![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Achbekistan
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Ik zie dit wel 6-0 worden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"Omae wa mou shindeiru."
Pfff.
"Omae wa mou shindeiru."
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ja, daar krijg ik geen extra punten voor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Ach Ronaldo.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Ja, dat is irritant. Je krijgt nu net zoveel als iemand die 27-16 zei.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Ah, dat is nog anders dan bij Scorito. Daar is het gewoon alles of niets.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Hier is het tien punten als je de volledige score goed hebt. vijf punten als je de winnaar goed hebt, 2 punten als je doelpunten van een van de teams goed hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 23-06-2026 21:37:07 ]
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan maar in de vriezer gaan zitten.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik ga morgen in de
koelkast zitten.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat vind ik wel prettig aan de Nederlandse zomers/tijd
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan maar lichaamsdelen afhakken totdat je er wel in past.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Een stuk zuidelijker he
Hoe is het in Albanië?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:11 schreef H_T het volgende:[..]
Moet ik wel goed nadenken over de volgorde, want ik moet de hakbijl wel kunnen vasthouden natuurlijk
Details.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:11 schreef H_T het volgende:[..]
Moet ik wel goed nadenken over de volgorde, want ik moet de hakbijl wel kunnen vasthouden natuurlijk
Als iemand daarmee zou beginnen zou ik sowieso de benen nemen.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Zuidelijker en ook vrij oostelijk voor dezelfde tijdzone als NL. Hier heb je het rare fenomeen dat Corfu wat hier voor de westkust ligt een uur later is
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:20 schreef Koen66 het volgende:En alhoewel officieel een land met een moslim meerderheid waar ze vanaf de moskee staan te gillen :
Het moslimgeloof is hier stukken minder zichtbaar dan in NL, raar maar waar
Goh, moslims zijn niet allemaal hetzelfde. Echt schokkend om dit te vernemen.
Tijd voor een hydration break. Er is immers al zoveel gebeurd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ghana gaat het hierna natuurlijk helemaal omdraaien.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Als iemand de benen neemt kun je niks meer afhakken.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Albanië is het land van gummi moslims en hebben een scheiding van macht en geloof zoals het hoort.
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:34 schreef Koen66 het volgende:[..]
Albanië is het land van gummi moslims en hebben een scheiding van macht en geloof zoals het hoort.
Dat geldt voor de meeste moslims in Nederland ook.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Rondreis, vandaag al in hotel 6 aangekomen
Same shit, different day
SC hopper present
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Laat ik dan man en paard noemen, als de moslims in NL zich zo zouden uitten als die in dit land zou populisme een stuk minder makkelijk voet aan de grond krijgen
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:39 schreef Koen66 het volgende:[..]
Laat ik dan man en paard noemen, als de moslims in NL zich zo zouden uitten als die in dit land zou populisme een stuk minder makkelijk voet aan de grond krijgen
Uiteraard zitten er in Nederland moslims die zich schofterig gedragen. Daarbij ook een deel wat vanuit hun geloof aan anderen dingen wil gaan opleggen. Daarnaast heeft de islam elementen die gruwelijk zijn (waar vooral in het Midden-Oosten mensen er onder te leiden hebben), maar moslims zijn geen vaste entiteit waarin iedereen hetzelfde is.
Roepen dat 'de moslims in NL zich zo zouden uitten' tekent dat jij ze dus als één vaste homogene groep ziet. Dat getuigt van een nogal blinde vlek, waar veel mensen last van hebben. Van de kortzichtige mensen die elkaar lekker aanpraten dat een immens groot probleem is (het probleem is er absoluut wel, maar niet zo groot als diverse mensen denken) en diverse media die het lekker erin blijven stampen en politieke partijen die zo veel zieltjes kunnen winnen.
Dat is waar populisme vandaan komt, niet de ander.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die deed het vooral bij de patatgeneratie, die waren te lui om de benen te nemen.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:45 schreef Redefine het volgende:[..]
Uiteraard zitten er in Nederland moslims die zich schofterig gedragen. Daarbij ook een deel wat vanuit hun geloof aan anderen dingen wil gaan opleggen. Daarnaast heeft de islam elementen die gruwelijk zijn (waar vooral in het Midden-Oosten mensen er onder te leiden hebben), maar moslims zijn geen vaste entiteit waarin iedereen hetzelfde is.
Roepen dat 'de moslims in NL zich zo zouden uitten' tekent dat jij ze dus als één vaste homogene groep ziet. Dat getuigt van een nogal blinde vlek, waar veel mensen last van hebben. Van de kortzichtige mensen die elkaar lekker aanpraten dat een immens groot probleem is (het probleem is er absoluut wel, maar niet zo groot als diverse mensen denken) en diverse media die het lekker erin blijven stampen en politieke partijen die zo veel zieltjes kunnen winnen.
Dat is waar populisme vandaan komt, niet de ander.
Zucht
Het is hooguit dat het me opvalt, dat in een moslimland de moslims minder als moslim opvallen dan in een niet moslimland. Tuurlijk zijn niet alle moslims hetzelfde.
maar kennelijk kan ook dat niet meer gezegd worden en krijg ik door iets dat me alleen maar opvalt zowat een framing.
Ik ga verder genieten van dit moslimland
Same shit, different day
SC hopper present
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Auto.
OV is op wat bussen tussen grote steden vrijwel niet bestaand.
Laatste treinverbinding is paar jaar terug gestopt las ik
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
OV in de grote steden is best prima. Kost geen moer, waarbij als je instapt een mannetje langskomt om geld voor de rit op te halen. Knappe was dat er dan per halte heel veel mensen in en uitstappen, maar toch elke keer precies weten wie er al betaald heeft.
OV tussen de steden kennen ze daar nauwelijks. Maar wel vaste plekken aan randen van steden waarvandaan je met een kleine busje of grote touringcar naar andere steden kunt. Dat werkt overigens wel echt heel goed. Kost ook weer bijna niks. En je stapt en je betaald zodra je uitstapt.
Overigens wel er rekening mee houden dat de kleinere busjes ook gewoon pakketjes of boodschappen afgeven langs de route de chauffeur oudere mensen helpt oversteken
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:53 schreef Koen66 het volgende:[..]
Zucht
Het is hooguit dat het me opvalt, dat in een moslimland de moslims minder als moslim opvallen dan in een niet moslimland. Tuurlijk zijn niet alle moslims hetzelfde.
maar kennelijk kan ook dat niet meer gezegd worden en krijg ik door iets dat me alleen maar opvalt zowat een framing.
Ik ga verder genieten van dit moslimland

Omdat het precies bevestigd hoeveel mensen de huidige status van de wereld zien. En waardoor er juist zoveel onvrede is. Mensen willen zich niet verdiepen in andere mensen.
En framen doe je juist zelf he.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:59 schreef Koen66 het volgende:Tirana nog niet geweest, laatste 2 dagen pas.
Shkodër is een grote chaotische stad waar we alleen een mooie moskee, een brug en een kasteel bezocht hebben. En waar Google Maps me een eenrichtingsweg instuurde, gelijk een begripvolle aardige agent achter ons aan, niks geen boete
Het Rozafa kasteel buiten het centrum wat hoog ligt? Dat was heel mooi, vooral schitterend uitzicht.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:58 schreef Redefine het volgende:[..]
Omdat het precies bevestigd hoeveel mensen de huidige status van de wereld zien. En waardoor er juist zoveel onvrede is. Mensen willen zich niet verdiepen in andere mensen.
En framen doe je juist zelf he.
Ik had me vooraf fors verdiept in Albanië en wist dat het geloof hier erg vrij en relaxt beleefd wordt. Een moskee naast een kerk zonder wanklank. Mooi dat het kan.
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef BillDauterive het volgende:[..]
[..]
Vorig jaar had ik het er met een vriend over om op vakantie te gaan naar Albanië en hij zei dat we dan wel een auto nodig hadden, om het land door te komen.
Zijn die bussen snel genoeg om gebruik van te maken, of is het gewoon veel handiger om een auto te huren, als je door het land wilt reizen?
Voor mij is het puur omdat ik geen rijbewijs heb dat ik van het OV gebruik maak. Anders zou ik bij veel van mijn vakanties denk ik wel een auto huren. In een aantal landen is dat niet per se nodig. Polen bijvoorbeeld heeft een heel goed OV systeem waar je bij de meeste plekken wel goed kunt komen.
In Albanië zou ik altijd wel aanraden om een auto te huren. Eventueel een keer of een paar keer voor de ervaring dan zo'n dagtrip maken met zo'n busje. Anders ben je toch wel wat teveel gebonden aan de vertrektijden van die busjes. Zo moest ik bij mijn dagtrip terug vanuit Berat wel op tijd weer bij het busstation terug zijn om de laatste bus eind van de middag te halen, terwijl ik eigenlijk wel langer had willen blijven.
En sommige locaties zijn minder goed te bereiken met die busjes. Appolonia (oude stad) is bijvoorbeeld alleen met een overstap te bereiken als je vanuit het noorden komt.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef BillDauterive het volgende:[..]
[..]
Vorig jaar had ik het er met een vriend over om op vakantie te gaan naar Albanië en hij zei dat we dan wel een auto nodig hadden, om het land door te komen.
Zijn die bussen snel genoeg om gebruik van te maken, of is het gewoon veel handiger om een auto te huren, als je door het land wilt reizen?
Ik moet bekennen me daarin niet te hebben verdiept
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:08 schreef Koen66 het volgende:[..]
Ik had me vooraf fors verdiept in Albanië en wist dat het geloof hier erg vrij en relaxt beleefd wordt. Een moskee naast een kerk zonder wanklank. Mooi dat het kan.
Op veel plekken kan dat gelukkig ook. Overigens ook gewoon in de wijk in Amsterdam waar ik woonde, stonden een kerk en moskee vlakbij elkaar, nooit problemen.
Maar mooiste voorbeeld is Sarajevo, daar staan binnen een straal van 200? meter een moskee, christelijke kerk en een synagoge. En nul problemen.
Koen66
Sweet Lake City
Ik had de wegen hier overigens veeeel slechter verwacht. Uiteraard zijn er wegen met gaten maar veel minder dan ik dacht.
Prima rijden hier.
Ook zo'n onwaar vooroordeel dus
Same shit, different day
SC hopper present
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:10 schreef Redefine het volgende:[..]
Op veel plekken kan dat gelukkig ook. Overigens ook gewoon in de wijk in Amsterdam waar ik woonde, stonden een kerk en moskee vlakbij elkaar, nooit problemen.
Maar mooiste voorbeeld is Sarajevo, daar staan binnen een straal van 200? meter een moskee, christelijke kerk en een synagoge. En nul problemen.
In Bosnië zijn ze in de jaren 90 wel uitgevochten lijkt me
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:10 schreef Koen66 het volgende:Ik had de wegen hier overigens veeeel slechter verwacht. Uiteraard zijn er wegen met gaten maar veel minder dan ik dacht.
Prima rijden hier.
Ook zo'n onwaar vooroordeel dus

Ik vond ze toen ook veel minder slecht dan veel mensen roepen, waaronder ook mensen die er geweest zijn. Maar zal denk ik wel een verschil zitten bij de wegen tussen de grote steden. Waarschijnlijk zal het vooral slechter worden als je in het (noord)oosten bent.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:12 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Check! Duidelijk. Dan zal ik niet zo snel met die ene vriend naar Albanië gaan, want hij heeft een hekel aan in de auto zitten. Polen is misschien wel een betere optie. Ik wil nog altijd naar Danzig

Gdanks is een hele leuke stad

Veel te zien en vooral een hele toffe sfeer. Vanuit daar ook nog genoeg via dagtrips te bereiken. En ook nog prima te combineren met andere plaatsen in Polen zoals Poznan (niet super boeiend) en Warschau (verrassend leuk) en vanuit daaruit dan weer Wroclaw en natuurlijk Krakau.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:12 schreef Redefine het volgende:[..]
Ik vond ze toen ook veel minder slecht dan veel mensen roepen, waaronder ook mensen die er geweest zijn. Maar zal denk ik wel een verschil zitten bij de wegen tussen de grote steden. Waarschijnlijk zal het vooral slechter worden als je in het (noord)oosten bent.
Van Valbonë naar Krujë door de bergen heen, moest fors wat gaten ontwijken. Er was een betere weg maar die gaat door Kosovo. En dat vond de autoverhuurder geen leuk idee zonder bijbetaling
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:15 schreef Koen66 het volgende:[..]
Van Valbonë naar Krujë door de bergen heen, moest fors wat gaten ontwijken. Er was een betere weg maar die gaat door Kosovo. En dat vond de autoverhuurder geen leuk idee zonder bijbetaling
Dat zullen inderdaad de mindere wegen zijn ja. En door Kosovo heen is inderdaad niet iets wat gewaardeerd wordt door verhuurders etc

Sowieso kun je niet zomaar Kosovo in en uit vanaf elke plek.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De Poolse steden zijn geweldig ja
Maar die dagtrips zijn grotendeels juist ook weer naar steden. Vanuit Gdanks bijvoorbeeld naar Sopot. Of vanuit Poznan naar Torún wat een hele leuke stad is. Daarnaast vanuit Gdanks eventueel nog naar Malbork, niet een stad, maar wel een kasteel. Of naar de Westerplatte waar de eerste schoten gelost werden tijdens WOII.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Jij bent geloof ik wel al eens in Krakau geweest toch?
Vrienden van me vinden dat ik het woord "bijzonder" te vaak gebruik.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Auschwitz ben ik zelf niet geweest. Wel in andere voormalig concentratiekampen, plus dat ik Auschwitz wat teveel een trekpleister vind. Vooral dat je van te voren moet gaan reserveren etc.
Zoutmijn wel geweest, dat vind ik nog steeds een van de minste dagtrips die ik tijdens mijn reizen heb gemaakt. Buiten een paar mooie dingen (de ondergrondse kathedraal) niet de moeite waard. Wat vond jij daarvan?
Krakau zelf is
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik vind het bijzonder stom dat zij vinden dat jij het woord bijzonder bijzonder vaak gebruikt.
Stopwoordjes hebben we overigens allemaal, vaak zelfs nog in periodes. Heb een tijd gehad dat ik heel vaak in principe gebruikte. Maar nu nauwelijks nog, maar vast wel weer wat anders.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:29 schreef BillDauterive het volgende:[..]
in 2014 hoefde je nog niet te reserveren, anders was ik waarschijnlijk ook niet g egaan.
En de zoutmijn was best mooi, maar ook weer niet zo bijzonder, op de grote hal na.
Dat scheelde voor Auschwitz dan wel ja. Bij de zoutmijn is die grote hal (die kathedraal) mooi ja. Maar alles bij elkaar is het daar wel te commercieel.
Was toen erg lang wachten om met een kluitje mensen naar beneden te gaan. Slecht werkende audiosystemen, waarbij men deed alsof het net die dag niet goed werkte (terwijl bij de reviews er al jaren over wordt geklaagd). Slechte informatie vanuit de gidsen met 86 keer de grap 'you can take it with a pinch of salt' of dat je de muren kon likken voor het zout

En je werd een beetje er doorheen geduwd.
Ook alleen maar onbeschofte medewerkers daar, terwijl dat in Polen toch niet geheel gebruikelijk is. Polen hebben namelijk twee standen, super en oprecht vriendelijk of chagrijnig
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Er op gaan letten zorgt er inderdaad alleen maar voor dat je het meer gaat zeggen. Bijzonder stom dat zij er bij Billie op zo'n bijzondere manier op zijn gaan wijzen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja zodra je jezelf er bewust van bent dan wordt het voor jezelf bijzonder vervelend.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:35 schreef Koen66 het volgende:Hadden eigenlijk een combi Albanië - Montenegro - Noord Macedonië willen doen maar dan ben je echt alleen maar aan het rijden
Combi met Montenegro of combi met Macedonië had nog wel gekund*. Maar alle drie is wel erg veel voor twee weken ja, vooral omdat er niet overal echte snelwegen zijn en je veel door bergen heen moet. Vooral in Montenegro kom je niet zo snel van A naar B.

an eigenlijk ook meer het noorden van Albanië i.p.v. het hele land. Destijds dat i.i.g. zo gedaan. Zuiden moet ik nog een keer bezoeken in combi met noorden van Griekenland inclusief Corfu.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:39 schreef Redefine het volgende:[..]
Combi met Montenegro of combi met Macedonië had nog wel gekund*. Maar alle drie is wel erg veel voor twee weken ja, vooral omdat er niet overal echte snelwegen zijn en je veel door bergen heen moet. Vooral in Montenegro kom je niet zo snel van A naar B.

an eigenlijk ook meer het noorden van Albanië i.p.v. het hele land. Destijds dat i.i.g. zo gedaan. Zuiden moet ik nog een keer bezoeken in combi met noorden van Griekenland inclusief Corfu.
Noord Macedonië willen we een keer vanuit Thessaloniki doen, Meer van Ohrid is nu ook gesneuveld. Dan gelijk de laatste 'vinger' van Chalkidiki die we vorig jaar September misten omdat we terug moesten omdat m'n moeder was overleden
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:42 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Precies wat jij zegt, daar hadden we ook last van! Alleen heb ik die grap "take it with a pinch of salt" niet gehoord, omdat het audiosysteem toen nog slechter was :x
Ik heb het toen eigenlijk ook alleen maar gehoord omdat ik een aantal keer in de buurt stond van de gids en dus geen audio nodig had
Verder daar ook wel apart dat je aan het einde van de rondleiding allemaal dingen kan doen. Een treintje nemen, ergens omhoog, nog wat anders. Uiteraard allemaal met bijbetaling. Waarna je dan vervolgens eerst nog door de souvenirshop loopt en langs de trouwzaal! komt.
Om daarna dan daarna in een rij aan te sluiten om naar buiten te mogen. Of nou ja om aan te sluiten om het museum te kunnen bezoeken, maar dat werd door een medewerker daar afgeraden dus kon je daar doodleuk niet naartoe (je mocht er niet zelf naartoe lopen i.v.m. risico op verdwalen). Dan maar wachten tot je met een groepje 2 km verderop in een veel te kleine lift gepropt wordt om eruit te kunnen. Gelukkig ben ik zelf niet claustrofobisch, maar bijzonder was het wel
En dan kom je boven de grond uit zit je ondertussen een heel eind van het beginpunt af en mag je zelf maar uitzoeken hoe je weer de weg terugvindt. Wat dan gelukkig tegenwoordig met een
smartphone geen probleem meer is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 23:45 schreef Koen66 het volgende:[..]
Noord Macedonië willen we een keer vanuit Thessaloniki doen, Meer van Ohrid is nu ook gesneuveld. Dan gelijk de laatste 'vinger' van Chalkidiki die we vorig jaar September misten omdat we terug moesten omdat m'n moeder was overleden

Thessaloniki en Macedonië is goed te combineren ja. Zelf nog niet in Thessaloniki geweest. Die ga ik waarschijnlijk wel combineren met Bulgarije of vanuit daar beginnen en dan het noorden van Griekenland aandoen om te eindigen in zuid-Albanië.
Is iedereen al gefrituurd? Of valt het mee?
Ik moet vanmiddag naar de kapper, mag toch hopen dat ze daar airco hebben...
quote:
Op woensdag 24 juni 2026 12:09 schreef Arizona het volgende:Is iedereen al gefrituurd? Of valt het mee?
Ik zweet me te pletter.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Op woensdag 24 juni 2026 12:09 schreef Arizona het volgende:Is iedereen al gefrituurd? Of valt het mee?
Ik ben vanochtend naar kantoor geweest. Toen ik naar huis fietste was het gewoon veel te warm.
Over een paar uurtjes ga ik met een vriend naar een nieuwe café in de stad met als thema fantasy.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik drijf al weg. Kan vanavond mijn kleding wel uitwringen.
Fuck the EBU.
quote:
Zo kan je het ook zien ja.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Airco stuk
"Omae wa mou shindeiru."
Lieve mensen laten we met dit weer alsjeblieft iets heel belangrijks niet vergeten: Deodorant.
Ik zag in het centrum een jongen lopen met een lange broek en dikke lange trui. Zo, dat verdient respect.
quote:
Dat scheelt wel zonnebrand.
Ik zit al de hele dag naast de ventilator. Dat is vast niet al te gezond, maar je moet wat.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zolang je niet in de ventilator gaat zitten is er niets aan de hand.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar ook nog even serieus. Zolang er geen enorme hoeveelheid stof in die ventilator zit heeft het geen nadelige effecten voor je gezondheid.
quote:
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Dat heb ik ook even gedaan, maar dat zat toch niet lekker
Ik had vanmorgen voor de vorm ook nog even de tegels in de achtertuin natgespoten. Dat was na 10 minuten in de zon al weer kurkdroog overal, dus dat experiment had weinig resultaat.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Geeft ook zo'n herrie he.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 24 juni 2026 16:01 schreef Fred_B het volgende:Ik had vanmorgen voor de vorm ook nog even de tegels in de achtertuin natgespoten. Dat was na 10 minuten in de zon al weer kurkdroog overal, dus dat experiment had weinig resultaat.
Nou ja. Je moest het wel gedaan hebben om het zeker te weten he.
Ik las trouwens dat de hockeydames zich hebben gekwalificeerd voor de Olympische Spelen. Dat is in elk geval lekker op tijd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 24 juni 2026 17:04 schreef Fred_B het volgende:Ik las trouwens dat de hockeydames zich hebben gekwalificeerd voor de Olympische Spelen. Dat is in elk geval lekker op tijd.
Die kunnen nu wel profiteren van de vroegboekkorting ja.
quote:
Ze hebben in elk geval geen excuus om te laat te zijn bij de eerste wedstrijd.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Die heb je nu wel nodig, ja.
Fuck the EBU.
Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 24 juni 2026 @ 19:21:19
H_T
2733
quote:
Op woensdag 24 juni 2026 13:13 schreef ESF1Gamer het volgende:[..]
Ik ben vanochtend naar kantoor geweest. Toen ik naar huis fietste was het gewoon veel te warm.
Over een paar uurtjes ga ik met een vriend naar een nieuwe café in de stad met als thema fantasy.
Geinig, hoe heet dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:
"Het komt niet, het spijt ons."?
"Omae wa mou shindeiru."
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Nu snap ik waarom het altijd zo snel bezorgd wordt.
Fuck the EBU.
Volksliederengenot.
"Omae wa mou shindeiru."
Nog best lastig welke wedstrijd we moeten kijken.
Ik heb hem nu op de beste landen Zwitserland-Canada gezet.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Dit was al een uur buitenspel.
quote:
Op donderdag 25 juni 2026 07:34 schreef Redefine het volgende:Zuid-Afrika dat er in de eerste wedstrijd helemaal niets van kon haalt uiteindelijk de tweede ronde. Bijzonder.
En terwijl Oranje in de tweede ronde tegen Brazilië of Marokko moet heb je nu dus ook Canada - Zuid-Afrika

Ik hoop dat Marokko er vlug uit ligt.
"Omae wa mou shindeiru."
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Als ze tegen Nederland moeten wel ja

Anders mogen ze van mij gewoon doorgaan. Al hangt het een beetje van de tegenstander af.
Hebben we vannacht nog een beetje kunnen slapen?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik denk het wel. Ik schrok om kwart voor 5 wakker van iets dat viel.
Vervolgens met zaklamp op onderzoek uit gegaan, maar kon niks vinden dat was gevallen.
Fuck the EBU.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Vrij kort uiteindelijk. Om 6 uur vanochtend begon er in de straat een enorm concert van blaffende honden. Waarschijnlijk kwam er een hert voorbij ofzo. Maar toen was het nog steeds warm, dus was ik wel gelijk wakker.
quote:
Op donderdag 25 juni 2026 07:39 schreef Redefine het volgende:[..]
Als ze tegen Nederland moeten wel ja

Anders mogen ze van mij gewoon doorgaan. Al hangt het een beetje van de tegenstander af.
Tegen Osterdahl mogen ze wel door. Japan zou ik wel leuk vinden als die ver komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]