Mwoa, in het linkje dat ik erbij het geplaatst werd dat selectieve er juist bijbedacht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is 'zwarte mannen' of 'bruine mannen' naar achter ook wel 'provocatie' die 'best mag'?
We hebben echter gezien dat er dan woede ontstaat bij sommigen die dit deze uitspraken over blanke mannen prima vonden.
Man in kwestie:quote:Benhaddou noemt de boodschap op het doek ronduit racistisch. "Dit is gewoon racisme, punt. Zo’n boodschap hoort niet thuis in onze samenleving", zegt hij, waarbij hij benadrukt dat een meterslang doek ophangen een bewuste, georganiseerde actie vergt. Opvallend is dat hij de eerdere uitspraak van Sophie Straat over "witte mannen" zelf niet als racistisch bestempelde
quote:Ze had een heel ander statement kunnen maken", zegt Benhaddou nu, die de uitspraak wel degelijk discriminerend en problematisch vindt. "Maar ik heb vooral een probleem met het feit dat Straat het debat stuurt in de richting van wij tegen zij."
"Wat de ene aan kansen of rechten krijgt, moet ten koste gaan van een andere groep. 'Witte mannen moeten naar achteren' roepen betekent eigenlijk dat groepen rechten moeten afgeven om kansen aan anderen te geven. Dat is niet de bedoeling van inclusie en leidt tot een gevaarlijke vorm van polarisatie. En dat wordt nu heel duidelijk gesymboliseerd door de 'alle witte mannen naar achteren'-uitspraak van Straat."
Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken
Khalid Benhaddou
"Niet gediscrimineerd worden is geen voorrecht, het is een recht", zegt Benhaddou. "Je moet bepaalde groepen niet uit de cirkel duwen, maar de cirkel net groter maken: focus op het onrecht dat minderheidsgroepen wordt aangedaan. Zo kan iedereen er deel van uitmaken."
Ok, om even terug te komen op die troela die denkt dat ze kan zingen, gaan we daar nou een of ander ellenlange ZwartePieten discussie van maken of gaan de getergden zich een beetje inhouden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee maar cynisch vind ik gewoon een beetje grappig als men hem in mijn ogen vaak terecht op zijn standpunten uitdaagt.
Geen idee ik snap niet eens dat we bij # 5 zijn eerlijk gezegd. Is die muts niet waardquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, om even terug te komen op die troela die denkt dat ze kan zingen, gaan we daar nou een of ander ellenlange ZwartePieten discussie van maken of gaan de getergden zich een beetje inhouden?
Dit heb ik gelezen, maar welke rechten gaat dit over en en welke cirkel moet er groter worden gemaakt? Het heeft er veel weg van dat men hiermee weer doelt op complottheorieën zoals 'wit privilege' of 'systematisch racisme', waarbij er het beeld wordt gewekt dat de samenleving en dienst instituten zogenaamd blanke mensen zouden bevoordelen. Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa, in het linkje dat ik erbij het geplaatst werd dat selectieve er juist bijbedacht.
FOK-nieuwsbericht:
[..]
Man in kwestie:
[..]
Ademenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat deed Sophie nou eigenlijk verkeerd?
Mijn excuses, met grote schaamte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet waar. (bijna) Niemand is cynisch tegen @:Howardroark lol. Daar is meestal weinig Spaans aan ( en dat verdient ie ook regelmatig)
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heb ik gelezen, maar welke rechten gaat dit over en en welke cirkel moet er groter worden gemaakt? Het heeft er veel weg van dat men hiermee weer doelt op complottheorieën zoals 'wit privilege' of 'systematisch racisme', waarbij er het beeld wordt gewekt dat de samenleving en dienst instituten zogenaamd blanke mensen zouden bevoordelen. Dat is natuurlijk niet waar.
Ja dat doet wat met je...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:24 schreef spapaars het volgende:
[..]
Mijn excuses, met grote schaamte.
Ik wist toen nog niet wat ik nu weet: Hij woont in Rotterdam.
Mijn grootouders waren Rotterdammers en ben zelf geboren in Vlaardingen, niks mis met die lui..quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja dat doet wat met je...
(geintje havenzwoegers van me)
het begint met een H en eindigt op owardRoark?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?
Nou….quote:
Correct, de Westerse cultuur is superieur aan andere culturen. Cultuur is iets totaal anders dan mensen hun onveranderlijke kenmerken. Er zijn zat Westerse mensen (lees: dus mensen die onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur) die niet blank zijn. Net zoals je blanke mensen hebt, die geen onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lig bijna onder de tafel van het lachen. Complottheorieën? Wie heeft het zelf altijd over de superioriteit van de Westerse samenleving?
Dus privileges bestaan niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct, de Westerse cultuur is superieur aan andere culturen. Cultuur is iets totaal anders dan mensen hun onveranderlijke kenmerken. Er zijn zat Westerse mensen (lees: dus mensen die onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur) die niet blank zijn. Net zoals je blanke mensen hebt, die geen onderdeel uitmaken van de Westerse cultuur.
bruh... hyperbole much?quote:
Niet op basis van huidskleur nee, maar op andere vlakken zeker wel.quote:
Beetje wereldvreemd, gelukkig heeft ie het privilege dat ie in de Westerse superieure wereld is opgegroeid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
bruh... hyperbole much?
Howard is niet eens zo subtiel. die zegt soms rare dingen.
#we all blessedquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje wereldvreemd, gelukkig heeft ie het privilege dat ie in de Westerse superieure wereld is opgegroeid.
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc. Luyendijk heeft er nog een boek over geschreven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is sowieso een absurd idee dat blanke mannen meer privileges zouden hebben in dit land.
HAHAHAHA nee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is gewoon al statistisch bewezen, in alles, met sollicitaties etc etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |