Vrij kansloze actie natuurlijk, anderzijds staat er alleen een datum op dat shirt dus misschien is het wel zijn verjaardag. Zo kun je alles wel gaan verbieden onder de noemer terreur.quote:Jongen loopt Albert Heijn met 7 oktober-shirt binnen: ‘Een expliciete verheerlijking van terreur’
Een jongen die zondagavond in een Amsterdams filiaal van Albert Heijn rondliep in een shirt met de opdruk ‘October 7’, zorgt voor grote verontwaardiging. De Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB) meldt dat hier sprake is van ‘expliciete verheerlijking van terreur’. Dat moet strafbaar worden, opperen Joodse instanties in gesprek met deze site.
De foto die op sociale media rondgaat, is alleen al op X enkele miljoenen keren bekeken. Bij het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) zijn al vijftien klachten van antisemitisme binnengekomen.
„Het is moeilijk anders te zien dan een expliciete verheerlijking van terreur en dat verdient veroordeling”, zegt Eddo Verdoner, NCAB-coördinator en adviseur van het kabinet, tegen deze site. Hij stelt dat dit soort uitingen direct impact heeft op de veiligheid in ons land.
De datum op het shirt verwijst naar 7 oktober 2023, de dag waarop Hamas een bloedige terreuraanval uitvoerde op Israël. Daarbij werden zo’n 1200 mensen vermoord. Hoewel de verontwaardiging over het shirt groot is, is het dragen ervan niet per se strafbaar in ons land.
Politiek debat
Daar moet verandering in komen, vinden Joodse instanties. Het strafbaar stellen van het verheerlijken van terrorisme is al jaren onderwerp van debat in de Tweede Kamer. De PVV heeft inmiddels Kamervragen gesteld over deze kwestie.
In 2017 diende Mona Keijzer (toen CDA) al een wetsvoorstel over het strafbaar stellen van terreurverheerlijking in. De Raad van State wees dat destijds echter af.
Volgens het adviesorgaan voegde het voorstel ‘niets wezenlijks toe aan de bestaande wetgeving’ omdat tegen verstoring van de openbare orde al kon worden opgetreden. Bovendien vond de Raad dat het voorstel de vrijheid van meningsuiting te veel zou beperken.
De NCAB meldt dat deze actie juist aantoont dat er grenzen moeten worden gesteld. „Een shirt met ‘7 October’ in gouden letters is geen politieke stellingname”, aldus Verdoner. „Verheerlijking van deze terreuraanslag draagt bij aan de normalisering van haat en geweld tegen Joden en leidt daarom terecht tot onbegrip en boosheid.”
Echt of AI-nepfoto?
Begin deze week laaide de discussie over terreurverheerlijking op nadat het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) de foto deelde op het sociale platform X. Online ontstond direct discussie of de foto mogelijk met AI was gemaakt.
Dat kwam mede doordat de letters ‘c’ en ‘t’ van ‘October’ deels bedekt werden door een tas, waardoor sommigen er ‘Orober’ (de naam van een zogenaamde Kroatische voetballer) in lazen.
Een test die deze site uitvoerde met AI-detector Pangram (zie afbeelding hieronder) wijst erop dat de foto, gemaakt met een iPhone 13, niet lijkt te zijn bewerkt. Ook de originele Live Photo is met deze site gedeeld. Die bevat naast de foto ook korte videobeelden en originele camerametadata.
Dat zijn allemaal aanwijzingen dat de opname authentiek is en niet achteraf is gemanipuleerd. Daar gelooft ook AI-expert Henk van Ess niet in. „Het is zeker dat de foto niet is gemaakt door ChatGPT of Gemini. Ook de andere modellen slaan niet aan op het plaatje”, concludeert hij.
De maker van de foto - een Joodse jongeman wiens naam bekend is bij de redactie - zegt dat op de voorkant van het shirt de tekst ‘Palestine’ stond, met daaronder landkaarten van Israël en de Palestijnse gebieden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-terreur~ae22de25/
Als dit stukje waar is niet natuurlijk:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
dus misschien is het wel zijn verjaardag.
quote:De maker van de foto - een Joodse jongeman wiens naam bekend is bij de redactie - zegt dat op de voorkant van het shirt de tekst ‘Palestine’ stond, met daaronder landkaarten van Israël en de Palestijnse gebieden.
Dit is geen vvmu. Dit is terrorismeverheerlijking.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:50 schreef junkiesietze het volgende:
Tja vrijheid van meningsuiting geld ook voor hem. helaas
Loop maar eens in een shirt rond met 1213 erop (of ACAB).quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij kansloze actie natuurlijk, anderzijds staat er alleen een datum op dat shirt dus misschien is het wel zijn verjaardag. Zo kun je alles wel gaan verbieden onder de noemer terreur.
Is weer een incident @Ronald-Koemanquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:37 schreef Gibson88 het volgende:
Maar oh-wee als je iets over de Islam zegt...
Wat een k*volk is het toch.
Dus ik mag met een Sieg Heil shirt rondlopen?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:50 schreef junkiesietze het volgende:
Maar dat is belediging van een ambtenaar dat is strafbaar in de wet. Er ligt een wetsvoorstel om dit soort uitingen strafbaar te maken, er van uitgaande dat hij een afbeelding van de bezette gebieden op dat shirt geprint had.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Loop maar eens in een shirt rond met 1213 erop (of ACAB).
Maar volgens de huidige wet niet verboden. Of je er heel mee thuiskomt is een andere vraag.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dus ik mag met een Sieg Heil shirt rondlopen?
Dan was dit land te klein geweest.
Terwijl een hakenkruis per definitie strafbaar is in het openbaarquote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar volgens de huidige wet niet verboden. Of je er heel mee thuiskomt is een andere vraag.
Juridische Status: De Context Bepaalt: Het alleen maken van het gebaar of roepen van de leus leidt niet altijd tot een strafbarheid. Justitie kijkt streng naar de omstandigheden en de combinatie met andere uitlatingen.Strafbare Combinatie: Wanneer "Sieg Heil" of de Hitlergroet wordt gecombineerd met discriminerende of racistische leuzen (zoals "Nederlanders voor Nederlanders") in het openbaar, is dit wel strafbaar als groepsbelediging of aanzet tot haat.
Ach Amsterdam...quote:Wel of niet aanspreken?
„Wat de exacte beweegredenen van de man zijn geweest, dat weten wij niet”, meldt het CIDI. „Maar een shirt met daarop deze bewoordingen is niet neutraal of toevallig. Zo’n shirt trek je niet per ongeluk aan en komt ook niet zomaar in je kledingkast terecht.”
Voormalig Kamerlid en opiniemaker Claudia van Zanten zegt dat het goed zou zijn als iemand de jongen zou aanspreken in de supermarkt. „Aan de andere kant: in Amsterdam weet je ook nooit wanneer je zelf een mes tussen je ribben krijgt als je je mond opentrekt”, zegt ze in het actualiteitenprogramma Nieuws van de Dag.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen heeft het maar over Rusland als gevaar voor de veiligheid van Europese landen, ondertussen krijgt de vijfde colonne al decennia verblijfsvergunningen en met voorrang huizen toegewezen
Er kan natuurlijk altijd maar 1 gevaar tegelijk zijn toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Is weer een incident @:Ronald-Koeman![]()
Kut volk. En het mag allemaal in Nederland. Walgelijk land.
Fatbikes, messentrekkers, vrouwen aanranden. Joden en homohaat. Het moet allemaal maar kunnen. Maar het echte gevaar komt vanuit Rusland.Wie houden we nog voor de gek. We hebben het paard van Troje allang binnengehaald.
Ik zal ze ook niet aanspreken, net wat die gast zegt. Voor je het weet heb je een mes in je rug. Het nieuwe stedelijke Nederland.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:15 schreef SpaceOddity het volgende:
De Gelderlander;
[..]
Ach Amsterdam...
You get what you fucking deserve.
Dan lees je wel heel selectief de reacties.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach, de vrijheid van meningsuiting mag weer slechts 1 kant op werken, zie ik.
Nee, allemaal ontkracht, bullshit en het is gewoon echt, zie AI rapport eerder.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet fake?
Een Italiaanse nieuwssite meldt dat de foto digitaal gemanipuleerd is. De jongen droeg oorspronkelijk een Burnley FC‑voetbalshirt met de naam Odobert en rugnummer 47. In de virale versie zijn:
de “4” verwijderd, zodat alleen “7” overblijft;
de laatste letter “t” van Odobert weggehaald, waardoor de tekst lijkt op “October”.
https://www.31mag.nl/un-m(...)m_source=copilot.com
Tja met al die AI shit, weet je ook niet meer wat echt is en wat niet of wie je moet geloven.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, allemaal ontkracht, bullshit en het is gewoon echt, zie AI rapport eerder.
Sure, maar dit is niet net ontdekt, discussie speelt al een tijdje oa op X.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:27 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Tja met al die AI shit, weet je ook niet meer wat echt is en wat niet of wie je moet geloven.
Ja hoor...quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet fake?
Een Italiaanse nieuwssite meldt dat de foto digitaal gemanipuleerd is. De jongen droeg oorspronkelijk een Burnley FC‑voetbalshirt met de naam Odobert en rugnummer 47. In de virale versie zijn:
de laatste letter “t” van Odobert weggehaald, waardoor de tekst lijkt op “October”.
Vrijheid van meningsuiting geldt niet voor het verheerlijken van terreur. Oppakken en vastzetten.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:50 schreef junkiesietze het volgende:
Woon je in Amsterdam dan? Mijn Nederlandse collega's doen een moord om een huis te bemachtigen in Amsterdam en willen er dolgraag terug.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sure, maar dit is niet net ontdekt, discussie speelt al een tijdje oa op X.
En ik zie ook niet in waarom dit niet echt zou zijn, dit soort tuig loopt hier nou eenmaal rond helaas, ik moet er naast wonen....
AI‑expert Henk van Ess zegt dat de foto niet door generatieve AI (ChatGPT, Gemini, Midjourney, etc.) is gemaakt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:37 schreef Hexagon het volgende:
Als het echt is een enorme IQ-loze sukkel
Maar gezien je dit ook gewoon met AI kan maken heb ik er mijn twijfels bij.
Ja je hebt er niet per se AI voor nodig.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:39 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
AI‑expert Henk van Ess zegt dat de foto niet door generatieve AI (ChatGPT, Gemini, Midjourney, etc.) is gemaakt.
Dit betekent: het is geen AI‑gegenereerde foto, maar zegt niets over digitale manipulatie van een bestaande foto.
Dit. Ik probeer terughoudend te zijn in mijn reactie met dergelijke zaken. Nep of echt is steeds moeilijker te onderscheiden. Ga dus niet altijd direct de gordijnen in.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:27 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Tja met al die AI shit, weet je ook niet meer wat echt is en wat niet of wie je moet geloven.
Dat is inderdaad wel vreemd. Of ze weten niet hoe je October speltquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat met 100% zekerheid geen Orober op zijn shirt of de eerste r van d'r naam zou in een andere font geschreven dan de tweede r. October staat er ook niet en Odobert lijkt me ook onwaarschijnlijk. Het zou geen AI afbeelding zijn maar misschien een photoshop? Die derde letter ziet er raar uit
OK, je hebt een sterk argument, ik ben om.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
Vrijheid van expressie.
Vies hypocriet volk is het. Ze zijn zelf massaal bezig met genocidale fratsen maar daar mogen we niets over zeggen. Iemand draagt een shirtje en ze gaan huilen over antisemitisme.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben echt enorm blij, nee in extase van elke, afzonderlijke, individuele <nee> palestijn.
Dat zou me bij dit soort volk echt niet verbazen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel vreemd. Of ze weten niet hoe je October spelt
Of een hondefluitje...Maar dat het puur toeval is lijkt me toch sterk.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat zou me bij dit soort volk echt niet verbazen.
Sja, dat mag je vinden, wellicht ben ik het er niet eens totaal mee oneens.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Maar je zou dit gewoon mogen zeggen. Gewoon optyfen met strafbaarheid.
Maar dat is normaal in een islamitische stadquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:36 schreef GerryDV het volgende:
Ik denk dat de mensen er vooral moeite mee hebben dat deze kneus geen enkel gevaar loopt, maar mensen met een keppeltje op bang moeten zijn mishandeld of neergestoken te worden. Beetje krom zeg maar.
Nou ja, dat is het ook een beetje inderdaad. Het gaat er om dat zo'n brok genetisch afval, met de fabriek ernaast, zich totaal niet druk hoeft te maken als je zo'n boodschap uitdraagt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:36 schreef GerryDV het volgende:
Ik denk dat de mensen er vooral moeite mee hebben dat deze kneus geen enkel gevaar loopt, maar mensen met een keppeltje op bang moeten zijn mishandeld of neergestoken te worden. Beetje krom zeg maar.
Denk je nou echt dat die jongen woke <nee> isquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:35 schreef incel het volgende:
Ik had het echt terplekke van z'n lijf getrokken. Belachelijk sowieso dat die hele <nee> woke pro palestina beweging gewoon mag lopen roepen en schreeuwen. Het is gewoon terrorisme verheerlijking.
Altijd mooi die "ja maar jij" argumenten over "ja maar jij" argumenten. Domlinks.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
Vrijheid van expressie.
Vies hypocriet volk is het. Ze zijn zelf massaal bezig met genocidale fratsen maar daar mogen we niets over zeggen. Iemand draagt een shirtje en ze gaan huilen over antisemitisme.
Met zo'n shirt wordt je van straat geplukt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Loop maar eens in een shirt rond met 1213 erop (of ACAB).
Valt onder een andere wet ben ik bang...(je mag niet te dicht bij een agent komen, maar ook dat zou je in de supermarkt moeten mogen dragen)quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met zo'n shirt wordt je van straat geplukt.
Ook een vrije expressie en vvmu.... maar toch niet.
Generaliseren kun je leren ... en misschien ook weer afleren?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:37 schreef Gibson88 het volgende:
Maar oh-wee als je iets over de Islam zegt...
Wat een k*volk is het toch.
"Alle ongelovigen....."quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:52 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Generaliseren kun je leren ... en misschien ook weer afleren?
Ze zien het als belediging van een agent (ambtenaar) in functie. Dan kan het opeens wel als het hun zelf raakt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:48 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Valt onder een andere wet ben ik bang...(je mag niet te dicht bij een agent komen, maar ook dat zou je in de supermarkt moeten mogen dragen)
Uit je eigen bron:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij kansloze actie natuurlijk, anderzijds staat er alleen een datum op dat shirt dus misschien is het wel zijn verjaardag. Zo kun je alles wel gaan verbieden onder de noemer terreur.
Dus nee, dit sloeg niet op zijn vermeende verjaardag.quote:op de voorkant van het shirt de tekst ‘Palestine’ stond, met daaronder landkaarten van Israël en de Palestijnse gebieden
Ooempfquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Alle ongelovigen....."
Jullie eerst.
Dat dus. Maar als er geen agent in de buurt is wordt het weer als VVMU gezien. Ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zien het als belediging van een agent (ambtenaar) in functie. Dan kan het opeens wel als het hun zelf raakt.
Waar zeg ik dat? En maakt dat mijn opmerking minder waar of zo?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Alle ongelovigen....."
Jullie eerst.
Als zelfs het AD dit al schrijft:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat met 100% zekerheid geen Orober op zijn shirt of de eerste r van d'r naam zou in een andere font geschreven dan de tweede r. October staat er ook niet en Odobert lijkt me ook onwaarschijnlijk. Het zou geen AI afbeelding zijn maar misschien een photoshop? Die derde letter ziet er raar uit
Dan is dit echt niet "misschien photoshop".quote:Een test die deze site uitvoerde met AI-detector Pangram (zie afbeelding hieronder) wijst erop dat de foto, gemaakt met een iPhone 13, niet lijkt te zijn bewerkt. Ook de originele Live Photo is met deze site gedeeld. Die bevat naast de foto ook korte videobeelden en originele camerametadata.
Boeit me niet, het is geen "generaliseren" als ze letterlijk allemaal zo denken omdat ze geen keuze hebben, staat in de Koran.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:56 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? En maakt dat mijn opmerking minder waar of zo?
BSquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Boeit me niet, het is geen "generaliseren" als ze letterlijk allemaal zo denken omdat ze geen keuze hebben, staat in de Koran.
Klaar.
Ja, dat weet ik, maar ze geloven er toch allemaal inquote:
Je hebt fonts die wel zo vallen ook met de t er strak tussen. Deze twee zijn het nét niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
Die eerste lijkt er verdomd veel op. Alleen zonder hoofdletter en zonder T?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je hebt fonts die wel zo vallen ook met de t er strak tussen. Deze twee zijn het nét niet.
Frankfurter Medium
VAG Rounded Black SSi
[ afbeelding ]
Dat boeit ook verder niet, als "men" maar inziet dat Frie Pellestaain gewoon <nee> betekent. De steun voor die terroristen moet gewoon weer terug naar waar het hoort, de schaamtehoek in.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:03 schreef Qarrad het volgende:
En je weet de afloop ook al: als ze deze jongen al gaan vinden en als ze hem al ergens voor kunnen (en willen) vervolgen, dan staat hij na een jankverhaaltje over hoe hij dit echt niet zo bedoelde en hoe erg dit is voor zijn moeder met een Kwantitatief Uitermate Teleurstellend strafje zo weer buiten.
De gelovigen zijn toch als eerste begonnen met het beledigen van jongere mensen met een hoger IQ? En zo te zien zijn de gelovigen ook nooit van plan om te stoppen met dat beledigen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:52 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Generaliseren kun je leren ... en misschien ook weer afleren?
Ja de B valt ook net een tikkie anders maar het is wel die richting qua font lijkt het er 80/90% op.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die eerste lijkt er verdomd veel op. Alleen zonder hoofdletter en zonder T?
Die derde letter kan een C hoewel die kleiner lijkt dan de rest?
En al staat er geen October de suggestie lijkt me ruim voldoende. Jammer dat agenten die jongen met shirt niet gezien hebben.
Vrijheid van meningsuiting geld 2 kanten opquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:03 schreef Qarrad het volgende:
En je weet de afloop ook al: als ze deze jongen al gaan vinden en als ze hem al ergens voor kunnen (en willen) vervolgen, dan staat hij na een jankverhaaltje over hoe hij dit echt niet zo bedoelde en hoe erg dit is voor zijn moeder met een Kwantitatief Uitermate Teleurstellend strafje zo weer buiten.
Het PSV-spandoek/bord op de achtergrond zegt al genoeg. Alsof die Orober ooit in/tegen PSV heeft gespeeld met zijn matige clubje.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja de B valt ook net een tikkie anders maar het is wel die richting qua font lijkt het er 80/90% op.
I.t.t. deze die rond gaat wat een compleet ander lettertype is.
[ afbeelding ]
Die warp-overley is toch wel problematisch imo. De tweede 'o' in de overlay ligt te hoog. Dat kan als de stof op die plek naar beneden getrokken is. Maar dan zou de ernaast liggende 't' ook lager moeten liggen dan in de overlay en zichtbaar onder de riem uit moeten komen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:02 schreef TwenteFC het volgende:
Heb geen photoshop hier dus een AI overlay gevraagd. Font klopt niet helemaal maar het is ook niet onmogelijk.
Dus voor wie wel tijd teveel heeft.
[ afbeelding ]
Verheerlijking van terrorisme zou daar wat jou betreft onder mogen vallen dus?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:14 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geld 2 kanten op
Ook Marokkanen willen wel eens een A merk.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:23 schreef BeriBeri het volgende:
De vraag is waarom een Marokkaan boodschappen doet bij zo'n dure supermarkt, kan die niet gewoon naar de Aldi gaan
Radicaal mannetje ben jij.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:03 schreef Qarrad het volgende:
Wat probeert je hiermee aan te geven?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:14 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geld 2 kanten op
Ik geloof echt dat er staatsmongolen zijn die hier mee rond zouden lopen. Maar als je goed naar de letters kijkt op de rug zie je dat er wel erg weinig ruimte is voor de ct uit october en dat een d uit odobert aannemelijker is. Aan de andere kant kan de 'ontkrachting' ook gebruik hebben gemaakt van AI.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sure, maar dit is niet net ontdekt, discussie speelt al een tijdje oa op X.
En ik zie ook niet in waarom dit niet echt zou zijn, dit soort tuig loopt hier nou eenmaal rond helaas, ik moet er naast wonen....
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat er staatsmongolen zijn die hier mee rond zouden lopen. Maar als je goed naar de letters kijkt op de rug zie je dat er wel erg weinig ruimte is voor de ct uit october en dat een d uit odobert aannemelijker is. Aan de andere kant kan de 'ontkrachting' ook gebruik hebben gemaakt van AI.
Anno 2026 kun je alleen maar geloven wat je zelf live ziet.
Maar 1 fucking plaatje van die kutprofeet en je hoofd rolt midden op de dag over straat.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:37 schreef ejtleeditnA het volgende:
Storm in een glas water; een datum op een t-shirt. Mag 28 februari dan ook niet, de dag waarop de VS een basisschool voor meisjes platbombardeerde? En andere data: de afgelopen decennia zijn er op elke dag wel misdaden gepleegd, ook door westerse landen en coalities. Volgens die logica zou je per definitie nooit een datum op een shirt kunnen dragen.
Of wordt er met twee maten gemeten omdat het om het uitverkoren volk gaat?
Die speelt niet voor Marokkoquote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet fake?
Als je argument is dat het een willekeurige datum zou kunnen zijn en je "volgens logica" nooit een datum zou kunnen verbinden aan een gebeurtenis, dan wordt dit gelogenstraft door het feit dat er een kaart van Palestina voorop het shirt stond.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:37 schreef ejtleeditnA het volgende:
Storm in een glas water; een datum op een t-shirt. Mag 28 februari dan ook niet, de dag waarop de VS een basisschool voor meisjes platbombardeerde? En andere data: de afgelopen decennia zijn er op elke dag wel misdaden gepleegd, ook door westerse landen en coalities. Volgens die logica zou je per definitie nooit een datum op een shirt kunnen dragen.
Whatsboutismquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:37 schreef ejtleeditnA het volgende:
Je schuurt nu tegen antisemitisme aan, let een beetje op je woorden.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
Vrijheid van expressie.
Heb je een linkje van het AD-artikel? (kan ik item voor de FP van maken)quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als zelfs het AD dit al schrijft:
[..]
Dan is dit echt niet "misschien photoshop".
Ja hoor, goed voor zijn imago in de buurt vooral.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gewoon foto van zijn gezicht publiceren, zou dan nog steeds stoer zijn?
Ja, uhh ik reageer op wat ik lees. Sorry, ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Is er net aangetoond, meerdere keren, dat het gewoon echt is, er is een "live" (iPhone functie) versie van, komt de crew weer even de hele discussie opnieuw aanzwengelen.
Kwaad is een groot woord hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, uhh ik reageer op wat ik lees. Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd. Zal nog eens serieus op je reageren
Dit is waarom onze samenleving in dit soort stukken tekort schiet: een klein deel van de mensen kan die verantwoordelijkheid niet aan. Die MOET je inderdaad in wetten vastleggen wat ze wel en niet mogen doen; anders halen ze idiote onzin uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar volgens de huidige wet niet verboden.
Daarom zijn islamitische landen ook zo enorm streng, stenigen, doodstraf, executies, handen eraf etc.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:53 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit is waarom onze samenleving in dit soort stukken tekort schiet: een klein deel van de mensen kan die verantwoordelijkheid niet aan. Die MOET je inderdaad in wetten vastleggen wat ze wel en niet mogen doen; anders halen ze idiote onzin uit.
Singapore laat zien hoe je een multiculturele samenleving veilig houdtquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom zijn islamitische landen ook zo enorm streng, stenigen, doodstraf, executies, handen eraf etc.
Moeten we daarheen met zijn alleen omdat de import zich niet kan gedragen? Ik hoop het niet.
Krijg je daar geen stokslagen als je je kauwgum op straat uitspuugt ofzo?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Singapore laat zien hoe je een multiculturele samenleving veilig houdt
Een keppeltje is al genoeg om klappen te krijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dus ik mag met een Sieg Heil shirt rondlopen?
Dan was dit land te klein geweest.
Ik zie dit plaatje voor het eerst.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kwaad is een groot woord hoor.
Maar het speelt dus al een paar dagen, voordat dit topic geopend is, dus het kwam een beetje "stokend" over.
Geen kwaad bloed van mijn kant verder.
Klinkt als hobbywerk?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:59 schreef raptorix het volgende:
Het Font is trouwens Hobo, wel passend bij zo een smerige zwerver.
[ afbeelding ]
Jup, ik zie het soms nog wel eens voorbij komen in logos bij bedrijven, vaak Shoarmatenten of Glaszettersquote:
Ja, snap ik. Het was gewoon een beetje een Internet Explorer 6 has entered the chat momentjequote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zie dit plaatje voor het eerst.
Het is een duidelijk shirt van Marokko van WK Qatar, alleen met een niet officeel lettertype.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:22 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet fake?
Genoeg t-shirt bedrukzaken in Amsterdam natuurlijk en velen ervan gerund door allochtonen, dus echt niet zo lastig om het te laten bedrukken hier.quote:
Beletterenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Genoeg t-shirt bedrukzaken in Amsterdam natuurlijk en velen ervan gerund door allochtonen, dus echt niet zo lastig om het te laten bedrukken hier.
Ja ok, goed punt, je snapte mequote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Beletteren
Bedrukken is een duur kluusje als je niet wilt dat het na 1 keer wassen eraf is
Huh, ik werk met Netscape Navigatorquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Het was gewoon een beetje een Internet Explorer 6 has entered the chat momentje.
Alsof autochtonen daar geen geld aan willen verdienen?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Genoeg t-shirt bedrukzaken in Amsterdam natuurlijk en velen ervan gerund door allochtonen, dus echt niet zo lastig om het te laten bedrukken hier.
Ik denk dat die zo'n opdruk gewoon zouden weigeren, net als A Hitler 88 oid.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alsof autochtonen daar geen geld aan willen verdienen?
Dat was de enige dag die tussen 6 oktober en 8 oktober viel.quote:
Nee, niet allemaal.vragen gewoon 3 dubbel tarief, en misschien heeft zo'n randdebiel het wel zelf gedaan. Is er gelijk een reden waarom die letters schots en scheef op dat shirt staan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat die zo'n opdruk gewoon zouden weigeren, net als A Hitler 88 oid.
Dan nog weet niemand echt zeker of er October staat.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Is er net aangetoond, meerdere keren, dat het gewoon echt is, er is een "live" (iPhone functie) versie van, komt de crew weer even de hele discussie opnieuw aanzwengelen.
Ja, eventueel zou het misschien als de omstandigheden juist zijn wellicht tot de mogelijkheden behoren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, niet allemaal.vragen gewoon 3 dubbel tarief, en misschien heeft zo'n randdebiel het wel zelf gedaan. Is er gelijk een reden waarom die letters schots en scheef op dat shirt staan.
Hoezo? Hij kan wel denken vergeet deze dag niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:54 schreef De_Bakster het volgende:
[..]
Dit is geen vvmu. Dit is terrorismeverheerlijking.
Nee, er is de laatste tijd echt nergens "Hup Hamas" te zien geweest of moederneukend letterlijk:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dan nog weet niemand echt zeker of er October staat.
Dat soort woorden over moslims of Marokkanen zie ik hier anders zeer regelmatig voorbijkomen. Of dat we een mes tussen de ribben kunnen verwachten, ons koppie er af gaat, taqqya en wat dan ook. Palestijnen werden in dit topic ook nog gelijkgesteld met genocidal terroristen. Dit lijkt niet in lijn met elkaar met je waarschuwingquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je schuurt nu tegen antisemitisme aan, let een beetje op je woorden.
Die gast heeft onderhand alle schijn tegen zich.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, er is de laatste tijd echt nergens "Hup Hamas" te zien geweest of moederneukend letterlijk:
LANG LEVE 7 OKTOBER!!!!!!
gezongen in dit land.
Maar we weten het niet zeker, laten we doen alsof het toevallig een shirt is van een totaal onbekende speler waar tot nu toe echt letterlijk nog nooit iemand van had gehoord, zonder enige link met een Marokkaans shirt.
Of, we doen het niet.
Dan mag de rechter daar een oordeel over vellen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verheerlijking van terrorisme zou daar wat jou betreft onder mogen vallen dus?
Want dan weet ik nog wel een aantal shirts met daarop de sterspeler Nakba met rugnummer 48, of misschien de heer R.I.P. Gaza met nummer 05-23, of Hind Rajab met nummer 5.
Of zou dat ineens wél walgelijk zijn?
Dat is niet waar, ik verwijder genoeg van dat soort uitspraken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat moslims zich nooit schuldig maken aan messentrekkerij. Aan de andere kant hoeft ook niemand te beweren dat alle moslims anderen aan een mes rijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat soort woorden over moslims of Marokkanen zie ik hier anders zeer regelmatig voorbijkomen. Of dat we een mes tussen de ribben kunnen verwachten, ons koppie er af gaat, taqqya en wat dan ook. Dit lijkt niet in lijn met elkaar
Doe eens rustig man. Geen enkele reden om zo uit je plaat te gaan. Ik heb het nergens over mensen die "Hup Hamas" zingen of "lang leve 7 oktober". Adem rustig in en weer uit en lees dan nog eens wat ik wel schreef.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, er is de laatste tijd echt nergens "Hup Hamas" te zien geweest of moederneukend letterlijk:
gezongen in dit land.
Maar we weten het niet zeker, laten we doen alsof het toevallig een shirt is van een totaal onbekende speler waar tot nu toe echt letterlijk nog nooit iemand van had gehoord, zonder enige link met een Marokkaans shirt.
Of, we doen het niet.
Ik zit rustig in de airco hoor, kutargument elke keer als iemand reageert op een manier die je niet bevaltquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:21 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Doe eens rustig man. Geen enkele reden om zo uit je plaat te gaan. Ik heb het nergens over mensen die "Hup Hamas" zingen of "lang leve 7 oktober". Adem rustig in en weer uit en lees dan nog eens wat ik wel schreef.
Ik ontken helemaal niet dat er lui rondlopen die dol zijn op Hamas. Dat schrijf ik ook niet. Wat ik wel schreef? Let op he, daar komt ie:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zit rustig in de airco hoor, kutargument elke keer als iemand reageert op een manier die je niet bevalt.
In het huidige klimaat is dit echt geen incident dat echt uitzonderlijk is, ik zie en lees erger, dus er is 0 reden om maar door te blijven drammen dat het nep is of Orober oid.
Dit is een hele normale uiting bij de Pro pallie-gasten. Ze zijn er trots op.
Correct.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:45 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een beetje een flauw account, maar soms zijn ze wel raak. Dit is echt het beeld van de linkse welkom-trut.
quote:Berichten over locaties van Israëlische supporters ('groepje zios steken over Leidse bij taxistandplaats') gingen hand in hand met teksten als 'vieze kankerjoden', 'een dode Jood is beter dan een levende Jood' en 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas'. Later typte D. dat er in Amsterdam 'een Jodenjacht' gaande was, 'alleen maar joden die geramd werden overal'.
Bron
quote:Justitie wijst daarbij op een afbeelding van Anne Frank met de tekst 'Lachgas is voor pussies, ik gebruik Zyklon B', een verwijzing naar het middel dat nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog in gaskamers gebruikte om bevolkingsgroepen massaal te vermoorden. Verder plaatst hij afbeeldingen van Hitler met teksten als 'ik zeg: gas erop' en 'Hitler, pull up pull up gas'.
Bron
quote:Tegen I. eist justitie twaalf maanden cel, waarvan vier voorwaardelijk, mede op basis van filmpjes van het geweld die op I.'s in beslag genomen telefoons zijn gevonden. "Pak 'm, pak 'm, deze ook, achter jullie, achter jullie", zegt de filmer bij beelden waarop Israëlische fans worden mishandeld. Het OM gaat ervan uit dat I. de opnames zelf heeft gemaakt.
Bron
Naast dat deze individuen in plaats van een paar maanden een jaar of 12 a 15 hadden mogen krijgen, legt het duidelijk bloot hoe men dekt. Het heeft niets met de Palestijnen te maken, het is gewoon pure haat voor Joden.quote:Rachid O. (26) werd veroordeeld als medepleger van het geweld door deel te nemen aan diezelfde appgroep. Daarin riep hij volgens de rechter op tot het plegen van geweld. Ook werd hij schuldig bevonden aan de groepsbelediging van Joden. Zo schreef hij: "Deze kans krijg ik nooit meer om kk joden te slaan".
Bron
Ruis dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niet dat er lui rondlopen die dol zijn op Hamas. Dat schrijf ik ook niet. Wat ik wel schreef? Let op he, daar komt ie:
Strikt genomen weet nog steeds niemand hier of daar October staat.
Niks meer, niks minder. Kan je enorm verontwaardigd over lopen doen vanuit je airco maar dat is wat ik schreef. Zou het kunnen dat daar October staat? Ja dat zou best kunnen. Zou het kunnen dat daar iets anders staat? Ja zou ook kunnen. Weten we het zeker wat er staat? Nee.
En heel toevallig rugnummer 7 heeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gezongen in dit land.
Of, we doen het niet.
Blij dat je het toegeeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ruis dus.
Lekker drammen om het drammen.
Ik zeg niet dat je niks verwijdert alleen dat ik veel van dat soort posts tegenkom. Ik zie dat je het druk hebt gehad want je hebt veel aangepast en ik mis wat smerige rotzooi. Wellicht toch eens met Danny gaan praten want dit is echt zonde van jouw tijd. Laat het staan of doe iets met die gebruikers. Post #94 heb je gemist.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik verwijder genoeg van dat soort uitspraken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat moslims zich nooit schuldig maken aan messentrekkerij. Aan de andere kant hoeft ook niemand te beweren dat alle moslims anderen aan een mes rijgen.
Hassan Oktober speelt met nummer 7.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gezongen in dit land.
Of, we doen het niet.
Je kunt de foto gewoon door AI detectors heen halen, en die kun je niet foppen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:47 schreef Mylene het volgende:
Echt of AI-nepfoto?
Begin deze week laaide de discussie over terreurverheerlijking op nadat het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) de foto deelde op het sociale platform X. Online ontstond direct discussie of de foto mogelijk met AI was gemaakt. Dat kwam mede doordat de letters ‘c’ en ‘t’ van ‘October’ deels bedekt werden door een tas, waardoor sommigen er ‘Orober’ (de naam van een onbekende Kroatische amateurvoetballer) in lazen. Dejan Orober komt echter niet uit voor het Marokkaanse elftal en speelt niet met ‘nummer 7’ maar met nummer 23, blijkt uit gegevens van de Kroatische voetbalbond.
Een test die deze site uitvoerde met de betaalde AI-detector Pangram (zie afbeelding hieronder) wijst erop dat de foto, gemaakt met een iPhone 13, niet lijkt te zijn bewerkt. Ook de originele Live Photo is met deze site gedeeld. Die bevat naast de foto ook korte videobeelden en originele camerametadata.
Dat zijn allemaal aanwijzingen dat de opname authentiek is en niet achteraf is gemanipuleerd. Daar gelooft ook de bekende AI-expert Henk van Ess niet in. „Het is zeker dat de foto niet is gemaakt door ChatGPT of Gemini. Ook de andere modellen slaan niet aan op het plaatje”, concludeert Van Ess, die over het hele land cursussen geeft in het opsporen en herkennen van gemanipuleerde content.
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-terreur~ae22de25/
Verheerlijking van elk vorm van geweld tegen de menselijkheid zou wat mij betreft altijd strafbaar moeten zijn, of het nu gaat om terrorisme, of om het grootschalig doden en onderdrukken van volkeren zoals Oekrainers, Soedanezen, Jemenieten, Oeigoeren, Nigerianen, Palestijnen of welke gemeenschap dan ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verheerlijking van terrorisme zou daar wat jou betreft onder mogen vallen dus?
Sja, ik zal zelf ook een ander niet aanspreken. Mijn zorg niet, en vooral geen zin in een bezoek aan de tandarts om m'n tanden terug te moeten laten plaatsen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:52 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet hoe klaar de samenleving is met dit soort gezwellen en hoe de angst regeert. Politiek moet echt ingrijpen en de rechtstaat herstellen.
Laatste zou ook mijn afweging zijn. Dat die hele cultuur zo doordrenkt is van geweld en een vrijbrief daar voor heeft geeft wel aan hoe ver we zijn afgegleden en waarom steeds meer mensen extreem rechts gaan stemmen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, ik zal zelf ook een ander niet aanspreken. Mijn zorg niet, en vooral geen zin in een bezoek aan de tandarts om m'n tanden terug te moeten laten plaatsen.
Grappig hoe je de Palestijnen heel sneaky in het rijtje van echte onderdrukten probeert te plaatsenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:53 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Verheerlijking van elk vorm van geweld tegen de menselijkheid zou wat mij betreft altijd strafbaar moeten zijn, of het nu gaat om terrorisme, of om het grootschalig doden en onderdrukken van volkeren zoals Oekrainers, Soedanezen, Jemenieten, Oeigoeren, Nigerianen, Palestijnen of welke gemeenschap dan ook.
Spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:57 schreef Interloper het volgende:
Maar we trappen er helaas niet in.
Jij trapt er dus wel in?quote:
Ze hadden er een subvraag bij moeten zetten over de afkomst van de provocerende persoon.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:52 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet hoe klaar de samenleving is met dit soort gezwellen en hoe de angst regeert. Politiek moet echt ingrijpen en de rechtstaat herstellen.
Zal wel meevallen er lopen ook blanke gestoorden rond.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze hadden er een subvraag bij moeten zetten over de afkomst van de provocerende persoon.
En dat zeg ik als iemand die men sowieso niet zou durven aanspreken. En dan doel ik niet op mijn (fictieve) spierballen.
Vind je dat verheerlijking van geweld tegen de Palestijnen gewoon moet kunnen dan? Hoe sommige mensen getriggerd raken bij het lezen van het woord Palestijnen...quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:57 schreef Interloper het volgende:
[..]
Grappig hoe je de Palestijnen heel sneaky in het rijtje van echte onderdrukten probeert te plaatsen![]()
Maar we trappen er helaas niet in.
Tenzij het doorgesnoven junkies zijn ga je dat echt niet herkennen bij kaaskoppen hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel meevallen er lopen ook blanke gestoorden rond.
Het zogenaamde "geweld tegen de Palestijnen" is voor het merendeel door de Palllies zelf uitgelokt en gefaciliteerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vind je dat verheerlijking van geweld tegen de Palestijnen gewoon moet kunnen dan? Hoe sommige mensen getriggerd raken bij het lezen van het woord Palestijnen...
Plaatje van profeet en je kop rolt over straat? - > Charlie Hebdo / Samuel Patyquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je niks verwijdert alleen dat ik veel van dat soort posts tegenkom. Ik zie dat je het druk hebt gehad want je hebt veel aangepast en ik mis wat smerige rotzooi. Wellicht toch eens met Danny gaan praten want dit is echt zonde van jouw tijd. Laat het staan of doe iets met die gebruikers. Post #94 heb je gemist.
Doh.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel meevallen er lopen ook blanke gestoorden rond.
Ook niet als je de exif-info uit zo'n foto verwijdert?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt de foto gewoon door AI detectors heen halen, en die kun je niet foppen.
Ze hebben hier laatst in Utrecht op de Neude letterlijk staan juichen voor 7 oktober, ik snap nu nog steeds niet waarom ze daar niet met een hondenbrigade op los zijn gegaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gezongen in dit land.
Of, we doen het niet.
Iedereen wordt op een hoop gegooid, je doet net alsof moslims zo denken. Dat op een hoop vond je met Israëliërs ook niet zo prettig terwijl daar bij ICC en ICJ toch diverse onderzoeken gaande zijn, al een jaar of twintig, en ook voor de vermeende 'handelingen met genocidale intenties'. Dus dan is die waarschuwing van jou aan die persoon te makkelijkquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Plaatje van profeet en je kop rolt over straat? - > Charlie Hebdo / Samuel Paty
Taqqiya? Volgens Wikipedia : Takiyya of Taqqiyya (التقية - 'vrees') (ook gespeld als Taqiyya/Takiyyah/Taqiya/Tuqya) geldt in de islam als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen.[1] Takiyya is een theologisch concept en betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.
Kun je mij uitleggen waar ik overheen lees of verkeerd begrijp?
Wat ben jij schattig naief zeg.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen wordt op een hoop gegooid, je doet net alsof moslims zo denken. Dat op een hoop vond je met Israëliërs ook niet zo prettig terwijl daar bij ICC en ICJ toch diverse onderzoeken gaande zijn, al een jaar of twintig, en ook voor de vermeende 'handelingen met genocidale intenties'. Dus die waarschuwing van jou aan die persoon is onterecht
Dat zou gewoon onder haatzaaierij moeten vallen dunkt me?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hebben hier laatst in Utrecht op de Neude letterlijk staan juichen voor 7 oktober, ik snap nu nog steeds niet waarom ze daar niet met een hondenbrigade op los zijn gegaan.
Ja, bonnen uitschrijven op de A2.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat zou gewoon onder haatzaaierij moeten vallen dunkt me?
Politie zal wel andere prioriteiten hebben gehad
Laten we maar netjes naar onze Mod vul_maar_in luisteren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:17 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het zogenaamde "geweld tegen de Palestijnen" is voor het merendeel door de Palllies zelf uitgelokt en gefaciliteerd.
Het gedrag van de opportunistische kolonisten is uiteraard ook niet goed te praten, maar is niettemin wel van een totaal andere orde dan de consequenties die de Palestijnen ondervinden van hun eigen moordzucht.
Flauw zeg.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:46 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laten we maar netjes naar onze Mod vul_maar_in luisteren.
Hmm.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
Vrijheid van expressie.
Tja, dat is natuurlijk een kwestie van waarheid of complottheorie.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen wordt op een hoop gegooid, je doet net alsof moslims zo denken. Dat op een hoop vond je met Israëliërs ook niet zo prettig terwijl daar bij ICC en ICJ toch diverse onderzoeken gaande zijn, al een jaar of twintig, en ook voor de vermeende 'handelingen met genocidale intenties'. Dus die waarschuwing van jou aan die persoon is onterecht
Volgens mij ontbreekt de duiding 'Alle moslims' in post #94?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben de tijd van verkering hebben al jaren geleden ontstegen, en ik ben nu genezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hopelijk heb je nog geen verkering
Rechtstreeks uit het script van het moslimbroederschap, gebruik alle bescherming en rechten die ze voor zichzelf hebben gecreerd tegen ze tot je de baas bent en dan neem je al die rechten af.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:46 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laten we maar netjes naar onze Mod vul_maar_in luisteren.
Straks maar even met je Marokkaanse mattie een shoarmaatje halen?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rechtstreeks uit het script van het moslimbroederschap, gebruik alle bescherming en rechten die ze voor zichzelf hebben gecreerd tegen ze tot je de baas bent en dan neem je al die rechten af.
In het klein krijg je dit dus, topics over tuig moeten met fatsoen want policy, maar lekker liegen als moslim, de zooi blijven verstieren met ruis en irrelevant geneuzel, geen probleem.
Denk hier maar even over na crew.
work in progress meen ik. Motie is aangenomen maar of het al effectief is weet ik niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:52 schreef Hathor het volgende:
Is die moslimbroederschap bij ons inmiddels verboden of zijn we nog niet wakker?
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-terreur~ae22de25/quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je een linkje van het AD-artikel? (kan ik item voor de FP van maken)
Alweer zo'n drogredenering, heb je niks beters joh? Moeten we god op onze blote knieen dankbaar zijn voor shoarma of zo? Je mag het houden, die hele Ecoli geinfecteerde meuk.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:53 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Straks maar even met je Marokkaanse mattie een shoarmaatje halen?
Stel je niet zo aan. En verlaag je niet richting crewbash.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rechtstreeks uit het script van het moslimbroederschap, gebruik alle bescherming en rechten die ze voor zichzelf hebben gecreerd tegen ze tot je de baas bent en dan neem je al die rechten af.
In het klein krijg je dit dus, topics over tuig moeten met fatsoen want policy, maar lekker liegen als moslim, de zooi blijven verstieren met ruis en irrelevant geneuzel, geen probleem.
Denk hier maar even over na crew.
Shoarma is Egyptisch van originequote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alweer zo'n drogredenering, heb je niks beters joh? Moeten we god op onze blote knieen dankbaar zijn voor shoarma of zo? Je mag het houden, die hele Ecoli geinfecteerde meuk.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:52 schreef Hathor het volgende:
Is die moslimbroederschap bij ons inmiddels verboden of zijn we nog niet wakker?
Tweede Kamer: Moslimbroederschap in Nederland verbieden - https://nos.nl/l/2606722quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:55 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
work in progress meen ik. Motie is aangenomen maar of het al effectief is weet ik niet.
Ahh ok, een mens is nooit te oud om te leren. De beste shoarma overigens die ik ooit gehad heb zat in de Karrenstraat in Den Bosch, en de uitbater was (drumroll) een Israeli.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Shoarma is Egyptisch van origine
Nee, Exif is gewoon metadata, dat je kun trouwens ook gewoon bewerken als je wilt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ook niet als je de exif-info uit zo'n foto verwijdert?
Hoe dicht zit ik alweer tegen een ban aan? Ik kan mijn notes niet zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:00 schreef Jippie het volgende:
Let op jullie nuance heren en dames.
Crew- en forumbash gaat weg en wordt genote.
Bizar, is dat 'specialistische' AI of voor iedereen toegankelijk?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, Exif is gewoon metadata, dat je kun trouwens ook gewoon bewerken als je wilt.
Je bent mak vandaag, komt vast door de warmtequote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe dicht zit ik alweer tegen een ban aan? Ik kan mijn notes niet zien.
Nee hoor, je moet gewoon zien dat JPG fotos een informatieblokje aan het begin heeft staan waar je tekst in kwijt kunt. Dat is gewoon bij design, en verdomt handig want dan kan bijvoorbeeld je camera ook de GPS coordinaten en datum in kwijt, of hoe het licht van je camera was, dan kan de tooling later makkelijk je fotos sorteren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bizar, is dat 'specialistische' AI of voor iedereen toegankelijk?
Domme stropoppen posten, daar zouden stokslagen op voetzolen op moeten staanquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Krijg je daar geen stokslagen als je je kauwgum op straat uitspuugt ofzo?.
Als we daarheen moeten met zijn allen is het migratie-experiment echt totaal mislukt.
Singapore is best streng, maar zou daar best kunnen wonen denk ik. Zal mijn 7 odoberquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Domme stropoppen posten, daar zouden stokslagen op voetzolen op moeten staan
Shoarma komt van origine uit Libanon en Syrië, maar zij hebben het weer afgekeken van het Turkse döner kebabquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:56 schreef vul_maar_in het volgende:
Shoarma is Egyptisch van origine
Dat is ongeveer net zo een discussie als Pannekoeken, dat is zo basic dat dat overal wel altijd gegeten werd.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:10 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Shoarma komt van origine uit Libanon en Syrië, maar zij hebben het weer afgekeken van het Turkse döner kebab
Mijn koptische vrienden hebben tegen me gelogenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:10 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Shoarma komt van origine uit Libanon en Syrië, maar zij hebben het weer afgekeken van het Turkse döner kebab
Heb er een tijd gewoond en gewerkt, vond het zeer aangenaam, was heel schoon, heel veilig, en aperelaxed. Kwam een keer 's avonds na wat bier naar mijn hotel gelopen, liep een groepje trannies tegen het lijf, uitermate lollige nachte gehad. Wat mij niet beviel was het klimaat. Veel te warm en vochtig.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Singapore is best streng, maar zou daar best kunnen wonen denk ik. Zal mijn 7 odobershirt wel in de kast moeten laten denk ik maar soit.
Net als satequote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ongeveer net zo een discussie als Pannekoeken, dat is zo basic dat dat overal wel altijd gegeten werd.
Zit 'ie er nog? Ik wil best omrijden voor de beste shoarma.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ok, een mens is nooit te oud om te leren. De beste shoarma overigens die ik ooit gehad heb zat in de Karrenstraat in Den Bosch, en de uitbater was (drumroll) een Israeli.
Dat zegt toch niks. De gevaarlijksten zijn degene die je niet ziet. Niet leden die bekend maken dat gekken zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Tweede Kamer: Moslimbroederschap in Nederland verbieden - https://nos.nl/l/2606722
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-terecht-a4923270
Klopt
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:12 schreef raptorix het volgende:
Dat is ongeveer net zo een discussie als Pannekoeken, dat is zo basic dat dat overal wel altijd gegeten werd.
Ach ja, ik vind het wel altijd grappig. Iedereen vindt dat ie shoarma/gyros/al pastor heeft uitgevonden, maar in feite is het allemaal gebaseerd op c.q. afgekeken van döner kebabquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:13 schreef vul_maar_in het volgende:
Mijn koptische vrienden hebben tegen me gelogen
Maar goed, er stond niet "i love shoarma" op het shirt
En drie keer raden wie er weer tegen stemde, de usual suspects + CDA.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Tweede Kamer: Moslimbroederschap in Nederland verbieden - https://nos.nl/l/2606722
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-terecht-a4923270
Klopt
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag. Zelfs in de meeste strenge Islamitische landen is dit verboden.....quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En drie keer raden wie er weer tegen stemde, de usual suspects + CDA.
[ afbeelding ]
Het is aangenomen, dat is het belangrijkste.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet de exacte font ook niet. Ik weet alleen dat er een wel degelijk lettertypen zijn die dus zo vallen. 1:1 matchen is ook lastig want iPhone camera's zijn kut en je zit met belichting, hoek en hoe de stof valt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:20 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Die warp-overley is toch wel problematisch imo. De tweede 'o' in de overlay ligt te hoog. Dat kan als de stof op die plek naar beneden getrokken is. Maar dan zou de ernaast liggende 't' ook lager moeten liggen dan in de overlay en zichtbaar onder de riem uit moeten komen.
Ja ok. Maar het is wel zorgelijk dat toch een aanzienlijk aantal partijen blijkbaar geen gevaar in de Moslimbroederschap ziet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:37 schreef Jippie het volgende:
Het is aangenomen, dat is het belangrijkste.
Zeer zorgwekkend, maar toch niks nieuws? D66/PRO hebben de (radicale) Islam ontarmt. En zijn zeer grote partijen in dit land.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:41 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ja ok. Maar het is wel zorgelijk dat toch een aanzienlijk aantal partijen blijkbaar geen gevaar in de Moslimbroederschap ziet.
Valt me vooral van de SP tegen.
Daar zullen begrijpelijke redenen voor zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag.
Nee dat is voltooid verleden tijd helaas. Dezelfde uitbater heeft er ook nog een tijdje een gehad op de hoek van de Oude Vlijmense weg, maar ik ben inmiddels alweer een jaartje of 30 weg uit Den Bosch dus ik zou het echt niet weten.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:23 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zit 'ie er nog? Ik wil best omrijden voor de beste shoarma.
Ach, jaren geleden lieten ze zelfs figuren met IS-vlaggen doodleuk door Den Haag marcheren...quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag. Zelfs in de meeste strenge Islamitische landen is dit verboden.....
Dat CDA is ook niks Christelijks meer aan.
Typisch.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee die zijn er niet, het is een groepering die terrorisme aandrijft. Ze zijn niet voor niks verboden in de meeste islamitische landen. Je bent serieus suicidaal als je die lui hier vrijuit hun gang laat gaan. De banden met Qatar mogen trouwens ook wel eens herzien worden, want zij zijn de financiers van dit kankergezwel.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar zullen begrijpelijke redenen voor zijn.
Maar die worden dan weer nergens gepost.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:55 schreef Toine51 het volgende:
Ach, jaren geleden lieten ze zelfs figuren met IS-vlaggen doodleuk door Den Haag marcheren...
Omdat men denkt dat dit Islamofoob en racistisch is daar worden dan weer een lading aan drogredenen voor aangesleept. Zoals we helaas weten is een aanzienlijk deel dat het electoraat dat simpelweg geen harde positie in durft te nemen tegen zelfs de radicale Islam. En als men het dan tóch een hele enkele keer doet gaat dat niet zonder meerdere keren uitvoerig te benadrukken dat echt niet allee moslims zo zijn en Islamisme iets anders dan Islam iets, etc. etc.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag. Zelfs in de meeste strenge Islamitische landen is dit verboden.....
Dat CDA is ook niks Christelijks meer aan.
Waarom reageer je niet meer op het onderstaande?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar zullen begrijpelijke redenen voor zijn.
Maar die worden dan weer nergens gepost.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Dus Palestijnen beginnen een oorlog en verliezen die oorlog en een shirtje met de referentie naar de aanslagen waarmee die oorlog begon, gericht op Israëlische burgers, acht jij gepast en slechts vrijheid van expressie? Bijzonder.
[..]
Tja, dat is natuurlijk een kwestie van waarheid of complottheorie.
We weten dat bepaalde sentimenten onder moslims ook aantoonbaar aanwezig zijn. Daar kunnen we dus rustig zulke sentimenten benoemen die breed onder moslims verspreid zitten. Bij Israëliërs (of Joden) is dat simpelweg net het geval en worden vaak dingen beweerd, die aantoonbaar onjuist zijn.
Zo ook de 'kritiek' van de user @:Harvest89, want een shirt dragen die verwijst naar aanslagen staat niet gelijk aan 'het niets mogen zeggen' over de tegenreactie van Israël. Het shirt duidt simpelweg op het omarmen van die aanslagen. Dus of deze user vindt terreurverheerlijking prima of zijn punt snijdt gewoon geen hout.
Ach ja....Van Aartsen....dat was ook zo'n succesverhaal. Een ding weet ik wel....in NL rollen de ruggengraatloze incompetente beleidsmakers zo van de lopende band af. De nazi's hadden er 5 dagen voor nodig on NL tot overgave te dwingen, ik voorspel dat de moslims er nog geen 2 dagen voor nodig hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:12 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja klopt, Jozias van Aartsen, een prominente VVD'er, en toenmalig burgemeester van Den Haag, vond het allemaal geen probleem. Het liep zelfs uit op een rel, die ook het internationale nieuws haalde. Als gevolg daarvan werden IS-vlaggen alsnog verboden.
Ik heb zomaar een gevoel dat we toch niet echt nader tot mekaar komen Howard, ook herhaaldelijk op andere onderwerpen, ik bespaar me deze keer de moeite.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat men denkt dat dit Islamofoob en racistisch is daar worden dan weer een lading aan drogredenen voor aangesleept. Zoals we helaas weten is een aanzienlijk deel dat het electoraat dat simpelweg geen harde positie in durft te nemen tegen zelfs de radicale Islam. En als men het dan tóch een hele enkele keer doet gaat dat niet zonder meerdere keren uitvoerig te benadrukken dat echt niet allee moslims zo zijn en Islamisme iets anders dan Islam iets, etc. etc.
[..]
Waarom reageer je niet meer op het onderstaande?
Je neemt eerst een uiterst opmerkelijke positie in, waarbij je het eigenlijk verdedigt dat iemand met een shirt rondloopt dat Islamitisch terreur viert, waarbij je ook nog eens niet nader genoemde groep mensen (Israëliërs? Joden?) wegzet als een 'vies hypocriet volk' en vervolgens negeer en mijdt je elke reactie op zo een post.
Het is wat mij betreft prima om controversiële standpunten in te nemen, maar als je vervolgens de discussie hierover weigert lijkt het vooral bedoelt om te provoceren zonder enig daadwerkelijke intentie voor een discussie.
[..]
Wacht eerst maar eens de reden af waarom die partijen tegen hebben gestemd. Dan kan men daarna met beschuldigingen gaan gooien.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet, het is een groepering die terrorisme aandrijft. Ze zijn niet voor niks verboden in de meeste islamitische landen. Je bent serieus suicidaal als je die lui hier vrijuit hun gang laat gaan. De banden met Qatar mogen trouwens ook wel eens herzien worden, want zij zijn de financiers van dit kankergezwel.
Bizar he.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:45 schreef AchJa het volgende:
Wel weer bijzonder dat al die palliewappies die altijd de ene na de andere overduidelijke Gaza AI video's/foto's lopen te retweeten/posten nu plotseling enorm kritisch zijn en met allerlei kulsmoezen willen beweren dat een legitieme foto wel AI moet zijn...
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij dit soort moties is het altijd goed om naar de motivatie voor een stem te kijken. Door Wilders en consorten wordt het natuurlijk anders gespind maar de tegenstemmers hadden praktische en rechtstatelijke bezwaren:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is aangenomen, dat is het belangrijkste.
Denk dat dit soort keuzes zijn gebaseerd op 'voor wat, hoort wat'
Oh dan kunnen we de FvD ook wel verbieden aangezien die al even idiote dingen wllen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar waar is de T van October dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Maar waar is de T van October dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
die verschuift de o om het te kunnen passen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:02 schreef TwenteFC het volgende:
Heb geen photoshop hier dus een AI overlay gevraagd. Font klopt niet helemaal maar het is ook niet onmogelijk.
Dus voor wie wel tijd teveel heeft.
[ afbeelding ]
Daar zijn de photoshop detectives nog druk mee, maar even terug in dit topic al een aardige poging. Het is niet echt te zeggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waar is de T van October dan?
Allemaal smoezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:08 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Bij dit soort moties is het altijd goed om naar de motivatie voor een stem te kijken. Door Wilders en consorten wordt het natuurlijk anders gespind maar de tegenstemmers hadden praktische en rechtstatelijke bezwaren:
- Praktisch: de motie zou symbolisch maar onuitvoerbaar zijn omdat de AIVD de Moslimbroederschap niet als formele beweging in Nederland ziet. Er is geen ledenadministratie en geen juridische entiteit en dus weet je niet wat je precies verbiedt.
- Rechtstatelijk: in Nederland is het aan de rechter, en niet aan de politiek, om organisaties te verbieden. Deze motie is daarom een schending van het principe van de scheiding der machten.
Om het nog mooier te maken ontraadde minister Aartsen (VVD) de motie omdat de AIVD en de MIVD geen acute dreiging van de moslimbroederschap in Nederland zagen.
Het wordt nu gebracht alsof de linkse partijen en het CDA fan van de moslimbroederschap zijn, maar in werkelijkheid hadden ze hele fundamentele technische bezwaren tegen deze motie voor de bühne.
Dat bedoelde ik dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:08 schreef Chillegast het volgende:
- Praktisch: de motie zou symbolisch maar onuitvoerbaar zijn omdat de AIVD de Moslimbroederschap niet als formele beweging in Nederland ziet. Er is geen ledenadministratie en geen juridische entiteit en dus weet je niet wat je precies verbiedt.
- Rechtstatelijk: in Nederland is het aan de rechter, en niet aan de politiek, om organisaties te verbieden. Deze motie is daarom een schending van het principe van de scheiding der machten.
Om het nog mooier te maken ontraadde minister Aartsen (VVD) de motie omdat de AIVD en de MIVD geen acute dreiging van de moslimbroederschap in Nederland zagen.
Het wordt nu gebracht alsof de linkse partijen en het CDA fan van de moslimbroederschap zijn, maar in werkelijkheid hadden ze hele fundamentele technische bezwaren tegen deze motie voor de bühne.
"In landen als Egypte, Jordanië en de Verenigde Arabische Emiraten is de beweging hard aangepakt of verboden." < nou kan dat ook aan de 2-splitsing binnen de islam liggen, zo ver zit ik er niet in.quote:
De tijd om af te wachten begint een beetje aan een dun draadje te hangen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wacht eerst maar eens de reden af waarom die partijen tegen hebben gestemd. Dan kan men daarna met beschuldigingen gaan gooien.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:20 schreef vul_maar_in het volgende:
"In landen als Egypte, Jordanië en de Verenigde Arabische Emiraten is de beweging hard aangepakt of verboden." < nou kan dat ook aan de 2-splitsing binnen de islam liggen, zo ver zit ik er niet in.
Maar we zouden hen eens naar hun redenen kunnen vragen
De welbekende 2-splitsingquote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
"In landen als Egypte, Jordanië en de Verenigde Arabische Emiraten is de beweging hard aangepakt of verboden." < nou kan dat ook aan de 2-splitsing binnen de islam liggen, zo ver zit ik er niet in.
Als de politie de zin en de tijd kan vrijmaken dan is dat op zeker in beeld te krijgen. Of als zaken in de buurt op eigen titel hun beelden gaan napluizen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:36 schreef vul_maar_in het volgende:
We dwalen weer af maar zal er eens naar kijken.
Wat ik me afvraag is er geen beeld van de voorkant van dit shirt? met al die camera's in Amsterdam zou je denken...
De motie zou alles behalve onuitvoerbaar zijn. Immers stelde motie duidelijk:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:08 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Bij dit soort moties is het altijd goed om naar de motivatie voor een stem te kijken. Door Wilders en consorten wordt het natuurlijk anders gespind maar de tegenstemmers hadden praktische en rechtstatelijke bezwaren:
Kortom, de motie richt zich ook duidelijk op 'daaraan gelieerde organisaties'. De gedachte is dus dat hiermee ook Islamitische organisaties, moskeeën of stichtingen kunnen worden aangepakt als deze banden met de Moslimbroederschap hebben.quote:constaterende dat een Frans overheidsrapport waarschuwt voor de subtiele, langetermijninfiltratie van de Moslimbroederschap, met als einddoel een islamitisch rijk gebaseerd op de sharia; constaterende dat het Franse parlement op 22 januari 2026 een resolutie heeft aangenomen om de Moslimbroederschap te verbieden; verzoekt de regering om de Moslimbroederschap en de daaraan gelieerde organisaties in Nederland te verbieden,
Bron
Of zelfs minder verwerpwlijk?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:07 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het dragen van zo’n T-shirt is even erg of zelfs minder verwerpelijk dan het steunen, bagatelliseren of rechtvaardigen van een genocide, zoals hier door enkele users en in de politiek is gebeurd. De ophef vind ik dan ook volkomen hypocriet.
Je weet gewoon dat dit soort onzin geweld gaat oproepen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als de politie de zin en de tijd kan vrijmaken dan is dat op zeker in beeld te krijgen. Of als zaken in de buurt op eigen titel hun beelden gaan napluizen.
De Emiraten zijn pro Israel puur vanwege regionale en economische (olie)belangen. In feite hadden ze niets anders te bieden dan alleen de olie. Geen technische innovaties, geen briljante mensen. Pure rijkeluis zonen die niets anders kunnen dan op domme hoertjes schijten en dure autos verzamelen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar we zouden hen eens naar hun redenen kunnen vragen
Als ze echt wilden hadden ze wel andere smoezen verzonnen. Zo gaat dit in de politiek. Ze willen wel FVD verbieden en daar hebben ze weer andere smoezen voor bedacht. Het kan gewoon allemaal als ze het maar echt willen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:29 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Mooi. Misschien kun je dat inhoudelijk toelichten?
Wat heb je iedere keer ontzettend veel tekst nodig om iets te zeggen dat niet zo heel relevant is. Overigens neemt jouw post de bezwaren van de Nederlandse tegenstemmers geenszins weg.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De motie zou alles behalve onuitvoerbaar zijn. Immers stelde motie duidelijk:
[..]
Kortom, de motie richt zich ook duidelijk op 'daaraan gelieerde organisaties'. De gedachte is dus dat hiermee ook Islamitische organisaties, moskeeën of stichtingen kunnen worden aangepakt als deze banden met de Moslimbroederschap hebben.
Een oproep tot een verbod biedt OM daarmee een mogelijkheid een procedure op te starten om via de rechter een daadwerkelijk verbod te bewerkstelligen. En tevens biedt het politie en justitie een handvat om onderzoek te doen naar geldstromen en informele netwerken die aan de Moslimbroederschap gelinkt zijn. Dit zou elk weldenkend mens moeten steunen, maar blijkbaar vinden de progressieve en linkse partijen dit niet. Dat is zorgwekkend.
Het wekt ook de vraag op wat men dan wil? Moet de Moslimbroederschap hier eerst echt als organisatie zelf voet aan de grond krijgen alvorens zulke partijen iets gaan doen? Dat zou vreemd zijn, groeperingen als Al-Qaida, IS of Hamas zijn vanwege hun terroristische aard ook automatisch in Nederland verboden, zonder dat men hier een tak heeft.
Het heeft er dus wel degelijk alles van weg dat er hier bepaalde andere motieven bij de progressieve en linkse partijen een rol spelen (die trouwens zelf daadwerkelijke symboolpolitiek in hun moties ook niet schuwen).
Liever teveel dan te weinig. minder ruimte voor verkeerde interpretaties en zulks.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:33 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat heb je iedere keer ontzettend veel tekst nodig om iets te zeggen dat niet zo heel relevant is. Overigens neemt jouw post de bezwaren van de Nederlandse tegenstemmers geenszins weg.
Je haalt het een en ander door elkaar. En inhoudelijk is het ook niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:33 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Als ze echt wilden hadden ze wel andere smoezen verzonnen. Zo gaat dit in de politiek. Ze willen wel FVD verbieden en daar hebben ze weer andere smoezen voor bedacht. Het kan gewoon allemaal als ze het maar echt willen.
Een zwarte wilt zwartepieten kopschoppen en doodschieten. Doet het OM niets mee. Zoiets had een thierry baudet moeten zeggen over linkse volidioten. Dan hoorde je het einde niet over antirechtstatelijk dit en dat..
Ware het niet dat er vooral veel niet zo relevants in wordt gezegd. Wat ze in Frankrijk wel en niet roepen maakt voor de twee Nederlandse hoofdbezwaren helemaal niks uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Liever teveel dan te weinig. minder ruimte voor verkeerde interpretaties en zulks.
Dat is een beetje het spanningsveld tussen de instelling van de VS (waar elke gek zich bijna mag uitspreken zodat je inderdaad weet met wie je te maken hebt) en onze strengere kaders.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:47 schreef vul_maar_in het volgende:
Wat valt er verder nog over te zeggen... Willen we wetgeving die dit verbied met alles wat erbij komt?
Ik zeg van niet. Alsof het iets in de koppies veranderd. Je kan ze maar beter herkennen?
Rare claim. Mijn post is namelijk een inhoudelijke reactie op jouw claim, waarbij ik een tegenargument geef op jouw eerdere bewering dat het deze motie allemaal maar symboolpolitiek en onuitvoerbaar zou zijn. Vervolgens zet je die post in een zin weg. Het geeft vooral de indruk dat het je op de inhoud niet lukt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:33 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat heb je iedere keer ontzettend veel tekst nodig om iets te zeggen dat niet zo heel relevant is. Overigens neemt jouw post de bezwaren van de Nederlandse tegenstemmers geenszins weg.
en dan komen ze met 14/2 Opbboberquote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is een beetje het spanningsveld tussen de instelling van de VS (waar elke gek zich bijna mag uitspreken zodat je inderdaad weet met wie je te maken hebt) en onze strengere kaders.
Ik vind persoonlijk dat er genoeg overblijft om de linke figuren eruit te halen als je verheerlijking van terrorisme verbiedt. Je ziet nu al her en der dat waar Intifada verboden is, ze gewoon het woord Muqawama gebruiken, net zoals ze staan op het woord zionist in plaats van Jood. In Duitsland vervingen ze From the river to the sea met There is only one state—Palestine '48
Je kunt dus prima staan voor bepaalde principes zoals dat het hier niet gewenst is om te juichen over 7 Oktober.
Och, gezien hoe men zich nu al in alle onmogelijke bochten wringt om vooral maar niet toe te hoeven geven dat er 7 oktober staat en te beweren dat de foto bewerkt is en gezien het feit dat er openlijk vlaggen van verboden organisaties gevoerd worden bij demo's kunnen ze vrolijk zo doorgaan want men handhaaft toch niet en anders heeft de burgemeester van Amsterdam wel weer alle begrip voor de """oprechte zorgen""" van de Amsterdamse jongeren over Palestina.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
en dan komen ze met 14/2 Opbbober
hou op hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Och, gezien hoe men zich nu al in alle onmogelijke bochten wringt om vooral maar niet toe te hoeven geven dat er 7 oktober staat en te beweren dat de foto bewerkt is en gezien het feit dat er openlijk vlaggen van verboden organisaties gevoerd worden bij demo's kunnen ze vrolijk zo doorgaan want men handhaaft toch niet en anders heeft de burgemeester van Amsterdam wel weer alle begrip voor de """oprechte zorgen""" van de Amsterdamse jongeren over Palestina.
Hou op met me! Hou me tegen, jongen! Hou me tegen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hou op met me! Hou me tegen, jongen! Hou me tegen!Nee sorry dat was ik als user . zo van hou op met dat beeld in mijn hoofd plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- vmi voor intimi -
Je ratelt een verhaal af over hoe er in Frankrijk mee wordt omgegaan, wat op zich he-le-maal niets met de technische argumenten van de Nederlandse tegenstemmers te maken heeft. Eigenlijk is het een grote non sequitur.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare claim. Mijn post is namelijk een inhoudelijke reactie op jouw claim, waarbij ik een tegenargument geef op jouw eerdere bewering dat het deze motie allemaal maar symboolpolitiek en onuitvoerbaar zou zijn. Vervolgens zet je die post in een zin weg. Het geeft vooral de indruk dat het je op de inhoud niet lukt.
Nee, dat doe ik niet. Ik haal aan dat de motie dus niet alleen over het verbieden van de Moslimbroederschap ging, maar ook andere organisaties, moskeeën of instanties die daar banden mee hebben. Ook benadruk ik welke juridische mogelijkheden zo een verbod nog meer geeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:38 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je ratelt een verhaal af over hoe er in Frankrijk mee wordt omgegaan, wat op zich he-le-maal niets met de technische argumenten van de Nederlandse tegenstemmers te maken heeft. Eigenlijk is het een grote non sequitur.
Wat zijn trannies?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb er een tijd gewoond en gewerkt, vond het zeer aangenaam, was heel schoon, heel veilig, en aperelaxed. Kwam een keer 's avonds na wat bier naar mijn hotel gelopen, liep een groepje trannies tegen het lijf, uitermate lollige nachte gehad. Wat mij niet beviel was het klimaat. Veel te warm en vochtig.
Dat laatste is dan ook een reden om zo'n jongen vooral wel met zo'n shirt rond te laten lopen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor meningen die je niet aanstaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
hou op hoor.
En je mag best tegen Israel en de wijze waarop die tekeer gaan daar protesteren. Maar om een dag van slachting en verkrachting te pakken als je slogan...
Niet echt goede PR.
En toch ben ik voor het wetsvoorstel van 24 juni 2026 voor het strafbaar stellen van verheerlijking van terrorisme. Dat staat wat mij betreft minimaal op gelijke voet met het strafbaar stellen van aanzetten/oproepen tot haat, geweld en discriminatie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook een reden om zo'n jongen vooral wel met zo'n shirt rond te laten lopen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor meningen die je niet aanstaan.
Ik heb moeite met hoe je "aanzetten/oproepen tot haat" definieert. Zo heb ik het niet op positieve discriminatie, waardoor mannen waarmee ik samenwerk geen toekomst hebben in dit werk. Maar als ik daar iets over zeg, dan kan dat aangemerkt worden als aanzetten/oproepen tot haat. Daarom kies ik voor free speech absolutism.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
En toch ben ik voor het wetsvoorstel van 24 juni 2026 voor het strafbaar stellen van verheerlijking van terrorisme. Dat staat wat mij betreft minimaal op gelijke voet met het strafbaar stellen van aanzetten/oproepen tot haat, geweld en discriminatie.
Nee bedankt, ik sla even over.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Chicks with Dicks, zou je keer moeten proberen
Waarom?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:54 schreef De_Bakster het volgende:
[..]
Dit is geen vvmu. Dit is terrorismeverheerlijking.
Oproepen tot geweld gebruiken tegen andersdenkenden zou echter zwaar bestraft mogen worden, want dat is geen grap. Er zijn namelijk altijd gekken te vinden die dat graag doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb moeite met hoe je "aanzetten/oproepen tot haat" definieert. Zo heb ik het niet op positieve discriminatie, waardoor mannen waarmee ik samenwerk geen toekomst hebben in dit werk. Maar als ik daar iets over zeg, dan kan dat aangemerkt worden als aanzetten/oproepen tot haat. Daarom kies ik voor free speech absolutism.
Prima. De Amerikanen hebben dit beter onder controle, en ook daar wordt oproepen tot geweld bestraft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld gebruiken tegen andersdenkenden zou echter zwaar bestraft mogen worden, want dat is geen grap. Er zijn namelijk altijd gekken te vinden die dat graag doen.
Jeetje, we zijn het een keer eens. Een smakeloze abjecte mening is ook een mening. Het wordt pas een probleem als je met het uiten van je mening andermans vrijheden geweld aan doet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook een reden om zo'n jongen vooral wel met zo'n shirt rond te laten lopen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor meningen die je niet aanstaan.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Chicks with Dicks, zou je keer moeten proberen
Neefjes van Pallies, denk ik. Ook zo’n denigrerend jeukwoord.quote:
Behalve als de President het doet en menigtes vervolgens het centrum van het bestuur bestormen en dreigen om de vice-president op te hangen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima. De Amerikanen hebben dit beter onder controle, en ook daar wordt oproepen tot geweld bestraft.
De eckte intellequetueel (met que ja) praat over dom- en bruinrechts.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Neefjes van Pallies, denk ik. Ook zo’n denigrerend jeukwoord.
Wat een zeldzaam irrelevante reactie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De eckte intellequetueel (met que ja) praat over dom- en bruinrechts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |