![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Achbekistan
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Ik zie dit wel 6-0 worden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"Omae wa mou shindeiru."
Pfff.
"Omae wa mou shindeiru."
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ja, daar krijg ik geen extra punten voor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Ach Ronaldo.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Ja, dat is irritant. Je krijgt nu net zoveel als iemand die 27-16 zei.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Ah, dat is nog anders dan bij Scorito. Daar is het gewoon alles of niets.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Hier is het tien punten als je de volledige score goed hebt. vijf punten als je de winnaar goed hebt, 2 punten als je doelpunten van een van de teams goed hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 23-06-2026 21:37:07 ]
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan maar in de vriezer gaan zitten.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik ga morgen in de
koelkast zitten.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat vind ik wel prettig aan de Nederlandse zomers/tijd
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan maar lichaamsdelen afhakken totdat je er wel in past.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Een stuk zuidelijker he
Hoe is het in Albanië?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:11 schreef H_T het volgende:[..]
Moet ik wel goed nadenken over de volgorde, want ik moet de hakbijl wel kunnen vasthouden natuurlijk
Details.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:11 schreef H_T het volgende:[..]
Moet ik wel goed nadenken over de volgorde, want ik moet de hakbijl wel kunnen vasthouden natuurlijk
Als iemand daarmee zou beginnen zou ik sowieso de benen nemen.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Zuidelijker en ook vrij oostelijk voor dezelfde tijdzone als NL. Hier heb je het rare fenomeen dat Corfu wat hier voor de westkust ligt een uur later is
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:20 schreef Koen66 het volgende:En alhoewel officieel een land met een moslim meerderheid waar ze vanaf de moskee staan te gillen :
Het moslimgeloof is hier stukken minder zichtbaar dan in NL, raar maar waar
Goh, moslims zijn niet allemaal hetzelfde. Echt schokkend om dit te vernemen.
Tijd voor een hydration break. Er is immers al zoveel gebeurd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ghana gaat het hierna natuurlijk helemaal omdraaien.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Als iemand de benen neemt kun je niks meer afhakken.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Albanië is het land van gummi moslims en hebben een scheiding van macht en geloof zoals het hoort.
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:34 schreef Koen66 het volgende:[..]
Albanië is het land van gummi moslims en hebben een scheiding van macht en geloof zoals het hoort.
Dat geldt voor de meeste moslims in Nederland ook.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Rondreis, vandaag al in hotel 6 aangekomen
Same shit, different day
SC hopper present
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Laat ik dan man en paard noemen, als de moslims in NL zich zo zouden uitten als die in dit land zou populisme een stuk minder makkelijk voet aan de grond krijgen
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 22:39 schreef Koen66 het volgende:[..]
Laat ik dan man en paard noemen, als de moslims in NL zich zo zouden uitten als die in dit land zou populisme een stuk minder makkelijk voet aan de grond krijgen
Uiteraard zitten er in Nederland moslims die zich schofterig gedragen. Daarbij ook een deel wat vanuit hun geloof aan anderen dingen wil gaan opleggen. Daarnaast heeft de islam elementen die gruwelijk zijn (waar vooral in het Midden-Oosten mensen er onder te leiden hebben), maar moslims zijn geen vaste entiteit waarin iedereen hetzelfde is.
Roepen dat 'de moslims in NL zich zo zouden uitten' tekent dat jij ze dus als één vaste homogene groep ziet. Dat getuigt van een nogal blinde vlek, waar veel mensen last van hebben. Van de kortzichtige mensen die elkaar lekker aanpraten dat een immens groot probleem is (het probleem is er absoluut wel, maar niet zo groot als diverse mensen denken) en diverse media die het lekker erin blijven stampen en politieke partijen die zo veel zieltjes kunnen winnen.
Dat is waar populisme vandaan komt, niet de ander.