWS / Prijs festivaltickets is afhankelijk van je huidskleur
Is dat een vrouw?quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Waarom zou een blanke vrouw met een grafkop, door haar grafkop opeens een haat jegens blanken krijgen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 03:54 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Jesus wat een wanstaltige grafkop, begrijp de frustratie jegens blanken wel een stuk beter nu.
Alsof ze blank is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou een blanke vrouw met een grafkop, door haar grafkop opeens een haat jegens blanken krijgen?
Alle egocentrische lelijke kutwijven met haar onder de oksels naar achteren!!quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mods hebben dingen moeten verwijderen over dat ze kanker moest krijgen etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Sophie kan nog heel veel leren over haat en zo als je hier sommige reacties leest.
Echt niet normaal.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:00 schreef Momo het volgende:
Misschien dat de mannen van fok zich nu ook beter kunnen plaatsen in hoe vrouwen dan weer haat op alle vrouwen ontvangen van bepaalde figuren.
Tegen dat Straat wijf is dat dan ook volkomen terecht.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is geen onzin. Lees anders even terug.
De haat spat er vanaf.
Mensen hebben een pleurishekel aan een racistisch wijf.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is geen onzin. Lees anders even terug.
De haat spat er vanaf.
Dit vind ik dus weer onzin.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Tegen dat Straat wijf is dat dan ook volkomen terecht.
Willen we meer of minder?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mensen hebben een pleurishekel aan een racistisch wijf.
Snel, bel de kranten
Ik heb geen hekel aan Sophie. Waarom zou ik?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mensen hebben een pleurishekel aan een racistisch wijf.
Snel, bel de kranten
Er zijn ook zat mensen die geen hekel hebben aan Nick Fuentes.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Sophie. Waarom zou ik?
Waarom zou je? Omdat ze een smerige racist is.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Sophie. Waarom zou ik?
Zet nu eens de uitspraak van Sophie tegenover de reacties van sommige users hier.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen die geen hekel hebben aan Nick Fuentes.
Wat zegt dat?
Dit dus ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom zou je? Omdat ze een smerige racist is.
Maar uiteraard moet je het helemaal zelf weten. Net als dat ik zelf moet weten dat ik een pleurishekel aan dat mens heb.
Ja, aangeven dat je een pleurishekel aan iemand hebt is inderdaad veel erger dan bij je optreden zeggen dat alle witte mannen naar achteren moeten.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zet nu eens de uitspraak van Sophie tegenover de reacties van sommige users hier.
Echt ziek hoe men hier elkaar zowat wegtrapt van de microfoon om vervolgens met nog smeriger en gemenere uitspraken de ander wil overtreffen.
Al vijf topics lang.quote:
Ook jij moet even teruglezen. Veel reacties zullen inmiddels verwijderd zijn. Maar dat zie je vanzelf wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, aangeven dat je een pleurishekel aan iemand hebt is inderdaad veel erger dan bij je optreden zeggen dat alle witte mannen naar achteren moeten.
Laat je nakijken.
Mensen hebben een hekel aan dat zo'n vrouw dat kan roepen, meerdere keren en gewoon er baat bij heeft en overal nog steeds uitgenodigd wordt en dat 'Witte mannen niet zo moeten zeuren' terwijl andersom je overal gecancelled zou worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zet nu eens de uitspraak van Sophie tegenover de reacties van sommige users hier.
Echt ziek hoe men hier elkaar zowat wegtrapt van de microfoon om vervolgens met nog smeriger en gemenere uitspraken de ander wil overtreffen.
Agossie. Wil je een reep chocolade? Hou op met je gejank en ga verder met je leven. Als je dat hebt tenminste.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Mensen hebben een hekel aan dat zo'n vrouw dat kan roepen, meerdere keren en gewoon er baat bij heeft en overal nog steeds uitgenodigd wordt en dat 'Witte mannen niet zo moeten zeuren' terwijl andersom je overal gecancelled zou worden.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Al vijf topics lang.
Kankerjodin. Kutwijf. Racistisch wijf.Grafkop. Enz. Om het maar niet te hebben over al de straffen die ze zou moeten ondergaan.
quote:Hou op met je gejank en ga verder met je leven. Als je dat hebt tenminste.
Nee hoor. Want totaal uit hun verband getrokken.quote:
Agossie. Wil je een reep chocolade? Hou op met je gejank en ga verder met je leven. Als je dat hebt tenminste.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb een leven. En jij?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:11 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Agossie. Wil je een reep chocolade? Hou op met je gejank en ga verder met je leven. Als je dat hebt tenminste.
Ben je twaalf of zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Agossie. Wil je een reep chocolade? Hou op met je gejank en ga verder met je leven. Als je dat hebt tenminste.
Neuh, typische 'feminist'. Mag alles zeggen over mannen, maar oh wee als een man terecht iets zegt over een vrouw. Zelfs als die vrouw in kwestie een smerige mannenhatende racist is.quote:
Oh, daar heb ik ook een pleurishekel aan. Zeg maar bijna niveau Sophie Straat.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neuh, typische 'feminist'. Mag alles zeggen over mannen, maar oh wee als een man terecht iets zegt over een vrouw. Zelfs als die vrouw in kwestie een smerige mannenhatende racist is.
Zelfs dan is mijn niveau nog mijlen hoger dan dat van jullie.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik ook een pleurishekel aan. Zeg maar bijna niveau Sophie Straat.
Ik ben één van de minst hatende hier en toch kies je er voor mij aan te vallen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zelfs dan is mijn niveau nog mijlen hoger dan dat van jullie.
Racisme is racisme, vervang het witte mannen eens door zwarte mannen, Joden, moslims, vrouwen, gehandicapten, negers, werkelozen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit vind ik dus weer onzin.
Jullie gaan echt tekeer als een stelletje hysterische dramaqueens.
De ironie is zoooo sterk hier he. Als het vervangt door die groepen vinden juist veel mensen het ook maar woke gejank. Mensen kunnen niet verder zien tenzij ze zichzelf aangesproken voelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Racisme is racisme, vervang het witte mannen eens door zwarte mannen, Joden, moslims, vrouwen, gehandicapten, negers, werkelozen.
Wellicht dat je het dan snapt.
Heel rijtje zaken. 1 ding: 'niet gooeeeeed'quote:
Ah, en waar ligt bij jouw de grens voor wie blank is en wie niet?quote:
Rassen bestaan niet eens onder de mens. Joden zijn daarentegen wel wel een etnische groep. Dat wil zeggen een groep van mensen die een gedeelde cultuur, religie/traditie, taal, geschiedenis en afkomst kennen.quote:
Hoeveel mensen? Ik zie vooral 1 user Sophie constant verdedigen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
De ironie is zoooo sterk hier he. Als het vervangt door die groepen vinden juist veel mensen het ook maar woke gejank. Mensen kunnen niet verder zien tenzij ze zichzelf aangesproken voelen.
Ze stammen allemaal af van de Israëlieten, dus noem het een ethniciteit. Arabieren worden in de VS ook blank genoemd, bijvoorbeeld.quote:
Eigenlijk alleen mensen met een 100% Europese afkomst.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en waar ligt bij jouw de grens voor wie blank is en wie niet?
[..]
Rassen bestaan niet eens onder de mens. Joden zijn daarentegen wel wel een etnische groep. Dat wil zeggen een groep van mensen die een gedeelde cultuur, religie/traditie, taal, geschiedenis en afkomst kennen.
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoeveel mensen? Ik zie vooral 1 user Sophie constant verdedigen.
En hoe is het omgekeerd eigenlijk? Hoeveel niet-wokers bagatelliseren werkelijk met regelmaat racistisch gedrag?
Sophies opmerkingen zijn achterlijk, racistisch polariserend en fout op alle gebieden. Maar dat selectief gedrag waarbij links en rechts altijd maar naar elkaar wijzen is te triest voor woorden.
Verhelijkbaar gedrag dat ik onder een deel v/d linkse lui zie, zie ik terug onder een deel v/d rechtse lui. Het is niet zozeer een links vs rechts kwestie, maar eerder een kwestie van snel generaliserende / racistische figuren die je overal tussen hebt zitten.
Tja, dan vallen dus Spanjaarden, Portugezen,Zuid-Fransen, Italianen Grieken, een aanzienlijk stuk van de Balkan en Oost-Europa ook af. Ook Finnen trouwens aangezien die in kleine mate Siberisch-Aziatische afkomst hebben. En dan creëer je zelfs een probleem met Britten en Ieren die in veel gevallen veel kleine porties Iberische komaf hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:15 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen mensen met een 100% Europese afkomst.
Zuid-Amerikanen en Aziaten zijn toch ook wel deels blank qua huidskleur? Zelfs mensen uit het midden oosten kunenn zo wit als de pest zijn. Blanker dan zoals hierboven aangegeven de meeste Italianen om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:15 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen mensen met een 100% Europese afkomst.
Meestal is een man de oorzaak, waardoor een vrouw mannen zijn gaan haten. Mannen zouden dus wat meer aan zelfreflectie moeten gaan doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neuh, typische 'feminist'. Mag alles zeggen over mannen, maar oh wee als een man terecht iets zegt over een vrouw. Zelfs als die vrouw in kwestie een smerige mannenhatende racist is.
Ik ben nergens schuldig aan, dus ik hoef op geen enkel vlak 'zelfreflectie' te doen. En als een vrouw denkt alle mannen te kunnen haten, sja, dan kun je pure haat terug verwachten.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Meestal is een man de oorzaak, waardoor een vrouw mannen zijn gaan haten. Mannen zouden dus wat meer aan zelfreflectie moeten gaan doen.
Bullshit. Dit is niet mijn eerste post in deze reeks. Ik ga mezelf niet in elke post herhalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel rijtje zaken. 1 ding: 'niet gooeeeeed'
Je snapt het echt wel.
Zoals we weten denkt inmiddels een deel van de progressie linkse wereld in het Westen hier anders over.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:33 schreef Solispolar het volgende:
Het is dat mannen geen kinderen kunnen baren, want als er alleen nog maar Sophietjes op de wereld waren dan zou je toch spontaan van de mannenliefde worden.
Sja, of we ons nou wat aan moeten trekken van de meningen van mentaal gestoorden.. zoals ook het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten denkt inmiddels een deel van de progressie linkse wereld in het Westen hier anders over.
Als we t alleen over huidskleur hebben. 'blank' is trouwens voornamelijk een Amerikaanse en Afrikaner-term om mensen in te delen. Ik gebruik liever Europees en dan ben ik het eens met het feit wat de user hierboven zegt dat er veel originele Europeanen zijn die deels niet etnisch (qua afkomst) Europees zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:20 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zuid-Amerikanen en Aziaten zijn toch ook wel deels blank qua huidskleur? Zelfs mensen uit het midden oosten kunenn zo wit als de pest zijn. Blanker dan zoals hierboven aangegeven de meeste Italianen om maar wat te noemen.
Dat zeggen alle mannen dat ze niet schuldig zijn aan het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik ben nergens schuldig aan, dus ik hoef op geen enkel vlak 'zelfreflectie' te doen. En als een vrouw denkt alle mannen te kunnen haten, sja, dan kun je pure haat terug verwachten.
De overgrote meerderheid ís daar dan ook niet schuldig aan. En hoeft zich al zéker niet te verantwoorden voor de minderheid die zich niet kan gedragen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zeggen alle mannen dat ze niet schuldig zijn aan het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan.
Ze negeren de slechte mannen, zijn dus zeker medeverantwoordelijk voor het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid ís daar dan ook niet schuldig aan. En hoeft zich al zéker niet te verantwoorden voor de minderheid die zich niet kan gedragen.
LOLquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze negeren de slechte mannen, zijn dus zeker medeverantwoordelijk voor het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan.
Och jochie toch, ik snap het zo goed. Snap jij nu ook wat beter als een moslim, buitenlander, asielzoeker, vluchteling meteen begint te krijsen als hij het gevoel krijgt racistisch bejegend te worden?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Racisme is racisme, vervang het witte mannen eens door zwarte mannen, Joden, moslims, vrouwen, gehandicapten, negers, werkelozen.
Wellicht dat je het dan snapt.
Ook niet als ze wit zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
LOL
Wat die 'slechte mannen' doen is niet mijn verantwoordelijkheid. Op geen enkel vlak.
Ja sure, we hebben een rechtstaat opgericht incl politie, rechters, gevangenissen en allerlei wetten om iedereen, dus ook vrouwen, te beschermen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze negeren de slechte mannen, zijn dus zeker medeverantwoordelijk voor het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan.
Wegduiken. Het kenmerk van de verbale lafaard. Wel schelden maar fatsoenlijk antwoord geven, neuh.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat heb ik met albino's te maken?
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wegduiken. Het kenmerk van de verbale lafaard. Wel schelden maar fatsoenlijk antwoord geven, neuh.
Wat vind je van dit nieuwe optreden van Sophietje?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tijd voor je middagdutje, opa?
Wie zijn 'we' als je het hebt over vrouwen beschermen maar Sophie hoeft blijkbaar niet beschermd te worden door onze rechtsstaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja sure, we hebben een rechtstaat opgericht incl politie, rechters, gevangenissen en allerlei wetten om iedereen, dus ook vrouwen, te beschermen.
En dan zouden we net zo schuldig zijn als de import barbaren uit landen waar vrouwen bezit zijn en niets meer dan genotsmiddelen en baarmoeders voor martelaren.
Dit is waarom de activisten ongezien te graftakketering kunnen krijgen met hun anti-mannen-riedeltje. We eisen de nacht op, behalve van de daadwerkelijke daders, die zijn een "minderheid" en blijven dus vanwege sielug buiten schot.
Ze wordt toch gewoon beschermd net zoals de rest van ons?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie zijn 'we' als je het hebt over vrouwen beschermen maar Sophie hoeft blijkbaar niet beschermd te worden door onze rechtsstaat.
Zij mag, wat jou betreft, de 'graftakketering' krijgen. En waarom? Omdat ze de gore moed had om te verzoeken dat witte mannen achteraan moesten gaan staan.
Als ik een man zou zijn, zou ik me doodschamen om mijn seksegenoten.
Wel, want je lijkt ervan uit te gaan dat vrouwen, mannen zonder reden zijn gaan haten.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
LOL
Wat die 'slechte mannen' doen is niet mijn verantwoordelijkheid. Op geen enkel vlak.
Dat doen ze ook zonder reden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Wel, want je lijkt ervan uit te gaan dat vrouwen, mannen zonder reden zijn gaan haten.
Lieve schat, denk je nu echt dat ik me hier druk over maak? Het gaat mij allang niet meer om haar uitspraak, het gaat mij om de reacties die hier lees. Dat is pas echt voer voor psychologen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:20 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat vind je van dit nieuwe optreden van Sophietje?
https://www.dumpert.nl/toppers?selectedId=100160208_a9d68df3
Nee hoor, haat komt niet uit het niks.quote:
Zo'n moeilijke vraag was het volgens mij niet, maar goed.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieve schat, denk je nu echt dat ik me hier druk over maak? Het gaat mij allang niet meer om haar uitspraak, het gaat mij om de reacties die hier lees. Dat is pas echt voer voor psychologen.
Je kunt het eens of oneens zijn met iemands uitspraken maar de reacties die ik hier las, gaven me echt braakneigingen.
Ik heb precies dezelfde gevoelens als ik berichten lees over een kinderverkrachter of kindermoordenaar en dan de reacties van sommige wat ze graag met zo'n persoon zouden willen doen.
En ik snap het allemaal hoor, ik ben zelf ook nogal emotioneel, maar je zult mij nooit kunnen betrappen op dit soort extreme en walgelijke teksten.
Dat is mijn grootste bezwaar. Idem bij bijv. Sylvana Simons. Net zo'n kneus, maar als je dan ziet wat deze, best wel mooie vrouw, voor stront over zich heen kreeg. Vooral over haar uiterlijk, maar ook over haar ideeën en haar gedachten.
Mannen maken gewoon niet meer uit wat vrouwen 'horen te denken of horen te voelen'. Dat maken vrouwen zelf uit.
En als een man zich dan achtergesteld voelt, is dat mijn probleem? Nee.
Anders probeer je eens dit boek te lezen. Geen idee of het nog te koop is. Misschien bij bol of anders maar even langs de bieb.
Ik denk zomaar dat wanneer de vrouwen alle citaten langs de huidige meetlat leggen, dat we kunnen procederen tot de zon is verdampt.
https://boekenbalie.nl/vr(...)rbacks/9789069741192
Zelfs met terugwerkende kracht is een rechtzaak zinloos, want het zijn mannen. Ze weten gewoon niet beter.
Nou neen, want het zijn mannen die hulpbehoevend vee produceren, zodat vrouwen teveel werk hebben.quote:
Ik heb het helemaal niet gehad over alle witte mannen. Ik had over de users die hier reageerden in bewoordingen waarvoor ik zeker een half jaar geband zou worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Post op een forum opgericht en onderhouden door "witte mannen"
Op een mobiel/computer, ontworpen en bedacht door "witte mannen"
Via het internet, uitgevonden door "witte mannen"
Dat werkt via elektriciteit, "uitgevonden" door "witte mannen"
Om vervolgens een hele tirade te kunnen houden hoe slecht ALLE "witte mannen" zijn.
Doe eens 1 week zonder een uitvinding van "witte mannen" en kom eens terug om te vertellen hoe kut ze ALLEMAAL zijn!
En daarna uiteraard weer klagen als je gewezen wordt op je totale generaliserende, polariserende bullshit.
Eh whutquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou neen, want het zijn mannen die hulpbehoevend vee produceren, zodat vrouwen teveel werk hebben.
Als dat zo zou zijn zouden ze wel een half jaar gebanned worden he? Of beticht je de crew, veelal vrouwen, nu ook al van "wit privilege"?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik had over de users die hier reageerden in bewoordingen waarvoor ik zeker een half jaar geband zou worden.
Je kletst weer uit je nek. Ga nou eens een cursus begrijpend lezen en schrijven volgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou neen, want het zijn mannen die hulpbehoevend vee produceren, zodat vrouwen teveel werk hebben.
Wat de fuck?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Bedenk je eens wat er was gebeurd als een blanke man had gezegd dat alle zwarte vrouwen achteraan moesten gaan staan... Hadden we weer burn, loot and murder protesten gehad van heb ik jou daar.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie zijn 'we' als je het hebt over vrouwen beschermen maar Sophie hoeft blijkbaar niet beschermd te worden door onze rechtsstaat.
Zij mag, wat jou betreft, de 'graftakketering' krijgen. En waarom? Omdat ze de gore moed had om te verzoeken dat witte mannen achteraan moesten gaan staan.
Ik verzoek jou om achter je aanrecht te gaan staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, dat weet ik nu zo onderhand wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:01 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Bedenk je eens wat er was gebeurd als een blanke man had gezegd dat alle zwarte vrouwen achteraan moesten gaan staan... Hadden we weer burn, loot and murder protesten gehad van heb ik jou daar.
Maar goed, racisme bestaat natuurlijk niet als het tegen blanken gericht is...
En ik lach je recht in je gezicht uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:03 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik verzoek jou om achter je aanrecht te gaan staan.
En dat is dus ook de welverdiende reactie wanneer het knettergekke wijf waar dit topic om draait vindt dat ik naar achteren moet omdat ik een Blanke man ben.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik lach je recht in je gezicht uit.
Tuurlijk wel. Ik ben zo vaak achtergesteld als witte vrouw door witte mannen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:01 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Bedenk je eens wat er was gebeurd als een blanke man had gezegd dat alle zwarte vrouwen achteraan moesten gaan staan... Hadden we weer burn, loot and murder protesten gehad van heb ik jou daar.
Maar goed, racisme bestaat natuurlijk niet als het tegen blanken gericht is...
Ik weet ook niet wat ik schokkender vind. Het feit dat Sophietje het oppert, of het feit dat die mannen als een stelletje natte puppies naar achteren lopenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En dat is dus ook de welverdiende reactie wanneer het knettergekke wijf waar dit topic om draait vindt dat ik naar achteren moet omdat ik een Blanke man ben.
Uitlachen in d'r racistische gezicht.
Nee, je lacht hem virtueel, via het internet, in zijn gezicht uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik lach je recht in je gezicht uit.
Klaar. En door.
Prima toch. Je lacht je maar te barsten. Maar je gaat toch geen doodsberichten sturen of haar uitmaken voor 'vuile jodenhoer' en meer van dat fraais.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En dat is dus ook de welverdiende reactie wanneer het knettergekke wijf waar dit topic om draait vindt dat ik naar achteren moet omdat ik een Blanke man ben.
Uitlachen in d'r racistische gezicht.
Maar daar gaat het hier niet over.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik ben zo vaak achtergesteld als witte vrouw door witte mannen.
Je gaat anno 2026 ook geen mensen vragen om achterin de zaal plaats te nemen, maar here we are Hiddendoequote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima toch. Je lacht je maar te barsten. Maar je gaat toch geen doodsberichten sturen of haar uitmaken voor 'vuile jodenhoer' en meer van dat fraais.
Welke regels? De jouwe of de mijne?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je lacht hem virtueel, via het internet, in zijn gezicht uit.
In het echte leven zou het, zoals alles hier hoor, niet alleen voor jou, heel anders lopen.
[ afbeelding ]
En dan is het ook nog een geen witte man dus mag je volgens de regels het er niet mee oneens zijn.
En jij gaat dat niet voor een ander doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Jij gaat voor mij niet uitmaken wat ik moet denken of vinden van iets.
Je gaat anno 2026 ook niet zeggen dat je superieur bent als blank ras en dan vervolgens hier en daar en overal bommen rond te strooien als reclamestunt voor het vrije, gelijkwaardige en rechtvaardige westen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:09 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je gaat anno 2026 ook geen mensen vragen om achterin de zaal plaats te nemen, maar here we are Hiddendoe
Absoluut dit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:07 schreef Solispolar het volgende:
of het feit dat die mannen als een stelletje natte puppies naar achteren lopen
Vind zo'n uitspraak zo'n hypocriete omdraaiing.quote:
Doe ik niet. Zal je mij nooit op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:11 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En jij gaat dat niet voor een ander doen.
Gewoon, de regels van de progressievelingquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Welke regels? De jouwe of de mijne?
Jij gaat voor mij niet uitmaken wat ik moet denken of vinden van iets.
Tyson is een bokser dus is het sowieso een debiel van de bovenste plank. Maar dat is mijn mening hoor.
En wat ben jij dan? Een bang wit mannetje dat hier op dit forum nog een beetje gespierde taal denkt uit te kunnen slaan om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon, de regels van de progressieveling.
En dat gaat Sophie ook niet uitmaken voor mij en andere "witte" mannen, maar toch neem je het wel vurig op voor haar. En ja, dat mag, ik roep toch niet op tot een ban voor je ofzo?
En weer gooi je alle leden van 1 groep bij elkaar, maar jij mag dat, want redenen.
Too fucking easy.
Wie is 'we'? Je gaat nu een select groepje 'witte mannen' (wat 'wit' ook moge zijn) straffen voor iets wat jij een bepaalde groepering kwalijk neemt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je gaat anno 2026 ook niet zeggen dat je superieur bent als blank ras en dan vervolgens hier en daar en overal bommen rond te strooien als reclamestunt voor het vrije, gelijkwaardige en rechtvaardige westen.
En toch doen we dat nog steeds.
Prima. Dan ook niet klagen als anderen (mannen bijvoorbeeld) exact hetzelfde doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe ik niet. Zal je mij nooit op kunnen betrappen.
Ik ben het hooguit hevig oneens met sommige uitspraken hier en ik laat dat ook duidelijk merken.
Ik heb mijn mond niet voor niks gekregen en dan laat ik mijn stem horen ook.
Goood, goooood, let the hate flow through youquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat ben jij dan? Een bang wit mannetje dat hier op dit forum nog een beetje gespierde taal denkt uit te kunnen slaan om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?
Die zijn er ook. Velen. En daar is helemaal níets mis mee.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?
Met 'we' bedoel ik het westen. Het westen dat zich al eeuwenlang superieur voelt aan alle gekleurde rassen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wie is 'we'? Je gaat nu een select groepje 'witte mannen' (wat 'wit' ook moge zijn) straffen voor iets wat jij een bepaalde groepering kwalijk neemt.
Wil je nu ook alle Oostenrijkers aan de muur zetten omdat Hitler uit Oostenrijk kwam?
Ik ken je niet, misschien ben je niet slimmer dan dit, maar zelfs dan moet je inzien dat dit een behoorlijk absurde manier is om je punt te maken. 'Ik haat racisme. Weet je wat, ik ga het oplossen door.. racisme!'
Niet zo makkelijk om oude posts te vinden, maar hier een voorbeeld dat ik kon vinden:quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van?
Want wat we vaak zien is dat dingen weg worden gezet als racistisch, die het helemaal niet zijn. Zoals stevige kritiek op migratie of de Islam bijvoorbeeld.
[..]
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:01 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Mja, iedereen kan de fysieke verschillen tussen blank en zwart zien. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo interessant. Veel belangrijker is jouw tweede punt over over het maken van verstandige keuzes.
Wat mij betreft zit het verschil vooral in het concept 'de toekomst' en het begrijpen daarvan. Dit moet ik uitleggen;
Voorbeeld 1.
Ik geef een koekje aan een blank en een zwart kind. Maar net voordat ik het koekje aanreik, zeg ik:
"Als je 5 minuten wacht, krijg je er 2"
Wat gebeurt er nu?
Het blanke kind zal wachten. Die denkt; 'Ik heb heel erg zin in een koekje... maar 5 minuten (de toekomst..!) is helemaal niet zo lang wachten en dan heb ik er lekker 2'
Het zwarte kind ziet alleen het koekje en zal het uit je hand grissen want die denkt 'Koekje! Hebben! Nu!'
Voorbeeld 2.
Situatie: Een zwarte en een blanke man willen graag geld.
De zwarte man overvalt een winkel, dan heeft hij geld.
De blanke man denkt 'ja als ik die winkel overval heb ik geld, maar dan zit ik binnen een half uur (wederom, de toekomst..!) in de boeien achterin een politieauto. Ik kan beter werken voor het geld.'
Als je dit begrijpt, snap je waarom zwarte mensen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, omdat ze de gevolgen niet overzien.
De blanke handelt met het zicht op toekomst, terwijl de zwarte mens 'in het nu' leeft.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:12 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen de racismekaart trekt.
Zet nu eens die verstikkende politieke correctheid opzij en wees eerlijk naar jezelf. Je kan mijn argumentatie nog verder doortrekken behalve criminaliteit.
Een zwarte man wordt vader. Een blanke man wordt vader.
Wie van de twee blijft bij zijn gezin?
Je weet het antwoord. Je durft het alleen niet te zeggen.
En als je me niet gelooft, ga maar eens informeren bij de Antilliaanse gemeenschap. Ze hebben er zelfs een speciaal woord voor: "Wegloopvaders"
Er is niets racistisch aan om te benoemen dat blank en zwart niet hetzelfde zijn.
Het wordt pas racistisch wanneer je iemand anders gaat behandelen op basis van die verschillende kenmerken.
Dus de grote vraag is niet 'zijn we verschillend' (want dat zijn we!), maar 'wat doe je ermee'.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Dit is klinklare nonsense die je gewoon uit je grote duim zuigt:
[..]
Rest van je post is verder ook klinkklare onzin.
[..]
Dit zal per koppel verschillende. Ken genoeg voorbeelden van zwarte mannen die hun leven lang bij hun gezin zijn gebleven en blanke mannen die em meteen zijn gesmeerd. Omgekeerd natuurlijk ook.
Sowieso... het vergelijken van de Antilliaanse cultuur met de enorme diversiteit aan hechte, traditionele gezinsstructuren in sommige Afrikaanse landen... Juist dat bewijst dat het om cultuur en omstandigheden gaat, niet om huiskleur.
En juist het feit dat jij denkt zaken uit 1 of enkele specifieke zwarte culturen die jij toevallig kent, denkt te koppelen aan ras en zwarten wereldwijd, dat bewijst juist jouw extreem misplaats generaliserend gedachtegoed. En dan druk ik het nog netjes uit.
Statistieken mbt enkele specifieke culturen gebruiken om uitspraken te doen over een ras in z'n algemeen... Wauw. En dan ook met voorbeelden van "individuele" gevallen komen als in "als je een blanke en zwarte man naast elkaar zet dan..." Dit bewijst dat jij volledig doorgeslagen bent en geen zak begrijpt van statistiek, culturen etc
Nu wordt hier op FOK! nog redelijk gemodereerd. Kijk je op andere plekken online, zoals bijv Youtube, gaat men nog stukjes verder. Laatst paar voorbeelden gepost hier op FOK! maar kan mijn post even niet meer terugvinden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:47 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zeg dan helemaal niks.
Na wat ze met Lisa gedaan hebben, zeg ik over zwarten wat ik wil.
Verdomme. Kan er nog steeds boos om worden. Net je diploma gehaald en dat word je vermoord door iemand die niet eens zn eigen naam kan schrijven.
Ik snap je helemaal. Zo had ik ook heel veel moeite met het feit dat koranverbranding onder vrijheid van meningsuiting valt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Solispolar het volgende:
Ik moet soms even op mij in laten werken dat er mensen zijn die denken dat je het discrimineren van minderheden een halt toe gaat roepen door andere minderheden dezelfde dingen aan te doen.
Ik zal wel heel dom zijn
En dat in een land dat decennialang altijd boven in de lijst minst racistische en discriminerende landen te wereld stond, dat overal geroemd werd om zijn progressieve beleid en live and let live houding.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Solispolar het volgende:
Ik moet soms even op mij in laten werken dat er mensen zijn die denken dat je het discrimineren van minderheden een halt toe gaat roepen door andere minderheden dezelfde dingen aan te doen.
Ik zal wel heel dom zijn
Oke, maar op wie precies ben je nu boos?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat in een land dat decennialang altijd boven in de lijst minst racistische en discriminerende landen te wereld stond, dat overal geroemd werd om zijn progressieve beleid en live and let live houding.
Bij iedereen van mijn leeftijd er is vanaf de wieg, op school, op TV, films, campagnes etc ingeramd dat iedereen gelijk is en zo belandeld moet worden. Ik heb mijn hele leven, zonder vitue signalling of borstkloppen, zo was het gewoon, altijd gekleurde vrienden, collega's etc gehad zonder gezeik en gejank.
En nu opeens moet ik een stap naar achteren doen omdat een heel andere groep mannen zich stelselmatig misdraagt, maar omdat DAT aankaarten rassieesme is gooi je het lekker veilig op de ene groep waarvan je stiekem ook wel weet dat ze je toch niets aandoen.
Go.
FUCK!
Yourself.
Leuke voorbeelden. Maar dat heeft niet zoveel met huidskleur te maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet zo makkelijk om oude posts te vinden, maar hier een voorbeeld dat ik kon vinden:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu wordt hier op FOK! nog redelijk gemodereerd. Kijk je op andere plekken online, zoals bijv Youtube, gaat men nog stukjes verder. Laatst paar voorbeelden gepost hier op FOK! maar kan mijn post even niet meer terugvinden.
Klopt als een bus. Maar dat wil dus niet zeggen dat racisme en discriminatie niet voorkomen in Nederland.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat in een land dat decennialang altijd boven in de lijst minst racistische en discriminerende landen te wereld stond, dat overal geroemd werd om zijn progressieve beleid en live and let live houding.
Bij iedereen van mijn leeftijd er is vanaf de wieg, op school, op TV, films, campagnes etc ingeramd dat iedereen gelijk is en zo belandeld moet worden. Ik heb mijn hele leven, zonder vitue signalling of borstkloppen, zo was het gewoon, altijd gekleurde vrienden, collega's etc gehad zonder gezeik en gejank.
En nu opeens moet ik een stap naar achteren doen omdat een heel andere groep mannen zich stelselmatig misdraagt, maar omdat DAT aankaarten rassieesme is gooi je het lekker veilig op de ene groep waarvan je stiekem ook wel weet dat ze je toch niets aandoen.
Go.
FUCK!
Yourself.
Dat beweert dan ook helemaal niemand. Er is een reden dat we hier al eeuwen een rechtsstaat hebben incl wetten, handhaving en straffen. Incl dus wetten tegen racisme en discriminatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar dat wil dus niet zeggen dat racisme en discriminatie niet voorkomen in Nederland.
Ik heb je 'simpele' vraag zo goed als mogelijk was beantwoord.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:45 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zo'n moeilijke vraag was het volgens mij niet, maar goed.
Hoe los je het dan op. Door je kop in het zand te blijven steken als je gewezen word op jouw balk in je oog terwijl jij je liever druk maakt om de splinters in andermans ogen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat beweert dan ook helemaal niemand. Er is een reden dat we hier al eeuwen een rechtsstaat hebben incl wetten, handhaving en straffen. Incl dus wetten tegen racisme en discriminatie.
Maar dat is dus nog steeds 0 reden om in dit land alle blanke mannen weg te zetten als racist of verkrachter of crimineel. Dat is alleen al statisch eenvoudig onderuit te halen.
En zoals men al 354 keer gepost heeft, racisme, polarisatie en een niet eensgezinde bevolking los je niet op met racisme, polarisatie en uiteensplijten.
Activisten zijn gewoon kutvolk.
Je haalt er nogal wat dingen bij zeg. Ik heb geen idee wie Wim is en ik heb ook geen idee wat een pindakaasvloer isquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Met 'we' bedoel ik het westen. Het westen dat zich al eeuwenlang superieur voelt aan alle gekleurde rassen.
Maar de mannelijke westerlingen vergeten heel vaak dat vrouwen en homo's hun eigen harde strijd hebben moeten voeren om die mooie spreuk wat realistischer te maken.
Hoezo absurd? Is het absurder dan bijv. die pindakaasvloer van Wim Schippers?
Waarom is Wim geniaal en Sophie een 'vuile racistische jodenhoer'?
Zonder activisten zou jij je nog halfdood werken in een of andere ongezonde, onveilige fabriek voor een grijpstuiver.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat beweert dan ook helemaal niemand. Er is een reden dat we hier al eeuwen een rechtsstaat hebben incl wetten, handhaving en straffen. Incl dus wetten tegen racisme en discriminatie.
Maar dat is dus nog steeds 0 reden om in dit land alle blanke mannen weg te zetten als racist of verkrachter of crimineel. Dat is alleen al statisch eenvoudig onderuit te halen.
En zoals men al 354 keer gepost heeft, racisme, polarisatie en een niet eensgezinde bevolking los je niet op met racisme, polarisatie en uiteensplijten.
Activisten zijn gewoon kutvolk.
Op Sophie. Wel even opletten hé. Verdomme zeg.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke, maar op wie precies ben je nu boos?
Ik ben altijd onderdeel van de oplossing geweest, ik maakte nooit onderscheid, maar nu opeens ben ik volgens trutje Straat onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe los je het dan op. Door je kop in het zand te blijven steken als je gewezen word op jouw balk in je oog terwijl jij je liever druk maakt om de splinters in andermans ogen?
Kort gezegd, jij komt ook niet echt met een oplossing.
Sorry. Mijn fout. Ik wist niet dat jij onder een steen leeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je haalt er nogal wat dingen bij zeg. Ik heb geen idee wie Wim is en ik heb ook geen idee wat een pindakaasvloer isAls hij daarmee racisme bejubelt dan ben ik bij deze ook anti-Wim
![]()
En je kunt er uren over lullen, maar Sophie zit hier gewoon hartstikke fout. Je kan je de ophef voorstellen als een blanke man alle 'zwarten' (om maar even in jouw vakjargon te blijven) vraagt naar achteren te gaan. Dan zit je om 22.30 bij Pauw en Witteman om jezelf te verantwoorden.
Nou ok, deze verdiende een nuancering van mijn kant, goed punt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zonder activisten zou jij je nog halfdood werken in een of andere ongezonde, onveilige fabriek voor een grijpstuiver.
Idem. Zegt me allemaal helemaal niets. En het interesseert me te weinig het op te gaan zoeken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:50 schreef Solispolar het volgende:
Ik heb geen idee wie Wim is en ik heb ook geen idee wat een pindakaasvloer isAls hij daarmee racisme bejubelt dan ben ik bij deze ook anti-Wim
Als dat waar is, waarom voel je je dan zo aangesproken door haar uitspraak?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben altijd onderdeel van de oplossing geweest, ik maakte nooit onderscheid, maar nu opeens ben ik volgens trutje Straat onderdeel van het probleem.
Tot zover de onderzoekingsdrang van mannen. Dit zijn mannen die liever bij de kapper zitten om lekker te roddelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Idem. Zegt me allemaal helemaal niets. En het interesseert me te weinig het op te gaan zoeken.
Ik kan deze bijna voor hem beantwoorden: omdat ze zich richt op blanke mannen. En (waarschijnlijk) is hij een witte man.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als dat waar is, waarom voel je je dan zo aangesproken door haar uitspraak?
Ik voel me voornamelijk "aangesproken" hier op FOK! hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als dat waar is, waarom voel je je dan zo aangesproken door haar uitspraak?
Ik word heel vaak geassocieerd met mannenhaat, en ik weet dan al dat deze personen maar wat roepen.
Ik ben een feministe maar ik ben absoluut geen mannenhater.
Dat ik ben wie ik ben dank ik aan mijn vader. Een ontzettend wijze en vooruitziende man.
Mijn moeder was een heel lief mens maar oerstom.
Als ik naar de kapper ga ben ik in 10 minuten klaar, oeverloos gezwets met (vrijwel) onbekenden interesseert me geen fuck.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tot zover de onderzoekingsdrang van mannen. Dit zijn mannen die liever bij de kapper zitten om lekker te roddelen.
Toch heb ik gelijk, de meeste mannen maken zichzelf gehaat bij vrouwen, want ze willen perse de leiding over de kudde.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je kletst weer uit je nek. Ga nou eens een cursus begrijpend lezen en schrijven volgen.
Dat is geen nuancering, dat is keihard ontkennen. Want dan zou je moeten nadenken over de rol van het witte ras.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ok, deze verdiende een nuancering van mijn kant, goed punt.
Hedendaagse verveelde rijkeluiskindjes activisten als XR, Palestina en dus Straat zijn kut.
Dat krijg je er bij dit soort 'feministen' (het correcte woord mag ik niet gebruiken helaas) toch nooit in. Alle Blanke mannen zijn schuldig aan alles.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:01 schreef HeatWave het volgende:
Dan zou ik dus persoonlijk verantwoordelijk zijn gehouden voor iets waar ik mijn hele leven niet schuldig aan ben geweest.
Die 'witte man van eer' van nu hoeft zich nergens voor te verantwoorden en zich nergens voor te schamen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor wat er generaties geleden is gebeurd, en dragen geen erfschuld. PUNT.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is geen nuancering, dat is keihard ontkennen. Want dan zou je moeten nadenken over de rol van het witte ras.
En dat doe je liever niet. Begrijpelijk. Verachtelijk, maar begrijpelijk.
Blijf lekker zitten waar je zit en laat je nageslacht jouw strijd voeren. Zoals het bij de 'witte man van eer' betaamt.
Zielig voor haar vader eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat krijg je er bij dit soort 'feministen' (het correcte woord mag ik niet gebruiken helaas) toch nooit in. Alle Blanke mannen zijn schuldig aan alles.
het is ook niet dat andere ´rassen´ zich in het verleden beter hebben gedragen ofzoquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Die 'witte man van eer' van nu hoeft zich nergens voor te verantwoorden en zich nergens voor te schamen. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor wat er generaties geleden is gebeurd, en dragen geen erfschuld. PUNT.
Weet je, ik heb je constant redelijk netjes van een antwoord voorzien maar je begint steeds meer en meer te ranten en te raaskallen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is geen nuancering, dat is keihard ontkennen. Want dan zou je moeten nadenken over de rol van het witte ras.
En dat doe je liever niet. Begrijpelijk. Verachtelijk, maar begrijpelijk.
Blijf lekker zitten waar je zit en laat je nageslacht jouw strijd voeren. Zoals het bij de 'witte man van eer' betaamt.
Nee hoor, mijn vader was trots op mij.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:04 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zielig voor haar vader eigenlijk ook wel.
Wel bijzonder dat je er als feminist voor kiest om volwassen vrouwen consequent te omschrijven als kleine meisjes.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar goed. Ik denk wel dat alles wel gezegd is over dit onderwerp.
Klein boos meisje maakt foute opmerking en krijgt meteen liters stront over zich heen.
Holland op zijn smalst.
Een handjevol opgeblazen kikkertjes. Meer zijn we niet.
Bekijk deze YouTube-video
Dat heb ik nooit beweerd. Alle mannen zijn hufters als het daar over gaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je, ik heb je constant redelijk netjes van een antwoord voorzien maar je begint steeds meer en meer te ranten en te raaskallen.
De rol van het witte ras, wil je hiermee beweren dat alle andere volkeren perfect vredelievend waren? Dat er alleen door witten oorlog is gevoerd, stammenoorlogen/genocide op de buren?
Dan ben je oprecht geen haar beter dan Straat en ook niet als de mensen die je als racist en weet ik nog wat wegzet.
Alle mannen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. Alle mannen zijn hufters als het daar over gaat.
dit is heel, heel, heel slecht adviesquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:13 schreef Hiddendoe het volgende:
En ook: 'Deel nooit de eerste klap uit, zorg ervoor dat je altijd de laatste klap uitdeelt.'
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niks mis mee, toch? Zolang het geen mensenhandel of drugs of wat voor foute zaken betreft, is geld verdienen toch prima.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:09 schreef sp3c het volgende:
klein meisje maakt foute opmerking en zet het vervolgens in als verdienmodel
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben een feministe maar ik ben absoluut geen mannenhater.
[..]
[..]
ja mijn probleem is het verder niet maar ik vind het wel walgelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niks mis mee, toch? Zolang het geen mensenhandel of drugs of wat voor foute zaken betreft, is geld verdienen toch prima.
Je kunt je dan beter druk maken over al die zgn. goede doelen. Jij hoeft slechts 1,85 te storten en dan is dombo het olifantje gered. Of dat uitgemergelde babietje krijgt dan zgn. weer behoorlijk te eten.
Om maar wat te noemen.
Klopt toch gewoon. In het verleden verkrachtten mannen elke vrouw die ze zagen. Vooral in oorlogstijd.quote:
Ik heb oprecht medelijden met je.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt toch gewoon. In het verleden verkrachtten mannen elke vrouw die ze zagen. Vooral in oorlogstijd.
Dat jij zoiets komisch vindt zegt al weer genoeg.
Leuk feitje, wist jij dat de meeste oorlogen in het verleden werden gestart door vrouwelijke leiders?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt toch gewoon. In het verleden verkrachtten mannen elke vrouw die ze zagen. Vooral in oorlogstijd.
https://qz.com/967895/thr(...)to-wage-war-than-menquote:Throughout history, queens were more likely to wage war than kings
Wij vinden het vooral komisch dat jij als zelfbenoemd feministe alle, vooral witte, mannen haat en vervolgens alleen met uit de duim gezogen gegeneraliseerde voorbeelden komtquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
In het verleden verkrachtten mannen elke vrouw die ze zagen
vrouwen zijn in de regel wat daadkrachtiger iddquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk feitje, wist jij dat de meeste oorlogen in het verleden werden gestart door vrouwelijke leiders?
[..]
https://qz.com/967895/thr(...)to-wage-war-than-men
Daar gaan je feiten.
En als vrouwen niet willen dat andere vrouwen verkracht werden tijdens oorlogen moeten ze verdomme eens ophouden met oorlogen beginnenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wij vinden het vooral komisch dat jij als zelfbenoemd feministe alle, vooral witte, mannen haat en vervolgens alleen met uit de duim gezogen gegeneraliseerde voorbeelden komt
Ik verkracht ook elke vrouw die een oorlog wil beginnen hoor. Dan kun je het godverdomme krijgen ook trut.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als vrouwen niet willen dat andere vrouwen verkracht werden tijdens oorlogen moeten ze verdomme eens ophouden met oorlogen beginnen.
soms is het nodigquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik verkracht ook elke vrouw die een oorlog wil beginnen hoor. Dan kun je het godverdomme krijgen ook trut.
Dit advies is nog uit een tijd dat mensen hun vuisten in een gevecht gebruiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:13 schreef Hiddendoe het volgende:
En ook: 'Deel nooit de eerste klap uit, zorg ervoor dat je altijd de laatste klap uitdeelt.'
Nou dan. Dat zegt dan ook alles over jouw zgn. beschaving.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik verkracht ook elke vrouw die een oorlog wil beginnen hoor. Dan kun je het godverdomme krijgen ook trut.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:30 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Dit advies is nog uit een tijd dat mensen hun vuisten in een gevecht gebruiken.
Wanneer de ander een mes of pistool heeft (niet ongebruikelijk tegenwoordig) is de situatie nét ietsje anders.
toen was het ook slecht adviesquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:30 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Dit advies is nog uit een tijd dat mensen hun vuisten in een gevecht gebruiken.
Wanneer de ander een mes of pistool heeft (niet ongebruikelijk tegenwoordig) is de situatie nét ietsje anders.
Bewezen onjuist, we luisteren prima en geven beargumenteerd antwoord op wat je zegt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Mannen willen gewoon niet luisteren naar vrouwen.
Op zich een prima inkijk in het vrouwelijke brein, waar mening en gevoel feiten zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bewezen onjuist, we luisteren prima en geven beargumenteerd antwoord op wat je zegt.
JIJ bent degene die dus feitenvrij nergens naar wil luisteren en ondanks feiten, bronnen etc blijft doordrammen met jouw mening.
Zo generaliserend ben ik normaal gesproken niet, maar in dit geval maak ik graag een uitzonderingquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:35 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Op zich een prima inkijk in het vrouwelijke brein, waar mening en gevoel feiten zijn.
lolquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo generaliserend ben ik normaal gesproken niet
Geen enkele vrouw en geen enkele man wil een oorlog. Mannen gaan vechten omdat ze bang zijn om voor een lafaard of landverrader te worden aangezien.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als vrouwen niet willen dat andere vrouwen verkracht werden tijdens oorlogen moeten ze verdomme eens ophouden met oorlogen beginnen.
Deze onsamenhangende woordenbrei getuigt gelukkig van een heldere geestquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkele vrouw en geen enkele man wil een oorlog. Mannen gaan vechten omdat ze bang zijn om voor een lafaard of landverrader te worden aangezien.
Dus gaan ze bepakt en gezakt. Met hun bajonetten en hun handgranaten. Het zijn klootzakken als Trump of Hitler die hun woorden met wapens kracht bijzetten.
Het argument van de zwakzinnigen dus.
ik wist niet eens dat ik een bajonet bij me hadquote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkele vrouw en geen enkele man wil een oorlog. Mannen gaan vechten omdat ze bang zijn om voor een lafaard of landverrader te worden aangezien.
Dus gaan ze bepakt en gezakt. Met hun bajonetten en hun handgranaten. Het zijn klootzakken als Trump of Hitler die hun woorden met wapens kracht bijzetten.
Het argument van de zwakzinnigen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |