abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220674504
De Telegraaf die Caren Brendel aanvoert als deskundige en dat serieus nemen als bron _O-
What Would Goku Do
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:56:42 #102
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220674668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:42 schreef viagraap het volgende:
De Telegraaf die Caren Brendel aanvoert als deskundige en dat serieus nemen als bron _O-
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.
Valt 1 van de bronnen aan terwijl er meerdere bronnen zijn vwaaronder het AIVD.
Doen alsof het de meeste gekke bron is ooit in een nieuwbericht terwijl er weinig mis is met de bron.
Kop in het zand voor de rest.

Een Viagraap comment!

Lees je het nieuwsbericht uberhaupt of skim je er even snel over heen alleen op zoek naar namen die je aan kan vallen?
pi_220676021
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, Israël voerde geen genocide uit.

Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
We kennen allemaal de beelden van wat Israel uitgespookt heeft.
We weten allemaal de daden van Israel daar.

Heel leuk dat het juridisch nog niet bevestigd is, maar de daden zijn geen geheim en kennen we allemaal.

quote:
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
Over Rusland ook genoeg ´´hysterie´´.
En ja die 2 situaties komen voor de Westerling wat dichterbij.

Overigens wat boeit dat? Ja, elke genocide is even erg en zou evenveel aandacht hebben.
Maar elke aandacht tegen genocide zou toch heel goed moeten zijn? Of niet?

Je bent nou al zo vaak op de feiten gewezen: Palestijnen zijn de oorlog niet begonnen.
En ja in elke oorlog sneuvelen burgers, alleen is het doelbewust afslachten van burgers wel wat anders dan per ongeluk een burger raken als nevenschade.

quote:
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
Dat is omdat Israel het begonnen is, 7 oktober was een reactie op (hoe erg en afgrijselijk ook).
En dat is omdat Israel daarbij de meest gruwelijke misdaden is begaan.

Noem jij het afglijden als mensen opkomen tegen onrecht, tegen genocide, tegen misdaden?
Beetje gek.
pi_220676026
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Dit dus.....

Er is niet evenveel aandacht voor andere genocides? Dan moet Israel ook maar gewoon genocide kunnen plegen.
Of nog sterker: Eigenlijk moeten al die genocides stoppen, behalve als Israel het doet. Dan moet het Westen het maar begrijpen en wegkijken.

Te gek voor woorden. En ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is, en niet dat hij echt zo denkt.
pi_220676117
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
Bij de pro-Israel groep mist inderdaad alle zelfreflectie.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.

Die mensen doen ook het goede.
Opkomen voor vrede, voor mensenrechten. Dat is altijd een goed ding.
  woensdag 29 april 2026 @ 08:48:47 #106
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220676137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit dus.....

Er is niet evenveel aandacht voor andere genocides? Dan moet Israel ook maar gewoon genocide kunnen plegen.
Of nog sterker: Eigenlijk moeten al die genocides stoppen, behalve als Israel het doet. Dan moet het Westen het maar begrijpen en wegkijken.

Te gek voor woorden. En ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is, en niet dat hij echt zo denkt.
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.
Life is what you make it.
pi_220676146
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:48 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat je het in relatie tot de laatste oorlog tussen Gaza en Israël blijft hebben over genocide illustreert mooi hoe diep je in de Hamasfuik bent gezwommen. Gelukkig zijn er ook nog mensen met kritisch denkvermogen die zich niet laten leiden door die oppervlakkige leugens.
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
  woensdag 29 april 2026 @ 10:04:56 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220676498
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?

We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.

Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.

Zo wordt deze vechtstrategie 'imbedding in civilian populations' beloond en het gebruik ervan verder gestimuleerd. Ik wil niet (zoals jij stelt) dat Israël van alles kan doen met die 'nare Arabieren', ik wil slechts dat Israël in veiligheid kan bestaan en het Islamitische terreur jegens het land stopt.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 29 april 2026 @ 10:11:26 #109
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220676537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat al het onafhankelijke onderzoek allemaal exact hetzelfde beeld geven.
Vandaar dat de beelden en foto´s van de misdaden zo goed bekend zijn.

Dat je met al het bewijs dat er is nog ontkent dat er een genocide plaatsgevonden heeft laat zien hoe diep jij in het IDF propaganda fuik zit.
Al het onafhankelijk onderzoek :D :'(
Er is nog helemaal geen onafhankelijk onderzoek gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 29-04-2026 10:20:42 ]
Life is what you make it.
pi_220676772
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël.
Rusland kuch kuch

quote:
We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?
En dit is toch precies wat @opgebaarde ook zegt tegen je...Je praat alles goed wat Israel doet, iedereen moet maar even alles negeren wat Israel doet. En als je tegen genocide bent, dan steun je ineens terroristen....

quote:
Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?
Of het onthouden van voedsel, water en medicijnen? Alleen terroristen hebben dat nodig?

quote:
Dat oorlog is aan het ICJ. Een genocide is ook een zeer lastig te bewijzen beschuldiging. Dit wil jij niet begrijpen.
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.

Heel leuk dat Israel straks dat stempel juridisch krijgt, wat jij overigens toch gaat ontkennen want dan is het ICJ ineens antisemitisch, maar goed.
Maar we weten allemaal wat daar allemaal gedaan is, daar heb je geen officieel stempel voor nodig.

Lastig te bewijzen?
De tientallen burgerdoelwitten, het onthouden van voedsel, water en medicijnen, en daar bovenop dat zelfs een minister van Israel gezegd heeft dat ze alles willen vegen daar.

Dus zo lastig is het niet _O- (in dit geval)
  woensdag 29 april 2026 @ 11:34:43 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220676950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Rusland kuch kuch
[..]
Rusland is geen Islamitische terreurgroep toch?
En dit is toch precies wat @:opgebaarde ook zegt tegen je...Je praat alles goed wat Israel doet, iedereen moet maar even alles negeren wat Israel doet. En als je tegen genocide bent, dan steun je ineens terroristen....
[..]
Ziekenhuizen, scholen, ambulances, apartementen, tentenkampen, voedsel punten bombarderen is niet doelbewust een burgerdoel aanvallen?
Of het onthouden van voedsel, water en medicijnen? Alleen terroristen hebben dat nodig?
[..]
Ah, nou ineens is dat wel belangrijk en in jouw voordeel. Dan haal je het ineens wel aan.

Heel leuk dat Israel straks dat stempel juridisch krijgt, wat jij overigens toch gaat ontkennen want dan is het ICJ ineens antisemitisch, maar goed.
Maar we weten allemaal wat daar allemaal gedaan is, daar heb je geen officieel stempel voor nodig.

Lastig te bewijzen?
De tientallen burgerdoelwitten, het onthouden van voedsel, water en medicijnen, en daar bovenop dat zelfs een minister van Israel gezegd heeft dat ze alles willen vegen daar.

Dus zo lastig is het niet _O- (in dit geval)
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.

Jammer dat het je nooit lukt zonder drogredeneringen of mensen woorden in de mond te leggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220676966
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland heeft niets met dit conflict te maken en er is geen user die hier zegt dat het ICJ antisemitisch zou zijn.

Nee, en Soedan en de andere voorbeelden die je aanhaalde zijn ook geen onderdeel van dit conflict.
En toch haal je met alle plezier die voorbeelden aan.
Ik toon je alleen maar aan dat mensen niet alleen om Israel geven.

Nee, maar jij gaat zulke beschuldigingen vanzelf wel maken.
Omdat alles en iedereen in het Westen, behalve jezelf, antisemitisch is als ze iets negatiefs over Israel zeggen.
pi_220676989
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wil ik dat? Bijzondere claim. Waar baseer je dit soort opmerkingen op? Ik merk slechts een selectieve aandacht op voor de verschillende conflicten en oorlogen met een zéér selectieve en unieke focus op Israël. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van. Waarom doe je dat?
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jij

quote:
We kunnen de situatie die jij schetst eigenlijk beter omdraaien in deze. Wat velen het liefst zouden willen is dat Islamitische terreurgroeperingen carte blanche krijgen om Israël te terroriseren en Israël niets terug kan doen, 'want burgerslachtoffers'.
Hmm

Hmm

Bijzondere claim. Opmerkelijk. Waar baseer je dit op? En vooral waarom benoem je dit in een post richting mij?

quote:
Burgerslachtoffers die niet vallen omdat Israël wil dat deze vallen, maar omdat deze terreurgroeperingen zich nestellen en verschuilen in dichtbevolkte gebieden tussen burgers en dagdagelijkse infrastructuur.

Zo wordt deze vechtstrategie 'imbedding in civilian populations' beloond en het gebruik ervan verder gestimuleerd. Ik wil niet (zoals jij stelt) dat Israël van alles kan doen met die 'nare Arabieren', ik wil slechts dat Israël in veiligheid kan bestaan en het Islamitische terreur jegens het land stopt.
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?
  woensdag 29 april 2026 @ 12:00:35 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220677118
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je maakt dat punt alleen in de context 'Palestijnen'. Je neemt het nergens op voor Soedan, Jemen of wat dan ook. Maar maak je geen zorgen we begrijpen allemaal dat je nu doet alsof de hele wereld gek is behalve jij
Dat spreekt voor zich, ik ben namelijk pro-Israël, ik geef dus om dit conflict omdat het een specifiek land betreft dat ik vind dat beschermd dient te worden. Waarom zou ik mij drukmaken over Soedan of Jemen? Ik claim niet 'tegen oorlog' te zijn of in te zitten met 'oorlogsslachtoffers' wat je vaak in de pro-Palestijnse kringen hoort.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
Hmm

Hmm

Bijzondere claim. Opmerkelijk. Waar baseer je dit op? En vooral waarom benoem je dit in een post richting mij?
Ik baseer dat om het feit dat helaas vaak zichtbaar is dat in een conflict met terreurgroeperingen, selectief de tegenreactie van Israël wordt geproblematiseerd, zonder via constructieve kritiek een alternatief te bieden.

En ik noem dat hier omdat jij mij van iets beticht, waarvan je juist omgekeerde sentimenten zichtbaar zien in de samenleving. Jij stelt dat ik wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël 'doet wat het wil' met 'nare Arabieren' (jouw woorden).

Terwijl de rest van de wereld dus de schouders ophaalt als Israël wordt aangevallen door zulke groeperingen en dan vooral de tegenreactie problematiseert.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd of Israël volgens jou veilig kan bestaan met Palestijnen/Arabieren in en/of naast Israël?
Het blijkt in Israël vaak goed te gaan. Het kan dus wel, maar een vereiste is dat Arabieren het bestaan van Israël accepteren en de hoop op een 'Judenfrei' Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' 'From the River to the Sea' voor eens en voor altijd opgeven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220688032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Geen commentaar op de inhoud van het bericht.
Valt 1 van de bronnen aan terwijl er meerdere bronnen zijn vwaaronder het AIVD.
Doen alsof het de meeste gekke bron is ooit in een nieuwbericht terwijl er weinig mis is met de bron.
Kop in het zand voor de rest.

Een Viagraap comment!

Lees je het nieuwsbericht uberhaupt of skim je er even snel over heen alleen op zoek naar namen die je aan kan vallen?
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.
What Would Goku Do
pi_220698525
Pro palastina Demonstratie bij kerk verstoord kerkdienst, inwoners moeten ingrijpen, politie treed hardhandig op tegen inwoners. |:(

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:25:00 #117
21467 franske19
Hit the deck!
pi_220698552
quote:
Wat een baas. Dat betaalde circus van provocateurs keihard aanpakken.
pi_220698578
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:25 schreef franske19 het volgende:

[..]
Wat een baas. Dat betaalde circus van provocateurs keihard aanpakken.
Ze hebben gelijk.
Dit had niks met demonstratie te maken.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:40:00 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220698649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Pro palastina Demonstratie bij kerk verstoord kerkdienst, inwoners moeten ingrijpen, politie treed hardhandig op tegen inwoners. |:(

Bekijk deze YouTube-video
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.

Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:41:13 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220698661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal gelezen en heb ook wel gezien dat het een AIVD rapport is. Mij gaat het erom dat de Telegraaf weer eens van die halve zolen van stal haalt om zo'n rapport precies zodanig te duiden dat het hun (de Telegraaf) verhaal uitkomt. De Telegraaf kiest sinds de Tweede Wereldoorlog steevast de verkeerde kant.
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:22:47 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699090
Pro-Palestina volk moet per definitie genadeloos hard worden aangepakt met de wapenstok. Het is prima als mensen zich willen positioneren aan de verkeerde kant van de geschiedenis, maar als men bewust in een klein dorp kerkgangers wil gaan lastig vallen dan worden er grenzen overschreden. Dat heeft immers niets meer met protesteren te maken maar met treiteren en blokkades zijn strafbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-05-2026 20:31:41 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220699102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prachtig.
Oprotten met die terroristenvriendjes.

Mag vaker gebeuren tot de politie zelf snapt wat ze moeten doen bij dit soort protesten.
:Y
pi_220699140
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Pro-Palestina volk moet per defensie genadeloos hard worden aangepakt met de wapenstok. Het is prima als mensen zich willen positioneren aan de verkeerde kant van de geschiedenis, maar als men bewust in een klein dorp kerkgangers wil gaan lastig vallen dan worden er grenzen overschreden. Dat heeft immers niets meer met protesteren te maken maar met treiteren en blokkades zijn strafbaar.
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
pi_220699205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Omdat die pro Israel zijn.
Tegengeluid kan niet dat moet gelijk verstoord worden.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:36:06 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook wel erg opzichtig aan het worden allemaal. Waarom een kerk? Wat heeft dat nog met het onderwerp te maken?
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.

Na een onderzoek van BOOS! werd de aantijging gemaakt dat Christenen voor Israël zogenaamd wapens zou sponsoren voor Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever, dit is toen later ontkracht, maar het kwaad was natuurlijk al geschied.

Sindsdien heeft Christenen voor Israël last van bedreigingen, vandalisme en bij elk evenement worden ze geconfronteerd met demonstranten. Immers is die in die milieus Israël helaas een land dat op elk mogelijke manier kapot moet worden gemaakt en iedereen die hun pathologische haat jegens Israël niet deelt is 'guilty by association'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:14:42 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699553
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'


Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:11:00 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220700788
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'

Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

[ twitter ]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:33:45 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220701073
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Dat is wellicht ook weer een beetje gechargeerd, maar moslimfundamentalisme en de gevoelens van etnische en religieuze suprematie bij (Arabische) moslims dient inderdaad wel aangepakt te worden. Dat speelt in dit conflict dan ook een cruciale rol. Men ziet dit gebied als dat van hen en ziet de stad Jeruzalem als heilig en Islamitisch. Niets is natuurlijk minder waar.

Dit terwijl men dit gebied heeft veroverd, komende vanuit het Arabisch Schiereiland en op de plek waar Joodse tempel stond een enorme moskee heeft gebouwd. Joden en Christenen waren eeuwenlang verbannen van deze plek, tot Israël Jeruzalem in handen kreeg. Nota bene terwijl het Jodendom en het Christendom hier ontstaan zijn.

Het Westen heeft een grote fout gemaakt door na de oprichting van Israël het land niet te helpen alle Arabieren die niet bereid waren in vrede met de inheemse bewoners (Joden) te leven te verwijderen. Was dat gebeurd, had dit conflict nu niet bestaan.

Het conflict heeft nu decennialang kunnen voortwoekeren, en onder aanvoering van een gigantische lading geschiedvervalsing en demoniseren van Israël en Joden, heeft men inmiddels flinke delen van het Westen kunnen overtuigen van hun vermeende slachtoffer-narratief. Met name bij sommigen van progressief links, waar een afkeer heerst van de eigen Westerse cultuur en diens verleden en Israël als een quasi Westerse kolonie zien, vindt men gehoor voor al het misplaatste gejammer en gejank.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-05-2026 23:44:31 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220701724
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was een bijeenkomst van Christenen voor Israël, dat is een reden voor dit tuig om meteen te gaan treiteren natuurlijk.

Na een onderzoek van BOOS! werd de aantijging gemaakt dat Christenen voor Israël zogenaamd wapens zou sponsoren voor Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever, dit is toen later ontkracht, maar het kwaad was natuurlijk al geschied.
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....

Er is niks ontkracht. Er is contant geld aan een kolonist gegeven die op band vertelt dat hij wapens wil kopen voor de strijd in de West Bank en die bekende kolonist legt uit hoe hij wapens koopt zonder dat hij gesnapt wordt. Nergens wordt dat telefoongesprek of de methode ontkent, door jou niet rn door CvI niet, er wordt alleen maar met afleidingen gestrooid.

Als hij een Palestijn was geweest had je allang zijn kop er af gehakt.... Natuurlijk ontkent CvI dat ze bewust zwart geld aan die vent geven, dat ontkennen is niet hetzelfde als ontkrachten. Nogmaals: Qatar en Iran ontkent dat ze geld aan Hamas geven. Als CvI alles wit doet, zoals ze beweren met facturen en bankbetalingen, dan zouden de alarmbellen al af moeten gaan als bewust gekozen wordt om grote bedragen cash te doen....

quote:
Sindsdien heeft Christenen voor Israël last van bedreigingen, vandalisme en bij elk evenement worden ze geconfronteerd met demonstranten. Immers is die in die milieus Israël helaas een land dat op elk mogelijke manier kapot moet worden gemaakt en iedereen die hun pathologische haat jegens Israël niet deelt is 'guilty by association'.
CvI had volgens CvI voor die uitzending al te maken met achterlijk terreur. Je zit de boel weer te framen. Zie jij CvI ook als 'useful idiots'?

Het is bij nader inzien gewoon misselijk dat jouw post plusjes krijgt. Dat jij zo denkt daar heb ik nog enige sympathie voor: de West Bank is van jullie want 3.000 jaar geleden hebben jullie het gebied met geweld veroverd dus wat er sindsdien gebeurd is doet er niet en hebben die mensen die er wk e. indien ze niet-joods minder rechten.

Edit. Voor de niet howardroarks over christenen voor Israël en BOOS geloof mij niet, bepaal zelf je mening. Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 03-05-2026 00:38:49 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 00:40:34 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220701792
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ontkracht. Ontkracht. Als een Palestijn iets zou ontkennen zou je een stuk minder mild zijn. Ik zal het beter verwoorden: Qatar en Iran financieren al tientallen jaren Hamas, toch? Hey maar HR, er zijn geen facturen die dit bewijzen, is het dan ontkracht...? Ik ken je antwoord, gek he, nu telt dat kutargument over ontbreken van facturen bij fraude niet maar als CvI het gebruikt dan is het fantastisch....

Er is niks ontkracht. Er is contant geld aan een kolonist gegeven die op band vertelt dat hij wapens wil kopen voor de strijd in de West Bank en die bekende kolonist legt uit hoe hij wapens koopt zonder dat hij gesnapt wordt. Nergens wordt dat telefoongesprek of de methode ontkent, door jou niet rn door CvI niet, er wordt alleen maar met afleidingen gestrooid.

Als hij een Palestijn was geweest had je allang zijn kop er af gehakt.... Natuurlijk ontkent CvI dat ze bewust zwart geld aan die vent geven, dat ontkennen is niet hetzelfde als ontkrachten. Nogmaals: Qatar en Iran ontkent dat ze geld aan Hamas geven. Als CvI alles wit doet, dan zouden de alarmbellen al af moeten gaan als bewust gekozen wordt om iets stiekem cash te doen....
Het is natuurlijk wel degelijk ontkracht, BOOS! stelde dat Christenen voor Israël geld zou hebben overgemaakt waar 'mogelijk' wapens van zijn gekocht. Dit is natuurlijk een flink aantijging en als je die dan doet moet je daar ook de bewijzen voor hebben.

Die had men bij BOOS! niet, wat sowieso een beetje een fophef-factor heeft. Dus men besloot meteen met camera maar even naar Christenen voor Israël te stappen en ze even aan de tand te gaan voelen. Die werden natuurlijk volledig overvallen maar namen de aantijgingen wel serieus en zijn nagegaan of alles klopt.

Men is toen bij Christenen voor Israël direct zelf nagegaan of dit zou kloppen en kwam tot hele andere conclusies (zie ook: Beschuldigingen Investico/ND/BOOS kloppen niet: “onzorgvuldige journalistiek”).

Kortom:

1. BOOS! doet ongefundeerde aantijgingen
2. Christenen voor Israël gaat dit na en deze aantijgingen (waar de bewijslast voor bij BOOS! moet liggen) blijken niet waar
3. Christenen voor Israël krijgen echter sinds die aflevering van BOOS! te maken met bedreigingen, vandalisme en haat.
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bij nader inzien gewoon misselijk dat jouw post plusjes krijgt. Dat jij zo denkt daar heb ik nog enige sympathie voor: de West Bank is van jullie want 3.000 jaar geleden hebben jullie het gebied met geweld veroverd dus wat er sindsdien gebeurd is doet er niet en hebben die mensen indien ze niet-joods zijn minder rechten.
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220701816
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is 'jullie' in deze precies? En kun je naar een specifieke wet wijzen die laat zien dat niet-Joden minder rechten hebben?
Ga je nu doen alsof in Judea en Somaria een niet-jood dezelfde rechten en plichten heeft als een jood...? Staan ze voor dezelfde rechter en krijgen ze dezelfde straf? Of ga je nu doen also je nog nooit van Judea en Samaria hebt gehoord of heb je werkelijk waar géén idee waar Judea en Samaria ligt? Dat kan, het is ongeloofwaardig, enorm ongeloofwaardig. Maar zo ken ik je onderhand, je haalt alle trucjes uit de doos. En ik zal bekennen met redelijk wat succes.
  zondag 3 mei 2026 @ 01:06:58 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220701836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220702175
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
'I think freedom will be achieved when the Israelis go back to were they were born which is probably America or Poland, whatever ...'


Tragisch, en reken er maar op dat veel jongeren met een migratieachtergrond uit Islamitische landen er zo over zullen denken. Helaas mede mogelijk gemaakt door naïeve Westerlingen die zo een kind knuffelen en het racisme in de Islamitische milieus mbt Israël en Joden niet willen aanpakken.

[ twitter ]
User @opgebaarde graag jouw visie hierop
  zondag 3 mei 2026 @ 07:52:39 #134
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220702227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Ja, je ziet het vaker bij demonstraties die binnen no time over verschillende plekken op de wereld plaatsvinden met vaak dezelfde bordjes, leuzen, teksten etc. Blij blm zat het democratische slushfund Act Blue erachter, nu het islamofascistische Hamas. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen. Klaarblijkelijk zitten er op aardig wat plekken op de wereld hubs/cellen om zaken aan te sturen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220702275
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:52 schreef Akkerdjie het volgende:
Bijzonder vind ik hoe snel er een legertje useful idiots gevonden om mee te lopen en de hele propaganda over te nemen. Dat verspreid zich vaak al binnen dagen.
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
  zondag 3 mei 2026 @ 08:26:58 #136
197851 Raphaelo
AnimeFreak!
pi_220702282
Willen we meer of minder Joden in Nederland?
  zondag 3 mei 2026 @ 08:48:36 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702324
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
pi_220702367
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
User @:opgebaarde graag jouw visie hierop
Misselijk.

Misselijk van jou. Met die dame valt duidelijk niet te praten en ik wil dat zij weggaat. Ik begrijp niet wat zij hier doet. Alleen ik ga haar misselijkmakende mening niet projecteren op een hele groep ook al weet ik dat er in die groep meer zijn die zo achterlijk als haar zijn. Voor haar: weg. Weg. Ga weg.
pi_220702387
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Huh
Mag iemand in het openbaar wel de wens uitspraken dat er een duurzame vrede moet komen of is dwr ook al Hamas helpen?
pi_220702463
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.
Conscience do cost.
  zondag 3 mei 2026 @ 09:27:10 #141
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702498
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Huh
Mag iemand in het openbaar wel de wens uitspraken dat er een duurzame vrede moet komen of is dwr ook al Hamas helpen?
Als dat op een eigen demonstratie zonder Jihadistische vlaggetjes en zonder Hamaspropaganda gebeurt is daar niet zoveel mis mee. Het is verder ook niet verheven ofzo: lekker credits scoren voor Insta en TikTok.
pi_220702633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.

Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
  zondag 3 mei 2026 @ 09:48:47 #143
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220702644
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk grote onzin.
Sure, Hamas zal bepaalde dingen sturen.

Maar de boodschap achter de demonstraties blijft exact hetzelfde:
Opkomen voor vrede en het stoppen van de genocide.

Dat mensen daar voor willen demonstreren is heel begrijpelijk.
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220702798
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder het mom van opkomen voor vrede wordt de boodschap van Hamas verder verspreid door al die nuttige idioten die meelopen.
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?

Lol....
Wat anders? Moeten we gaan demonsteren dat we meer geweld en meer genocide willen?
pi_220702807
quote:
8s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:20 schreef ems. het volgende:

[..]
Ze demonstreren alleen voor de socials. Het is niet alsof ze daadwerkelijk iets willen bijdragen.
Het zal.
Alsnog zien we grote groepen die er wel toe oproepen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Grapje toch?

Al die demonstraties gingen over vrede en het stoppen van de genocide.
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.

Opkomen voor vrede is altijd goed.
Ongeacht de partijen.
pi_220702861
Echt :')

Doodleuk promoten van geweld en genocide, en dan tegen alle anderen zeggen dat ze Hamas steunen en antisemieten zijn :')

Omgekeerde wereld zeg.
Vrede is bah, geweld en genocide zijn YAYYY
  zondag 3 mei 2026 @ 10:26:34 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220702863
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dank je voor het maken van mijn punt. Hamas wilt geen vrede (zie de 3 “nee’s” van de Khartoum resolutie uit 1979 die nog steeds stand houden) en gedraagt zich als propagandamachine binnen Palestina met forse onderdrukking van bevolking die niet meebuigt of wat minder vatbaar is voor diezelfde propaganda, met afluisterpraktijken, openbare executies etc (we kennen het ondertussen wel) en een bevolkingsbeleid dat de doden überhaupt zo hoog maakt (was het oorlog niet, was het wel honger) zoals ik al zo vaak heb aangetoond hier op het forum. Als je iets met twee zinne weg wilt zetten als onzin moet je je afvragen of je niet gewoon een van de useful idiots bent. Niet dat je dat gaat doen, daar ben je te feitenresistent voor, maar het is altijd goed om nog eens te herhalen voor de toevallige voorbijganger die nog niet gecorrumpeerd is.
Ga je weinig inhoudelijks op krijgen vrees ik.
Van deze inderdaad useful idiot
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 10:31:18 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220702875
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het zal.
Alsnog zien we grote groepen die er wel toe oproepen.
[..]
Grapje toch?

Al die demonstraties gingen over vrede en het stoppen van de genocide.
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.

Opkomen voor vrede is altijd goed.
Ongeacht de partijen.
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 10:34:49 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702886
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus omdat er vele mensen zijn die zeggen dat vrede moet komen en genocide moet stoppen wordt de boodschap van Hamas verspreidt?

Lol....
Wat anders? Moeten we gaan demonsteren dat we meer geweld en meer genocide willen?
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.
pi_220702909
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
pi_220702922
Bij beide kampen wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten dat de andere kant ‘evil’ is. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder; het hangt maar af van het perspectief en de middelen die je hebt.

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
  zondag 3 mei 2026 @ 10:44:24 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220702923
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Quote?

Daarnaast, wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
pi_220702935
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Quote?
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties

quote:
Daarnaast, wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Omdat het niet aan jou (of mij) is om te bepalen wie er wel of niet bestaan.
pi_220702961
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus jij vindt het niet erg om je in te laten met moslimterroristen? Jij vindt dat wel prima als deze massamoordmachines met haat voor alles en iedereen dat westers is, hier voet aan de grond krijgt?
En jij vindt dat totaal niet erg, dat je met ze meeloopt?
Jij voelt je wel op je plekje bij hun?

Hamas (en hezbollah) wil helemaal geen vrede. Hamas wil israel van de kaart en het hele gebied gezuiverd van Joden. Zoals ze zelf meermaals gezegd hebben.
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.

Ik en iedereen heeft Hamas al honderden keren als slecht neergezet.

Demonstreren voor vrede en genocide is iets positiefs. Iets wat iedereen zou moeten doen.

Dat heeft NIETS en dan ook NIETS te maken met Hamas of terroristen steunen.
Tegenovergestelde juist want je roept op tegen elk geweld.
pi_220702977
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
De pro-Israël kamp op FOK! vindt het vies en smerig als je oproept tot vrede en een eind aan elk geweld en genocide.

Ik denk dat dat al vrij veel zegt over dat kamp...
pi_220702994
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je leest niet. Jij bent ook het type nuttige idioot dat zich voor het karretje zou laten spannen. Lekker wapperen met een Palestinavlaggetje, een kekke kufiya om en een speldje op je borst, frie frie Palustain scanderend terwijl de Jihadistische vlaggen om je oren wapperen.
Zucht.

Laten we idd oproepen tot vrede en een stop aan geweld inderdaad als iets vies noemen zeg.
pi_220703056
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:43 schreef AFA2022 het volgende:
Bij beide kampen wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten dat de andere kant ‘evil’ is. Wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder; het hangt maar af van het perspectief en de middelen die je hebt.

Misschien een idee om met oplossingen voor vrede te komen, zonder de andere kant zwart te maken. Besef wel dat het allemaal mensen zijn zoals jij en ik die een normaal leven willen.
Daarom is het voor mij ook extra verdacht wanneer mensen (vooral Hollanders, uns bent zunig) plots zo fanatiek een kans kiezen (onder het mom van vrede).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220703058
Ik zie een demo voor de vrede altijd als een neutrale club met mensen zonder vlaggen van landen organisaties of wat dan ook. En al helemaal geen terroristen financiert.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:07:44 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703080
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Echt wat een onzin en een hoop in de mond leggen.

Ik en iedereen heeft Hamas al honderden keren als slecht neergezet.

Demonstreren voor vrede en genocide is iets positiefs. Iets wat iedereen zou moeten doen.

Dat heeft NIETS en dan ook NIETS te maken met Hamas of terroristen steunen.
Tegenovergestelde juist want je roept op tegen elk geweld.
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?
Waarom bagatelliseer je het dan als 'Dat Hamas er wel eens achter zat' helemaal niet erg is en dat soort idioot zieke genocide propagerende moslimterrorisme organisaties hier voet aan de grond hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703085
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeker wel. Als je nu weet dat hamascornuiten achter die demonstraties zit, waarom loop je dan nog mee?
Waarom bagatelliseer je het dan als 'Dat Hamas er wel eens achter zat' helemaal niet erg is en dat soort idioot zieke genocide propagerende moslimterrorisme organisaties hier voet aan de grond hebben?
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?

Ik zeg alleen dat een oproep tot vrede en een stop op genocide altijd heel goed is en altijd hetgeen we horen te steunen.

Dat jij vrede vies vindt moet jij weten.
Maar kijk niet op dat de meesten wel voor vrede zijn.
pi_220703089
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik zie een demo voor de vrede altijd als een neutrale club met mensen zonder vlaggen van landen organisaties of wat dan ook. En al helemaal geen terroristen financiert.
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:11:00 #162
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703094
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:26 schreef Raphaelo het volgende:
Willen we meer of minder Joden in Nederland?
Ik zou geen bezwaar hebben tegen meer Joden. Hoewel soms onhebbelijk brengen ze meer intellect, cultuur en beschaving met zich mee dan bepaalde aanhangers van een van de andere Abrahamistische religies.
Life is what you make it.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:12:11 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703103
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat ook exact de reden is dat veel van de mensen die protesteren geen voorstander van Hamas zijn, maar tegenstander zijn van de manier waarop het conflict gevoerd wordt. Ik heb niets met Hamas, Hezbollah of Iran, maar ik vind wel dat onschuldige mensen precies dat zijn - onschuldig. Pak al die groepen hard aan, maar laat onschuldige mensen met rust.

Ik vind het wel bijzonder dat je je eigen hypocrisie niet herkend. Je geeft hier (terecht) aan moeite te hebben met dat Hamas Israel van de kaart wil vegen, maar juicht het systematisch vernietigen van de gehele Islam toe. De selectieve verontwaardiging daarin is bijzonder.
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.

Totaal haaks op wat de mens zou moeten zijn. Tolerant naar anderen, vrij om te denken en zich te ontwikkele . islam mag wel verdwijnen ja. Compleet. Zegt niet dat de mensen zelf moeten verdwijnen. Wil je het niet afwerpen van jezelf? Ga dan lekker naar je kutland terug en laat een ander met rust.

Zo duidelijk voor je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703123
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:18:30 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703134
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Hamas goed is of dat het gedachtegoed van Hamas goed is of wel dan?
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.
quote:
Ik zeg alleen dat een oproep tot vrede en een stop op genocide altijd heel goed is en altijd hetgeen we horen te steunen.
Doe je niet. Zie bovenstaand.
quote:
Dat jij vrede vies vindt moet jij weten.
Maar kijk niet op dat de meesten wel voor vrede zijn.
'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.
Want waarom zou je mee willen lopen met een stel zieke massamoordenaars die volkerenmoord en zuiveringen propageren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703136
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
pi_220703143
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Islam is een gezwel in de wereld. Totaal niet vredelievend ingesteld naar alles wat anders is. Intolerant naar andere levenswijzes. Geënt op expantie, repressie, angst, onderwerping en zelfs moord. Takiyya en kuffar zijn kernen daarvan. Niks 'van de vrede'.

Totaal haaks op wat de mens zou moeten zijn. Tolerant naar anderen, vrij om te denken en zich te ontwikkele . islam mag wel verdwijnen ja. Compleet. Zegt niet dat de mensen zelf moeten verdwijnen. Wil je het niet afwerpen van jezelf? Ga dan lekker naar je kutland terug en laat een ander met rust.

Zo duidelijk voor je?
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.

Wel goed te zien dat de soep niet zo heet gegeten wordt en je nu weer afstapt van de genocide-trein. Zo zie je maar, de wereld wordt een stuk mooier van wat nuance.
pi_220703149
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bagatelliseert hun aanwezigheid anders duidelijk.
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas

quote:
Doe je niet. Zie bovenstaand.
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.

quote:
'Vrede' zonder Israel en Joden. Die 'vrede', blijkbaar. Anders is je reactie op de door hamas georganiseerde demo's wel anders. Die hoort ook anders te zijn als je een gezond stel hersens hebt in je kop.
Want waarom zou je mee willen lopen met een stel zieke massamoordenaars die volkerenmoord en zuiveringen propageren?
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
  zondag 3 mei 2026 @ 11:22:41 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220703159
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zucht.

Laten we idd oproepen tot vrede en een stop aan geweld inderdaad als iets vies noemen zeg.
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:23:27 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703168
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220703169
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:25:59 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703177
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Israel is geen agressor dat is maar een beperkte groep die dat vind. Helaas lijken die groot omdat ze het hardste schreeuwen en intimiderend zijn.
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.
En altijd 1 kant op.

Als je weet wat de aivd dus geschreven heeft in hun laatste rapport, dan hoort dat stof tot nadenken te geven. Wat vanaf het begin gezegd is, is bevestigd. En nog laat hij zich er mee in.

Dan ben je er wel een hoor...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:26:40 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703180
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:27:08 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703184
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oke dus nu heb je 't erover dat je ze niet in Nederland wil? Dat is wel wat anders dan de Islam volledig laten verdwijnen.

Wel goed te zien dat de soep niet zo heet gegeten wordt en je nu weer afstapt van de genocide-trein. Zo zie je maar, de wereld wordt een stuk mooier van wat nuance.
Zie wat voor ellende en shit islamietjes geven in west europa. Rot lekker op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:28:35 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703206
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Life is what you make it.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:28:44 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703211
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
.
Door leugens en propaganda maar te blijven herhalen, maakt het nog niet waar he.
Misschien in jouw hoofd maar daar blijft het bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703226
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:33:24 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703260
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef aan dat oproepen tot vrede niet afhankelijk is van Hamas
[..]
Ah sure, nu ineens weer niet. Joh.
[..]
Waarom zou vrede zonder 1 partij zijn?
Vrede en genocide moeten stoppen.
Dat is de oproep.

En ja dat is dus inclusief het stoppen van geweld door Hamas of Hezbollah.

Zo lastig is het allemaal niet...

Waarom loop jij wel mee met de massamoordenaars van Israël?
Waarom is vrede voor jou vies als het gaat om onschuldige Islamitische burgers?
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:33:57 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703267
quote:
3s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Goede vergelijkingen wel :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:34:45 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703269
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.

Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Zie schanulleke hierboven.
Daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:35:55 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703273
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nochtans een slogan die direct uit het narratief van de PLO komt. En een 'vrij Palestina' in die context wil niets meer zeggen dan een vernietiging van Israël en een verwijdering van alle Joden uit dit gebied. Dát is wat velen bedoelen met 'From the River to the Sea, Palestine will be Free'. Want het historische gebied Palestina, omvat namelijk niet alleen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het gebied dat nu Israël is.
Niet voor niets is die leus gebanned en aangemerkt als racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:36:08 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703277
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220703278
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er is niks, maar dan ook niks verheven aan de vorm waarin dat nu gebeurt.
Elke oproep tot vrede en stoppen van genocide is goed.

quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het natuurlijk wel, als Hamas en soortgelijke bewegingen hun wapens neerleggen en het bestaan van Israël accepteren, is er vrede. Dit conflict komt immers door bewegen zoals Hamas en Hezbollah.
Elke terroristische groepering moet verdwijnen.
Niemand die anders zegt.

Helaas zijn dat niet de enige partijen in het conflict. Zie wat ee nu in Zuid-Libanon gedaan wordt.
pi_220703291
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mwah, dat niet. Volgens de feiten is Israel niet alleen slachtoffer, zoals het hier regelmatig gemaakt wordt. Ik zou de schuld niet willen verleggen van Hamas/Hezbollah etc richting Israel. Israel heeft zijn eigen lijstje aan wreedheid die niet onder doen voor de rest, maar dat vervangt de wreedheden van de anderen niet.
Ook Hamas en Hezbollah plegen geweld, obviously. Dus daar is ook niets goed aan.

quote:
Ik heb er wel moeite mee dat demonstranten die met alle goede bedoelingen meedoen aan een demonstratie toegeschreven wordt voorstander van Hamas te zijn, omdat ze aangeven dat ze een vrij Palestina willen oid.
Het staat juist compleet haaks op Hamas zelfs...
Als je oproept tot een einde aan geweld en voor vrede, dan roep je dus ook Hamas op om te stoppen.

Oproepen tot vrede en einde aan geweld is NOOIT iets slechts.
pi_220703296
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
pi_220703298
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
Whut?

Volgens mij vallen jullie altijd door de mand door de steun voor genocide en geweld.

En ik val door de mand omdat ik een post like? Te lachwekkend.
pi_220703305
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:40:01 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703310
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zouden er ook eigenlijk ook niet meer op moeten reageren, hij is recent al gigantisch door de mand gevallen:

HowardRoark in NWS / Zelensky veroordeelt Israël voor aankoop gestolen graan van Rusland
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703313
quote:
3s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Meelopen met Hamas in een demonstratie voor vrede en tegen genocide is als meelopen in een klimaatdemonstratie die georganiseerd is door oliemaatschappijen of een demonstratie tegen kindermisbruik die op poten is gezet door Stichting Martijn.
Je maakt jezelf en je standpunt belachelijk met je aanwezigheid.
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?

Juist belangrijker.
pi_220703325
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:44 schreef Richestorags het volgende:
wat is er erg aan als de Islam verdwijnt?
Flinke ontslagronde bij Opsporing Verzocht O-)
  zondag 3 mei 2026 @ 11:41:17 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703336
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Sinds wanneer is islam een groep?
  zondag 3 mei 2026 @ 11:41:38 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703338
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Whut?

Volgens mij vallen jullie altijd door de mand door de steun voor genocide en geweld.

En ik val door de mand omdat ik een post like? Te lachwekkend.
Posten van Joden op die manier? Dan laat je je in met hele andere zaken.

Hou je mond maar verder over genocide en volkerenmoord.

Tip ook voor je: morgen hoef jij je bek niet te houden om 2000 uur. Hypocrietje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703341
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon achterlijk dom. En een deel liep ook mee in die PRO-Iran demonstraties. Daar lopen de grootste haatbaarden tussen die je je maar kan bedenken. Mensen die niets liever willen dan Israël en het westen vernietigen. Daar tussen lopen heeft niets meer met naïef of goedgelovig te maken. Heb ook die demonstratie in Londen gezien. Al die 8.000 mensen hadden ze moeten oppakken en het land uitzetten. Pure haat, meer is het niet.
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.

Alles telkens maar op 1 hoop gooien en alle nuance eruit halen verhardt de discussie alleen maar verder.
pi_220703344
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
Lekkere koffie?
pi_220703345
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
pi_220703346
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is Israël de agressor, dat is al vaak genoeg aangetoond hier.
Gelukkig denken de meesten dat.

Buiten dat is het ook niet eens relevant.
In elke demonstratie wordt er partij gekozen. In dit geval voor onschuldige burgers van 1 kant.
Volgens jouw feiten ja.
Een terroristische partij financieren, een kant kiest waarvan veel mensen gewelddadig zijn naar andersgelovigen en hun zelfs dood willen, aanslagen, kinderen die niet naar school durven, mensen die niet over straat kunnen, intimidatie zelfs een heel land van de kaart willen vegen etc etc.

En dan met droge ogen beweren dat je voor vrede staat te krijsen en die club vredelievend noemen?
Neem je deur in de maling zeg. :|W
  zondag 3 mei 2026 @ 11:43:33 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703352
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus oproepen tot vrede is haat?

Volgens jou moeten we dus juist demonstreren voor geweld?

Te belachelijk voor woorden.
Oproepen tot 'jouw' vrede wel ja.
Inmiddels is dat ons wel duidelijk hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703353
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Sinds wanneer is islam een groep?
Definitie van genocide:
quote:
Genocide, of volkerenmoord, is de opzettelijke en systematische vernietiging, geheel of gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep.
pi_220703354
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Domheid is niet hetzelfde als haat, en niet hetzelfde als vernietiging van Israel willen.

Alles telkens maar op 1 hoop gooien en alle nuance eruit halen verhardt de discussie alleen maar verder.
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:43:47 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220703355
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat maakt oproepen tot vrede nog niet minder belangrijk, of wel dan?

Juist belangrijker.
Stichting Martijn ziet je graag verschijnen om hun goede zaak te steunen.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')