En de situatie verergeren uit boosheid.. Zie Brexit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Extreemrechts was natuurlijk nooit weg. Maar tegenwoordig heb je een hoop verzuurde cq domme niet-extreemrechtse lui die hen helpen.
En dat vooral door te doen dat mensen die daarop stemmen zielig en hulpeloos zijn en het heel normaal is dat je daarop stemt als je ontevreden bent.
Dit soort argumenten werden ook ingezet om azc's te sluiten. En gevangenissen. En IC-opschalingscapaciteit. Natuurlijk is de WW spotgoedkoop als er geen personeel te vinden is. Nog.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:45 schreef Klopkoek het volgende:
De WW en arbeidsongeschiktheid zijn goedkoper dan ooit
https://open.substack.com(...)songeschiktheid-zijn
Typisch dat dit soort argumenten vanuit de vakbond de 'kwaliteitskrant' NRC niet halen. Die zijn liever spreekbuis van VVD66.
Zei jijzelf niet dat Vijlbrief aan 'this time is different' deed? Dat Vijlbrief er vanuit gaat dat de tijd van onvrijwillige werkloosheid voorbij is?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit soort argumenten werden ook ingezet om azc's te sluiten. En gevangenissen. En IC-opschalingscapaciteit. Natuurlijk is de WW spotgoedkoop als er geen personeel te vinden is. Nog.
Niet dat ik weet, Hanca zat daar wat feller in, maar heeft daar natuurlijk wel een punt. Ik meen dat FR de duur van de WW daarom gekoppeld heeft aan 'de stand van de economie' (weet even niet aan welke variabele(n) dat afgemeten wordt), dat is op zich geen onaardig idee.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zei jijzelf niet dat Vijlbrief aan 'this time is different' deed? Dat Vijlbrief er vanuit gaat dat de tijd van onvrijwillige werkloosheid voorbij is?
Juist bij een economisch dal werkt het slopen van de WW - het VK rechts inhalen - procyclisch. Huizenprijzen storten dan verder in, Bernhard jr. kan ze gaan opkopen.
men moet andere toeslagen en subsidies gaan afbouwenquote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wordt de AOW echt onbetaalbaar?
https://www.volkskrant.nl(...)de-cijfers~ba746e1c/
Slap van het CPB. Het CPB wordt hier ontmaskerd als een propaganda instituut, dat expres met verkeerde aannames werkt.
Dat doet het CPB toch al heel lang?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Slap van het CPB. Het CPB wordt hier ontmaskerd als een propaganda instituut, dat expres met verkeerde aannames werkt.
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik stop denk ik ook maar gewoon met belasting betalen. Dat beetje maakt toch niks uit.
Nee dat gaat het niet. Ieder land heeft een deel dan de totale uitstoot en moet dus zijn deel van de vermindering voor zijn rekening nemen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.
Je bent toch ook niet perse Nederlander met een Nederlands paspoort. Mijn vriendin is nog steeds Peruviaans hoor, ondanks dat ze hier woont en leeft. Ze is daar geboren. Dat zal altijd zo blijven. En daar is niks mis mee. Als we later emigeren naar Spanje en eventueel daar een paspoort krijgen na een paar jaar, zijn we niet ineens Spaans. Er zijn hier mensen met een Nederlands paspoort die niet eens fatsoenlijk de taal kunnen spreken, niet werken. Een papiertje zegt echt niets .quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat extreemrechts al heel lang terug is in het land. Dit gedachtegoed staat of valt niet met Forum.
De theorie dat mensen met een Nederlands paspoort niet perse Nederlander zijn is niet nieuw. Geert Wilders en, jawel, Fortuyn speelden er ook al mee. Zijn mensen kort van geheugen? De PVV werpt dit eens in de zoveel tijd gewoon op en wil daarom o.a. de naturalisatietermijn oprekken naar 10-20 jaar (waar de VVD in mee gaat in hun programma). Daarmee wordt Nederland een buitenbeentje in Europa.
Dat is wel heel erg simplistisch gedacht meneer de Biequote:Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank. Jouw belasting vult samen met andere belastingen de schatkist waarmee uiteindelijk de begroting wordt gefinancierd.
Het verminderen van CO2 uitstoot door Nederland heeft echter geen nuttig netto effect.
Als wij bijvoorbeeld de staalproductie in IJmuiden stoppen, dan leidt dit weliswaar tot een CO2-reductie in Nederland, maar dezelfde staalproductie zal dan worden voortgezet in India of China zodat er op mondiaal niveau niets verandert.
quote:AI-overzicht
De vraag naar staal vanuit Duitsland is inderdaad flink gedaald.
Dit komt vooral doordat de zware Duitse industrie, zoals de auto- en machinebouw, minder staal afneemt en kampt met hoge energiekosten.
Hierdoor is de Duitse staalproductie recent gedaald tot het laagste niveau sinds de financiële crisis.
Waarom de vraag vanuit Duitsland afneemt:
Autosector onder druk: Duitsland is de grootste afnemer van Europees staal
Hoge energieprijzen: De overgang naar een CO2-neutrale industrie is duur en complex, wat de marges en productievolumes van fabrieken in Duitsland drukt.
Zwakke economische groei: De algemene industriële productie in Duitsland krimpt, wat direct doorwerkt in de staalconsumptie.
Gevolgen voor Nederland
Omdat Duitsland de belangrijkste exportmarkt is, voelen Nederlandse staalbedrijven (zoals Tata Steel) deze teruggang direct.
Dit zorgt voor een onzekere markt en overtollige staalvoorraden.
quote:De overstap 'groen staal' (via waterstof en elektrische ovens) verandert Tata Steel in een gigantische elektriciteitsverbruiker met aardgas centrales .
Om dit mogelijk te maken is een enorme uitbreiding van het energienetwerk nodig.
De cijfers achter deze enorme omslag:
Huidig verbruik: Tata Steel verbruikt nu jaarlijks zo'n 2 miljard kWh ( 2 TWH ) aan elektriciteit.
Toekomstig verbruik: Bij volledige vergroening naar groen staal (Direct Reduced Iron (DRI) fabrieken en vlamboogovens) schat men dat het elektriciteitsverbruik kan exploderen naar maar liefst tot 10 - 15 TWH per jaar.
Dat is vergelijkbaar met ongeveer 10% van het totale huidige landelijke elektriciteitsverbruik van Nederland.
Zal er wel weer even klaar mee zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:22 schreef Perrin het volgende:
Waar is @:Hanca eigenlijk, ik zie nergens zijn verlofaanvraag.
nou ik vind wel lekker iets warmer smiddagsquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Er zijn bijvoorbeeld plannen en experimenten om zwavel de lucht in te spuiten omdat dit goed is tegen de opwarming van de aarde.
. Om met (hergebruik van) stoffen en chemische trucages de aarde te koelen.
Je kwam hier eerder ook al eens mee en zette me daarmee aan het denken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wordt er dan ook iets gedaan aan een sollicitatieprocedure, want met reageren op een vacature en daarna sollicitatiegesprekken is een maand natuurlijk zomaar voorbij.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, Hanca zat daar wat feller in, maar heeft daar natuurlijk wel een punt. Ik meen dat FR de duur van de WW daarom gekoppeld heeft aan 'de stand van de economie' (weet even niet aan welke variabele(n) dat afgemeten wordt), dat is op zich geen onaardig idee.
Zó erg in de details van de Franse sociale zekerheid zit ik niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Wordt er dan ook iets gedaan aan een sollicitatieprocedure, want met reageren op een vacature en daarna sollicitatiegesprekken is een maand natuurlijk zomaar voorbij.
Omdat je autistisch bent. Ik bedoel, om autisten te kutten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:10 schreef nostra het volgende:
Waarom heeft dit topic eigenlijk geen tag en bijvoorbeeld AMV wel? Even voor mijn autisme.
Nee hoor, maar zelfs dan is het een goed idee. Lagere CO2 uitstoot is voor iedereen goed en technologische innovatie is ook goed. Wind, zon en kernenergie is een goede mix met heel veel voordelen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:04 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nederland kan verlagen. De EU kan verlagen. Maakt niet uit: de rest van de wereld verhoogt.
Maar we stiekem ook nog wel een wat minder belastende manier zien te bedenken om Uranium te winnen en het uit de erts te onttrekken, want dat is niet zo'n heel erg fris proces verder.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, maar zelfs dan is het een goed idee. Lagere CO2 uitstoot is voor iedereen goed en technologische innovatie is ook goed. Wind, zon en kernenergie is een goede mix met heel veel voordelen.
De commentsectie van NU.nl word ik niet vrolijk van (oké, misschien niet naar kijken).quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Hans Spekman zijn hand gaat overspelen
Wat waren ze dom dat ze niet op de partijen hebben gestemd welke de stikstof crisis, wooncrisis, asielcrisis, water crisis, netcongestie crisis hebben laten uitgroeien tot wat het nu is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de situatie verergeren uit boosheid.. Zie Brexit.
Neuh, is niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar we stiekem ook nog wel een wat minder belastende manier zien te bedenken om Uranium te winnen en het uit de erts te onttrekken, want dat is niet zo'n heel erg fris proces verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |