Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee wat de modus operandi gaat worden.
Plannen presenteren en bijschaven zodra iemand iets roept in de media? Hoeft overigens niet perse verkeerd te zijn om op die manier samen te werken, maar tot nu toe worden voornamelijk de (noodzakelijke) bezuinigingen uitgesteld of op de lange baan geschoven.
"Iedereen" is hier Joost, Annabel, ome Jan en CU?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.
Snoepjes zijn natuurlijk prima, maar iedereen zal ook een hap moeten nemen uit de zure appel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het een beetje zoals Rutte II willen doen met een uitonderhandeld begrotingsakkoord waar iedereen wat snoepjes krijgt.
Dat is ook hoe het in 2013 ging. Maar als het kabinet met te gedetailleerde plannen komt gaat het niet lukken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Snoepjes zijn natuurlijk prima, maar iedereen zal ook een hap noemen nemen uit de zure appel.
En dat laatste lijkt men voorlopig niet te doen.
35 miljard ondoelmatige fiscale regelingen, om maar iets te noemen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
Jammer dat het kabinet weer buigt voor de vakbonden. De polder is al heel lang dood, dat laat ook de kant van de werkgevers zien. Waar denken die lui dat het geld vandaan moet komen om wat aan de stroomcrisis te doen?
Het experiment met het minderheidskabinet is al zo goed als gefaald, jammer. Het kan niet in een land waar de oppositie helemaal niets wil en waar dan voor wordt gebogen.
Haha, was dat maar zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
35 miljard ondoelmatige fiscale regelingen, om maar iets te noemen?
Bovendien liet dat AOW plan nu net de 55-plussers buiten schot. De volle laag krijgen de jongeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:13 schreef Hexagon het volgende:
Geld voor de elektriciteitsproblemen is eenmalig dus dat zou je gewoon kunnen lenen.
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bovendien liet dat AOW plan nu net de 55-plussers buiten schot. De volle laag krijgen de jongeren.
Het is jammer genoeg inderdaad een stuk meer.quote:
https://www.rekenkamer.nl(...)-nederland-uit-zichtquote:Zo vormen ¤ 89 miljard aan niet doeltreffende of ondoelmatige fiscale regelingen zoals de landbouwvrijstelling een risico voor de effectieve inzet van publiek geld.
Het is nu gekoppeld aan de levensverwachting (die de laatste tijd trouwens amper/niet stijgt, laat staan de gezonde levensjaren - ook daarin lijken we op de VS).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.
Of dezequote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is jammer genoeg inderdaad een stuk meer.
[..]
https://www.rekenkamer.nl(...)-nederland-uit-zicht
Als jongere je nu al druk maken over of je een halfjaar vroeger of later met pensioen gaat is inderdaad wel heel suf. Die WW en WIA-kortingen zijn gewoon bezuinigingen. Er moest een boel omgebogen worden en een VNO-NCW kabinet haalt dat bij de werknemer weg, dat is natuurlijk vrij voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dat AOW plan had ik persoonlijk minder moeite. Men leeft gemiddeld langer dus dan is het niet raar als je langer moet werken.
Het plan wat ik wel slecht vind is dat WW-plan. Dat heeft imo geen enkel doel of noodzaak.
Ze is zwanger dus staat ze beetje raar voorovergebogen denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij ziet er een beetje onverzorgd uit. Te lang op het terras blijven hangen? Net uit bed?
Zwangerschapskwalen wellichtquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij ziet er een beetje onverzorgd uit. Te lang op het terras blijven hangen? Net uit bed?
Klopt. Qua aow kan je t ook nog loskoppelen van het minimumloon, of lagere uitkering eerder laten ingaan etc. Dat WW plan vind ik een stuk slechter.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het plan wat ik wel slecht vind is dat WW-plan. Dat heeft imo geen enkel doel of noodzaak.
Zelfs als je het zo ziet zijn daar slimmere manieren voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als jongere je nu al druk maken over of je een halfjaar vroeger of later met pensioen gaat is inderdaad wel heel suf. Die WW en WIA-kortingen zijn gewoon bezuinigingen. Er moest een boel omgebogen worden en een VNO-NCW kabinet haalt dat bij de werknemer weg, dat is natuurlijk vrij voor de hand liggend.
Ironisch genoeg is de nieuwe voorzitter van VNO-NCW het ook niet eens met de voorgenomen WW- en WIA-hervormingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs als je het zo ziet zijn daar slimmere manieren voor.
Toch zielig als je zon moeder hebt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij is geen fan van de geschiedenis van FvD
Het leuke van zo’n issue van die vraag maken (zeg gewoon: nee, dat vind ik niet) is dat elke journalist het ook nog eens gaat vragen.quote:
Waarom hebben ze Baudet na de verkiezingen niet weer laten overnemen? Die kon meestal wel de lachers op zijn hand krijgen door iets half dronken te lallen.quote:
Dat begrijp ik ook. Dan zullen hun leden namelijk met een stuk meer vervelende ontslagzaken te maken gaan krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is de nieuwe voorzitter van VNO-NCW het ook niet eens met de voorgenomen WW- en WIA-hervormingen.
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ipv tijd besteden aan het 10 keer vragen aan Vos of ze racisme veroordeeld. We weten dat ze dat niet doet. Veel beter zou zijn als niemand haar een vraag gunt.
Het heeft nooit gewerkt bij Baudet of Wilders. Het gaat nu ook niet werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:37 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.
Ook dat, maar vooral ook omdat het land zo helemaal vast zit, er helemaal geen beleid wordt gemaakt en een aantal zaken maar boven de markt blijft hangen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Dan zullen hun leden namelijk met een stuk meer vervelende ontslagzaken te maken gaan krijgen.
Stemmers zijn opportunistisch, zodra FvD geen rol meer speelt komen ze nergens meer aan bod.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:37 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu het zo ver mogelijk op de spits drijven zodat ze hierna keihard cordon sanitaire kunnen doen, of in elk geval dezelfde aanpak als toen Baudet door de mand zakte. Alleen vermoed ik dat FvD in tegenstelling tot de vorige keer geen zetels gaat verliezen hierdoor, het duveltje is uit het doosje en die krijg je er niet meer zomaar in.
Op wat verdwaalde "dom rechtse" FvD'ers, pvv'ers en vvd'ers valt dat wel mee toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het heeft nooit gewerkt bij Baudet of Wilders. Het gaat nu ook niet werken.
Het is voor FvD juist reclame, de hele aantrekkingskracht is dat ze racisme onzin vinden.
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Stemmers zijn opportunistisch, zodra FvD geen rol meer speelt komen ze nergens meer aan bod.
Maar goed het is dan ook de enige Russische partij nog
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump wasquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....
Klaver is juist enorm ergerniswekkend. Steeds die opgeheven vinger dat De Vos het normale woord omvolking (staat in de Van Dale) niet mag gebruiken omdat Klaver daar zijn eigen definitie van heeft met een link naar nazisme.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Lidewij houdt zich prima staande, Klaver komt fris en fel over
Dat is niet zijn eigen definitie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:51 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klaver is juist enorm ergerniswekkend. Steeds die opgeheven vinger dat De Vos het normale woord omvolking (staat in de Van Dale) niet mag gebruiken omdat Klaver daar zijn eigen definitie van heeft met een link naar nazisme.
Ik vond het opzich wel positief dat Bontenbal en Paternotte zich zo duidelijk uitspraken, dat is wel eens anders geweest met coalitie partijen. Maar ben heel benieuwd wat Jetten en co straks te zeggen hebben en of dat een beetje op een lijn zit. Zo ja dan kan je ze daar in ieder geval steeds op wijzen als ze later misschien weer lekker om de hete brij heendraaien als er weer een incidentje is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol gaan spelen is in elk geval niet de Vos ruim bevragen over haar denkbeelden. Maar partijen als D66 die verder geen principes hebben vinden dit altijd prachtig scoren. Plassterk was ook altijd maximaal anti-Wilders. Moet je nu zijn columns eens lezen....
Mensen met de vlaggen van Mussert, Hitler groeten en veroordeelde neonazi's tijdens een etentje op het FvD congres. Niks te zien hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet zijn eigen definitie.
Het is letterlijk zo.
Weet niet of dat gekocht is. Bij Plassterk is het opportunisme. Bij Vance ook denk ik. Wil niet zeggen dat ik niet denk dat beide geen geld aannemen om bepaalde dingen te zeggen verder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump was
Macht corrumpeert
De beste manier om te zorgen dat ze geen rol spelen is daadwerkelijk zaken oplossen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Plasterk en Timmermans hebben elkaar sowieso nooit gelegen. Dat Timmermans terugkwam om de fusiepartij te leiden zal ongetwijfeld stevig hebben bijgedragen aan Plasterks rancune.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Bij Plasterk is het eerder rancune naar iets dat er in zijn nadagen als minister moet zijn gebeurt in de PvdA jegens hem.
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold daarom noemde ik ook D66. Maar Plasterk en Pechtold zijn qua geluid betreft wel van hetzelfde laken een pak tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Bij Plasterk is het eerder rancune naar iets dat er in zijn nadagen als minister moet zijn gebeurt in de PvdA jegens hem.
Ja maar hij was al zo toen Timmermans nog in Brussel zat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Plasterk en Timmermans hebben elkaar sowieso nooit gelegen. Dat Timmermans terugkwam om de fusiepartij te leiden zal ongetwijfeld stevig hebben bijgedragen aan Plasterks rancune.
Pechtold valt wel emee toch? Hij is nog altijd een trouwe D66'er. Hij sprak me op het congres nog glunderend aan over eindelijk de premier. Hij is wel een relatief rechtse en conservatieve D66'er en dat is hij altijd geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold daarom noemde ik ook D66. Maar Plasterk en Pechtold zijn qua geluid betreft wel van hetzelfde laken een pak tegenwoordig.
Bij Plasterk heb ik een sterker rancune gevoel dan bij Pechtold ja. Pechtold wil volgens mij gewoon nog relevant zijn.
Klopt, volgens mij begon zijn kruistocht toen de wegen op milieu/klimaatmaatregelen erg uit elkaar bleken te zijn gegroeid en dat een steeds belangrijker thema begon te worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar hij was al zo toen Timmermans nog in Brussel zat.
Plasterk zei in 2017 nog dat PvdA en GroenLinks moesten fuseren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Okay, dan begon het later dan ik dacht.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Plasterk zei in 2017 nog dat PvdA en GroenLinks moesten fuseren.
https://nos.nl/artikel/21(...)ngaan-met-groenlinks
Ergens tussen 2018 en 2020 kwam de draai. In 2020 ging hij columns schrijven voor De Telegraaf
Van dit:
Bekijk deze YouTube-video
Naar dit (november 2020):
De PvdA’er die zich met zijn contraire Telegraaf-columns geliefd maakt bij de leden van Forum
https://www.volkskrant.nl(...)-van-forum~bd22164b/
Het zal ongetwijfeld leuk schnabbelen maar ik denk toch echt dat hij met corona gek is geworden (hoewel hij al in 2005 tegen de EU Grondwet was).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon gekocht. Beetje zoals JD Vance die anti Trump was
Macht corrumpeert
Onderling elkaar messen in de rug steken, bij mijn PvdA? Hier schrik ik vanquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Er moet in de PvdA-burelen iets persoonlijks gebeurt zijn dat dit teweeg heeft gebracht.
Een sympathiek figuur is het nooit geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:18 schreef vPlien het volgende:
Was de draai van Plasterk al voor de pandemie? Ik was nog best jong toen Plasterk actief was, ik kan me vaag herinneren dat ik hem toen al niet heel sympathiek vond maar ik weet niet meer precies waarom.
Ja al reageren de meesten die het overkomt er toch anders op.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Onderling elkaar messen in de rug steken, bij mijn PvdA? Hier schrik ik van
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja al reageren de meesten die het overkomt er toch anders op.
Maar ik gok dat hij is afgewezen voor een begeerde functie.
Tsja, Maurice de Hond was al 70 toen hij de rechtspopulisten kant op ging en afscheid nam van PvdA.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Okay, dan begon het later dan ik dacht.
Maar iemand van zijn leeftijd draait normaal gesproken niet zomaar 180 graden. Er moet in de PvdA-burelen iets persoonlijks gebeurt zijn dat dit teweeg heeft gebracht.
Maurice verkoopt zich inderdaad gewoon aan de hoogste bieder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsja, Maurice de Hond was al 70 toen hij de rechtspopulisten kant op ging en afscheid nam van PvdA.
In Amerika en het Verenigd Koninkrijk zijn ook wel dergelijke gevallen geweest. Met tijdens de Koude Oorlog ook wel soms een luchtje van 'gekocht' (bron: het boek 'who paid the Piper?' door Frances Saunders)
Denk eerder een of ander erebaantje. En dat hij toen gewezen werd op dat zijn track records als minister niet heel best was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.
Hij was in beeld in 2010 bij opvolging van Wouter Bos. 2017 weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat hij ooit intern ballen heeft opgegooid voor het partijleiderschap en daarbij een blauwtje heeft gelopen. Hij is er ijdel genoeg voor.
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pechtold valt wel emee toch? Hij is nog altijd een trouwe D66'er. Hij sprak me op het congres nog glunderend aan over eindelijk de premier. Hij is wel een relatief rechtse en conservatieve D66'er en dat is hij altijd geweest.
Plasterk is echt 180 graden gedraaid in alles.
Overigens hadden Pechtold en Plasterk ook werkelijk een bloedhekel aan elkaar.
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.quote:Het valt nog te bezien of de PVV, VVD, NSC en BBB een nieuw kabinet kunnen vormen, maar Alexander Pechtold ziet het positief in voor de partijen. "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland", zegt de oud-D66-leider bij Spraakmakers.
'Minister van Feesten en Partijen'. Liet Powned en WNL toe tot het bestel. "Als ik de Volkskrant wil zien dan lees ik hem"quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk eerder een of ander erebaantje. En dat hij toen gewezen werd op dat zijn track records als minister niet heel best was.
Nog erger dan een fok! Topic over asielzoekers. Niet. Normaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Compleet kansloos dit.
Er wordt niet gezocht naar een consensus, en dat zijn dan 'onze' leiders.
Bij een uitspraak als "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland" proef ik toch duidelijk enig sarcasme en eerder een voorspelling voor wat er vervolgens ook gewoon gebeurde.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.
[..]
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.
Helaas kan ik het fragment niet meer vinden. Peter R. de Vries haalde ooit bij een talkshow uit naar Pechtold. Wilders is "zonder overdrijving gevaarlijk", mensen kijken er naar en zien een spelletje. Die zien een Pechtold die het wel oneens is met Wilders maar het niet serieus neemt en studentikoos met hem om gaat. Dat was althans de observatie en ergernis van Peter R. de Vries.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan ik volg hem niet zoveel meer. Maar volgens mij zag Pechtold bijvoorbeeld een experiment met Wilders ook wel zitten.
[..]
Toch ook een aparte draai voor iemand die zo ongeveer zijn grootste tegenstander was in de kamer.
Ik snap niet waarom zulke buitenlandse agenten in onze kamer mogen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:22 schreef miss_sly het volgende:
Markuszower spoot een hoop gig de wereld in. Wat een nare, driftige, giftige man is dat.
Wat heeft Palestina daar nou mee te maken? Als het een Hamas vlag was, nou oke, die zijn zelf racistisch.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog erger dan een fok! Topic over asielzoekers. Niet. Normaal.
Met als twijfelachtig hoogtepunt een van baarle die daar staat iemand de maat te nemen over racisme en discriminatie, terwijl hij daar staat met een palestijns vlaggetje op zn jasje.
'Hoe goor wil je het hebben'?
Vraag het van baarle zelf. Die staat daar als NLs parlementslid een buitenlandse entiteit te vertegenwoordigen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat heeft Palestina daar nou mee te maken? Als het een Hamas vlag was, nou oke, die zijn zelf racistisch.
Ja dat kan, ik zie er de logica niet van. Het is uitgepakt zoals iedereen met hersenen verwachtte. Maar dat is toch kostbaar geweest, totaal niet het experiment waard. De rechtse flank is er toch ook niets door gekrompen verder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij een uitspraak als "Laat het nu ook maar gebeuren en laten we kijken of dit soort populaire, populistische kreten ook leiden tot een beter Nederland" proef ik toch duidelijk enig sarcasme en eerder een voorspelling voor wat er vervolgens ook gewoon gebeurde.
En hij week daarin ook niet af van andere partijen. Ook Timmermans en Jetten vonden toen dat die vier partijen het maar even moesten uitzoeken met elkaar.
Dan kan ik nog wel tien Kamerleden opnoemenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag het van baarle zelf. Die staat daar als NLs parlementslid een buitenlandse entiteit te vertegenwoordigen.
Tja, de kiezer wilde dat nu eenmaal graag. Dus die kreeg het gewoon.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat kan, ik zie er de logica niet van. Het is uitgepakt zoals iedereen met hersenen verwachtte. Maar dat is toch kostbaar geweest, totaal niet het experiment waard. De rechtse flank is er toch ook niets door gekrompen verder.
Leon de Winter?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maurice verkoopt zich inderdaad gewoon aan de hoogste bieder.
Volgens mij is Leon de Winter nooit links geweest, maar hij is ook niet extreem-rechts nu.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leon de Winter?
Schreef ooit dit boekje
https://nl.wikipedia.org/(...)g_van_extreem_rechts
Trump supporter. Goedprater Capitool bestorming. Maar ik volg zijn columns niet zo eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is Leon de Winter nooit links geweest, maar hij is ook niet extreem-rechts nu.
Hij zat altijd al in het Elsevier-hoekje natuurlijk, maar een racist is het niet. Zijn vrouw lijkt me een stukje linkser.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trump supporter. Goedprater Capitool bestorming. Maar ik volg zijn columns niet zo eerlijk gezegd.
Hijzelf wijt de draai aan 9/11:
https://www.volkskrant.nl(...)lingen-toe~bcedc33e/
Een vers gedraaide hondendrol is eleganter dan de politiek van Mona Keijzer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Graag schieten op de bal en niet op persoon. Mevrouw Keijzer?"
"Gladde praatjes bla bla"
Bedankt mevrouw Keijzer.
Israel is een land. Hij staat daar volk te vertegenwoordigen waar 72% van achter een terrororganisatie staat die een volk wil uitroeien.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan kan ik nog wel tien Kamerleden opnoemen![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b9309206/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)weede-kamer-a4899361
Israël vlaggetjes werden/worden net zo goed in de TK getoond
Is Van Baarle daar niet een reactie op?
Kunnen we ook zeggen. Bereiken net zo veel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een vers gedraaide hondendrol is eleganter dan de politiek van rob jetten.
Markuszower wil zelf een volk uitroeien.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel is een land. Hij staat daar volk te vertegenwoordigen waar 72% van achter een terrororganisatie staat die een volk wil uitroeien.
Vraag het hem zou ik zeggen.
Wat voor volk staat er in den haag 'ons' te vertegenwoordigen dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Markuszower wil zelf een volk uitroeien.
Fantasieloosquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kunnen we ook zeggen. Bereiken net zo veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |