abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669608
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties. Dit netwerk is al jaren bezig met propaganda, lobbywerk en het ophalen van geld voor de terreurbeweging Hamas in Gaza.
Via bredere pro-Palestijnse organisaties beïnvloeden ze de demonstraties die zogenaamd “namens de Palestijnse gemeenschap” worden gehouden. De AIVD waarschuwt dat dit zorgt voor verdeeldheid en ontwrichting in de Nederlandse samenleving.

Mensen als Amin Abou Rashed (verdacht van miljoenen doorsluizen naar Hamas) en Nazih R. (in Duitsland veroordeeld voor lidmaatschap van Hamas en wapenactiviteiten) illustreren dat dit geen onschuldige solidariteit is, maar invloed van een terreurorganisatie.

Kortom: veel “pro-Palestina”-protesten in Nederland worden deels gestuurd of beïnvloed door Hamas-sympathisanten die hier propaganda en fondsenwerving doen.

Te lezen in dit Telegraaf artikel:
twitter

Aivd jaarverslag
https://www.aivd.nl/documenten/2026/04/23/jaarverslag-2025


Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.

[ Bericht 5% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:55:21 ]
pi_220669671
Wie er nog een AIVD nodig heeft om tot deze conclusie te komen heeft sowieso zijn ogen in zijn broekzak. Zelfs alleen NOS kijken en Trouw lezen is geen excuus om zo wereldvreemd te zijn.

En de mensen die meelopen zijn natuurlijk dom of kwaadaardig. Dom omdat ze niet zien met wie en wat ze daar lopen. Kwaadaardig omdat ze wel weten met wie ze daar lopen en dat prima vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220669702
Goh, dit verwacht toch ook helemaal niemand he.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:41:26 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669726
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
pi_220669729
pi_220669731
Gezellig.

Aan de ene kant heb je een terreur organisatie die bepaalde demonstraties wil sturen.

Aan de andere kant heb je nazi groepen (NL defend groepen) die de andere demonstraties sturen en tot geweld brengen.
pi_220669734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Fijne vent ja, die Abou eenarm.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_Abou_Rashed
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220669736
Aan de inmiddels vele radicalen in Nederland wil hogerhand toch geen maatregelen tegen laten nemen? Hebben of niets van de geschiedenis geleerd of laten bewust onrust en gevaar veroorzaken in ons land.
pi_220669763
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
pi_220669794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
pi_220669814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
pi_220669873
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
Andere kijk op dingen is vies?

Probeer eens inhoudelijk te reageren.
pi_220669915
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
pi_220669919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
pi_220669967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:22:13 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:23:48 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670002
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:24:51 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220670027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Mensen demonstreren ook gewoon voor de Palestijnen en niet voor Hamas ofzo.

Ook wel mooi citaat uit het AIVD rapport: "In 2025 hebben deze demonstraties niet geleid tot gewelddadige incidenten."
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 10:26:26 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670055
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:18 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.

Ik noem ze letterlijk terroristen hier, dus hoezo zou ik Hamas steunen :')

Israel probeerde Hamas niet uit te schakelen, Hamas terroristen doden was meer een neven voordeel van de bombardementen.
Voedsel, water, medicijnen, brandstof is onthouden. Scholen, ziekenhuizen, voedselpunten, ambulances, tentenkampen, apartementen. Allemaal aan puin geschoten.

En daarnaast ook gewoon dingen die internationaal verboden zijn. En dingen die alles en iedereen raken, oftewel genocide.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
Volgens mij is dan ook niemand pro-Hamas of wel dan?

Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
pi_220670282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
pi_220670298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.

Betekent ook dat er niet met jou te discussiëren valt. Dat ga ik dan ook niet doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 10:54:09 #23
5428 crew  miss_sly
pi_220670338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Dit dus.

Beide partijen zijn hartstikke fout en daar is geen goed in aan te wijzen.

Dat iedereen die meeliep om te prostesteren tegen de onmenselijke manier waarop Israel terugsloeg en blijft terugslaan na de terreurdaad van Hamas op 7 oktober dus pro-Hamas is, is een heel kwaadaardige take. Ik denk dat veruit de meeste mensen meeliepen uit medemenselijkheid omdat er zoveel onschuldige slachtoffers vielen en vallen. Dat er hard wordt opgetreden tegen Hamas zullen weinig mensen tegen zijn, ook al zullen die er ongetwijfeld ook zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670372
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:03:52 #25
5428 crew  miss_sly
pi_220670381
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')