abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:21:13 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221564407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Singapore is best streng, maar zou daar best kunnen wonen denk ik. Zal mijn 7 odober :') shirt wel in de kast moeten laten denk ik maar soit.
Heb er een tijd gewoond en gewerkt, vond het zeer aangenaam, was heel schoon, heel veilig, en aperelaxed. Kwam een keer 's avonds na wat bier naar mijn hotel gelopen, liep een groepje trannies tegen het lijf, uitermate lollige nachte gehad. Wat mij niet beviel was het klimaat. Veel te warm en vochtig.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:21:58 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221564410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is ongeveer net zo een discussie als Pannekoeken, dat is zo basic dat dat overal wel altijd gegeten werd.
Net als sate
pi_221564417
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh ok, een mens is nooit te oud om te leren. De beste shoarma overigens die ik ooit gehad heb zat in de Karrenstraat in Den Bosch, en de uitbater was (drumroll) een Israeli. :')
Zit 'ie er nog? Ik wil best omrijden voor de beste shoarma.
pi_221564423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Tweede Kamer: Moslimbroederschap in Nederland verbieden - https://nos.nl/l/2606722

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-terecht-a4923270

Klopt :)
Dat zegt toch niks. De gevaarlijksten zijn degene die je niet ziet. Niet leden die bekend maken dat gekken zijn.
pi_221564441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:12 schreef raptorix het volgende:
Dat is ongeveer net zo een discussie als Pannekoeken, dat is zo basic dat dat overal wel altijd gegeten werd.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:13 schreef vul_maar_in het volgende:
Mijn koptische vrienden hebben tegen me gelogen :D

Maar goed, er stond niet "i love shoarma" op het shirt
Ach ja, ik vind het wel altijd grappig. Iedereen vindt dat ie shoarma/gyros/al pastor heeft uitgevonden, maar in feite is het allemaal gebaseerd op c.q. afgekeken van döner kebab :D
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221564442
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Tweede Kamer: Moslimbroederschap in Nederland verbieden - https://nos.nl/l/2606722

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-terecht-a4923270

Klopt :)
En drie keer raden wie er weer tegen stemde, de usual suspects + CDA.

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221564459
quote:
13s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag. Zelfs in de meeste strenge Islamitische landen is dit verboden..... :')

Dat CDA is ook niks Christelijks meer aan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 13 augustus 2026 @ 18:37:25 #208
485843 crew  Jippie
pi_221564502
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het is aangenomen, dat is het belangrijkste.

Denk dat dit soort keuzes zijn gebaseerd op 'voor wat, hoort wat'
pi_221564511
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 15:20 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Die warp-overley is toch wel problematisch imo. De tweede 'o' in de overlay ligt te hoog. Dat kan als de stof op die plek naar beneden getrokken is. Maar dan zou de ernaast liggende 't' ook lager moeten liggen dan in de overlay en zichtbaar onder de riem uit moeten komen.
Ik weet de exacte font ook niet. Ik weet alleen dat er een wel degelijk lettertypen zijn die dus zo vallen. 1:1 matchen is ook lastig want iPhone camera's zijn kut en je zit met belichting, hoek en hoe de stof valt.

Dat daar October staat is goed mogelijk. dat die c een R is lijkt mij onwaarschijnlijker want die ruimte tussenbeide is dan een stuk extremer dan bij de andere letters. Terwijl tussen de B en de E juist ziet dat het een font is dat letters graag heel dicht op elkaar drukt in sommige samenstellingen.

Je kan niet 100% zeker zeggen dat er October staat. Echter het is veel waarschijnlijker dat daar October staat dan Orober.
pi_221564519
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:37 schreef Jippie het volgende:
Ja ok. Maar het is wel zorgelijk dat toch een aanzienlijk aantal partijen blijkbaar geen gevaar in de Moslimbroederschap ziet.

Valt me vooral van de SP tegen.
pi_221564546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:41 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ja ok. Maar het is wel zorgelijk dat toch een aanzienlijk aantal partijen blijkbaar geen gevaar in de Moslimbroederschap ziet.

Valt me vooral van de SP tegen.
Zeer zorgwekkend, maar toch niks nieuws? D66/PRO hebben de (radicale) Islam ontarmt. En zijn zeer grote partijen in dit land.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:50:41 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221564569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:28 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag.
Daar zullen begrijpelijke redenen voor zijn.
Maar die worden dan weer nergens gepost.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221564595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:23 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Zit 'ie er nog? Ik wil best omrijden voor de beste shoarma.
Nee dat is voltooid verleden tijd helaas. Dezelfde uitbater heeft er ook nog een tijdje een gehad op de hoek van de Oude Vlijmense weg, maar ik ben inmiddels alweer een jaartje of 30 weg uit Den Bosch dus ik zou het echt niet weten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221564596
quote:

[..]
Hoe kun je hier nou tegen stemmen? Oprechte vraag. Zelfs in de meeste strenge Islamitische landen is dit verboden..... :')

Ach, jaren geleden lieten ze zelfs figuren met IS-vlaggen doodleuk door Den Haag marcheren...
pi_221564598
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Typisch.
pi_221564638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee die zijn er niet, het is een groepering die terrorisme aandrijft. Ze zijn niet voor niks verboden in de meeste islamitische landen. Je bent serieus suicidaal als je die lui hier vrijuit hun gang laat gaan. De banden met Qatar mogen trouwens ook wel eens herzien worden, want zij zijn de financiers van dit kankergezwel.
pi_221564762
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:55 schreef Toine51 het volgende:
Ach, jaren geleden lieten ze zelfs figuren met IS-vlaggen doodleuk door Den Haag marcheren...

Ja klopt, Jozias van Aartsen, een prominente VVD'er, en toenmalig burgemeester van Den Haag, vond het allemaal geen probleem. Het liep zelfs uit op een rel, die ook het internationale nieuws haalde. Als gevolg daarvan werden IS-vlaggen alsnog verboden.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221564767
quote:

[..]

Omdat men denkt dat dit Islamofoob en racistisch is daar worden dan weer een lading aan drogredenen voor aangesleept. Zoals we helaas weten is een aanzienlijk deel dat het electoraat dat simpelweg geen harde positie in durft te nemen tegen zelfs de radicale Islam. En als men het dan tóch een hele enkele keer doet gaat dat niet zonder meerdere keren uitvoerig te benadrukken dat echt niet allee moslims zo zijn en Islamisme iets anders dan Islam iets, etc. etc.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom reageer je niet meer op het onderstaande?

Je neemt eerst een uiterst opmerkelijke positie in, waarbij je het eigenlijk verdedigt dat iemand met een shirt rondloopt dat Islamitisch terreur viert, waarbij je ook nog eens niet nader genoemde groep mensen (Israëliërs? Joden?) wegzet als een 'vies hypocriet volk' en vervolgens negeer en mijdt je elke reactie op zo een post.

Het is wat mij betreft prima om controversiële standpunten in te nemen, maar als je vervolgens de discussie hierover weigert lijkt het vooral bedoelt om te provoceren zonder enig daadwerkelijke intentie voor een discussie.
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dus Palestijnen beginnen een oorlog en verliezen die oorlog en een shirtje met de referentie naar de aanslagen waarmee die oorlog begon, gericht op Israëlische burgers, acht jij gepast en slechts vrijheid van expressie? Bijzonder.
[..]
Tja, dat is natuurlijk een kwestie van waarheid of complottheorie.

We weten dat bepaalde sentimenten onder moslims ook aantoonbaar aanwezig zijn. Daar kunnen we dus rustig zulke sentimenten benoemen die breed onder moslims verspreid zitten. Bij Israëliërs (of Joden) is dat simpelweg net het geval en worden vaak dingen beweerd, die aantoonbaar onjuist zijn.

Zo ook de 'kritiek' van de user @:Harvest89, want een shirt dragen die verwijst naar aanslagen staat niet gelijk aan 'het niets mogen zeggen' over de tegenreactie van Israël. Het shirt duidt simpelweg op het omarmen van die aanslagen. Dus of deze user vindt terreurverheerlijking prima of zijn punt snijdt gewoon geen hout.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221564806
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:12 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja klopt, Jozias van Aartsen, een prominente VVD'er, en toenmalig burgemeester van Den Haag, vond het allemaal geen probleem. Het liep zelfs uit op een rel, die ook het internationale nieuws haalde. Als gevolg daarvan werden IS-vlaggen alsnog verboden.
Ach ja....Van Aartsen....dat was ook zo'n succesverhaal. Een ding weet ik wel....in NL rollen de ruggengraatloze incompetente beleidsmakers zo van de lopende band af. De nazi's hadden er 5 dagen voor nodig on NL tot overgave te dwingen, ik voorspel dat de moslims er nog geen 2 dagen voor nodig hebben.
pi_221564853
:')
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:38:34 #221
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221564918
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat men denkt dat dit Islamofoob en racistisch is daar worden dan weer een lading aan drogredenen voor aangesleept. Zoals we helaas weten is een aanzienlijk deel dat het electoraat dat simpelweg geen harde positie in durft te nemen tegen zelfs de radicale Islam. En als men het dan tóch een hele enkele keer doet gaat dat niet zonder meerdere keren uitvoerig te benadrukken dat echt niet allee moslims zo zijn en Islamisme iets anders dan Islam iets, etc. etc.
[..]
Waarom reageer je niet meer op het onderstaande?

Je neemt eerst een uiterst opmerkelijke positie in, waarbij je het eigenlijk verdedigt dat iemand met een shirt rondloopt dat Islamitisch terreur viert, waarbij je ook nog eens niet nader genoemde groep mensen (Israëliërs? Joden?) wegzet als een 'vies hypocriet volk' en vervolgens negeer en mijdt je elke reactie op zo een post.

Het is wat mij betreft prima om controversiële standpunten in te nemen, maar als je vervolgens de discussie hierover weigert lijkt het vooral bedoelt om te provoceren zonder enig daadwerkelijke intentie voor een discussie.
[..]

Ik heb zomaar een gevoel dat we toch niet echt nader tot mekaar komen Howard, ook herhaaldelijk op andere onderwerpen, ik bespaar me deze keer de moeite.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:39:22 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221564926
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee die zijn er niet, het is een groepering die terrorisme aandrijft. Ze zijn niet voor niks verboden in de meeste islamitische landen. Je bent serieus suicidaal als je die lui hier vrijuit hun gang laat gaan. De banden met Qatar mogen trouwens ook wel eens herzien worden, want zij zijn de financiers van dit kankergezwel.
Wacht eerst maar eens de reden af waarom die partijen tegen hebben gestemd. Dan kan men daarna met beschuldigingen gaan gooien.
pi_221564987
Wel weer bijzonder dat al die palliewappies die altijd de ene na de andere overduidelijke Gaza AI video's/foto's lopen te retweeten/posten nu plotseling enorm kritisch zijn en met allerlei kulsmoezen willen beweren dat een legitieme foto wel AI moet zijn... :')
pi_221565141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:45 schreef AchJa het volgende:
Wel weer bijzonder dat al die palliewappies die altijd de ene na de andere overduidelijke Gaza AI video's/foto's lopen te retweeten/posten nu plotseling enorm kritisch zijn en met allerlei kulsmoezen willen beweren dat een legitieme foto wel AI moet zijn... :')
Bizar he.
pi_221565202
quote:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:37 schreef Jippie het volgende:

[..]

Denk dat dit soort keuzes zijn gebaseerd op 'voor wat, hoort wat'
Bij dit soort moties is het altijd goed om naar de motivatie voor een stem te kijken. Door Wilders en consorten wordt het natuurlijk anders gespind maar de tegenstemmers hadden praktische en rechtstatelijke bezwaren:

- Praktisch: de motie zou symbolisch maar onuitvoerbaar zijn omdat de AIVD de Moslimbroederschap niet als formele beweging in Nederland ziet. Er is geen ledenadministratie en geen juridische entiteit en dus weet je niet wat je precies verbiedt.

- Rechtstatelijk: in Nederland is het aan de rechter, en niet aan de politiek, om organisaties te verbieden. Deze motie is daarom een schending van het principe van de scheiding der machten.

Om het nog mooier te maken ontraadde minister Aartsen (VVD) de motie omdat de AIVD en de MIVD geen acute dreiging van de moslimbroederschap in Nederland zagen.

Het wordt nu gebracht alsof de linkse partijen en het CDA fan van de moslimbroederschap zijn, maar in werkelijkheid hadden ze hele fundamentele technische bezwaren tegen deze motie voor de bühne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')