Jammer voor hem dat hij de verkeerde treft, want ik laat niet los nu, zijn toon veranderde ook toen ik net als hem met waardes, cijfers en termen ging gooien.
Ik ga niet de discussie aan over interpretatie verschillen, wel over meetbare afwijkingen. Zeker als deze voor ons nadelig uitpakken.
Maar uh, veel leuker: de kans op een hond in huis wordt steeds groter. Verloofde geeft aan dat ze het wel meer ziet zitten inmiddels. We zijn ons al maanden aan het verdiepen, in de verschillende rassen, nadelen, voordelen, extra gedoe, etc etc etc. Ik heb fokkers gesproken, stichtingen die buitenlandse honden opvangen, kortom ik heb me vooral enorm verdiept. Ook zijn er 4 gezinnen in de straat die recent een puppy hebben gekocht, 1 Labradoodle, 1 teckel, 1 Cockapoo en 1 Golden retriever. En ja ik ben zo'n type die dan allemaal vragen gaat stellen.
En daar is toch wel uitgekomen dat ik (en de kinderen) gewoon heel graag een Golden Retriever wil. De kinderarts van B raadde een niet verharende hond juist af met zijn allergien. Dus dat heeft de zoektocht behoorlijk beinvloed. Buiten dat ik de beesten er geweldig uit vind zien, denk ik dat het karakter het beste bij ons gezin zou passen.
Verloofde heeft het laatste woord en nee zeggen mag absoluut. Ik ga absoluut niet aandringen of wat dan ook. De kinderen weten niet dat we er zo serieus mee bezig zijn overigens. Die denk dat we nog steeds kamp 'Nee, doe maar niet' zijn.