abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:39:46 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220947647
En weer open!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 08:41:03 #2
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220947654
Whoohoo!

Hier een dagje ziekenhuis. Zelf een afspraak bij de traumachirurg en moeders een CT en een echo. Dat kon gelukkig enigszins gecombineerd worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:41:28 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220947657
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220947936
Mogge
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220948030
Wij verbruiken ongeveer 900 kuub gas per jaar. Kunnen we aardig verminderen door de kinderkamers te verwarmen met de airco, de vloerverwarming van de badkamer aan te zetten en meer hout te stoken in de woonkamer.

We komen overigens van een verbruik van 3000 kuub per jaar. Leve het isoleren :)

En benieuwd hoe het met Nijna gaat, hopelijk staat het bankje.

Juul gaat vandaag met haar klas naar een boerderij, die zal wel zeiknat en onder de modder terugkomen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:20:47 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220948120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
Nah als ik zo een big ass schommelbank in elkaar kan zetten mogen we Nijna niet onderschatten.
Succes in het ziekenhuis @Troel
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220948189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:41 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk moeten we wel helpen met het in elkaar zetten..
Fokmeet @Nijna *O*


Hier ook batterij(20kWh) en zonnepanelen (3400kWh opbrengst per jaar), maar dynamisch leek nog niet uit te kunnen volgens het excelsheet van man. We hebben ook niet genoeg panelen en zonder salderen zijn we bang voor een hele dure januari/februari. Volgend jaar mei hebben we op alles een jaar gedraaid. Dan kunnen we met meer kennis een keuze maken :X
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:38:22 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220948377
Ik heb nog een contract zonder terugleverkosten. Maar denk dat dynamisch hier ook niet uit kan op dit moment. Moet het nog verder onderzoeken.
Grootste kostenpost is dec/jan wel met de warmtepomp. Februari heeft al weer meer licht en dus meer opwek er tegenover staan.

We gaan zaterdag een PHEV bij de garage ophalen waar we dan ook wat overschot in kunnen pompen. Ik maak veel kleine ritten die dan geen benzine meer nodig hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 10:07:04 #9
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220948758
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe auto. Voor mij is het niet praktisch om nu naar iets nieuws over te stappen: geen idee of we wel of niet rekening moeten houden met een rolstoel en zulks.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220948990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef oh-oh het volgende:
Hier gewoon lage prijzen en geen gek gedoe :D
Hoe is het met de duif vandaag Hillie?
Goede actie!
Heb hem vanmorgen met doos en al onder het afdak gezet vanuit het schuurtje. Heb gezien dat hij drinkt, dus dat is positief. Heeft ook eten beschikbaar. Net de doos open gezet voor meer lucht en licht. Kijken of hij er zelf uit gaat. Maar hij ziet er gezond uit. Zit goed in z’n veren. Dus ik verwacht dat hij vandaag of morgen wel verder vliegt.

Energiecontract hier nog vast. Wel nog zonder terugleverkosten. Wel zonnepanelen en accu’s. Maar ook een elektrische auto en bus. Dus we zijn wel grootverbruikers. Hier ook nog gas en verwacht dat dat ook nog wel even zo blijft.
Tarieven.. tja, dat vind ik dus altijd echt een gedoe om dat uit te zoeken en ik kom vaak met blijven loont van Vattenfall ook wel prima uit voor mijn gevoel. Dus ik check al een paar jaar niet alles meer eerlijk gezegd.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:56:27 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220949055
Gelukkig lijkt de duif weer ok!
Meestal gaan ze of dood, of herstellen ze vlug, dus hij zal idd wel verder vliegen vandaag.
Ik krijg meer en meer werk van mijn baas sinds ik hier ben maar het is leuk dus laat maar komen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220949060
Fijn van de duif, hopelijk vervolgt hij snel weer zijn weg!

Succes in het ziekenhuis vandaag Troel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 11:32:17 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949228
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:07 schreef Troel het volgende:
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe auto. Voor mij is het niet praktisch om nu naar iets nieuws over te stappen: geen idee of we wel of niet rekening moeten houden met een rolstoel en zulks.
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 11:36:29 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949302
Kennis van mij heeft via eigen huis zon thuisbatterij laten plaatsen. Heeft die gast die ingehuurd was door eigen huis wat fout gedaan waardoor alle electrische apparatuur die ingestoken zijn kapot gegaan zijn. Van 2 diepvriezers, stoel, keukenapparatuur tot 2 omvormers en wat al niet meer :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 11:45:37 #15
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949352
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Mocht dat wel het geval zijn, de vastframe hier past achter in de bak van een Opel mokka. Wielen eraf, rugleuning naar beneden gevouwen. Dus laat je niet afschrikken dat een vastvrame niet in in een auto kan.
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220949357
Wij hadden via eigen huis zonnepanelen laten plaatsen, en daar kwam ook een kneuzenbedrijf de boel doen. Geen schouw maar gewoon hup aan de slag en door de waterleiding boren waardoor we twee dagen geen water hadden, en het gat kwam heel ergens anders uit dan gepland…

En de review op Google hebben ze laten verwijderen :') Daar kwam ik een maand of twee later achter en heb bezwaar gemaakt en de review staat nu gewoon online.

Maar goed, het bedrijf zelf stond eerder wel goed aangeschreven, dus daar kan eigen huis ook niet perse wat aan doen. Het bedrijf had weer een subbedrijf ingehuurd voor een deel van de installatie, en die waren van de makkelijke weg.
pi_220949452
Yay daar is het bankje voor @Nijna *O*!

@Troel veel succes vandaag :*.

Vanmorgen moest ik ook in het ziekenhuis zijn voor een controle bij KNO en een hoortest. Pff wat is dat toch intens. Ik kreeg deze keer oordoppen in ipv met koptelefoon en dat trek ik heel slecht. Dat vind ik dan weer stom van mezelf dat ik daar zo heftig op reageer (lees: halve paniekaanval, door freaking oordoppen :') ). Laatste deel wel met koptelefoon gedaan, dat was fijner. De uitslag was wel goed. Zelfs beter dan vorige meting, ruim 2 jaar geleden. Dus geen ingrepen nodig op dit moment (hoorapparaat en/of operatie) *O*.

Vanmiddag moet ik nog naar de huisarts voor plaatsing van een spiraaltje. Bleh... Wat een stomme dag zo.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 12:11:01 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949466
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb nu een vouwstoel, maar als dit het is moet er eentje op maat komen. En dan ook met ondersteuning, want zelf rollen met deze schouder wordt het niet natuurlijk 😊
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220949469
Yay voor Nijna's balkonbankje! :)

@Tink89, kijk je wel uit met de vaste leveringskosten, voorheen vastrecht. Er zijn bedrijven die een lagere stroom/gasprijs hebben en het vaste kosten omhoog hebben gegooid. Dan lijkt het een goede deal maar betaal je onder de streep toch meer.

Ik blijf bij Vattenfall, twijfel alleen tussen een jaar vast of variabel. Mijn gevoel zegt nu: toch vastzetten maar ik wacht nog héél even. De kansspelautoriteit zou moeten ingrijpen. Tis soms puur gokken wat we doen :+

Hopelijk vliegt de duif strakjes weer, Hillie. Hier lagen een paar botjes met twee duivenveren bij de kliko. Zag er best smerig uit :X

Goed dat je bezwaar hebt gemaakt tegen het weghalen van je review, @FlyingFish Als de klacht terecht is, hoort ie gewoon te blijven staan.
Zelf geef ik nooit reviews, lees ze wel maar trek me er ook niet zoveel van aan. Als ik de reviews van mcD en Bol zie :D Heb nooit problemen met beide bedrijven. Maar dit kost geen klauwen met geld als er wat fout gaat. Een doorboorde waterleiding is natuurlijk wel andere koek.

Net geluncht met een vriendin en ik ben zoo moe. Elke ochtend tussen 5 en 6 wakker. Denk dat ik een dutje ga doen :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 12:12:01 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220949480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden via eigen huis zonnepanelen laten plaatsen, en daar kwam ook een kneuzenbedrijf de boel doen. Geen schouw maar gewoon hup aan de slag en door de waterleiding boren waardoor we twee dagen geen water hadden, en het gat kwam heel ergens anders uit dan gepland…

En de review op Google hebben ze laten verwijderen :') Daar kwam ik een maand of twee later achter en heb bezwaar gemaakt en de review staat nu gewoon online.

Maar goed, het bedrijf zelf stond eerder wel goed aangeschreven, dus daar kan eigen huis ook niet perse wat aan doen. Het bedrijf had weer een subbedrijf ingehuurd voor een deel van de installatie, en die waren van de makkelijke weg.
Dit klinkt precies als t verhaal van mijn kennis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220949494
Raar, kreeg voor de tweede keer deze week als ik op versturen klik, de melding dat ik maar 1x de post mag plaatsen en ik klikte maar 1x. Post staat er ook :?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 12:16:11 #22
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat heeft die van mij ook, edrive wielen. Die kunnen op een gewone handgedreven rolstoel, welke op mijn maat gemaakt is. En die kunnen dus gewoon losgekoppeld worden en zo mee de auto in
Nouja, ik was daar dus inderdaad al naar aan het kijken. Met name omdat deze rolstoel toch al niet op maat is (ik moet eigenlijk echt een model breder, maar omdat ik hem in huis ook nog nodig had en de deurposten al zo erg beschadigd waren, vond ik dat het handiger was om voor 'the time being', maar een standaard model te nemen (want hey, zo lang hadden we hem toch niet nodig toch?)
Inmiddels weet ik veel beter wat ik allemaal niet wil, maar ook wat ik wél wil zeg maar. Maarja, we zijn nog niet zo ver en dus ook nog geen andere auto (wat vooral nodig zal zijn als zo'n ding zwaarder wordt, want ik kan hem met moeite zelf in de auto krijgen en geen idee qua rolstoelliften noem maar op)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 12:16:55 #23
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220949537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik blijf bij Vattenfall, twijfel alleen tussen een jaar vast of variabel. Mijn gevoel zegt nu: toch vastzetten maar ik wacht nog héél even. De kansspelautoriteit zou moeten ingrijpen. Tis soms puur gokken wat we doen :+

Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220949725
Dat klinkt naar Phaidra! En inderdaad een stomme dag.

Ik ben vanochtend voor het eerst in bijna 2 jaar met de trein naar kantoor gegaan. Ik had geen afspraken dus ik kon zonder druk de reis maken. Liever nu zelf gekozen uittesten dan als het niet anders kan (zeikende regen waardoor ik niet kan fietsen)
Ging goed!

Uurtje op kantoor geweest, daarna in de rij bij de Lego winkel voor de Oranje Lego actie en daarna snel door naar de Intertoys voor een tweede doosje. Beide kinderen nu blij.

En om het af te toppen 20 minuten in de rij bij de apotheek ;(
pi_220949809
YEAH voor het balkonbankje van @Nijna *O*!
pi_220949882
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:
Inmiddels weet ik veel beter wat ik allemaal niet wil, maar ook wat ik wél wil zeg maar. Maarja, we zijn nog niet zo ver en dus ook nog geen andere auto (wat vooral nodig zal zijn als zo'n ding zwaarder wordt, want ik kan hem met moeite zelf in de auto krijgen en geen idee qua rolstoelliften noem maar op)
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.
Zoiets bijvoorbeeld:
pi_220949954
Hopen dat bij @Nijna alles voorspoedig verloopt!

@Tink89 Was het schoolreisje leuk?
@exode Fijn dat de treinreis goed ging, die vuurdoop heb je dan maar weer gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Al een woning op het oog/gekocht?
Ja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:18 schreef laziness het volgende:
@:Hupje waar ga je heen? In de buurt of echt iets heel anders?
We blijven in het dorp waar we nu wonen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef Kyara het volgende:
Spannend @:Hupje! Was dat waar je de laatste tijd zo druk mee was/ wat spanning gaf?
Onder andere. Nu nog ons eigen huis verkocht zien te krijgen. En dan straks opknappen. Dus genoeg te doen. Tegelijkertijd had ik mijn eerste wanbetalende klant, die heeft uiteindelijk ook betaald, dus ook dat scheelt weer wat in de stress.

Als wij niet zouden verhuizen, zouden we nu ook een thuisbatterij aanschaffen. We zijn net een maandje van de terugdraai meter af en dat kost knaken. Ons contract is vast niet het goedkoopst, maar voor die paar maanden ga ik niet meer alles uitzoeken en overstappen. Ik oriënteer me wel weer voor het nieuwe huis straks.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:33:26 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220950144
De plug en play thuisbatterijen die er nu zijn kan je gewoon mee verhuizen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in ieder geval Hupje!
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:10:51 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220950423
@Phaidra wat een dag, maar ja, eigenlijk ook beter alles in 1 x achter de rug hebben toch?
@Hupje, spannend allemaal!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220950561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef laziness het volgende:
De plug en play thuisbatterijen die er nu zijn kan je gewoon mee verhuizen.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in ieder geval Hupje!
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:51:24 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220950672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:44 schreef Hupje het volgende:

[..]
Weet ik, maar we hebben straks geen zonnepanelen. In ieder geval niet meteen. Dus dan heb je niet zo veel aan een thuisbatterij.
Oh ja, die optie was er ook nog :D

Waarom verhuizen? Wat zijn de voordelen van het nieuwe huis?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220950797
Betere buren denk ik?

Maar fijn hupje, gefeliciteerd! Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet bijkomen in de zomervakantie voor je...
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 15:34:21 #33
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ipv een rolstoellift zijn er ook kofferbakliften.
Zoiets bijvoorbeeld:
[ link | afbeelding ]
Nice, maar helaas niet geschikt voor mijn huidige auto.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Oh ja, die optie was er ook nog :D

Waarom verhuizen? Wat zijn de voordelen van het nieuwe huis?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Betere buren denk ik?
:Y En meer ruimte voor mijn eigen bedrijfje aan huis O+ En nog meer, maar dat komt vooral op de langere termijn. Voorlopig is het ook een tijdmachine een eindje terug in de tijd tov ons huis nu.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar fijn hupje, gefeliciteerd! Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet bijkomen in de zomervakantie voor je...
Dat gaan we zien... Overleven we ook wel weer. Maar de drukte is nog niet voorbij voorlopig :P
pi_220951244
Wat fijn hupje dat je meer ruimte krijgt voor je bedrijfje!
Spannend wel iets nieuws kopen en je eigen huis verkopen en dan ook nog flink verbouwen! Maar wel ook heel leuk!

Accu’s zonder zonnepanelen kan overigens nog steeds interessant zijn, accu volladen als de energieprijzen negatief zijn en weer ontladen als het weer geld oplevert (en een stukje overhouden voor eigen gebruik).

Volgens mij kunnen niet alle accupakketten dit (geautomatiseerd). Maar heb me er verder niet in verdiept, maar weet dat een vriend van ons dat heeft.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:28:06 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220951366
:D Wat ingewikkeld, moet je maar zin in hebben. En eer je dan de kostprijs eruit hebt...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220951473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef oh-oh het volgende:
@:Phaidra wat een dag, maar ja, eigenlijk ook beter alles in 1 x achter de rug hebben toch?
@:Hupje, spannend allemaal!
Dat is ook wel weer waar.

Het zit erop. Niet prettig, maar overkomelijk als het 8 jaar goed zou blijven zitten en mijn bloed nu grotendeels in mijn lijf blijft zitten. Vriend neemt zo een taartje mee O+.

@Hupje spannend allemaal! Een verhuizing betekent een hoop geregel en stress, maar hopelijk hebben jullie straks een fijne nieuwe plek :*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 03-06-2026 16:50:34 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:55:30 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220951524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:28 schreef oh-oh het volgende:
:D Wat ingewikkeld, moet je maar zin in hebben. En eer je dan de kostprijs eruit hebt...
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 17:06:09 #39
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:12 schreef hilliebillie het volgende:
Wat fijn hupje dat je meer ruimte krijgt voor je bedrijfje!
Spannend wel iets nieuws kopen en je eigen huis verkopen en dan ook nog flink verbouwen! Maar wel ook heel leuk!

Accu’s zonder zonnepanelen kan overigens nog steeds interessant zijn, accu volladen als de energieprijzen negatief zijn en weer ontladen als het weer geld oplevert (en een stukje overhouden voor eigen gebruik).

Volgens mij kunnen niet alle accupakketten dit (geautomatiseerd). Maar heb me er verder niet in verdiept, maar weet dat een vriend van ons dat heeft.
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951616
Oeh @Hupje, spannend! Ga je verbouwen en een verbouwtopic openen? :)

@Phaidra, dat heb je ook weer gehad. Nu hopen dat ze er vanaf bent :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220951625
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee hoor, je weet op voorhand al dat je gaat verliezen :')
True, tis alleen de vraag bij welke maatschappij je meer verliest :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220951685
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Geloof dat ook energieboeren het steeds vaker in het contract opnemen dat je niet mag handelen met een dynamisch contract.
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.

Maar het moet ze natuurlijk wel geld opleveren.

Ze bedenken er steeds weer wat bij.. houdt het niet overzichtelijk ;)
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Alleen als je dynamisch zit en dan is het misschien een paar dagen per jaar negatief, dat haal je er niet uit hoor!
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.

En sowieso is het nog steeds niet overtuigend dat je de kosten van een accu er uit haalt. Ook met panelen niet hoor.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 17:37:46 #43
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220951773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:20 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Gaan ze dan zichzelf niet in de vingers snijden uiteindelijk? Want voor hun is het ook interessant dat de overschot aan energie wordt gebruikt en dat er aangeleverd wordt als het schaars is.

Maar het moet ze natuurlijk wel geld opleveren.

Ze bedenken er steeds weer wat bij.. houdt het niet overzichtelijk ;)
[..]
Oh, voor m’n gevoel hoor ik regelmatig dat het negatief is. Maar aangezien ik zelf vast contract heb, ben ik er ook niet echt mee bezig.

En sowieso is het nog steeds niet overtuigend dat je de kosten van een accu er uit haalt. Ook met panelen niet hoor.
Volgens mij dit jaar al welgeteld drie dagen :) En dat is dan dus een paar uur per dag maar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220951837
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Edit: dank aan de donateurs! En ik heb er nu teveel, dus wie ook wil, laat het weten!

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.

[ Bericht 38% gewijzigd door FlyingFish op 03-06-2026 20:53:03 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2026 @ 17:50:13 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220951855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
Ik heb je er 2 gestuurd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220951860
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh @:Hupje, spannend! Ga je verbouwen en een verbouwtopic openen? :)
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internet :D
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:57:58 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220951900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
4 verstuurd. Heb er nog 5 voor de liefhebber.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220952112
Bedankt beide! Gaat zoon morgen blij mee zijn!
pi_220952260
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:51 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, ik geloof graag dat ik (een beetje) anoniem ben op internet :D
Gelijk heb je hoor :Y
Ik ben ook nog steeds onvindbaar.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220953142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon wil graag een juichjack van Jumbo. Iemand die zegels over heeft? Ik heb er 6 nodig, dan kan ik hem morgen gelijk meenemen.

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? https://www.jumbo.com/ext(...)f69c26300d5f3c4da535

En ik heb voor de liefhebber nog eftelingzegels in de aanbieding. Zijn nog 1,5e week in te leveren dacht ik.
Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet was :@
pi_220953286
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:44 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heb je er gegeven, maar na verder lezen zie ik dat je al compleet was :@
Ik heb het bericht gelijk maar even aangepast :) ik heb voor de liefhebber dus nu 6 zegels in de aanbieding dankzij hillie :D
pi_220953965
Even een teken van leven ;). Niet zo goed bijgelezen, kan iemand een samenvatting bijhouden? ;)
Lief dat jullie bij me op het balkonbankje komen zitten, ik weet niet hoeveel mensen erop passen hoor ;).
Een bankje staat er nog niet, die wordt volgende week gebracht door Ikea. Geen luxe schommelbank, want dat past niet :+ .

We zijn druk aan het schuren, voorstrijken, muren verven, radiatoren verven, stof maken, stofzuigen :') en weer overnieuw.
Ik denk dat voorgaande bewoners echt hebben gedacht: oh we kwakken een emmer verf over die muur, komt wel goed.
Heb op 1 kamer behang van de muren getrokken wat eruit zag als een toverbal. De bovenste laag verf was zo dik dat het eraf brak toen we het behang eraf trokken.
Er zijn bijzondere keuzes gemaakt, deurposten met van dat grove structuur spul... Nou is dat gelukkig een deurpost waar we iets voor gaan zetten (deur tussen de kamers van de kinderen).

Ze hebben de kamer opnieuw gestuct en dat ziet er echt heel netjes en fris uit.
De aannemer kwam vandaag nog even kijken voor het plafond en een "gat" in de muur (ze konden niet zeggen wanneer ze daarvoor komen, "we bellen u".). Maar ze waren er blijkbaar al vaker geweest de afgelopen jaren en vonden het erg opgeknapt (is het ook).
We hebben een paar radiatoren geschilderd omdat ze of erg beschadigd waren of omdat er een lelijke kleur op zat.
En zo begint het best wat te lijken.
Hopelijk beginnen we morgen met de vloer (en dan maar hopen dat die plafond mannen de boel goed afdekken als ze bezig gaan...

Volgende week komt de apparatuur en de meubels (inclusief bankje) van Ikea O+ .
En dan hoop ik dat ik ook zicht krijgt op een datum dat ik er echt zit.

Voor nu hoop ik dat die aannemer nog deze week komt of anders begin volgende week.

Ik heb echt supermazzel met ouders die handig zijn qua klussen en het ook nog kunnen (75+ ers) O+ en verder nog wat familie die hier en daar helpt en ook gewoon lieve mensen om me heen die waar ze kunnen een handje helpen. Zo wordt het wel wat. Maar ik ben hartstikke gaar. En zit elke avond nog allerlei regeldingen te doen terwijl ik dan eigenlijk gewoon ff wil hangen en een serie wil kijken ofzo... :')
Nog 2 weken en dan komt er hopelijk wat meer rust.
Fake it till you make it...
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:41:09 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220954022
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken >:)

Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:48 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220954930
Veel succes, Nijna!!
in de haak.
pi_220955463
Wat een werk Nijna, maar, straks heb je dan ook wat: je eigenste plekje zonder ex-stress ;) Zet hem op en heel veel succes! :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 juni 2026 @ 05:35:35 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220955706
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220955745
@Nijna dikke knuffel en succes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:41:45 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220955894
@Nijna wat een flinke klus, maar op naar je eigen plek! O+
***
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:43:44 #59
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220955901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef livelink het volgende:
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken >:)

Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
Dat moet je ook maar willen he, ik zou denken nee hoor ik regel het wel blijf jij hier maar weg!
@Nijna, even doorbijten, ik heb echt weken van geleefd van 1 ding doen per keer en dan het volgende, niet nadenken en gaan. Komt goed :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220955922
Klinkt goed @Nijna! Nog even doorbikkelen en je hebt je eigen plekje!

Wat fijn ook dat je zo veel hulp hebt. Voor nu hard werken en straks genieten O+
pi_220956128
Het klinkt alsof het een superplekje wordt Nijna! En fijn van alle hulp.
Succes nog, je krijgt er een mooi, eigen plekje voor terug :)
pi_220956162
Gisteren ortho met B, mijnheer moet een beugel en op ons verzoek starten we gewoon lekker meteen. Heb tenslotte niet voor niets de tandartsverzekering in 2025 al aangezet.

Links is zijn gebit perfect, prodent smile perfect, aan de andere kant niet, daar verspringt het 1 kies. Hij had een overbijt en dat is aardig rechtgetrokken maar nu schaven zijn voortanden over zijn ondertanden. Om snelle slijtage te voorkomen moet dat dus opgelost worden.

Hij kon nog niet zeggen wat voor beugel het wordt. volgende afspraak foto's en onderzoek.

B vindt het zelf prima, hij had zich er al op ingesteld.

Hij zit sowieso goed in zijn vel O+ Gisteren bleef een vriend eten en zaterdag komt een voetbalteamgenoot logeren. Ze hebben eerst toernooi en dan bbq. Daarna dus bij ons slapen. Die jongen komt volgend jaar als het goed is ook bij hem in de brugklas dus ze wilden 'bonden' _O-
Dit is echt allemaal wel anders dan B een jaar geleden was. Zijn zelfvertrouwen en zelfstandigheid groeien enorm.
pi_220956565
@Nijna Wat een werk nog, maar het einde is in zicht. En dan heb je lekker een eigen plekje!

@exode, het blijft leuk om te zien als ze dan opeens van jongens naar mini-man gaan. Ook lekker op tijd zo voor hij naar het VO gaat.
pi_220960139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:55 schreef exode het volgende:
Dit is echt allemaal wel anders dan B een jaar geleden was. Zijn zelfvertrouwen en zelfstandigheid groeien enorm.
Wat fijn! J had deze week kennismaking met zijn toekomstige mentorklas en er waren (in ieder geval in zijn beleving) vervelende opmerkingen gemaakt, oa over zijn lengte. Beetje balen dat dit zijn eerste indruk is. -O-
pi_220960613
Wat stom Hupje! Heeft hij wel ook wat leuke kinderen ontmoet?
pi_220961322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef livelink het volgende:
Het is ook nogal wat, Nijna. Gelukkig heb je hulp. Komt je ex je ook nog helpen? Per slot van rekening wil hij ook haast maken >:)

Zal wel niet, natuurlijk. Ik hoop echt dat je er binnen twee weken zit en dat je dan eindelijk tot rust kan komen. Je hebt het zo verdiend!
Ex heeft nog niet aangeboden te helpen. Hij wilde wel komen kijken, heeft foto's gemaakt om die te delen met zijn familie, want het zijn wel zijn kinderen die daar komen wonen. En ik was raar dat ik dat ongemakkelijk vond.
Gelukkig was het nog niet ingericht toen. Dus volgende keer maar camera verbod ofzo.

Vandaag lekker opgeschoten. Volgende week komt de aannemer, ik denk dat ze weinig hoeven te doen aan het plafond, hun voorstel om er een houten plank tegenaan te maken sla ik misschien maar af. Mijn vader heeft het geschuurd en geschilderd en het oogt echt 1000 keer beter zo.

Nog 2 radiatoren schilderen, nog anderhalve kamer (maar in die ene moet de aannemer nog iets met de muur of eigenlijk het gat in de muur). We hebben de muur toch vast wit gemaakt, ik verwacht dat ze alleen het gat gaan vullen en desnoods doen we die muur dan nog een keer.

Ik tel af. En ben echt heel blij met de klussers die me helpen.

@exode, fijn dat B. beter in zijn vel zit! O+

@Hupje, wat jammer van die opmerkingen :{
Fake it till you make it...
pi_220961468
B hoort pas na de zomervakantie wie er in zijn klas zitten. Binnenkort kennismaking met alle toekomstige brugklassers en mentoren maar dus niet met zijn klas specifiek.

Avond4daagse zit er weer op. Kapot van het langzame geslenter de laatste avond. Juul heeft belachelijk veel snoep gekregen. Wel erg leuk om de interactie te zien van de kinderen onderling.
pi_220961773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:47 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Hupje! Heeft hij wel ook wat leuke kinderen ontmoet?
Voorlopig vond hij het vooral stom, op zijn vriendje uit zijn huidige klas na.
  donderdag 4 juni 2026 @ 23:13:13 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220961885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:45 schreef Hupje het volgende:

[..]
Voorlopig vond hij het vooral stom, op zijn vriendje uit zijn huidige klas na.
Ach, wat ontzettend jammer! Hopelijk valt het straks toch mee..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2026 @ 00:49:49 #70
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220962186
Taart!

Het eerste cadeautje is binnen. Poes kwam met een muisje :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2026 @ 01:56:08 #71
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220962297
En de ander kwam ook met een muisje :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 juni 2026 @ 06:40:32 #72
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220962654
Gefeliciteerd Troel!
En wat lief dat je meteen al cadeautjes kreeg O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 5 juni 2026 @ 06:48:52 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220962657
Gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220962707
Yay Troel! Gefeliciteerd *O* *O* *O*

En, eet smakelijk :P

Mijn kleinzoons komen vanmiddag. Als ik de verhalen van dochter hoor, kan ik mn lol op met beeb :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220962867
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:49 schreef Troel het volgende:
Taart!

Het eerste cadeautje is binnen. Poes kwam met een muisje :')
Gefelicivlaai

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 05-06-2026 08:23:36 ]
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220962880
Gefeliciteerd 🥳
pi_220962916
Gefeliciteerd @Troel geniet lekker van je cadeautjes vandaag
pi_220963158
Gefeliciteerd Troel, wat een prachtige cadeaus!

Dat is wel vervelend Hupje, geen fijne start zo. Iedereen was vast zenuwachtig en dan gaan ze elkaar lekker overroepen.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2026 @ 08:53:35 #79
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220963271
Na die twee cadeautjes heb ik ze de toegang tot de slaapkamer ontzegd. We hadden er pas 5 op 1 nacht en ik had mijn nachtrust nodig.

Dank voor de felicitaties
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220963494
Gefeliciteerd Troel *O* :*
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:48:55 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220963587
Van harte gefeliciteerd @Troel *O*
pi_220964414
Gefeliciteerd Troel!

@Nijna: succes met alle klussen, wat fijn dat je straks een eigen plekje hebt.

@exode: fijn om te lezen van B.

@Hupje: wat vervelend die opmerkingen. Hopelijk gaat het hem uiteindelijk meevallen. Maar wel rot dat dit zijn eerste indruk is.

Over beugels: E. heeft een lastig traject. In december zijn haar hoektanden vrijgelegd bij de kaakchirurg (was nogal een hork, dus dat heeft haar niet geholpen qua angst). Die hoektanden worden met kettinkjes bij de ortho op hun plek getrokken. Nu zijn vorige maand de kettinkjes losgekomen tijdens het aantrekken. Complete paniek want nu moet het allemaal weer open en toen ging ze out.
Gister een poging gedaan om ze opnieuw vrij te leggen maar opnieuw volledig in paniek en weer bijna out gegaan, ondanks dat ze Valium had gekregen van tevoren.
Nu zijn we op zoek naar een kaakchirurg die het onder een roesje of narcose wil doen. En dan hoop ik daarna dat die eigenwijze dingen snel tevoorschijn komen en het een normaal traject wordt verder. :X
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220964445
@Hupje. Dat is wel een nare start dan. Hopelijk valt het dan toch mee. Lijkt me ook iets dat een mentor heeeel snel mag gaan aanpakken..

@LeNeHe Dat is een nare ervaring zeg. Gelukkig lees is dit pas, nadat de mijne dat vrijleggen heeft gehad. Ik heb wel even gejuicht toen bij nr2 zijn hoektanden vanzelf eruit gingen.

Nr2 mag denk ik eind dit jaar. Hij is net klaar met wisselen (14,5 jaar) en nu moeten de kiezen nog even goed omhoog groeien. Hij kreeg al elke keer in november een intake-oproep, dus die wachten we af. Verzekering hebben we niet, omdat ik geen idee had hoe snel dat wisselen zou gaan. Hij moest een jaar geleden nog 8 tanden/kiezen :D
pi_220964480
@LeNeHe, dat klinkt als een vervelend traject zo! Hopelijk inderdaad volgende keer met een roesje, en blijft het dan wel lang genoeg zitten.
pi_220964492
Wat een verhaal LeNeHe! En wat een klote ervaring zeg!

Zo ver ik weet is B al uitgewisseld, die jongen loopt echt met alles voor.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:36:42 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220964568
Gefeliciteerd troel
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:37:00 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220964574
Waar is gewoonmezelf eigenlijk gebleven?
pi_220964730
Godskolere @LeNeHe :X Ik wist niet eens dat zoiets kon? Komen die hoektanden anders helemaal niet door of is dit alleen voor de beugel? Kun je niet wachten tot ze door zijn? Zoon kreeg zijn blokbeugel op zn 14e en de dag voordat ie 15 werd, zn slotjesbeugel. Sterkte iig voor je dochter. En voor jou want dit lijkt me echt de horror.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:20:46 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220964875
Oh wat een nare ervaring LeNeHe ;(
pi_220965050
LeNeHe, wat vreselijk jouw tandartsverhaal, geen wonder dat je dochter ook zoveel paniek heeft. Ik weet niet beter dan dat je specialistische hulp moet kunnen zoeken hiervoor, zeker nu je dochter autisme blijkt te hebben (ervan uitgaande dat het over dezelfde dochter gaat). Mijn 9 jarige loopt voor tandheelkunde bij Vogellanden, bij onze reguliere tandarts komt ze alleen elke 3 maanden bij iemand die gespecialiseerd is in autisme om de lijntjes kort te houden en voor extra controle doordat poetsen voor haar echt een ding is. Toen er bij haar kiezen getrokken moesten worden, is dit onder narcose in het ziekenhuis gedaan omdat Vogellanden gelukkig ook inzag dat het anders echt niet ging werken.

Hopelijk is zoiets voor jouw dochter ook mogelijk. Ik zou hier echt naar informeren en op je strepen staan, daar heb je alle recht op!
pi_220965138
@Mushanga71: nee die hoektanden bleven in haar kaak zitten en dreigden richting de wortels van de voortanden te groeien.
We hebben eerst een beugel gehad om haar kaak te verbreden in de hoop ruimte te creëren dat ze vanzelf goed gingen, maar helaas.

Thanks, ik vind het zelf inmiddels ook een behoorlijk stressvol project.

@Schanu: bedankt! Ik ga inderdaad duidelijk aangeven dat ze autisme heeft en me niet met een kluitje in het riet laten sturen.

[ Bericht 21% gewijzigd door LeNeHe op 05-06-2026 13:37:01 ]
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220965213
Wat afschuwelijk @LeNeHe :'(

@Troel gefeliciteerd! *O* Wat attent van de katten, zeg…

@Hupje wat sneu voor je zoon ;(. Dat geeft niet echt vertrouwen ook.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220965301
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:01 schreef LeNeHe het volgende:
@:mushanga71: nee die hoektanden bleven in haar kaak zitten en dreigden richting de wortels van de voortanden te groeien.
We hebben eerst een beugel gehad om haar kaak te verbreden in de hoop ruimte te creëren dat ze vanzelf goed gingen, maar helaas.

Thanks, ik vind het zelf inmiddels ook een behoorlijk stressvol project.
Ah, zo. Dat heeft dochter gehad met haar verstandskiezen, die groeiden horizontaal en moesten er ook uit omdat ze anders tegen de wortels van dr kiezen zouden groeien. Gebitten, leuker kunnen we het niet maken ;) Dan idd een kaachirurg die wel een roesje wil geven want dit is echt geen doen zo ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2026 @ 14:38:26 #94
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220965763
Ik dacht even lekker in bad te gaan maar de ketel was weer eens aan het stoken in plaats van water verwarmen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220967645
Gefeliciteerd @Troel :* balen van het bad!

@LeNeHe, brrr dat klinkt niet heel lekker.
Arm kind, hopelijk gaat het na deze hobbel voorspoediger :*

Mijn jongste moet misschien een tandvleestransplantatie :{ . Na het beugelen is bij 1 ondervoortand het tandvlees omlaag gezakt. Tandarts stuurde ons terug naar ortho.
De ortho wist het ook niet en stuurde weer terug naar de tandarts met de optie om of bij de tandarts onder controle te blijven en af te wachten, of naar de parodontoloog 1.
Verzekeringstechnisch hebben we ons nu maar laten doorverwijzen, ze wordt volgend jaar 18.
Maar parodontoloog 1 heeft gekeken, constateerde dat er zo'n transplantatie nodig is en dat deed ze zelf niet. Dus nu zijn we doorverwezen naar praktijk nummer 2. Het lijkt wel een verdienmodel.
Gelukkig valt dat wel onder de verzekering.
Die ingreep lijkt me gruwelijk en ze wil dat ik en haar vriendje mee gaan... :X misschien toch maar kijken of ex mee kan, die kan wat beter tegen zulke dingen. Kijken of het gepland kan op zijn vrije dag.
Fake it till you make it...
pi_220968147
@Troel: balen zeg als je je net hebt verheugd op een lekker bad.

@Nijna: wat een vervelende nasleep van het beugelen. Dat lijkt me ook best heftig en lekker van het kastje naar de muur en weer door. Sterkte ermee, hoop dat het mee gaat vallen (en dat je ex mee mag/kan).
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220968204
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:37 schreef amaranta het volgende:
Waar is gewoonmezelf eigenlijk gebleven?
U riep? *)
S. 2014
J. 2016
pi_220968210
Ik ging kleinzoon en beeb naar bed brengen. Had beeb op bed om zn slaapzak aan te trekken en in één welgemikte kotsgolf spuugde hij ALLES onder. Zijn slaapzak, knuffels, zichzelf, mijn bed tot op het matras. En ohja, mij :'(

Slaapzak op het korte programma gewassen, zit nu in de droger. Beeb verschoont, mij verschoont :') mijn bed ondertussen verschoont, knuffels gaat me niet lukken en nu zit mijn sprei in de wasmachine. Beeb is bij zoon in slaap gevallen en kleinzoon kletst heerlijk door O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:58:42 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220968232
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ging kleinzoon en beeb naar bed brengen. Had beeb op bed om zn slaapzak aan te trekken en in één welgemikte kotsgolf spuugde hij ALLES onder. Zijn slaapzak, knuffels, zichzelf, mijn bed tot op het matras. En ohja, mij :'(

Slaapzak op het korte programma gewassen, zit nu in de droger. Beeb verschoont, mij verschoont :') mijn bed ondertussen verschoont, knuffels gaat me niet lukken en nu zit mijn sprei in de wasmachine. Beeb is bij zoon in slaap gevallen en kleinzoon kletst heerlijk door O+
Volgende keer knuffels samen met de slaapzak wassen. En in de droger gooien. Knuffels kunnen heel wat hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220968274
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Volgende keer knuffels samen met de slaapzak wassen. En in de droger gooien. Knuffels kunnen heel wat hebben.
Ik hoop dat er geen volgende keer komt :+ maar fijn om te weten. Tis alleen een oranje vos en een knalgeel doekje. En de slaapzak is...wit :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')