Onze oudste heeft ook een tijdje geen vlees willen eten (nadat we een per ongeluk een demonstratie in waren gelopen met beelden van slachthuizen). Nu eet ik al vegetarisch thuis, dus het was makkelijk aansluiten. Maar hij vond het toch tegenvallen en is inmiddels eet hij meestal wel vlees. Ook prima.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:17 schreef exode het volgende:
Wat fijn om te lezen Shanu! Voor jullie ook maar jullie dochters.
Wat vervelend oh oh, je zag het een beetje aankomen, toch? Of zit ik abuis. Maar blijft verdrietig.
Juul besloot zaterdag ineens dat ze vegatarisch wil worden. Wij dachten dat ze de biefstuk gewoon niet wilde eten, maar ze blijft volhouden. We hebben nu afgesproken dat ze 1 dag in de week geen vlees eet en dan gaat kijken hoe ze dat vindt. Ze schrok namelijk best wel van alles wat ze at waar vlees in zit. (zoals gisteren groentesoep met balletjes)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
We gaan het zien, ze kan zelf niet zo goed uitleggen waarom ze het wilt. Nou hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet. Vandaag moest ze al even wennen, ze eet elke dag boterhammen met zuivelspread en kipfilet en dat kon dus niet. Ze heeft het ingewisseld voor smeerkaas. Ben benieuwd of ze op gaan.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste heeft ook een tijdje geen vlees willen eten (nadat we een per ongeluk een demonstratie in waren gelopen met beelden van slachthuizen). Nu eet ik al vegetarisch thuis, dus het was makkelijk aansluiten. Maar hij vond het toch tegenvallen en is inmiddels eet hij meestal wel vlees. Ook prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J had dat ook ooit ineens. Dat heeft 3 weken geduurdquote:Op maandag 23 februari 2026 09:17 schreef exode het volgende:
Juul besloot zaterdag ineens dat ze vegatarisch wil worden.
Even gekeken waar hij nu zit, maar dat is zo’n 40 km hier vandaan. Dat is toch net te gortig. Dus ik ga inderdaad hier in de buurt eens rondvragen. Hoeft niet perse in het dorp, maar evt fietsafstand is wel fijn zodat de kinderen ook zelf kunnen gaan als dat een keer nodig zou zijn.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:54 schreef Elleska het volgende:
@:hilliebillie
Kan je niet achterhalen waar de fijne tandarts naar toe is gegaan?
Onze tandarts was ook ineens weg bij de 1ste praktijk. Onenigheid en hij mocht door clausules niemand erover vertellen maar als je achterhaalt waar de tandarts heen is kan je je daar gewoon inschrijven (tenzij de praktijk vol zit al zou ik het dan ook gewoon proberen omdat de tandarts je al kent). Dat hebben wij toen gedaan ookal was het een stuk verder weg. Jaren later is hij in goed overleg zijn eigen praktijk gestart en kreeg iedereen netjes bericht dat ze mochten overstappen. Zo kan het dus ook maar dat is een uitzondering in het wereldje begreep ik. Nu zitten we in 10jaar dus bij de 3e praktijk maar nog steeds bij dezelfde tandarts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even omdenken: hoe erg is het als ze niet gaat slapen, maar wel (enigszins) ontspannen is? Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou werken in jullie situatie. Maar ik had een hele slechte slaper en nadruk leggen op moeten slapen werkte met (incidentele) oppas averechts. Het was voor iedereen fijner als er gestreefd werd naar een fijne tijd samen ipv móeten slapen.quote:Op maandag 23 februari 2026 10:15 schreef Schanu het volgende:
We hebben het niet eerder op deze manier geprobeerd, dus het is even afwachten of ze ook daadwerkelijk gaat slapen![]()
Eens hoor, schoonmoeder had ook gezegd dat als ze niet wil(len) slapen dat ze dan mag/mogen opblijven en dat ze vanzelf een keer moe genoeg zijn. En de dagen erna gaan we niets doen dus heeft ze alle tijd om weer tot rust en tot zichzelf te komen als het nodig is.quote:Op maandag 23 februari 2026 10:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Even omdenken: hoe erg is het als ze niet gaat slapen, maar wel (enigszins) ontspannen is? Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou werken in jullie situatie. Maar ik had een hele slechte slaper en nadruk leggen op moeten slapen werkte met (incidentele) oppas averechts. Het was voor iedereen fijner als er gestreefd werd naar een fijne tijd samen ipv móeten slapen.
Ik denk dat dochter inmiddels al een jaar of 8 vegetarisch eet… het begon in ieder geval op de basisschool. En ze zit nu al op de universiteit.quote:Op maandag 23 februari 2026 10:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
J had dat ook ooit ineens. Dat heeft 3 weken geduurdNou zijn wij geen grote vleeseters en staat er regelmatig een gerecht zonder vlees op het menu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |