Fijne vent ja, die Abou eenarm.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties
Slaap lekker, Nederlandje.
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.
Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.
Is dat nou gewoon naïviteit?
Wat ben jij een vermoeide user zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Andere kijk op dingen is vies?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat ben jij een vermoeide user zeg.
Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties
Slaap lekker, Nederlandje.
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
Mensen demonstreren ook gewoon voor de Palestijnen en niet voor Hamas ofzo.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:18 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.
Maar dat maakt het nog geen genocide.
Volgens mij is dan ook niemand pro-Hamas of wel dan?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.
(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).
Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.
Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.
Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.
Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |