abonnement Unibet Coolblue
pi_187798786
Kritiek op festival om ’huidskleur-tickets’

Er is veel kritiek op de organisatie van een festival in het Amerikaanse Detroit, omdat die tickets verkoopt met prijzen die afhankelijk zijn van iemands huidskleur. Dat meldt Sky News. Een artiest, rapper Tiny Jag, heeft het AfroFuture Fest geboycot. Ze is woedend op de organisatie en eist dat haar naam uit al het promotiemateriaal wordt gehaald. Het muziek- en kunstfestival is op 3 en 4 augustus.



Mensen met een gekleurde huid kunnen voor het festival kiezen uit een POC-ticket, wat staat voor ’People of Color’. Dat kost 20 dollar. Blanke festivalgangers kunnen een Non-POC kaart bestellen en die is twee keer zo duur. De organisatie wil er met het ticketbeleid voor zorgen dat mensen met een donkere huid, van wie er veel in Detroit wonen, makkelijker naar een evenement kunnen dat past bij hun eigen gemeenschap.

Mensen met een gekleurde huid kunnen voor het festival kiezen uit een POC-ticket, wat staat voor ’People of Color’. Dat kost 20 dollar. Blanke festivalgangers kunnen een Non-POC kaart bestellen en die is twee keer zo duur. De organisatie wil er met het ticketbeleid voor zorgen dat mensen met een donkere huid, van wie er veel in Detroit wonen, makkelijker naar een evenement kunnen dat past bij hun eigen gemeenschap.

„Het is niet progressief en niet oplossingsgericht”, zegt Tiny Jag. Ze vindt dat de verschillende tickets „positieve veranderingen” in de weg staat.
https://www.telegraaf.nl/(...)m-huidskleur-tickets
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187799309
Rassenkapitalisme _O_
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:23:57 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187799356
Hou het netjes dames en heren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:27:28 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187799470
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187799522
Dit is Tiny Jag trouwens die niet met dit festival geassocieerd wil worden:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:28:48 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187799548
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
Dat lijkt mij ook, maar zelfs als dat niet zo zo zijn (wat ik me echt niet kan voorstellen)is dit een ontiegelijk dom en polariserend idee :')

Zoals met wel meer dingen slaan ze weer eens helemaal door in de VS
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  PR/Manusje van alles zondag 7 juli 2019 @ 18:29:04 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187799564
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
Ja maar zwart.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187799617
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
Dat dacht ik ook bij het weigeren van alle mannelijke sollicitanten, maar ook dat was juridisch in orde blijkbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187799701
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:33:34 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_187799771
Er worden ook wel eens kaarten gegeven aan minima, bijvoorbeeld via de gemeente. Lijkt me beter dan automatisch iedereen met een tintje in de categorie 'kan geen kaartje kopen' plaatsen. :P
pi_187799772
Zouden ze meer moeten doen, maar ook de andere kant op. Kleurlingen meer laten betalen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:35:22 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187799838
Volgens mij gaat het niet om kleur maar om inkomen. Goed bedoeld, maar beetje domme en stigmatiserende uitwerking.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:35:30 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187799842
Prachtig dat men hier weer puur ouderwets racisme aan het goedpraten is.
Wat is de wereld toch veranderd de laatste 25 jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187799843
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Het zou dan eerlijker zijn om korting te regelen voor alle armen die dit willen zien. Dus ook voor de minder fortuinlijke blanke en latino.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:35:34 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187799847
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
De grondwet kun je niet negeren. Daarnaast sluit je op deze manier andere bevolkingsgroepen die wellicht net zo arm zijn uit. Dat er problematiek is met afro amerikanen armoede, zeker in detroit ontkent niemand maar dit soort rare fratsen helpen echt niet mee om dat te verhelpen. Integendeel.

Maak er dan people of low income van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:35:44 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187799852
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:36:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187799881
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij gaat het niet om kleur maar om inkomen. Goed bedoeld, maar beetje domme en stigmatiserende uitwerking.
Goedbedoeld maar fout uitgevoerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187799896
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?
Ja, dat vind ik ook wel. De bedoeling is wel goed maar de uitwerking iets minder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_187799929
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:36 schreef Bart2002 het volgende:

iets minder.
Je bent erg voorzichtig in je woorden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:37:45 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187799931
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een pauper is die geen kaartje kan betalen.

De USA heeft zelfs een zwarte president gehad maar het racisme zit kennelijk diep geworteld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 7 juli 2019 @ 18:38:09 #21
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_187799949
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
En hoe zit het dan met arme blanken? En rijke zwarten? Of bestaan die niet, in jouw belevingswereldje?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 7 juli 2019 @ 18:38:32 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187799967
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:37 schreef SeLang het volgende:
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een automatisch een pauper is die geen kaartje kan betalen.
Sorry? In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen die het ontzettend slecht hebben. Dat is geen racisme (al komt het wel voort uit oa racisme) maar de bittere realiteit. Punt is dat dat niet alleen voor afro amerikanen geldt, maar demografie says otherwise. Hell, de hele insteek van deze actie is erop gebaseerd alleen gooien ze het nu op huidskleur.

Het enige racistische hier is de een meer laten betalen dan de ander vanwege zijn of haar huidskleur.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187799972
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.

Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?
pi_187800008
En de cirkel is rond, whats next?
pi_187800010
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?
Ja zeker. Maar het zou ook kunnen dat ze een controversieel statement willen maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')