Nah als ik zo een big ass schommelbank in elkaar kan zetten mogen we Nijna niet onderschatten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
Fokmeet @Nijnaquote:Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
Heb hem vanmorgen met doos en al onder het afdak gezet vanuit het schuurtje. Heb gezien dat hij drinkt, dus dat is positief. Heeft ook eten beschikbaar. Net de doos open gezet voor meer lucht en licht. Kijken of hij er zelf uit gaat. Maar hij ziet er gezond uit. Zit goed in z’n veren. Dus ik verwacht dat hij vandaag of morgen wel verder vliegt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef oh-oh het volgende:
Hier gewoon lage prijzen en geen gek gedoe![]()
Hoe is het met de duif vandaag Hillie?
Goede actie!
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:07 schreef Troel het volgende:
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe auto. Voor mij is het niet praktisch om nu naar iets nieuws over te stappen: geen idee of we wel of niet rekening moeten houden met een rolstoel en zulks.
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto inquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊
Dit klinkt precies als t verhaal van mijn kennisquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden via eigen huis zonnepanelen laten plaatsen, en daar kwam ook een kneuzenbedrijf de boel doen. Geen schouw maar gewoon hup aan de slag en door de waterleiding boren waardoor we twee dagen geen water hadden, en het gat kwam heel ergens anders uit dan gepland…
En de review op Google hebben ze laten verwijderenDaar kwam ik een maand of twee later achter en heb bezwaar gemaakt en de review staat nu gewoon online.
Maar goed, het bedrijf zelf stond eerder wel goed aangeschreven, dus daar kan eigen huis ook niet perse wat aan doen. Het bedrijf had weer een subbedrijf ingehuurd voor een deel van de installatie, en die waren van de makkelijke weg.
Nouja, ik was daar dus inderdaad al naar aan het kijken. Met name omdat deze rolstoel toch al niet op maat is (ik moet eigenlijk echt een model breder, maar omdat ik hem in huis ook nog nodig had en de deurposten al zo erg beschadigd waren, vond ik dat het handiger was om voor 'the time being', maar een standaard model te nemen (want hey, zo lang hadden we hem toch niet nodig toch?)quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto in
Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezenquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik blijf bij Vattenfall, twijfel alleen tussen een jaar vast of variabel. Mijn gevoel zegt nu: toch vastzetten maar ik wacht nog héél even. De kansspelautoriteit zou moeten ingrijpen. Tis soms puur gokken wat we doen![]()
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:
Inmiddels weet ik veel beter wat ik allemaal niet wil, maar ook wat ik wél wil zeg maar. Maarja, we zijn nog niet zo ver en dus ook nog geen andere auto (wat vooral nodig zal zijn als zo'n ding zwaarder wordt, want ik kan hem met moeite zelf in de auto krijgen en geen idee qua rolstoelliften noem maar op)
Ja.quote:
We blijven in het dorp waar we nu wonen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:18 schreef laziness het volgende:
@:Hupje waar ga je heen? In de buurt of echt iets heel anders?
Onder andere. Nu nog ons eigen huis verkocht zien te krijgen. En dan straks opknappen. Dus genoeg te doen. Tegelijkertijd had ik mijn eerste wanbetalende klant, die heeft uiteindelijk ook betaald, dus ook dat scheelt weer wat in de stress.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef Kyara het volgende:
Spannend @:Hupje! Was dat waar je de laatste tijd zo druk mee was/ wat spanning gaf?
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef laziness het volgende:
De plug en play thuisbatterijen die er nu zijn kan je gewoon mee verhuizen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in ieder geval Hupje!
Oh ja, die optie was er ook nogquote:Op woensdag 3 juni 2026 14:44 schreef Hupje het volgende:
[..]
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.
Nice, maar helaas niet geschikt voor mijn huidige auto.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.
Zoiets bijvoorbeeld:
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh ja, die optie was er ook nog![]()
Waarom verhuizen? Wat zijn de voordelen van het nieuwe huis?
quote:
Dat gaan we zien... Overleven we ook wel weer. Maar de drukte is nog niet voorbij voorlopigquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar fijn hupje, gefeliciteerd! Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet bijkomen in de zomervakantie voor je...
Dat is ook wel weer waar.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef oh-oh het volgende:
@:Phaidra wat een dag, maar ja, eigenlijk ook beter alles in 1 x achter de rug hebben toch?
@:Hupje, spannend allemaal!
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Wat ingewikkeld, moet je maar zin in hebben. En eer je dan de kostprijs eruit hebt...
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:12 schreef hilliebillie het volgende:
Wat fijn hupje dat je meer ruimte krijgt voor je bedrijfje!
Spannend wel iets nieuws kopen en je eigen huis verkopen en dan ook nog flink verbouwen! Maar wel ook heel leuk!
Accu’s zonder zonnepanelen kan overigens nog steeds interessant zijn, accu volladen als de energieprijzen negatief zijn en weer ontladen als het weer geld oplevert (en een stukje overhouden voor eigen gebruik).
Volgens mij kunnen niet alle accupakketten dit (geautomatiseerd). Maar heb me er verder niet in verdiept, maar weet dat een vriend van ons dat heeft.
True, tis alleen de vraag bij welke maatschappij je meer verliestquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezen
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!
Volgens mij dit jaar al welgeteld drie dagenquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:20 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.
Maar het moet ze natuurlijk wel geld opleveren.
Ze bedenken er steeds weer wat bij.. houdt het niet overzichtelijk
[..]
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.
En sowieso is het nog steeds niet overtuigend dat je de kosten van een accu er uit haalt. Ook met panelen niet hoor.
Ik heb je er 2 gestuurdquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.
Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535
En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internetquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh @:Hupje, spannend! Ga je verbouwen en een verbouwtopic openen?![]()
4 verstuurd. Heb er nog 5 voor de liefhebber.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.
Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535
En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
Gelijk heb je hoorquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:51 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internet
Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet wasquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het bericht gelijk maar even aangepastquote:Op woensdag 3 juni 2026 20:44 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet was
Dat moet je ook maar willen he, ik zou denken nee hoor ik regel het wel blijf jij hier maar weg!quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef livelink het volgende:
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken![]()
Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
Wat fijn! J had deze week kennismaking met zijn toekomstige mentorklas en er waren (in ieder geval in zijn beleving) vervelende opmerkingen gemaakt, oa over zijn lengte. Beetje balen dat dit zijn eerste indruk is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:55 schreef exode het volgende:
Dit is echt allemaal wel anders dan B een jaar geleden was. Zijn zelfvertrouwen en zelfstandigheid groeien enorm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |