Fijne vent ja, die Abou eenarm.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties
Slaap lekker, Nederlandje.
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.
Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.
Is dat nou gewoon naïviteit?
Wat ben jij een vermoeide user zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Andere kijk op dingen is vies?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat ben jij een vermoeide user zeg.
Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
Mensen demonstreren ook gewoon voor de Palestijnen en niet voor Hamas ofzo.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:18 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.
Maar dat maakt het nog geen genocide.
Volgens mij is dan ook niemand pro-Hamas of wel dan?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.
(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).
Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.
Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.
Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.
Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
quote:In het verleden zette Abou Rashed zich in als vrijwilliger voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. De gelden van deze stichting werden in 2003 bevroren nadat de minister van Buitenlandse Zaken de Sanctieregeling Terrorisme 2003 aannam, wegens vermeende fondsenwervingsactiviteiten ten behoeve van terrorisme ondersteunende organisaties in het Midden-Oosten
Echt wtfquote:In 2020 maakte Abou Rashed deel uit van een Nederlandse sport handelsmissie naar Qatar De handelsmissie viel onder politieke verantwoordelijkheid van Sigrid Kaag (D66, minister van Buitenlandse Handel) en Bruno Bruins (VVD, minister voor Medische Zorg en Sport)
quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:41 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
ChatGPT:quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.
Pro-Palestijnse protesten gaan over het conflict tussen Palestina en Israel. Zodra je het dus over dergelijke protesten hebt, heb je het over dit conflict.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.
Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.
Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.
Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.
Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.
En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Alleen als je stront in je ogen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.
Dat is veel te simpel
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zinquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.
Selectief quoten is net zo goed trollen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.
Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet
Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.
De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.
Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?
De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Het gaat niet om weren maar om wie het organiseren en waar je je mee wil affilieren en je reflectie achteraf als het uit de hand loopt. Alles daarbuiten ligt buiten je invloed.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
Lekker op de foto met ze. Staat zo politiek correct ook.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.
Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.
Is dat nou gewoon naïviteit?
Complot!!!!!quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Denk maar niet meer zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.
Selectief quoten is net zo goed trollen.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.
Het komt wel erg dichtbij zo.
Blijf wegkijken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.quote:
Heb nog niemand op FOK! (en niet in het echt) het eens zien zijn met Hamas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Ik steun Israël helemaal niet. Schandalig waar die mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.
Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.
De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.
Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?
Eensch.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Van 2012 tot 2023 werd toegestaan dat Qatar geld overmaakte aan Hamas. Eerder gebeurde dat indirect via geld en middelen aan moslimbroederschap om de PLO te dwarsbomen. Het ondersteunen van terreurbewegingen heeft ook wel wat opgeleverd hè.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.
Grote kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
Als iemand meeloopt met een pro-Israel demonstratie, loopt die persoon in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van ministers Ben Gvir en Bezalel Smotrichs agenda?quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.
Dit staat er:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Nee, Israël voerde geen genocide uit.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.
Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
Had je ook meegelopen als van te voren duidelijk geweest was dat Hamas het georganiseerd had?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
De pijnlijke realiteit is hier natuurlijk dat meer dan genoeg mensen in meer of mindere mate begrip of zelfs sympathie voor zulke groeperingen hebben, maar dit niet snel zullen erkennen op een kleinere, radicale groep na.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
quote:...
De Vlaamse filosoof Maarten Boudry betoogt in zijn recente boek 'Het verraad aan de verlichting' dat veel progressieven zich hebben afgekeerd van het geloof in de vooruitgang. ,,Een harde kern van extreem links voelt afkeer van de westerse beschaving die staat voor wetenschap en technologie. Israël is onderdeel van dat Westen."
Hun slachtoffers zijn de onschuldige Palestijnen, legt hij uit. ,,De Palestijnse vlag en de watermeloen zijn onderdeel van een religieuze identiteit geworden."
Boudry spreekt van 'een vorm van ritueel zelfbeklag'. ,,Het afschuwelijke conflict in Soedan? Dat beschouwen deze mensen als niet-relevant. Dat zijn Afrikanen tegen Afrikanen. Daar hebben wij toch niets mee te maken? Maar Israël, dat is 'koloniaal', net als 'wij'. Dus: 'wij' zijn slecht."
'Vorm van zelfkastijding'
Eigenlijk is het een soort zelfkastijding, zegt Boudry. Jezelf afranselen om boete te doen voor je zonden. Niet letterlijk, zoals sommige orthodoxe katholieken vroeger deden, maar geestelijk, door te verklaren hoe verdorven je bent.
Boudry: ,,Door jezelf te straffen zeg je eigenlijk: 'Wij zijn slecht, behalve ik. Kijk eens hoe berouwvol ik ben. Als witte mens kom ik met mijn zonden in het reine'."
De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: ,,Het is het idee van 'de nobele wilde': de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?"
Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, 'begint vrij pijnlijk te worden', zegt De Jong. ,,Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden."
...
Bron
Je hebt inderdaad de vrije keuze om je voor het karretje te laten spannen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.
Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
Dat ligt vooral niet top of mind, terwijl Israel/Palestina vaak in het nieuws is en blijft.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.
En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Tengano het volgende:
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.
Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.
Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
Je zou bijna gaan denken dat de hele islam onze samenleving verdeeltquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.
De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".
De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
En helaas blijft die influx onafgebroken doorgaan. Bizar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.
Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.
En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:42 schreef viagraap het volgende:
De Telegraaf die Caren Brendel aanvoert als deskundige en dat serieus nemen als bron
We kennen allemaal de beelden van wat Israel uitgespookt heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Israël voerde geen genocide uit.
Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
Over Rusland ook genoeg ´´hysterie´´.quote:Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
Dat is omdat Israel het begonnen is, 7 oktober was een reactie op (hoe erg en afgrijselijk ook).quote:Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.
Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
Dit dus.....quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.
Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Bij de pro-Israel groep mist inderdaad alle zelfreflectie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
Die mensen doen ook het goede.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit dus.....
Er is niet evenveel aandacht voor andere genocides? Dan moet Israel ook maar gewoon genocide kunnen plegen.
Of nog sterker: Eigenlijk moeten al die genocides stoppen, behalve als Israel het doet. Dan moet het Westen het maar begrijpen en wegkijken.
Te gek voor woorden. En ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is, en niet dat hij echt zo denkt.
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.
Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.
Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Al het onafhankelijk onderzoekquote:Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.
Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Rusland kuch kuchquote:Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël.
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?quote:We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?quote:Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.quote:Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Rusland kuch kuch
[..]
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?
En dit is toch precies wat @:opgebaarde ook zegt tegen je...Je praat alles goed wat Israel doet, iedereen moet maar even alles negeren wat Israel doet. En als je tegen genocide bent, dan steun je ineens terroristen....
[..]
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?
Of het onthouden van voedsel, water en medicijnen? Alleen terroristen hebben dat nodig?
[..]
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.
Heel leuk dat Israel straks dat stempel juridisch krijgt, wat jij overigens toch gaat ontkennen want dan is het ICJ ineens antisemitisch, maar goed.
Maar we weten allemaal wat daar allemaal gedaan is, daar heb je geen officieel stempel voor nodig.
Lastig te bewijzen?
De tientallen burgerdoelwitten, het onthouden van voedsel, water en medicijnen, en daar bovenop dat zelfs een minister van Israel gezegd heeft dat ze alles willen vegen daar.
Dus zo lastig is het niet(in dit geval)
Nee, en Soedan en de andere voorbeelden die je aanhaalde zijn ook geen onderdeel van dit conflict.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jijquote:Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?
Hmmquote:We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?quote:Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.
Zo wordt deze vechtstrategie 'imbedding in civilian populations' beloond en het gebruik ervan verder gestimuleerd. Ik wil niet (zoals jij stelt) dat Israël van alles kan doen met die 'nare Arabieren', ik wil slechts dat Israël in veiligheid kan bestaan en het Islamitische terreur jegens het land stopt.
Dat spreekt voor zich, ik ben namelijk pro-Israël, ik geef dus om dit conflict omdat het een specifiek land betreft dat ik vind dat beschermd dient te worden. Waarom zou ik mij drukmaken over Soedan of Jemen? Ik claim niet 'tegen oorlog' te zijn of in te zitten met 'oorlogsslachtoffers' wat je vaak in de pro-Palestijnse kringen hoort.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jij
Ik baseer dat om het feit dat helaas vaak zichtbaar is dat in een conflict met terreurgroeperingen, selectief de tegenreactie van Israël wordt geproblematiseerd, zonder via constructieve kritiek een alternatief te bieden.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
Hmm
Hmm
Bijzondere claim. Opmerkelijk. Waar baseer je dit op? En vooral waarom benoem je dit in een post richting mij?
Het blijkt in Israël vaak goed te gaan. Het kan dus wel, maar een vereiste is dat Arabieren het bestaan van Israël accepteren en de hoop op een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' 'From the River to the Sea' voor eens en voor altijd opgeven.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.
Valt 1 van de bronnen aan terwijl er meerdere bronnen zijn vwaaronder het AIVD.
Doen alsof het de meeste gekke bron is ooit in een nieuwbericht terwijl er weinig mis is met de bron.
Kop in het zand voor de rest.
Een Viagraap comment!
Lees je het nieuwsbericht uberhaupt of skim je er even snel over heen alleen op zoek naar namen die je aan kan vallen?
Ze hebben gelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:25 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat een baas. Dat betaalde circus van provocateurs keihard aanpakken.
Prachtig.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Pro palastina Demonstratie bij kerk verstoord kerkdienst, inwoners moeten ingrijpen, politie treed hardhandig op tegen inwoners.![]()
Bekijk deze YouTube-video
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.
Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Pro-Palestina volk moet per defensie genadeloos hard worden aangepakt met de wapenstok. Het is prima als mensen zich willen positioneren aan de verkeerde kant van de geschiedenis, maar als men bewust in een klein dorp kerkgangers wil gaan lastig vallen dan worden er grenzen overschreden. Dat heeft immers niets meer met protesteren te maken maar met treiteren en blokkades zijn strafbaar.
Omdat die pro Israel zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'
Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.
[ twitter ]
Dat is wellicht ook weer een beetje gechargeerd, maar moslimfundamentalisme en de gevoelens van etnische en religieuze suprematie bij (Arabische) moslims dient inderdaad wel aangepakt te worden. Dat speelt in dit conflict dan ook een cruciale rol. Men ziet dit gebied als dat van hen en ziet de stad Jeruzalem als heilig en Islamitisch. Niets is natuurlijk minder waar.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.
Na een onderzoek van BOOS! werd de aantijging gemaakt dat Christenen voor Israël zogenaamd wapens zou sponsoren voor Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever, dit is toen later ontkracht, maar het kwaad was natuurlijk al geschied.
CvI had volgens CvI voor die uitzending al te maken met achterlijk terreur. Je zit de boel weer te framen. Zie jij CvI ook als 'useful idiots'?quote:Sindsdien heeft Christenen voor Israël last van bedreigingen, vandalisme en bij elk evenement worden ze geconfronteerd met demonstranten. Immers is die in die milieus Israël helaas een land dat op elk mogelijke manier kapot moet worden gemaakt en iedereen die hun pathologische haat jegens Israël niet deelt is 'guilty by association'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 03-05-2026 00:38:49 ]
Het is natuurlijk wel degelijk ontkracht, BOOS! stelde dat Christenen voor Israël geld zou hebben overgemaakt waar 'mogelijk' wapens van zijn gekocht. Dit is natuurlijk een flink aantijging en als je die dan doet moet je daar ook de bewijzen voor hebben.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....
Er is niks ontkracht. Er is contant geld aan een kolonist gegeven die op band vertelt dat hij wapens wil kopen voor de strijd in de West Bank en die bekende kolonist legt uit hoe hij wapens koopt zonder dat hij gesnapt wordt. Nergens wordt dat telefoongesprek of de methode ontkent, door jou niet rn door CvI niet, er wordt alleen maar met afleidingen gestrooid.
Als hij een Palestijn was geweest had je allang zijn kop er af gehakt.... Natuurlijk ontkent CvI dat ze bewust zwart geld aan die vent geven, dat ontkennen is niet hetzelfde als ontkrachten. Nogmaals: Qatar en Iran ontkent dat ze geld aan Hamas geven. Als CvI alles wit doet, dan zouden de alarmbellen al af moeten gaan als bewust gekozen wordt om iets stiekem cash te doen....
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bij nader inzien gewoon misselijk dat jouw post plusjes krijgt. Dat jij zo denkt daar heb ik nog enige sympathie voor: de West Bank is van jullie want 3.000 jaar geleden hebben jullie het gebied met geweld veroverd dus wat er sindsdien gebeurd is doet er niet en hebben die mensen indien ze niet-joods zijn minder rechten.
Ga je nu doen alsof in Judea en Somaria een niet-jood dezelfde rechten en plichten heeft als een jood...? Staan ze voor dezelfde rechter en krijgen ze dezelfde straf? Of ga je nu doen also je nog nooit van Judea en Samaria hebt gehoord of heb je werkelijk waar géén idee waar Judea en Samaria ligt? Dat kan, het is ongeloofwaardig, enorm ongeloofwaardig. Maar zo ken ik je onderhand, je haalt alle trucjes uit de doos. En ik zal bekennen met redelijk wat succes.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?
Dit.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
User @opgebaarde graag jouw visie hieropquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'
Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.
[ twitter ]
Ja, je ziet het vaker bij demonstraties die binnen no time over verschillende plekken op de wereld plaatsvinden met vaak dezelfde bordjes, leuzen, teksten etc. Blij blm zat het democratische slushfund Act Blue erachter, nu het islamofascistische Hamas. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen. Klaarblijkelijk zitten er op aardig wat plekken op de wereld hubs/cellen om zaken aan te sturen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Dit is natuurlijk grote onzin.quote:Op zondag 3 mei 2026 07:52 schreef Akkerdjie het volgende:
Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen.
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.
Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.
Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Misselijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
User @:opgebaarde graag jouw visie hierop
Huhquote:Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als dat op een eigen demonstratie zonder Jihadistische vlaggetjes en zonder Hamaspropaganda gebeurt is daar niet zoveel mis mee. Het is verder ook niet verheven ofzo: lekker credits scoren voor Insta en TikTok.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh
Mag iemand in het openbaar wel de wens uitspraken dat er een duurzame vrede moet komen of is dwr ook al Hamas helpen?
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?quote:Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Het zal.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.
Grapje toch?quote:Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Ga je weinig inhoudelijks op krijgen vrees ik.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?quote:Op zondag 3 mei 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zal.
Alsnog zien we grote groepen die er wel toe oproepen.
[..]
Grapje toch?
Al die demonstraties gingen over vrede en het stoppen van de genocide.
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.
Opkomen voor vrede is altijd goed.
Ongeacht de partijen.
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?
Lol....
Wat anders? Moeten we gaan demonsteren dat we meer geweld en meer genocide willen?
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?
Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
Quote?quote:Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.
Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstratiesquote:
Omdat het niet aan jou (of mij) is om te bepalen wie er wel of niet bestaan.quote:Daarnaast, wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?
Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
De pro-Israël kamp op FOK! vindt het vies en smerig als je oproept tot vrede en een eind aan elk geweld en genocide.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:
Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
Zucht.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.
Daarom is het voor mij ook extra verdacht wanneer mensen (vooral Hollanders, uns bent zunig) plots zo fanatiek een kans kiezen (onder het mom van vrede).quote:Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:
Bij beide kampen wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten dat de andere kant ‘evil’ is. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder; het hangt maar af van het perspectief en de middelen die je hebt.
Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?quote:Op zondag 3 mei 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.
Ik en iedereen heeft Hamas al honderden keren als slecht neergezet.
Demonstreren voor vrede en genocide is iets positiefs. Iets wat iedereen zou moeten doen.
Dat heeft NIETS en dan ook NIETS te maken met Hamas of terroristen steunen.
Tegenovergestelde juist want je roept op tegen elk geweld.
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?
Waarom bagatelliseer je het dan als 'Dat Hamas er wel eens achter zat' helemaal niet erg is en dat soort idioot zieke genocide propagerende moslimterrorisme organisaties hier voet aan de grond hebben?
Dat kan.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik zie een demo voor de vrede altijd als een neutrale club met mensen zonder vlaggen van landen organisaties of wat dan ook. En al helemaal geen terroristen financiert.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen meer Joden. Hoewel soms onhebbelijk brengen ze meer intellect, cultuur en beschaving met zich mee dan bepaalde aanhangers van een van de andere Abrahamistische religies.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:26 schreef Raphaelo het volgende:
Willen we meer of minder Joden in Nederland?
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.
Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.
En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?
Doe je niet. Zie bovenstaand.quote:Ik zeg alleen dat een oproep tot vrede en een stop op genocide altijd heel goed is en altijd hetgeen we horen te steunen.
'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.quote:Dat jij vrede vies vindt moet jij weten.
Maar kijk niet op dat de meesten wel voor vrede zijn.
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.
Totaal haaks op wat de mens zou moeten zijn. Tolerant naar anderen, vrij om te denken en zich te ontwikkele . islam mag wel verdwijnen ja. Compleet. Zegt niet dat de mensen zelf moeten verdwijnen. Wil je het niet afwerpen van jezelf? Ga dan lekker naar je kutland terug en laat een ander met rust.
Zo duidelijk voor je?
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamasquote:Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.quote:Doe je niet. Zie bovenstaand.
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?quote:'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.
Want waarom zou je mee willen lopen met een stel zieke massamoordenaars die volkerenmoord en zuiveringen propageren?
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht.
Laten we idd oproepen tot vrede en een stop aan geweld inderdaad als iets vies noemen zeg.
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.
En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.
Zo lastig is het allemaal niet...
Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.
Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.
Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Zie wat voor ellende en shit islamietjes geven in west europa. Rot lekker op.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.
Wel goed te zien dat de soep niet zo heet gegeten wordt en je nu weer afstapt van de genocide-trein. Zo zie je maar, de wereld wordt een stuk mooier van wat nuance.
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.
Door leugens en propaganda maar te blijven herhalen, maakt het nog niet waar he.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
.
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.
En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.
Zo lastig is het allemaal niet...
Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Goede vergelijkingen welquote:Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Zie schanulleke hierboven.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.
Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Niet voor niets is die leus gebanned en aangemerkt als racisme.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:quote:Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
Elke oproep tot vrede en stoppen van genocide is goed.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.
Elke terroristische groepering moet verdwijnen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.
Ook Hamas en Hezbollah plegen geweld, obviously. Dus daar is ook niets goed aan.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het staat juist compleet haaks op Hamas zelfs...quote:Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.
Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
Whut?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:
HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
Dus oproepen tot vrede is haat?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
fokking ziek dit.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:
HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Flinke ontslagronde bij Opsporing Verzochtquote:Op zondag 3 mei 2026 10:44 schreef Richestorags het volgende:
wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Sinds wanneer is islam een groep?quote:Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..
Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Posten van Joden op die manier? Dan laat je je in met hele andere zaken.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut?
Volgens mij vallen jullie altijd door de mand door de steun voor genocide en geweld.
En ik val door de mand omdat ik een post like? Te lachwekkend.
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
Lekkere koffie?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?
Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?
Te belachelijk voor woorden.
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fokking ziek dit.
Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Volgens jouw feiten ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelukkig denken de meesten dat.
Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Oproepen tot 'jouw' vrede wel ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?
Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?
Te belachelijk voor woorden.
Definitie van genocide:quote:
quote:Genocide, of volkerenmoord, is de opzettelijke en systematische vernietiging, geheel of gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep.
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.
Alles telkens maar op 1 hoop gooien en alle nuance eruit halen verhardt de discussie alleen maar verder.
Stichting Martijn ziet je graag verschijnen om hun goede zaak te steunen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?
Juist belangrijker.
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.
En jij mag hier nog posten?
Ja diep trieste mensen.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.
En altijd 1 kant op.
Als je weet wat de aivd dus geschreven heeft in hun laatste rapport, dan hoort dat stof tot nadenken te geven. Wat vanaf het begin gezegd is, is bevestigd. En nog laat hij zich er mee in.
Dan ben je er wel een hoor...
Ik begrijp zelf ook niet waarom mensen zouden demonstreren voor Iran. Ik kan me voorstellen dat mensen demonstreren tegen de manier waarop er momenteel in Iran huisgehouden wordt, maar dat is een ander soort oproep/demonstratie.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.
Dit soort 'memes' duiken hier helaas veel vaker op tegenwoordig.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fokking ziek dit.
Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Wie juicht hier een genocide toe?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.
En jij mag hier nog posten?
Raar.quote:
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
Ik had het over deze post:quote:Op zondag 3 mei 2026 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.
Raar dat je nu weer met je beschuldigingen aankomt dan...
Overal in de wereld worden Christenen uitgegroeid door de Islam, maar daar hoor je die vent nooit over.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar.
We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.
Nu opeens wel 1 groep...
En wederom in de slachtofferrolquote:Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.
De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël
Worden weggezet als fout....
Echt
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aanquote:Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar.
We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.
Nu opeens wel 1 groep...
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik had het over deze post:
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
Dat komt met name door jou, ook hier probeer je weer een valse morele equivalentie te scheppen tussen Hamas, Hezbollah en Israël. Twee Islamitische terreurgroeperingen met het openlijke doel om Israël te vernietigen en een legitiem land dat een Westerse bondgenoot is. Op de dag van de aanslagen van 7 oktober 2023 zelf, kwam jij al met 'Ja, maar de Joden hebben het zelfde gedaan'.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.
De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël
Worden weggezet als fout....
Echt
Heb ik wel door hoor.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aan
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.
Raar dat je er nog op terug komt.
Doen ze ook altijd ja. Kijk mij/ons eens zielig zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
En wederom in de slachtofferrol
Volwassenen worden is een keuze.
Hoe dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.
Terreurorganisaties niet het grootste probleemquote:Op zondag 3 mei 2026 11:47 schreef bianconeri het volgende:
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.
Oproepen tot vrede is juist dus ook anti hen.
Maar Israël is het grootste probleem in die regio.
Echter dus NIET de enige.
Bizar niet?quote:Op zondag 3 mei 2026 12:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Terreurorganisaties niet het grootste probleem
De zogenaamde useful idiots dus.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.
Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
Nee, hoe kom je daarbij? Joop heeft soms rake analyses en soms maken ze zich er te makkelijk van af. De Telegraaf echter probeert niet eens geloofwaardig te zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook een beetje vreemd 'vrijheid voor Palestina' te willen. Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. En hoe ziet die 'vrijheid' er in de praktijk uit? En dat komt neer op het kaartje wat men bij DENK altijd omhoog houdt.
De pijnlijke realiteit voor zulke mensen is dat er helemaal geen levensvatbare Palestijnse staat. Niet qua langsgrenzen, niet qua bestuur en niet qua verdere organisatie.
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?quote:Op zondag 3 mei 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.
De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.
Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.
De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.
Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
quote:n 1947, the United Nations agreed to divide the Palestinian territory between the Jews and the Arabs. Many Arabs and Jewish organisations did not agree and the fight that followed was won by the Jews.One day after the establishment of the Israeli state had been proclaimed, its Arab neighbours attacked Israel. The war lasted almost a year and was won by Israel.Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.In the first three years after the establishment of the new state, approximately 600,000 Jews left Europe for Israel.
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?
Er is inderdaad een volk daar wat denkt de beste claim op het gebied te hebben op basis van redenen die jou of mij ook nooit overgehaald zouden hebben als we daar gewoond hadden. Dat zelfde volk wordt op basis van geopolitiek en schuldgevoel nog altijd de hand boven het hoofd gehouden ookal begaan ze de meest groteske misdaden.
Verder blijkt dat 'hunnie doen het ook of zouden het ook doen' overtuigend genoeg is voor sommige mensen om weg te kijken van die misdaden. Dat, of ze zijn het eens met de claim die genoemd volk maakt en daarmee geen serieuze partij in een eerlijke discussie over dit conflict.
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.
We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.
[..]
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.
We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.
Je mist het punt. Het land “Palestina” werd herverdeeld. Dat heeft tot dit geleid:quote:Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.
Het concept 'Palestinian territory' verwijst niet naar de unieke Arabische en Islamitische Palestijnse identiteit zoals we die nu kennen, maar naar het Britse Mandaatgebied genaamd 'Palestina'. Een Palestijn was toen niet alleen een Arabier, maar ook een Jood en zelfs een Brit. Iedereen die daar woonde, was een 'Palestijn'.
Zie hoe daar ook over Arabieren gesproken wordt, die daarvoor al in dat gebied woonden. Zeggen dat ze daar helemaal niets te zoeken hebben is in het beste geval een oversimplificatie, en in het slechtste geval een fijn staaltje geschiedsvervalsing.quote:Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.
In de publieke opinie zien we echter dat de Palestijnse samenleving wel degelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alleen maar meer sympathie krijgt, ondanks het radicalisme dat er aanwezig is.
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.
Denken dat palestijnen vrede willenquote:Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".
Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Juist om 'nooit meer' kracht bij te zetten dienen partijen zoals Hamas en Hezbollah aangepakt te worden. Het zijn die partijen die van 'nooit meer' graag 'ooit weer' willen maken. En dan ga jij vervolgens het probleem bij Israël leggen, bespottelijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.
Wat een totaal armoedige poging ook om wapenhandel met een terroristische rogue state te bagetalliseren zegEn ja ik weet dat wat jij terrorisme noemt een zeer beperkte definitie is, je hoeft niet wéér een variant op 'maar hunnie' te typen, je argumenten zijn even voorspelbaar als onzinnig.
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.
Ik acht jou ook slim genoeg om dit te begrijpen, dus dan kun je gaan mierenneuken om de bewoording maar het is gewoon duidelijk wat ik bedoel. Onzin verkopen doe ik dan ook niet, het draagvlak is simpelweg heel groot. Hoeveel dat dan in exacte cijfers of percentages moet je per land bekijken.
Zou ik ook zeggen als Palestijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".
Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Bij palestijnen heet dat "tunnel"visiequote:Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als Palestijn.
Je moet natuurlijk tijd hebben om je op de volgende aanslagen voor te bereiden.
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.
Daarnaast zit er ook een flink verschil tussen pro-Palestijns en voorstander zijn van een tweestatenoplossing. Wat jij hier doet is iedereen die wil dat de oorlog daar stopt op één hoop gooien met mensen die willen dat Israël vernietigd wordt. Om met je eigen woorden te spreken, dat is moreel verwerpelijk.
Zelfs onder Arafat probeerden te Palestijnen nog naast een eigen staat een 'right of return' af te dwingen. Dat wil zeggen: en een eigen staat, en Israël overspoelt willen zien worden met miljoenen Palestijnen. Niet serieus te nemen die mensen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?
De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?
De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
Dat komt door het gedrag en gedachtegoed van de Palestijnen. Israël zou in principe alleen maar gebaat zijn bij een normale, veilige, democratische staat naast zich.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.
Bij Camp David akkoorden in 2000 was Shlomo Ben Ami voor Israël als minister van buitenlandse zaken betrokken bij de onderhandelingen en hij schrijft in zijn memoires (en op video) dat als hij Palestijn zou zijn geweest hij het aanbod afgewezen zou hebben. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denken dat palestijnen vrede willen![]()
#gaslighting
Vraag je anders even af waarom geen enkel land ze wil hebben![]()
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…quote:Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.quote:Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
De meeste Israëliërs en Palestijnen zijn de oorlog zat en dat is op zich al bijzonder en een goed startpunt. De haat aan beide kanten zal ook niet zomaar verdwijnen na alles wat er is gebeurd, dat is logisch. Het wordt een lang proces en hoe dat eruit zou kunnen zien weet ik ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2026 02:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.
Droeftoeters…quote:Nationaal Monument op de Dam beklad met rode verf op Dodenherdenking
Het Monument op de Dam is in de nacht van zondag op maandag beklad met rode verf. Op beelden is te zien hoe schoonmakers de verf van het monument verwijderen. Maandagavond vindt op de Dam de Nationale Dodenherdenking plaats.
Ook werd het woord "genocide" in rode verf op het monument geschreven.
Het monument werd al vaker beklad. In augustus vorig jaar schreef een demonstrant "Never again is now (Nooit meer is nu, red.)" op het monument. Ook in oktober bekladden demonstranten het monument met rode verf en schreven ze er 'Fuck Israël' op. Die laatste actie werd opgeëist door de groepering Palestine Action NL
En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.quote:Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
Alweer?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag; sinds wanneer is islam een groep?
quote:Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.
En wat haal je aan als leidraad?quote:Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.
Ben je altijd van deze flauwe dooddoeners ?
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wat haal je aan als leidraad?
Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?
Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.
De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!quote:Op maandag 4 mei 2026 08:01 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.
Zo doorzichtig en ronduit plat geneuzel dat het lachwekkend is om het argument “vrede”te gebruiken.
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wat haal je aan als leidraad?
Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?
Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.
De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.quote:
Je hebt zelf ook wel door wat je zegt toch?quote:Op maandag 4 mei 2026 09:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.
En een heel groot deel van de Palestijnen willen de totale vernietiging van Israël, daarom steunt met partijen zoals Hamas. Hetzelfde geldt voor veel Libanezen in het Zuiden van Libanon, die op Hezbollah stemmen.
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!
Wat is er doorzichtig aan? Wat klopt er niet aan?
Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen?
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.
Palestijnen? Je doelt op Hamas.quote:Je agenda is de rol van de Palestijnen in terreurdaden zo klein mogelijk te maken, afstand te creëren tussen “Palestijnen” en andere slechte actoren die overal verantwoordelijk voor zouden zijn namens het Palestijnse volk. Daarnaast ben je er niet vies van de guilt-by-association kaart andersom te trekken door alles wat ook maar in de buurt van Israël komt volledig op het conto van dat Demonische Volk toe te schrijven.
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.quote:Wat dat betreft ben je zeer bedreven in het verdraaien van feiten, het sluw verdraaien van frames en het op de man spelen als het je niet lukt een argument te winnen. En mocht dat allemaal niet helpen dan gooi je het simpelweg over een andere boeg, dan ga je in Feedback klagen waarom je mensen niet voor troll mag uitmaken.
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.quote:Nu over je stokpaardje vrede, wat gewoon een containerbegrip is geworden voor wat loze definities; in geopolitieke kringen wordt het woord vrede weinig gebruikt omdat men daar wel snapt dat landen en regio’s met invloedsferen werken, en vooral gericht zijn op het vergroten van die kring door verschillende middelen; propaganda (wat heel effectief is ingezet door o.a. Hamas, zie de demo’s hier in NL, en door Israël), cyberwarfare via socials (waar Nederlanders erg naïef in zijn), intelligence warfare en conventionele oorlog.
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?quote:Als we kijken naar dit conflict is het duidelijk dat 7 oktober een doelbewust, strategisch, gecoördineerd plan is geweest van Hamas, met de hulp van (tien)duizenden Palestijnen. De misrekening hier is dat Hamas dacht dat Israël tot rede vatbaar zou zijn na deze aanval, waarvan we nu duidelijk kunnen zien dat ze dat niet zijn en door zullen gaan totdat hun invloedssfeer in Gaza en omringende landen dermate is dat veiligheid en stabiliteit voorlopig gegarandeerd zullen zijn.
Is dat vrede? Nee, dat is geen vrede. Dat is een land dat ervoor kiest om met groot vertoon van macht hun kring zo groot mogelijk te maken.
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?quote:Dat komt je vast bekend voor; Putin, Trump, Xi zijn allemaal hetzelfde aan het doen op dit moment. En geen van allen heeft “vrede” op de agenda staan.
Dus kom uit je bubbel over zoiets abjects als vrede, wordt wakker, en besef dat je in een totalitaire wereld leeft waarin het recht van de sterkste meer en meer aan het gelden is. Het alternatief is dat je hier over 3 jaar nog aan het janken over hoe oneerlijk het leven allemaal wel niet is voor <insert random volk waar je vandaan kom danwel mee sympathiseert>
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.
De Palestijnse burgers zijn gewoon onschuldig ja. Net als dat de Israelische burgers onschuldig zijn aan de daden van Israel.
Niemand heeft het over een complot.
En ja als je naar de feiten kijkt rondom 7 oktober dan weet je dat dit een reactie is op daden van Israel.
Dat is de oorzaak. En NEE daarmee praat niemand 7 oktober goed.
Net als Hamas in het algemeen, die zijn feitelijk ontstaan als verzet. Maar dat praat de daden van Hamas NIET goed.
[..]
Palestijnen? Je doelt op Hamas.
Onschuldige burgers hou ik weg van terrorisme ja, maar Hamas niet. Hamas moet verdwijnen.
Israel is ook niet demonisch, net als joden dat niet zijn. Het huidige beleid van Israel is dat echter wel.
[..]
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.
En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.
Vraag je die kant om bewijs? Stilte.
Owh en ja die figuren hier die roepen dat vrede zo smerig is, en dat je niet voor vrede mag demonstreren zijn gewoon trollen.
HOOP IK. Want als het geen trollen zijn dan zijn het mensen die geweld echt goedpraten en zo vol met haat zitten. Ik HOOP oprecht dat dat niet zo is.
[..]
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.
Dat houdt dus in dat zowel Israel als Hamas de wapens zouden moeten neerleggen.
[..]
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?
Hamas is walgelijk en moet verdwijnen. Niemand zegt wat anders of wel dan?
En niemand zegt dat dat vrede is. Iedereen veroordeelde die aanval op 7 okt.
Vrede is geen geweld. Simpel zat.
[..]
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?
Die kring uitbreiden en dat door geweld.
Het gedrag van Poetin, Xi, Trump en Netanyahu is gewoon om van te walgen en iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren.
Heel leuk dat jij denkt dat vrede vies is en niet meer kan bestaan, dat zal ik nooit accepteren.
Geweld is nooit goed.
Ah, kijk precies wat ik zei.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”quote:Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.
Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.
Precies wat ik al voorspelde:
´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?quote:Op maandag 4 mei 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.
Bijzonder inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.
Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.
Precies wat ik al voorspelde:
´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.
Je verdraait mijn duiding dus, wat nogal gebruikelijk is in jullie wereld.
quote:Op maandag 4 mei 2026 10:49 schreef beefkeek het volgende:
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.
Het antwoord bevalt je niet dus je verzet de doelpalen, wat gebruikelijk is in jullie wereld.
(Welke wereld val ik onder volgens jou?)
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
Nogmaals de islam is geen groep.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..
Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Uhm, misschien moet je mijn reactie nog eens lezen want dat is dus gewoon onzin.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:37 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”
Je langspeelplaat is al 2 jaar zo, je zelfreflectie ontstijgt die van een poffertje niet, en ik heb niet de illusie dat iemand iets tegen je kan zeggen waardoor je je eigen gedrag op deze topic reeks gaat reflecteren. Dus blijf vooral heel hard roepen dat je inhoudelijk post, dan ga ik ondertussen verder met genieten van de dag en mijn leven. Succes nog met posten hier.
Nee?quote:Op maandag 4 mei 2026 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.quote:Op maandag 4 mei 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?quote:Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die scholen in utiliteitshuisjes de granaten naar binnen gegooid kregen?
Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die gewoon ergens reden, als beesten werden afgemaakt?
Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen terwijl ze naar hun werk gingen, gewoon werden opgeblazen?
Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.quote:Je schrijft een mooie verpakking op als 'Vrede is geen geweld. Simpel zat.' en vervolgens is het enige wat je doet alles zo verdraaien dat de Joden en Israel de schuld zijn van alles. Inclusief de bizarre aanslagen die gebeurd zijn in de afgelopen jaren. Niet daargelaten dat je de invloed van moslimterroristische organisaties als hamas hier gewoonweg bagatelliseert en zelfs die organisaties ziet als 'verzet' ipv wat het zijn.
En als je vervolgens in een discussie beland, dan is het de vermoorde onschuld spelen. Iedereen is gek behalve jij.
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals de islam is geen groep.
De islam is slechts een groep als het jullie op dat moment uitkomt, en dat is dus de doelpalen verzetten.
En voor de duidelijkheid, heb ik geen behoefte aan manipulatieve, gaslighting tacqiyyagebruiken. Dat je het even weet.
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.quote:Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.
Nog maar een keer voor jou, want ik kan me voorstellen dat het lastig bij te houden is. Op de vraag “wat is genocide?”
[..]
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.quote:Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
quote:"gedachtengoed" (vaak geschreven als één woord) betekent in het Nederlands het geheel van ideeën, opvattingen, overtuigingen en denkbeelden van een persoon, groep of tijdperk.
Je kunt het zien als een soort "mentale bagage" of ideologische inhoud. Het gaat dus niet om één losse gedachte, maar om een samenhangend geheel.
Voorbeelden:
"Het gedachtengoed van Karl Marx heeft grote invloed gehad op politieke stromingen."
"Haar gedachtengoed draait om duurzaamheid en sociale gelijkheid."
Kort gezegd: gedachtengoed = alles wat iemand (of een groep) aan ideeën en overtuigingen heeft.
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.
Fijn dat we het nu eens zijn.
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.
Wel fijn dat je inziet dat je eigen post misschien wel een paar stapjes te ver was.
https://dwars.org/flotilla/quote:Jongeren PRO gaan mee met Flotilla naar Gaza: “Niemand is vrij totdat Palestina vrij is”
Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:quote:Op maandag 4 mei 2026 11:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.
Want de islam is niet meer dan gedachtengoed.
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?quote:Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:
[..]
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?quote:Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).quote:Een groep is een verzameling van twee of meer individuen, objecten of zaken die met elkaar verbonden zijn, op elkaar reageren of gemeenschappelijke kenmerken delen
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).
Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:49 schreef beefkeek het volgende:
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.
In Nederland waren we niet blij met een aantal "motorclubs" en ik zal daarvan geen specifieke namen noemen, maar je kunt het googelen. Die motorclubs zijn inmiddels verboden en opgeheven.
Maar, en dat zal jou waarschijnlijk verbazen dan, dat is niet gebeurd door alle leden van die motorclubs te fusilleren. Bijzonder he, dat je iets af kunt schaffen zonder dat daar doden bij vallen![]()
En zo bouwen we bijvoorbeeld ook aan een rookvrije generatie, ook goed voor de mensheid bijvoorbeeld. En ik ga je opnieuw verbazen.....dat doen we niet door alle rokers van flatgebouwen af te gooien bijvoorbeeld
![]()
En als je het nou nog niet snapt, kan ik je echt niet verder helpen, sorry.
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”
Maar hey, laat ook maar.
Een geloof kun je inderdaad niet afschaffen, de mate waarin mensen het kunnen praktiseren en daarmee invloed uitoefenen op de samenleving kun je wel aanpakken.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”
Maar hey, laat ook maar.
Mooi woord, dwingelandij.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.
Probeer maar iemand anders te manipuleren als je die behoefte toch blijft voelen, of beter nog, ga op zoek waarom je dat zo graag wilt en leer jezelf eens goed kennen door er achter te komen waar jouw dwingelandij eigenlijk vandaan komt.
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mooi woord, dwingelandij.
Ik ben niet degene die een geloof met wortel en tak wil uitroeien en ben ook niet van plan dat te veranderen, dus jouw advies mag je houden. Wel bedankt voor je aanbod, wordt gewaardeerd.
Duidelijk dat we niet tot elkaar gaan komen. Ach, ik heb het geprobeerd.
Deed je dat maar.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.quote:Je kunt wel weer gaan janken en zeuren, maar dit is gewoon onzin wat je nu weer uitkraamt.
Sp3c wilde dat ik het probeerde met je, maar je vervalt altijd weer in diezelfde persoonlijke aanvallen.
Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.quote:Maar goed. Ik probeer het nog eens:
NEE, ik praat niets van Hamas goed. Ik keur Hamas NIET goed en ik vind dat Hamas moet VERDWIJNEN.
Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.quote:Dat ik de oorzaak van het conflict begrijpen en begrijp wat de oorzaak is waarom Hamas dingen doet zegt nog helemaal niets over of ik het wel of niet goedkeur.
Als iemand dakloos is, geen cent te makken heeft en niets meer kan doen. Die persoon gaat geld stelen.
Begrijp ik het? Ja, ik kan begrijpen dat zo iemand tot die dingen over gaat.
Keer ik het goed? Nee.
Hoe lastig is het om dat verschil te begrijpen?
[..]
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?
Ik zege toch helemaal niets over de onschuldige burgers in Israel?
Of sterker nog: Ik VEROORDEELDE 7 oktober. Dus wat klets je nu weer?
[..]
Je kan wel schreeuwen, maakt onze constateringen nog niet minder waar.quote:Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.
Vrede is iets voor alles en iedereen.
Westerlingen, Israeliers, Palestijnen, Amerikanen, Chinezen. Noem het maar.
Dus hou toch op met dat soort kansloze aanvallen die op NIETS gebaseerd zijn.
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.
En ik heb van mijn kant niet geprobeerd om jou op andere gedachten te brengen; dat is wat alleen jij zelf kunt doen door over dingen na te denken en je dingen af te vragen, kritisch te zijn op je eigen gedachtengoed, maar het enige wat jij wilt is kritisch op andermans gedachtengoed zijn, iemand te stigmatiseren en iemand vervolgens met jouw gedachtengoed op te dringen.
Vandaar dat jij voor mij in de categorie dwingelant valt.
Dat feiten en inhoud jou niet aanstaan maakt nog niet dat de feiten geen feiten zijn en een inhoudelijke post niet inhoudelijk zou zijn.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deed je dat maar.
Jouw alternatieve feiten zijn geen feiten. Het zijn verzinsels van een intens zieke geest inmiddels.
[..]
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.
Ik zeg helemaal niets over dat Hamas hier een voet aan de grond krijgt?quote:Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.
Ah sure joh, ik heb altijd opgeroepen tot vrede. Ik heb altijd Hamas OOK veroordeeld.quote:Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.
Jezus, zit er een drol dwars ofzo?quote:Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).
Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Aldus de user die mij als genocidaal bestempeldequote:Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.
Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |