abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220671715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Als iemand meeloopt met een pro-Israel demonstratie, loopt die persoon in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van ministers Ben Gvir en Bezalel Smotrichs agenda?
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:48:01 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220671918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Nee, Israël voerde geen genocide uit.

Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672033
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
pi_220672117
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Had je ook meegelopen als van te voren duidelijk geweest was dat Hamas het georganiseerd had?
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:13:01 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672129
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
Correct.

Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.

Als mensen zich niet druk maken over burgerslachtoffers in Soedan, Jemen of Syrië, dan hoeft men zich al helemaal niet druk te maken over burgerslachtoffers onder Palestijnen.

We zien echter het tegenovergestelde. Voor Soedanezen en Jemenieten haalt men de schouders op, rondom Palestijnen is een massahysterie ontstaan waarbij de Palestijn een soort heilige status hebben gekregen in het wereldbeeld van sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
pi_220672161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:28:18 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
De pijnlijke realiteit is hier natuurlijk dat meer dan genoeg mensen in meer of mindere mate begrip of zelfs sympathie voor zulke groeperingen hebben, maar dit niet snel zullen erkennen op een kleinere, radicale groep na.

Velen zien namelijk geen Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen, maar 'inheemse mensen van kleur' die in verzet komen tegen een 'witte koloniale onderdrukker'. Zie bijvoorbeeld deze uitstekende analyse:
quote:
...

De Vlaamse filosoof Maarten Boudry betoogt in zijn recente boek 'Het verraad aan de verlichting' dat veel progressieven zich hebben afgekeerd van het geloof in de vooruitgang. ,,Een harde kern van extreem links voelt afkeer van de westerse beschaving die staat voor wetenschap en technologie. Israël is onderdeel van dat Westen."

Hun slachtoffers zijn de onschuldige Palestijnen, legt hij uit. ,,De Palestijnse vlag en de watermeloen zijn onderdeel van een religieuze identiteit geworden."

Boudry spreekt van 'een vorm van ritueel zelfbeklag'. ,,Het afschuwelijke conflict in Soedan? Dat beschouwen deze mensen als niet-relevant. Dat zijn Afrikanen tegen Afrikanen. Daar hebben wij toch niets mee te maken? Maar Israël, dat is 'koloniaal', net als 'wij'. Dus: 'wij' zijn slecht."

'Vorm van zelfkastijding'

Eigenlijk is het een soort zelfkastijding, zegt Boudry. Jezelf afranselen om boete te doen voor je zonden. Niet letterlijk, zoals sommige orthodoxe katholieken vroeger deden, maar geestelijk, door te verklaren hoe verdorven je bent.

Boudry: ,,Door jezelf te straffen zeg je eigenlijk: 'Wij zijn slecht, behalve ik. Kijk eens hoe berouwvol ik ben. Als witte mens kom ik met mijn zonden in het reine'."

De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: ,,Het is het idee van 'de nobele wilde': de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?"

Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, 'begint vrij pijnlijk te worden', zegt De Jong. ,,Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden."

...

Bron


[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 28-04-2026 16:35:27 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Je hebt inderdaad de vrije keuze om je voor het karretje te laten spannen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220672522
Maar de terroristische IDF vinden mensen hier wel geweldig stelletje hypocrieten
pi_220672533
Useful idiots heet zoiets toch?
Ongelooflijk dat mensen zich hiervoor laten lenen.





[ Bericht 22% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 17:35:12 ]
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 17:26:14 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220672575
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220672971
Hamas is voor chaos en verdeeldheid.

Het is misschien een bizarre succesformule, maar hij werkt dus je zult mij er niet (negatief) over horen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:01:19 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220673223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 19:07:24 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220673258
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Dat ligt vooral niet top of mind, terwijl Israel/Palestina vaak in het nieuws is en blijft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:29:57 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673755
Hee, wat leuk! een Hamasfan Bianconeri topic :)

En btw, wat een verassing zeg!!!!! :o :o :o
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:32:01 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673776
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:33:27 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
pi_220673841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
pi_220673874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Tengano het volgende:
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:46:32 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673901
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:48:57 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673921
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
Je zou bijna gaan denken dat de hele islam onze samenleving verdeelt 8)7

Maar dat is natuurlijk niet zo :+
pi_220673925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
En helaas blijft die influx onafgebroken doorgaan. Bizar.
pi_220673963
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

:D

Het is wat de AIVD zelf schrijft.
De AIVD constateert zelf dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.

Ik zou nog maar eens heel goed in de spiegel kijken in welke fuik je zelf bent gezwommen als je denkt dat ik of de AIVD polariseer.

En datzelfde Hamas clubje wat hier die demonstraties organiseert, en waar mensen geld aan gegeven hebben omdat ze naief dachten dat het een goed doel was, is ook betrokken bij het verbergen en verplaatsen van vuurwapens met tot doel het opbouwen van gewelddadige capaciteiten hier.

https://www.aivd.nl/actue(...)2025/2025/extremisme

Maar slaap rustig verder en geef vooral een ander de schuld.

[ Bericht 1% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:01:52 ]
pi_220674070
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')