Dat lijkt mij ook, maar zelfs als dat niet zo zo zijn (wat ik me echt niet kan voorstellen)is dit een ontiegelijk dom en polariserend ideequote:Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Serieus: gaat dit niet tegen de grondwet in?
Ja maar zwart.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Dat dacht ik ook bij het weigeren van alle mannelijke sollicitanten, maar ook dat was juridisch in orde blijkbaar.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:27 schreef SeLang het volgende:
Het zou dan eerlijker zijn om korting te regelen voor alle armen die dit willen zien. Dus ook voor de minder fortuinlijke blanke en latino.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
De grondwet kun je niet negeren. Daarnaast sluit je op deze manier andere bevolkingsgroepen die wellicht net zo arm zijn uit. Dat er problematiek is met afro amerikanen armoede, zeker in detroit ontkent niemand maar dit soort rare fratsen helpen echt niet mee om dat te verhelpen. Integendeel.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed actie eigenlijk. De motivatie staat duidelijk in het bericht. Het gaat erom om minder kapitaalkrachtigen (wat de zwarten duidelijk zijn in Detroit) een eerlijke kans op een ticket te gunnen. Helemaal prima. Grondwet en zwaardere middelen hebben daar niets mee te maken lijkt me.
Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Goedbedoeld maar fout uitgevoerd.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij gaat het niet om kleur maar om inkomen. Goed bedoeld, maar beetje domme en stigmatiserende uitwerking.
Ja, dat vind ik ook wel. De bedoeling is wel goed maar de uitwerking iets minder.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft een prima idee, maar dan moet je er geen huidskleur bij halen. Maar dan zou je dus ook arme blanken een goedkopere kaart moeten verkopen. En wat doe je dan met een rijke neger? Zou toch niet de bedoeling moeten zijn dat een arme blanke de volle mep moet betalen en de rijke neger een goedkopere kaart?
En hoe zit het dan met arme blanken? En rijke zwarten? Of bestaan die niet, in jouw belevingswereldje?quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Vroeger hadden we zo'n zelfde systeem ook in Nederland. Een werkloze betaalde een stuk minder voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd b.v. Zie niet wat daar mis mee is. Zij geven gewoon aan dat ze weten wat de arme doelgroep is. En die hebben doorgaans een ander kleurtje. Ook dat mag benoemd worden.
Sorry? In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen die het ontzettend slecht hebben. Dat is geen racisme (al komt het wel voort uit oa racisme) maar de bittere realiteit. Punt is dat dat niet alleen voor afro amerikanen geldt, maar demografie says otherwise. Hell, de hele insteek van deze actie is erop gebaseerd alleen gooien ze het nu op huidskleur.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:37 schreef SeLang het volgende:
Wat een racisme weer in dit topic. Er automatisch vanuit gaan dat iemand met een donkere huidskleur een automatisch een pauper is die geen kaartje kan betalen.
Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Ja zeker. Maar het zou ook kunnen dat ze een controversieel statement willen maken.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter korting geven met de Detroit pas ofzo?
Ja, dat bestaat allemaal. Maar in Detroit zijn de kaarten wel geschud hoor.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met arme blanken? En rijke zwarten? Of bestaan die niet, in jouw belevingswereldje?
In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen. Punt.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry? In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen die het ontzettend slecht hebben.
Dan lijkt het me goed dat deze organisatie conventioneel door een rechter op de grondwet gewezen wordt en overeenkomstig hun straf ontvangt.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja zeker. Maar het zou ook kunnen dat ze een controversieel statement willen maken.
Dat bedoel ik. Die stad is compleet de vernieling ingeholpen door slecht beleid en het instorten van de autoindustrie aldaar.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, dat bestaat allemaal. Maar in Detroit zijn de kaarten wel geschud hoor.
Dat zeg ik dan ook niet, he.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:42 schreef Lola69 het volgende:
[..]
In Detroit is een enorme groep Afro Amerikanen. Punt.
slechts 14% van Detroit is "blank". Het is bullshit om te zeggen dat die blanken per definitie rijker zijn dan de andere 86% in de stad.
Nou, daar lijkt me de overtreding dan niet zwaar genoeg voor.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan lijkt het me goed dat deze organisatie conventioneel door een rechter op de grondwet gewezen wordt en overeenkomstig hun straf ontvangt.
Maar andersom mag niet hè.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Dan kan je goed muziek maken en misbruik je graag kinderen?quote:
Degenen die voor een "POC" kaartje in aanmerking komen zijn traditioneel de onderliggende groep historisch gezien. Zeker in Detroit (soort spookstad met getto's waar de POC doelgroep woont). Andersom mag ook niet maar is niet helemaal hetzelfde.quote:
Waarom dat allemaal in hoofdletters moet... maar de boodschap is duidelijk. Het is duidelijk een statement waar ik het mee eens ben.quote:WHY DO WE HAVE POC(PEOPLE OF COLOR) AND NONPOC(WHITE PEOPLE) TICKETS? I'M GLAD YOU ASKED!
EQUALITY MEANS TREATING EVERYONE THE SAME
EQUITY IS INSURING EVERYONE HAS WHAT THEY NEED TO BE SUCCESSFUL
OUR TICKET STRUCTURE WAS BUILT TO INSURE THAT THE MOST MARGINALIZED COMMUNITIES (PEOPLE OF COLOR) ARE PROVIDED WITH AN EQUITABLE CHANCE AT ENJOYING EVENTS IN THEIR OWN COMMUNITY (BLACK DETROIT).
AFFORDING JOY AND PLEASURE IS UNFORTUNATELY STILL A PRIVILEGE IN OUR SOCIETY FOR POC AND WE BELIEVE EVERYONE SHOULD HAVE ACCESS TO RECEIVING SUCH.
WE'VE SEEN TOO MANY TIMES ORGASMIC EVENTS HAPPENING IN DETROIT AND OTHER POC POPULATED CITIES AND WHAT CONSISTENTLY HAPPENS IS PEOPLE OUTSIDE OF THE COMMUNITY BENEFITING MOST FROM AFFORDABLE TICKET PRICES BECAUSE OF THEIR PROXIMITY TO WEALTH.
THIS CYCLE DISPROPORTIONATELY DISPLACES BLACK AND BROWN PEOPLE FROM ENJOYING ENTERTAINMENT IN THEIR OWN COMMUNITIES.
AS AN AFROFUTURIST YOUTH LEAD INITIATIVE THE VOICES OF OUR YOUTH INFORM OUR RESISTANCE.
HERE'S WHAT THEY HAVE TO SAY
" IF YOU DON'T SEE MY BLACKNESS, YOU DON'T SEE ME. PERIODT!"
Een uitstekende reden m.i.quote:AND WHAT CONSISTENTLY HAPPENS IS PEOPLE OUTSIDE OF THE COMMUNITY BENEFITING MOST FROM AFFORDABLE TICKET PRICES BECAUSE OF THEIR PROXIMITY TO WEALTH.
Wat ze zich niet beseffen is dat ze hiermee dus ''people of colour'' (wat blijkbaar alleen blacks en browns zijn) wegzetten als armoedzaaiers. Bijzonder..quote:Op zondag 7 juli 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is wat ze er zelf van zeggen:
[..]
Waarom dat allemaal in hoofdletters moet... maar de boodschap is duidelijk. Het is duidelijk een statement waar ik het mee eens ben.
Je zit gewoon fout. Als het om inkomen gaat moeten ze daarop selecteren. Nu is het op hudskleur. Als dat geen racisme is dan kunnen we de definitie wel wegstrepen.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
Ach. Het is de Telegraaf. Vergeet dat niet. En misschien kan een blanke ook gewoon een POC-ticket bestellen en de kapitaalkrachtige zwarte een Non_POC-ticket. Indien gewenst. Ik vind het persoonlijk een komkommertijd bericht.
Ik denk dat ze dat doen omdat het zo is. Wij kunnen er ons weinig bij voorstellen denk ik hoe het in Detroit is.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ze zich niet beseffen is dat ze hiermee dus ''people of colour'' (wat blijkbaar alleen blacks en browns zijn) wegzetten als armoedzaaiers. Bijzonder..
Kijk even een seizoen Hardcore Pawn en je weet genoegquote:Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat doen omdat het zo is. Wij kunnen er ons weinig bij voorstellen denk ik hoe het in Detroit is.
Ze kunnen ook op postcode selecteren.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is wat ze er zelf van zeggen:
[..]
Waarom dat allemaal in hoofdletters moet... maar de boodschap is duidelijk. Het is duidelijk een statement waar ik het mee eens ben.
[..]
Een uitstekende reden m.i.
Nou nou. Ik mag toch ook gewoon een mening?quote:Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je zit gewoon fout. Als het om inkomen gaat moeten ze daarop selecteren. Nu is het op hudskleur. Als dat geen racisme is dan kunnen we de definitie wel wegstrepen.
Blijkbaar werkt het volgens jou allemaal een kant op. Treurig.
Dat is zeker waar. De VS is voor veel mensen een cultuurshock wanneer ze er aankomen, waar dan ook. Schijnt men nog wel eens te vergetenquote:Op zondag 7 juli 2019 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat doen omdat het zo is. Wij kunnen er ons weinig bij voorstellen denk ik hoe het in Detroit is.
Je mag een mening. Ik mag hem ontzettend racistisch en dom vinden en dat laten weten.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nou. Ik mag toch ook gewoon een mening?
Schijnt inmiddels alweer een stuk beter te gaan. Maar zoals elke grote stad in de usa zijn de verschillen enorm.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. De VS is voor veel mensen een cultuurshock wanneer ze er aankomen, waar dan ook. Schijnt men nog wel eens te vergeten
Detroit is wel echt een etterende puist. Enorme verpaupering..
Het was het hart van de Amerikaanse auto-industrie en een van de belangrijkste Amerikaanse industrie-steden.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. De VS is voor veel mensen een cultuurshock wanneer ze er aankomen, waar dan ook. Schijnt men nog wel eens te vergeten
Detroit is wel echt een etterende puist. Enorme verpaupering..
Prima, laat ze dan op postcode korting geven.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Wat ze daar doen is een soort Kwakoe festival organiseren en de bewoners van de Bijlmer krijgen korting. Meer is het volgens mij niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |