abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221659763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:08 schreef Meloewa. het volgende:
Al die boze incels hier _O-
Vind zo'n uitspraak zo'n hypocriete omdraaiing.
Je hebt een bekende artieste die meerdere maal een boze en provocerende uitspraak maakt over alle mannen. En vervolgens komen daar logischerwijs reacties op en dan zijn alle mannen met een reactie 'boze incels'.

Maar niks over Sophietje die alle witte mannen wegzet als racisten. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221659769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:11 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En jij gaat dat niet voor een ander doen.
Doe ik niet. Zal je mij nooit op kunnen betrappen.
Ik ben het hooguit hevig oneens met sommige uitspraken hier en ik laat dat ook duidelijk merken.
Ik heb mijn mond niet voor niks gekregen en dan laat ik mijn stem horen ook.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:15:04 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke regels? De jouwe of de mijne?
Jij gaat voor mij niet uitmaken wat ik moet denken of vinden van iets.
Tyson is een bokser dus is het sowieso een debiel van de bovenste plank. Maar dat is mijn mening hoor.
Gewoon, de regels van de progressieveling :7.

En dat gaat Sophie ook niet uitmaken voor mij en andere "witte" mannen, maar toch neem je het wel vurig op voor haar. En ja, dat mag, ik roep toch niet op tot een ban voor je ofzo?

En weer gooi je alle leden van 1 groep bij elkaar, maar jij mag dat, want redenen.

Too fucking easy :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:18:08 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659784

Zo dapper O+.
Get woke, go broke!
pi_221659787
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gewoon, de regels van de progressieveling :7.

En dat gaat Sophie ook niet uitmaken voor mij en andere "witte" mannen, maar toch neem je het wel vurig op voor haar. En ja, dat mag, ik roep toch niet op tot een ban voor je ofzo?

En weer gooi je alle leden van 1 groep bij elkaar, maar jij mag dat, want redenen.

Too fucking easy :7.
En wat ben jij dan? Een bang wit mannetje dat hier op dit forum nog een beetje gespierde taal denkt uit te kunnen slaan om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?
pi_221659790
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je gaat anno 2026 ook niet zeggen dat je superieur bent als blank ras en dan vervolgens hier en daar en overal bommen rond te strooien als reclamestunt voor het vrije, gelijkwaardige en rechtvaardige westen.
En toch doen we dat nog steeds.
Wie is 'we'? Je gaat nu een select groepje 'witte mannen' (wat 'wit' ook moge zijn) straffen voor iets wat jij een bepaalde groepering kwalijk neemt.

Wil je nu ook alle Oostenrijkers aan de muur zetten omdat Hitler uit Oostenrijk kwam?

Ik ken je niet, misschien ben je niet slimmer dan dit, maar zelfs dan moet je inzien dat dit een behoorlijk absurde manier is om je punt te maken. 'Ik haat racisme. Weet je wat, ik ga het oplossen door.. racisme!'
pi_221659796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Doe ik niet. Zal je mij nooit op kunnen betrappen.
Ik ben het hooguit hevig oneens met sommige uitspraken hier en ik laat dat ook duidelijk merken.
Ik heb mijn mond niet voor niks gekregen en dan laat ik mijn stem horen ook.
Prima. Dan ook niet klagen als anderen (mannen bijvoorbeeld) exact hetzelfde doen.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:20:40 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wat ben jij dan? Een bang wit mannetje dat hier op dit forum nog een beetje gespierde taal denkt uit te kunnen slaan om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?
Goood, goooood, let the hate flow through you :7.

Ik ben idd een heel erg bang type in het echte leven, genoeg meets om dat te bevestigen B-).
Get woke, go broke!
pi_221659801
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
om te bewijzen dat er nog echte kerels zijn?
Die zijn er ook. Velen. En daar is helemaal níets mis mee.
pi_221659830
Ik moet soms even op mij in laten werken dat er mensen zijn die denken dat je het discrimineren van minderheden een halt toe gaat roepen door andere minderheden dezelfde dingen aan te doen.

Ik zal wel heel dom zijn :)
pi_221659833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:19 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wie is 'we'? Je gaat nu een select groepje 'witte mannen' (wat 'wit' ook moge zijn) straffen voor iets wat jij een bepaalde groepering kwalijk neemt.

Wil je nu ook alle Oostenrijkers aan de muur zetten omdat Hitler uit Oostenrijk kwam?

Ik ken je niet, misschien ben je niet slimmer dan dit, maar zelfs dan moet je inzien dat dit een behoorlijk absurde manier is om je punt te maken. 'Ik haat racisme. Weet je wat, ik ga het oplossen door.. racisme!'
Met 'we' bedoel ik het westen. Het westen dat zich al eeuwenlang superieur voelt aan alle gekleurde rassen.
Maar de mannelijke westerlingen vergeten heel vaak dat vrouwen en homo's hun eigen harde strijd hebben moeten voeren om die mooie spreuk wat realistischer te maken.

Hoezo absurd? Is het absurder dan bijv. die pindakaasvloer van Wim Schippers?
Waarom is Wim geniaal en Sophie een 'vuile racistische jodenhoer'?
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:27:38 #237
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221659842
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van?

Want wat we vaak zien is dat dingen weg worden gezet als racistisch, die het helemaal niet zijn. Zoals stevige kritiek op migratie of de Islam bijvoorbeeld.
[..]
Niet zo makkelijk om oude posts te vinden, maar hier een voorbeeld dat ik kon vinden:

quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:01 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Mja, iedereen kan de fysieke verschillen tussen blank en zwart zien. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo interessant. Veel belangrijker is jouw tweede punt over over het maken van verstandige keuzes.

Wat mij betreft zit het verschil vooral in het concept 'de toekomst' en het begrijpen daarvan. Dit moet ik uitleggen;

Voorbeeld 1.
Ik geef een koekje aan een blank en een zwart kind. Maar net voordat ik het koekje aanreik, zeg ik:
"Als je 5 minuten wacht, krijg je er 2"
Wat gebeurt er nu?
Het blanke kind zal wachten. Die denkt; 'Ik heb heel erg zin in een koekje... maar 5 minuten (de toekomst..!) is helemaal niet zo lang wachten en dan heb ik er lekker 2'

Het zwarte kind ziet alleen het koekje en zal het uit je hand grissen want die denkt 'Koekje! Hebben! Nu!'

Voorbeeld 2.
Situatie: Een zwarte en een blanke man willen graag geld.
De zwarte man overvalt een winkel, dan heeft hij geld.
De blanke man denkt 'ja als ik die winkel overval heb ik geld, maar dan zit ik binnen een half uur (wederom, de toekomst..!) in de boeien achterin een politieauto. Ik kan beter werken voor het geld.'

Als je dit begrijpt, snap je waarom zwarte mensen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, omdat ze de gevolgen niet overzien.

De blanke handelt met het zicht op toekomst, terwijl de zwarte mens 'in het nu' leeft.
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:12 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Jammer dat je meteen de racismekaart trekt.

Zet nu eens die verstikkende politieke correctheid opzij en wees eerlijk naar jezelf. Je kan mijn argumentatie nog verder doortrekken behalve criminaliteit.

Een zwarte man wordt vader. Een blanke man wordt vader.

Wie van de twee blijft bij zijn gezin?

Je weet het antwoord. Je durft het alleen niet te zeggen.

En als je me niet gelooft, ga maar eens informeren bij de Antilliaanse gemeenschap. Ze hebben er zelfs een speciaal woord voor: "Wegloopvaders"

Er is niets racistisch aan om te benoemen dat blank en zwart niet hetzelfde zijn.

Het wordt pas racistisch wanneer je iemand anders gaat behandelen op basis van die verschillende kenmerken.

Dus de grote vraag is niet 'zijn we verschillend' (want dat zijn we!), maar 'wat doe je ermee'.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Dit is klinklare nonsense die je gewoon uit je grote duim zuigt:
[..]
Rest van je post is verder ook klinkklare onzin.
[..]
Dit zal per koppel verschillende. Ken genoeg voorbeelden van zwarte mannen die hun leven lang bij hun gezin zijn gebleven en blanke mannen die em meteen zijn gesmeerd. Omgekeerd natuurlijk ook.

Sowieso... het vergelijken van de Antilliaanse cultuur met de enorme diversiteit aan hechte, traditionele gezinsstructuren in sommige Afrikaanse landen... Juist dat bewijst dat het om cultuur en omstandigheden gaat, niet om huiskleur.

En juist het feit dat jij denkt zaken uit 1 of enkele specifieke zwarte culturen die jij toevallig kent, denkt te koppelen aan ras en zwarten wereldwijd, dat bewijst juist jouw extreem misplaats generaliserend gedachtegoed. En dan druk ik het nog netjes uit.

Statistieken mbt enkele specifieke culturen gebruiken om uitspraken te doen over een ras in z'n algemeen... Wauw. En dan ook met voorbeelden van "individuele" gevallen komen als in "als je een blanke en zwarte man naast elkaar zet dan..." Dit bewijst dat jij volledig doorgeslagen bent en geen zak begrijpt van statistiek, culturen etc
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:47 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Zeg dan helemaal niks.

Na wat ze met Lisa gedaan hebben, zeg ik over zwarten wat ik wil.

Verdomme. Kan er nog steeds boos om worden. Net je diploma gehaald en dat word je vermoord door iemand die niet eens zn eigen naam kan schrijven.

:r
Nu wordt hier op FOK! nog redelijk gemodereerd. Kijk je op andere plekken online, zoals bijv Youtube, gaat men nog stukjes verder. Laatst paar voorbeelden gepost hier op FOK! maar kan mijn post even niet meer terugvinden.
Krekker is de bom!
pi_221659862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Solispolar het volgende:
Ik moet soms even op mij in laten werken dat er mensen zijn die denken dat je het discrimineren van minderheden een halt toe gaat roepen door andere minderheden dezelfde dingen aan te doen.

Ik snap je helemaal. Zo had ik ook heel veel moeite met het feit dat koranverbranding onder vrijheid van meningsuiting valt.
Terwijl elk weldenkend mens gewoon weet dat boekverbranding het ultieme middel is om mensen het zwijgen op te leggen.
En toch heeft het geholpen. Want sinds dit besluit zijn er geen korans meer verbrand.
Die 'actievoerders' zijn met de staart tussen de benen afgedropen. Niemand kent nog hun naam.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:31:47 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Solispolar het volgende:

En dat in een land dat decennialang altijd boven in de lijst minst racistische en discriminerende landen te wereld stond, dat overal geroemd werd om zijn progressieve beleid en live and let live houding.

Bij iedereen van mijn leeftijd er is vanaf de wieg, op school, op TV, films, campagnes etc ingeramd dat iedereen gelijk is en zo belandeld moet worden. Ik heb mijn hele leven, zonder vitue signalling of borstkloppen, zo was het gewoon, altijd gekleurde vrienden, collega's etc gehad zonder gezeik en gejank.

En nu opeens moet ik een stap naar achteren doen omdat een heel andere groep mannen zich stelselmatig misdraagt, maar omdat DAT aankaarten rassieesme is gooi je het lekker veilig op de ene groep waarvan je stiekem ook wel weet dat ze je toch niets aandoen.

Go.

FUCK!

Yourself :7.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:33 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221659889
je moet helemaal niks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:40:24 #241
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221659924
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat in een land dat decennialang altijd boven in de lijst minst racistische en discriminerende landen te wereld stond, dat overal geroemd werd om zijn progressieve beleid en live and let live houding.

Bij iedereen van mijn leeftijd er is vanaf de wieg, op school, op TV, films, campagnes etc ingeramd dat iedereen gelijk is en zo belandeld moet worden. Ik heb mijn hele leven, zonder vitue signalling of borstkloppen, zo was het gewoon, altijd gekleurde vrienden, collega's etc gehad zonder gezeik en gejank.

En nu opeens moet ik een stap naar achteren doen omdat een heel andere groep mannen zich stelselmatig misdraagt, maar omdat DAT aankaarten rassieesme is gooi je het lekker veilig op de ene groep waarvan je stiekem ook wel weet dat ze je toch niets aandoen.

Go.

FUCK!

Oke, maar op wie precies ben je nu boos?
Krekker is de bom!
pi_221659930
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Niet zo makkelijk om oude posts te vinden, maar hier een voorbeeld dat ik kon vinden:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu wordt hier op FOK! nog redelijk gemodereerd. Kijk je op andere plekken online, zoals bijv Youtube, gaat men nog stukjes verder. Laatst paar voorbeelden gepost hier op FOK! maar kan mijn post even niet meer terugvinden.
Leuke voorbeelden. Maar dat heeft niet zoveel met huidskleur te maken.
Ik kan daar tegenover zetten dat in Amerika ook heel veel zwarte mannen wel liefhebbende echtgenoten waren voor hun vrouw en heel veel van hun kinderen hielden.
Nu wordt er vaak aangestipt dat veel zwarte Amerikanen vaderloos opgroeien. Ongetwijfeld zitten daar weglopers tussen, maar er zijn ook heel veel hardwerkende belastingbetalende zwarte echtgenoten en vaders die lukraak uit hun huis werden gesleurd door enge witte puntmutsen die de man vervolgens afslachten voor de ogen van zijn gezin.
Bedenk eens even wat zoiets doet met een jochie of meidje van 7 of 8 jaar dat moet toekijken hoe papa als een vlieg wordt doodgetrapt waarna die enge spoken lachend hun weg vervolgen.

Haal nu eens je kop uit je reet en kijk om je heen.

Blanken zijn altijd al in de minderheid geweest want alle andere werelddelen hadden gekleurde, getinte of zwarte rassen.
pi_221659941
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Go.

FUCK!

Klopt als een bus. Maar dat wil dus niet zeggen dat racisme en discriminatie niet voorkomen in Nederland.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:47:00 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt als een bus. Maar dat wil dus niet zeggen dat racisme en discriminatie niet voorkomen in Nederland.
Dat beweert dan ook helemaal niemand. Er is een reden dat we hier al eeuwen een rechtsstaat hebben incl wetten, handhaving en straffen. Incl dus wetten tegen racisme en discriminatie.

Maar dat is dus nog steeds 0 reden om in dit land alle blanke mannen weg te zetten als racist of verkrachter of crimineel. Dat is alleen al statisch eenvoudig onderuit te halen.

En zoals men al 354 keer gepost heeft, racisme, polarisatie en een niet eensgezinde bevolking los je niet op met racisme, polarisatie en uiteensplijten.

Activisten zijn gewoon kutvolk.
Get woke, go broke!
pi_221659972
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:45 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Zo'n moeilijke vraag was het volgens mij niet, maar goed.
Ik heb je 'simpele' vraag zo goed als mogelijk was beantwoord.
Weer niet goed?
Tja, dan weet ik het ook niet meer hoor.
pi_221659982
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat beweert dan ook helemaal niemand. Er is een reden dat we hier al eeuwen een rechtsstaat hebben incl wetten, handhaving en straffen. Incl dus wetten tegen racisme en discriminatie.

Maar dat is dus nog steeds 0 reden om in dit land alle blanke mannen weg te zetten als racist of verkrachter of crimineel. Dat is alleen al statisch eenvoudig onderuit te halen.

En zoals men al 354 keer gepost heeft, racisme, polarisatie en een niet eensgezinde bevolking los je niet op met racisme, polarisatie en uiteensplijten.

Hoe los je het dan op. Door je kop in het zand te blijven steken als je gewezen word op jouw balk in je oog terwijl jij je liever druk maakt om de splinters in andermans ogen?

Kort gezegd, jij komt ook niet echt met een oplossing.
pi_221659983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Met 'we' bedoel ik het westen. Het westen dat zich al eeuwenlang superieur voelt aan alle gekleurde rassen.
Maar de mannelijke westerlingen vergeten heel vaak dat vrouwen en homo's hun eigen harde strijd hebben moeten voeren om die mooie spreuk wat realistischer te maken.

Hoezo absurd? Is het absurder dan bijv. die pindakaasvloer van Wim Schippers?
Waarom is Wim geniaal en Sophie een 'vuile racistische jodenhoer'?
Je haalt er nogal wat dingen bij zeg. Ik heb geen idee wie Wim is en ik heb ook geen idee wat een pindakaasvloer is :') Als hij daarmee racisme bejubelt dan ben ik bij deze ook anti-Wim :)

En je kunt er uren over lullen, maar Sophie zit hier gewoon hartstikke fout. Je kan je de ophef voorstellen als een blanke man alle 'zwarten' (om maar even in jouw vakjargon te blijven) vraagt naar achteren te gaan. Dan zit je om 22.30 bij Pauw en Witteman om jezelf te verantwoorden.
pi_221659992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zonder activisten zou jij je nog halfdood werken in een of andere ongezonde, onveilige fabriek voor een grijpstuiver.
pi_221659993
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Oke, maar op wie precies ben je nu boos?
Op Sophie. Wel even opletten hé. Verdomme zeg.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 15:52:39 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221659997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe los je het dan op. Door je kop in het zand te blijven steken als je gewezen word op jouw balk in je oog terwijl jij je liever druk maakt om de splinters in andermans ogen?

Kort gezegd, jij komt ook niet echt met een oplossing.
Ik ben altijd onderdeel van de oplossing geweest, ik maakte nooit onderscheid, maar nu opeens ben ik volgens trutje Straat onderdeel van het probleem.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')