Nederland kent een bizar groot percentage dat op extreme partijen stemt, groter dan het gemiddelde van Europa. Met uitzondering van VVD zaten die allemaal openlijk de overwinningen van AfD en Trump toe te juichen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Het helpt ook niet echt dat vanuit de linker hoek partijen al redelijk snel worden weggezet als extreem rechts.
Dit wordt gezegd bij FvD, BBB, VVD, PVV, Mona, Ja21 en Markuszower.
Het verliest nogal snel waarde als alles direct extreem rechts is.
Ik ben helemaal geen voorstander van die term.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe rijm je het nou eigenlijk. Dat je van de ene kant altijd aan genocide ontkenning doet en Israelische propaganda. Dat je van de andere kant probeert de term omvolking wit te wassen?
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Er zijn meer VVD-kiezers voor samenwerken met Markuszower dan met PRO.
https://eenvandaag.avrotr(...)iling-gestopt-163761
Nogmaals: hoe is dit in andere landen geregeld?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:07 schreef nostra het volgende:
Gelukkig worden er nog spijkers met koppen geslagen.
https://www.nu.nl/media/6(...)den-op-schermen.html
Het goede nieuws is dat VVD en alles rechts daarvan op 67 zetels staat. En dat PRO door velen wel als acceptabel wordt gezien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Een extremist? Welke standpunten van deze partij zijn dan zoals extremistisch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet verrassend, wel veelzeggend. Ze werken nog liever samen met een extremist dan met een progressieve partij.
Bij 'alle kiezers' staat PRO hoger dan JA21 en SGP.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.
Fascisten werken meestal liever samen dan met anderen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
Hoho. Enkel je maatje Kloppie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
Hé, gaat links nu ook besmette Duitse woordjes lenen? Bijzondere timing.
Zo gaat het altijd met het midden. Ze enablen politiek die je niet meer mag duiden op fok!quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het zegt niets over waar PRO staat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over waar een partij als PRO natuurlijk op dit moment staat.
Dat hun partijleider in dienst staat van een terroristische organisatie. Hebben ze standpunten naast wat de Israelische regering belangrijk acht?quote:Een extremist? Welke standpunten van deze partij zijn dan zoals extremistisch?
Laten we de tijdsvolgorde even goed scherp krijgen;quote:
Een korte blik op wikipedia geeft mij gelijk:quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef nostra het volgende:
Hé, gaat links nu ook besmette Duitse woordjes lenen? Bijzondere timing.
Huh, welke terroristische organisatie is hij in dienst van dan?quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zegt niets over waar PRO staat.
Het zegt wat over de mening van sommige kiezers.
[..]
Dat hun partijleider in dienst staat van een terroristische organisatie. Hebben ze standpunten naast wat de Israelische regering belangrijk acht?
Ja joh, Joop dan Uyl was al in 1968 bezig met "Grenzen aan de Groei"quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klimaatmaatregelen bestonden tot kort geleden niet. De gedachte dat je het klimaat zou kunnen “regelen” was altijd iets absurds (en dat is het wat mij betreft nog steeds).
Klopt, maar het is ook niet dat Timmermans of Plasterk met helemaal niemand kunnen samenwerken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, als ik Timmermans zijn carriere bekijk dan zie ik iemand die overal wel heeft kunnen samenwerken. Nergens op dat punt is mislukt. Soms zijn zin doordrukte maar vaak ook niet. Plasterk is toch echt een ander verhaal, die ging vaak zijn eigen gang.
Hoe oud ben jij? Heb je in de jaren 80 nooit van zure regen gehoord? Of in de jaren 90 van het gat in de ozonlaag?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klimaatmaatregelen bestonden tot kort geleden niet. De gedachte dat je het klimaat zou kunnen “regelen” was altijd iets absurds (en dat is het wat mij betreft nog steeds).
Mossad toch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Huh, welke terroristische organisatie is hij in dienst van dan?
Ik kan me dat nog herinneren inderdaad. Een zeer belangwekkend rapport waar ik volledig achterstond en nog steeds sta.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja joh, Joop dan Uyl was al in 1968 bezig met "Grenzen aan de Groei"
Ga terug naar school voor geschiedenisles ofzo.
Ja boertje. Daar was ik bij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij? Heb je in de jaren 80 nooit van zure regen gehoord? Of in de jaren 90 van het gat in de ozonlaag?
Dat speelde toen en is met voortvarend ingrijpen inmiddels hersteld.
Dat kon toen nog, voortvarend ingrijpen.
Mossad is een Israëlische inlichtingendienst en natuurlijk geen terroristische organisatie. En is het al bewezen dat Markuzower inderdaad in dienst is van de Mossad?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |