abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221060548
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan vervang je kruidenier door café of zo.
Ook geen cafe. Dit soort vergelijking slaan nergens op.

Kan je beter vergelijken met andere fora en social media, en dan zie je dat er een zeer breed verschil is tussen beleidskeuzes die ook werken.

Een Twitter is geen Reddit en een Instagram is geen Bluesky.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221060550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Een forum is toch geen café.

Dit loopt uit de hand.
Daar denken de rooien anders over:

quote:
'In de ochtend is het je krantje, 's avonds is het je kroeg', zegt Yvonne Heslinga, Johans vrouw
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)e-fok-kers~b22ed522/
pi_221060553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ook geen cafe. Dit soort vergelijking slaan nergens op.

Kan je beter vergelijken met andere fora en social media, en dan zie je dat er een zeer breed verschil is tussen beleidskeuzes die ook werken.

Een Twitter is geen Reddit en een Instagram is geen Bluesky.
Het is ook geen social media. Welke fora draaien dan nog steeds zo geweldig als pakweg 20 jaar geleden?
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:31:15 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221060555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar denken de rooien anders over:
[..]
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)e-fok-kers~b22ed522/
Scherp :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221060556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat topic volg ik. Dat topic waarbij je boos werd en daarom expres meer propaganda ging posten. En zelf blij was met een aanval op Kiev. Dat topic toch?
Rechtstreekse Rusland propaganda posten, provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic. En dan gaan huilen in feedback.

Ook altijd maar dat gejank dat een afwijkende mening niet wordt getolereerd. Er zijn honderden discussies tussen mensen met verschillende meningen die wel normaal gaan. Het is het kleine groepje die altijd maar bewust tegen de stroom in willen gaan en al dan niet een act opzetten om maar een zo extreem mogelijke mening er op na te houden. En dan gaan janken als je tegengas krijg.

Tuurlijk wil je hier geen Reddit achtige structuur. Wat echt echokamers kent met de typische reddit power mods. Maar de mods hier vragen om een iets meer vrijheid om de probleemgevallen aan te pakken, want de mods zitten hier inmiddels elke dag tot hun nek in de shit.
Niet dat ik denk dat het nog teruggedraaid kan worden. Alles is inmiddels wel kapot.
Цой жив
pi_221060558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is ook geen social media. Welke fora draaien dan nog steeds zo geweldig als pakweg 20 jaar geleden?
Een forum is social media.

Reddit en Twitter lopen nog prima.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221060560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Zwoerd het volgende:
provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic
Is Slava Ukraini ook provocerend? Of is er 1 kamp in de discussie die iets minder goed met de emoties om kunnen gaan?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 13:33:20 #83
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221060563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Twee grote Amerikaanse spelers. Laten we ons leven daar alsjeblieft niet in de handen van leggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221060571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat zijn miljardenbedrijven, niet echt te vergelijken met Fok!.
pi_221060582
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Laten we die sneu act nou eens gewoon negeren. Don’t feed the …
Ik herhaal…..
pi_221060583
quote:

[..]
Rechtstreekse Rusland propaganda posten, provocerende TT als 'Slava Russia' in het Oekraïne topic. En dan gaan huilen in feedback.

Ook altijd maar dat gejank dat een afwijkende mening niet wordt getolereerd. Er zijn honderden discussies tussen mensen met verschillende meningen die wel normaal gaan. Het is het kleine groepje die altijd maar bewust tegen de stroom in willen gaan en al dan niet een act opzetten om maar een zo extreem mogelijke mening er op na te houden. En dan gaan janken als je tegengas krijg.

Tuurlijk wil je hier geen Reddit achtige structuur. Wat echt echokamers kent met de typische reddit power mods. Maar de mods hier vragen om een iets meer vrijheid om de probleemgevallen aan te pakken, want de mods zitten hier inmiddels elke dag tot hun nek in de shit.
Niet dat ik denk dat het nog teruggedraaid kan worden. Alles is inmiddels wel kapot.
Wat een act is, kan je natuurlijk niet aantonen. Mods zijn geen waarheidspolities.

Als je ergens niet normaal op kan reageren, kan je ook gewoon *niet* reageren. Doe ik ook regelmatig. Je ziet mij zelden na pagina 2 van bepaalde migranten-bash topics omdat ik weet dat ik uit m'n slof zal kunnen schieten. Daarvoor heb ik wat enorm revolutionairs bedacht: niet reageren op die reacties.

Wat jij als probleemgeval ziet, is simpelweg een extreme mening in relatie tot het gemiddelde.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 juni 2026 @ 13:38:02 #87
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221060589
Kan het weer gewoon over het uitzwaaien van Straatcommando. gaan? Christus te paard zeg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221060608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer gewoon over het uitzwaaien van Straatcommando. gaan? Christus te paard zeg.
Het is toch logisch dat dit topic uiteindelijk uitdraait op een discussie rondom de hoofdreden dat Straatcommando is vertrokken.
Цой жив
pi_221060632
quote:
Je hebt een punt maar het is toch een signaal dat dit soort topics er naar toe draaien dat er met Danny amper of niet valt te communiceren over het beleid en dat er mensen weglopen
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:46:54 #90
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_221060642
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het is toch logisch dat dit topic uiteindelijk uitdraait op een discussie rondom de hoofdreden dat Straatcommando is vertrokken.
Is toch prima? Als elke fatsoenlijke user weg gaat krijgt mikeytt en consorten alle vrijheid, en er is hier verder niemand meer om het te zien gebeuren.

Dan heeft de hele 'policy' geleid tot die situatie, en dan heeft iedereen wat ie wil toch? Heeft fok ook geen mods meer nodig en dan kan Rood elke dag tevreden toekijken hoe de rollers geen strobreed in de weg wordt gelegd, kunnen de trolls naar hartelust posten en de normale users krijgen het toch niet meer mee want die zijn er niet meer.

Prima oplossing; niks meer aan doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_221060649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als er een klant zou roepen dat ie best vindt dat ie tussen de courgettes mag kakken en dat vervolgens doet, dan zouden andere klanten daarvan zeggen dat ze dat onfatsoenlijk vinden en de Albert Heijn zou daar op acteren, zelfs als in de policy niet expliciet zou staan dat je de winkel niet onder mag schijten.
Ik was van de week bij de appie en daar zag ik een vreemd schouwspel. De appie waar ik kom heeft al een tijd last van enkele klanten. Die klanten kakken in de winkel. Tussen de groenten en fruit, bij de wekelijkse aanbiedingen, het brood en zelfs bij de infobalie.

Het mag. Er staat in de policy niks over kakken. Wel dat kanten elkaar niet tot last mogen zijn, niet schelden, geen foldertjes spammen, geen (verbaal) geweld, niet stelen, geen producten kapotmaken etc. Gewoon gedraag je. Ik stond bij de koffieautomaat in de winkel en er waren een paar klanten aan het klagen en de beveiliger kwam toevallig langs. De beveiliger is ook klaar met die kakkers maar hij kan niks doen. Dat klanten alle vrijheid krijgen is een groot goed. De beveiliger vertelde dat hij tegenwoordig de klanten vraagt om de kakkers te negeren en ze het advies geeft om op te letten waar ze hun voeten neerzetten.

Alleen de directeur hoorde het en hij schoot uit zijn slof. De directeur zei tegen de beveiliger:

Je interpretatie van de regels vind ik bijzonder opmerkelijk. Je moet beveiligen op basis van de policy en niet op basis van wat jij of jouw favoriete klanten leuk of niet leuk vinden. Je moet gescheld richting elkaar aanpakken ongeacht wie de ontvanger is en ongeacht wie de scheldende partij is. Je moet elke klant op dezelfde manier behandelen op basis van hetzelfde beleid. Je moet je gedragen op een manier die als medewerker passend is en je zelf óók gewoon aan de regels houden en stoppen met het schofferen van kakkers.Het is geen rocketscience. Het is geen kleuterklasje die iedere andersdenkende er maar uit willen en moeten treiteren.
Beveiligers beveikigen op basis van de regels. Niet op basis van persoonlijke shit. En wat je als werknemer óók niet doet is je collega's afvallen. Bevalt het je niet meer? Dan moet je misschien iets anders gaan doen. De regels zijn wat ze zijn en het is al jaren zo dat klanten die een afwijkende manier van winkelen hebben worden geschoffeerd. Het wordt al jaren getolereerd dat gangpaden verneukt worden door klanten die zich zogenaamd wél kunnen gedragen. Guess what: de policy zegt dat zij zich NIET gedragen. En die regels bestaan al godsgruwelijk lang ook, dus doe niet alsof het iets nieuws is.

De beveiliger was helemaal verbouwereerd. Hij werkte daar al zes jaar als beveiliger en daarvoor al een paar jaar als vakkenvuller. Ik heb hem niet meer gezien, hij schijnt weg te zijn.
pi_221060700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Is toch prima? Als elke fatsoenlijke user weg gaat krijgt mikeytt en consorten alle vrijheid, en er is hier verder niemand meer om het te zien gebeuren.

Dan heeft de hele 'policy' geleid tot die situatie, en dan heeft iedereen wat ie wil toch? Heeft fok ook geen mods meer nodig en dan kan Rood elke dag tevreden toekijken hoe de rollers geen strobreed in de weg wordt gelegd, kunnen de trolls naar hartelust posten en de normale users krijgen het toch niet meer mee want die zijn er niet meer.

Het FOK! van de toekomst. Een Walhalla voor stokers, trollen en ander ongedierte.

Rood zag dat het goed was.
graag verwijderen
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:58:16 #93
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221060717
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oef. :X
Voorheen Bargehassus.
pi_221060721
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik was van de week bij de appie en daar zag ik een vreemd schouwspel. De appie waar ik kom heeft al een tijd last van enkele klanten. Die klanten kakken in de winkel. Tussen de groenten en fruit, bij de wekelijkse aanbiedingen, het brood en zelfs bij de infobalie.

Het mag. Er staat in de policy niks over kakken. Wel dat kanten elkaar niet tot last mogen zijn, niet schelden, geen foldertjes spammen, geen (verbaal) geweld, niet stelen, geen producten kapotmaken etc. Gewoon gedraag je. Ik stond bij de koffieautomaat in de winkel en er waren een paar klanten aan het klagen en de beveiliger kwam toevallig langs. De beveiliger is ook klaar met die kakkers maar hij kan niks doen. Dat klanten alle vrijheid krijgen is een groot goed. De beveiliger vertelde dat hij tegenwoordig de klanten vraagt om de kakkers te negeren en ze het advies geeft om op te letten waar ze hun voeten neerzetten.

Alleen de directeur hoorde het en hij schoot uit zijn slof. De directeur zei tegen de beveiliger:

Je interpretatie van de regels vind ik bijzonder opmerkelijk. Je moet beveiligen op basis van de policy en niet op basis van wat jij of jouw favoriete klanten leuk of niet leuk vinden. Je moet gescheld richting elkaar aanpakken ongeacht wie de ontvanger is en ongeacht wie de scheldende partij is. Je moet elke klant op dezelfde manier behandelen op basis van hetzelfde beleid. Je moet je gedragen op een manier die als medewerker passend is en je zelf óók gewoon aan de regels houden en stoppen met het schofferen van kakkers.Het is geen rocketscience. Het is geen kleuterklasje die iedere andersdenkende er maar uit willen en moeten treiteren.
Beveiligers beveikigen op basis van de regels. Niet op basis van persoonlijke shit. En wat je als werknemer óók niet doet is je collega's afvallen. Bevalt het je niet meer? Dan moet je misschien iets anders gaan doen. De regels zijn wat ze zijn en het is al jaren zo dat klanten die een afwijkende manier van winkelen hebben worden geschoffeerd. Het wordt al jaren getolereerd dat gangpaden verneukt worden door klanten die zich zogenaamd wél kunnen gedragen. Guess what: de policy zegt dat zij zich NIET gedragen. En die regels bestaan al godsgruwelijk lang ook, dus doe niet alsof het iets nieuws is.

De beveiliger was helemaal verbouwereerd. Hij werkte daar al zes jaar als beveiliger en daarvoor al een paar jaar als vakkenvuller. Ik heb hem niet meer gezien, hij schijnt weg te zijn.
_O_
Ook in moeilijke tijden.
pi_221060729
quote:
Het lijkt me eerlijk gezegd niks meer dan logisch dat het gaat om de reden waarom Straatcommando, een mod en FA die hier al iets van 20 jaar zat, de noodzaak voelde om op #anoniem te gaan. En hij is niet de eerste die om die redenen op #anoniem gaat, Ulx was er ook ooit. Just my 2 cents :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221060761
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Het FOK! van de toekomst. nu.

Is al een walhalla voor vervelend gedrag. Als je dronken brabbelend met je verslaafde brein hele topicreeksen komt ontregelen met tig onleesbare posts wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je propaganda van een ons onvriendelijk gezinde natie verspreidt omdat het zo lekker edgy is wordt daar niet vlot op ingegrepen. Als je niet goed bij je hoofd bent en daardoor dreigt met genocide levert dat je maar een weekje ban op. Enz, enz.

Je kunt al met een heleboel wegkomen.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 14:09:09 #97
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221060773
quote:

[..]

Waarom is dit provocatief? Er zijn toch ook pro-Oekraïne TTs geweest? Sterker nog, 95% van de users daar is pro-Oekraïne.

Dit is volkomen terecht naar mijn mening, maar waarom zijn mensen die dit anders bekijken dan meteen een trol noemen of stellen dat zij 'bewust' tegen de stroom ingaan. Want dan komt het er dus wel op neer dat je wel degelijk moeite hebt met afwijkende meningen.

In topics over andere oorlogen blijkt het dat je een veelzijdigheid aan perspectieven kunt hebben. Sommige perspectieven daarvan vind ik verwerpelijk maar goed, dat zal vice-versa ook zo zijn en dat heb je nu eenmaal op een openbaar forum.

Maar in het topic over de oorlog in Oekraïne lijkt er een overtuiging bij sommige users dat iedereen uitgesproken pro-Oekraïne moet zijn en zo niet dan springen er gelijk zes, acht of tien anderen op die beginnen te vloeken en tieren.

De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen het pro-Oekraïne standpunt deelt. Je hebt zowel op radicaal rechts als links een fractie die pro-Rusland of anti-oorlog is. Daar moet wat mij betreft ook plek voor zijn, ondanks dat ik het persoonlijk echt bespottelijk en zelfs gevaarlijke perspectieven vind.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FOK!Fotograaf dinsdag 16 juni 2026 @ 14:10:16 #98
364681 over_hedge
pi_221060782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als je niet goed bij je hoofd bent en daardoor dreigt met genocide levert dat je maar een weekje ban op. Enz, enz.
Trump heeft een week ban op fok gekregen? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!Fotograaf dinsdag 16 juni 2026 @ 14:12:58 #99
364681 over_hedge
pi_221060796
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
maar waarom zijn mensen die dit anders bekijken dan meteen een trol noemen of stellen dat zij 'bewust' tegen de stroom ingaan
Als je boos op de mods/fa bent en daarom snel post 301 maakt zodat je een slava rusland tt kan gebruiken ben je idd bewust tegen de stroom in aan het gaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221060816
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is dit provocatief? Er zijn toch ook pro-Oekraïne TTs geweest? Sterker nog, 95% van de users daar is pro-Oekraïne.

Dit is volkomen terecht naar mijn mening, maar waarom zijn mensen die dit anders bekijken dan meteen een trol of willen 'bewust' tegen de stroom ingaan. Want dan komt het er dus wel op neer dat je moeite hebt met afwijkende meningen.

In topics over andere oorlogen blijkt het dat je een veelzijdigheid aan perspectieven kunt hebben. Sommige perspectieven daarvan vind ik verwerpelijk maar goed, dat zal vice-versa ook zo zijn en dat heb je nu eenmaal op een openbaar forum.

Maar in het topic over de oorlog in Oekraïne lijkt er een overtuiging bij sommige users dat iedereen uitgesproken pro-Oekraïne moet zijn en zo niet dan springen er gelijk zes, acht of tien anderen op die beginnen te vloeken en tieren.

De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen het pro-Oekraïne standpunt deelt. Je hebt zowel op radicaal rechts als links een fractie die pro-Rusland of anti-oorlog is. Daar moet wat mij betreft ook plek voor zijn, ondanks dat ik het persoonlijk echt bespottelijk en zelfs gevaarlijke perspectieven vind.
Omdat ze constant al onwaar bewezen troep blijven herhalen en het topic er mee volgooien. Om de 2-3 weken staat bij klokslag het topic weer vol met dezelfde drek. Normale gebruikers moeten het maar negeren want de mods kunnen er blijkbaar verder ook niets aan doen waardoor die gebruikers het topic al vermijden en het steeds voller met drek komt te staan.

Het is verdomme geen hogere wiskunde waarom dat provocatief is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')