abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 16:04:31 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221061556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij was degene die een hele situatieschets verzon over waarom FOK! zo ontzettend kut zou zijn geworden vriend. Inclusief mensen die op courgettes schijten en wat al niet .Daarmee trek je de discussie dus zelf direct een stuk breder dan alleen het vertrek van een persoon die zich voor de bus gegooid voelde :+ .
Die niche zit er ook in dat veel mensen elkaar hier al fucking lang kennen en dat er relatief veel vrijheid zit in wat je kunt zeggen. Ook de mongooltjes die elders verbannen zijn of worden uitgekotst zijn hier gewoon welkom. In die zin is het wel een unieke community. '

En als het teveel een vrijstaat is naar je zin kun je prima op Reddit terecht waar alles van A tot Z geregeld is en elke trol direct een ban aan zijn reet krijgt.
Of je snapt niet wat ik wilde omschrijven met die post, of je wil het niet snappen. Het was gewoon een weergave van wat er ongeveer gebeurd is in een ander jasje, omdat iedereen het ineens over had dat dit bij een supermarkt ook gewoon kon of juist niet kon. Daarbij is een stukje context nodig, dat is de terugloop in userbase door opkomst social media. Een feitelijk gegeven, niet per se iets wat vreemd is of waar ik kritisch op wilde zijn. Andere fora hadden er ook geen oplossing voor, muv Reddit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221061569
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:57 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Het is dat de verslaving aan dit forum mij hier houdt, maar anders was ik allang weggeweest door het beleid , vriendjespolitiek etc etc. FOK is het familiebedrijfje, dat blijft bestaan, maar die geen inspraak van anderen wenst en daarom langzaamaan ten onder gaat. Danny heeft niet alles fout gedaan (zeker niet), maar er is nu wel een punt bereikt dat hij het niet meer alleen kan oplossen (en het zal al helpen als hij dat accepteert en hulp van anderen met beide handen aanpakt).
Wat ligt aan die verslaving te grondslag dan? Kun je dat duiden? Want als ik iets echt kut zou vinden was ik al weg.
blablablabla
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:06:16 #178
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_221061570
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:57 schreef RedShoe het volgende:
FOK is het familiebedrijfje, dat blijft bestaan, maar die geen inspraak van anderen wenst en daarom langzaamaan ten onder gaat.
Ik denk dat het window van bedrijfje spelen wel een beetje gesloten is. Beter het juist te zien als hobby en er niet proberen nog een inkomen uit te halen.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:06:46 #179
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_221061571
quote:
85s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:50 schreef MisterFox het volgende:
#STRAATCOMMANDOMOETBLIJVEN
Dit dus.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:07:20 #180
pi_221061575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:50 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Allememaggies, jij kunt serieus posten....? :o
Soms. :P
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:08:51 #181
pi_221061585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij draait Windows 98 op een pentium 4?
Linux op inderdaad een nogal oude pc. ;(
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:08:52 #182
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_221061586
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:06 schreef nietzman het volgende:

[..]
Ik denk dat het window van bedrijfje spelen wel een beetje gesloten is. Beter het juist te zien als hobby en er niet proberen nog een inkomen uit te halen.
Jawel, maar het alternatief is ook lastig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_221061597
quote:

[..]
Dat is volgens mij allang het credo. De kosten eruit halen en dan nog wat overhouden om van te eten.
pi_221061607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Of je snapt niet wat ik wilde omschrijven met die post, of je wil het niet snappen. Het was gewoon een weergave van wat er ongeveer gebeurd is in een ander jasje, omdat iedereen het ineens over had dat dit bij een supermarkt ook gewoon kon of juist niet kon. Daarbij is een stukje context nodig, dat is de terugloop in userbase door opkomst social media. Een feitelijk gegeven, niet per se iets wat vreemd is of waar ik kritisch op wilde zijn. Andere fora hadden er ook geen oplossing voor, muv Reddit.
Ik snap wel wat je schrijft maar herken je hele verhaal niet zo, maar toegegeven je hebt een beste bak likes te pakken dus wellicht zien anderen het wel zo en zie ik het verkeerd.

Wat mij vooral opvalt er A vrijwel overal sprake is van terugloop qua foragebruikers en dat je B altijd dezelfde complotten ziet opduiken over falende leiding en vervelende users die dat zouden veroorzaken. Bij Viva vallen de vrouwelijke gebruikers niet over trollen maar mannen die een account maken en daar vrouwen gaan lastig vallen (bijvoorbeeld slipjes vragen :') ) waardoor het te gronde zou zijn gegaan. En de moderatie was natuurlijk ook daar kut. En DPG voert kutwanbeleid.

Terwijl de essentie gewoon is dat mensen die blaadjes amper lezen en liever shit op social media posten.
blablablabla
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:14:33 #185
pi_221061613
Je gaat vaak pas zien wat je mist, wanneer het er niet meer is.

Als FOK! er niet meer is en je je toevlucht moet zoeken tot kansloze fora als Twitter of Reddit, het ene forum is kansloos omdat iedereen daar iedereen de huid vol scheldt en moderatie volstrekt afwezig is en het andere forum is kansloos omdat mensen daar 24/7 getriggerd zijn en overal alles huilen de hele dag. Je loopt daar op eieren, want er is altijd wel ergens iemand die zich gekwetst voelt. Dat is dus een heel onprettige discussie en is net zozeer een echokamer als dat Twitter is.

FOK! is uniek en daarom moet FOK! blijven. :D
pi_221061620
Zo jammer, weer een topper minder.

Heb er nu al heel wat zien vertrekken en wat mij opvalt het is niet om de gebruikers dat ze weg gaan.

:{

Op deze manier is het forum helemaal niet meer te redden.. als dit iig zo doorgaat.

Straks is zo goed als iedereen op anoniem of komt gewoon niet meer. Zelfs de FP is om te janken geworden.. ik mis @Djeez zijn berichtjes nog steeds! _O_

*zucht*

Dit besluit heeft er wel voor gezorgd dat ik het stukje van mijn vakantie geld niet meer doneer, ik heb hierover een stevige mening..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221061625
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Als FOK! er niet meer is en je je toevlucht moet zoeken tot kansloze fora als Twitter of Reddit, het ene forum is kansloos omdat iedereen daar iedereen de huid vol scheldt en moderatie volstrekt afwezig is en het andere forum is kansloos omdat mensen daar 24/7 getriggerd zijn en overal alles huilen de hele dag. Je loopt daar op eieren, want er is altijd wel ergens iemand die zich gekwetst voelt. Dat is dus een heel onprettige discussie en is net zozeer een echokamer als dat Twitter is.

Dit, en als de stekker er uit gaat wat onherroepelijk gaat gebeuren op enig moment koester dan liever de herinneringen in plaats van te wijzen naar iedereen en zijn moeder die gefaald zouden hebben.
blablablabla
pi_221061627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik snap wel wat je schrijft maar herken je hele verhaal niet zo, maar toegegeven je hebt een beste bak likes te pakken dus wellicht zien anderen het wel zo en zie ik het verkeerd.

Wat mij vooral opvalt er A vrijwel overal sprake is van terugloop qua foragebruikers en dat je B altijd dezelfde complotten ziet opduiken over falende leiding en vervelende users die dat zouden veroorzaken. Bij Viva vallen de vrouwelijke gebruikers niet over trollen maar mannen die een account maken en daar vrouwen gaan lastig vallen (bijvoorbeeld slipjes vragen) waardoor het te gronde zou zijn gegaan. En de moderatie was natuurlijk ook daar kut. En DPG voert kutwanbeleid.

Terwijl de essentie gewoon is dat mensen die blaadjes amper lezen en liever shit op social media posten.
Dit.

Haal je voor de geest hoe het 20 jaar geleden was en hoe het nu is. Veel fora zijn verdwenen, andere zijn als een nachtkaars uitgegaan.

Ook veel websites hebben het gewoon lastig. Irritante advertenties zie je overal en dat doet men vast niet omdat het allemaal zo florissant draaide zonder die advertenties.

Ook een website als PU.nl is bijvoorbeeld verkocht aan een partij die er illegale gokreclame op zet. En zo zijn er vele voorbeelden.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:17:52 #189
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221061630
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

*knip*

Fok! is niet meer wat het geweest is.

Maar het wél nog had kunnen zijn.
Colleziono francobolli di bambini
  Redactie Frontpage dinsdag 16 juni 2026 @ 16:18:13 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221061632
quote:

[..]
Het feit dat FOK! onafhankelijk is en niet is opgekocht door kutbedrijven als Meta of DPG is een groot goed. Het is alleen zo lastig om het rendabel te houden in de huidige tijd op internet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:19:41 #191
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221061642
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Het feit dat FOK! onafhankelijk is en niet is opgekocht door kutbedrijven als Meta of DPG is een groot goed. Het is alleen zo lastig om het rendabel te houden in de huidige tijd op internet.
Zolang de eigenaar er van wil leven, wat een utopie is, verandert er helemaal niets.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:21:30 #192
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221061648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 12:23 schreef Hetekip het volgende:

[..]
@:flippingcoin @:mortaxx @:solotovski @:fok-it
user fokkie heeft een ban helaes

ook op de discord daar was die ook buitengewoon onhandelbaar
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:25:21 #193
pi_221061670
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit, en als de stekker er uit gaat wat onherroepelijk gaat gebeuren op enig moment koester dan liever de herinneringen in plaats van te wijzen naar iedereen en zijn moeder die gefaald zouden hebben.
Ik vind dat er trouwens prima gemodereerd wordt. Ik denk dat dit forum een goede balans heeft gevonden tussen enerzijds te laks modereren (Twitter) anderzijds te strikt modereren waardoor elke discussie wordt platgeslagen (Reddit).

Misschien snappen onze eigen kracht niet en zien we zelf niet in hoe uniek FOK! is anno 2026. Echt. Wellicht is dat ook mijn boodschap aan de crew, aan Danny, aan iedereen hier: dat er een unieke balans is gevonden hier en dat gewoon iedereen welkom is en dat mensen weer 'ouderwets' gezellig met elkaar van mening mogen verschillen zoals dat 20 jaar geleden ook het geval was.

Iedereen verlangt hier eigenlijk naar.

Een echokamer is super saai.

Ik zou niet in een kamer willen zitten met louter mensen die het altijd met mij eens zijn. Ik zou gek worden. Kritiek is altijd meer dan welkom.

Kom maar op met kritiek, daar kan ik van leren.

Bij welk ander forum kan dit?

Ik heb echt totaal geen verstand van ICT, anders zou ik serieus mee willen helpen met promotie van FOK!
pi_221061680
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:26 schreef Lienekien het volgende:
We worden er subtiel aan herinnerd dat de grote baas andere dingen aan zijn hoofd heeft.
In andere niet mis verstane woorden (mijn woorden).

Is dat de grote baas geen andere woorden accepteert als de zijne, dat zijn wijsheid boven alles staat maar zelfs in het geval dat de grote baas niets kan betekenen wil hij alsnog alles blijven zeggen.

Ik denk persoonlijk dat de grote baas eens goed in de spiegel moet gaan kijken of hij nog wel de persoon is die het forum moet beheren, ik denk dat hij daar geen tijd, zin, energie, etc voor heeft en dat er vele anderen zijn die dat wel hebben en het forum zouden kunnen redden.

Want trust me, nog een paar modjes die het straks ook niet meer trekken en er is geen forum meer.

Maar er is maar 1 die iets kan veranderen, maar zolang hij dat niet wil, gebeurt er niets en zal het forum dood bloeden... wat ik al jaren en jaren zie aankomen maar spoedig zie gebeuren.

Ik snap trouwens ook het probleem met geld/investeerders/adverteerders... maar als je al niet naar je eigen (serieuze vaste klanten base) luistert... dan is er geen hoop meer. :(
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:29:00 #195
511221 Hetekip
Depressief
pi_221061681
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
user fokkie heeft een ban helaes

ook op de discord daar was die ook buitengewoon onhandelbaar
Ja, dat lijkt me ook gewoon zo.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:32:59 #196
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221061693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:28 schreef Chandler het volgende:

[..]
In andere niet mis verstane woorden (mijn woorden).

Is dat de grote baas geen andere woorden accepteert als de zijne, dat zijn wijsheid boven alles staat maar zelfs in het geval dat de grote baas niets kan betekenen wil hij alsnog alles blijven zeggen.

Ik denk persoonlijk dat de grote baas eens goed in de spiegel moet gaan kijken of hij nog wel de persoon is die het forum moet beheren, ik denk dat hij daar geen tijd, zin, energie, etc voor heeft en dat er vele anderen zijn die dat wel hebben en het forum zouden kunnen redden.

Want trust me, nog een paar modjes die het straks ook niet meer trekken en er is geen forum meer.

Maar er is maar 1 die iets kan veranderen, maar zolang hij dat niet wil, gebeurt er niets en zal het forum dood bloeden... wat ik al jaren en jaren zie aankomen maar spoedig zie gebeuren.

Ik snap trouwens ook het probleem met geld/investeerders/adverteerders... maar als je al niet naar je eigen (serieuze vaste klanten base) luistert... dan is er geen hoop meer. :(
Het is zijn beeldje. Dus als hij er op wil stampen (pun intended), dan mag dat.
Colleziono francobolli di bambini
pi_221061696
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik vind dat er trouwens prima gemodereerd wordt. Ik denk dat dit forum een goede balans heeft gevonden tussen enerzijds te laks modereren (Twitter) anderzijds te strikt modereren waardoor elke discussie wordt platgeslagen (Reddit).

Misschien snappen onze eigen kracht niet en zien we zelf niet in hoe uniek FOK! is anno 2026. Echt. Wellicht is dat ook mijn boodschap aan de crew, aan Danny, aan iedereen hier: dat er een unieke balans is gevonden hier en dat gewoon iedereen welkom is en dat mensen weer 'ouderwets' gezellig met elkaar van mening mogen verschillen zoals dat 20 jaar geleden ook het geval was.

Iedereen verlangt hier eigenlijk naar.

Een echokamer is super saai.

Ik zou niet in een kamer willen zitten met louter mensen die het altijd met mij eens zijn. Ik zou gek worden. Kritiek is altijd meer dan welkom.

Kom maar op met kritiek, daar kan ik van leren.

Bij welk ander forum kan dit?

Ik heb echt totaal geen verstand van ICT, anders zou ik serieus mee willen helpen met promotie van FOK!
Eens.
Maar er zijn wel een boel goede mods en nu dus ook een FA opgestapt in relatief korte tijd.

Reddit heeft ook zijn flaws, waar downvotes regelmatig worden gebruikt om een dissenting opinion uit te drukken, te brigaden en zelfs om een hivemind te onderhouden (zoals in bepaalde niche subs). Het downvote system is sowieso op comment niveau gefaald, op het niveau van posts weet ik het niet zo zeker.

Ik geloof ook helemaal niet dat FOK! veranderd is in de essentie, meer jij als user. Vroeger was er FOK! en verder niks. Tegenwoordig heb je zoveel opties dat het heel eenvoudig om te roepen dat iets kut is omdat je keuzes hebt.
blablablabla
pi_221061704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:32 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Het is zijn beeldje. Dus als hij er op wil stampen, dan mag dat.
Geheel mee eens, echter als hem dat kwalijk wordt genomen moet ie niet gaan lopen janken, er zijn een shitload aan goede users geweest met de allerbeste intenties om te helpen... maar niemand mocht net iets....
Like trump...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:34:42 #199
pi_221061705
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:27 schreef SimonB. het volgende:
FOK! ligt in z'n doodskist.

Er is alleen nog even iemand nodig om het deksel vast te timmeren.

En dit bedoel ik uiteraard niet letterlijk.
Dan is het tijd hier iets aan te doen.

Alles kan opnieuw tot leven komen. Alles. O+
pi_221061711
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:33 schreef Elan het volgende:
Ik geloof ook helemaal niet dat FOK! veranderd is in de essentie, meer jij als user. Vroeger was er FOK! en verder niks. Tegenwoordig heb je zoveel opties dat het heel eenvoudig om te roepen dat iets kut is omdat je keuzes hebt.
Vroeger? ik weet hoe het vroeger ging, een stuk gezelliger en idioten waren een stuk sneller weg.

Volgens mij was het toen nog een stuk gemakkelijker om mods uit je forum/site te weren zonder dat je een smeekbede moest doen bij een FA..
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')