abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:39:46 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220947647
En weer open!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 08:41:03 #2
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220947654
Whoohoo!

Hier een dagje ziekenhuis. Zelf een afspraak bij de traumachirurg en moeders een CT en een echo. Dat kon gelukkig enigszins gecombineerd worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:41:28 #3
37150 livelink
pi_220947657
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
pi_220947936
Mogge
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220948030
Wij verbruiken ongeveer 900 kuub gas per jaar. Kunnen we aardig verminderen door de kinderkamers te verwarmen met de airco, de vloerverwarming van de badkamer aan te zetten en meer hout te stoken in de woonkamer.

We komen overigens van een verbruik van 3000 kuub per jaar. Leve het isoleren :)

En benieuwd hoe het met Nijna gaat, hopelijk staat het bankje.

Juul gaat vandaag met haar klas naar een boerderij, die zal wel zeiknat en onder de modder terugkomen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:20:47 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220948120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Nah als ik zo een big ass schommelbank in elkaar kan zetten mogen we Nijna niet onderschatten.
Succes in het ziekenhuis @Troel
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220948189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Fokmeet @Nijna *O*

Hier ook batterij(20kWh) en zonnepanelen (3400kWh opbrengst per jaar), maar dynamisch leek nog niet uit te kunnen volgens het excelsheet van man. We hebben ook niet genoeg panelen en zonder salderen zijn we bang voor een hele dure januari/februari. Volgend jaar mei hebben we op alles een jaar gedraaid. Dan kunnen we met meer kennis een keuze maken :X
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:38:22 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220948377
Ik heb nog een contract zonder terugleverkosten. Maar denk dat dynamisch hier ook niet uit kan op dit moment. Moet het nog verder onderzoeken.
Grootste kostenpost is dec/jan wel met de warmtepomp. Februari heeft al weer meer licht en dus meer opwek er tegenover staan.

We gaan zaterdag een PHEV bij de garage ophalen waar we dan ook wat overschot in kunnen pompen. Ik maak veel kleine ritten die dan geen benzine meer nodig hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 10:07:04 #9
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220948758
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe auto. Voor mij is het niet praktisch om nu naar iets nieuws over te stappen: geen idee of we wel of niet rekening moeten houden met een rolstoel en zulks.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220948990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef oh-oh het volgende:
Hier gewoon lage prijzen en geen gek gedoe :D
Hoe is het met de duif vandaag Hillie?
Goede actie!
Heb hem vanmorgen met doos en al onder het afdak gezet vanuit het schuurtje. Heb gezien dat hij drinkt, dus dat is positief. Heeft ook eten beschikbaar. Net de doos open gezet voor meer lucht en licht. Kijken of hij er zelf uit gaat. Maar hij ziet er gezond uit. Zit goed in z’n veren. Dus ik verwacht dat hij vandaag of morgen wel verder vliegt.

Energiecontract hier nog vast. Wel nog zonder terugleverkosten. Wel zonnepanelen en accu’s. Maar ook een elektrische auto en bus. Dus we zijn wel grootverbruikers. Hier ook nog gas en verwacht dat dat ook nog wel even zo blijft.
Tarieven.. tja, dat vind ik dus altijd echt een gedoe om dat uit te zoeken en ik kom vaak met blijven loont van Vattenfall ook wel prima uit voor mijn gevoel. Dus ik check al een paar jaar niet alles meer eerlijk gezegd.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:56:27 #11
176471 oh-oh
pi_220949055
Gelukkig lijkt de duif weer ok!
Meestal gaan ze of dood, of herstellen ze vlug, dus hij zal idd wel verder vliegen vandaag.
Ik krijg meer en meer werk van mijn baas sinds ik hier ben maar het is leuk dus laat maar komen :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220949060
Fijn van de duif, hopelijk vervolgt hij snel weer zijn weg!

Succes in het ziekenhuis vandaag Troel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 11:32:17 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949228
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:07 schreef Troel het volgende:
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe auto. Voor mij is het niet praktisch om nu naar iets nieuws over te stappen: geen idee of we wel of niet rekening moeten houden met een rolstoel en zulks.
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 11:36:29 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949302
Kennis van mij heeft via eigen huis zon thuisbatterij laten plaatsen. Heeft die gast die ingehuurd was door eigen huis wat fout gedaan waardoor alle electrische apparatuur die ingestoken zijn kapot gegaan zijn. Van 2 diepvriezers, stoel, keukenapparatuur tot 2 omvormers en wat al niet meer :X
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 11:45:37 #15
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949352
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220949357
Wij hadden via eigen huis zonnepanelen laten plaatsen, en daar kwam ook een kneuzenbedrijf de boel doen. Geen schouw maar gewoon hup aan de slag en door de waterleiding boren waardoor we twee dagen geen water hadden, en het gat kwam heel ergens anders uit dan gepland…

En de review op Google hebben ze laten verwijderen :') Daar kwam ik een maand of twee later achter en heb bezwaar gemaakt en de review staat nu gewoon online.

Maar goed, het bedrijf zelf stond eerder wel goed aangeschreven, dus daar kan eigen huis ook niet perse wat aan doen. Het bedrijf had weer een subbedrijf ingehuurd voor een deel van de installatie, en die waren van de makkelijke weg.
pi_220949452
Yay daar is het bankje voor @Nijna *O*!

@Troel veel succes vandaag :*.

Vanmorgen moest ik ook in het ziekenhuis zijn voor een controle bij KNO en een hoortest. Pff wat is dat toch intens. Ik kreeg deze keer oordoppen in ipv met koptelefoon en dat trek ik heel slecht. Dat vind ik dan weer stom van mezelf dat ik daar zo heftig op reageer (lees: halve paniekaanval, door freaking oordoppen :') ). Laatste deel wel met koptelefoon gedaan, dat was fijner. De uitslag was wel goed. Zelfs beter dan vorige meting, ruim 2 jaar geleden. Dus geen ingrepen nodig op dit moment (hoorapparaat en/of operatie) *O*.

Vanmiddag moet ik nog naar de huisarts voor plaatsing van een spiraaltje. Bleh... Wat een stomme dag zo.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 12:11:01 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949466
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto in
Today is life -

Dale Carnegie
pi_220949469
Yay voor Nijna's balkonbankje! :)

@Tink89, kijk je wel uit met de vaste leveringskosten, voorheen vastrecht. Er zijn bedrijven die een lagere stroom/gasprijs hebben en het vaste kosten omhoog hebben gegooid. Dan lijkt het een goede deal maar betaal je onder de streep toch meer.

Ik blijf bij Vattenfall, twijfel alleen tussen een jaar vast of variabel. Mijn gevoel zegt nu: toch vastzetten maar ik wacht nog héél even. De kansspelautoriteit zou moeten ingrijpen. Tis soms puur gokken wat we doen :+

Hopelijk vliegt de duif strakjes weer, Hillie. Hier lagen een paar botjes met twee duivenveren bij de kliko. Zag er best smerig uit :X

Goed dat je bezwaar hebt gemaakt tegen het weghalen van je review, @FlyingFish Als de klacht terecht is, hoort ie gewoon te blijven staan.
Zelf geef ik nooit reviews, lees ze wel maar trek me er ook niet zoveel van aan. Als ik de reviews van mcD en Bol zie :D Heb nooit problemen met beide bedrijven. Maar dit kost geen klauwen met geld als er wat fout gaat. Een doorboorde waterleiding is natuurlijk wel andere koek.

Net geluncht met een vriendin en ik ben zoo moe. Elke ochtend tussen 5 en 6 wakker. Denk dat ik een dutje ga doen :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 12:12:01 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden via eigen huis zonnepanelen laten plaatsen, en daar kwam ook een kneuzenbedrijf de boel doen. Geen schouw maar gewoon hup aan de slag en door de waterleiding boren waardoor we twee dagen geen water hadden, en het gat kwam heel ergens anders uit dan gepland…

En de review op Google hebben ze laten verwijderen :') Daar kwam ik een maand of twee later achter en heb bezwaar gemaakt en de review staat nu gewoon online.

Maar goed, het bedrijf zelf stond eerder wel goed aangeschreven, dus daar kan eigen huis ook niet perse wat aan doen. Het bedrijf had weer een subbedrijf ingehuurd voor een deel van de installatie, en die waren van de makkelijke weg.
Dit klinkt precies als t verhaal van mijn kennis
Today is life -

Dale Carnegie
pi_220949494
Raar, kreeg voor de tweede keer deze week als ik op versturen klik, de melding dat ik maar 1x de post mag plaatsen en ik klikte maar 1x. Post staat er ook :?
If they say
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 12:16:11 #22
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto in
Nouja, ik was daar dus inderdaad al naar aan het kijken. Met name omdat deze rolstoel toch al niet op maat is (ik moet eigenlijk echt een model breder, maar omdat ik hem in huis ook nog nodig had en de deurposten al zo erg beschadigd waren, vond ik dat het handiger was om voor 'the time being', maar een standaard model te nemen (want hey, zo lang hadden we hem toch niet nodig toch?)
Inmiddels weet ik veel beter wat ik allemaal niet wil, maar ook wat ik wél wil zeg maar. Maarja, we zijn nog niet zo ver en dus ook nog geen andere auto (wat vooral nodig zal zijn als zo'n ding zwaarder wordt, want ik kan hem met moeite zelf in de auto krijgen en geen idee qua rolstoelliften noem maar op)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 12:16:55 #23
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik blijf bij Vattenfall, twijfel alleen tussen een jaar vast of variabel. Mijn gevoel zegt nu: toch vastzetten maar ik wacht nog héél even. De kansspelautoriteit zou moeten ingrijpen. Tis soms puur gokken wat we doen :+

Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220949725
Dat klinkt naar Phaidra! En inderdaad een stomme dag.

Ik ben vanochtend voor het eerst in bijna 2 jaar met de trein naar kantoor gegaan. Ik had geen afspraken dus ik kon zonder druk de reis maken. Liever nu zelf gekozen uittesten dan als het niet anders kan (zeikende regen waardoor ik niet kan fietsen)
Ging goed!

Uurtje op kantoor geweest, daarna in de rij bij de Lego winkel voor de Oranje Lego actie en daarna snel door naar de Intertoys voor een tweede doosje. Beide kinderen nu blij.

En om het af te toppen 20 minuten in de rij bij de apotheek ;(
pi_220949809
YEAH voor het balkonbankje van @Nijna *O*!
pi_220949882
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:
Inmiddels weet ik veel beter wat ik allemaal niet wil, maar ook wat ik wél wil zeg maar. Maarja, we zijn nog niet zo ver en dus ook nog geen andere auto (wat vooral nodig zal zijn als zo'n ding zwaarder wordt, want ik kan hem met moeite zelf in de auto krijgen en geen idee qua rolstoelliften noem maar op)
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.
Zoiets bijvoorbeeld:
pi_220949954
Hopen dat bij @Nijna alles voorspoedig verloopt!

@Tink89 Was het schoolreisje leuk?
@exode Fijn dat de treinreis goed ging, die vuurdoop heb je dan maar weer gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Al een woning op het oog/gekocht?
Ja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:18 schreef laziness het volgende:
@:Hupje waar ga je heen? In de buurt of echt iets heel anders?
We blijven in het dorp waar we nu wonen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef Kyara het volgende:
Spannend @:Hupje! Was dat waar je de laatste tijd zo druk mee was/ wat spanning gaf?
Onder andere. Nu nog ons eigen huis verkocht zien te krijgen. En dan straks opknappen. Dus genoeg te doen. Tegelijkertijd had ik mijn eerste wanbetalende klant, die heeft uiteindelijk ook betaald, dus ook dat scheelt weer wat in de stress.

Als wij niet zouden verhuizen, zouden we nu ook een thuisbatterij aanschaffen. We zijn net een maandje van de terugdraai meter af en dat kost knaken. Ons contract is vast niet het goedkoopst, maar voor die paar maanden ga ik niet meer alles uitzoeken en overstappen. Ik oriënteer me wel weer voor het nieuwe huis straks.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:33:26 #28
244125 laziness
pi_220950144
De plug en play thuisbatterijen die er nu zijn kan je gewoon mee verhuizen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in ieder geval Hupje!
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:10:51 #29
176471 oh-oh
pi_220950423
@Phaidra wat een dag, maar ja, eigenlijk ook beter alles in 1 x achter de rug hebben toch?
@Hupje, spannend allemaal!
( Groucho Marx )
pi_220950561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef laziness het volgende:
De plug en play thuisbatterijen die er nu zijn kan je gewoon mee verhuizen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in ieder geval Hupje!
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:51:24 #31
244125 laziness
pi_220950672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:44 schreef Hupje het volgende:

[..]
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.
Oh ja, die optie was er ook nog :D

Waarom verhuizen? Wat zijn de voordelen van het nieuwe huis?
pi_220950797
Betere buren denk ik?

Maar fijn hupje, gefeliciteerd! Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet bijkomen in de zomervakantie voor je...
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 15:34:21 #33
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.
Zoiets bijvoorbeeld:
[ link | afbeelding ]
Nice, maar helaas niet geschikt voor mijn huidige auto.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Oh ja, die optie was er ook nog :D

Waarom verhuizen? Wat zijn de voordelen van het nieuwe huis?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Betere buren denk ik?
:Y En meer ruimte voor mijn eigen bedrijfje aan huis O+ En nog meer, maar dat komt vooral op de langere termijn. Voorlopig is het ook een tijdmachine een eindje terug in de tijd tov ons huis nu.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar fijn hupje, gefeliciteerd! Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet bijkomen in de zomervakantie voor je...
Dat gaan we zien... Overleven we ook wel weer. Maar de drukte is nog niet voorbij voorlopig :P
pi_220951244
Wat fijn hupje dat je meer ruimte krijgt voor je bedrijfje!
Spannend wel iets nieuws kopen en je eigen huis verkopen en dan ook nog flink verbouwen! Maar wel ook heel leuk!

Accu’s zonder zonnepanelen kan overigens nog steeds interessant zijn, accu volladen als de energieprijzen negatief zijn en weer ontladen als het weer geld oplevert (en een stukje overhouden voor eigen gebruik).

Volgens mij kunnen niet alle accupakketten dit (geautomatiseerd). Maar heb me er verder niet in verdiept, maar weet dat een vriend van ons dat heeft.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:28:06 #36
176471 oh-oh
pi_220951366
:D Wat ingewikkeld, moet je maar zin in hebben. En eer je dan de kostprijs eruit hebt...
( Groucho Marx )
pi_220951473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef oh-oh het volgende:
@:Phaidra wat een dag, maar ja, eigenlijk ook beter alles in 1 x achter de rug hebben toch?
@:Hupje, spannend allemaal!
Dat is ook wel weer waar.

Het zit erop. Niet prettig, maar overkomelijk als het 8 jaar goed zou blijven zitten en mijn bloed nu grotendeels in mijn lijf blijft zitten. Vriend neemt zo een taartje mee O+.

@Hupje spannend allemaal! Een verhuizing betekent een hoop geregel en stress, maar hopelijk hebben jullie straks een fijne nieuwe plek :*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 03-06-2026 16:50:34 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:55:30 #38
244125 laziness
pi_220951524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:28 schreef oh-oh het volgende:
:D Wat ingewikkeld, moet je maar zin in hebben. En eer je dan de kostprijs eruit hebt...
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 17:06:09 #39
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:12 schreef hilliebillie het volgende:
Wat fijn hupje dat je meer ruimte krijgt voor je bedrijfje!
Spannend wel iets nieuws kopen en je eigen huis verkopen en dan ook nog flink verbouwen! Maar wel ook heel leuk!

Accu’s zonder zonnepanelen kan overigens nog steeds interessant zijn, accu volladen als de energieprijzen negatief zijn en weer ontladen als het weer geld oplevert (en een stukje overhouden voor eigen gebruik).

Volgens mij kunnen niet alle accupakketten dit (geautomatiseerd). Maar heb me er verder niet in verdiept, maar weet dat een vriend van ons dat heeft.
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951616
Oeh @Hupje, spannend! Ga je verbouwen en een verbouwtopic openen? :)

@Phaidra, dat heb je ook weer gehad. Nu hopen dat ze er vanaf bent :*
If they say
pi_220951625
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezen :')
True, tis alleen de vraag bij welke maatschappij je meer verliest :+
If they say
pi_220951685
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.

Maar het moet ze natuurlijk wel geld opleveren.

Ze bedenken er steeds weer wat bij.. houdt het niet overzichtelijk ;)
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.

En sowieso is het nog steeds niet overtuigend dat je de kosten van een accu er uit haalt. Ook met panelen niet hoor.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 17:37:46 #43
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:20 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.

Maar het moet ze natuurlijk wel geld opleveren.

Ze bedenken er steeds weer wat bij.. houdt het niet overzichtelijk ;)
[..]
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.

En sowieso is het nog steeds niet overtuigend dat je de kosten van een accu er uit haalt. Ook met panelen niet hoor.
Volgens mij dit jaar al welgeteld drie dagen :) En dat is dan dus een paar uur per dag maar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951837
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Edit: dank aan de donateurs! En ik heb er nu teveel, dus wie ook wil, laat het weten!

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.

[ Bericht 38% gewijzigd door FlyingFish op 03-06-2026 20:53:03 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 17:50:13 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220951855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
Ik heb je er 2 gestuurd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_220951860
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh @:Hupje, spannend! Ga je verbouwen en een verbouwtopic openen? :)
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internet :D
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:57:58 #47
244125 laziness
pi_220951900
quote:

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535

4 verstuurd. Heb er nog 5 voor de liefhebber.
pi_220952112
Bedankt beide! Gaat zoon morgen blij mee zijn!
pi_220952260
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:51 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internet :D
Gelijk heb je hoor :Y
Ik ben ook nog steeds onvindbaar.
If they say
pi_220953142
quote:

Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet was :@
pi_220953286
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:44 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet was :@
Ik heb het bericht gelijk maar even aangepast :) ik heb voor de liefhebber dus nu 6 zegels in de aanbieding dankzij hillie :D
pi_220953965
Even een teken van leven ;). Niet zo goed bijgelezen, kan iemand een samenvatting bijhouden? ;)
Lief dat jullie bij me op het balkonbankje komen zitten, ik weet niet hoeveel mensen erop passen hoor ;).
Een bankje staat er nog niet, die wordt volgende week gebracht door Ikea. Geen luxe schommelbank, want dat past niet :+ .

We zijn druk aan het schuren, voorstrijken, muren verven, radiatoren verven, stof maken, stofzuigen :') en weer overnieuw.
Ik denk dat voorgaande bewoners echt hebben gedacht: oh we kwakken een emmer verf over die muur, komt wel goed.
Heb op 1 kamer behang van de muren getrokken wat eruit zag als een toverbal. De bovenste laag verf was zo dik dat het eraf brak toen we het behang eraf trokken.
Er zijn bijzondere keuzes gemaakt, deurposten met van dat grove structuur spul... Nou is dat gelukkig een deurpost waar we iets voor gaan zetten (deur tussen de kamers van de kinderen).

Ze hebben de kamer opnieuw gestuct en dat ziet er echt heel netjes en fris uit.
De aannemer kwam vandaag nog even kijken voor het plafond en een "gat" in de muur (ze konden niet zeggen wanneer ze daarvoor komen, "we bellen u".). Maar ze waren er blijkbaar al vaker geweest de afgelopen jaren en vonden het erg opgeknapt (is het ook).
We hebben een paar radiatoren geschilderd omdat ze of erg beschadigd waren of omdat er een lelijke kleur op zat.
En zo begint het best wat te lijken.
Hopelijk beginnen we morgen met de vloer (en dan maar hopen dat die plafond mannen de boel goed afdekken als ze bezig gaan...

Volgende week komt de apparatuur en de meubels (inclusief bankje) van Ikea O+ .
En dan hoop ik dat ik ook zicht krijgt op een datum dat ik er echt zit.

Voor nu hoop ik dat die aannemer nog deze week komt of anders begin volgende week.

Ik heb echt supermazzel met ouders die handig zijn qua klussen en het ook nog kunnen (75+ ers) O+ en verder nog wat familie die hier en daar helpt en ook gewoon lieve mensen om me heen die waar ze kunnen een handje helpen. Zo wordt het wel wat. Maar ik ben hartstikke gaar. En zit elke avond nog allerlei regeldingen te doen terwijl ik dan eigenlijk gewoon ff wil hangen en een serie wil kijken ofzo... :')
Nog 2 weken en dan komt er hopelijk wat meer rust.
Fake it till you make it...
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:41:09 #53
37150 livelink
pi_220954022
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken >:)

Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:48 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220954930
Veel succes, Nijna!!
in de haak.
pi_220955463
Wat een werk Nijna, maar, straks heb je dan ook wat: je eigenste plekje zonder ex-stress ;) Zet hem op en heel veel succes! :*
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 juni 2026 @ 05:35:35 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220955706
Today is life -

Dale Carnegie
pi_220955745
@Nijna dikke knuffel en succes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:41:45 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220955894
@Nijna wat een flinke klus, maar op naar je eigen plek! O+
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:43:44 #59
176471 oh-oh
pi_220955901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef livelink het volgende:
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken >:)

Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
Dat moet je ook maar willen he, ik zou denken nee hoor ik regel het wel blijf jij hier maar weg!
@Nijna, even doorbijten, ik heb echt weken van geleefd van 1 ding doen per keer en dan het volgende, niet nadenken en gaan. Komt goed :*
( Groucho Marx )
pi_220955922
Klinkt goed @Nijna! Nog even doorbikkelen en je hebt je eigen plekje!

Wat fijn ook dat je zo veel hulp hebt. Voor nu hard werken en straks genieten O+
pi_220956128
Het klinkt alsof het een superplekje wordt Nijna! En fijn van alle hulp.
Succes nog, je krijgt er een mooi, eigen plekje voor terug :)
pi_220956162
Gisteren ortho met B, mijnheer moet een beugel en op ons verzoek starten we gewoon lekker meteen. Heb tenslotte niet voor niets de tandartsverzekering in 2025 al aangezet.

Links is zijn gebit perfect, prodent smile perfect, aan de andere kant niet, daar verspringt het 1 kies. Hij had een overbijt en dat is aardig rechtgetrokken maar nu schaven zijn voortanden over zijn ondertanden. Om snelle slijtage te voorkomen moet dat dus opgelost worden.

Hij kon nog niet zeggen wat voor beugel het wordt. volgende afspraak foto's en onderzoek.

B vindt het zelf prima, hij had zich er al op ingesteld.

Hij zit sowieso goed in zijn vel O+ Gisteren bleef een vriend eten en zaterdag komt een voetbalteamgenoot logeren. Ze hebben eerst toernooi en dan bbq. Daarna dus bij ons slapen. Die jongen komt volgend jaar als het goed is ook bij hem in de brugklas dus ze wilden 'bonden' _O-
Dit is echt allemaal wel anders dan B een jaar geleden was. Zijn zelfvertrouwen en zelfstandigheid groeien enorm.
pi_220956565
@Nijna Wat een werk nog, maar het einde is in zicht. En dan heb je lekker een eigen plekje!

@exode, het blijft leuk om te zien als ze dan opeens van jongens naar mini-man gaan. Ook lekker op tijd zo voor hij naar het VO gaat.
pi_220960139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:55 schreef exode het volgende:
Dit is echt allemaal wel anders dan B een jaar geleden was. Zijn zelfvertrouwen en zelfstandigheid groeien enorm.
Wat fijn! J had deze week kennismaking met zijn toekomstige mentorklas en er waren (in ieder geval in zijn beleving) vervelende opmerkingen gemaakt, oa over zijn lengte. Beetje balen dat dit zijn eerste indruk is. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')