Wel veel posts op korte tijd. Maar volgens mij vooral users en crew. Weinig tot geen admins.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:25 schreef Caland het volgende:
Inmiddels in topic 4, terecht
En Danny zag dat het goed was
Mis je niks aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zit niet op discord. Ik weet niet eens eigenlijk wat dat precies isdoet er niet toe. Het is zonde maar, zo gaan die dingen.
Djeez, jij ook al. Tot ziens en het ga je goed!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Was niet meer van plan om hier te reageren maar zag bij toeval dat nu ook Straatcommando zijn account aan de wilgen heeft gehangen.
Bedankt Straatcommando, voor alle jaren bikkelen!
Ongetwijfeld dat half FOK! ergens in appgroepen, discords of whatever zit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:14 schreef kwiwi het volgende:
Half FOK! zit inmiddels op Discord toch?
Kom hier zelf ook nog maar weinig, omdat de meeste leuke/normale users inmiddels weg zijn. De users die hier nu nog zitten voel ik me grotendeels totaal niet meer mee verbonden; een kleine groep die niks anders meer in het leven lijken te hebben dan FOK!.
Dat en plein public afvallen van een (goede) FA door Danny, waarna SC vervolgens z'n hele account opdoekt, is bij vele users in het verkeerde keelsgat geschoten zo te zien. En begrijpelijk ook wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:28 schreef Gibson88 het volgende:
Reeks 4 alweer. Dit gaat wel ontzettend hard
Heeft Danny zijn account op anoniem gezet ? Of lees ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat en plein public afvallen van een (goede) FA door Danny, die vervolgens z'n hele account opdoekt, is bij vele users in het verkeerde keelsgat geschoten zo te zien. En begrijpelijk ook wel.
Je leest het goed, maar ik bedoelde het andersquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heeft Danny zijn account op anoniem gezet ? Of lees ik dat verkeerd?
Danny gaat de gevolgen van Straatgate wel merken denk ik, qua abo's/donaties/leegloop.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat en plein public afvallen van een (goede) FA door Danny, die vervolgens z'n hele account opdoekt, is bij vele users in het verkeerde keelsgat geschoten zo te zien. En begrijpelijk ook wel.
Ja, nadat SC het verzoek heeft ingediend om op anoniem te gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heeft Danny zijn account op anoniem gezet ? Of lees ik dat verkeerd?
Ik moest die post van Danny waar hij basically Straatcommando onder de gooit 3X lezen om het door te laten dringenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat en plein public afvallen van een (goede) FA door Danny, waarna SC vervolgens z'n hele account opdoekt, is bij vele users in het verkeerde keelsgat geschoten zo te zien. En begrijpelijk ook wel.
Danny sloopt zijn eigen forumquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Danny gaat de gevolgen van Straatgate wel merken denk ik, qua abo's/donaties/leegloop.
Je weet natuurlijk niet wat er achter de schermen is gebeurt hé.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat en plein public afvallen van een (goede) FA door Danny, waarna SC vervolgens z'n hele account opdoekt, is bij vele users in het verkeerde keelsgat geschoten zo te zien. En begrijpelijk ook wel.
Maar dat hij wel het account verwijderd maar niet de moeite neemt voor een paar woorden in MED zegt een hoop over het karakterquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat er achter de schermen is gebeurt hé.
Hij had zelf in zijn profiel staan dat zijn account verwijderd moet worden. En als hij dat eist dan dient Danny dat gewoon te doen in het kader van de AVG wet.
Ik weet ook niet hoe dat stuk is verlopen. Maar wel dat Danny hem niet uit zichzelf verwijderd heeft. En zo komt jouw post wel over nu.
Tja... Vind ik ook wel wat van.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar dat hij wel het account verwijderd maar niet de moeite neemt voor een paar woorden in MED zegt een hoop over het karakter
Je kan niet iemand onder de bus gooien en vervolgens speechen op de uitvaart hoe fantastisch iemand was. Dus wat dat betreft was een MED ook ongeloofwaardig geweest.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar dat hij wel het account verwijderd maar niet de moeite neemt voor een paar woorden in MED zegt een hoop over het karakter
Hij is persoonlijk bedankt. Wat is het nut van een MED bericht dat SC toch niet gaat lezen omdat ie er niet meer is?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Danny heeft er wel voor gekozenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hij had zelf in zijn profiel staan dat zijn account verwijderd moet worden. En als hij dat eist dan dient Danny dat gewoon te doen in het kader van de AVG wet.
Ik weet ook niet hoe dat stuk is verlopen. Maar wel dat Danny hem niet uit zichzelf verwijderd heeft. En zo komt jouw post wel over nu.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Yvonne had het ook kunnen doen natuurlijk. Of desnoods Breuls. Yvonne is toch meer van het forum waar Danny van de FP isquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan niet iemand onder de bus gooien en vervolgens speechen op de uitvaart hoe fantastisch iemand was. Dus wat dat betreft was een MED ook ongeloofwaardig geweest.
Houd toch op zeg. Er is niemand onder de bus gegooid.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik moest die post van Danny waar hij basically Straatcommando onder de gooit 3X lezen om het door te laten dringen
Heb ik wat verkeerds gezegd?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk de post van Sunshine1982
naja is het toch ook wel. Het blijft gewoon zijn website. En mag er mee omgaan hoe die wiltquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:47 schreef greysbones het volgende:
FOK! Lijkt een dictatuur op deze wijze
Inmiddels zijn we er toch echt bijna niet meer. In de topics waar ik actief ben (of graag lees/las)zit nauwelijks nog leven, je zit daar overal nog met een heel klein clubje actieve users. Users lopen en masse weg en de laatste echt nieuwe aanwas kwam toen het Viva-forum leek te gaan verdwijnen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:44 schreef over_hedge het volgende:
Dat topic wat gister voorbij kwam van 10 jaar geleden is wel een mooie.
Niks veranderd in 10 jaarEnige voordeel, toen was het ook al zo goed als dood als je het topic moet geloven en 10 jaar verder zijn we er nog
Jij denkt dat bedrijven een democratisch systeem hebben ofwa?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:47 schreef greysbones het volgende:
FOK! Lijkt een dictatuur op deze wijze
En als dat de weg is die Danny in wil gaan
Good luck
Stem jij nooit als je gaat shoppen bij de supermarkt?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij denkt dat bedrijven een democratisch systeem hebben ofwa?
Ja dat klopt. Maar bedoel "dictatuur" is niet zo gek. Is gewoon een bedrijf met een eigenaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Inmiddels zijn we er toch echt bijna niet meer. In de topics waar ik actief ben (of graag lees/las)zit nauwelijks nog leven, je zit daar overal nog met een heel klein clubje actieve users. Users lopen en masse weg en de laatste echt nieuwe aanwas kwam toen het Viva-forum leek te gaan verdwijnen.
Dictatuur is het altijd geweest idd, en dat was ook prima (in de hoogtijdagen).quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
naja is het toch ook wel. Het blijft gewoon zijn website. En mag er mee omgaan hoe die wiltDus in die zin is het een dictatuur. Maar dat is vrijwel elke website
Als user kan je het accepteren. Of niet (meer) op de website komen.
Bij de Albert Heijn is er niet één persoon die alle beslissingen neemt hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:53 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Stem jij nooit als je gaat shoppen bij de supermarkt?
Doe normaal. Die post was niks geen constructieve kritiek maar gewoon één grote persoonlijke aanval.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Houd toch op zeg. Er is niemand onder de bus gegooid.
Hij post letterlijk een reactie waarin die aangeeft dat mods op basis van policy moeten modereren i.p.v. naar persoonlijke mening, en dat hij ziet dat scheldende mensen in bescherming worden genomen.
"Onder de bus gooien"... man, ik dacht dat ik me weleens aanstelde..
Sterker nog: die luisteren héél goed naar de behoefte van de klant!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn is er niet één persoon die alle beslissingen neemt hoor.
Dat zijn de aandeelhouders, de geldschieters, die bepalen mede het beleid.
Als er een klant zou roepen dat ie best vindt dat ie tussen de courgettes mag kakken en dat vervolgens doet, dan zouden andere klanten daarvan zeggen dat ze dat onfatsoenlijk vinden en de Albert Heijn zou daar op acteren, zelfs als in de policy niet expliciet zou staan dat je de winkel niet onder mag schijten.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Sterker nog: die luisteren héél goed naar de behoefte van de klant!
Nou ja, dat is een groot voordeel van deze hele soap, de straten zijn er een stuk veiliger op geworden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:53 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Stem jij nooit als je gaat shoppen bij de supermarkt?
Communicatief is Danny nooit de sterkste geweest, maar ik zie weinig mis met zijn reactie, m.u.v. dat het misschien wat netter had gekund. De kern van het verhaal blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Doe normaal. Die post was niks geen constructieve kritiek maar gewoon één grote persoonlijke aanval.
Dit soort reacties zijn tegenwoordig vaker regel dan uitzondering. En je dan afvragen waarom.het forum ongezellig is.quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn tegenwoordig vaker regel dan uitzondering. En je dan afvragen waarom.het forum ongezellig is.
Als mijn manager op die toon tegen me gaat lopen speechen loop ik de tent uit. En andere collega's met me. Gewoon absolutely not done, die postquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Communicatief is Danny nooit de sterkste geweest, maar ik zie weinig mis met zijn reactie, m.u.v. dat het misschien wat netter had gekund. De kern van het verhaal blijft hetzelfde.
Er worden mensen geband op basis van redenen die buiten de regels om worden verzonnen, men is dan boos dat dat wordt teruggedraaid... als SC zijn vehaal gewoon achter de schermen had gehouden, was die reactie ook nooit geplaatst in FB. Ik ga ook niet constant kritiek leveren op het bedrijfsbeleid waar ik werk tijdens klantenbezoeken. Dat houd ik gewoon 1-op-1 met de werkgever.
Welk deel van Danny's reactie was "fout"? Het zijn gewoon valide opmerkingen die inderdaad niet heel netjes zijn verwoord.
Vertaal je dat naar 'hier' dan zouden de klanten die zeggen dat ze het onfatsoenlijk vinden door de leiding de winkel uit gesodemieterd worden voor zover ze niet zelf weg zouden gaan en hebben de courgettekakkers de winkel helemaal voor zichzelf, want mensen die tussen de courgettes kakken realiseren wel trafficquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een klant zou roepen dat ie best vindt dat ie tussen de courgettes mag kakken en dat vervolgens doet, dan zouden andere klanten daarvan zeggen dat ze dat onfatsoenlijk vinden en de Albert Heijn zou daar op acteren, zelfs als in de policy niet expliciet zou staan dat je de winkel niet onder mag schijten.
Terechte klacht. Liegen over longkanker en de hele dagen een beetje thuis zitten op de kosten van de baas omdat hij een burnout faked. Dus hij krijgt nog betaald om hier te posten ook. Het hele systeem leegtrekken en maar klagen over de handen die hem voeden.quote:
Zou het iets met de inhoud van je posts te maken kunnen hebben denk je?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn tegenwoordig vaker regel dan uitzondering. En je dan afvragen waarom.het forum ongezellig is.
En die zogenaamde burnout werd voorafgegaan door een boreout, omdat hij zogenaamd altijd AI gebruikt voor werkquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Terechte klacht. Liegen over longkanker en de hele dagen een beetje thuis zitten op de kosten van de baas omdat hij een burnout faked. Dus hij krijgt nog betaald om hier te posten ook. Het hele systeem leegtrekken en maar klagen over de handen die hem voeden.
Dan ben je nog niet op veel uitvaarten geweest.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:46 schreef Piles het volgende:
Je kan niet iemand onder de bus gooien en vervolgens speechen op de uitvaart hoe fantastisch iemand was
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan ben je nog niet op veel uitvaarten geweest.
Nadat ze eerst nog even gedoneerd hebben zodat de jaarplaats weer veilig gesteld isquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Vertaal je dat naar 'hier' dan zouden de klanten die zeggen dat ze het onfatsoenlijk vinden door de leiding de winkel uit gesodemieterd worden voor zover ze niet zelf weg zouden gaan en hebben de courgettekakkers de winkel helemaal voor zichzelf, want mensen die tussen de courgettes kakken realiseren wel traffic
Nee. Een reactie plaatsen is een eigen keuze. Er is niemand die je met een geweer iets dwingt te doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou het iets met de inhoud van je posts te maken kunnen hebben denk je?Als meerdere users los van elkaar de zelfde reacties in verschillende topics op je posts maken. Wie weet ligt het dan wel niet aan die users. Maar aan je zelf? Zomaar een idee.
Maar in dit geval is de klanten verteld dat ze degene die in de winkel schijt maar moeten negeren, en de winkelmedewerkers die de wildpoeper hebben weggestuurd worden achteraf overruled door de directeur, want ze hadden hem niet weg mogen sturen. En als ze dat niet bevalt moeten ze maar wat anders gaan doen!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een klant zou roepen dat ie best vindt dat ie tussen de courgettes mag kakken en dat vervolgens doet, dan zouden andere klanten daarvan zeggen dat ze dat onfatsoenlijk vinden en de Albert Heijn zou daar op acteren, zelfs als in de policy niet expliciet zou staan dat je de winkel niet onder mag schijten.
Fijn dat je zelf de vinger op de zere plek legtquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:04 schreef Mikeytt het volgende:
Communicatief is Danny nooit de sterkste geweest, maar ik zie weinig mis met zijn reactie, m.u.v. dat het misschien wat netter had gekund. De kern van het verhaal blijft hetzelfde.
We kunnen niet iedereen toegang tot de winkel ontzeggen die een beetje buiten de norm looptquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Vertaal je dat naar 'hier' dan zouden de klanten die zeggen dat ze het onfatsoenlijk vinden door de leiding de winkel uit gesodemieterd worden voor zover ze niet zelf weg zouden gaan en hebben de courgettekakkers de winkel helemaal voor zichzelf, want mensen die tussen de courgettes kakken realiseren wel traffic
Hij had dat beter gewoon intern gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er worden mensen geband op basis van redenen die buiten de regels om worden verzonnen, men is dan boos dat dat wordt teruggedraaid... als SC zijn vehaal gewoon achter de schermen had gehouden, was die reactie ook nooit geplaatst in FB. Ik ga ook niet constant kritiek leveren op het bedrijfsbeleid waar ik werk tijdens klantenbezoeken. Dat houd ik gewoon 1-op-1 met de werkgever.
Welk deel van Danny's reactie was "fout"? Het zijn gewoon valide opmerkingen die inderdaad niet heel netjes zijn verwoord.
Ja reactie plaatsen is een eigen keuze. Misschien moet je dan de keuze maken om het eens niet te doen omdat je zelf precies weet waar je mee bezig bent.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Een reactie plaatsen is een eigen keuze. Er is niemand die je met een geweer iets dwingt te doen.
De maatschappij wordt steeds softer en kan nergens meer tegen.
Ik weet het...quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Laten we die sneu act nou eens gewoon negeren. Don’t feed the …
Fysieke schade =! hurt feelings.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, vanuit beiden kanten. In allerlei topics het beleid afzeiken is ook niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij had dat beter gewoon intern gecommuniceerd.
Nee. Er is een groep die bepaalde meningen monddood willen maken, en daar deed SC niets tegen terwijl het tegen de regels is. Vrij openlijk ook als je het FB topic volgt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:15 schreef over_hedge het volgende:
Ja reactie plaatsen is een eigen keuze. Misschien moet je dan de keuze maken om het eens niet te doen omdat je zelf precies weet waar je mee bezig bent.
Ja dat topic volg ik. Dat topic waarbij je boos werd en daarom expres meer propaganda ging posten. En zelf blij was met een aanval op Kiev. Dat topic toch?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Er is een groep die bepaalde meningen monddood willen maken, en daar deed SC niets tegen terwijl het tegen de regels is. Vrij openlijk ook als je het FB topic volgt.
Om dit even wat breder te trekken:quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat is 1 van de topics waar de dubbele standaard van SC goed te zien was.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat topic volg ik. Dat topic waarbij je boos werd en daarom expres meer propaganda ging posten. En zelf blij was met een aanval op Kiev. Dat topic toch?
Een forum is geen kruidenier.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om dit even wat breder te trekken:
De kruidenier wordt langzaam vervangen door een nieuw fenomeen: De supermarkt. Een mooi, nieuw concept. Steeds meer supermarkten worden uit de grond gestampt, the sky is the limit. Super handig, je kunt er van alles en nog wat kopen. Sommige supermarkten specialiseren zich, anderen gaan voor het meest ruime aanbod en vrijuit winkelen. Er is er altijd eentje die het het beste doet.
Maar hee, plots is daar ineens een nieuwe ontwikkeling. Online bestellen. Het wordt gezien, maar helaas weten de meeste supermarkten niet goed om te gaan met deze ontwikkeling en zo verliezen ze terrein. Het worden er langzaam minder en het enige wat overblijft zijn een paar grote Amerikaanse ketens zonder ziel en deze supermarkt, indertijd de grootste van Nederland.
Helaas wordt van vrijheid ook op een slechte manier gebruik gemaakt. Bij de bak courgettes zitten mensen er de hele tijd met hun handen in te graaien en dan de courgettes weer terug te leggen. En het wordt steeds erger. Mensen die eerst even a la Joachim Low aan hun ballen gaan krabben alvoor ze de courgettes aanraken. Er wordt wel eens foei gezegd, maar daar blijft het bij. Het wordt steeds erger, tot op een dag iemand gewoon naar die bak courgettes loopt en ze onder loopt te kakken. Andere klanten zien dit allemaal gebeuren in die ooit zo gezellige supermarkt, die inmiddels vrijwel de enige van zijn soort is. Een alternatief is er dus niet.
Zodoende hoopt men dat er wat gedaan wordt. De mondige klanten stappen naar de bedrijfsleider, maar die heeft de macht niet om iemand uit het pand te verwijderen. Hij kan hoogstens met de poepschep steeds maar de stront opruimen van die ene 'klant'. Uiteindelijk komen er een paar van dat soort figuren die steeds de boel onder kakken en de bedrijfsleider stapt maar naar de regiomanager. Die heeft wel het recht om mensen het pand uit te zetten. Dat doet hij. Alleen vervolgens draait de algemeen directeur dit verbod van hoger hand terug. Wel treedt de algemeen directeur op tegen mensen die de winkel een schijtwinkel vinden of deze persoon een schijtluis noemen (of misschien nog wel wat ergere scheldwoorden), want dat is slecht gedrag.
Als de regiomanager, die goed klantcontact heeft, vervolgens gemor van de klanten aanhoort zegt hij 'sorry, ik heb alles geprobeerd, maar helaas heb ik het niet kunnen doen'. Vervolgens geeft de algemeen directeur hem publiekelijk de wind van voren, want kakken tussen de courgettes is niet verboden volgens de winkelpolicy. Dit alles in een winkel die ooit zo mooi was, nu totaal ondergekakt. En alternatieven zijn er niet, behalve online winkelen of de grote Amerikaanse malls, of het totaal verlaten winkelpand aan de andere kant van het dorp.
Dat is een beetje de situatie. Het is schrijnend, mensen hopen dat het op de een of andere manier beter wordt, van de mensen die dagelijks poep staan te scheppen tot de mensen die er gewoon gezellig hopen te winkelen, terwijl er ook geen alternatief is waardoor mensen of kunnen besluiten maar niet meer te gaan of voor extreem onpersoonlijke troep te kiezen, of het accepteren en er tussendoor proberen te banjeren. Dat alles terwijl de financiële situatie ook niet echt top is en er eigenlijk dringend geld nodig is, waarbij er voor die courgettes het liefst nog wat toeslag gevraagd wordt. In die moeilijke situatie is er iemand die wat zou kunnen bewerkstelligen die het gevoel van de ontevreden mensen bevestigt, en die wordt dan voor het gevoel van al deze mensen geschoffeerd. Niet heel gek dat er dan onvrede is, zou ik zeggen.
Eerlijk is eerlijk, ik ben het niet altijd met je eens maar dit is wel een juweel van een post.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De kruidenier wordt langzaam vervangen door een nieuw fenomeen: De supermarkt. Een mooi, nieuw concept. Steeds meer supermarkten worden uit de grond gestampt, the sky is the limit. Super handig, je kunt er van alles en nog wat kopen. Sommige supermarkten specialiseren zich, anderen gaan voor het meest ruime aanbod en vrijuit winkelen. Er is er altijd eentje die het het beste doet.
Maar hee, plots is daar ineens een nieuwe ontwikkeling. Online bestellen. Het wordt gezien, maar helaas weten de meeste supermarkten niet goed om te gaan met deze ontwikkeling en zo verliezen ze terrein. Het worden er langzaam minder en het enige wat overblijft zijn een paar grote Amerikaanse ketens zonder ziel en deze supermarkt, indertijd de grootste van Nederland.
Helaas wordt van vrijheid ook op een slechte manier gebruik gemaakt. Bij de bak courgettes zitten mensen er de hele tijd met hun handen in te graaien en dan de courgettes weer terug te leggen. En het wordt steeds erger. Mensen die eerst even a la Joachim Low aan hun ballen gaan krabben alvoor ze de courgettes aanraken. Er wordt wel eens foei gezegd, maar daar blijft het bij. Het wordt steeds erger, tot op een dag iemand gewoon naar die bak courgettes loopt en ze onder loopt te kakken. Andere klanten zien dit allemaal gebeuren in die ooit zo gezellige supermarkt, die inmiddels vrijwel de enige van zijn soort is. Een alternatief is er dus niet.
Zodoende hoopt men dat er wat gedaan wordt. De mondige klanten stappen naar de bedrijfsleider, maar die heeft de macht niet om iemand uit het pand te verwijderen. Hij kan hoogstens met de poepschep steeds maar de stront opruimen van die ene 'klant'. Uiteindelijk komen er een paar van dat soort figuren die steeds de boel onder kakken en de bedrijfsleider stapt maar naar de regiomanager. Die heeft wel het recht om mensen het pand uit te zetten. Dat doet hij. Alleen vervolgens draait de algemeen directeur dit verbod van hoger hand terug. Wel treedt de algemeen directeur op tegen mensen die de winkel een schijtwinkel vinden of deze persoon een schijtluis noemen (of misschien nog wel wat ergere scheldwoorden), want dat is slecht gedrag.
Als de regiomanager, die goed klantcontact heeft, vervolgens gemor van de klanten aanhoort zegt hij 'sorry, ik heb alles geprobeerd, maar helaas heb ik het niet kunnen doen'. Vervolgens geeft de algemeen directeur hem publiekelijk de wind van voren, want kakken tussen de courgettes is niet verboden volgens de winkelpolicy. Dit alles in een winkel die ooit zo mooi was, nu totaal ondergekakt. En alternatieven zijn er niet, behalve online winkelen of de grote Amerikaanse malls, of het totaal verlaten winkelpand aan de andere kant van het dorp.
Dat is een beetje de situatie. Het is schrijnend, mensen hopen dat het op de een of andere manier beter wordt, van de mensen die dagelijks poep staan te scheppen tot de mensen die er gewoon gezellig hopen te winkelen, terwijl er ook geen alternatief is waardoor mensen of kunnen besluiten maar niet meer te gaan of voor extreem onpersoonlijke troep te kiezen, of het accepteren en er tussendoor proberen te banjeren. Dat alles terwijl de financiële situatie ook niet echt top is en er eigenlijk dringend geld nodig is, waarbij er voor die courgettes het liefst nog wat toeslag gevraagd wordt. In die moeilijke situatie is er iemand die wat zou kunnen bewerkstelligen die het gevoel van de ontevreden mensen bevestigt, en die wordt dan voor het gevoel van al deze mensen geschoffeerd. Niet heel gek dat er dan onvrede is, zou ik zeggen.
Beetje jammer alleen dat je reactie dan is: Nu ga ik het lekker expres nog meer doen!!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, dat is 1 van de topics waar de dubbele standaard van SC goed te zien was.
Een forum is toch geen café.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan vervang je kruidenier door café of zo.
Dat was de reactie alleen niet. Dat is jouw aanname.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat je reactie dan is: Nu ga ik het lekker expres nog meer doen!!
Niveautje Michael scott. Maar dan niet grappig.
Ook geen cafe. Dit soort vergelijking slaan nergens op.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan vervang je kruidenier door café of zo.
Daar denken de rooien anders over:quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een forum is toch geen café.
Dit loopt uit de hand.
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)e-fok-kers~b22ed522/quote:'In de ochtend is het je krantje, 's avonds is het je kroeg', zegt Yvonne Heslinga, Johans vrouw
Het is ook geen social media. Welke fora draaien dan nog steeds zo geweldig als pakweg 20 jaar geleden?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ook geen cafe. Dit soort vergelijking slaan nergens op.
Kan je beter vergelijken met andere fora en social media, en dan zie je dat er een zeer breed verschil is tussen beleidskeuzes die ook werken.
Een Twitter is geen Reddit en een Instagram is geen Bluesky.
Scherpquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar denken de rooien anders over:
[..]
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)e-fok-kers~b22ed522/
Rechtstreekse Rusland propaganda posten, provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic. En dan gaan huilen in feedback.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat topic volg ik. Dat topic waarbij je boos werd en daarom expres meer propaganda ging posten. En zelf blij was met een aanval op Kiev. Dat topic toch?
Een forum is social media.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook geen social media. Welke fora draaien dan nog steeds zo geweldig als pakweg 20 jaar geleden?
Is Slava Ukraini ook provocerend? Of is er 1 kamp in de discussie die iets minder goed met de emoties om kunnen gaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Zwoerd het volgende:
provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic
Twee grote Amerikaanse spelers. Laten we ons leven daar alsjeblieft niet in de handen van leggen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een forum is social media.
Reddit en Twitter lopen nog prima.
Dat zijn miljardenbedrijven, niet echt te vergelijken met Fok!.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een forum is social media.
Reddit en Twitter lopen nog prima.
Ik herhaal…..quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een act is, kan je natuurlijk niet aantonen. Mods zijn geen waarheidspolities.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Rechtstreekse Rusland propaganda posten, provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic. En dan gaan huilen in feedback.
Ook altijd maar dat gejank dat een afwijkende mening niet wordt getolereerd. Er zijn honderden discussies tussen mensen met verschillende meningen die wel normaal gaan. Het is het kleine groepje die altijd maar bewust tegen de stroom in willen gaan en al dan niet een act opzetten om maar een zo extreem mogelijke mening er op na te houden. En dan gaan janken als je tegengas krijg.
Tuurlijk wil je hier geen Reddit achtige structuur. Wat echt echokamers kent met de typische reddit power mods. Maar de mods hier vragen om een iets meer vrijheid om de probleemgevallen aan te pakken, want de mods zitten hier inmiddels elke dag tot hun nek in de shit.
Niet dat ik denk dat het nog teruggedraaid kan worden. Alles is inmiddels wel kapot.
Het is toch logisch dat dit topic uiteindelijk uitdraait op een discussie rondom de hoofdreden dat Straatcommando is vertrokken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer gewoon over het uitzwaaien van Straatcommando. gaan? Christus te paard zeg.
Je hebt een punt maar het is toch een signaal dat dit soort topics er naar toe draaien dat er met Danny amper of niet valt te communiceren over het beleid en dat er mensen weglopenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer gewoon over het uitzwaaien van Straatcommando. gaan? Christus te paard zeg.
Is toch prima? Als elke fatsoenlijke user weg gaat krijgt mikeytt en consorten alle vrijheid, en er is hier verder niemand meer om het te zien gebeuren.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat dit topic uiteindelijk uitdraait op een discussie rondom de hoofdreden dat Straatcommando is vertrokken.
Ik was van de week bij de appie en daar zag ik een vreemd schouwspel. De appie waar ik kom heeft al een tijd last van enkele klanten. Die klanten kakken in de winkel. Tussen de groenten en fruit, bij de wekelijkse aanbiedingen, het brood en zelfs bij de infobalie.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het FOK! van de toekomst. Een Walhalla voor stokers, trollen en ander ongedierte.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is toch prima? Als elke fatsoenlijke user weg gaat krijgt mikeytt en consorten alle vrijheid, en er is hier verder niemand meer om het te zien gebeuren.
Dan heeft de hele 'policy' geleid tot die situatie, en dan heeft iedereen wat ie wil toch? Heeft fok ook geen mods meer nodig en dan kan Rood elke dag tevreden toekijken hoe de rollers geen strobreed in de weg wordt gelegd, kunnen de trolls naar hartelust posten en de normale users krijgen het toch niet meer mee want die zijn er niet meer.
Prima oplossing; niks meer aan doen.
Oef.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is toch prima? Als elke fatsoenlijke user weg gaat krijgt mikeytt en consorten alle vrijheid, en er is hier verder niemand meer om het te zien gebeuren.
Dan heeft de hele 'policy' geleid tot die situatie, en dan heeft iedereen wat ie wil toch? Heeft fok ook geen mods meer nodig en dan kan Rood elke dag tevreden toekijken hoe de rollers geen strobreed in de weg wordt gelegd, kunnen de trolls naar hartelust posten en de normale users krijgen het toch niet meer mee want die zijn er niet meer.
Prima oplossing; niks meer aan doen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik was van de week bij de appie en daar zag ik een vreemd schouwspel. De appie waar ik kom heeft al een tijd last van enkele klanten. Die klanten kakken in de winkel. Tussen de groenten en fruit, bij de wekelijkse aanbiedingen, het brood en zelfs bij de infobalie.
Het mag. Er staat in de policy niks over kakken. Wel dat kanten elkaar niet tot last mogen zijn, niet schelden, geen foldertjes spammen, geen (verbaal) geweld, niet stelen, geen producten kapotmaken etc. Gewoon gedraag je. Ik stond bij de koffieautomaat in de winkel en er waren een paar klanten aan het klagen en de beveiliger kwam toevallig langs. De beveiliger is ook klaar met die kakkers maar hij kan niks doen. Dat klanten alle vrijheid krijgen is een groot goed. De beveiliger vertelde dat hij tegenwoordig de klanten vraagt om de kakkers te negeren en ze het advies geeft om op te letten waar ze hun voeten neerzetten.
Alleen de directeur hoorde het en hij schoot uit zijn slof. De directeur zei tegen de beveiliger:
Je interpretatie van de regels vind ik bijzonder opmerkelijk. Je moet beveiligen op basis van de policy en niet op basis van wat jij of jouw favoriete klanten leuk of niet leuk vinden. Je moet gescheld richting elkaar aanpakken ongeacht wie de ontvanger is en ongeacht wie de scheldende partij is. Je moet elke klant op dezelfde manier behandelen op basis van hetzelfde beleid. Je moet je gedragen op een manier die als medewerker passend is en je zelf óók gewoon aan de regels houden en stoppen met het schofferen van kakkers.Het is geen rocketscience. Het is geen kleuterklasje die iedere andersdenkende er maar uit willen en moeten treiteren.
Beveiligers beveikigen op basis van de regels. Niet op basis van persoonlijke shit. En wat je als werknemer óók niet doet is je collega's afvallen. Bevalt het je niet meer? Dan moet je misschien iets anders gaan doen. De regels zijn wat ze zijn en het is al jaren zo dat klanten die een afwijkende manier van winkelen hebben worden geschoffeerd. Het wordt al jaren getolereerd dat gangpaden verneukt worden door klanten die zich zogenaamd wél kunnen gedragen. Guess what: de policy zegt dat zij zich NIET gedragen. En die regels bestaan al godsgruwelijk lang ook, dus doe niet alsof het iets nieuws is.
De beveiliger was helemaal verbouwereerd. Hij werkte daar al zes jaar als beveiliger en daarvoor al een paar jaar als vakkenvuller. Ik heb hem niet meer gezien, hij schijnt weg te zijn.
Het lijkt me eerlijk gezegd niks meer dan logisch dat het gaat om de reden waarom Straatcommando, een mod en FA die hier al iets van 20 jaar zat, de noodzaak voelde om op #anoniem te gaan. En hij is niet de eerste die om die redenen op #anoniem gaat, Ulx was er ook ooit. Just my 2 centsquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Is al een walhalla voor vervelend gedrag. Als je dronken brabbelend met je verslaafde brein hele topicreeksen komt ontregelen met tig onleesbare posts wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je propaganda van een ons onvriendelijk gezinde natie verspreidt omdat het zo lekker edgy is wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je niet goed bij je hoofd bent en daardoor dreigt met genocide levert dat je maar een weekje ban op. Enz, enz.quote:
Waarom is dit provocatief? Er zijn toch ook pro-Oekraïne TTs geweest? Sterker nog, 95% van de users daar is pro-Oekraïne.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Rechtstreekse Rusland propaganda posten, provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic. En dan gaan huilen in feedback.
Ook altijd maar dat gejank dat een afwijkende mening niet wordt getolereerd. Er zijn honderden discussies tussen mensen met verschillende meningen die wel normaal gaan. Het is het kleine groepje die altijd maar bewust tegen de stroom in willen gaan en al dan niet een act opzetten om maar een zo extreem mogelijke mening er op na te houden. En dan gaan janken als je tegengas krijg.
Tuurlijk wil je hier geen Reddit achtige structuur. Wat echt echokamers kent met de typische reddit power mods. Maar de mods hier vragen om een iets meer vrijheid om de probleemgevallen aan te pakken, want de mods zitten hier inmiddels elke dag tot hun nek in de shit.
Niet dat ik denk dat het nog teruggedraaid kan worden. Alles is inmiddels wel kapot.
Trump heeft een week ban op fok gekregen?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als je niet goed bij je hoofd bent en daardoor dreigt met genocide levert dat je maar een weekje ban op. Enz, enz.
Als je boos op de mods/fa bent en daarom snel post 301 maakt zodat je een slava rusland tt kan gebruiken ben je idd bewust tegen de stroom in aan het gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
maar waarom zijn mensen die dit anders bekijken dan meteen een trol noemen of stellen dat zij 'bewust' tegen de stroom ingaan
Omdat ze constant al onwaar bewezen troep blijven herhalen en het topic er mee volgooien. Om de 2-3 weken staat bij klokslag het topic weer vol met dezelfde drek. Normale gebruikers moeten het maar negeren want de mods kunnen er blijkbaar verder ook niets aan doen waardoor die gebruikers het topic al vermijden en het steeds voller met drek komt te staan.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is dit provocatief? Er zijn toch ook pro-Oekraïne TTs geweest? Sterker nog, 95% van de users daar is pro-Oekraïne.
Dit is volkomen terecht naar mijn mening, maar waarom zijn mensen die dit anders bekijken dan meteen een trol of willen 'bewust' tegen de stroom ingaan. Want dan komt het er dus wel op neer dat je moeite hebt met afwijkende meningen.
In topics over andere oorlogen blijkt het dat je een veelzijdigheid aan perspectieven kunt hebben. Sommige perspectieven daarvan vind ik verwerpelijk maar goed, dat zal vice-versa ook zo zijn en dat heb je nu eenmaal op een openbaar forum.
Maar in het topic over de oorlog in Oekraïne lijkt er een overtuiging bij sommige users dat iedereen uitgesproken pro-Oekraïne moet zijn en zo niet dan springen er gelijk zes, acht of tien anderen op die beginnen te vloeken en tieren.
De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen het pro-Oekraïne standpunt deelt. Je hebt zowel op radicaal rechts als links een fractie die pro-Rusland of anti-oorlog is. Daar moet wat mij betreft ook plek voor zijn, ondanks dat ik het persoonlijk echt bespottelijk en zelfs gevaarlijke perspectieven vind.
Tja, dat zie je dus ook met andere oorlogen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat ze constant al onwaar bewezen troep blijven herhalen en het topic er mee volgooien. Om de 2-3 weken staat bij klokslag het topic weer vol met dezelfde drek. Normale gebruikers moeten het maar negeren want de mods kunnen er blijkbaar verder ook niets aan doen waardoor die gebruikers het topic al vermijden en het steeds voller met drek komt te staan.
Het is verdomme geen hogere wiskunde waarom dat provocatief is.
Nee dat is exact het probleemquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
En ironisch genoeg heeft die trol hier het hoogste woord ook nog, op elk ander forum was hij er permanent afgeknikkerd met zijn gefake en getrolquote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Nee dat is exact het probleem
Dat trollen de vrije hand krijgen
En hele topics ontsporen
En de user die er daadwerkelijk post om inhoudelijke zaken moet maar op zijn handen gaan zitten
Want Ow ow ow
Don’t feed the trolls
Het zou een grappig verhaal zijn als het niet precies is wat hier gebeurt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die was ik al helemaal vergeten. Goede kwaliteit user.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd niks meer dan logisch dat het gaat om de reden waarom Straatcommando, een mod en FA die hier al iets van 20 jaar zat, de noodzaak voelde om op #anoniem te gaan. En hij is niet de eerste die om die redenen op #anoniem gaat, Ulx was er ook ooit. Just my 2 cents
Helaas compleet verschwundenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die was ik al helemaal vergeten. Goede kwaliteit user.
Als het beleid is dat clowns haast letterlijk ten koste van alles gefaciliteerd moeten (blijven) worden dan is het niet gek dat het een circus wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is al een walhalla voor vervelend gedrag. Als je dronken brabbelend met je verslaafde brein hele topicreeksen komt ontregelen met tig onleesbare posts wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je propaganda van een ons onvriendelijk gezinde natie verspreidt omdat het zo lekker edgy is wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je niet goed bij je hoofd bent en daardoor dreigt met genocide levert dat je maar een weekje ban op. Enz, enz.
Je kunt al met een heleboel wegkomen.
Treffend dit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik was van de week bij de appie en daar zag ik een vreemd schouwspel. De appie waar ik kom heeft al een tijd last van enkele klanten. Die klanten kakken in de winkel. Tussen de groenten en fruit, bij de wekelijkse aanbiedingen, het brood en zelfs bij de infobalie.
Het mag. Er staat in de policy niks over kakken. Wel dat kanten elkaar niet tot last mogen zijn, niet schelden, geen foldertjes spammen, geen (verbaal) geweld, niet stelen, geen producten kapotmaken etc. Gewoon gedraag je. Ik stond bij de koffieautomaat in de winkel en er waren een paar klanten aan het klagen en de beveiliger kwam toevallig langs. De beveiliger is ook klaar met die kakkers maar hij kan niks doen. Dat klanten alle vrijheid krijgen is een groot goed. De beveiliger vertelde dat hij tegenwoordig de klanten vraagt om de kakkers te negeren en ze het advies geeft om op te letten waar ze hun voeten neerzetten.
Alleen de directeur hoorde het en hij schoot uit zijn slof. De directeur zei tegen de beveiliger:
Je interpretatie van de regels vind ik bijzonder opmerkelijk. Je moet beveiligen op basis van de policy en niet op basis van wat jij of jouw favoriete klanten leuk of niet leuk vinden. Je moet gescheld richting elkaar aanpakken ongeacht wie de ontvanger is en ongeacht wie de scheldende partij is. Je moet elke klant op dezelfde manier behandelen op basis van hetzelfde beleid. Je moet je gedragen op een manier die als medewerker passend is en je zelf óók gewoon aan de regels houden en stoppen met het schofferen van kakkers.Het is geen rocketscience. Het is geen kleuterklasje die iedere andersdenkende er maar uit willen en moeten treiteren.
Beveiligers beveikigen op basis van de regels. Niet op basis van persoonlijke shit. En wat je als werknemer óók niet doet is je collega's afvallen. Bevalt het je niet meer? Dan moet je misschien iets anders gaan doen. De regels zijn wat ze zijn en het is al jaren zo dat klanten die een afwijkende manier van winkelen hebben worden geschoffeerd. Het wordt al jaren getolereerd dat gangpaden verneukt worden door klanten die zich zogenaamd wél kunnen gedragen. Guess what: de policy zegt dat zij zich NIET gedragen. En die regels bestaan al godsgruwelijk lang ook, dus doe niet alsof het iets nieuws is.
De beveiliger was helemaal verbouwereerd. Hij werkte daar al zes jaar als beveiliger en daarvoor al een paar jaar als vakkenvuller. Ik heb hem niet meer gezien, hij schijnt weg te zijn.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"If a jester enters a palace, he does not turn into a king. He turns the palace into a circus."quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het beleid is dat clowns haast letterlijk ten koste van alles gefaciliteerd moeten (blijven) worden dan is het niet gek dat het een circus wordt.
Helemaal mee eens. Kwam vandaag nog iemand tegen die iets zei als je kan niet etnisch zuiveren als je iedereen al gezuiverd hebt. En dat mag dan gewoon stemmen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zie je dus ook met andere oorlogen.
Dat komt omdat mensen overtuigt zijn van totaal andere perspectieven dat men simpelweg niet voor rede vatbaar is op dat vlak. Je kunt mensen confronteren met de feiten op basis van bronnen, maar daar ga je helaas niet iedereen mee overtuigen.
De jester was vroeger een belangrijk persoon in het paleis en had als rol om de waarheid tegen de koning te zeggen. We zien op fok en in de VS wat er gebeurd als de grote leider in zijn eigen scheten gaat geloven zonder tegenspraak.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"If a jester enters a palace, he does not turn into a king. He turns the palace into a circus."
In Perplexity gegooid voor je, fwiw.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:59 schreef nostra het volgende:
[..]
In Perplexity gegooid voor je, fwiw.Goeie samenvatting denk ik, dank uSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelden zoveel onzin gelezen. FOK! is gewoon leeggestroomd doordat mensen A minder tijd op fora doorbrengen en B als ze dat al doen zitten ze op Reddit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
quote:Het beëindigen van het VERON Techniek Forum: Een moeilijke, maar noodzakelijke keuze
In het digitale tijdperk zijn online forums lange tijd een belangrijke plek geweest voor het delen van kennis, opbouwen van gemeenschappen en het uitwisselen van ervaringen. Echter, met de opkomst van sociale media en andere interactieve platformen, hebben veel traditionele forums te maken met een verminderde belangstelling. Dit heeft geleid tot de moeilijke beslissing om sommige van deze fora te beëindigen.
Een van de belangrijkste redenen voor het sluiten van een online forum is de afname van actieve gebruikers. Initiële bloei kan door de jaren heen vervagen. Niet alleen door veranderende voorkeuren, maar ook door concurrentie van nieuwe platforms. Wanneer de interactie tussen leden afneemt, wordt het steeds lastiger om waarde te bieden. Dit leidt vaak tot een vicieuze cirkel waarin minder activiteit resulteert in nog minder interesse.
quote:Viva forum stopt
Bedrijven die proberen hoog in de Google-resultaten te staan, maken gebruik van ‘Search Engine Optimization’, oftewel SEO. En omdat het Viva-forum tien jaar terug minder concurrentie had, kon de site op dit gebied flink scoren. Dat is een van de redenen waarom er toen meer bezoekers waren dan nu, vermoedt Iris Hendrickx van de Radboud Universiteit, die in 2012 bij Viva onderzocht of lange forumdraadjes ook samengevat konden worden.
,,Ik denk ook dat de commercialisering van zoekmachines hierbij een rol speelt”, vervolgt ze. ,,Google wil inmiddels betaald worden als je bovenaan wilt staan. Een forum zoals dat van Viva moet dat dus ook doen, en anders komen er andere dingen hoog in de resultaten.”
Zomaar wat online fora die de afgelopen jaren gesloten zijn door afnemende interesse. Het is grappig als je leest rond die sluitingen mensen ook de schuld geven aan moderatie, slechte leiding en leden die de boel zouden vergallen zonder oog te hebben voor de belangrijkste oorzaak, namelijk dat er amper nog interesse is.quote:Al vele jaren bestaat het forum bij HCC. Doordat HCC veel oplossingen biedt als je hulp op digitaal gebied zoekt, wordt het forum minder vaak bezocht dan gewenst. Daarom is er besloten om binnenkort te stoppen met het forum.
Binnenkort gaan de systemen van HCC op de schop, waaronder de websites en het mailplatform. Vooraf aan deze migratie hebben we een inventarisatie gedaan van de diensten die we tot nu toe leveren. Een van die diensten betreft het forum. Maar eerst even een definitie van een online forum: “Een online community waarin bezoekers onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn kunnen plaatsen en lezen”.
Helaas werkt het niet helemaal zoals het zou moeten. De belangstelling voor ons forum neemt al jaren af. Gezien het feit dat ook dit soort diensten onderhouden moeten worden en de belangstelling bijna nihil blijkt hebben we besloten per 21 december 2022 te stoppen met het forum. Uiteraard blijft het mogelijk de kennis die is opgedaan te raadplegen. De manier waarop wordt nog onderzocht.
But a jester never rules.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De jester was vroeger een belangrijk persoon in het paleis en had als rol om de waarheid tegen de koning te zeggen. We zien op fok en in de VS wat er gebeurd als de grote leider in zijn eigen scheten gaat geloven zonder tegenspraak.
De algemeen directeur en de rest van het management komt soms nog even langs om de kakkers te complimenteren met hun heerlijke kak om zich er vervolgens ostentatief mee in te smeren: 'dit is nou precies dat stukje vrijheid dat je nergens anders hebt, heerlijk heerlijk'.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het zou een grappig verhaal zijn als het niet precies is wat hier gebeurt.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Een reactie plaatsen is een eigen keuze. Er is niemand die je met een geweer iets dwingt te doen.
De maatschappij wordt steeds softer en kan nergens meer tegen.
Er zijn natuurlijk altijd courgettekakkers die (hun eigen) strontlucht niet meer ruiken.quote:
Nou dit. En ik weet bij God niet waar dat dan is.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat half FOK! ergens in appgroepen, discords of whatever zit.
Wel jammer, dat is nogal incrowd.
We eten vanavond gevulde courgettes.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:07 schreef sp3c het volgende:
Ik snap geen reet van wat hier allemaal staat man
En mensen die andere dingen doen met courgettes?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:11 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd courgettekakkers die (hun eigen) strontlucht niet meer ruiken.
Allah, Budha, Yahweh, het Vliegend Spaghettimonster en Joost weten het ook nietquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dit. En ik weet bij God niet waar dat dan is.
Je bedoelt vislucht?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
En mensen die andere dingen doen met courgettes?
Ik durf ze nu niet meer te kopenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
En mensen die andere dingen doen met courgettes?
geregistreerd op: woensdag 20 augustus 2025 @ 22:35quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:11 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd courgettekakkers die (hun eigen) strontlucht niet meer ruiken.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Is me bekend. Is me allemaal bekend. Daarom gaat het nu ook zo fantastisch hier he.quote:Er zijn hier altijd courgettekakkers geweest kutnewbie. Die horen bij de inventaris en geven een beetje kleur en schwung weet je.
Van mensen die hun eigen kanker veinsden tot iemand die naaktfoto's beloofde maar dit nooit is nagekomen tot irritante trollen. Lees eens een oud banmeldtopic terug, voor zover je überhaupt weet wat dat is.
Er werd altijd op grote schaal geklierd, toen FOK! de prime was van internet al helemaal.
Dat gaat lekker helpen met het in stand houden van FOK! met je "kutnewbie"quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn hier altijd courgettekakkers geweest kutnewbie. Die horen bij de inventaris en geven een beetje kleur en schwung weet je.
Van mensen die hun eigen kanker veinsden tot iemand die naaktfoto's beloofde maar dit nooit is nagekomen tot irritante trollen. Lees eens een oud banmeldtopic terug, voor zover je überhaupt weet wat dat is.
Er werd altijd op grote schaal geklierd, toen FOK! de prime was van internet al helemaal.
De "kutnewbie" kent z'n klassiekers beter dan hijzelfquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dat gaat lekker helpen met het in stand houden van FOK! met je "kutnewbie"
Je maakt de kapitale denkfout dat crew die opstapt al dan niet met een hoop bombarie te maken heeft met de staat van het forum. Er zijn in het verleden toen FOK! als een tierelier draaide complete subfora gesloten en hele divisies mods er uit getrapt. Ook op hoog niveau, misschien of misschien niet zegt de naam Ted je iets?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:23 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
Is me bekend. Is me allemaal bekend. Daarom gaat het nu ook zo fantastisch hier he.
Niet subtiel. Helemaal niet subtielquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
We worden er subtiel aan herinnerd dat de grote baas andere dingen aan zijn hoofd heeft.
De door mij gewaardeerde users die de laatste tijd vertrekken, dat komt zeker niet door de komst van Reddit en social media.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt de kapitale denkfout dat crew die opstapt al dan niet met een hoop bombarie te maken heeft met de staat van het forum. Er zijn in het verleden toen FOK! als een tierelier draaide complete subfora gesloten en hele divisies mods er uit getrapt. Ook op hoog niveau, misschien of misschien niet zegt de naam Ted je iets?
Dat het hier slecht gaat komt door teruglopende bezoekersaantallen en dat mensen wegblijven is overal gaande en komt voornamelijk door de komst van Reddit en social media.
Je hoeft deze "kutnewbie" geen oud nieuws te verkondigen hoor. Doe geen moeite.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt de kapitale denkfout dat crew die opstapt al dan niet met een hoop bombarie te maken heeft met de staat van het forum. Er zijn in het verleden toen FOK! als een tierelier draaide complete subfora gesloten en hele divisies mods er uit getrapt. Ook op hoog niveau, misschien of misschien niet zegt de naam Ted je iets?
Nee, het komt hoofdzakelijk door 'het beleid'.quote:Dat het hier slecht gaat komt door teruglopende bezoekersaantallen en dat mensen wegblijven is overal gaande en komt voornamelijk door de komst van Reddit en social media.
Als ik naar mezelf kijk vind ik zoiets als dit leuker dan reddit hoor. Mits het in goede banen geleid wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De door mij gewaardeerde users die de laatste tijd vertrekken, dat komt zeker niet door de komst van Reddit en social media.
Kutnewbie is gewoon FOK!jargon voor iemand die interessant doet maar net komt kijken, maar dat weet jij helemaal niet omdat je zelf ook een kutnewbie bent met een account van een week oudquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dat gaat lekker helpen met het in stand houden van FOK! met je "kutnewbie"
Die tietenplaatjes vinden zichzelf niet he.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
We worden er subtiel aan herinnerd dat de grote baas andere dingen aan zijn hoofd heeft.
Volgens mij is deze user er al langer maar heeft hij zijn naam gewijzigdquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kutnewbie is gewoon FOK!jargon voor iemand die interessant doet maar net komt kijken, maar dat weet jij helemaal niet omdat je zelf ook een kutnewbie bent met een account van een week oud.
Miz zijn juist figuren als jij die net komen kijken en over alles zeiken strontvervelend, ongetwijfeld ook een kloon van een gebande anders had je wel de ballen om onder je eigen username te posten. Je post hier zogenaamd een week en dan ga je direct lopen zeiken over en tegen mensen die hier al 10, 15, 20 jaar komen en je met het beleid bemoeien. Lachwekkend.
Gast, lees eens even mijn sig. Ik zit hier vanaf 2010.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kutnewbie is gewoon FOK!jargon voor iemand die interessant doet maar net komt kijken, maar dat weet jij helemaal niet omdat je zelf ook een kutnewbie bent met een account van een week oud.
Miz zijn juist figuren als jij die net komen kijken en over alles zeiken strontvervelend, ongetwijfeld ook een kloon van een gebande anders had je wel de ballen om onder je eigen username te posten. Je post hier zogenaamd een week en dan ga je direct lopen zeiken over en tegen mensen die hier al 10, 15, 20 jaar komen en je met het beleid bemoeien. Lachwekkend.
Waarom speelt dit op andere fora dan net zo goed als het komt door baggerusers en slechte leiding?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Terugloop van bezoekers heeft natuurlijk veel meer oorzaken dan beleid. Onvrede binnen de userbase, wanneer deze bestaat, heeft echter niets te maken met de opkomst van social media.
Correctquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Volgens mij is deze user er al langer maar heeft hij zijn naam gewijzigd
Er zijn de laatste tijd meerdere mods (Coolguy, Straatcommando en bijna een derde.) opgestapt door het beleid van FOK! Als dat nu nog niet duidelijk isquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat het hier slecht gaat komt door teruglopende bezoekersaantallen en dat mensen wegblijven is overal gaande en komt voornamelijk door de komst van Reddit en social media.
Ook Tweakers heeft hier mee te maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom speelt dit op andere fora dan net zo goed als het komt door baggerusers en slechte leiding?
Die terugloop is overal en is direct qua krimp te herleiden naar de komst van social media en Reddit. Vrijwel elk Nederlands forum op wat hele specialistische fora na zoals Tweakers hebben hier op uitgebreide schaal mee te maken (gehad) .
Ja en ik ben de reïncarnatie van Straatcommando. Je kan wel zoveel in je sig schrijven dat maakt het nog geen waarheid.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:37 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Gast, lees eens even mijn sig. Ik zit hier vanaf 2010.![]()
![]()
Niet alleen mods, ook oldbiesquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Er zijn de laatste tijd meerdere mods (Coolguy, Straatcommando en bijna een derde.) opgestapt door het beleid van FOK! Als dat nu nog niet duidelijk is
Ook nog idd.quote:
Meerdere dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn hè. Opkomst nieuwere social media helpen niet, maar het actieve afschrikbeleid - naast mod-beleid bijvoorbeeld ook door agressieve ads - is óók een reden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
Die terugloop is overal en is direct qua krimp te herleiden naar de komst van social media en Reddit.
Hassus zit hier al langer idd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:37 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Gast, lees eens even mijn sig. Ik zit hier vanaf 2010.![]()
![]()
Oh boy, je graaft je eigen kuil nog dieper ook...quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en ik ben de reïncarnatie van Straatcommando. Je kan wel zoveel in je sig schrijven dat maakt het nog geen waarheid.
Het heeft gewoon geen zak met beleid te maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook Tweakers heeft hier mee te maken.
En nogmaals, terugloop heeft dus veel meer oorzaken dan alleen beleid.
Natuurlijk is er al langer een terugval in aantal users op fora. Maar nu wordt het versneld door slecht beleid en dat mag ook gewoon aangestipt worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Het heeft gewoon geen zak met beleid te maken.
Op Viva heb je schijnbaar hele strenge moderatie en dan lag het zogenaamd daar weer aan.
Mensen moeten accepteren dat tijden en interesses veranderen. Net als techniek.
Forum bedient inderdaad een ander stukje en is tegenwoordig meer niche. Maar volgens mij is de terugloop van bezoekers door social media niet het gespreksonderwerp hier, maar het vertrek van Straatcommando (en de aanleiding daartoe), dus hoe het daar ineens naartoe gedraaid is begrijp ik niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Het heeft gewoon geen zak met beleid te maken.
Op Viva heb je schijnbaar hele strenge moderatie en dan lag het zogenaamd daar weer aan.
Mensen moeten accepteren dat tijden en interesses veranderen. Net als techniek. Iedereen heeft een smartphone met social media en X en weet ik veel wat waar ze shit kunnen posten op een veel persoonlijkere manier dan op FOK! ooit zal kunnen.
Ja wel eens hoor en dat er geen FOK! app is speelt ook zeker mee.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Meerdere dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn hè. Opkomst nieuwere social media helpen niet, maar het actieve afschrikbeleid - naast mod-beleid bijvoorbeeld ook door agressieve ads - is óók een reden.
Allememaggies, jij kunt serieus posten....?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een euvel van de huidige tijd.
Ik ben het vaak oneens met iemand, maar toch wil ik gewoon vrienden blijven. Ik zou het echt jammer vinden wanneer Straatcommando FOK! zou verlaten.
Vroeger konden mensen met elkaar in discussie zonder gelijk gecanceld te worden. Dat cancelen doet zowel 'links' als 'rechts'.
Je had vroeger programma's op TV als Het Lagerhuis waarin mensen met elkaar in debat gingen en het gewoon met elkaar oneens konden zijn. FOK! is de laatste plek op het internet waar mensen met diverse meningen met elkaar in conclaaf gaan. Heftige discussies moeten mogelijk blijven, maar wel fatsoenlijk, zonder gescheld. En dat kan op dit forum.
Juist door met mensen waar je het niet mee eens bent, in gesprek te blijven, kunnen meningen wellicht worden bijgesteld.
Tegenwoordig zit iedereen en zijn moeder in zijn of haar extreme bubbel. Extreem rechts/wappie = Twitter of extreem-woke en 24/7 getriggerd = Reddit en Bluesky. Beide partijen komen nooit tot elkaar op deze wijze.
Ik had vroeger vriendengroepen en we konden over alles discussieren. In het echte leven dus, off-line. En we konden het met elkaar oneens zijn, zonder dat mensen ultra lange tenen hadden.
Ik ken in het echte leven FvD-ers, PVV-ers, super woke mensen, D'66-ers, VVD-ers in een veel te grote auto, atheisten, marxisten, van alles.
Straatcommando, blijf gewoon. We zijn het vaak oneens, maar dat maakt mij helemaal niets uit. En misschien heb ik wel ongelijk en jij gelijk. Weet ik veel. Maar door met elkaar in gesprek te blijven kan je ergens komen.
Ik vind al dat gecancel en gehuil van zowel links als rechts, helemaal niets.
FOK moet blijven en Straatcommando ook.
Ehm ... ik weet niet of je het mee hebt gekregen maar hij IS al wegquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik zou het echt jammer vinden wanneer Straatcommando FOK! zou verlaten.
Hij is al op anoniem. En dat is zeer waarschijnlijk definitief.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een euvel van de huidige tijd.
Ik ben het vaak oneens met iemand, maar toch wil ik gewoon vrienden blijven. Ik zou het echt jammer vinden wanneer Straatcommando FOK! zou verlaten.
Vroeger konden mensen met elkaar in discussie zonder gelijk gecanceld te worden. Dat cancelen doet zowel 'links' als 'rechts'.
Je had vroeger programma's op TV als Het Lagerhuis waarin mensen met elkaar in debat gingen en het gewoon met elkaar oneens konden zijn. FOK! is de laatste plek op het internet waar mensen met diverse meningen met elkaar in conclaaf gaan. Heftige discussies moeten mogelijk blijven, maar wel fatsoenlijk, zonder gescheld. En dat kan op dit forum.
Juist door met mensen waar je het niet mee eens bent, in gesprek te blijven, kunnen meningen wellicht worden bijgesteld.
Tegenwoordig zit iedereen en zijn moeder in zijn of haar extreme bubbel. Extreem rechts/wappie = Twitter of extreem-woke en 24/7 getriggerd = Reddit en Bluesky. Beide partijen komen nooit tot elkaar op deze wijze.
Ik had vroeger vriendengroepen en we konden over alles discussieren. In het echte leven dus, off-line. En we konden het met elkaar oneens zijn, zonder dat mensen ultra lange tenen hadden.
Ik ken in het echte leven FvD-ers, PVV-ers, super woke mensen, D'66-ers, VVD-ers in een veel te grote auto, atheisten, marxisten, van alles.
Straatcommando, blijf gewoon. We zijn het vaak oneens, maar dat maakt mij helemaal niets uit. En misschien heb ik wel ongelijk en jij gelijk. Weet ik veel. Maar door met elkaar in gesprek te blijven kan je ergens komen.
Ik vind al dat gecancel en gehuil van zowel links als rechts, helemaal niets.
FOK moet blijven en Straatcommando ook.
De Frontpage is in elk geval totaal onleesbaar geworden door een overdaad aan ads, waardoor mijn hele pc vastloopt en ik de pc opnieuw moet opstarten. Dus ik kom in het geheel niet meer op de frontpage, omdat dit simpelweg technisch onmogelijk is.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Meerdere dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn hè. Opkomst nieuwere social media helpen niet, maar het actieve afschrikbeleid - naast mod-beleid bijvoorbeeld ook door agressieve ads - is óók een reden.
Jij was degene die een hele situatieschets verzon over waarom FOK! zo ontzettend kut zou zijn geworden vriend. Inclusief mensen die op courgettes schijten en wat al niet .Daarmee trek je de discussie dus zelf direct een stuk breder dan alleen het vertrek van een persoon die zich voor de bus gegooid voeldequote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Forum bedient inderdaad een ander stukje en is tegenwoordig meer niche. Maar volgens mij is de terugloop van bezoekers door social media niet het gespreksonderwerp hier, maar het vertrek van Straatcommando (en de aanleiding daartoe), dus hoe het daar ineens naartoe gedraaid is begrijp ik niet.
Het is dat de verslaving aan dit forum mij hier houdt, maar anders was ik allang weggeweest door het beleid, vriendjespolitiek etc etc. FOK is het familiebedrijfje, dat blijft bestaan, maar die geen inspraak van anderen wenst en daarom langzaamaan ten onder gaat. Danny heeft niet alles fout gedaan (zeker niet), maar er is nu wel een punt bereikt dat hij het niet meer alleen kan oplossen (en het zal al helpen als hij dat accepteert en hulp van anderen met beide handen aanpakt).quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja wel eens hoor en dat er geen FOK! app is speelt ook zeker mee.
Qua moderatie is het gewoon ontzettend lastig, als je te streng modereert krijg je Noord Korea vergelijkingen en lopen mensen weg. Ben je te soft dan creëer je een vrijstaat voor trollen en lopen mensen ook weg.
Ik denk dat het gewoon de tijd is, fora waar mensen bloedserieus posten en waar de moderatie megastreng is bestaan ook niet meer of zijn in de gevarenzone. Het is ontzettend sneu om Danny nu alles in de schoenen te schuiven na alles wat hij wél gedaan heeft voor dit forum.
Jammer.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:51 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Hij is al op anoniem. En dat is zeer waarschijnlijk definitief.
Jij draait Windows 98 op een pentium 4?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Frontpage is in elk geval totaal onleesbaar geworden door een overdaad aan ads, waardoor mijn hele pc vastloopt en ik de pc opnieuw moet opstarten. Dus ik kom in het geheel niet meer op de frontpage, omdat dit simpelweg technisch onmogelijk is.
Een advertentie is prima, maar op de frontpage wordt dit wat overdreven.
Verder doet fotoboek het al tijden niet, maar ik denk niet dat dit iets is waardoor mensen wegblijven. ik zou wel iets spaarzamer zijn met advertenties op de frontpage.
zonder abo is de FP inderdaad niet bruikbaarquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Frontpage is in elk geval totaal onleesbaar geworden door een overdaad aan ads, waardoor mijn hele pc vastloopt en ik de pc opnieuw moet opstarten. Dus ik kom in het geheel niet meer op de frontpage, omdat dit simpelweg technisch onmogelijk is.
Een advertentie is prima, maar op de frontpage wordt dit wat overdreven.
Verder doet fotoboek het al tijden niet, maar ik denk niet dat dit iets is waardoor mensen wegblijven. ik zou wel iets spaarzamer zijn met advertenties op de frontpage.
Of je snapt niet wat ik wilde omschrijven met die post, of je wil het niet snappen. Het was gewoon een weergave van wat er ongeveer gebeurd is in een ander jasje, omdat iedereen het ineens over had dat dit bij een supermarkt ook gewoon kon of juist niet kon. Daarbij is een stukje context nodig, dat is de terugloop in userbase door opkomst social media. Een feitelijk gegeven, niet per se iets wat vreemd is of waar ik kritisch op wilde zijn. Andere fora hadden er ook geen oplossing voor, muv Reddit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was degene die een hele situatieschets verzon over waarom FOK! zo ontzettend kut zou zijn geworden vriend. Inclusief mensen die op courgettes schijten en wat al niet .Daarmee trek je de discussie dus zelf direct een stuk breder dan alleen het vertrek van een persoon die zich voor de bus gegooid voelde.
Die niche zit er ook in dat veel mensen elkaar hier al fucking lang kennen en dat er relatief veel vrijheid zit in wat je kunt zeggen. Ook de mongooltjes die elders verbannen zijn of worden uitgekotst zijn hier gewoon welkom. In die zin is het wel een unieke community. '
En als het teveel een vrijstaat is naar je zin kun je prima op Reddit terecht waar alles van A tot Z geregeld is en elke trol direct een ban aan zijn reet krijgt.
Wat ligt aan die verslaving te grondslag dan? Kun je dat duiden? Want als ik iets echt kut zou vinden was ik al weg.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:57 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het is dat de verslaving aan dit forum mij hier houdt, maar anders was ik allang weggeweest door het beleid , vriendjespolitiek etc etc. FOK is het familiebedrijfje, dat blijft bestaan, maar die geen inspraak van anderen wenst en daarom langzaamaan ten onder gaat. Danny heeft niet alles fout gedaan (zeker niet), maar er is nu wel een punt bereikt dat hij het niet meer alleen kan oplossen (en het zal al helpen als hij dat accepteert en hulp van anderen met beide handen aanpakt).
Ik denk dat het window van bedrijfje spelen wel een beetje gesloten is. Beter het juist te zien als hobby en er niet proberen nog een inkomen uit te halen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:57 schreef RedShoe het volgende:
FOK is het familiebedrijfje, dat blijft bestaan, maar die geen inspraak van anderen wenst en daarom langzaamaan ten onder gaat.
Soms.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:50 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Allememaggies, jij kunt serieus posten....?
Linux op inderdaad een nogal oude pc.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij draait Windows 98 op een pentium 4?
Jawel, maar het alternatief is ook lastig.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat het window van bedrijfje spelen wel een beetje gesloten is. Beter het juist te zien als hobby en er niet proberen nog een inkomen uit te halen.
Dat is volgens mij allang het credo. De kosten eruit halen en dan nog wat overhouden om van te eten.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat het window van bedrijfje spelen wel een beetje gesloten is. Beter het juist te zien als hobby en er niet proberen nog een inkomen uit te halen.
Ik snap wel wat je schrijft maar herken je hele verhaal niet zo, maar toegegeven je hebt een beste bak likes te pakken dus wellicht zien anderen het wel zo en zie ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of je snapt niet wat ik wilde omschrijven met die post, of je wil het niet snappen. Het was gewoon een weergave van wat er ongeveer gebeurd is in een ander jasje, omdat iedereen het ineens over had dat dit bij een supermarkt ook gewoon kon of juist niet kon. Daarbij is een stukje context nodig, dat is de terugloop in userbase door opkomst social media. Een feitelijk gegeven, niet per se iets wat vreemd is of waar ik kritisch op wilde zijn. Andere fora hadden er ook geen oplossing voor, muv Reddit.
Dit, en als de stekker er uit gaat wat onherroepelijk gaat gebeuren op enig moment koester dan liever de herinneringen in plaats van te wijzen naar iedereen en zijn moeder die gefaald zouden hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Je gaat vaak pas zien wat je mist, wanneer het er niet meer is.
Als FOK! er niet meer is en je je toevlucht moet zoeken tot kansloze fora als Twitter of Reddit, het ene forum is kansloos omdat iedereen daar iedereen de huid vol scheldt en moderatie volstrekt afwezig is en het andere forum is kansloos omdat mensen daar 24/7 getriggerd zijn en overal alles huilen de hele dag. Je loopt daar op eieren, want er is altijd wel ergens iemand die zich gekwetst voelt. Dat is dus een heel onprettige discussie en is net zozeer een echokamer als dat Twitter is.
FOK! is uniek en daarom moet FOK! blijven.
Dit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je schrijft maar herken je hele verhaal niet zo, maar toegegeven je hebt een beste bak likes te pakken dus wellicht zien anderen het wel zo en zie ik het verkeerd.
Wat mij vooral opvalt er A vrijwel overal sprake is van terugloop qua foragebruikers en dat je B altijd dezelfde complotten ziet opduiken over falende leiding en vervelende users die dat zouden veroorzaken. Bij Viva vallen de vrouwelijke gebruikers niet over trollen maar mannen die een account maken en daar vrouwen gaan lastig vallen (bijvoorbeeld slipjes vragen) waardoor het te gronde zou zijn gegaan. En de moderatie was natuurlijk ook daar kut. En DPG voert kutwanbeleid.
Terwijl de essentie gewoon is dat mensen die blaadjes amper lezen en liever shit op social media posten.
Fok! is niet meer wat het geweest is.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Je gaat vaak pas zien wat je mist, wanneer het er niet meer is.
*knip*
FOK! is uniek en daarom moet FOK! blijven.
Het feit dat FOK! onafhankelijk is en niet is opgekocht door kutbedrijven als Meta of DPG is een groot goed. Het is alleen zo lastig om het rendabel te houden in de huidige tijd op internet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zolang de eigenaar er van wil leven, wat een utopie is, verandert er helemaal niets.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het feit dat FOK! onafhankelijk is en niet is opgekocht door kutbedrijven als Meta of DPG is een groot goed. Het is alleen zo lastig om het rendabel te houden in de huidige tijd op internet.
user fokkie heeft een ban helaesquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:23 schreef Hetekip het volgende:
[..]
@:flippingcoin @:mortaxx @:solotovski @:fok-it
Ik vind dat er trouwens prima gemodereerd wordt. Ik denk dat dit forum een goede balans heeft gevonden tussen enerzijds te laks modereren (Twitter) anderzijds te strikt modereren waardoor elke discussie wordt platgeslagen (Reddit).quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit, en als de stekker er uit gaat wat onherroepelijk gaat gebeuren op enig moment koester dan liever de herinneringen in plaats van te wijzen naar iedereen en zijn moeder die gefaald zouden hebben.
In andere niet mis verstane woorden (mijn woorden).quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat lijkt me ook gewoon zo.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
user fokkie heeft een ban helaes
ook op de discord daar was die ook buitengewoon onhandelbaar
Het is zijn beeldje. Dus als hij er op wil stampen (pun intended), dan mag dat.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:28 schreef Chandler het volgende:
[..]
In andere niet mis verstane woorden (mijn woorden).
Is dat de grote baas geen andere woorden accepteert als de zijne, dat zijn wijsheid boven alles staat maar zelfs in het geval dat de grote baas niets kan betekenen wil hij alsnog alles blijven zeggen.
Ik denk persoonlijk dat de grote baas eens goed in de spiegel moet gaan kijken of hij nog wel de persoon is die het forum moet beheren, ik denk dat hij daar geen tijd, zin, energie, etc voor heeft en dat er vele anderen zijn die dat wel hebben en het forum zouden kunnen redden.
Want trust me, nog een paar modjes die het straks ook niet meer trekken en er is geen forum meer.
Maar er is maar 1 die iets kan veranderen, maar zolang hij dat niet wil, gebeurt er niets en zal het forum dood bloeden... wat ik al jaren en jaren zie aankomen maar spoedig zie gebeuren.
Ik snap trouwens ook het probleem met geld/investeerders/adverteerders... maar als je al niet naar je eigen (serieuze vaste klanten base) luistert... dan is er geen hoop meer.
Eens.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat er trouwens prima gemodereerd wordt. Ik denk dat dit forum een goede balans heeft gevonden tussen enerzijds te laks modereren (Twitter) anderzijds te strikt modereren waardoor elke discussie wordt platgeslagen (Reddit).
Misschien snappen onze eigen kracht niet en zien we zelf niet in hoe uniek FOK! is anno 2026. Echt. Wellicht is dat ook mijn boodschap aan de crew, aan Danny, aan iedereen hier: dat er een unieke balans is gevonden hier en dat gewoon iedereen welkom is en dat mensen weer 'ouderwets' gezellig met elkaar van mening mogen verschillen zoals dat 20 jaar geleden ook het geval was.
Iedereen verlangt hier eigenlijk naar.
Een echokamer is super saai.
Ik zou niet in een kamer willen zitten met louter mensen die het altijd met mij eens zijn. Ik zou gek worden. Kritiek is altijd meer dan welkom.
Kom maar op met kritiek, daar kan ik van leren.
Bij welk ander forum kan dit?
Ik heb echt totaal geen verstand van ICT, anders zou ik serieus mee willen helpen met promotie van FOK!
Geheel mee eens, echter als hem dat kwalijk wordt genomen moet ie niet gaan lopen janken, er zijn een shitload aan goede users geweest met de allerbeste intenties om te helpen... maar niemand mocht net iets....quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:32 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het is zijn beeldje. Dus als hij er op wil stampen, dan mag dat.
Dan is het tijd hier iets aan te doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:27 schreef SimonB. het volgende:
FOK! ligt in z'n doodskist.
Er is alleen nog even iemand nodig om het deksel vast te timmeren.
En dit bedoel ik uiteraard niet letterlijk.
Vroeger? ik weet hoe het vroeger ging, een stuk gezelliger en idioten waren een stuk sneller weg.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:33 schreef Elan het volgende:
Ik geloof ook helemaal niet dat FOK! veranderd is in de essentie, meer jij als user. Vroeger was er FOK! en verder niks. Tegenwoordig heb je zoveel opties dat het heel eenvoudig om te roepen dat iets kut is omdat je keuzes hebt.
Lazarus op.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan is het tijd hier iets aan te doen.
Alles kan opnieuw tot leven komen. Alles.
Ja, men is welkom om ander nieuws te posten, daar blijft het dan een beetje bij hangen.quote:
Ja, heb je gelijk in, maar wel jammer als mensen er een hoop plezier aan beleven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:32 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het is zijn beeldje. Dus als hij er op wil stampen (pun intended), dan mag dat.
Er zit een groot verschil tussen gewoon met elkaar discussiëren en waar het in dit topic vooral over gaat.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat er trouwens prima gemodereerd wordt. Ik denk dat dit forum een goede balans heeft gevonden tussen enerzijds te laks modereren (Twitter) anderzijds te strikt modereren waardoor elke discussie wordt platgeslagen (Reddit).
Misschien snappen onze eigen kracht niet en zien we zelf niet in hoe uniek FOK! is anno 2026. Echt. Wellicht is dat ook mijn boodschap aan de crew, aan Danny, aan iedereen hier: dat er een unieke balans is gevonden hier en dat gewoon iedereen welkom is en dat mensen weer 'ouderwets' gezellig met elkaar van mening mogen verschillen zoals dat 20 jaar geleden ook het geval was.
Iedereen verlangt hier eigenlijk naar.
Een echokamer is super saai.
Ik zou niet in een kamer willen zitten met louter mensen die het altijd met mij eens zijn. Ik zou gek worden. Kritiek is altijd meer dan welkom.
Kom maar op met kritiek, daar kan ik van leren.
Bij welk ander forum kan dit?
Ik heb echt totaal geen verstand van ICT, anders zou ik serieus mee willen helpen met promotie van FOK!
Ja omdat een ban ook echt een ban was. Tegenwoordig log je in met een VPN en kun je via een ander IP-adres direct een nieuw accountje aanmaken zonder dat iemand dat doorheeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
Vroeger? ik weet hoe het vroeger ging, een stuk gezelliger en idioten waren een stuk sneller weg.
Volgens mij was het toen nog een stuk gemakkelijker om mods uit je forum/site te weren zonder dat je een smeekbede moest doen bij een FA..
Het wás altijd wel een mooi beeldje, ondanks wat barstjes en bupsjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in, maar wel jammer als mensen er een hoop plezier aan beleven.
Ik denk wel dat veel mensen het allemaal iets te serieus nemen. Door de jaren heen zijn er veel van dit soort discussies geweest en conclusie is toch wel dat er niet veel verandert.
In POL worden dat soort users echt wel geweerd hoor. Bovendien is er gewoon een deel van de samenleving dat oprecht zo denkt, FvD die dat soort complottheorieën de wereld in helpen staat virtueel op 15 zetelsquote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen gewoon met elkaar discussiëren en waar het in dit topic vooral over gaat.
Bijvoorbeeld:
User 1 is een VVD stemmer en die vind dat de sociale uitkering weg moet.
User 2 is een Pro stemmer en die vind dat de sociale uitkering omhoog moet.
Die twee discussiëren dat in een topic, maar dan komt user 3.
User 3 denkt dat Mark Rutte in een pedofiel netwerk zit en daarom is iedereen die op de VVD stemt daar ook voorstander van. Ondanks dat user 3 zijn denkbeelden op geen greintje bewijs of überhaupt een verdachtbaar feit zijn gebaseerd mag user 3 dat wel tot in den treuren herhalen in elk topic over de politiek met alle gevolgen van dien over het verloop daarvan.
Het is user 3 waar men een probleem mee heeft, niet dat user 1 en 2 een andere mening van elkaar hebben.
Er waren altijd wel klachten, mensen die inspraak eisten of dachten dat users dat zouden kunnen hebben, ambitieuze plannen waar niks van terecht kwam, boze mensen die wegliepen, etc.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:45 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het wás altijd wel een mooi beeldje, ondanks wat barstjes en bupsjes.
Als iets van ellende in scherven uiteen valt, is het tijd om stoffer en blik te pakken.
Kun je er altijd nog een mooi en modern "HOME" in gebroken wit voor terugzetten.
Fok! is meer dan POL hequote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
In POL worden dat soort users echt wel geweerd hoor. Bovendien is er gewoon een deel van de samenleving dat oprecht zo denkt, FvD die dat soort complottheorieën de wereld in helpen staat virtueel op 15 zetels.
Dus wederom de wereld is veranderd, en niet FOK!
Vroeger zei men altijd van "Don't feed the troll". Het is leuk, omdat mensen er op reageren. Als mensen gewoon niet of minder happen, dan is de lol van het trollen er misschien sneller af.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
In POL worden dat soort users echt wel geweerd hoor. Bovendien is er gewoon een deel van de samenleving dat oprecht zo denkt, FvD die dat soort complottheorieën de wereld in helpen staat virtueel op 15 zetels.
Zeker, maar kan me zo voorstellen dat je een serieuze politieke discussie waar jij op lijkt te hinten in dat gedeelte van het forum wil voeren.quote:
Als de poetsvrouw het verdomt het fragiele beeldje nog langer af te stoffen en het bezoek er misprijzend naar staart, heeft het ook geen zin om het nog op Marktplaats te zetten.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren altijd wel klachten, mensen die inspraak eisten of dachten dat users dat zouden kunnen hebben, ambitieuze plannen waar niks van terecht kwam, boze mensen die wegliepen, etc.
Op vrijwel alle fora loopt de activiteit terug. Dat ligt echt niet alleen aan de moderatie.
Voor een overname leent het forum zich ook niet echt, omdat het draait op vrijwilligers.
Ik kan me volledig in je post vinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:49 schreef OllieA het volgende:
Dit is in mijn optiek, op welke manier je ook de teloorgang van Fok wenst te duiden, een gevalletje van 'shoot the messenger'.
En dat valt Danny en het Rood om hem heen te verwijten.
Ik vind het bijzonder onprofessioneel dat dit meningsverschil niet op een constructieve manier opgelost kon worden, in het voordeel van Fok. Zeker met iemand als Straatcommando. die ik heb ervaren als vriendelijk, zeer benaderbaar en flexibel. Kortom redelijk en integer.
Nogmaals: het ga je goed Straat.
Ik hint nergens op iets politieksquote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, maar kan me zo voorstellen dat je een serieuze politieke discussie waar jij op lijkt te hinten in dat gedeelte van het forum wil voeren.
Als het in de weg staat, dan stof je het af, maak je een foto en knal je het op Marktplaats.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:52 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Als de poetsvrouw het verdomt het fragiele beeldje nog langer af te stoffen en het bezoek er misprijzend naar staart, heeft het ook geen zin om het nog op Marktplaats te zetten.
Zo lang het beeldje nog staat, staat-ie.
"Gratis af te halen" ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het in de weg staat, dan stof je het af, maak je een foto en knal je het op Marktplaats.
Dan is een enkeltje Kliko toch de beste oplossing.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het alleen maar geld kost, dan spaar je die kosten ook weer uit.
Het pijnlijke is dat het allang geen trollen meer zijn, er zijn legio mensen die echt zo zijn en denken. Niet specifiek op FOK! maar in de samenleving is dit een enorm issue. Zoek eens een random item van Eenvandaag op Youtube en ga de comments lezenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vroeger zei men altijd van "Don't feed the troll". Het is leuk, omdat mensen er op reageren. Als mensen gewoon niet of minder happen, dan is de lol van het trollen er misschien sneller af.
Tsja dat is dus helaas de bijdrage van Twitter aan de wereld.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen gewoon met elkaar discussiëren en waar het in dit topic vooral over gaat.
Bijvoorbeeld:
User 1 is een VVD stemmer en die vind dat de sociale uitkering weg moet.
User 2 is een Pro stemmer en die vind dat de sociale uitkering omhoog moet.
Die twee discussiëren dat in een topic, maar dan komt user 3.
User 3 denkt dat Mark Rutte in een pedofiel netwerk zit en daarom is iedereen die op de VVD stemt daar ook voorstander van. Ondanks dat user 3 zijn denkbeelden op geen greintje bewijs of überhaupt een verdachtbaar feit zijn gebaseerd mag user 3 dat wel tot in den treuren herhalen in elk topic over de politiek met alle gevolgen van dien over het verloop daarvan.
Het is user 3 waar men een probleem mee heeft, niet dat user 1 en 2 een andere mening van elkaar hebben.
Dit is inderdaad de welbekende 'dan lees je het toch niet'-redenatie die Danny vaak hanteert als mensen die knettergek zijn weer eens een topic kapen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vroeger zei men altijd van "Don't feed the troll". Het is leuk, omdat mensen er op reageren. Als mensen gewoon niet of minder happen, dan is de lol van het trollen er misschien sneller af.
Als je met de schoonmaakster afspreekt om het hele huis af te stoffen, dan kan ze ook best dat beeldje afstoffen. Of je stoft het zelf even af en laat het staan als mensen er plezier aan beleven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:57 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dan is een enkeltje Kliko toch de beste oplossing.
Maar ga niet de poetsvrouw uitkafferen dat het haar taak is om af te stofferen en verder d'r bek te houden.
Is toch zo'n beetje de enige manier tegenwoordig? Met een VPN heb je zo een nieuw account zonder dat men dat meteen doorheeft. Vroeger was dat echt wel lastiger om een kloon aan te maken en die ook in leven te houden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de welbekende 'dan lees je het toch niet'-redenatie die Danny vaak hanteert als mensen die knettergek zijn weer eens een topic kapen.
En wat doen we met al die niet-opgedroogde lijmresten en vliegenstrontjes?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je met de schoonmaakster afspreekt om het hele huis af te stoffen, dan kan ze ook best dat beeldje afstoffen. Of je stoft het zelf even af en laat het staan als mensen er plezier aan beleven.
Je had het over een denkbeeldige discussie tussen 2 of nouja 3 politieke stromingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:53 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik hint nergens op iets politieks
Ik?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je had het over een denkbeeldige discussie tussen 2 of nouja 3 politieke stromingen.
Dan geef je het weg of verkoop je het aan iemand die anderen er wel plezier aan laat beleven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:00 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
En wat doen we met al die niet-opgedroogde lijmresten en vliegenstrontjes?
Goed planquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan geef je het weg of verkoop je het aan iemand die anderen er wel plezier aan laat beleven.
Wat de gek er voor geeft natuurlijk, aangezien het forum geen winst draait en volledig leunt op vrijwilligers. Je kunt je ook afvragen of al die vrijwilligers hun werk vrijwillig of tegen geringe onkostenvergoeding blijven doen voor een eventuele overnemer van het forum.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:02 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Goed plan![]()
"Gratis af te halen" dus.
Ik vind het een beetje een rare take dat je mensen die overduidelijk helemaal van het padje zijn niet van je forum kankert omdat ze mogelijk een kloontje gaan maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is toch zo'n beetje de enige manier tegenwoordig? Met een VPN heb je zo een nieuw account zonder dat men dat meteen doorheeft. Vroeger was dat echt wel lastiger om een kloon aan te maken en die ook in leven te houden.
Ik neem aan dat de oude poetsvrouw ook gewoon betaald kreeg, zwart of wit. Dat maakt het beeldje niet opeens mooier of aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat de gek er voor geeft natuurlijk, aangezien het forum geen winst draait en volledig leunt op vrijwilligers. Je kunt je ook afvragen of al die vrijwilligers hun werk vrijwillig of tegen geringe onkostenvergoeding blijven doen voor een eventuele overnemer van het forum.
Als iemand van het padje is, dan is daar op zich niks mis mee. DIe mensen zijn er ook en dat is ook een mening. Als ze elk topic gaan verstieren, dan zou ik ze eraf flikkeren, maar als er maar genoeg mensen happen, dan zijn ze zo weer terug met een kloon.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare take dat je mensen die overduidelijk helemaal van het padje zijn niet van je forum kankert omdat ze mogelijk een kloontje gaan maken.
Wat een geneuzel zeg. Wat is nu precies je punt?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:07 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de oude poetsvrouw ook gewoon betaald kreeg, zwart of wit. Dat maakt het beeldje niet opeens mooier of aantrekkelijker.
Dat terechte kritiek van de poetsvrouw wordt afgestraft met ontslag terwijl ze een zeer bekwame en ervaren kracht was (analogie met SC).quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een geneuzel zeg. Wat is nu precies je punt?
De poetsvrouw heeft zelf ontslag genomen in dit geval.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:10 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat terechte kritiek van de poetsvrouw wordt afgestraft met ontslag terwijl ze een zeer bekwame en ervaren kracht was (analogie met SC).
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:59 schreef nostra het volgende:
[..]
In Perplexity gegooid voor je, fwiw.Een heel mooie samenvatting !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Puik werk !
Ook in moeilijke tijden.
Had ik ook gedaan ja. Als je als voetveeg wordt behandeld.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
De poetsvrouw heeft zelf ontslag genomen in dit geval.
De scheidslijn tussen 'van het padje zijn' en gewoon je mening hebben is tegenwoordig nogal vaag. Zie de bizarre uitspraken van Baudet, Trump, Wilders etc.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare take dat je mensen die overduidelijk helemaal van het padje zijn niet van je forum kankert omdat ze mogelijk een kloontje gaan maken.
Van vrouwen die jong genoeg zijn om zijn dochter te zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die tietenplaatjes vinden zichzelf niet he.
En dat is nog steeds niet normaal in mijn ogen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen 'van het padje zijn' en gewoon je mening hebben is tegenwoordig nogal vaag. Zie de bizarre uitspraken van Baudet, Trump, Wilders etc.
Weet nog dat ik mijn eerste ban kreeg van Remlof wegens "xenofoob geblaat" alleen omdat ik zei dat we een Marokkanenprobleem hadden in Nederland. Bam week weg viel te lezen in het banmeldtopic.
Tegenwoordig twittert iemand als Wilders waar miljoenen mensen op hebben gestemd gewoon Fuck Islam en er kraait amper een haan naar.
Al zie ik ze er toch steeds vaker posten de laatste tijd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit stoort me dus zo ontzettend. Ik vind het gênant hoe ze dit aanpakken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Hanca is daar niet voor niks opgestapt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Al zie ik ze er toch steeds vaker posten de laatste tijd.
was fuck Allahquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen 'van het padje zijn' en gewoon je mening hebben is tegenwoordig nogal vaag. Zie de bizarre uitspraken van Baudet, Trump, Wilders etc.
Weet nog dat ik mijn eerste ban kreeg van Remlof wegens "xenofoob geblaat" alleen omdat ik zei dat we een Marokkanenprobleem hadden in Nederland. Bam week weg viel te lezen in het banmeldtopic.
Tegenwoordig twittert iemand als Wilders waar miljoenen mensen op hebben gestemd gewoon Fuck Islam en er kraait amper een haan naar.
Hij zal het waarschijnlijk ook wel druk genoeg hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
En dat is natuurlijk geen eenrichtingsweg, dan moeten de trollen/wappies zich ookmaar niks aantrekken van commentaar....quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de welbekende 'dan lees je het toch niet'-redenatie die Danny vaak hanteert als mensen die knettergek zijn weer eens een topic kapen.
Die modereert nu het lokale kerkkoor?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hanca is daar niet voor niks opgestapt.
In mijn ogen ook niet maar er zijn dus miljoenen mensen die dat wel normaal vinden. De vraag is wat je daar in hemelsnaam mee moet, ga je ze niet eens aanhoren maar direct verbannen en daarmee uitsluiten? Laat je ze hun in jouw ogen onzinnige en kwetsende mening ventileren en ga je er tegenin?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dat is nog steeds niet normaal in mijn ogen.
Nee hoor, discussie mag er zijn en problemen benoemen ook, generaliseren nooit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
In mijn ogen ook niet maar er zijn dus miljoenen mensen die dat wel normaal vinden. De vraag is wat je daar in hemelsnaam mee moet, ga je ze niet eens aanhoren maar direct verbannen en daarmee uitsluiten? Laat je ze hun in jouw ogen onzinnige en kwetsende mening ventileren en ga je er tegenin?
Die hele verharding en discussie over wat je er in hemelsnaam mee moet speelt samenlevingbreed en is bepaald geen skillissue van de FOK! moderatie.
Je kan wel zeggen hou je achterlijke discriminerende mening lekker voor je en flikker op van mijn forum maar wat als op een gegeven moment driekwart van de samenleving helemaal klaar is met allochtonen en asielzoekers. Allemaal verbannen?
Denken jullie daar na alle commotie nog steeds zo over? Volgens mij zijn er bijzonder veel mensen die van jullie willen horen hoe jullie tegen deze gebeurtenissen aankijken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:37 schreef yvonne het volgende:
Het gaat hem niets aan dus hoeft hij ook niet te mailen. Wij beantwoorden geen vragen over andermans account
Dit soort kinderachtige opmerkingen verpesten hier de sfeer evenzeer als trollen en scheldpartijen. Goed bezig.quote:
Geen geluid is ook een geluidquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:30 schreef Raw85 het volgende:
De reactie van de leiding in dit topic belooft ook weinig goeds.
FB / Vraag over vertrekkende mods/users
[..]
Denken jullie daar na alle commotie nog steeds zo over? Volgens mij zijn er bijzonder veel mensen die van jullie willen horen hoe jullie tegen deze gebeurtenissen aankijken.
Lijkt me logisch dat ze de vuile was niet buiten gaan hangen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Denken jullie daar na alle commotie nog steeds zo over? Volgens mij zijn er bijzonder veel mensen die van jullie willen horen hoe jullie tegen deze gebeurtenissen aankijken.
Omdat het een groeiende groep is die al dan niet van het padje zijn. PVV en FvD vertegenwoordig rond de 25% van het electoraat. En dan heb je aan de linkerkant ook nog het nodige extremisme van oudsher. En bij jonge mensen nog wat meer dan oudere, dus je zit zo op de eenderde van iedereen die hier post die wappie of links of rechtsextremist. Het verdiend allemaal geen schoonheidsprijs maar voor Danny ook lastig waar die grens te trekken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Al zie ik ze er toch steeds vaker posten de laatste tijd.
Wie is er daar op anoniem gegaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan wordt het straks zo en linkse echoput, waar iedereen elkaar gelijk geeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:57 schreef RedFever007 het volgende:
Blijven doneren mensen aan dit zinkende schip![]()
RIP straatcommando je was de beste FA die FOK! kon hebben. Iemand met kennis en verstand maar liever houden de rooien de tyfustrollen hier
Man man man wat een "bedrijfs"voering! Om je kapot te lachen/schamen
Jij was jaren geleden toch ook moderator?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:30 schreef HeatWave het volgende:
Moslims: generaliseren mag niet.
Ook moslims: alle ongelovigen.......
Taqqiya is zo'n mooi iets.
Ontopic: Straat was top, vaak mee in de clinch gelegen maar ook vaak goed DM contact mee gehad. Verder is alles wel gezegd.
Rechts gebral en elkaar gelijk geven is minstens zo saai.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan wordt het straks zo en linkse echoput, waar iedereen elkaar gelijk geeft.
Dat is echt keisaai.![]()
Ja, van GC, maar mijn vertrek etc staat los van deze discussie hoor. Hele andere tijd en redenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was jaren geleden toch ook moderator?
Ja maar links zou overblijven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rechts gebral en elkaar gelijk geven is minstens zo saai.
Tot ie compleet leip ging op moslims.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was jaren geleden toch ook moderator?
Ja dat weet ik dus niet zeker genoeg meer om een naam met 100% zekerheid te noemen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie is er daar op anoniem gegaan?
En dan nog klagen dat zijn geld naar Oekraïne gaat ook.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Terechte klacht. Liegen over longkanker en de hele dagen een beetje thuis zitten op de kosten van de baas omdat hij een burnout faked. Dus hij krijgt nog betaald om hier te posten ook. Het hele systeem leegtrekken en maar klagen over de handen die hem voeden.
Neuh, beide kanten (ik vast ook ergens) beweren al tijden dat het forum de "andere" kant op gaat. Maar dat valt allemaal eigenlijk wel mee. POL is wat linkser, NWS wat rechtser maar niemand heeft hier echt de overhand.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
HUH? Die zijn al jaren ver in de minderheid.
Voor sommige mensen schijnbaar een model userquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat is dat dan weer voor onzin? Jij wil een forum met alleen maar linkse wegkijk berichten?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:40 schreef Badada het volgende:
[..]
Wel onderdeel van het probleem he. Maar als jij daar geil van wordt...
Genoeg rechtse users die hier niet de boel lopen te verzieken hoor.quote:
POL ken ik niet zo goed, kom daar zelden maar NWS "wat rechtser"?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, beide kanten (ik vast ook ergens) beweren al tijden dat het forum de "andere" kant op gaat. Maar dat valt allemaal eigenlijk wel mee. POL is wat linkser, NWS wat rechtser maar niemand heeft hier echt de overhand.
Wie kijkt er nou weg? Wat heeft dit met links te maken. De user waar ik het over heb komt nota bene in dit topic binnenstormen met een random kut opmerking over moslims. In een uitzwaai-topic. Dat is gewoon niet normaal obsessief trollgedrag.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is dat dan weer voor onzin? Jij wil een forum met alleen maar linkse wegkijk berichten?
Bull, het was een reactie op de posts erboven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:46 schreef Badada het volgende:
[..]
Wie kijkt er nou weg? Wat heeft dit met links te maken. De user waar ik het over heb komt nota bene in dit topic binnenstormen met een random kut opmerking over moslims. In een uitzwaai-topic. Dat is gewoon niet normaal obsessief trollgedrag.
Volgens mij ben jij alleen uit op sensatie.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan blijft dat probleem dus gewoon bestaan. Tot dit forum kapot is.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:45 schreef havanagila het volgende:
Alleen heeft zijn opstappen niks met woke/rechts/islam/migratie te maken, dat zit jullie gewoon diep. SC is weg omdat een klein handjevol users in een bepaald topic de zaak steeds komen verzieken, en bij nare reacties en bans bij de FA's gaan huilen, die vervolgens denken dat de vervelende users worden ingeperkt in hun vrijheid van meningsuiting
In de zin van dat je exact het punt maakt van die post. Als je dat niet doorhebt..quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, het was een reactie op de posts erboven.
Ze zijn mij inderdaad geen antwoord verschuldigd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:49 schreef Kijkvooruit het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij alleen uit op sensatie.
Ze zijn jou helemaal geen antwoord verschuldigd.
Neuh. ik moest alleen lachen over klachten mbt generalisatie vanuit een groep die niets anders doet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:51 schreef Badada het volgende:
[..]
In de zin van dat je exact het punt maakt van die post. Als je dat niet doorhebt..
Duh. Kun je je voorstellen als je al jaren als modje moeite in het forum steekt, en dan mag gaan zitten toekijken hoe wat users doelmatig lopen kutten, en als je ingrijpt een uitbrander krijgt terwijl de trollen nog net geen pluimpje krijgen. Zou ook opstappenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als dat zo is dan blijft dat probleem dus gewoon bestaan. Tot dit forum kapot is.
Je generaliseert zelf de groep door te claimen dat die groep niets anders doet. Maar ben blij dat je zo hard kan lachen om je eigen hersenspinsels. Alleen het verneukt wel normale discussies, dus ja..quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh. ik moest alleen lachen over klachten mbt generalisatie vanuit een groep die niets anders doet.
Maar het gaat hier niet over mij he?
Euh neequote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:45 schreef havanagila het volgende:
Alleen heeft zijn opstappen niks met woke/rechts/islam/migratie te maken, dat zit jullie gewoon diep. SC is weg omdat een klein handjevol users in een bepaald topic de zaak steeds komen verzieken, en bij nare reacties en bans bij de FA's gaan huilen, die vervolgens denken dat de vervelende users worden ingeperkt in hun vrijheid van meningsuiting
Mwah een heel klein groepje gaat duidelijk een grens over. Dat heeft helemaal niets meer te maken met een andere mening hebben en uiten. Op een BNW of VER niet echt erg, maar niet in NWS ffs.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het een groeiende groep is die al dan niet van het padje zijn. PVV en FvD vertegenwoordig rond de 25% van het electoraat. En dan heb je aan de linkerkant ook nog het nodige extremisme van oudsher. En bij jonge mensen nog wat meer dan oudere, dus je zit zo op de eenderde van iedereen die hier post die wappie of links of rechtsextremist. Het verdiend allemaal geen schoonheidsprijs maar voor Danny ook lastig waar die grens te trekken.
Nou vertel jij dan eens hoe het wél zit wat betreft het vertrek van SC.quote:
Ben je hond nietquote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou vertel jij dan eens hoe het wél zit wat betreft het vertrek van SC.
Vooralsnog blink je hier vooral uit in het volbaggeren van deze reeks samen met Masberum.
Hier ga je dus de mist in. Die groep...tssssk, generaliseren vind ik ontzettend dom. Gebruik je verstand eens, joh.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh. ik moest alleen lachen over klachten mbt generalisatie vanuit een groep die niets anders doet.
Maar het gaat hier niet over mij he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |