Doodsbedreigingen zijn niet ok...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar wat mij vooral dwars zit is dat Sophie vanwege deze uitspraken doodsbedreigingen heeft ontvangen.
Tja... iemand vermoorden vanwege een uitspraak of vanwege een mening. Waar kennen we dat ook alweer van?
In dit geval zal de kogel dus niet van links komen.
Misschien moet ze dan een beetje minder te koop lopen met haar racisme.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar wat mij vooral dwars zit is dat Sophie vanwege deze uitspraken doodsbedreigingen heeft ontvangen.
Tja... iemand vermoorden vanwege een uitspraak of vanwege een mening. Waar kennen we dat ook alweer van?
Dat heet sociaal ge-engageerde uitdaging ja. bah wat een onwetendheidquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Misschien moet ze dan een beetje minder te koop lopen met haar racisme.
Moet er wel om lachen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat heet sociaal ge-engageerde uitdaging ja. bah wat een onwetendheid
that shit always only comes out one side. THE ASSHOLE.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Moet er wel om lachen.
Andersom uit dat clubje krijg je bij alles wat zij als racistisch beschouwen er direct de labels facist en nazi gratis bij en lopen ze overal PNCH NZS,FCK NZS, KCK NZS stickertjes op te plakken en ook online zijn ze erg verbaal met hun doodsverwensingen maar andersom is het direct huul'n en de media opzoeken.
Het hoort niet beide niet maar als de tegenstander laag gaat, dan ben ik er niet op tegen om nóg lager te gaan. Is vanuit haar kant ook gewoon puur sympathie en media-aandacht trekken natuurlijk met een handje vol berichtjes van pubertjes en Kevins.. Was het maar zo dat de schrik er goed in zat, dan let ze misschien eens op haar woorden.
Het volk met die doodsbedreigingen is nog achterlijker dan die Sophie (en haar sympathisanten).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bronquote:Sophie Straat heeft zondag op Lowlands gereageerd op de kritiek op haar verzoek aan witte mannen om tijdens een moshpit achteraan te gaan staan. Het leverde veel haat op, maar dat weerhield haar er niet van om op Lowlands hetzelfde te vragen.
De zangeres ontving haatberichten en doodsbedreigingen en er werd aangifte tegen haar gedaan. Het Openbaar Ministerie oordeelde dat er geen sprake was van aanzetten tot haat of discriminatie en dat Straat dus niets strafbaars heeft gedaan.
Op het podium van Lowlands blikt Straat terug op haar "gekke zomer". "Al die huilende mannen", zegt Straat onder luid gejuich. "Ik luister niet eens naar haar muziek, maar ik wil wel vooraan kunnen staan", doet ze op spottende toon de mannen die haar bekritiseerden na. "Er zijn genoeg plekken waar jullie vooraan kunnen staan. Bij het politieke debat bijvoorbeeld, als het gaat over vrouwenhaat, transhaat, misogynie, racisme, discriminatie."
En dus herhaalt Straat haar verzoek tegen het einde van de show, zoals hieronder te zien is. Witte mannen stappen naar achteren om ruimte te maken voor vrouwen, personen van kleur en queer personen, die een gigantische moshpit vormen. "En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg." Begin augustus herhaalde Straat haar oproep ook al tijdens een concert in Genk.
Bijzondere claim wel, onderbouwing zal wel niet volgen. Je vraagt je af op welke manier we niet gelijk zijn ...quote:En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg.
Het wicht zou pas ballen hebben als ze zou zeggen "alle negers van het festivalterrein af", eens kijken of men dit dan nog steeds geen dom racisme vind.quote:
Zo zijn zwarte vrouwelijke slavenhouders niet hetzelfde als blanke mannelijke slavenhouders, weten we inmiddels.quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]quote:En kom niet aan met dat we allemaal gelijk zijn, want dat zijn we dus niet. Dit is de laatste keer dat ik het uitleg.
Bijzondere claim wel, onderbouwing zal wel niet volgen. Je vraagt je af op welke manier we niet gelijk zijn ...
Welke slavenhouder heeft een standbeeld dan?quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Zo zijn zwarte vrouwelijke slavenhouders niet hetzelfde als blanke mannelijke slavenhouders, weten we inmiddels.
De eerste zijn helden die we moeten vereren en de 2e groep zijn walgelijk waarvan de standbeelden juist omver gehaald moeten worden.
NWS / DNB betaalt voor museum van zwarte slavenhouderquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke slavenhouder heeft een standbeeld dan?
Nog een zwarte ookquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NWS / DNB betaalt voor museum van zwarte slavenhouder
Geen idee of er in dat museum een foto, portret of standbeeld van die zwarte slavenshoudster komt te hangen, maar je begrijpt het idee......als die slavenhoudster zwart en vrouw is dan word het ineens toegejuicht door blank Nederland. Als het om een blanke gaat word er heel anders gereageerd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog een zwarte ook
Maar de vraag blijft open....
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:22 schreef DobbyDobby het volgende:
Het is ook wel treurig dat je hier als artiest dus om bekend bent.
Ik voel mij niet aangesproken hoor. Alleen kwalijk dat dit allemaal wel mag, en andersom het (terecht) niet mag.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.
Kaartjes kopen om lekker in de hoek gestuurd te worden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nog veel gekker is dat er lui zijn die zich aangesproken voelen door dat gekwetter. Hoppa, zeven op een rij.
Zes danquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangesproken hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |