Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee wat de modus operandi gaat worden.
Plannen presenteren en bijschaven zodra iemand iets roept in de media? Hoeft overigens niet perse verkeerd te zijn om op die manier samen te werken, maar tot nu toe worden voornamelijk de (noodzakelijke) bezuinigingen uitgesteld of op de lange baan geschoven.
"Iedereen" is hier Joost, Annabel, ome Jan en CU?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.
Snoepjes zijn natuurlijk prima, maar iedereen zal ook een hap moeten nemen uit de zure appel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.
Dat is ook hoe het in 2013 ging. Maar als het kabinet met te gedetailleerde plannen komt gaat het niet lukken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Snoepjes zijn natuurlijk prima, maar iedereen zal ook een hap noemen nemen uit de zure appel.
En dat laatste lijkt men voorlopig niet te doen.
35 miljard ondoelmatige fiscale regelingen, om maar iets te noemen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
Jammer dat het kabinet weer buigt voor de vakbonden. De polder is al heel lang dood, dat laat ook de kant van de werkgevers zien. Waar denken die lui dat het geld vandaan moet komen om wat aan de stroomcrisis te doen?
Het experiment met het minderheidskabinet is al zo goed als gefaald, jammer. Het kan niet in een land waar de oppositie helemaal niets wil en waar dan voor wordt gebogen.
Haha, was dat maar zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
35 miljard ondoelmatige fiscale regelingen, om maar iets te noemen?
Bovendien liet dat AOW plan nu net de 55-plussers buiten schot. De volle laag krijgen de jongeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:13 schreef Hexagon het volgende:
Geld voor de elektriciteitsproblemen is eenmalig dus dat zou je gewoon kunnen lenen.
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bovendien liet dat AOW plan nu net de 55-plussers buiten schot. De volle laag krijgen de jongeren.
Het is jammer genoeg inderdaad een stuk meer.quote:
https://www.rekenkamer.nl(...)-nederland-uit-zichtquote:Zo vormen ¤ 89 miljard aan niet doeltreffende of ondoelmatige fiscale regelingen zoals de landbouwvrijstelling een risico voor de effectieve inzet van publiek geld.
Het is nu gekoppeld aan de levensverwachting (die de laatste tijd trouwens amper/niet stijgt, laat staan de gezonde levensjaren - ook daarin lijken we op de VS).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.
Of dezequote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is jammer genoeg inderdaad een stuk meer.
[..]
https://www.rekenkamer.nl(...)-nederland-uit-zicht
Als jongere je nu al druk maken over of je een halfjaar vroeger of later met pensioen gaat is inderdaad wel heel suf. Die WW en WIA-kortingen zijn gewoon bezuinigingen. Er moest een boel omgebogen worden en een VNO-NCW kabinet haalt dat bij de werknemer weg, dat is natuurlijk vrij voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.
Het plan wat ik wel slecht vind is dat WW-plan. Dat heeft imo geen enkel doel of noodzaak.
Ze is zwanger dus staat ze beetje raar voorovergebogen denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij ziet er een beetje onverzorgd uit. Te lang op het terras blijven hangen? Net uit bed?
Zwangerschapskwalen wellichtquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij ziet er een beetje onverzorgd uit. Te lang op het terras blijven hangen? Net uit bed?
Klopt. Qua aow kan je t ook nog loskoppelen van het minimumloon, of lagere uitkering eerder laten ingaan etc. Dat WW plan vind ik een stuk slechter.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het plan wat ik wel slecht vind is dat WW-plan. Dat heeft imo geen enkel doel of noodzaak.
Zelfs als je het zo ziet zijn daar slimmere manieren voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als jongere je nu al druk maken over of je een halfjaar vroeger of later met pensioen gaat is inderdaad wel heel suf. Die WW en WIA-kortingen zijn gewoon bezuinigingen. Er moest een boel omgebogen worden en een VNO-NCW kabinet haalt dat bij de werknemer weg, dat is natuurlijk vrij voor de hand liggend.
Ironisch genoeg is de nieuwe voorzitter van VNO-NCW het ook niet eens met de voorgenomen WW- en WIA-hervormingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs als je het zo ziet zijn daar slimmere manieren voor.
Toch zielig als je zon moeder hebt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij is geen fan van de geschiedenis van FvD
Het leuke van zo’n issue van die vraag maken (zeg gewoon: nee, dat vind ik niet) is dat elke journalist het ook nog eens gaat vragen.quote:
Waarom hebben ze Baudet na de verkiezingen niet weer laten overnemen? Die kon meestal wel de lachers op zijn hand krijgen door iets half dronken te lallen.quote:
Dat begrijp ik ook. Dan zullen hun leden namelijk met een stuk meer vervelende ontslagzaken te maken gaan krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is de nieuwe voorzitter van VNO-NCW het ook niet eens met de voorgenomen WW- en WIA-hervormingen.
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ipv tijd besteden aan het 10 keer vragen aan Vos of ze racisme veroordeeld. We weten dat ze dat niet doet. Veel beter zou zijn als niemand haar een vraag gunt.
Het heeft nooit gewerkt bij Baudet of Wilders. Het gaat nu ook niet werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:37 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.
Ook dat, maar vooral ook omdat het land zo helemaal vast zit, er helemaal geen beleid wordt gemaakt en een aantal zaken maar boven de markt blijft hangen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Dan zullen hun leden namelijk met een stuk meer vervelende ontslagzaken te maken gaan krijgen.
Stemmers zijn opportunistisch, zodra FvD geen rol meer speelt komen ze nergens meer aan bod.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:37 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.
Op wat verdwaalde "dom rechtse" FvD'ers, pvv'ers en vvd'ers valt dat wel mee toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het heeft nooit gewerkt bij Baudet of Wilders. Het gaat nu ook niet werken.
Het is voor FvD juist reclame, de hele aantrekkingskracht is dat ze racisme onzin vinden.
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Stemmers zijn opportunistisch, zodra FvD geen rol meer speelt komen ze nergens meer aan bod.
Maar goed het is dan ook de enige Russische partij nog
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump wasquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....
Klaver is juist enorm ergerniswekkend. Steeds die opgeheven vinger dat De Vos het normale woord omvolking (staat in de Van Dale) niet mag gebruiken omdat Klaver daar zijn eigen definitie van heeft met een link naar nazisme.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij houdt zich prima staande, Klaver komt fris en fel over
Dat is niet zijn eigen definitie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:51 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klaver is juist enorm ergerniswekkend. Steeds die opgeheven vinger dat De Vos het normale woord omvolking (staat in de Van Dale) niet mag gebruiken omdat Klaver daar zijn eigen definitie van heeft met een link naar nazisme.
Ik vond het opzich wel positief dat Bontenbal en Paternotte zich zo duidelijk uitspraken, dat is wel eens anders geweest met coalitie partijen. Maar ben heel benieuwd wat Jetten en co straks te zeggen hebben en of dat een beetje op een lijn zit. Zo ja dan kan je ze daar in ieder geval steeds op wijzen als ze later misschien weer lekker om de hete brij heendraaien als er weer een incidentje is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....
Mensen met de vlaggen van Mussert, Hitler groeten en veroordeelde neonazi's tijdens een etentje op het FvD congres. Niks te zien hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet zijn eigen definitie.
Het is letterlijk zo.
Weet niet of dat gekocht is. Bij Plassterk is het opportunisme. Bij Vance ook denk ik. Wil niet zeggen dat ik niet denk dat beide geen geld aannemen om bepaalde dingen te zeggen verder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump was
Macht corrumpeert
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol spelen is daadwerkelijk zaken oplossen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Plasterk en Timmermans hebben elkaar sowieso nooit gelegen. Dat Timmermans terugkwam om de fusiepartij te leiden zal ongetwijfeld stevig hebben bijgedragen aan Plasterks rancune.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Bij Plasterk is het eerder rancune naar iets dat er in zijn nadagen als minister moet zijn gebeurt in de PvdA jegens hem.
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold daarom noemde ik ook D66. Maar Plasterk en Pechtold zijn qua geluid betreft wel van hetzelfde laken een pak tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Bij Plasterk is het eerder rancune naar iets dat er in zijn nadagen als minister moet zijn gebeurt in de PvdA jegens hem.
Ja maar hij was al zo toen Timmermans nog in Brussel zat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Plasterk en Timmermans hebben elkaar sowieso nooit gelegen. Dat Timmermans terugkwam om de fusiepartij te leiden zal ongetwijfeld stevig hebben bijgedragen aan Plasterks rancune.
Pechtold valt wel emee toch? Hij is nog altijd een trouwe D66'er. Hij sprak me op het congres nog glunderend aan over eindelijk de premier. Hij is wel een relatief rechtse en conservatieve D66'er en dat is hij altijd geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold daarom noemde ik ook D66. Maar Plasterk en Pechtold zijn qua geluid betreft wel van hetzelfde laken een pak tegenwoordig.
Bij Plasterk heb ik een sterker rancune gevoel dan bij Pechtold ja. Pechtold wil volgens mij gewoon nog relevant zijn.
Klopt, volgens mij begon zijn kruistocht toen de wegen op milieu/klimaatmaatregelen erg uit elkaar bleken te zijn gegroeid en dat een steeds belangrijker thema begon te worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar hij was al zo toen Timmermans nog in Brussel zat.
Plasterk zei in 2017 nog dat PvdA en GroenLinks moesten fuseren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Okay, dan begon het later dan ik dacht.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Plasterk zei in 2017 nog dat PvdA en GroenLinks moesten fuseren.
https://nos.nl/artikel/21(...)ngaan-met-groenlinks
Ergens tussen 2018 en 2020 kwam de draai. In 2020 ging hij columns schrijven voor De Telegraaf
Van dit:
Bekijk deze YouTube-video
Naar dit (november 2020):
De PvdA’er die zich met zijn contraire Telegraaf-columns geliefd maakt bij de leden van Forum
https://www.volkskrant.nl(...)-van-forum~bd22164b/
Het zal ongetwijfeld leuk schnabbelen maar ik denk toch echt dat hij met corona gek is geworden (hoewel hij al in 2005 tegen de EU Grondwet was).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump was
Macht corrumpeert
Onderling elkaar messen in de rug steken, bij mijn PvdA? Hier schrik ik vanquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Er moet in de PvdA-burelen iets persoonlijks gebeurt zijn dat dit teweeg heeft gebracht.
Een sympathiek figuur is het nooit geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:18 schreef vPlien het volgende:
Was de draai van Plasterk al voor de pandemie? Ik was nog best jong toen Plasterk actief was, ik kan me vaag herinneren dat ik hem toen al niet heel sympathiek vond maar ik weet niet meer precies waarom.
Ja al reageren de meesten die het overkomt er toch anders op.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Onderling elkaar messen in de rug steken, bij mijn PvdA? Hier schrik ik van
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja al reageren de meesten die het overkomt er toch anders op.
Maar ik gok dat hij is afgewezen voor een begeerde functie.
Tsja, Maurice de Hond was al 70 toen hij de rechtspopulisten kant op ging en afscheid nam van PvdA.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Okay, dan begon het later dan ik dacht.
Maar iemand van zijn leeftijd draait normaal gesproken niet zomaar 180 graden. Er moet in de PvdA-burelen iets persoonlijks gebeurt zijn dat dit teweeg heeft gebracht.
Maurice verkoopt zich inderdaad gewoon aan de hoogste bieder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsja, Maurice de Hond was al 70 toen hij de rechtspopulisten kant op ging en afscheid nam van PvdA.
In Amerika en het Verenigd Koninkrijk zijn ook wel dergelijke gevallen geweest. Met tijdens de Koude Oorlog ook wel soms een luchtje van 'gekocht' (bron: het boek 'who paid the Piper?' door Frances Saunders)
Denk eerder een of ander erebaantje. En dat hij toen gewezen werd op dat zijn track records als minister niet heel best was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.
Hij was in beeld in 2010 bij opvolging van Wouter Bos. 2017 weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pechtold valt wel emee toch? Hij is nog altijd een trouwe D66'er. Hij sprak me op het congres nog glunderend aan over eindelijk de premier. Hij is wel een relatief rechtse en conservatieve D66'er en dat is hij altijd geweest.
Plasterk is echt 180 graden gedraaid in alles.
Overigens hadden Pechtold en Plasterk ook werkelijk een bloedhekel aan elkaar.
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.quote:Het valt nog te bezien of de PVV, VVD, NSC en BBB een nieuw kabinet kunnen vormen, maar Alexander Pechtold ziet het positief in voor de partijen. "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland", zegt de oud-D66-leider bij Spraakmakers.
'Minister van Feesten en Partijen'. Liet Powned en WNL toe tot het bestel. "Als ik de Volkskrant wil zien dan lees ik hem"quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk eerder een of ander erebaantje. En dat hij toen gewezen werd op dat zijn track records als minister niet heel best was.
Nog erger dan een fok! Topic over asielzoekers. Niet. Normaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Compleet kansloos dit.
Er wordt niet gezocht naar een consensus, en dat zijn dan 'onze' leiders.
Bij een uitspraak als "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland" proef ik toch duidelijk enig sarcasme en eerder een voorspelling voor wat er vervolgens ook gewoon gebeurde.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.
[..]
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.
Helaas kan ik het fragment niet meer vinden. Peter R. de Vries haalde ooit bij een talkshow uit naar Pechtold. Wilders is "zonder overdrijving gevaarlijk", mensen kijken er naar en zien een spelletje. Die zien een Pechtold die het wel oneens is met Wilders maar het niet serieus neemt en studentikoos met hem om gaat. Dat was althans de observatie en ergernis van Peter R. de Vries.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.
[..]
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.
Ik snap niet waarom zulke buitenlandse agenten in onze kamer mogen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:22 schreef miss_sly het volgende:
Markuszower spoot een hoop gig de wereld in. Wat een nare, driftige, giftige man is dat.
Wat heeft Palestina daar nou mee te maken? Als het een Hamas vlag was, nou oke, die zijn zelf racistisch.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog erger dan een fok! Topic over asielzoekers. Niet. Normaal.
Met als twijfelachtig hoogtepunt een van baarle die daar staat iemand de maat te nemen over racisme en discriminatie, terwijl hij daar staat met een palestijns vlaggetje op zn jasje.
'Hoe goor wil je het hebben'?
Vraag het van baarle zelf. Die staat daar als NLs parlementslid een buitenlandse entiteit te vertegenwoordigen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat heeft Palestina daar nou mee te maken? Als het een Hamas vlag was, nou oke, die zijn zelf racistisch.
Ja dat kan, ik zie er de logica niet van. Het is uitgepakt zoals iedereen met hersenen verwachtte. Maar dat is toch kostbaar geweest, totaal niet het experiment waard. De rechtse flank is er toch ook niets door gekrompen verder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij een uitspraak als "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland" proef ik toch duidelijk enig sarcasme en eerder een voorspelling voor wat er vervolgens ook gewoon gebeurde.
En hij week daarin ook niet af van andere partijen. Ook Timmermans en Jetten vonden toen dat die vier partijen het maar even moesten uitzoeken met elkaar.
Dan kan ik nog wel tien Kamerleden opnoemenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag het van baarle zelf. Die staat daar als NLs parlementslid een buitenlandse entiteit te vertegenwoordigen.
Tja, de kiezer wilde dat nu eenmaal graag. Dus die kreeg het gewoon.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan, ik zie er de logica niet van. Het is uitgepakt zoals iedereen met hersenen verwachtte. Maar dat is toch kostbaar geweest, totaal niet het experiment waard. De rechtse flank is er toch ook niets door gekrompen verder.
Leon de Winter?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maurice verkoopt zich inderdaad gewoon aan de hoogste bieder.
Volgens mij is Leon de Winter nooit links geweest, maar hij is ook niet extreem-rechts nu.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leon de Winter?
Schreef ooit dit boekje
https://nl.wikipedia.org/(...)g_van_extreem_rechts
Trump supporter. Goedprater Capitool bestorming. Maar ik volg zijn columns niet zo eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is Leon de Winter nooit links geweest, maar hij is ook niet extreem-rechts nu.
Hij zat altijd al in het Elsevier-hoekje natuurlijk, maar een racist is het niet. Zijn vrouw lijkt me een stukje linkser.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trump supporter. Goedprater Capitool bestorming. Maar ik volg zijn columns niet zo eerlijk gezegd.
Hijzelf wijt de draai aan 9/11:
https://www.volkskrant.nl(...)lingen-toe~bcedc33e/
Een vers gedraaide hondendrol is eleganter dan de politiek van Mona Keijzer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Graag schieten op de bal en niet op persoon. Mevrouw Keijzer?"
"Gladde praatjes bla bla"
Bedankt mevrouw Keijzer.
Israel is een land. Hij staat daar volk te vertegenwoordigen waar 72% van achter een terrororganisatie staat die een volk wil uitroeien.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan kan ik nog wel tien Kamerleden opnoemen![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b9309206/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)weede-kamer-a4899361
Israël vlaggetjes werden/worden net zo goed in de TK getoond
Is Van Baarle daar niet een reactie op?
Kunnen we ook zeggen. Bereiken net zo veel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een vers gedraaide hondendrol is eleganter dan de politiek van rob jetten.
Markuszower wil zelf een volk uitroeien.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel is een land. Hij staat daar volk te vertegenwoordigen waar 72% van achter een terrororganisatie staat die een volk wil uitroeien.
Vraag het hem zou ik zeggen.
Wat voor volk staat er in den haag 'ons' te vertegenwoordigen dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Markuszower wil zelf een volk uitroeien.
Fantasieloosquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kunnen we ook zeggen. Bereiken net zo veel.
Over kabinet jetten heb je het. Zeker.quote:
Caroline van der Plas die op prinsjesdag in de kleuren van de Israelische vlag komt opdraven.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan kan ik nog wel tien Kamerleden opnoemen![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b9309206/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)weede-kamer-a4899361
Israël vlaggetjes werden/worden net zo goed in de TK getoond
Is Van Baarle daar niet een reactie op?
Frames frames frames en nog eens framesquote:Op woensdag 27 mei 2026 00:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Caroline van der Plas die op prinsjesdag in de kleuren van de Israelische vlag komt opdraven.
Helaas zal je dit nooit horen van users als @:red_85 het is altijd goedkoop bashen op mensen die voor rechten opkomen en een soort pseudo ethnonationalisme tenzij het om Israel gaat. In elk geval is FvD eerlijk in hun doen en laten, voor Rusland zijn, tegen moslims, tegen joden. Ze wijken geen moment van hun ideologie af. Niet bij Baudet, niet bij Lidewij de Vos.
Dus je vindt het wel een probleem als Van Baarle met een Palestina vlag loopt maar als Van der Plas het doet is het geen probleem?quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Frames frames frames en nog eens frames
Ga verder man
Lui die met een Israel vlag lopen willen graag laten zien dat ze pro genocide zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus je vindt het wel een probleem als Van Baarle met een Palestina vlag loopt maar als Van der Plas het doet is het geen probleem?
Of krijg ik een Lidewijtje en ga je er niet op in?
Wel de goede genocide hè! En het mag geen genocide heten, dat woord is al bezet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lui die met een Israel vlag lopen willen graag laten zien dat ze pro genocide zijn.
Nee.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet zijn eigen definitie.
Het is letterlijk zo.
Neequote:Op woensdag 27 mei 2026 06:52 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nee.
Van Dale: demografische veranderingen door immigratie
Klaver: een politieke elite streeft bewust naar de vervanging van de westerse bevolking door migranten met een niet-westerse achtergrond
De Vos gebruikt het woord omvolking in de letterlijke, oorspronkelijke betekenis.
Klaver gebruikt de alternatieve definitie en verwijt De Vos de inhoud daarvan. Dat is een vals trucje.
quote:Volgens de Dikke van Dale betekent ‘omvolking’ het volgende:
omvolking (v; meervoud: omvolkingen)
1. (historisch; ongunstig; in verband met het nazisme) vervanging van de oorspronkelijke bevolking van een land of gebied, m.n. door etnische zuivering.
2. (voornamelijk ongunstig; m.n. bij tegenstanders van het multiculturalisme) verandering van de samenstelling van de bevolking van een land of gebied, m.n. planmatige vervanging van de autochtone bevolking door nieuwe bewoners, b.v. door stimulering van volksverhuizing of massa-immigratie.bron
Je bewijst mijn gelijk. Het gaat om de 1e betekenis: “vervanging van de oorspronkelijke bevolking van een land of gebied”.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:46 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Je bewijst mijn gelijk. Het gaat om de 1e betekenis: “vervanging van de oorspronkelijke bevolking van een land of gebied”.
quote:m.n. door etnische zuivering.
Sure buddy.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:55 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
m.n. met name = dus niet uitsluitend
En dan binnenkort janken om de overlast.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ook kabinet-Jetten weigert te betalen voor bed-bad-broodopvang
https://www.trouw.nl/binn(...)oodopvang~b665edca2/
Joepie, nog meer overlast op straat.
Mensen moeten natuurlijk wel een asielcrisis ervaren hè.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En dan binnenkort janken om de overlast.
Waardoor schuimbekkend rechts weer wat te zeuren heeft, en terecht nuquote:Op woensdag 27 mei 2026 08:19 schreef Klopkoek het volgende:
Meer overlast is meer stemmen voor boosrechts. Win-win!quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:19 schreef Klopkoek het volgende:
Nog meer frames.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus je vindt het wel een probleem als Van Baarle met een Palestina vlag loopt maar als Van der Plas het doet is het geen probleem?
Of krijg ik een Lidewijtje en ga je er niet op in?
Wie, wat?quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:30 schreef Red_85 het volgende:
Maar jij vindt het niet vreemd dat een NLs parlementslid openlijk een terroristenminnend nest steunt?
Ik vind het niet normaal dat een parlementslid geweld aan moedigtquote:Op woensdag 27 mei 2026 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog meer frames.
Lees nog eens mn vorige post hierover. Dan heb je je antwoord.
Maar jij vindt het niet vreemd dat een NLs parlementslid openlijk een terroristenminnend nest steunt?
Onzin.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Okay, dan begon het later dan ik dacht.
Maar iemand van zijn leeftijd draait normaal gesproken niet zomaar 180 graden. Er moet in de PvdA-burelen iets persoonlijks gebeurt zijn dat dit teweeg heeft gebracht.
Want de PvdA was 10 jaar geleden, toen hij nog minister was, een partij die anti klimaatbeleid is?quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Onzin.
Plasterk schreef al in de jaren 90 columns in de Volkskrant, van exact dezelfde strekking als zijn later columns in de Telegraaf.
Niet Plasterk is veranderd, maar de PvdA, wat ook al blijkt uit het feit dat die partij zichzelf in feite heeft opgeheven door met de voormalige communisten in zee te gaan.
Zucht.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Onzin.
Plasterk schreef al in de jaren 90 columns in de Volkskrant, van exact dezelfde strekking als zijn later columns in de Telegraaf.
Niet Plasterk is veranderd, maar de PvdA, wat ook al blijkt uit het feit dat die partij zichzelf in feite heeft opgeheven door met de voormalige communisten in zee te gaan.
Wat er gebeurd is, is dus precies wat Plasterk wilde.quote:Het is volgens hem tijd voor een hergroepering op links, onder leiding van Jesse Klaver. De PvdA zal "een toontje lager moeten zingen".
Ja alternatieve geschiedenis verzinnen is de PVV/FVD fans hier wel voorbehouden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zucht.
Plasterk wilde zelf met 'de voormalige communisten' fuseren.
Plasterk: "PvdA moet samengaan met GroenLinks"
Plasterk schreef pas vanaf midden 1999 voor De Volkskrant. Dus minder dan een jaar in de jaren 90.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Onzin.
Het proces om zich los te maken van de gedegenereerde PvdA was voor Plasterk niet eenvoudig en heeft vele jaren geduurd. Hij was nog een van de echte en laatste sociaal-democraten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want de PvdA was 10 jaar geleden, toen hij nog minister was, een partij die anti klimaatbeleid is?
Dan was het een andere krant waar Plasterk voor schreef. Ik herinner me sommige columns uit het begin van de jaren 90 nog bijna letterlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Plasterk schreef pas vanaf midden 1999 voor De Volkskrant. Dus minder dan een jaar in de jaren 90.
En nee, hij schreef toen niet hetzelfde
https://www.volkskrant.nl/voorpagina/de-heilige-markt~be4fefe9/
https://www.volkskrant.nl(...)aal-europa~b3b9ef4c/
Het was op punten een excentriekeling - o.a. zijn standpunt en argumentatie over EU Grondwet - maar de thematiek van zijn schrijfsels was breder en anders.
De heilige markt
Economie is een prachtig vak, maar een econoom die alleen in marktwerking kan denken, is net zo primitief als de geneticus die denkt dat je aan iemands dna kunt zien wat voor karakter hij heeft
Mensen die met een palestijns vlaggetje als broche rondlopen, ook. Want Palestina als land bestaat niet, maar het gebied beslaat het gehele grondgebied waar Israël ook bij hoort. Dus pro Palestina zijn is per definitie voorstander zijn voor het verdwijnen van Israël. Typ op google earth maar eens "palestina" in, als zoekterm en kijk waar je terecht komt. Het centrum van de kaart is middenin Israël.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lui die met een Israel vlag lopen willen graag laten zien dat ze pro genocide zijn.
Wacht even: dit was dezelfde PvdA waar VVD coalities mee sloot en nu weemoedig op wordt terug gekeken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:12 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het proces om zich los te maken van de gedegenereerde PvdA was voor Plasterk niet eenvoudig en heeft vele jaren geduurd.
Dat was hij inderdaad. Uit eigen beweging plaatste hij tweets en columns waar hij de PVV en Wilders bekritiseerde, en ook Fortuyn.quote:Hij was nog een van de echte en laatste sociaal-democraten.
Nou, hier de inleiding van een column uit 2002quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:14 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dan was het een andere krant waar Plasterk voor schreef. Ik herinner me sommige columns uit het begin van de jaren 90 nog bijna letterlijk.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:03 schreef Gia het volgende:
Vind het trouwens ook ziek dat een minderheidskabinet niet zou mogen samenwerken met rechtse partijen om voor bepaalde standpunten of zelfs wetsvoorstellen een meerderheid te halen. Een meerderheid in de tweede kamer is een meerderheid in de tweede kamer. Links wil hiermee voor elkaar krijgen dat er alleen maar over links geregeerd kan worden, terwijl er ook meer rechtse standpunten in het regeerakkoord staan.
We stevenen op een communistische, zoniet marxistische staat, als het aan links ligt.
Verder kun je iemand niet afrekenen op iets wat ze niet gezegd heeft. Het framen van "ja maar na de komma zou je dat wel in kunnen vullen en die insinuatie is al genoeg", is ronduit belachelijk.
Waar zie je mij dat schrijven?? Dat bedoel ik nou hè, woorden in de mond leggen. Ze heeft het niet gezegd, maar je zou dat na de komma kunnen verwachten....quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
communistisch en marxistisch nog wel.
Een speldje met de Palestijnse vlag is behoorlijk activistisch, een speldje met de Israelische vlag is goed.
Echt, hoe dan allemaal?
Maar vertel eens, wanneer was de PvdA een anti klimaatmaatregelenpartij? In plaats van hier verzinsels droppen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:12 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het proces om zich los te maken van de gedegenereerde PvdA was voor Plasterk niet eenvoudig en heeft vele jaren geduurd. Hij was nog een van de echte en laatste sociaal-democraten.
Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. Israël is daarentegen een bondgenoot. Waarom zou je überhaupt willen rondlopen met een speldje van een Palestijnse vlag? Daarmee betuig je dus steun voor een samenleving waar zaken zoals moslimfundamentalisme, terrorisme, antisemitisme en martelaarschap breed verspreid zitten. Dit maakt de vergelijking om te beginnen al krom.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
communistisch en marxistisch nog wel.
Een speldje met de Palestijnse vlag is behoorlijk activistisch, een speldje met de Israelische vlag is goed.
Echt, hoe dan allemaal?
Alles mag natuurlijk. Maar een serieuze partij neemt gewoon nadrukkelijk afstand van uiterst rechts.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:03 schreef Gia het volgende:
Vind het trouwens ook ziek dat een minderheidskabinet niet zou mogen samenwerken met rechtse partijen om voor bepaalde standpunten of zelfs wetsvoorstellen een meerderheid te halen. Een meerderheid in de tweede kamer is een meerderheid in de tweede kamer. Links wil hiermee voor elkaar krijgen dat er alleen maar over links geregeerd kan worden, terwijl er ook meer rechtse standpunten in het regeerakkoord staan.
We stevenen op een communistische, zoniet marxistische staat, als het aan links ligt.
Verder kun je iemand niet afrekenen op iets wat ze niet gezegd heeft. Het framen van "ja maar na de komma zou je dat wel in kunnen vullen en die insinuatie is al genoeg", is ronduit belachelijk.
Overigens was Plasterk wel zo'n beetje de vleesgeworden salonsocialist.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wacht even: dit was dezelfde PvdA waar VVD coalities mee sloot en nu weemoedig op wordt terug gekeken.
[..]
Dat was hij inderdaad. Uit eigen beweging plaatste hij tweets en columns waar hij de PVV en Wilders bekritiseerde, en ook Fortuyn.
Dat hij soms excentrieke standpunten in nam is waar ('Mein Kampf moet prominent op de boekenplank in de winkel kunnen liggen'), maar hij is echt wel veranderd.
Ik denk dat dit door corona komt en doordat hij rond dezelfde tijd multimiljonair werd, dankzij publiek geld.
En waar zit het racisme volgens jou precies, kun je hier een paar concrete voorbeelden van geven?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alles mag natuurlijk. Maar een serieuze partij neemt gewoon nadrukkelijk afstand van uiterst rechts.
Gewoon een kwestie van beschaving om wel tegen racisme e.d. te zijn.
Het woord omvolking is natuurlijk gewoon zuiver racisme.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waar zit het racisme volgens jou precies, kun je hier een paar concrete voorbeelden van geven?
Je kunt tegen racisme zijn en toch bepaalde 'rechtse' standpunten uit het regeerakkoord onderschrijven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alles mag natuurlijk. Maar een serieuze partij neemt gewoon nadrukkelijk afstand van uiterst rechts.
Gewoon een kwestie van beschaving om wel tegen racisme e.d. te zijn.
Dat zou ik niet zeggen, gezien zijn stellingnames die tegen de dominante mening van 'de grachtengordel' in gingen. Zoals de Europese Grondwet, zoals Mein Kampf, zoals lobbyen voor Powned en WNL. Mede daardoor lag hij niet lekker bij Timmermans.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens was Plasterk wel zo'n beetje de vleesgeworden salonsocialist.
Nee hoor, dat is duidelijk wat gaande is. Akkoord, het oorspronkelijke volk mag blijven, maar moet in de toekomst wel buigen voor de Islam.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het woord omvolking is natuurlijk gewoon zuiver racisme.
Je gaat er dus niet op in.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog meer frames.
Lees nog eens mn vorige post hierover. Dan heb je je antwoord.
Ik ga er zeker wel op in, alleen jij leest niet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je gaat er dus niet op in.
Wat verwonderlijk zeg. Net zo verwonderlijk dat de kwaliteitsusers hier zijn vertrokken, die wel weten hoe ze moeten antwoorden op een vraag.
Dat laatste zal vast niet door standpunten komen. Meer door twee enorme ego's en karakters die niet te rijmen zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen, gezien zijn stellingnames die tegen de dominante mening van 'de grachtengordel' in gingen. Zoals de Europese Grondwet, zoals Mein Kampf, zoals lobbyen voor Powned en WNL. Mede daardoor lag hij niet lekker bij Timmermans.
Post 105 was inderdaad wel een goed betoog:quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ga er zeker wel op in, alleen jij leest niet.
Niet de bal bij mij neerleggen, friendo.
Het betreft met name een complottheorie, namelijk dat er een 'elite' doelbewust de autochtone mensen in Nederland (of het bredere Westen) zou vervangen. Omdat er dan geregeld in extreemrechtse contreien wordt beweerd dat deze elite Joods zou zijn, wordt het ook wel als een antisemitische complottheorie gezien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het woord omvolking is natuurlijk gewoon zuiver racisme.
Kun je dit uitleggen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat laatste zal vast niet door standpunten komen. Meer door twee enorme ego's en karakters die niet te rijmen zijn.
Je vind thet behoorlijk activistisch om met een dergelijke broche in de kamer rond te lopen, maar dat doen meerdere partijen, zowel links als rechts. Maar over de andere speldjes heb ik je nooit iets zien posten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat schrijven?? Dat bedoel ik nou hè, woorden in de mond leggen. Ze heeft het niet gezegd, maar je zou dat na de komma kunnen verwachten....
In de tweede kamer behoor je met een neutrale uitstraling politiek te voeren, zowel links als rechts. En geen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn.
Joden zijn geen ras? En ze werden niet als ras gezien tijdens de Holocaust?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betreft met name een complottheorie, namelijk dat er een 'elite' doelbewust de autochtone mensen in Nederland (of het bredere Westen) zou vervangen. Omdat er dan geregeld in extreemrechtse contreien wordt beweerd dat deze elite Joods zou zijn, wordt het ook wel als een antisemitische complottheorie gezien.
Maar met racisme heeft het verder niet veel te maken. Racisme betreft namelijk de overtuiging dat een bepaalde groep op basis van diens onveranderlijke kenmerken superieur zou zijn aan een andere groep en/of anders behandeld dient te worden om die reden.
Nou het is duidelijk dat wie dan ook uit het buitenland hier niet mag zijn, ongeacht hoe dit zich gedraagt. Erger krijg je het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betreft met name een complottheorie, namelijk dat er een 'elite' doelbewust de autochtone mensen in Nederland (of het bredere Westen) zou vervangen. Omdat er dan geregeld in extreemrechtse contreien wordt beweerd dat deze elite Joods zou zijn, wordt het ook wel als een antisemitische complottheorie gezien.
Maar met racisme heeft het verder niet veel te maken. Racisme betreft namelijk de overtuiging dat een bepaalde groep op basis van diens onveranderlijke kenmerken superieur zou zijn aan een andere groep en/of anders behandeld dient te worden om die reden.
Joden zijn een etnische groep die op basis van complottheorieën zijn geracialiseerd en weggezet als raciaal minderwaardig in aanloop naar de Tweede Wereldoorlog wat wist te leiden tot de Holocaust. Maar wat heeft dit met migratie te maken?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Joden zijn geen ras? En ze werden niet als ras gezien tijdens de Holocaust?
Dat is een anti-migratie sentiment. De grenzen willen sluiten is niet racistisch.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het is duidelijk dat wie dan ook uit het buitenland hier niet mag zijn, ongeacht hoe dit zich gedraagt. Erger krijg je het niet.
Ik heb alleen Esther Ouwehand afgelopen avond ermee gezien. Ik heb geen Israël speldje gezien, maar ik heb ook niet het hele debat gevolgd. Maar als ik zeg dat een dergelijk activistisch speldje niet vind kunnen in de tweede kamer, dan geldt dat automatisch ook voor andere activistische speldjes.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vind thet behoorlijk activistisch om met een dergelijke broche in de kamer rond te lopen, maar dat doen meerdere partijen, zowel links als rechts. Maar over de andere speldjes heb ik je nooit iets zien posten.
Hmm.. Stukje projectie much. Hele reden dat jij je hebt aangemeld hier.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Post 105 was inderdaad wel een goed betoog:
"Frames frames frames en nog eens frames
Ga verder man"
Geen whatsapp smiley dus gemiste kans wel
Volgens mij kom je in POL alleen om te baiten en uit te dagen
Timmermans en Plasterk hebben beide nogal een groot ego en zijn beide erg ijdel. Maar hebben duidelijk een heel ander denkpatroon over wat ze belangrijk vinden en hoe ze vinden dat een centrumlinkse partij zou moeten werken. De mannen begrijpen zo totaal niets van elkaar dat dat tot onvermijdelijke botsing gaat leiden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen?
Timmermans heeft met velen prima kunnen samenwerken. De einzelgänger Plasterk al stukken minder.
Bij de uiterst rechtse partijen als PVV, FvD en JA21. Voorbeelden te over maar jij zal dat toch nimmer accepteren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waar zit het racisme volgens jou precies, kun je hier een paar concrete voorbeelden van geven?
Nee, je moet afstand nemen van uiterst rechts (en sowieso alle extremisten), dat is echt iets fundamenteel anders.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt tegen racisme zijn en toch bepaalde 'rechtse' standpunten uit het regeerakkoord onderschrijven.
Jij beweert dat iemand die eigenlijk A vindt, toch B moet vinden, als extreemrechts het eens is met A. Want anders neem je er geen afstand van en laat je niet zien dat je tegen racisme bent. Je moet het dus per definitie alleen eens zijn met links, ook als dat niet je mening is.
Dat weet ik niet, dan zul je eerst concrete voorbeelden moeten geven. Wijzen naar drie partijen en al van te voren zeggen dat ik toch niet mee zal gaan in jouw voorbeelden, kan ik niets mee.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij de uiterst rechtse partijen als PVV, FvD en JA21. Voorbeelden te over maar jij zal dat toch nimmer accepteren.
Gezien jouw vorige post schaar je daar dus ook al een partij als JA21 bij, moet daar ook afstand van worden genomen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, je moet afstand nemen van uiterst rechts (en sowieso alle extremisten), dat is echt iets fundamenteel anders.
Dus de omvolkingstheorie is een racistische theorie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Joden zijn een etnische groep die op basis van complottheorieën zijn geracialiseerd en weggezet als raciaal minderwaardig in aanloop naar de Tweede Wereldoorlog wat wist te leiden tot de Holocaust. Maar wat heeft dit met migratie te maken?
Klimaatmaatregelen bestonden tot kort geleden niet. De gedachte dat je het klimaat zou kunnen “regelen” was altijd iets absurds (en dat is het wat mij betreft nog steeds).quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar vertel eens, wanneer was de PvdA een anti klimaatmaatregelenpartij? In plaats van hier verzinsels droppen.
Mja, als ik Timmermans zijn carriere bekijk dan zie ik iemand die overal wel heeft kunnen samenwerken. Nergens op dat punt is mislukt. Soms zijn zin doordrukte maar vaak ook niet. Plasterk is toch echt een ander verhaal, die ging vaak zijn eigen gang.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans en Plasterk hebben beide nogal een groot ego en zijn beide erg ijdel. Maar hebben duidelijk een heel ander denkpatroon over wat ze belangrijk vinden en hoe ze vinden dat een centrumlinkse partij zou moeten werken. De mannen begrijpen zo totaal niets van elkaar dat dat tot onvermijdelijke botsing gaat leiden.
Iemand die voldoende bescheidenheid kan opbrengen zou met beide wel kunnen samenwerken. Maar beide bezitten ze dat niet.
Dat soort karakterbotsingen spelen in de politiek een veel grotere rol dan mensen vaak denken.
Ben wel benieuwd wat het vorige kabinet zou hebben bereikt met Plasterk als minister-president en Markuszower als minister van asiel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, als ik Timmermans zijn carriere bekijk dan zie ik iemand die overal wel heeft kunnen samenwerken. Nergens op dat punt is mislukt. Soms zijn zin doordrukte maar vaak ook niet. Plasterk is toch echt een ander verhaal, die ging vaak zijn eigen gang.
Dit is een hele vreemde analogie. Het is niet zo dat omdat Joden als groep geracialiseerd zijn in aanloop naar de Tweede Wereldoorlog, een theorie over 'omvolking' anno 2026, racistisch zou zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus de omvolkingstheorie is een racistische theorie.
Nee joden worden al sinds beginsel gezien als een volk dat de reden zou zijn voor alle problemen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een hele vreemde analogie. Het is niet zo dat omdat Joden als groep geracialiseerd zijn in aanloop naar de Tweede Wereldoorlog, een theorie over 'omvolking' anno 2026, racistisch zou zijn.
Dit heeft letterlijk niets met elkaar te maken. En al stellen mensen dat deze zogenaamde 'omvolking' komt door een Joodse elite, dan is het antisemitisch maar vormt complotdenken hier de kern van, niet racisme.
In het debat werd duidelijk gezegd dat ook samenwerken uit den boze is. Een meerderheid behalen met steun van rechts werd gezien als samenwerken met rechts.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, je moet afstand nemen van uiterst rechts (en sowieso alle extremisten), dat is echt iets fundamenteel anders.
Neonazistische termen zoals "omvolking" is geen kleinigheid.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk he, zo'n "debat". Lekker mierenneuken over termen en afstand doen daarvan, daar heeft het land echt wat aan en zoals dit topic laat zien doet het heel veel tegen de polarisatie
Hoe rijm je het nou eigenlijk. Dat je van de ene kant altijd aan genocide ontkenning doet en Israelische propaganda. Dat je van de andere kant probeert de term omvolking wit te wassen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een hele vreemde analogie. Het is niet zo dat omdat Joden als groep geracialiseerd zijn in aanloop naar de Tweede Wereldoorlog, een theorie over 'omvolking' anno 2026, racistisch zou zijn.
Dit heeft letterlijk niets met elkaar te maken. En al stellen mensen dat deze zogenaamde 'omvolking' komt door een Joodse elite, dan is het antisemitisch maar vormt complotdenken hier de kern van, niet racisme.
Nederland kent een bizar groot percentage dat op extreme partijen stemt, groter dan het gemiddelde van Europa. Met uitzondering van VVD zaten die allemaal openlijk de overwinningen van AfD en Trump toe te juichen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Het helpt ook niet echt dat vanuit de linker hoek partijen al redelijk snel worden weggezet als extreem rechts.
Dit wordt gezegd bij FvD, BBB, VVD, PVV, Mona, Ja21 en Markuszower.
Het verliest nogal snel waarde als alles direct extreem rechts is.
Ik ben helemaal geen voorstander van die term.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe rijm je het nou eigenlijk. Dat je van de ene kant altijd aan genocide ontkenning doet en Israelische propaganda. Dat je van de andere kant probeert de term omvolking wit te wassen?
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Er zijn meer VVD-kiezers voor samenwerken met Markuszower dan met PRO.
https://eenvandaag.avrotr(...)iling-gestopt-163761
Nogmaals: hoe is dit in andere landen geregeld?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:07 schreef nostra het volgende:
Gelukkig worden er nog spijkers met koppen geslagen.
https://www.nu.nl/media/6(...)den-op-schermen.html
Het goede nieuws is dat VVD en alles rechts daarvan op 67 zetels staat. En dat PRO door velen wel als acceptabel wordt gezien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Een extremist? Welke standpunten van deze partij zijn dan zoals extremistisch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.
Bij 'alle kiezers' staat PRO hoger dan JA21 en SGP.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.
Fascisten werken meestal liever samen dan met anderen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Hoho. Enkel je maatje Kloppie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
Hé, gaat links nu ook besmette Duitse woordjes lenen? Bijzondere timing.
Zo gaat het altijd met het midden. Ze enablen politiek die je niet meer mag duiden op fok!quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het zegt niets over waar PRO staat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.
Dat hun partijleider in dienst staat van een terroristische organisatie. Hebben ze standpunten naast wat de Israelische regering belangrijk acht?quote:Een extremist? Welke standpunten van deze partij zijn dan zoals extremistisch?
Laten we de tijdsvolgorde even goed scherp krijgen;quote:
Een korte blik op wikipedia geeft mij gelijk:quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
Hé, gaat links nu ook besmette Duitse woordjes lenen? Bijzondere timing.
Huh, welke terroristische organisatie is hij in dienst van dan?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zegt niets over waar PRO staat.
Het zegt wat over de mening van sommige kiezers.
[..]
Dat hun partijleider in dienst staat van een terroristische organisatie. Hebben ze standpunten naast wat de Israelische regering belangrijk acht?
Ja joh, Joop dan Uyl was al in 1968 bezig met "Grenzen aan de Groei"quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klimaatmaatregelen bestonden tot kort geleden niet. De gedachte dat je het klimaat zou kunnen “regelen” was altijd iets absurds (en dat is het wat mij betreft nog steeds).
Klopt, maar het is ook niet dat Timmermans of Plasterk met helemaal niemand kunnen samenwerken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, als ik Timmermans zijn carriere bekijk dan zie ik iemand die overal wel heeft kunnen samenwerken. Nergens op dat punt is mislukt. Soms zijn zin doordrukte maar vaak ook niet. Plasterk is toch echt een ander verhaal, die ging vaak zijn eigen gang.
Hoe oud ben jij? Heb je in de jaren 80 nooit van zure regen gehoord? Of in de jaren 90 van het gat in de ozonlaag?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klimaatmaatregelen bestonden tot kort geleden niet. De gedachte dat je het klimaat zou kunnen “regelen” was altijd iets absurds (en dat is het wat mij betreft nog steeds).
Mossad toch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Huh, welke terroristische organisatie is hij in dienst van dan?
Ik kan me dat nog herinneren inderdaad. Een zeer belangwekkend rapport waar ik volledig achterstond en nog steeds sta.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja joh, Joop dan Uyl was al in 1968 bezig met "Grenzen aan de Groei"
Ga terug naar school voor geschiedenisles ofzo.
Ja boertje. Daar was ik bij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij? Heb je in de jaren 80 nooit van zure regen gehoord? Of in de jaren 90 van het gat in de ozonlaag?
Dat speelde toen en is met voortvarend ingrijpen inmiddels hersteld.
Dat kon toen nog, voortvarend ingrijpen.
Mossad is een Israëlische inlichtingendienst en natuurlijk geen terroristische organisatie. En is het al bewezen dat Markuzower inderdaad in dienst is van de Mossad?quote:
Je kan er een semantische discussie van proberen te maken maar milieu en klimaat ligt in het verlengde van elkaar.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:01 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja boertje. Daar was ik bij.
Alleen ging dat, ik herhaal, over het milieu en niet over het klimaat.
Wat voor niveau is dat hier, dat men dit onderscheid niet begrijpt?
Uiteraard, die valt gewoon onder uiterst rechts en zijn gewoon voortgekomen uit partijen als FvD en PVV. Vergeet niet dat Joost en Annabel beide pas ruim na de onthulling van allerlei antisemitische drek innFvD-appgroepen zijn vertrokken bij FvD, blijkbaar was dat geen breekpunt…quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien jouw vorige post schaar je daar dus ook al een partij als JA21 bij, moet daar ook afstand van worden genomen?
Ik snap nog steeds niet waarom dat antisemitische een soort van lakmoesproef is.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard, die valt gewoon onder uiterst rechts en zijn gewoon voortgekomen uit partijen als FvD en PVV. Vergeet niet dat Joost en Annabel beide pas ruim na de onthulling van allerlei antisemitische drek innFvD-appgroepen zijn vertrokken bij FvD, blijkbaar was dat geen breekpunt…
Voor mij is dat iets waar per definitie afstand van genomen moet worden. Maar Howard vindt het blijkbaar niet zo’n punt…quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom dat antisemitische een soort van lakmoesproef is.
Het is al eerder gezegd: het officiële standpunt was ook dat Van Rompuy en Verhofstadt de moderne Hitler en Stalin waren. En nog heel veel andere idiotie tussen 2016 en 2020. Denk aan Baudet en de verkrachtingsgoeroe Julien Blanc, denk aan dit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom dat antisemitische een soort van lakmoesproef is.
Om niet te vergeten deze opsomming van destijdsquote:Op woensdag 27 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd: het officiële standpunt was ook dat Van Rompuy en Verhofstadt de moderne Hitler en Stalin waren. En nog heel veel andere idiotie tussen 2016 en 2020. Denk aan Baudet en de verkrachtingsgoeroe Julien Blanc, denk aan dit.
https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html
De 'liberaal' Mark Rutte vond FvD in 2020 nog steeds een mogelijke coalitiepartner.
Rutte vindt samenwerken met FVD prima
https://www.haarlemsdagbl(...)-prima/10920382.html
https://www.knack.be/nieu(...)ereid-tot-compromis/
https://www.nu.nl/politie(...)-uit-te-sluiten.html
Ze hadden al een complete rassenpyramide opgetuigd en probeerden enthousiast de inferioreit van het zwarte hoofdras onderdeel van debat te maken en iedereen vond dat prima en een fris geluid, maar toen Baudet een keer bezopen een paar opmerkingen over Joden maakte waren ze opeens al hun salonfähigheid kwijt, dat vond ik zo apart.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor mij is dat iets waar per definitie afstand van genomen moet worden. Maar Howard vindt het blijkbaar niet zo’n punt…
Ach zo. Voor mij was tijdens het Oekraïnereferendum al overduidelijk dat dit een heel fout clubje was…quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze hadden al een complete rassenpyramide opgetuigd en probeerden enthousiast de inferioreit van het zwarte hoofdras onderdeel van debat te maken en iedereen vond dat prima en een fris geluid, maar toen Baudet een keer bezopen een paar opmerkingen over Joden maakte waren ze opeens al hun salonfähigheid kwijt, dat vond ik zo apart.
Best wel naar dat JA21 helemaal is genormaliseerd. 'Fatsoenlijk rechts'.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach zo. Voor mij was tijdens het Oekraïnereferendum al overduidelijk dat dit een heel fout clubje was…
Voor dakloze arbeidsmigranten kunnen ze het beste wel een repatriëringsplan maken. Ik denk dat de meesten wel weer bij hun familie terecht kunnen om in hun land van herkomst de boel weer op te pakken en dat ook zelf wel zouden willen. Het kost misschien wat geld, maar dat is een schijntje vergeleken bij wat het kost om ze hier te laten rondzwerven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Duizenden arbeidsmigranten op straat: opvangplekken verdubbeld
Het aantal opvangplekken voor dakloze arbeidsmigranten in grote steden wordt ruim verdubbeld. Dat heeft het kabinet besloten. Want duizenden arbeidsmigranten die naar Nederland kwamen voor een baan in de landbouw of vleesverwerking, leven nu op straat. En het probleem blijkt moeilijk op te lossen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oze-arbeidsmigranten
Bed, bad en brood voor ongedocumenteerden kan niet maar dit kan weer wel.
Waarom? Privatiseer de winsten (hallo Van Gool), socialiseer de verliezen.
Het plan Roemer uitvoeren, nee dat doen we niet. Dat gooide Mariëlle Paul door de versnipperaar.
Er is een groot deel dat niet wil. Die hebben nog altijd (valse)hoop hier een beter bestaan op te kunnen bouwen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor dakloze arbeidsmigranten kunnen ze het beste wel een repatriëringsplan maken. Ik denk dat de meesten wel weer bij hun familie terecht kunnen om in hun land van herkomst de boel weer op te pakken en dat ook zelf wel zouden willen. Het kost misschien wat geld, maar dat is een schijntje vergeleken bij wat het kost om ze hier te laten rondzwerven.
Voer gewoon 90% van dat Roemer rapport uit. De overige 10% kun je invullen met "we hebben daar een ander inzicht, we zijn geen stempelmachine". Los het aan de voorkant op ipv achteraf pleisters plakken en de afgedankten socialiseren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor dakloze arbeidsmigranten kunnen ze het beste wel een repatriëringsplan maken. Ik denk dat de meesten wel weer bij hun familie terecht kunnen om in hun land van herkomst de boel weer op te pakken en dat ook zelf wel zouden willen. Het kost misschien wat geld, maar dat is een schijntje vergeleken bij wat het kost om ze hier te laten rondzwerven.
Ze duiken na een repatriëring vaak ook vrij snel weer op. Dit is wel een probleemgroep.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een groot deel dat niet wil. Die hebben nog altijd (valse)hoop hier een beter bestaan op te kunnen bouwen.
Zijn vaak ook al bekend bij diverse instanties
Dat is voor mij echt geen semantische discussie. Het milieu - daar kunnen wij als mens echt iets aan doen: verslechtering en vervuiling tegen gaan. En verbeteringen stimuleren. Dat is allemaal logisch en vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kan er een semantische discussie van proberen te maken maar milieu en klimaat ligt in het verlengde van elkaar.
Bovendien heeft het gat in de ozonlaag ook invloed op klimaatverandering, zie ook:
https://www.clo.nl/indica(...)oorzaken-en-effecten
Ook dat is niet waar. Er zijn bijvoorbeeld plannen en experimenten om zwavel de lucht in te spuiten omdat dit goed is tegen de opwarming van de aarde. Dit heeft weliswaar nadelen (ik ben sceptisch over deze machtsuitoefening) alleen bestaan zulke ideeën dus wel. Om met (hergebruik van) stoffen en chemische trucages de aarde te koelen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:24 schreef Kottnauer het volgende:
Maar het klimaat - daar hebben we als mens geen positieve invloed op. Alleen maar een negatieve invloed via de CO2-uitstoot.
Het idee is dus ook dat je die negatieve invloed een beetje beperkt door te matigen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:24 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is voor mij echt geen semantische discussie. Het milieu - daar kunnen wij als mens echt iets aan doen: verslechtering en vervuiling tegen gaan. En verbeteringen stimuleren. Dat is allemaal logisch en vanzelfsprekend.
Maar het klimaat - daar hebben we als mens geen positieve invloed op. Alleen maar een negatieve invloed via de CO2-uitstoot.
Ik denk dat het een soort ontgroening is. Zeg maar je moet eerst teringdomme shit publiek verkondigen als vernedering en om te laten zien dat je overtuiging hebt. Daarna mag je bij de club.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geinspireerd op de uitbarsting van de Tambora waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Er zijn bijvoorbeeld plannen en experimenten om zwavel de lucht in te spuiten omdat dit goed is tegen de opwarming van de aarde. Dit heeft weliswaar nadelen (ik ben sceptisch over deze machtsuitoefening) alleen bestaan zulke ideeën dus wel. Om met (hergebruik van) stoffen en chemische trucages de aarde te koelen.
Dat is juist toch vrij gemakkelijk. Racisme is voor die lui geen probleem. Tot het racisme naar het verkeerde ras is.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze hadden al een complete rassenpyramide opgetuigd en probeerden enthousiast de inferioreit van het zwarte hoofdras onderdeel van debat te maken en iedereen vond dat prima en een fris geluid, maar toen Baudet een keer bezopen een paar opmerkingen over Joden maakte waren ze opeens al hun salonfähigheid kwijt, dat vond ik zo apart.
Je weet dat Moslims, Joden en Christenen geen ras zijn?.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is juist toch vrij gemakkelijk. Racisme is voor die lui geen probleem. Tot het racisme naar het verkeerde ras is.
Dus als het over moslims gaat, uiteraard ga los zeg dat ze met maximaal geweld moeten worden aangepakt enzovoort. Moslims is toch een kutras, dixit Wilders. Maar als Joods/Christelijke samenleving zijn joden een broederras dus is het wél erg als je daar racistisch naar zou zijn.
Omdat racisme tegen joden zoveel erger is dan andere racismes is het nu dus ook een veelgebruikte beschuldiging. Ben je voor universele mensenrechten, dan ben je al snel een antisemiet tegenwoordig.
Dat is toch ook waarom op fok! altijd veel kabaal wordt gemaakt over racisme tegen blanken. Maar dat racisme tegen zwarten bijna altijd wordt afgedaan als 'bestaat amper' 'als het bestaat is het min of meer terecht'
Tenminste ik sta nogal ver van extreem-rechts groepsdenken af. Maar ik denk dat mijn verklaring hier aardig de denkwijze samenvat.
Dat ook nog eens inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze duiken na een repatriëring vaak ook vrij snel weer op. Dit is wel een probleemgroep.
Ja oke hij is een prominent figuur van een land dat genocide pleegt, oorlogsmisdaden en verschillende landen om hun heen is binnengevallen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mossad is een Israëlische inlichtingendienst en natuurlijk geen terroristische organisatie. En is het al bewezen dat Markuzower inderdaad in dienst is van de Mossad?
Hersenspinsels. Laat mij eerst maar eens het wetenschappelijk bewijs zien op de lange termijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Er zijn bijvoorbeeld plannen en experimenten om zwavel de lucht in te spuiten omdat dit goed is tegen de opwarming van de aarde. Dit heeft weliswaar nadelen (ik ben sceptisch over deze machtsuitoefening) alleen bestaan zulke ideeën dus wel. Om met (hergebruik van) stoffen en chemische trucages de aarde te koelen.
Right, right. Dit vormt dus geen antwoord op de vraag. De realiteit is natuurlijk dat deze man niet voor de Mossad werkt en trouwens ook gewoon een Nederlands paspoort heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja oke hij is een prominent figuur van een land dat genocide pleegt, oorlogsmisdaden en verschillende landen om hun heen is binnengevallen.
Waarom denk jij dat de AIVD hem verdenkt?quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Right, right. Dit vormt dus geen antwoord op de vraag. De realiteit is natuurlijk dat deze man niet voor de Mossad werkt en trouwens ook gewoon een Nederlands paspoort heeft.
Moet je joodse mensen eens vertellen. Maar uiteraad mensen hebben maar één ras. Het menselijke ras.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je weet dat Moslims, Joden en Christenen geen ras zijn?.
Volgens mij is dat nooit openbaar gemaakt toch? Er is slechts gemeld dat hij niet door een 'veiligheidscheck' zou zijn gekomen en in 2010 was geconstateerd dat hij wellicht contacten zou hebben met een buitenlandse inlichtingendienst wat dan Mossad zou zijn geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat de AIVD hem verdenkt?
Interessante claim. Kun je hier wat meer over vertellen, welke vorm van racisme betreft dit dan precies? Je zegt net namelijk dat er maar één ras bestaat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Moet je joodse mensen eens vertellen. Maar uiteraad mensen hebben maar één ras. Het menselijke ras.
Dat sluit niet uit dat mensen racistisch kunnen zijn tegen mensen van een bepaald geloof. In het verleden kwamen moslims namelijk bijvoorbeeld niet uit West-Europa.
In het verleden zijn joden ook wel eens uitgemoord om hun ras/geloof. Nu zien we bijvoorbeeld dat Israel met die reden (racisme) een genocide pleegt.
Dat is vast de reden ja met de Moslims die ook in vrede leven in Israel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Moet je joodse mensen eens vertellen. Maar uiteraad mensen hebben maar één ras. Het menselijke ras.
Dat sluit niet uit dat mensen racistisch kunnen zijn tegen mensen van een bepaald geloof. In het verleden kwamen moslims namelijk bijvoorbeeld niet uit West-Europa.
In het verleden zijn joden ook wel eens uitgemoord om hun ras/geloof. Nu zien we bijvoorbeeld dat Israel met die reden (racisme) een genocide pleegt.
Lukt niet. Nooit gelukt. En zal ook niet lukken. Daarvoor is Nederland domweg te klein.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het idee is dus ook dat je die negatieve invloed een beetje beperkt door te matigen.
Daarom moet je het ook met de hele wereld doen, in ieder geval met alle grootvervuilers.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Lukt niet. Nooit gelukt. En zal ook niet lukken. Daarvoor is Nederland domweg te klein.
CO2 uitstoot verlagen lukt prima, en is ook best heel goed mogelijk. Vooral door nieuwe technologie. Het is het waard om te doen, zelfs als je vindt dat Nederland an sich geen grote bijdrage levert.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Lukt niet. Nooit gelukt. En zal ook niet lukken. Daarvoor is Nederland domweg te klein.
Alleen al het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en de bijbehorende leveranciers maakt het meer dan de moeite waard.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
CO2 uitstoot verlagen lukt prima, en is ook best heel goed mogelijk. Vooral door nieuwe technologie. Het is het waard om te doen, zelfs als je vindt dat Nederland an sich geen grote bijdrage levert.
Voor het eerst dat ik iets verstandigs van jou ziequote:Op woensdag 27 mei 2026 22:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
CO2 uitstoot verlagen lukt prima, en is ook best heel goed mogelijk. Vooral door nieuwe technologie. Het is het waard om te doen, zelfs als je vindt dat Nederland an sich geen grote bijdrage levert.
Daar heeft het land idd wat aan, tenzij we t prima vinden dat onze politiek langzaam afglijdt naar extreemrechts.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk he, zo'n "debat". Lekker mierenneuken over termen en afstand doen daarvan, daar heeft het land echt wat aan en zoals dit topic laat zien doet het heel veel tegen de polarisatie
Het jaar 1999 belt met u.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:48 schreef Wruijff het volgende:
Maar terugkomst van extreemrechts voor zijn is ook belangrijk.
Waren er in 1999 kamerleden die zeiden dat sommige mensen met Nederlands paspoort geen nederlanders zijn, dat nederland weer van de voorouders moet worden, die extreemrechtse groeperingen niet uit wilde sluiten?quote:
Gebeurt niet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook met de hele wereld doen, in ieder geval met alle grootvervuilers.
Nederland kan verlagen. De EU kan verlagen. Maakt niet uit: de rest van de wereld verhoogt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zijn dagdromen. Nederland is niet in staat om een windturbine, zonnepaneel, of kernreactor te maken. We blijven afhankelijk van China of andere ondemocratische landen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alleen al het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en de bijbehorende leveranciers maakt het meer dan de moeite waard.
Dat jij ons graag verslaafd houdt aan Rusland snap ik.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat zijn dagdromen. Nederland is niet in staat om een windturbine, zonnepaneel, of kernreactor te maken. We blijven afhankelijk van China of andere ondemocratische landen.
Het enige dat we juist wel kunnen is aardgas uit de grond halen.
Nederland drijft al sinds de 17de eeuw handel met Rusland. Waarom zou dat nu opeens een probleem zijn?quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij ons graag verslaafd houdt aan Rusland snap ik.
Waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom?quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nederland drijft al sinds de 17de eeuw handel met Rusland. Waarom zou dat nu opeens een probleem zijn?
Het is in die eeuwen lang niet altijd een stabiele partner gebleken. Je afhankelijk maken van zo’n land is niet zo snugger.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nederland drijft al sinds de 17de eeuw handel met Rusland. Waarom zou dat nu opeens een probleem zijn?
Ik stop denk ik ook maar gewoon met belasting betalen. Dat beetje maakt toch niks uit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat extreemrechts al heel lang terug is in het land. Dit gedachtegoed staat of valt niet met Forum.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:16 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Waren er in 1999 kamerleden die zeiden dat sommige mensen met Nederlands paspoort geen nederlanders zijn, dat nederland weer van de voorouders moet worden, die extreemrechtse groeperingen niet uit wilde sluiten?
T lijkt me nu relevanter dan in 1999.
En de situatie verergeren uit boosheid.. Zie Brexit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Extreemrechts was natuurlijk nooit weg. Maar tegenwoordig heb je een hoop verzuurde cq domme niet-extreemrechtse lui die hen helpen.
En dat vooral door te doen dat mensen die daarop stemmen zielig en hulpeloos zijn en het heel normaal is dat je daarop stemt als je ontevreden bent.
Dit soort argumenten werden ook ingezet om azc's te sluiten. En gevangenissen. En IC-opschalingscapaciteit. Natuurlijk is de WW spotgoedkoop als er geen personeel te vinden is. Nog.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:45 schreef Klopkoek het volgende:
De WW en arbeidsongeschiktheid zijn goedkoper dan ooit
https://open.substack.com(...)songeschiktheid-zijn
Typisch dat dit soort argumenten vanuit de vakbond de 'kwaliteitskrant' NRC niet halen. Die zijn liever spreekbuis van VVD66.
Zei jijzelf niet dat Vijlbrief aan 'this time is different' deed? Dat Vijlbrief er vanuit gaat dat de tijd van onvrijwillige werkloosheid voorbij is?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit soort argumenten werden ook ingezet om azc's te sluiten. En gevangenissen. En IC-opschalingscapaciteit. Natuurlijk is de WW spotgoedkoop als er geen personeel te vinden is. Nog.
Niet dat ik weet, Hanca zat daar wat feller in, maar heeft daar natuurlijk wel een punt. Ik meen dat FR de duur van de WW daarom gekoppeld heeft aan 'de stand van de economie' (weet even niet aan welke variabele(n) dat afgemeten wordt), dat is op zich geen onaardig idee.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zei jijzelf niet dat Vijlbrief aan 'this time is different' deed? Dat Vijlbrief er vanuit gaat dat de tijd van onvrijwillige werkloosheid voorbij is?
Juist bij een economisch dal werkt het slopen van de WW - het VK rechts inhalen - procyclisch. Huizenprijzen storten dan verder in, Bernhard jr. kan ze gaan opkopen.
men moet andere toeslagen en subsidies gaan afbouwenquote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wordt de AOW echt onbetaalbaar?
https://www.volkskrant.nl(...)de-cijfers~ba746e1c/
Slap van het CPB. Het CPB wordt hier ontmaskerd als een propaganda instituut, dat expres met verkeerde aannames werkt.
Dat doet het CPB toch al heel lang?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Slap van het CPB. Het CPB wordt hier ontmaskerd als een propaganda instituut, dat expres met verkeerde aannames werkt.
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik stop denk ik ook maar gewoon met belasting betalen. Dat beetje maakt toch niks uit.
Nee dat gaat het niet. Ieder land heeft een deel dan de totale uitstoot en moet dus zijn deel van de vermindering voor zijn rekening nemen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.
Je bent toch ook niet perse Nederlander met een Nederlands paspoort. Mijn vriendin is nog steeds Peruviaans hoor, ondanks dat ze hier woont en leeft. Ze is daar geboren. Dat zal altijd zo blijven. En daar is niks mis mee. Als we later emigeren naar Spanje en eventueel daar een paspoort krijgen na een paar jaar, zijn we niet ineens Spaans. Er zijn hier mensen met een Nederlands paspoort die niet eens fatsoenlijk de taal kunnen spreken, niet werken. Een papiertje zegt echt niets .quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat extreemrechts al heel lang terug is in het land. Dit gedachtegoed staat of valt niet met Forum.
De theorie dat mensen met een Nederlands paspoort niet perse Nederlander zijn is niet nieuw. Geert Wilders en, jawel, Fortuyn speelden er ook al mee. Zijn mensen kort van geheugen? De PVV werpt dit eens in de zoveel tijd gewoon op en wil daarom o.a. de naturalisatietermijn oprekken naar 10-20 jaar (waar de VVD in mee gaat in hun programma). Daarmee wordt Nederland een buitenbeentje in Europa.
Dat is wel heel erg simplistisch gedacht meneer de Biequote:Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.
Het verminderen van CO2 uitstoot door Nederland heeft echter geen nuttig netto effect.
Als wij bijvoorbeeld de staalproductie in IJmuiden stoppen, dan leidt dit weliswaar tot een CO2-reductie in Nederland, maar dezelfde staalproductie zal dan worden voortgezet in India of China zodat er op mondiaal niveau niets verandert.
quote:AI-overzicht
De vraag naar staal vanuit Duitsland is inderdaad flink gedaald.
Dit komt vooral doordat de zware Duitse industrie, zoals de auto- en machinebouw, minder staal afneemt en kampt met hoge energiekosten.
Hierdoor is de Duitse staalproductie recent gedaald tot het laagste niveau sinds de financiële crisis.
Waarom de vraag vanuit Duitsland afneemt:
Autosector onder druk: Duitsland is de grootste afnemer van Europees staal
Hoge energieprijzen: De overgang naar een CO2-neutrale industrie is duur en complex, wat de marges en productievolumes van fabrieken in Duitsland drukt.
Zwakke economische groei: De algemene industriële productie in Duitsland krimpt, wat direct doorwerkt in de staalconsumptie.
Gevolgen voor Nederland
Omdat Duitsland de belangrijkste exportmarkt is, voelen Nederlandse staalbedrijven (zoals Tata Steel) deze teruggang direct.
Dit zorgt voor een onzekere markt en overtollige staalvoorraden.
quote:De overstap 'groen staal' (via waterstof en elektrische ovens) verandert Tata Steel in een gigantische elektriciteitsverbruiker met aardgas centrales .
Om dit mogelijk te maken is een enorme uitbreiding van het energienetwerk nodig.
De cijfers achter deze enorme omslag:
Huidig verbruik: Tata Steel verbruikt nu jaarlijks zo'n 2 miljard kWh ( 2 TWH ) aan elektriciteit.
Toekomstig verbruik: Bij volledige vergroening naar groen staal (Direct Reduced Iron (DRI) fabrieken en vlamboogovens) schat men dat het elektriciteitsverbruik kan exploderen naar maar liefst tot 10 - 15 TWH per jaar.
Dat is vergelijkbaar met ongeveer 10% van het totale huidige landelijke elektriciteitsverbruik van Nederland.
Zal er wel weer even klaar mee zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:22 schreef Perrin het volgende:
Waar is @:Hanca eigenlijk, ik zie nergens zijn verlofaanvraag.
nou ik vind wel lekker iets warmer smiddagsquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Er zijn bijvoorbeeld plannen en experimenten om zwavel de lucht in te spuiten omdat dit goed is tegen de opwarming van de aarde.
. Om met (hergebruik van) stoffen en chemische trucages de aarde te koelen.
Je kwam hier eerder ook al eens mee en zette me daarmee aan het denken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wordt er dan ook iets gedaan aan een sollicitatieprocedure, want met reageren op een vacature en daarna sollicitatiegesprekken is een maand natuurlijk zomaar voorbij.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, Hanca zat daar wat feller in, maar heeft daar natuurlijk wel een punt. Ik meen dat FR de duur van de WW daarom gekoppeld heeft aan 'de stand van de economie' (weet even niet aan welke variabele(n) dat afgemeten wordt), dat is op zich geen onaardig idee.
Zó erg in de details van de Franse sociale zekerheid zit ik niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Wordt er dan ook iets gedaan aan een sollicitatieprocedure, want met reageren op een vacature en daarna sollicitatiegesprekken is een maand natuurlijk zomaar voorbij.
Omdat je autistisch bent. Ik bedoel, om autisten te kutten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:10 schreef nostra het volgende:
Waarom heeft dit topic eigenlijk geen tag en bijvoorbeeld AMV wel? Even voor mijn autisme.
Nee hoor, maar zelfs dan is het een goed idee. Lagere CO2 uitstoot is voor iedereen goed en technologische innovatie is ook goed. Wind, zon en kernenergie is een goede mix met heel veel voordelen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:04 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nederland kan verlagen. De EU kan verlagen. Maakt niet uit: de rest van de wereld verhoogt.
Maar we stiekem ook nog wel een wat minder belastende manier zien te bedenken om Uranium te winnen en het uit de erts te onttrekken, want dat is niet zo'n heel erg fris proces verder.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, maar zelfs dan is het een goed idee. Lagere CO2 uitstoot is voor iedereen goed en technologische innovatie is ook goed. Wind, zon en kernenergie is een goede mix met heel veel voordelen.
De commentsectie van NU.nl word ik niet vrolijk van (oké, misschien niet naar kijken).quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Hans Spekman zijn hand gaat overspelen
Wat waren ze dom dat ze niet op de partijen hebben gestemd welke de stikstof crisis, wooncrisis, asielcrisis, water crisis, netcongestie crisis hebben laten uitgroeien tot wat het nu is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de situatie verergeren uit boosheid.. Zie Brexit.
Neuh, is niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar we stiekem ook nog wel een wat minder belastende manier zien te bedenken om Uranium te winnen en het uit de erts te onttrekken, want dat is niet zo'n heel erg fris proces verder.
In hoeverre zou de persoon Spekman invloed hebben op het geheel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:30 schreef MoreDakka het volgende:
Bonden willen niet inbinden. Dus moet het kabinet nu ook niet verder buigen. Snellere verhoging van de AOW moet weer op tafel komen. Dit slappe zogenaamde gepolder kost alleen maar tijd en geld, de bonden willen niet meedoen dus moeten maar voelen.
Jij vindt dat Nederland de karigste WW van heel Europa moet krijgen? Met de langzaamste rechtenopbouw van allemaal?quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:30 schreef MoreDakka het volgende:
Bonden willen niet inbinden. Dus moet het kabinet nu ook niet verder buigen. Snellere verhoging van de AOW moet weer op tafel komen. Dit slappe zogenaamde gepolder kost alleen maar tijd en geld, de bonden willen niet meedoen dus moeten maar voelen.
Het CNV staat er hetzelfde in en dat zijn van oudsher de ja-knikkers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In hoeverre zou de persoon Spekman invloed hebben op het geheel.
Ook de terminologie helpt niet echt, "onbetaalbaar" is een vage term.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Maar lossen de populisten dat wél voor ons op?quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat waren ze dom dat ze niet op de partijen hebben gestemd welke de stikstof crisis, wooncrisis, asielcrisis, water crisis, netcongestie crisis hebben laten uitgroeien tot wat het nu is.
In een goed werkende democratie is het alternatief voor onkundig centrum-rechts, lui geworden door de macht, niet uiterst rechts of populistisch. De Noordelijke landen laten zien hoe het wel kan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar lossen de populisten dat wél voor ons op?
Maar hier heeft dat alternatief de ideologische veren afgeschud.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In een goed werkende democratie is het alternatief voor onkundig centrum-rechts, lui geworden door de macht, niet uiterst rechts of populistisch. De Noordelijke landen laten zien hoe het wel kan.
Alleen links kan oplossing bieden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet dus, die doen niets behalve schreeuwenquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, maar een rotsvast vertrouwen in de middenpartijen die het zover hebben laten komen lijkt me ook enigzins misplaatst.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dominante factoren zijn CDA en VVD. Niet eens zozeer 'de middenpartijen' als zodanig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, maar een rotsvast vertrouwen in de middenpartijen die het zover hebben laten komen lijkt me ook enigzins misplaatst.
Het probleem dat je vaak ziet is dat de boze stem op populisten de problemen erger maakt, er meer boze mensen komen en de situatie niet verbetert.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, maar een rotsvast vertrouwen in de middenpartijen die het zover hebben laten komen lijkt me ook enigzins misplaatst.
De zure regen is nog niet opgelost hequote:Op woensdag 27 mei 2026 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kan er een semantische discussie van proberen te maken maar milieu en klimaat ligt in het verlengde van elkaar.
Bovendien heeft het gat in de ozonlaag ook invloed op klimaatverandering, zie ook:
https://www.clo.nl/indica(...)oorzaken-en-effecten
De Hoop luide het mooi in met een spiegel voor de partijen rondom.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Extreemrechts was natuurlijk nooit weg. Maar tegenwoordig heb je een hoop verzuurde cq domme niet-extreemrechtse lui die hen helpen.
En dat vooral door te doen dat mensen die daarop stemmen zielig en hulpeloos zijn en het heel normaal is dat je daarop stemt als je ontevreden bent.
En de voedselbossen, ook een groot probleem toch ?quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De zure regen is nog niet opgelost he
ik heb gehoord dat de wolven er ook nog wel veel last van hebben, en we zitten nog met de bramen
okkdat je weet niet half wat een ellende er aankomt, en morgen is het gewoon 28 gradenquote:Op donderdag 28 mei 2026 19:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En de voedselbossen, ook een groot probleem toch ?
Uiteraard. Amerika is in de 5e versnelling richting de afgrond gerend. De neoliberalen hier proberen het in z'n 2, met de populisten als ijsbrekers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:04 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Zorginstellingen in Rotterdam gaan samen strijd aan tegen uitbuiting EU-arbeidsmigranten: 'Het is bijna mensenhandel'
'Als de politiek uitbuiting van mensen die zwak staan in de markt niet wil tegengaan dan doen wij als zorginstellingen het zelf wel.' Toch wel schrijnend die structurele onwil van bepaalde politieke partijen om de uitbuiting van arbeidsmigranten aan te pakken. Maar verrassend is het niet. VVD en D66 zijn pure werkgeverspartijen en vinden het daarom stiekem wel prima dat werknemers kunnen worden uitgebuit.
Wat ook niet helpt is dat de VVD steeds van binnenuit saboteert. Dat D66 en CDA elkaar gevonden hadden geloof ik wel. De VVD zit er niet bij om van het kabinet een succes te maken, die willen het oneindig naar rechts trekken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Valse tegenstelling, beetje basaal retorisch trucje.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Hoop luide het mooi in met een spiegel voor de partijen rondom.
"Ben je er voor de allerrijksten, of ben je er voor de gewone mensen?"
De allerrijksten zijn ultiem-liberaal, die hebben geen vehicle in de politiek nodig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Valse tegenstelling, beetje basaal retorisch trucje.
'Trickle down' is zo een leugen gebleken dat je zelfs rechts er niet meer over hoort. De rebrand is Abundance en andere lariekoek.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen valse tegenstelling. Om rijke mensen te hebben moeten er ook arme mensen zijn. Meer rjikdom voor rijke mensen is minder voor de rest.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:13 schreef nostra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |