abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669608
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties. Dit netwerk is al jaren bezig met propaganda, lobbywerk en het ophalen van geld voor de terreurbeweging Hamas in Gaza.
Via bredere pro-Palestijnse organisaties beïnvloeden ze de demonstraties die zogenaamd “namens de Palestijnse gemeenschap” worden gehouden. De AIVD waarschuwt dat dit zorgt voor verdeeldheid en ontwrichting in de Nederlandse samenleving.

Mensen als Amin Abou Rashed (verdacht van miljoenen doorsluizen naar Hamas) en Nazih R. (in Duitsland veroordeeld voor lidmaatschap van Hamas en wapenactiviteiten) illustreren dat dit geen onschuldige solidariteit is, maar invloed van een terreurorganisatie.

Kortom: veel “pro-Palestina”-protesten in Nederland worden deels gestuurd of beïnvloed door Hamas-sympathisanten die hier propaganda en fondsenwerving doen.

Te lezen in dit Telegraaf artikel:
twitter

Aivd jaarverslag
https://www.aivd.nl/documenten/2026/04/23/jaarverslag-2025


Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.

[ Bericht 5% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:55:21 ]
pi_220669671
Wie er nog een AIVD nodig heeft om tot deze conclusie te komen heeft sowieso zijn ogen in zijn broekzak. Zelfs alleen NOS kijken en Trouw lezen is geen excuus om zo wereldvreemd te zijn.

En de mensen die meelopen zijn natuurlijk dom of kwaadaardig. Dom omdat ze niet zien met wie en wat ze daar lopen. Kwaadaardig omdat ze wel weten met wie ze daar lopen en dat prima vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220669702
Goh, dit verwacht toch ook helemaal niemand he.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:41:26 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669726
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
pi_220669729
pi_220669731
Gezellig.

Aan de ene kant heb je een terreur organisatie die bepaalde demonstraties wil sturen.

Aan de andere kant heb je nazi groepen (NL defend groepen) die de andere demonstraties sturen en tot geweld brengen.
pi_220669734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Fijne vent ja, die Abou eenarm.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_Abou_Rashed
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220669736
Aan de inmiddels vele radicalen in Nederland wil hogerhand toch geen maatregelen tegen laten nemen? Hebben of niets van de geschiedenis geleerd of laten bewust onrust en gevaar veroorzaken in ons land.
pi_220669763
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
pi_220669794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
pi_220669814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
pi_220669873
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
Andere kijk op dingen is vies?

Probeer eens inhoudelijk te reageren.
pi_220669915
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
pi_220669919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
pi_220669967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:22:13 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:23:48 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670002
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:24:51 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220670027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Mensen demonstreren ook gewoon voor de Palestijnen en niet voor Hamas ofzo.

Ook wel mooi citaat uit het AIVD rapport: "In 2025 hebben deze demonstraties niet geleid tot gewelddadige incidenten."
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 10:26:26 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670055
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:18 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.

Ik noem ze letterlijk terroristen hier, dus hoezo zou ik Hamas steunen :')

Israel probeerde Hamas niet uit te schakelen, Hamas terroristen doden was meer een neven voordeel van de bombardementen.
Voedsel, water, medicijnen, brandstof is onthouden. Scholen, ziekenhuizen, voedselpunten, ambulances, tentenkampen, apartementen. Allemaal aan puin geschoten.

En daarnaast ook gewoon dingen die internationaal verboden zijn. En dingen die alles en iedereen raken, oftewel genocide.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
Volgens mij is dan ook niemand pro-Hamas of wel dan?

Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
pi_220670282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
pi_220670298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.

Betekent ook dat er niet met jou te discussiëren valt. Dat ga ik dan ook niet doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 10:54:09 #23
5428 crew  miss_sly
pi_220670338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Dit dus.

Beide partijen zijn hartstikke fout en daar is geen goed in aan te wijzen.

Dat iedereen die meeliep om te prostesteren tegen de onmenselijke manier waarop Israel terugsloeg en blijft terugslaan na de terreurdaad van Hamas op 7 oktober dus pro-Hamas is, is een heel kwaadaardige take. Ik denk dat veruit de meeste mensen meeliepen uit medemenselijkheid omdat er zoveel onschuldige slachtoffers vielen en vallen. Dat er hard wordt opgetreden tegen Hamas zullen weinig mensen tegen zijn, ook al zullen die er ongetwijfeld ook zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670372
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:03:52 #25
5428 crew  miss_sly
pi_220670381
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670385
quote:
In het verleden zette Abou Rashed zich in als vrijwilliger voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. De gelden van deze stichting werden in 2003 bevroren nadat de minister van Buitenlandse Zaken de Sanctieregeling Terrorisme 2003 aannam, wegens vermeende fondsenwervingsactiviteiten ten behoeve van terrorisme ondersteunende organisaties in het Midden-Oosten
quote:
In 2020 maakte Abou Rashed deel uit van een Nederlandse sport handelsmissie naar Qatar De handelsmissie viel onder politieke verantwoordelijkheid van Sigrid Kaag (D66, minister van Buitenlandse Handel) en Bruno Bruins (VVD, minister voor Medische Zorg en Sport)
Echt wtf :X

In Nederland kan echt alles. Wat zal deze meneer ons uitlachen.
pi_220670390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:41 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.
ChatGPT:
´´Is de oorlog tussen Israel en Gaza begonnen op 7 oktober?
Kort antwoord: ja en nee.

Ja: De huidige oorlog tussen Israël en Hamas in Gaza (vaak “de Gaza-oorlog van 2023–heden”) wordt meestal geacht te zijn begonnen op 7 oktober 2023. Die dag voerde Hamas een grote aanval uit op Israël, waarbij ongeveer 1.200 mensen werden gedood en honderden gegijzeld.

Israël reageerde vrijwel meteen met een grootschalige militaire campagne in Gaza, wat de oorlog deed escaleren.

Nee (in bredere zin): Het conflict zelf begon niet op die dag. Het Israëlisch-Palestijnse conflict bestaat al decennia, met wortels die teruggaan tot minstens 1948 en meerdere eerdere oorlogen en geweldsperiodes (bijv. in 2008, 2012, 2014 en 2021).´´

Helaas zijn de feiten het niet met jullie eens.
Wie steunt Hamas dan? Wie zegt dat Hamas goede dingen doet? Niemand, letterlijk niemand.
Hamas is afgrijselijk en niemand zou klagen als Israel Hamas zou uitroeien.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:23:15 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670508
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Pro-Palestijnse protesten gaan over het conflict tussen Palestina en Israel. Zodra je het dus over dergelijke protesten hebt, heb je het over dit conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670573
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220670588
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220670590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.

Daarnaast kan het zo zijn dat de OvJ lui of corrupt is. Dat kan. Maar er zijn meerdere mogelijkheden denk ik en an sich was het interessant daar over te lullen
pi_220670600
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.
Ten 2e waarom zou je daarmee terreur steunen? De openlijke boodschap van die demonstraties was dat Israel moest stoppen met genocide.
pi_220670633
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:39:14 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670655
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
pi_220670661
De meeste gasten van dit soort demonstratie's (tijdens Corona ook) zijn gewoon ordinaire relschoppers. Neemt niet weg dat het opkomen voor mensenrechten een nobele zaak is.
pi_220670664
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:41:36 #37
5428 crew  miss_sly
pi_220670667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:20 #38
5428 crew  miss_sly
pi_220670695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
pi_220670704
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670705
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:49 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670722
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670724
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:59 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670725
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
pi_220670726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670733
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
pi_220670737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:54:14 #51
5428 crew  miss_sly
pi_220670738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:27 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.

Dus ja, het lijkt me logisch om wat jij stelt af te keuren, maar de situatie vergelijken met deze situatie is totale onzin.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zin :)

Je maakt een verschil tussen het demonstreren voor de mistanden, en daarnaast degenen die dat lied zingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dat is natuurlijk onzin.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:57 #55
5428 crew  miss_sly
pi_220670750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.

Jij bent vast ook wel eens bij iets geweest met meer dan 1.000 of 10.000 mensen. Jij had toen ook geen idee wie er allemaal nog meer aanwezig zijn of was jij op de hoogte over een de geheime financiering bij de organisatie/bedrijf/initiator. Toch ben jij blijkbaar fout.
pi_220670785
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.

Daarnaast ben je toch niet van mening dat elke Palestijnen demonstratie fout is?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:05:33 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670795
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
pi_220670812
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.

Net zo min als dat ik vandalisme en andere wetsovertredingen bij demonstraties accepteer. Zoals bij de boerenprotesten, anti AZC betogingen, Universiteits bezettingen en wegen blokkades.

Groot verschil is dat je bij een aantal van deze demonstraties weet dat maar een klein deel over de schreef gaat, bij andere demonstraties (zoals de weg blokkades) is iedere demonstrant daarvoor verantwoordelijk.

M.b.t. de pro Palestina demonstraties wil ik nog wel een verschil maken voor degenen die niet 'from the river to the sea' meeschreeuwen. Die wil ik nog wel als 'bezorgd' beschouwen. De rest is overduidelijk antisemiet e/o pro-Hamas. (Of gewoon dom, meeloper, (social)media beïnvloed etc).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670838
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?
Die kijken dus niet zo nauw wie hun steunt.
pi_220670870
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:31:45 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670900
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
Het gaat niet om weren maar om wie het organiseren en waar je je mee wil affilieren en je reflectie achteraf als het uit de hand loopt. Alles daarbuiten ligt buiten je invloed.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:50:51 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Lekker op de foto met ze. Staat zo politiek correct ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:52:25 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Complot!!!!!

Inderdaad.
Laat je lekker voor het karretje spannen van een stel beesten. Wezens die anderen het licht in de ogen niet gunnen, volkerenmoord prediken en repressie en onderdrukking willen.

Allemaal niet waar. Zie hier.

Hamas of hezbollah (zoals vorige week uit de mond zelf zagen we) zaaien maatschappelijke verdeeldheid hier. En al die naïeve useful idiots laten zich voor het karretje spannen.
Met recht kwaadaardig.

Inmiddels kan je het ook wel naar de politiek doortrekken lijkt mij. Niet alleen de demonstraties. Vaak komen er immers politici opdagen om lekker policor te doen. Vooral denk, gl-pvda en d66 laten zich hier mee in. Hoop dat dat nu wel eens klaar is met dit bericht van de aivd en ze zich voor hun kop slaan hoe stom ze geweest zijn.

Maar ik denk het niet dat dat gaat gebeuren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Red_85 op 28-04-2026 12:58:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671103
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 13:12:46 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220671124
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220671130
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220671132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
Blijf wegkijken.
pi_220671162
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Blijf wegkijken.
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
pi_220671168
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Heb nog niemand op FOK! (en niet in het echt) het eens zien zijn met Hamas.
pi_220671172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
Ik steun Israël helemaal niet. Schandalig waar die mee bezig zijn.
pi_220671481
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220671659
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Reele kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:49:08 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Eensch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671702
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Grote kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
Van 2012 tot 2023 werd toegestaan dat Qatar geld overmaakte aan Hamas. Eerder gebeurde dat indirect via geld en middelen aan moslimbroederschap om de PLO te dwarsbomen. Het ondersteunen van terreurbewegingen heeft ook wel wat opgeleverd hè.
pi_220671715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Als iemand meeloopt met een pro-Israel demonstratie, loopt die persoon in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van ministers Ben Gvir en Bezalel Smotrichs agenda?
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:48:01 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220671918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Nee, Israël voerde geen genocide uit.

Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672033
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
pi_220672117
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Had je ook meegelopen als van te voren duidelijk geweest was dat Hamas het georganiseerd had?
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:13:01 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672129
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
Correct.

Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.

Als mensen zich niet druk maken over burgerslachtoffers in Soedan, Jemen of Syrië, dan hoeft men zich al helemaal niet druk te maken over burgerslachtoffers onder Palestijnen.

We zien echter het tegenovergestelde. Voor Soedanezen en Jemenieten haalt men de schouders op, rondom Palestijnen is een massahysterie ontstaan waarbij de Palestijn een soort heilige status hebben gekregen in het wereldbeeld van sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
pi_220672161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:28:18 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
De pijnlijke realiteit is hier natuurlijk dat meer dan genoeg mensen in meer of mindere mate begrip of zelfs sympathie voor zulke groeperingen hebben, maar dit niet snel zullen erkennen op een kleinere, radicale groep na.

Velen zien namelijk geen Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen, maar 'inheemse mensen van kleur' die in verzet komen tegen een 'witte koloniale onderdrukker'. Zie bijvoorbeeld deze uitstekende analyse:
quote:
...

De Vlaamse filosoof Maarten Boudry betoogt in zijn recente boek 'Het verraad aan de verlichting' dat veel progressieven zich hebben afgekeerd van het geloof in de vooruitgang. ,,Een harde kern van extreem links voelt afkeer van de westerse beschaving die staat voor wetenschap en technologie. Israël is onderdeel van dat Westen."

Hun slachtoffers zijn de onschuldige Palestijnen, legt hij uit. ,,De Palestijnse vlag en de watermeloen zijn onderdeel van een religieuze identiteit geworden."

Boudry spreekt van 'een vorm van ritueel zelfbeklag'. ,,Het afschuwelijke conflict in Soedan? Dat beschouwen deze mensen als niet-relevant. Dat zijn Afrikanen tegen Afrikanen. Daar hebben wij toch niets mee te maken? Maar Israël, dat is 'koloniaal', net als 'wij'. Dus: 'wij' zijn slecht."

'Vorm van zelfkastijding'

Eigenlijk is het een soort zelfkastijding, zegt Boudry. Jezelf afranselen om boete te doen voor je zonden. Niet letterlijk, zoals sommige orthodoxe katholieken vroeger deden, maar geestelijk, door te verklaren hoe verdorven je bent.

Boudry: ,,Door jezelf te straffen zeg je eigenlijk: 'Wij zijn slecht, behalve ik. Kijk eens hoe berouwvol ik ben. Als witte mens kom ik met mijn zonden in het reine'."

De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: ,,Het is het idee van 'de nobele wilde': de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?"

Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, 'begint vrij pijnlijk te worden', zegt De Jong. ,,Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden."

...

Bron


[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 28-04-2026 16:35:27 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Je hebt inderdaad de vrije keuze om je voor het karretje te laten spannen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220672522
Maar de terroristische IDF vinden mensen hier wel geweldig stelletje hypocrieten
pi_220672533
Useful idiots heet zoiets toch?
Ongelooflijk dat mensen zich hiervoor laten lenen.





[ Bericht 22% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 17:35:12 ]
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 17:26:14 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220672575
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220672971
Hamas is voor chaos en verdeeldheid.

Het is misschien een bizarre succesformule, maar hij werkt dus je zult mij er niet (negatief) over horen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:01:19 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220673223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 19:07:24 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220673258
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Dat ligt vooral niet top of mind, terwijl Israel/Palestina vaak in het nieuws is en blijft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:29:57 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673755
Hee, wat leuk! een Hamasfan Bianconeri topic :)

En btw, wat een verassing zeg!!!!! :o :o :o
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:32:01 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673776
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:33:27 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
pi_220673841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
pi_220673874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Tengano het volgende:
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:46:32 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673901
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:48:57 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673921
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
Je zou bijna gaan denken dat de hele islam onze samenleving verdeelt 8)7

Maar dat is natuurlijk niet zo :+
pi_220673925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
En helaas blijft die influx onafgebroken doorgaan. Bizar.
pi_220673963
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

:D

Het is wat de AIVD zelf schrijft.
De AIVD constateert zelf dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.

Ik zou nog maar eens heel goed in de spiegel kijken in welke fuik je zelf bent gezwommen als je denkt dat ik of de AIVD polariseer.

En datzelfde Hamas clubje wat hier die demonstraties organiseert, en waar mensen geld aan gegeven hebben omdat ze naief dachten dat het een goed doel was, is ook betrokken bij het verbergen en verplaatsen van vuurwapens met tot doel het opbouwen van gewelddadige capaciteiten hier.

https://www.aivd.nl/actue(...)2025/2025/extremisme

Maar slaap rustig verder en geef vooral een ander de schuld.

[ Bericht 1% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:01:52 ]
pi_220674070
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
pi_220674504
De Telegraaf die Caren Brendel aanvoert als deskundige en dat serieus nemen als bron _O-
What Would Goku Do
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:56:42 #102
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220674668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:42 schreef viagraap het volgende:
De Telegraaf die Caren Brendel aanvoert als deskundige en dat serieus nemen als bron _O-
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.
Valt 1 van de bronnen aan terwijl er meerdere bronnen zijn vwaaronder het AIVD.
Doen alsof het de meeste gekke bron is ooit in een nieuwbericht terwijl er weinig mis is met de bron.
Kop in het zand voor de rest.

Een Viagraap comment!

Lees je het nieuwsbericht uberhaupt of skim je er even snel over heen alleen op zoek naar namen die je aan kan vallen?
pi_220676021
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, Israël voerde geen genocide uit.

Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
We kennen allemaal de beelden van wat Israel uitgespookt heeft.
We weten allemaal de daden van Israel daar.

Heel leuk dat het juridisch nog niet bevestigd is, maar de daden zijn geen geheim en kennen we allemaal.

quote:
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
Over Rusland ook genoeg ´´hysterie´´.
En ja die 2 situaties komen voor de Westerling wat dichterbij.

Overigens wat boeit dat? Ja, elke genocide is even erg en zou evenveel aandacht hebben.
Maar elke aandacht tegen genocide zou toch heel goed moeten zijn? Of niet?

Je bent nou al zo vaak op de feiten gewezen: Palestijnen zijn de oorlog niet begonnen.
En ja in elke oorlog sneuvelen burgers, alleen is het doelbewust afslachten van burgers wel wat anders dan per ongeluk een burger raken als nevenschade.

quote:
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
Dat is omdat Israel het begonnen is, 7 oktober was een reactie op (hoe erg en afgrijselijk ook).
En dat is omdat Israel daarbij de meest gruwelijke misdaden is begaan.

Noem jij het afglijden als mensen opkomen tegen onrecht, tegen genocide, tegen misdaden?
Beetje gek.
pi_220676026
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Dit dus.....

Er is niet evenveel aandacht voor andere genocides? Dan moet Israel ook maar gewoon genocide kunnen plegen.
Of nog sterker: Eigenlijk moeten al die genocides stoppen, behalve als Israel het doet. Dan moet het Westen het maar begrijpen en wegkijken.

Te gek voor woorden. En ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is, en niet dat hij echt zo denkt.
pi_220676117
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
Bij de pro-Israel groep mist inderdaad alle zelfreflectie.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.

Die mensen doen ook het goede.
Opkomen voor vrede, voor mensenrechten. Dat is altijd een goed ding.
  woensdag 29 april 2026 @ 08:48:47 #106
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220676137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit dus.....

Er is niet evenveel aandacht voor andere genocides? Dan moet Israel ook maar gewoon genocide kunnen plegen.
Of nog sterker: Eigenlijk moeten al die genocides stoppen, behalve als Israel het doet. Dan moet het Westen het maar begrijpen en wegkijken.

Te gek voor woorden. En ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is, en niet dat hij echt zo denkt.
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.
Life is what you make it.
pi_220676146
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:48 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
  woensdag 29 april 2026 @ 10:04:56 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220676498
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?

We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.

Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.

Zo wordt deze vechtstrategie 'imbedding in civilian populations' beloond en het gebruik ervan verder gestimuleerd. Ik wil niet (zoals jij stelt) dat Israël van alles kan doen met die 'nare Arabieren', ik wil slechts dat Israël in veiligheid kan bestaan en het Islamitische terreur jegens het land stopt.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 29 april 2026 @ 10:11:26 #109
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220676537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Al het onafhankelijk onderzoek :D :'(
Er is nog helemaal geen onafhankelijk onderzoek gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 29-04-2026 10:20:42 ]
Life is what you make it.
pi_220676772
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël.
Rusland kuch kuch

quote:
We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?
En dit is toch precies wat @opgebaarde ook zegt tegen je...Je praat alles goed wat Israel doet, iedereen moet maar even alles negeren wat Israel doet. En als je tegen genocide bent, dan steun je ineens terroristen....

quote:
Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?
Of het onthouden van voedsel, water en medicijnen? Alleen terroristen hebben dat nodig?

quote:
Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.

Heel leuk dat Israel straks dat stempel juridisch krijgt, wat jij overigens toch gaat ontkennen want dan is het ICJ ineens antisemitisch, maar goed.
Maar we weten allemaal wat daar allemaal gedaan is, daar heb je geen officieel stempel voor nodig.

Lastig te bewijzen?
De tientallen burgerdoelwitten, het onthouden van voedsel, water en medicijnen, en daar bovenop dat zelfs een minister van Israel gezegd heeft dat ze alles willen vegen daar.

Dus zo lastig is het niet _O- (in dit geval)
  woensdag 29 april 2026 @ 11:34:43 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220676950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Rusland kuch kuch
[..]
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?
En dit is toch precies wat @:opgebaarde ook zegt tegen je...Je praat alles goed wat Israel doet, iedereen moet maar even alles negeren wat Israel doet. En als je tegen genocide bent, dan steun je ineens terroristen....
[..]
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?
Of het onthouden van voedsel, water en medicijnen? Alleen terroristen hebben dat nodig?
[..]
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.

Heel leuk dat Israel straks dat stempel juridisch krijgt, wat jij overigens toch gaat ontkennen want dan is het ICJ ineens antisemitisch, maar goed.
Maar we weten allemaal wat daar allemaal gedaan is, daar heb je geen officieel stempel voor nodig.

Lastig te bewijzen?
De tientallen burgerdoelwitten, het onthouden van voedsel, water en medicijnen, en daar bovenop dat zelfs een minister van Israel gezegd heeft dat ze alles willen vegen daar.

Dus zo lastig is het niet _O- (in dit geval)
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.

Jammer dat het je nooit lukt zonder drogredeneringen of mensen woorden in de mond te leggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220676966
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.

Nee, en Soedan en de andere voorbeelden die je aanhaalde zijn ook geen onderdeel van dit conflict.
En toch haal je met alle plezier die voorbeelden aan.
Ik toon je alleen maar aan dat mensen niet alleen om Israel geven.

Nee, maar jij gaat zulke beschuldigingen vanzelf wel maken.
Omdat alles en iedereen in het Westen, behalve jezelf, antisemitisch is als ze iets negatiefs over Israel zeggen.
pi_220676989
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jij

quote:
We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Hmm

Hmm

Bijzondere claim. Opmerkelijk. Waar baseer je dit op? En vooral waarom benoem je dit in een post richting mij?

quote:
Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.

Zo wordt deze vechtstrategie 'imbedding in civilian populations' beloond en het gebruik ervan verder gestimuleerd. Ik wil niet (zoals jij stelt) dat Israël van alles kan doen met die 'nare Arabieren', ik wil slechts dat Israël in veiligheid kan bestaan en het Islamitische terreur jegens het land stopt.
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?
  woensdag 29 april 2026 @ 12:00:35 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220677118
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jij
Dat spreekt voor zich, ik ben namelijk pro-Israël, ik geef dus om dit conflict omdat het een specifiek land betreft dat ik vind dat beschermd dient te worden. Waarom zou ik mij drukmaken over Soedan of Jemen? Ik claim niet 'tegen oorlog' te zijn of in te zitten met 'oorlogsslachtoffers' wat je vaak in de pro-Palestijnse kringen hoort.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
Hmm

Hmm

Bijzondere claim. Opmerkelijk. Waar baseer je dit op? En vooral waarom benoem je dit in een post richting mij?
Ik baseer dat om het feit dat helaas vaak zichtbaar is dat in een conflict met terreurgroeperingen, selectief de tegenreactie van Israël wordt geproblematiseerd, zonder via constructieve kritiek een alternatief te bieden.

En ik noem dat hier omdat jij mij van iets beticht, waarvan je juist omgekeerde sentimenten zichtbaar zien in de samenleving. Jij stelt dat ik wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël 'doet wat het wil' met 'nare Arabieren' (jouw woorden).

Terwijl de rest van de wereld dus de schouders ophaalt als Israël wordt aangevallen door zulke groeperingen en dan vooral de tegenreactie problematiseert.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?
Het blijkt in Israël vaak goed te gaan. Het kan dus wel, maar een vereiste is dat Arabieren het bestaan van Israël accepteren en de hoop op een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' 'From the River to the Sea' voor eens en voor altijd opgeven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220688032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.
Valt 1 van de bronnen aan terwijl er meerdere bronnen zijn vwaaronder het AIVD.
Doen alsof het de meeste gekke bron is ooit in een nieuwbericht terwijl er weinig mis is met de bron.
Kop in het zand voor de rest.

Een Viagraap comment!

Lees je het nieuwsbericht uberhaupt of skim je er even snel over heen alleen op zoek naar namen die je aan kan vallen?
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.
What Would Goku Do
pi_220698525
Pro palastina Demonstratie bij kerk verstoord kerkdienst, inwoners moeten ingrijpen, politie treed hardhandig op tegen inwoners. |:(

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:25:00 #117
21467 franske19
Hit the deck!
pi_220698552
quote:
Wat een baas. Dat betaalde circus van provocateurs keihard aanpakken.
pi_220698578
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:25 schreef franske19 het volgende:

[..]
Wat een baas. Dat betaalde circus van provocateurs keihard aanpakken.
Ze hebben gelijk.
Dit had niks met demonstratie te maken.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:40:00 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220698649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Pro palastina Demonstratie bij kerk verstoord kerkdienst, inwoners moeten ingrijpen, politie treed hardhandig op tegen inwoners. |:(

Bekijk deze YouTube-video
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.

Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:41:13 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220698661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:22:47 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699090
Pro-Palestina volk moet per definitie genadeloos hard worden aangepakt met de wapenstok. Het is prima als mensen zich willen positioneren aan de verkeerde kant van de geschiedenis, maar als men bewust in een klein dorp kerkgangers wil gaan lastig vallen dan worden er grenzen overschreden. Dat heeft immers niets meer met protesteren te maken maar met treiteren en blokkades zijn strafbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-05-2026 20:31:41 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220699102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.

Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
:Y
pi_220699140
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Pro-Palestina volk moet per defensie genadeloos hard worden aangepakt met de wapenstok. Het is prima als mensen zich willen positioneren aan de verkeerde kant van de geschiedenis, maar als men bewust in een klein dorp kerkgangers wil gaan lastig vallen dan worden er grenzen overschreden. Dat heeft immers niets meer met protesteren te maken maar met treiteren en blokkades zijn strafbaar.
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
pi_220699205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Omdat die pro Israel zijn.
Tegengeluid kan niet dat moet gelijk verstoord worden.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:36:06 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.

Na een onderzoek van BOOS! werd de aantijging gemaakt dat Christenen voor Israël zogenaamd wapens zou sponsoren voor Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever, dit is toen later ontkracht, maar het kwaad was natuurlijk al geschied.

Sindsdien heeft Christenen voor Israël last van bedreigingen, vandalisme en bij elk evenement worden ze geconfronteerd met demonstranten. Immers is die in die milieus Israël helaas een land dat op elk mogelijke manier kapot moet worden gemaakt en iedereen die hun pathologische haat jegens Israël niet deelt is 'guilty by association'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:14:42 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699553
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'


Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:11:00 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220700788
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'

Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

[ twitter ]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:33:45 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220701073
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Dat is wellicht ook weer een beetje gechargeerd, maar moslimfundamentalisme en de gevoelens van etnische en religieuze suprematie bij (Arabische) moslims dient inderdaad wel aangepakt te worden. Dat speelt in dit conflict dan ook een cruciale rol. Men ziet dit gebied als dat van hen en ziet de stad Jeruzalem als heilig en Islamitisch. Niets is natuurlijk minder waar.

Dit terwijl men dit gebied heeft veroverd, komende vanuit het Arabisch Schiereiland en op de plek waar Joodse tempel stond een enorme moskee heeft gebouwd. Joden en Christenen waren eeuwenlang verbannen van deze plek, tot Israël Jeruzalem in handen kreeg. Nota bene terwijl het Jodendom en het Christendom hier ontstaan zijn.

Het Westen heeft een grote fout gemaakt door na de oprichting van Israël het land niet te helpen alle Arabieren die niet bereid waren in vrede met de inheemse bewoners (Joden) te leven te verwijderen. Was dat gebeurd, had dit conflict nu niet bestaan.

Het conflict heeft nu decennialang kunnen voortwoekeren, en onder aanvoering van een gigantische lading geschiedvervalsing en demoniseren van Israël en Joden, heeft men inmiddels flinke delen van het Westen kunnen overtuigen van hun vermeende slachtoffer-narratief. Met name bij sommigen van progressief links, waar een afkeer heerst van de eigen Westerse cultuur en diens verleden en Israël als een quasi Westerse kolonie zien, vindt men gehoor voor al het misplaatste gejammer en gejank.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-05-2026 23:44:31 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220701724
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.

Na een onderzoek van BOOS! werd de aantijging gemaakt dat Christenen voor Israël zogenaamd wapens zou sponsoren voor Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever, dit is toen later ontkracht, maar het kwaad was natuurlijk al geschied.
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....

Er is niks ontkracht. Er is contant geld aan een kolonist gegeven die op band vertelt dat hij wapens wil kopen voor de strijd in de West Bank en die bekende kolonist legt uit hoe hij wapens koopt zonder dat hij gesnapt wordt. Nergens wordt dat telefoongesprek of de methode ontkent, door jou niet rn door CvI niet, er wordt alleen maar met afleidingen gestrooid.

Als hij een Palestijn was geweest had je allang zijn kop er af gehakt.... Natuurlijk ontkent CvI dat ze bewust zwart geld aan die vent geven, dat ontkennen is niet hetzelfde als ontkrachten. Nogmaals: Qatar en Iran ontkent dat ze geld aan Hamas geven. Als CvI alles wit doet, zoals ze beweren met facturen en bankbetalingen, dan zouden de alarmbellen al af moeten gaan als bewust gekozen wordt om grote bedragen cash te doen....

quote:
Sindsdien heeft Christenen voor Israël last van bedreigingen, vandalisme en bij elk evenement worden ze geconfronteerd met demonstranten. Immers is die in die milieus Israël helaas een land dat op elk mogelijke manier kapot moet worden gemaakt en iedereen die hun pathologische haat jegens Israël niet deelt is 'guilty by association'.
CvI had volgens CvI voor die uitzending al te maken met achterlijk terreur. Je zit de boel weer te framen. Zie jij CvI ook als 'useful idiots'?

Het is bij nader inzien gewoon misselijk dat jouw post plusjes krijgt. Dat jij zo denkt daar heb ik nog enige sympathie voor: de West Bank is van jullie want 3.000 jaar geleden hebben jullie het gebied met geweld veroverd dus wat er sindsdien gebeurd is doet er niet en hebben die mensen die er wk e. indien ze niet-joods minder rechten.

Edit. Voor de niet howardroarks over christenen voor Israël en BOOS geloof mij niet, bepaal zelf je mening. Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 03-05-2026 00:38:49 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 00:40:34 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220701792
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....

Er is niks ontkracht. Er is contant geld aan een kolonist gegeven die op band vertelt dat hij wapens wil kopen voor de strijd in de West Bank en die bekende kolonist legt uit hoe hij wapens koopt zonder dat hij gesnapt wordt. Nergens wordt dat telefoongesprek of de methode ontkent, door jou niet rn door CvI niet, er wordt alleen maar met afleidingen gestrooid.

Als hij een Palestijn was geweest had je allang zijn kop er af gehakt.... Natuurlijk ontkent CvI dat ze bewust zwart geld aan die vent geven, dat ontkennen is niet hetzelfde als ontkrachten. Nogmaals: Qatar en Iran ontkent dat ze geld aan Hamas geven. Als CvI alles wit doet, dan zouden de alarmbellen al af moeten gaan als bewust gekozen wordt om iets stiekem cash te doen....
Het is natuurlijk wel degelijk ontkracht, BOOS! stelde dat Christenen voor Israël geld zou hebben overgemaakt waar 'mogelijk' wapens van zijn gekocht. Dit is natuurlijk een flink aantijging en als je die dan doet moet je daar ook de bewijzen voor hebben.

Die had men bij BOOS! niet, wat sowieso een beetje een fophef-factor heeft. Dus men besloot meteen met camera maar even naar Christenen voor Israël te stappen en ze even aan de tand te gaan voelen. Die werden natuurlijk volledig overvallen maar namen de aantijgingen wel serieus en zijn nagegaan of alles klopt.

Men is toen bij Christenen voor Israël direct zelf nagegaan of dit zou kloppen en kwam tot hele andere conclusies (zie ook: Beschuldigingen Investico/ND/BOOS kloppen niet: “onzorgvuldige journalistiek”).

Kortom:

1. BOOS! doet ongefundeerde aantijgingen
2. Christenen voor Israël gaat dit na en deze aantijgingen (waar de bewijslast voor bij BOOS! moet liggen) blijken niet waar
3. Christenen voor Israël krijgen echter sinds die aflevering van BOOS! te maken met bedreigingen, vandalisme en haat.
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bij nader inzien gewoon misselijk dat jouw post plusjes krijgt. Dat jij zo denkt daar heb ik nog enige sympathie voor: de West Bank is van jullie want 3.000 jaar geleden hebben jullie het gebied met geweld veroverd dus wat er sindsdien gebeurd is doet er niet en hebben die mensen indien ze niet-joods zijn minder rechten.
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220701816
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?
Ga je nu doen alsof in Judea en Somaria een niet-jood dezelfde rechten en plichten heeft als een jood...? Staan ze voor dezelfde rechter en krijgen ze dezelfde straf? Of ga je nu doen also je nog nooit van Judea en Samaria hebt gehoord of heb je werkelijk waar géén idee waar Judea en Samaria ligt? Dat kan, het is ongeloofwaardig, enorm ongeloofwaardig. Maar zo ken ik je onderhand, je haalt alle trucjes uit de doos. En ik zal bekennen met redelijk wat succes.
  zondag 3 mei 2026 @ 01:06:58 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220701836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220702175
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'


Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

[ twitter ]
User @opgebaarde graag jouw visie hierop
  zondag 3 mei 2026 @ 07:52:39 #134
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220702227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Ja, je ziet het vaker bij demonstraties die binnen no time over verschillende plekken op de wereld plaatsvinden met vaak dezelfde bordjes, leuzen, teksten etc. Blij blm zat het democratische slushfund Act Blue erachter, nu het islamofascistische Hamas. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen. Klaarblijkelijk zitten er op aardig wat plekken op de wereld hubs/cellen om zaken aan te sturen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220702275
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:52 schreef Akkerdjie het volgende:
Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen.
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
  zondag 3 mei 2026 @ 08:26:58 #136
197851 Raphaelo
AnimeFreak!
pi_220702282
Willen we meer of minder Joden in Nederland?
  zondag 3 mei 2026 @ 08:48:36 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702324
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
pi_220702367
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
User @:opgebaarde graag jouw visie hierop
Misselijk.

Misselijk van jou. Met die dame valt duidelijk niet te praten en ik wil dat zij weggaat. Ik begrijp niet wat zij hier doet. Alleen ik ga haar misselijkmakende mening niet projecteren op een hele groep ook al weet ik dat er in die groep meer zijn die zo achterlijk als haar zijn. Voor haar: weg. Weg. Ga weg.
pi_220702387
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Huh
Mag iemand in het openbaar wel de wens uitspraken dat er een duurzame vrede moet komen of is dwr ook al Hamas helpen?
pi_220702463
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.
Conscience do cost.
  zondag 3 mei 2026 @ 09:27:10 #141
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702498
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Huh
Mag iemand in het openbaar wel de wens uitspraken dat er een duurzame vrede moet komen of is dwr ook al Hamas helpen?
Als dat op een eigen demonstratie zonder Jihadistische vlaggetjes en zonder Hamaspropaganda gebeurt is daar niet zoveel mis mee. Het is verder ook niet verheven ofzo: lekker credits scoren voor Insta en TikTok.
pi_220702633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
  zondag 3 mei 2026 @ 09:48:47 #143
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220702644
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220702798
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?

Lol....
Wat anders? Moeten we gaan demonsteren dat we meer geweld en meer genocide willen?
pi_220702807
quote:
8s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:20 schreef ems. het volgende:

[..]
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.
Het zal.
Alsnog zien we grote groepen die er wel toe oproepen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Grapje toch?

Al die demonstraties gingen over vrede en het stoppen van de genocide.
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.

Opkomen voor vrede is altijd goed.
Ongeacht de partijen.
pi_220702861
Echt :')

Doodleuk promoten van geweld en genocide, en dan tegen alle anderen zeggen dat ze Hamas steunen en antisemieten zijn :')

Omgekeerde wereld zeg.
Vrede is bah, geweld en genocide zijn YAYYY
  zondag 3 mei 2026 @ 10:26:34 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220702863
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Ga je weinig inhoudelijks op krijgen vrees ik.
Van deze inderdaad useful idiot
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 10:31:18 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220702875
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het zal.
Alsnog zien we grote groepen die er wel toe oproepen.
[..]
Grapje toch?

Al die demonstraties gingen over vrede en het stoppen van de genocide.
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.

Opkomen voor vrede is altijd goed.
Ongeacht de partijen.
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 10:34:49 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702886
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?

Lol....
Wat anders? Moeten we gaan demonsteren dat we meer geweld en meer genocide willen?
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.
pi_220702909
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
pi_220702922
Bij beide kampen wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten dat de andere kant ‘evil’ is. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder; het hangt maar af van het perspectief en de middelen die je hebt.

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
  zondag 3 mei 2026 @ 10:44:24 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702923
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Quote?

Daarnaast, wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
pi_220702935
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Quote?
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties

quote:
Daarnaast, wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Omdat het niet aan jou (of mij) is om te bepalen wie er wel of niet bestaan.
pi_220702961
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.

Ik en iedereen heeft Hamas al honderden keren als slecht neergezet.

Demonstreren voor vrede en genocide is iets positiefs. Iets wat iedereen zou moeten doen.

Dat heeft NIETS en dan ook NIETS te maken met Hamas of terroristen steunen.
Tegenovergestelde juist want je roept op tegen elk geweld.
pi_220702977
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
De pro-Israël kamp op FOK! vindt het vies en smerig als je oproept tot vrede en een eind aan elk geweld en genocide.

Ik denk dat dat al vrij veel zegt over dat kamp...
pi_220702994
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.
Zucht.

Laten we idd oproepen tot vrede en een stop aan geweld inderdaad als iets vies noemen zeg.
pi_220703056
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:
Bij beide kampen wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten dat de andere kant ‘evil’ is. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder; het hangt maar af van het perspectief en de middelen die je hebt.

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
Daarom is het voor mij ook extra verdacht wanneer mensen (vooral Hollanders, uns bent zunig) plots zo fanatiek een kans kiezen (onder het mom van vrede).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220703058
Ik zie een demo voor de vrede altijd als een neutrale club met mensen zonder vlaggen van landen organisaties of wat dan ook. En al helemaal geen terroristen financiert.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:07:44 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703080
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.

Ik en iedereen heeft Hamas al honderden keren als slecht neergezet.

Demonstreren voor vrede en genocide is iets positiefs. Iets wat iedereen zou moeten doen.

Dat heeft NIETS en dan ook NIETS te maken met Hamas of terroristen steunen.
Tegenovergestelde juist want je roept op tegen elk geweld.
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?
Waarom bagatelliseer je het dan als 'Dat Hamas er wel eens achter zat' helemaal niet erg is en dat soort idioot zieke genocide propagerende moslimterrorisme organisaties hier voet aan de grond hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703085
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?
Waarom bagatelliseer je het dan als 'Dat Hamas er wel eens achter zat' helemaal niet erg is en dat soort idioot zieke genocide propagerende moslimterrorisme organisaties hier voet aan de grond hebben?
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?

Ik zeg alleen dat een oproep tot vrede en een stop op genocide altijd heel goed is en altijd hetgeen we horen te steunen.

Dat jij vrede vies vindt moet jij weten.
Maar kijk niet op dat de meesten wel voor vrede zijn.
pi_220703089
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik zie een demo voor de vrede altijd als een neutrale club met mensen zonder vlaggen van landen organisaties of wat dan ook. En al helemaal geen terroristen financiert.
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:11:00 #162
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703094
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:26 schreef Raphaelo het volgende:
Willen we meer of minder Joden in Nederland?
Ik zou geen bezwaar hebben tegen meer Joden. Hoewel soms onhebbelijk brengen ze meer intellect, cultuur en beschaving met zich mee dan bepaalde aanhangers van een van de andere Abrahamistische religies.
Life is what you make it.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:12:11 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703103
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.

Totaal haaks op wat de mens zou moeten zijn. Tolerant naar anderen, vrij om te denken en zich te ontwikkele . islam mag wel verdwijnen ja. Compleet. Zegt niet dat de mensen zelf moeten verdwijnen. Wil je het niet afwerpen van jezelf? Ga dan lekker naar je kutland terug en laat een ander met rust.

Zo duidelijk voor je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703123
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:18:30 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703134
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.
quote:
Ik zeg alleen dat een oproep tot vrede en een stop op genocide altijd heel goed is en altijd hetgeen we horen te steunen.
Doe je niet. Zie bovenstaand.
quote:
Dat jij vrede vies vindt moet jij weten.
Maar kijk niet op dat de meesten wel voor vrede zijn.
'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.
Want waarom zou je mee willen lopen met een stel zieke massamoordenaars die volkerenmoord en zuiveringen propageren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703136
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
pi_220703143
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.

Totaal haaks op wat de mens zou moeten zijn. Tolerant naar anderen, vrij om te denken en zich te ontwikkele . islam mag wel verdwijnen ja. Compleet. Zegt niet dat de mensen zelf moeten verdwijnen. Wil je het niet afwerpen van jezelf? Ga dan lekker naar je kutland terug en laat een ander met rust.

Zo duidelijk voor je?
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.

Wel goed te zien dat de soep niet zo heet gegeten wordt en je nu weer afstapt van de genocide-trein. Zo zie je maar, de wereld wordt een stuk mooier van wat nuance.
pi_220703149
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas

quote:
Doe je niet. Zie bovenstaand.
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.

quote:
'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.
Want waarom zou je mee willen lopen met een stel zieke massamoordenaars die volkerenmoord en zuiveringen propageren?
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
  zondag 3 mei 2026 @ 11:22:41 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220703159
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zucht.

Laten we idd oproepen tot vrede en een stop aan geweld inderdaad als iets vies noemen zeg.
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:23:27 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703168
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220703169
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:25:59 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703177
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.
En altijd 1 kant op.

Als je weet wat de aivd dus geschreven heeft in hun laatste rapport, dan hoort dat stof tot nadenken te geven. Wat vanaf het begin gezegd is, is bevestigd. En nog laat hij zich er mee in.

Dan ben je er wel een hoor...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:26:40 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703180
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:27:08 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703184
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.

Wel goed te zien dat de soep niet zo heet gegeten wordt en je nu weer afstapt van de genocide-trein. Zo zie je maar, de wereld wordt een stuk mooier van wat nuance.
Zie wat voor ellende en shit islamietjes geven in west europa. Rot lekker op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:28:35 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703206
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Life is what you make it.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:28:44 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703211
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
.
Door leugens en propaganda maar te blijven herhalen, maakt het nog niet waar he.
Misschien in jouw hoofd maar daar blijft het bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703226
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:33:24 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703260
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:33:57 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703267
quote:
3s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Goede vergelijkingen wel :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:34:45 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703269
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Zie schanulleke hierboven.
Daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:35:55 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703273
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
Niet voor niets is die leus gebanned en aangemerkt als racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:36:08 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703277
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220703278
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.
Elke oproep tot vrede en stoppen van genocide is goed.

quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.
Elke terroristische groepering moet verdwijnen.
Niemand die anders zegt.

Helaas zijn dat niet de enige partijen in het conflict. Zie wat ee nu in Zuid-Libanon gedaan wordt.
pi_220703291
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.
Ook Hamas en Hezbollah plegen geweld, obviously. Dus daar is ook niets goed aan.

quote:
Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Het staat juist compleet haaks op Hamas zelfs...
Als je oproept tot een einde aan geweld en voor vrede, dan roep je dus ook Hamas op om te stoppen.

Oproepen tot vrede en einde aan geweld is NOOIT iets slechts.
pi_220703296
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
pi_220703298
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
Whut?

Volgens mij vallen jullie altijd door de mand door de steun voor genocide en geweld.

En ik val door de mand omdat ik een post like? Te lachwekkend.
pi_220703305
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:40:01 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703310
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703313
quote:
3s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?

Juist belangrijker.
pi_220703325
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:44 schreef Richestorags het volgende:
wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Flinke ontslagronde bij Opsporing Verzocht O-)
  zondag 3 mei 2026 @ 11:41:17 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703336
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Sinds wanneer is islam een groep?
  zondag 3 mei 2026 @ 11:41:38 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703338
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Whut?

Volgens mij vallen jullie altijd door de mand door de steun voor genocide en geweld.

En ik val door de mand omdat ik een post like? Te lachwekkend.
Posten van Joden op die manier? Dan laat je je in met hele andere zaken.

Hou je mond maar verder over genocide en volkerenmoord.

Tip ook voor je: morgen hoef jij je bek niet te houden om 2000 uur. Hypocrietje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703341
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.

Alles telkens maar op 1 hoop gooien en alle nuance eruit halen verhardt de discussie alleen maar verder.
pi_220703344
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
Lekkere koffie?
pi_220703345
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
pi_220703346
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Volgens jouw feiten ja.
Een terroristische partij financieren, een kant kiest waarvan veel mensen gewelddadig zijn naar andersgelovigen en hun zelfs dood willen, aanslagen, kinderen die niet naar school durven, mensen die niet over straat kunnen, intimidatie zelfs een heel land van de kaart willen vegen etc etc.

En dan met droge ogen beweren dat je voor vrede staat te krijsen en die club vredelievend noemen?
Neem je deur in de maling zeg. :|W
  zondag 3 mei 2026 @ 11:43:33 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703352
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
Oproepen tot 'jouw' vrede wel ja.
Inmiddels is dat ons wel duidelijk hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703353
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Sinds wanneer is islam een groep?
Definitie van genocide:
quote:
Genocide, of volkerenmoord, is de opzettelijke en systematische vernietiging, geheel of gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep.
pi_220703354
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.

Alles telkens maar op 1 hoop gooien en alle nuance eruit halen verhardt de discussie alleen maar verder.
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:43:47 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703355
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?

Juist belangrijker.
Stichting Martijn ziet je graag verschijnen om hun goede zaak te steunen.
Life is what you make it.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:44:36 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703361
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.
Raar dat je nu weer met je beschuldigingen aankomt dan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703364
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.
En altijd 1 kant op.

Als je weet wat de aivd dus geschreven heeft in hun laatste rapport, dan hoort dat stof tot nadenken te geven. Wat vanaf het begin gezegd is, is bevestigd. En nog laat hij zich er mee in.

Dan ben je er wel een hoor...
Ja diep trieste mensen. -O-
pi_220703366
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.
Ik begrijp zelf ook niet waarom mensen zouden demonstreren voor Iran. Ik kan me voorstellen dat mensen demonstreren tegen de manier waarop er momenteel in Iran huisgehouden wordt, maar dat is een ander soort oproep/demonstratie.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:45:42 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703368
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Dit soort 'memes' duiken hier helaas veel vaker op tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
Wie juicht hier een genocide toe?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:46:19 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703373
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Definitie van genocide:
[..]

Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:46:33 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703376
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.

Kijk maar naar elk willekeurig land waar de islam zich opwerkt.

The proof is in the pudding.
pi_220703379
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.

Oproepen tot vrede is juist dus ook anti hen.
Maar Israël is het grootste probleem in die regio.
Echter dus NIET de enige.
pi_220703380
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.
Raar dat je nu weer met je beschuldigingen aankomt dan...
Ik had het over deze post:
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
pi_220703384
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.
Overal in de wereld worden Christenen uitgegroeid door de Islam, maar daar hoor je die vent nooit over.

''vrede''.
pi_220703385
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.
pi_220703390
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
  zondag 3 mei 2026 @ 11:51:25 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703404
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
En wederom in de slachtofferrol :')

Volwassenen worden is een keuze.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:56:43 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703431
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aan
  zondag 3 mei 2026 @ 11:57:31 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703435
quote:
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.

Raar dat je er nog op terug komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:57:41 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703436
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
Dat komt met name door jou, ook hier probeer je weer een valse morele equivalentie te scheppen tussen Hamas, Hezbollah en Israël. Twee Islamitische terreurgroeperingen met het openlijke doel om Israël te vernietigen en een legitiem land dat een Westerse bondgenoot is. Op de dag van de aanslagen van 7 oktober 2023 zelf, kwam jij al met 'Ja, maar de Joden hebben het zelfde gedaan'.

Het is inmiddels voor iedereen duidelijk wat de agenda is. En het is verder prima om kritisch te zijn om Israël of op te komen voor de Palestijnen, maar dat gebeurt van jou niet oprecht, maar alleen maar met de intentie om Israël te demoniseren en te doen alsof eigenlijk Israël hier het grote probleem is terwijl de geschiedenis een totaal ander beeld laat zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:58:27 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703441
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aan
Heb ik wel door hoor.

Projecterend hypocriet zelfingenomen en reflectieloos volk. Altijd maar een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703446
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.

Raar dat je er nog op terug komt.
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.
  zondag 3 mei 2026 @ 12:01:52 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703472
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
En wederom in de slachtofferrol :')

Volwassenen worden is een keuze.
Doen ze ook altijd ja. Kijk mij/ons eens zielig zijn.
En vervolgens zelf voor de grootste ellende zorgen in de tussentijd die er maar bestaat. En/of propageren.

Ik kots op die lui die zo hypocriet zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 12:06:31 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703559
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.
Hoe dan?

Die verduidelijking en nuance die ik breng na je vraag maakt het geen uiterst racistische en zelfs nazistische post.

Wat die van zwartwitje wel is gezien het gewoon afbeeldingen van Joden zijn die door de nazi's als propaganda werden gebruikt. En die gebruikt hij dan. Waanzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703966
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:47 schreef bianconeri het volgende:
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.

Oproepen tot vrede is juist dus ook anti hen.
Maar Israël is het grootste probleem in die regio.
Echter dus NIET de enige.
Terreurorganisaties niet het grootste probleem 8)7
  zondag 3 mei 2026 @ 13:01:49 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703987
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Terreurorganisaties niet het grootste probleem 8)7
Bizar niet?
Complete waanzin
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 16:22:33 #222
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220705660
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
De zogenaamde useful idiots dus.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 3 mei 2026 @ 16:47:27 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220705970
Het is ook een beetje vreemd 'vrijheid voor Palestina' te willen. Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. En hoe ziet die 'vrijheid' er in de praktijk uit? En dat komt neer op het kaartje wat men bij DENK altijd omhoog houdt.

De pijnlijke realiteit voor zulke mensen is dat er helemaal geen levensvatbare Palestijnse staat. Niet qua langsgrenzen, niet qua bestuur en niet qua verdere organisatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220706216
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?
Nee, hoe kom je daarbij? Joop heeft soms rake analyses en soms maken ze zich er te makkelijk van af. De Telegraaf echter probeert niet eens geloofwaardig te zijn.
What Would Goku Do
pi_220706221
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook een beetje vreemd 'vrijheid voor Palestina' te willen. Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. En hoe ziet die 'vrijheid' er in de praktijk uit? En dat komt neer op het kaartje wat men bij DENK altijd omhoog houdt.

De pijnlijke realiteit voor zulke mensen is dat er helemaal geen levensvatbare Palestijnse staat. Niet qua langsgrenzen, niet qua bestuur en niet qua verdere organisatie.
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.
What Would Goku Do
pi_220706284
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De zogenaamde useful idiots dus.
Zeker. Maar dat is heel wat anders dan wat ze hier allemaal regelmatig toegeschreven wordt.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:44:17 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220706373
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220706459
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 19:07:07 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707231
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707304
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?

Er is inderdaad een volk daar wat denkt de beste claim op het gebied te hebben op basis van redenen die jou of mij ook nooit overgehaald zouden hebben als we daar gewoond hadden. Dat zelfde volk wordt op basis van geopolitiek en schuldgevoel nog altijd de hand boven het hoofd gehouden ookal begaan ze de meest groteske misdaden.

Verder blijkt dat 'hunnie doen het ook of zouden het ook doen' overtuigend genoeg is voor sommige mensen om weg te kijken van die misdaden. Dat, of ze zijn het eens met de claim die genoemd volk maakt en daarmee geen serieuze partij in een eerlijke discussie over dit conflict.
What Would Goku Do
pi_220707367
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.

quote:
n 1947, the United Nations agreed to divide the Palestinian territory between the Jews and the Arabs. Many Arabs and Jewish organisations did not agree and the fight that followed was won by the Jews.One day after the establishment of the Israeli state had been proclaimed, its Arab neighbours attacked Israel. The war lasted almost a year and was won by Israel.Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.In the first three years after the establishment of the new state, approximately 600,000 Jews left Europe for Israel.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:14:29 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707380
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?

Er is inderdaad een volk daar wat denkt de beste claim op het gebied te hebben op basis van redenen die jou of mij ook nooit overgehaald zouden hebben als we daar gewoond hadden. Dat zelfde volk wordt op basis van geopolitiek en schuldgevoel nog altijd de hand boven het hoofd gehouden ookal begaan ze de meest groteske misdaden.

Verder blijkt dat 'hunnie doen het ook of zouden het ook doen' overtuigend genoeg is voor sommige mensen om weg te kijken van die misdaden. Dat, of ze zijn het eens met de claim die genoemd volk maakt en daarmee geen serieuze partij in een eerlijke discussie over dit conflict.
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707439
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:17:47 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707442
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.
[..]

Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.

Het concept 'Palestinian territory' verwijst niet naar de unieke Arabische en Islamitische Palestijnse identiteit zoals we die nu kennen, maar naar het Britse Mandaatgebied genaamd 'Palestina'. Een Palestijn was toen niet alleen een Arabier, maar ook een Jood en zelfs een Brit. Iedereen die daar woonde, was een 'Palestijn'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707447
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 19:19:14 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707464
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 19:21:09 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707482
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:18 schreef viagraap het volgende:

[..]
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.

In de publieke opinie zien we echter dat de Palestijnse samenleving wel degelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alleen maar meer sympathie krijgt, ondanks het radicalisme dat er aanwezig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707516
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.

Het concept 'Palestinian territory' verwijst niet naar de unieke Arabische en Islamitische Palestijnse identiteit zoals we die nu kennen, maar naar het Britse Mandaatgebied genaamd 'Palestina'. Een Palestijn was toen niet alleen een Arabier, maar ook een Jood en zelfs een Brit. Iedereen die daar woonde, was een 'Palestijn'.
Je mist het punt. Het land “Palestina” werd herverdeeld. Dat heeft tot dit geleid:
quote:
Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.
Zie hoe daar ook over Arabieren gesproken wordt, die daarvoor al in dat gebied woonden. Zeggen dat ze daar helemaal niets te zoeken hebben is in het beste geval een oversimplificatie, en in het slechtste geval een fijn staaltje geschiedsvervalsing.
pi_220707529
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.
pi_220707550
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.

In de publieke opinie zien we echter dat de Palestijnse samenleving wel degelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alleen maar meer sympathie krijgt, ondanks het radicalisme dat er aanwezig is.
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.

Wat een totaal armoedige poging ook om wapenhandel met een terroristische rogue state te bagetalliseren zeg :') En ja ik weet dat wat jij terrorisme noemt een zeer beperkte definitie is, je hoeft niet wéér een variant op 'maar hunnie' te typen, je argumenten zijn even voorspelbaar als onzinnig.
What Would Goku Do
pi_220707589
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:31:09 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707607
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.

Ik acht jou ook slim genoeg om dit te begrijpen, dus dan kun je gaan mierenneuken om de bewoording maar het is gewoon duidelijk wat ik bedoel. Onzin verkopen doe ik dan ook niet, het draagvlak is simpelweg heel groot. Hoeveel dat dan in exacte cijfers of percentages moet je per land bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 19:34:17 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220707652
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Denken dat palestijnen vrede willen :')

#gaslighting

Vraag je anders even af waarom geen enkel land ze wil hebben :')
  zondag 3 mei 2026 @ 19:35:15 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707667
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef viagraap het volgende:

[..]
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.

Wat een totaal armoedige poging ook om wapenhandel met een terroristische rogue state te bagetalliseren zeg :') En ja ik weet dat wat jij terrorisme noemt een zeer beperkte definitie is, je hoeft niet wéér een variant op 'maar hunnie' te typen, je argumenten zijn even voorspelbaar als onzinnig.
Juist om 'nooit meer' kracht bij te zetten dienen partijen zoals Hamas en Hezbollah aangepakt te worden. Het zijn die partijen die van 'nooit meer' graag 'ooit weer' willen maken. En dan ga jij vervolgens het probleem bij Israël leggen, bespottelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707678
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.

Ik acht jou ook slim genoeg om dit te begrijpen, dus dan kun je gaan mierenneuken om de bewoording maar het is gewoon duidelijk wat ik bedoel. Onzin verkopen doe ik dan ook niet, het draagvlak is simpelweg heel groot. Hoeveel dat dan in exacte cijfers of percentages moet je per land bekijken.
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.

Daarnaast zit er ook een flink verschil tussen pro-Palestijns en voorstander zijn van een tweestatenoplossing. Wat jij hier doet is iedereen die wil dat de oorlog daar stopt op één hoop gooien met mensen die willen dat Israël vernietigd wordt. Om met je eigen woorden te spreken, dat is moreel verwerpelijk.
pi_220707689
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Zou ik ook zeggen als Palestijn.
Je moet natuurlijk tijd hebben om je op de volgende aanslagen voor te bereiden.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:39:54 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220707739
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen als Palestijn.
Je moet natuurlijk tijd hebben om je op de volgende aanslagen voor te bereiden.
Bij palestijnen heet dat "tunnel"visie :+
pi_220707776
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.

Daarnaast zit er ook een flink verschil tussen pro-Palestijns en voorstander zijn van een tweestatenoplossing. Wat jij hier doet is iedereen die wil dat de oorlog daar stopt op één hoop gooien met mensen die willen dat Israël vernietigd wordt. Om met je eigen woorden te spreken, dat is moreel verwerpelijk.
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
  zondag 3 mei 2026 @ 20:13:53 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220708177
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
Zelfs onder Arafat probeerden te Palestijnen nog naast een eigen staat een 'right of return' af te dwingen. Dat wil zeggen: en een eigen staat, en Israël overspoelt willen zien worden met miljoenen Palestijnen. Niet serieus te nemen die mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220708332
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.
Bij Camp David akkoorden in 2000 was Shlomo Ben Ami voor Israël als minister van buitenlandse zaken betrokken bij de onderhandelingen en hij schrijft in zijn memoires (en op video) dat als hij Palestijn zou zijn geweest hij het aanbod afgewezen zou hebben. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:55:40 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220708765
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.
Bij Camp David akkoorden in 2000 was Shlomo Ben Ami voor Israël als minister van buitenlandse zaken betrokken bij de onderhandelingen en hij schrijft in zijn memoires (en op video) dat als hij Palestijn zou zijn geweest hij het aanbod afgewezen zou hebben. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.
Dat komt door het gedrag en gedachtegoed van de Palestijnen. Israël zou in principe alleen maar gebaat zijn bij een normale, veilige, democratische staat naast zich.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220708850
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Denken dat palestijnen vrede willen :')

#gaslighting

Vraag je anders even af waarom geen enkel land ze wil hebben :')
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:36:14 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220709644
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:42:49 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220709675
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Definitie van genocide:
[..]

Geef eens antwoord op de vraag; sinds wanneer is islam een groep?
pi_220710335
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.

En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
  maandag 4 mei 2026 @ 02:34:43 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220710345
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220710561
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.
De meeste Israëliërs en Palestijnen zijn de oorlog zat en dat is op zich al bijzonder en een goed startpunt. De haat aan beide kanten zal ook niet zomaar verdwijnen na alles wat er is gebeurd, dat is logisch. Het wordt een lang proces en hoe dat eruit zou kunnen zien weet ik ook niet.
Gedane uitspraken en zwarte pagina’s uit het verleden kunnen natuurlijk door beide kanten worden aangehaald.
  maandag 4 mei 2026 @ 07:41:33 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220710604
quote:
Nationaal Monument op de Dam beklad met rode verf op Dodenherdenking

Het Monument op de Dam is in de nacht van zondag op maandag beklad met rode verf. Op beelden is te zien hoe schoonmakers de verf van het monument verwijderen. Maandagavond vindt op de Dam de Nationale Dodenherdenking plaats.

Ook werd het woord "genocide" in rode verf op het monument geschreven.
Het monument werd al vaker beklad. In augustus vorig jaar schreef een demonstrant "Never again is now (Nooit meer is nu, red.)" op het monument. Ook in oktober bekladden demonstranten het monument met rode verf en schreven ze er 'Fuck Israël' op. Die laatste actie werd opgeëist door de groepering Palestine Action NL
Droeftoeters…

https://www.nu.nl/binnenl(...)dodenherdenking.html
pi_220710624
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.

En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.

Overigens gaat het om de Palestijnse burgers, niet om Hamas.
De burgers hebben die aanval niet gepleegd.
pi_220710627
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
Inderdaad.

Anno 2026 is vrede een vies woord geworden. Vrede willen hoort niet meer.

(blijkbaar)
pi_220710640
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.

Ben je altijd van deze flauwe dooddoeners ?
pi_220710658
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geef eens antwoord op de vraag; sinds wanneer is islam een groep?
Alweer?

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.
pi_220710659
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.

Ben je altijd van deze flauwe dooddoeners ?
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
pi_220710675
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.

Zo doorzichtig en ronduit plat geneuzel dat het lachwekkend is om het argument “vrede”te gebruiken.
pi_220710873
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:01 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.

Zo doorzichtig en ronduit plat geneuzel dat het lachwekkend is om het argument “vrede”te gebruiken.
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!

Wat is er doorzichtig aan? Wat klopt er niet aan?
Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen?
  maandag 4 mei 2026 @ 09:02:05 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220710901
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.

En een heel groot deel van de Palestijnen willen de totale vernietiging van Israël, daarom steunt met partijen zoals Hamas. Hetzelfde geldt voor veel Libanezen in het Zuiden van Libanon, die op Hezbollah stemmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:06 #267
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220710965
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Alweer?
[..]

En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.

Je verdraait mijn duiding dus, wat nogal gebruikelijk is in jullie wereld.
pi_220710985
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.

En een heel groot deel van de Palestijnen willen de totale vernietiging van Israël, daarom steunt met partijen zoals Hamas. Hetzelfde geldt voor veel Libanezen in het Zuiden van Libanon, die op Hezbollah stemmen.
Je hebt zelf ook wel door wat je zegt toch?

Dus de hele civiele infrastructuur wordt compleet vernietigd.
In het geval van Israel gaat dat om hele dorpen die van de kaart geveegd worden.
Ziekenhuizen, scholen, huizen en ga maar door.

In theorie heel goed plan natuurlijk.
Vernietig je een heel land en de bevolking dan kunnen ze ook niets terug doen ^O^

Maar dat lijkt mij niet de manier waarop je zoiets moet bereiken lol.....
Anders creeer je ook een heel gevaarlijk precedent, waar landen alles mogen vernietigen om in potentie een opstand te voorkomen.

En waarom denk je dat Palestijnen hun toevlucht zijn gaan zoeken bij Hamas, niet omdat ze in basis achter Hamas staan.
pi_220711038
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!

Wat is er doorzichtig aan? Wat klopt er niet aan?
Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen?
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.

Je agenda is de rol van de Palestijnen in terreurdaden zo klein mogelijk te maken, afstand te creëren tussen “Palestijnen” en andere slechte actoren die overal verantwoordelijk voor zouden zijn namens het Palestijnse volk. Daarnaast ben je er niet vies van de guilt-by-association kaart andersom te trekken door alles wat ook maar in de buurt van Israël komt volledig op het conto van dat Demonische Volk toe te schrijven.

Wat dat betreft ben je zeer bedreven in het verdraaien van feiten, het sluw verdraaien van frames en het op de man spelen als het je niet lukt een argument te winnen. En mocht dat allemaal niet helpen dan gooi je het simpelweg over een andere boeg, dan ga je in Feedback klagen waarom je mensen niet voor troll mag uitmaken.

Nu over je stokpaardje vrede, wat gewoon een containerbegrip is geworden voor wat loze definities; in geopolitieke kringen wordt het woord vrede weinig gebruikt omdat men daar wel snapt dat landen en regio’s met invloedsferen werken, en vooral gericht zijn op het vergroten van die kring door verschillende middelen; propaganda (wat heel effectief is ingezet door o.a. Hamas, zie de demo’s hier in NL, en door Israël), cyberwarfare via socials (waar Nederlanders erg naïef in zijn), intelligence warfare en conventionele oorlog.

Als we kijken naar dit conflict is het duidelijk dat 7 oktober een doelbewust, strategisch, gecoördineerd plan is geweest van Hamas, met de hulp van (tien)duizenden Palestijnen. De misrekening hier is dat Hamas dacht dat Israël tot rede vatbaar zou zijn na deze aanval, waarvan we nu duidelijk kunnen zien dat ze dat niet zijn en door zullen gaan totdat hun invloedssfeer in Gaza en omringende landen dermate is dat veiligheid en stabiliteit voorlopig gegarandeerd zullen zijn.

Is dat vrede? Nee, dat is geen vrede. Dat is een land dat ervoor kiest om met groot vertoon van macht hun kring zo groot mogelijk te maken.

Dat komt je vast bekend voor; Putin, Trump, Xi zijn allemaal hetzelfde aan het doen op dit moment. En geen van allen heeft “vrede” op de agenda staan.

Dus kom uit je bubbel over zoiets abjects als vrede, wordt wakker, en besef dat je in een totalitaire wereld leeft waarin het recht van de sterkste meer en meer aan het gelden is. Het alternatief is dat je hier over 3 jaar nog aan het janken over hoe oneerlijk het leven allemaal wel niet is voor <insert random volk waar je vandaan kom danwel mee sympathiseert>
pi_220711202
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:23 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.

De Palestijnse burgers zijn gewoon onschuldig ja. Net als dat de Israelische burgers onschuldig zijn aan de daden van Israel.
Niemand heeft het over een complot.

En ja als je naar de feiten kijkt rondom 7 oktober dan weet je dat dit een reactie is op daden van Israel.
Dat is de oorzaak. En NEE daarmee praat niemand 7 oktober goed.
Net als Hamas in het algemeen, die zijn feitelijk ontstaan als verzet. Maar dat praat de daden van Hamas NIET goed.

quote:
Je agenda is de rol van de Palestijnen in terreurdaden zo klein mogelijk te maken, afstand te creëren tussen “Palestijnen” en andere slechte actoren die overal verantwoordelijk voor zouden zijn namens het Palestijnse volk. Daarnaast ben je er niet vies van de guilt-by-association kaart andersom te trekken door alles wat ook maar in de buurt van Israël komt volledig op het conto van dat Demonische Volk toe te schrijven.
Palestijnen? Je doelt op Hamas.
Onschuldige burgers hou ik weg van terrorisme ja, maar Hamas niet. Hamas moet verdwijnen.

Israel is ook niet demonisch, net als joden dat niet zijn. Het huidige beleid van Israel is dat echter wel.

quote:
Wat dat betreft ben je zeer bedreven in het verdraaien van feiten, het sluw verdraaien van frames en het op de man spelen als het je niet lukt een argument te winnen. En mocht dat allemaal niet helpen dan gooi je het simpelweg over een andere boeg, dan ga je in Feedback klagen waarom je mensen niet voor troll mag uitmaken.
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.
En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.

Owh en ja die figuren hier die roepen dat vrede zo smerig is, en dat je niet voor vrede mag demonstreren zijn gewoon trollen.
HOOP IK. Want als het geen trollen zijn dan zijn het mensen die geweld echt goedpraten en zo vol met haat zitten. Ik HOOP oprecht dat dat niet zo is.

quote:
Nu over je stokpaardje vrede, wat gewoon een containerbegrip is geworden voor wat loze definities; in geopolitieke kringen wordt het woord vrede weinig gebruikt omdat men daar wel snapt dat landen en regio’s met invloedsferen werken, en vooral gericht zijn op het vergroten van die kring door verschillende middelen; propaganda (wat heel effectief is ingezet door o.a. Hamas, zie de demo’s hier in NL, en door Israël), cyberwarfare via socials (waar Nederlanders erg naïef in zijn), intelligence warfare en conventionele oorlog.
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.
Dat houdt dus in dat zowel Israel als Hamas de wapens zouden moeten neerleggen.

quote:
Als we kijken naar dit conflict is het duidelijk dat 7 oktober een doelbewust, strategisch, gecoördineerd plan is geweest van Hamas, met de hulp van (tien)duizenden Palestijnen. De misrekening hier is dat Hamas dacht dat Israël tot rede vatbaar zou zijn na deze aanval, waarvan we nu duidelijk kunnen zien dat ze dat niet zijn en door zullen gaan totdat hun invloedssfeer in Gaza en omringende landen dermate is dat veiligheid en stabiliteit voorlopig gegarandeerd zullen zijn.

Is dat vrede? Nee, dat is geen vrede. Dat is een land dat ervoor kiest om met groot vertoon van macht hun kring zo groot mogelijk te maken.
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?
Hamas is walgelijk en moet verdwijnen. Niemand zegt wat anders of wel dan?

En niemand zegt dat dat vrede is. Iedereen veroordeelde die aanval op 7 okt.
Vrede is geen geweld. Simpel zat.

quote:
Dat komt je vast bekend voor; Putin, Trump, Xi zijn allemaal hetzelfde aan het doen op dit moment. En geen van allen heeft “vrede” op de agenda staan.

Dus kom uit je bubbel over zoiets abjects als vrede, wordt wakker, en besef dat je in een totalitaire wereld leeft waarin het recht van de sterkste meer en meer aan het gelden is. Het alternatief is dat je hier over 3 jaar nog aan het janken over hoe oneerlijk het leven allemaal wel niet is voor <insert random volk waar je vandaan kom danwel mee sympathiseert>
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?
Die kring uitbreiden en dat door geweld.

Het gedrag van Poetin, Xi, Trump en Netanyahu is gewoon om van te walgen en iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren.

Heel leuk dat jij denkt dat vrede vies is en niet meer kan bestaan, dat zal ik nooit accepteren.
Geweld is nooit goed.
pi_220711237
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.

De Palestijnse burgers zijn gewoon onschuldig ja. Net als dat de Israelische burgers onschuldig zijn aan de daden van Israel.
Niemand heeft het over een complot.

En ja als je naar de feiten kijkt rondom 7 oktober dan weet je dat dit een reactie is op daden van Israel.
Dat is de oorzaak. En NEE daarmee praat niemand 7 oktober goed.
Net als Hamas in het algemeen, die zijn feitelijk ontstaan als verzet. Maar dat praat de daden van Hamas NIET goed.
[..]
Palestijnen? Je doelt op Hamas.
Onschuldige burgers hou ik weg van terrorisme ja, maar Hamas niet. Hamas moet verdwijnen.

Israel is ook niet demonisch, net als joden dat niet zijn. Het huidige beleid van Israel is dat echter wel.
[..]
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.
En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.

Owh en ja die figuren hier die roepen dat vrede zo smerig is, en dat je niet voor vrede mag demonstreren zijn gewoon trollen.
HOOP IK. Want als het geen trollen zijn dan zijn het mensen die geweld echt goedpraten en zo vol met haat zitten. Ik HOOP oprecht dat dat niet zo is.
[..]
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.
Dat houdt dus in dat zowel Israel als Hamas de wapens zouden moeten neerleggen.
[..]
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?
Hamas is walgelijk en moet verdwijnen. Niemand zegt wat anders of wel dan?

En niemand zegt dat dat vrede is. Iedereen veroordeelde die aanval op 7 okt.
Vrede is geen geweld. Simpel zat.
[..]
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?
Die kring uitbreiden en dat door geweld.

Het gedrag van Poetin, Xi, Trump en Netanyahu is gewoon om van te walgen en iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren.

Heel leuk dat jij denkt dat vrede vies is en niet meer kan bestaan, dat zal ik nooit accepteren.
Geweld is nooit goed.
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
pi_220711254
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
pi_220711309
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”

Je langspeelplaat is al 2 jaar zo, je zelfreflectie ontstijgt die van een poffertje niet, en ik heb niet de illusie dat iemand iets tegen je kan zeggen waardoor je je eigen gedrag op deze topic reeks gaat reflecteren. Dus blijf vooral heel hard roepen dat je inhoudelijk post, dan ga ik ondertussen verder met genieten van de dag en mijn leven. Succes nog met posten hier.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:07:59 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711583
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.

Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 10:09:12 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711591
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Bijzonder inderdaad.
Compleet de weg kwijt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 10:25:19 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711686
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die scholen in utiliteitshuisjes de granaten naar binnen gegooid kregen?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die gewoon ergens reden, als beesten werden afgemaakt?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen terwijl ze naar hun werk gingen, gewoon werden opgeblazen?

Je schrijft een mooie verpakking op als 'Vrede is geen geweld. Simpel zat.' en vervolgens is het enige wat je doet alles zo verdraaien dat de Joden en Israel de schuld zijn van alles. Inclusief de bizarre aanslagen die gebeurd zijn in de afgelopen jaren. Niet daargelaten dat je de invloed van moslimterroristische organisaties als hamas hier gewoonweg bagatelliseert en zelfs die organisaties ziet als 'verzet' ipv wat het zijn.
En als je vervolgens in een discussie beland, dan is het de vermoorde onschuld spelen. Iedereen is gek behalve jij.

Zo afgegleden zijn naar de idioterie waarin jij zit, daar is geen inhoudelijke reactie meer op te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220711825
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.

Je verdraait mijn duiding dus, wat nogal gebruikelijk is in jullie wereld.
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.

Het antwoord bevalt je niet dus je verzet de doelpalen, wat gebruikelijk is in jullie wereld.

(Welke wereld val ik onder volgens jou?)
  maandag 4 mei 2026 @ 11:24:00 #278
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:49 schreef beefkeek het volgende:
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.

Het antwoord bevalt je niet dus je verzet de doelpalen, wat gebruikelijk is in jullie wereld.

(Welke wereld val ik onder volgens jou?)
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Nogmaals de islam is geen groep.

De islam is slechts een groep als het jullie op dat moment uitkomt, en dat is dus de doelpalen verzetten.

En voor de duidelijkheid, heb ik geen behoefte aan manipulatieve, gaslighting tacqiyyagebruiken. Dat je het even weet.
pi_220712138
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”

Je langspeelplaat is al 2 jaar zo, je zelfreflectie ontstijgt die van een poffertje niet, en ik heb niet de illusie dat iemand iets tegen je kan zeggen waardoor je je eigen gedrag op deze topic reeks gaat reflecteren. Dus blijf vooral heel hard roepen dat je inhoudelijk post, dan ga ik ondertussen verder met genieten van de dag en mijn leven. Succes nog met posten hier.
Uhm, misschien moet je mijn reactie nog eens lezen want dat is dus gewoon onzin.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?
Nee?
Ga je weer eens proberen mij dingen in de mond te leggen?

Leuk ook dat je 99% van mijn post delete, zoals waar ik zeg dat Hamas moet verdwijnen en slecht is.
pi_220712167
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.

Je kunt wel weer gaan janken en zeuren, maar dit is gewoon onzin wat je nu weer uitkraamt.
Sp3c wilde dat ik het probeerde met je, maar je vervalt altijd weer in diezelfde persoonlijke aanvallen.

Maar goed. Ik probeer het nog eens:

NEE, ik praat niets van Hamas goed. Ik keur Hamas NIET goed en ik vind dat Hamas moet VERDWIJNEN.

Dat ik de oorzaak van het conflict begrijpen en begrijp wat de oorzaak is waarom Hamas dingen doet zegt nog helemaal niets over of ik het wel of niet goedkeur.

Als iemand dakloos is, geen cent te makken heeft en niets meer kan doen. Die persoon gaat geld stelen.
Begrijp ik het? Ja, ik kan begrijpen dat zo iemand tot die dingen over gaat.
Keer ik het goed? Nee.

Hoe lastig is het om dat verschil te begrijpen?

quote:
Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die scholen in utiliteitshuisjes de granaten naar binnen gegooid kregen?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die gewoon ergens reden, als beesten werden afgemaakt?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen terwijl ze naar hun werk gingen, gewoon werden opgeblazen?
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?
Ik zege toch helemaal niets over de onschuldige burgers in Israel?

Of sterker nog: Ik VEROORDEELDE 7 oktober. Dus wat klets je nu weer?

quote:
Je schrijft een mooie verpakking op als 'Vrede is geen geweld. Simpel zat.' en vervolgens is het enige wat je doet alles zo verdraaien dat de Joden en Israel de schuld zijn van alles. Inclusief de bizarre aanslagen die gebeurd zijn in de afgelopen jaren. Niet daargelaten dat je de invloed van moslimterroristische organisaties als hamas hier gewoonweg bagatelliseert en zelfs die organisaties ziet als 'verzet' ipv wat het zijn.
En als je vervolgens in een discussie beland, dan is het de vermoorde onschuld spelen. Iedereen is gek behalve jij.

Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.
Vrede is iets voor alles en iedereen.
Westerlingen, Israeliers, Palestijnen, Amerikanen, Chinezen. Noem het maar.

Dus hou toch op met dat soort kansloze aanvallen die op NIETS gebaseerd zijn.
pi_220712169
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nogmaals de islam is geen groep.

De islam is slechts een groep als het jullie op dat moment uitkomt, en dat is dus de doelpalen verzetten.

En voor de duidelijkheid, heb ik geen behoefte aan manipulatieve, gaslighting tacqiyyagebruiken. Dat je het even weet.
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.

Nog maar een keer voor jou, want ik kan me voorstellen dat het lastig bij te houden is. Op de vraag “wat is genocide?”
quote:
Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.

Ik spreek jou overigens aan op je belachelijke post. Dat maakt me geen aanhanger van Hamas, dat maakt jouw post gewoon schandalig.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:35:12 #282
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712197
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.

Nog maar een keer voor jou, want ik kan me voorstellen dat het lastig bij te houden is. Op de vraag “wat is genocide?”
[..]
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.
quote:
Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.

Fijn dat we het nu eens zijn.

quote:
"gedachtengoed" (vaak geschreven als één woord) betekent in het Nederlands het geheel van ideeën, opvattingen, overtuigingen en denkbeelden van een persoon, groep of tijdperk.

Je kunt het zien als een soort "mentale bagage" of ideologische inhoud. Het gaat dus niet om één losse gedachte, maar om een samenhangend geheel.

Voorbeelden:

"Het gedachtengoed van Karl Marx heeft grote invloed gehad op politieke stromingen."
"Haar gedachtengoed draait om duurzaamheid en sociale gelijkheid."

Kort gezegd: gedachtengoed = alles wat iemand (of een groep) aan ideeën en overtuigingen heeft.
pi_220712204
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.

Fijn dat we het nu eens zijn.
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.

Wel fijn dat je inziet dat je eigen post misschien wel een paar stapjes te ver was.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:38:13 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712213
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.

Wel fijn dat je inziet dat je eigen post misschien wel een paar stapjes te ver was.
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.

Want de islam is niet meer dan gedachtengoed. Zeer toxische gedachtengoed, en daarom moeten we er ook vanaf, maar het blijft gewoon gedachtengoed.
pi_220712218
Men zou eigenlijk ook eens de link tussen PN en Hamas moeten onderzoeken.
quote:
Jongeren PRO gaan mee met Flotilla naar Gaza: “Niemand is vrij totdat Palestina vrij is”
https://dwars.org/flotilla/
pi_220712221
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.

Want de islam is niet meer dan gedachtengoed.

Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:
quote:
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?

Islam is geen gedachtengoed, het is een geloof. Een geloof waar jij en ik het niet mee eens zijn, maar dat maakt het niet minder een geloof.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:40:55 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712224
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:
[..]
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.
pi_220712245
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
quote:
Een groep is een verzameling van twee of meer individuen, objecten of zaken die met elkaar verbonden zijn, op elkaar reageren of gemeenschappelijke kenmerken delen
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:45:46 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712253
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.
pi_220712279
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:54:23 #291
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712318
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:49 schreef beefkeek het volgende:
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.

In Nederland waren we niet blij met een aantal "motorclubs" en ik zal daarvan geen specifieke namen noemen, maar je kunt het googelen. Die motorclubs zijn inmiddels verboden en opgeheven.

Maar, en dat zal jou waarschijnlijk verbazen dan, dat is niet gebeurd door alle leden van die motorclubs te fusilleren. Bijzonder he, dat je iets af kunt schaffen zonder dat daar doden bij vallen :o

En zo bouwen we bijvoorbeeld ook aan een rookvrije generatie, ook goed voor de mensheid bijvoorbeeld. En ik ga je opnieuw verbazen..... :s) dat doen we niet door alle rokers van flatgebouwen af te gooien bijvoorbeeld :)

En als je het nou nog niet snapt, kan ik je echt niet verder helpen, sorry.
pi_220712398
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.

In Nederland waren we niet blij met een aantal "motorclubs" en ik zal daarvan geen specifieke namen noemen, maar je kunt het googelen. Die motorclubs zijn inmiddels verboden en opgeheven.

Maar, en dat zal jou waarschijnlijk verbazen dan, dat is niet gebeurd door alle leden van die motorclubs te fusilleren. Bijzonder he, dat je iets af kunt schaffen zonder dat daar doden bij vallen :o

En zo bouwen we bijvoorbeeld ook aan een rookvrije generatie, ook goed voor de mensheid bijvoorbeeld. En ik ga je opnieuw verbazen..... :s) dat doen we niet door alle rokers van flatgebouwen af te gooien bijvoorbeeld :)

En als je het nou nog niet snapt, kan ik je echt niet verder helpen, sorry.
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:03:53 #293
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712429
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.

Probeer maar iemand anders te manipuleren als je die behoefte toch blijft voelen, of beter nog, ga op zoek waarom je dat zo graag wilt en leer jezelf eens goed kennen door er achter te komen waar jouw dwingelandij eigenlijk vandaan komt.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:06:41 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220712456
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
Een geloof kun je inderdaad niet afschaffen, de mate waarin mensen het kunnen praktiseren en daarmee invloed uitoefenen op de samenleving kun je wel aanpakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220712487
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.

Probeer maar iemand anders te manipuleren als je die behoefte toch blijft voelen, of beter nog, ga op zoek waarom je dat zo graag wilt en leer jezelf eens goed kennen door er achter te komen waar jouw dwingelandij eigenlijk vandaan komt.
Mooi woord, dwingelandij.

Ik ben niet degene die een geloof met wortel en tak wil uitroeien en ben ook niet van plan dat te veranderen, dus jouw advies mag je houden. Wel bedankt voor je aanbod, wordt gewaardeerd.

Duidelijk dat we niet tot elkaar gaan komen. Ach, ik heb het geprobeerd.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:45:15 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712689
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mooi woord, dwingelandij.

Ik ben niet degene die een geloof met wortel en tak wil uitroeien en ben ook niet van plan dat te veranderen, dus jouw advies mag je houden. Wel bedankt voor je aanbod, wordt gewaardeerd.

Duidelijk dat we niet tot elkaar gaan komen. Ach, ik heb het geprobeerd.
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.

En ik heb van mijn kant niet geprobeerd om jou op andere gedachten te brengen; dat is wat alleen jij zelf kunt doen door over dingen na te denken en je dingen af te vragen, kritisch te zijn op je eigen gedachtengoed, maar het enige wat jij wilt is kritisch op andermans gedachtengoed zijn, iemand te stigmatiseren en iemand vervolgens met jouw gedachtengoed op te dringen.

Vandaar dat jij voor mij in de categorie dwingelant valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 04-05-2026 12:53:11 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 13:09:50 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220712834
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.
Deed je dat maar.
Jouw alternatieve feiten zijn geen feiten. Het zijn verzinsels van een intens zieke geest inmiddels.
quote:
Je kunt wel weer gaan janken en zeuren, maar dit is gewoon onzin wat je nu weer uitkraamt.
Sp3c wilde dat ik het probeerde met je, maar je vervalt altijd weer in diezelfde persoonlijke aanvallen.
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.
quote:
Maar goed. Ik probeer het nog eens:

NEE, ik praat niets van Hamas goed. Ik keur Hamas NIET goed en ik vind dat Hamas moet VERDWIJNEN.
Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.

quote:
Dat ik de oorzaak van het conflict begrijpen en begrijp wat de oorzaak is waarom Hamas dingen doet zegt nog helemaal niets over of ik het wel of niet goedkeur.

Als iemand dakloos is, geen cent te makken heeft en niets meer kan doen. Die persoon gaat geld stelen.
Begrijp ik het? Ja, ik kan begrijpen dat zo iemand tot die dingen over gaat.
Keer ik het goed? Nee.

Hoe lastig is het om dat verschil te begrijpen?
[..]
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?
Ik zege toch helemaal niets over de onschuldige burgers in Israel?

Of sterker nog: Ik VEROORDEELDE 7 oktober. Dus wat klets je nu weer?
[..]
Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.
quote:
Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.
Vrede is iets voor alles en iedereen.
Westerlingen, Israeliers, Palestijnen, Amerikanen, Chinezen. Noem het maar.

Dus hou toch op met dat soort kansloze aanvallen die op NIETS gebaseerd zijn.
Je kan wel schreeuwen, maakt onze constateringen nog niet minder waar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220712846
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.

En ik heb van mijn kant niet geprobeerd om jou op andere gedachten te brengen; dat is wat alleen jij zelf kunt doen door over dingen na te denken en je dingen af te vragen, kritisch te zijn op je eigen gedachtengoed, maar het enige wat jij wilt is kritisch op andermans gedachtengoed zijn, iemand te stigmatiseren en iemand vervolgens met jouw gedachtengoed op te dringen.

Vandaar dat jij voor mij in de categorie dwingelant valt.
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.

Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
pi_220712874
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deed je dat maar.
Jouw alternatieve feiten zijn geen feiten. Het zijn verzinsels van een intens zieke geest inmiddels.
[..]
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.
Dat feiten en inhoud jou niet aanstaan maakt nog niet dat de feiten geen feiten zijn en een inhoudelijke post niet inhoudelijk zou zijn.

Maar liever jijbakken en anderen beledigen natuurlijk.

quote:
Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.
Ik zeg helemaal niets over dat Hamas hier een voet aan de grond krijgt?
Doe normaal zeg.
Hoezo mensen woorden in de mond leggen, terwijl ik duidelijk aangeef Hamas kwijt te willen.

quote:
Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.
Ah sure joh, ik heb altijd opgeroepen tot vrede. Ik heb altijd Hamas OOK veroordeeld.
Dat is nooit anders geweest en ik heb nooit wat anders gezegd.

Waarom mag je de dader niet aanspreken als de dader?
Of ben jij ook zo´n figuur die zegt dat Oekraine ook schuldig is aan de oorlog daar?
Nee toch? Rusland is de schuldige, klaar.
Net als dat in dit geval Israel is.

Dat mag gewoon gezegd worden.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:20:36 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220712893
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Jezus, zit er een drol dwars ofzo?
  maandag 4 mei 2026 @ 13:34:14 #301
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712986
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.

Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
Aldus de user die mij als genocidaal bestempelde :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')