abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220182988
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 09:17 schreef exode het volgende:
Wat fijn om te lezen Shanu! Voor jullie ook maar jullie dochters.

Wat vervelend oh oh, je zag het een beetje aankomen, toch? Of zit ik abuis. Maar blijft verdrietig.

Juul besloot zaterdag ineens dat ze vegatarisch wil worden. Wij dachten dat ze de biefstuk gewoon niet wilde eten, maar ze blijft volhouden. We hebben nu afgesproken dat ze 1 dag in de week geen vlees eet en dan gaat kijken hoe ze dat vindt. Ze schrok namelijk best wel van alles wat ze at waar vlees in zit. (zoals gisteren groentesoep met balletjes)
Onze oudste heeft ook een tijdje geen vlees willen eten (nadat we een per ongeluk een demonstratie in waren gelopen met beelden van slachthuizen). Nu eet ik al vegetarisch thuis, dus het was makkelijk aansluiten. Maar hij vond het toch tegenvallen en is inmiddels eet hij meestal wel vlees. Ook prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220183018
@Schanu, wat een fijn bericht onder je spoiler :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
pi_220183043
Hier ook al jaren dezelfde tandarts gehad. Man was destijds helemaal klaar met z’n tandproblemen en wilde zelfs een kunstgebit. Toen hij daarvoor een intake had, hadden ze hem doorverwezen naar mijn tandarts omdat dat zo’n goede was, met de mededeling dat hij wel vol zat. Maar omdat ik en de kinderen daar al zat kon hij er toch bij in de praktijk. Dus dat wil wel wat zeggen. En hij was ook erg kundig (en een poging om een tand van man te redden wat achteraf niet lukte heeft hij ook maar deels in rekening gebracht omdat het voor hem een nieuwe techniek was, en dat zo ook vooraf besproken)

De tandarts werkte de laatste jaren als zelfstandige binnen de praktijk en is ineens gestopt (blijkbaar omdat hij meer uitdaging zocht?)
Deze dame is nog niet zo lang al tandarts aan de gang en kan ook niet zo goed in het Nederlands vertellen wat ze bedoeld.

Bij de spoedtandarts was man heel goed geholpen (ook wel buitenlandse tandarts) maar wel duidelijke uitleg en goede behandeling. (Met dus uitleg dat binnen twee weken de eigen tandarts een wortelkanaalbehandeling moest doen om te kijken of de tand te redden zou zijn. Kan zijn dat de eigen tandarts denkt dat dat niet zo is, maar dat zegt ze dan niet, ze haalt alleen de spalk weg die alles op z’n plek houdt.

Maar goed. Ik denk inderdaad dat ik voor nu ma vast over laat stappen. En dan later ikzelf en de kinderen. Zonder te jinxen hoef ik toch pas over een half jaar weer voor controle en geen andere gekke dingen.
pi_220183184
@Schanu wat fijn zo’n aanbod! Wat lekker dat jullie zo even wat tijd samen krijgen!

@Nijna dat klinkt wel naar als de dingen zo ‘raar’ verlopen. Hopelijk dat jullie met de mediator wel ergens uitkomen dat het wat soepeler verloopt.

@exode nog gefeliciteerd met B!
pi_220183207
@hilliebillie
Kan je niet achterhalen waar de fijne tandarts naar toe is gegaan?

Onze tandarts was ook ineens weg bij de 1ste praktijk. Onenigheid en hij mocht door clausules niemand erover vertellen maar als je achterhaalt waar de tandarts heen is kan je je daar gewoon inschrijven (tenzij de praktijk vol zit al zou ik het dan ook gewoon proberen omdat de tandarts je al kent). Dat hebben wij toen gedaan ookal was het een stuk verder weg. Jaren later is hij in goed overleg zijn eigen praktijk gestart en kreeg iedereen netjes bericht dat ze mochten overstappen. Zo kan het dus ook maar dat is een uitzondering in het wereldje begreep ik. Nu zitten we in 10jaar dus bij de 3e praktijk maar nog steeds bij dezelfde tandarts.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 23-02-2026 10:08:15 ]
pi_220183243
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 09:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze oudste heeft ook een tijdje geen vlees willen eten (nadat we een per ongeluk een demonstratie in waren gelopen met beelden van slachthuizen). Nu eet ik al vegetarisch thuis, dus het was makkelijk aansluiten. Maar hij vond het toch tegenvallen en is inmiddels eet hij meestal wel vlees. Ook prima.
We gaan het zien, ze kan zelf niet zo goed uitleggen waarom ze het wilt. Nou hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet. Vandaag moest ze al even wennen, ze eet elke dag boterhammen met zuivelspread en kipfilet en dat kon dus niet. Ze heeft het ingewisseld voor smeerkaas. Ben benieuwd of ze op gaan.

Vanavond even kijken, we eten maandag altijd iets van pasta omdat B pas laat eten en dat makkelijk opwarmen is.

Ze is sowieso nooit echt een vleeseter geweest, B eet 9 van de 10 avonden ook haar vleesje op. Die jongen is wel een enorme carnivoor, die is gek op vlees,
pi_220183254
Nijna :*
Lees het net pas, wat heftig. Al je hulp nodig hebt met een een of ander of tips wil, app je dan? Of gewoon van je af wil praten
pi_220183255
Nijna,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 februari 2026 @ 10:07:49 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_220183294
Och Nijna, wat een gedoe ook :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220183319
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 09:17 schreef exode het volgende:
Juul besloot zaterdag ineens dat ze vegatarisch wil worden.
J had dat ook ooit ineens. Dat heeft 3 weken geduurd :D Nou zijn wij geen grote vleeseters en staat er regelmatig een gerecht zonder vlees op het menu.
pi_220183336
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 09:54 schreef Elleska het volgende:
@:hilliebillie
Kan je niet achterhalen waar de fijne tandarts naar toe is gegaan?

Onze tandarts was ook ineens weg bij de 1ste praktijk. Onenigheid en hij mocht door clausules niemand erover vertellen maar als je achterhaalt waar de tandarts heen is kan je je daar gewoon inschrijven (tenzij de praktijk vol zit al zou ik het dan ook gewoon proberen omdat de tandarts je al kent). Dat hebben wij toen gedaan ookal was het een stuk verder weg. Jaren later is hij in goed overleg zijn eigen praktijk gestart en kreeg iedereen netjes bericht dat ze mochten overstappen. Zo kan het dus ook maar dat is een uitzondering in het wereldje begreep ik. Nu zitten we in 10jaar dus bij de 3e praktijk maar nog steeds bij dezelfde tandarts.
Even gekeken waar hij nu zit, maar dat is zo’n 40 km hier vandaan. Dat is toch net te gortig. Dus ik ga inderdaad hier in de buurt eens rondvragen. Hoeft niet perse in het dorp, maar evt fietsafstand is wel fijn zodat de kinderen ook zelf kunnen gaan als dat een keer nodig zou zijn.
pi_220183357
Troel, lijkt mij best lastig dat hij vaker weg is, ook al wordt het praktisch gezien wel opgelost, het is voor jou wel een leegte idd. En dat kan dan, afhankelijk van hoe jij in je vel zit, het ene moment ook nog eens veel moeilijker zijn dan het andere moment.

Phaidra, ja dat vind ik ergens heel spannend. Maar we willen het wel proberen omdat er ergens lucht en ruimte moet komen. Ze komen al bewust naar ons huis, zodat ze inderdaad in haar eigen omgeving is wat veilig is. En wij laten instructies achter zodat het zoveel mogelijk zoals normaal verloopt (want ze was bijvoorbeeld al bang dat oma haar zou verplichten in haar eigen bed te slapen, terwijl ze dus bij ons in bed slaapt). We hebben het niet eerder op deze manier geprobeerd, dus het is even afwachten of ze ook daadwerkelijk gaat slapen ;)

Exode, ergens lijkt het mij heel onhandig dat Juul heeft aangegeven vegetarisch te willen zijn haha, maar wat goed dat ze daar op haar leeftijd al zo bewust en goed over nadenkt, knap hoor O+

Nijna,
SPOILER
pi_220183399
Wat fijn dat je schoonouders jullie eindelijk lijken te zien @Schanu

Sterkte @Nijna
pi_220183404
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 10:15 schreef Schanu het volgende:
We hebben het niet eerder op deze manier geprobeerd, dus het is even afwachten of ze ook daadwerkelijk gaat slapen ;)
Even omdenken: hoe erg is het als ze niet gaat slapen, maar wel (enigszins) ontspannen is? Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou werken in jullie situatie. Maar ik had een hele slechte slaper en nadruk leggen op moeten slapen werkte met (incidentele) oppas averechts. Het was voor iedereen fijner als er gestreefd werd naar een fijne tijd samen ipv móeten slapen.
pi_220183484
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 10:24 schreef Hupje het volgende:

[..]
Even omdenken: hoe erg is het als ze niet gaat slapen, maar wel (enigszins) ontspannen is? Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou werken in jullie situatie. Maar ik had een hele slechte slaper en nadruk leggen op moeten slapen werkte met (incidentele) oppas averechts. Het was voor iedereen fijner als er gestreefd werd naar een fijne tijd samen ipv móeten slapen.
Eens hoor, schoonmoeder had ook gezegd dat als ze niet wil(len) slapen dat ze dan mag/mogen opblijven en dat ze vanzelf een keer moe genoeg zijn. En de dagen erna gaan we niets doen dus heeft ze alle tijd om weer tot rust en tot zichzelf te komen als het nodig is.
pi_220183990
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 10:10 schreef Hupje het volgende:

[..]
J had dat ook ooit ineens. Dat heeft 3 weken geduurd :D Nou zijn wij geen grote vleeseters en staat er regelmatig een gerecht zonder vlees op het menu.
Ik denk dat dochter inmiddels al een jaar of 8 vegetarisch eet… het begon in ieder geval op de basisschool. En ze zit nu al op de universiteit.
Ik dacht ook dat het maar een week of twee zou gaan duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')