abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669608
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties. Dit netwerk is al jaren bezig met propaganda, lobbywerk en het ophalen van geld voor de terreurbeweging Hamas in Gaza.
Via bredere pro-Palestijnse organisaties beïnvloeden ze de demonstraties die zogenaamd “namens de Palestijnse gemeenschap” worden gehouden. De AIVD waarschuwt dat dit zorgt voor verdeeldheid en ontwrichting in de Nederlandse samenleving.

Mensen als Amin Abou Rashed (verdacht van miljoenen doorsluizen naar Hamas) en Nazih R. (in Duitsland veroordeeld voor lidmaatschap van Hamas en wapenactiviteiten) illustreren dat dit geen onschuldige solidariteit is, maar invloed van een terreurorganisatie.

Kortom: veel “pro-Palestina”-protesten in Nederland worden deels gestuurd of beïnvloed door Hamas-sympathisanten die hier propaganda en fondsenwerving doen.

Te lezen in dit Telegraaf artikel:
twitter

Aivd jaarverslag
https://www.aivd.nl/documenten/2026/04/23/jaarverslag-2025


Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.

[ Bericht 5% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:55:21 ]
pi_220669671
Wie er nog een AIVD nodig heeft om tot deze conclusie te komen heeft sowieso zijn ogen in zijn broekzak. Zelfs alleen NOS kijken en Trouw lezen is geen excuus om zo wereldvreemd te zijn.

En de mensen die meelopen zijn natuurlijk dom of kwaadaardig. Dom omdat ze niet zien met wie en wat ze daar lopen. Kwaadaardig omdat ze wel weten met wie ze daar lopen en dat prima vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220669702
Goh, dit verwacht toch ook helemaal niemand he.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:41:26 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669726
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
pi_220669729
pi_220669731
Gezellig.

Aan de ene kant heb je een terreur organisatie die bepaalde demonstraties wil sturen.

Aan de andere kant heb je nazi groepen (NL defend groepen) die de andere demonstraties sturen en tot geweld brengen.
pi_220669734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Fijne vent ja, die Abou eenarm.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_Abou_Rashed
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220669736
Aan de inmiddels vele radicalen in Nederland wil hogerhand toch geen maatregelen tegen laten nemen? Hebben of niets van de geschiedenis geleerd of laten bewust onrust en gevaar veroorzaken in ons land.
pi_220669763
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
pi_220669794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
pi_220669814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
pi_220669873
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Wat ben jij een vermoeide user zeg.

Ik heb niemand op de block maar jij bent bij deze de eerste.
Andere kijk op dingen is vies?

Probeer eens inhoudelijk te reageren.
pi_220669915
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
pi_220669919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
pi_220669967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:22:13 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat handhaving niks doet met de vermeende overtreding van zijn voorwaarden? Zijn proces loopt nu dus wellicht neemt de rechter het mee in zijn oordeel?
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:23:48 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670002
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:24:51 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220670027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Mensen demonstreren ook gewoon voor de Palestijnen en niet voor Hamas ofzo.

Ook wel mooi citaat uit het AIVD rapport: "In 2025 hebben deze demonstraties niet geleid tot gewelddadige incidenten."
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 10:26:26 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670055
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:18 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Israël verdedigde zich alleen maar tegen een organisatie als Hamas, die jij dus duidelijk steunt, verantwoordelijk voor een verderfelijke slachtpartij waarbij ruim 1000 burgers zijn vermoord. En Israël probeert die terreurbeweging terecht geheel uit te schakelen. Dat daarbij helaas ook burgerslachtoffers vielen is inherent aan een oorlog. Zeker als Hamas zich schuilhoudt in ziekenhuizen, scholen etc.

Maar dat maakt het nog geen genocide.
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.

Ik noem ze letterlijk terroristen hier, dus hoezo zou ik Hamas steunen :')

Israel probeerde Hamas niet uit te schakelen, Hamas terroristen doden was meer een neven voordeel van de bombardementen.
Voedsel, water, medicijnen, brandstof is onthouden. Scholen, ziekenhuizen, voedselpunten, ambulances, tentenkampen, apartementen. Allemaal aan puin geschoten.

En daarnaast ook gewoon dingen die internationaal verboden zijn. En dingen die alles en iedereen raken, oftewel genocide.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Juist niet. Het was en is veel logischer om tegen Hamas te demonstreren. Zij prediken, voeren uit EN hun -intentie- IS genocide op het hele Joodse volk. Terwijl Israël (waar veel Joden wonen) totaal niet uit is op genocide op het volk in Palestina.

(Dat Israël bij het terugslaan oorlogsmisdaden begaat zal best wel kunnen voorkomen maar het slaat nergens op om op basis daarvan, en de algemene wereldse anti Israël houding, Israël te betichten van genocide. Daarvoor moet je echt wel bij Hamas zijn).

Demonstreren tegen Israël (en voor Hamas) getuigt daarom van steun aan terrorisme en genocide.

Er was een tijd dat je daarvoor dan ook als Nazi bekend stond.
Volgens mij is dan ook niemand pro-Hamas of wel dan?

Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
pi_220670282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, Israel verdedigde zich niet. Dat is een waanbeeld dat al honderden keren langsgekomen is en ontkracht is.
De oorlog is niet begonnen op 7 oktober.
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
pi_220670298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is die oorlog begonnen en valt doelbewust burgerdoelen aan, doen ze nu in Libanon ook weer.
Israel is daarbij vele misdaden begaan en dus is het logisch dat mensen daar tegen ingaan.
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.

Betekent ook dat er niet met jou te discussiëren valt. Dat ga ik dan ook niet doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 10:54:09 #23
5428 crew  miss_sly
pi_220670338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Dit dus.

Beide partijen zijn hartstikke fout en daar is geen goed in aan te wijzen.

Dat iedereen die meeliep om te prostesteren tegen de onmenselijke manier waarop Israel terugsloeg en blijft terugslaan na de terreurdaad van Hamas op 7 oktober dus pro-Hamas is, is een heel kwaadaardige take. Ik denk dat veruit de meeste mensen meeliepen uit medemenselijkheid omdat er zoveel onschuldige slachtoffers vielen en vallen. Dat er hard wordt opgetreden tegen Hamas zullen weinig mensen tegen zijn, ook al zullen die er ongetwijfeld ook zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670372
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:03:52 #25
5428 crew  miss_sly
pi_220670381
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670385
quote:
In het verleden zette Abou Rashed zich in als vrijwilliger voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. De gelden van deze stichting werden in 2003 bevroren nadat de minister van Buitenlandse Zaken de Sanctieregeling Terrorisme 2003 aannam, wegens vermeende fondsenwervingsactiviteiten ten behoeve van terrorisme ondersteunende organisaties in het Midden-Oosten
quote:
In 2020 maakte Abou Rashed deel uit van een Nederlandse sport handelsmissie naar Qatar De handelsmissie viel onder politieke verantwoordelijkheid van Sigrid Kaag (D66, minister van Buitenlandse Handel) en Bruno Bruins (VVD, minister voor Medische Zorg en Sport)
Echt wtf :X

In Nederland kan echt alles. Wat zal deze meneer ons uitlachen.
pi_220670390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:41 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.
ChatGPT:
´´Is de oorlog tussen Israel en Gaza begonnen op 7 oktober?
Kort antwoord: ja en nee.

Ja: De huidige oorlog tussen Israël en Hamas in Gaza (vaak “de Gaza-oorlog van 2023–heden”) wordt meestal geacht te zijn begonnen op 7 oktober 2023. Die dag voerde Hamas een grote aanval uit op Israël, waarbij ongeveer 1.200 mensen werden gedood en honderden gegijzeld.

Israël reageerde vrijwel meteen met een grootschalige militaire campagne in Gaza, wat de oorlog deed escaleren.

Nee (in bredere zin): Het conflict zelf begon niet op die dag. Het Israëlisch-Palestijnse conflict bestaat al decennia, met wortels die teruggaan tot minstens 1948 en meerdere eerdere oorlogen en geweldsperiodes (bijv. in 2008, 2012, 2014 en 2021).´´

Helaas zijn de feiten het niet met jullie eens.
Wie steunt Hamas dan? Wie zegt dat Hamas goede dingen doet? Niemand, letterlijk niemand.
Hamas is afgrijselijk en niemand zou klagen als Israel Hamas zou uitroeien.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:23:15 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670508
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Pro-Palestijnse protesten gaan over het conflict tussen Palestina en Israel. Zodra je het dus over dergelijke protesten hebt, heb je het over dit conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670573
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220670588
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220670590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.

Daarnaast kan het zo zijn dat de OvJ lui of corrupt is. Dat kan. Maar er zijn meerdere mogelijkheden denk ik en an sich was het interessant daar over te lullen
pi_220670600
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.
Ten 2e waarom zou je daarmee terreur steunen? De openlijke boodschap van die demonstraties was dat Israel moest stoppen met genocide.
pi_220670633
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:39:14 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670655
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
pi_220670661
De meeste gasten van dit soort demonstratie's (tijdens Corona ook) zijn gewoon ordinaire relschoppers. Neemt niet weg dat het opkomen voor mensenrechten een nobele zaak is.
pi_220670664
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:41:36 #37
5428 crew  miss_sly
pi_220670667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:20 #38
5428 crew  miss_sly
pi_220670695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
pi_220670704
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670705
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:49 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670722
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670724
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:59 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670725
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
pi_220670726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670733
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
pi_220670737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:54:14 #51
5428 crew  miss_sly
pi_220670738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:27 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.

Dus ja, het lijkt me logisch om wat jij stelt af te keuren, maar de situatie vergelijken met deze situatie is totale onzin.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zin :)

Je maakt een verschil tussen het demonstreren voor de mistanden, en daarnaast degenen die dat lied zingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dat is natuurlijk onzin.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:57 #55
5428 crew  miss_sly
pi_220670750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.

Jij bent vast ook wel eens bij iets geweest met meer dan 1.000 of 10.000 mensen. Jij had toen ook geen idee wie er allemaal nog meer aanwezig zijn of was jij op de hoogte over een de geheime financiering bij de organisatie/bedrijf/initiator. Toch ben jij blijkbaar fout.
pi_220670785
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.

Daarnaast ben je toch niet van mening dat elke Palestijnen demonstratie fout is?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:05:33 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670795
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
pi_220670812
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.

Net zo min als dat ik vandalisme en andere wetsovertredingen bij demonstraties accepteer. Zoals bij de boerenprotesten, anti AZC betogingen, Universiteits bezettingen en wegen blokkades.

Groot verschil is dat je bij een aantal van deze demonstraties weet dat maar een klein deel over de schreef gaat, bij andere demonstraties (zoals de weg blokkades) is iedere demonstrant daarvoor verantwoordelijk.

M.b.t. de pro Palestina demonstraties wil ik nog wel een verschil maken voor degenen die niet 'from the river to the sea' meeschreeuwen. Die wil ik nog wel als 'bezorgd' beschouwen. De rest is overduidelijk antisemiet e/o pro-Hamas. (Of gewoon dom, meeloper, (social)media beïnvloed etc).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670838
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?
Die kijken dus niet zo nauw wie hun steunt.
pi_220670870
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:31:45 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670900
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
Het gaat niet om weren maar om wie het organiseren en waar je je mee wil affilieren en je reflectie achteraf als het uit de hand loopt. Alles daarbuiten ligt buiten je invloed.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:50:51 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Lekker op de foto met ze. Staat zo politiek correct ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:52:25 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Complot!!!!!

Inderdaad.
Laat je lekker voor het karretje spannen van een stel beesten. Wezens die anderen het licht in de ogen niet gunnen, volkerenmoord prediken en repressie en onderdrukking willen.

Allemaal niet waar. Zie hier.

Hamas of hezbollah (zoals vorige week uit de mond zelf zagen we) zaaien maatschappelijke verdeeldheid hier. En al die naïeve useful idiots laten zich voor het karretje spannen.
Met recht kwaadaardig.

Inmiddels kan je het ook wel naar de politiek doortrekken lijkt mij. Niet alleen de demonstraties. Vaak komen er immers politici opdagen om lekker policor te doen. Vooral denk, gl-pvda en d66 laten zich hier mee in. Hoop dat dat nu wel eens klaar is met dit bericht van de aivd en ze zich voor hun kop slaan hoe stom ze geweest zijn.

Maar ik denk het niet dat dat gaat gebeuren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Red_85 op 28-04-2026 12:58:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671103
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 13:12:46 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220671124
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220671130
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220671132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
Blijf wegkijken.
pi_220671162
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Blijf wegkijken.
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
pi_220671168
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Heb nog niemand op FOK! (en niet in het echt) het eens zien zijn met Hamas.
pi_220671172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
Ik steun Israël helemaal niet. Schandalig waar die mee bezig zijn.
pi_220671481
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220671659
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Reele kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:49:08 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Eensch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671702
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Grote kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
Van 2012 tot 2023 werd toegestaan dat Qatar geld overmaakte aan Hamas. Eerder gebeurde dat indirect via geld en middelen aan moslimbroederschap om de PLO te dwarsbomen. Het ondersteunen van terreurbewegingen heeft ook wel wat opgeleverd hè.
pi_220671715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Als iemand meeloopt met een pro-Israel demonstratie, loopt die persoon in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van ministers Ben Gvir en Bezalel Smotrichs agenda?
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:48:01 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220671918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?

Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Nee, Israël voerde geen genocide uit.

Deze nogal opmerkelijke aantijgingen worden behandeld door het ICJ, tot die tijd is er een onschuldpresumptie.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672033
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.

Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
pi_220672117
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Had je ook meegelopen als van te voren duidelijk geweest was dat Hamas het georganiseerd had?
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:13:01 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672129
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
Correct.

Dat hebben velen echter helaas nog altijd niet door. Zij denken zelfs 'het goede' te doen door zich selectief druk te maken over burgerslachtoffers in een samenleving waar mensen weer eens zelf een oorlog zijn begonnen en het moslimfundamentalisme, antisemitisme en anti-Westerse sentimenten welig tieren. Niets is natuurlijk minder waar.

Als mensen zich niet druk maken over burgerslachtoffers in Soedan, Jemen of Syrië, dan hoeft men zich al helemaal niet druk te maken over burgerslachtoffers onder Palestijnen.

We zien echter het tegenovergestelde. Voor Soedanezen en Jemenieten haalt men de schouders op, rondom Palestijnen is een massahysterie ontstaan waarbij de Palestijn een soort heilige status hebben gekregen in het wereldbeeld van sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
pi_220672161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:28:18 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220672229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
De pijnlijke realiteit is hier natuurlijk dat meer dan genoeg mensen in meer of mindere mate begrip of zelfs sympathie voor zulke groeperingen hebben, maar dit niet snel zullen erkennen op een kleinere, radicale groep na.

Velen zien namelijk geen Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen, maar 'inheemse mensen van kleur' die in verzet komen tegen een 'witte koloniale onderdrukker'. Zie bijvoorbeeld deze uitstekende analyse:
quote:
...

De Vlaamse filosoof Maarten Boudry betoogt in zijn recente boek 'Het verraad aan de verlichting' dat veel progressieven zich hebben afgekeerd van het geloof in de vooruitgang. ,,Een harde kern van extreem links voelt afkeer van de westerse beschaving die staat voor wetenschap en technologie. Israël is onderdeel van dat Westen."

Hun slachtoffers zijn de onschuldige Palestijnen, legt hij uit. ,,De Palestijnse vlag en de watermeloen zijn onderdeel van een religieuze identiteit geworden."

Boudry spreekt van 'een vorm van ritueel zelfbeklag'. ,,Het afschuwelijke conflict in Soedan? Dat beschouwen deze mensen als niet-relevant. Dat zijn Afrikanen tegen Afrikanen. Daar hebben wij toch niets mee te maken? Maar Israël, dat is 'koloniaal', net als 'wij'. Dus: 'wij' zijn slecht."

'Vorm van zelfkastijding'

Eigenlijk is het een soort zelfkastijding, zegt Boudry. Jezelf afranselen om boete te doen voor je zonden. Niet letterlijk, zoals sommige orthodoxe katholieken vroeger deden, maar geestelijk, door te verklaren hoe verdorven je bent.

Boudry: ,,Door jezelf te straffen zeg je eigenlijk: 'Wij zijn slecht, behalve ik. Kijk eens hoe berouwvol ik ben. Als witte mens kom ik met mijn zonden in het reine'."

De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: ,,Het is het idee van 'de nobele wilde': de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?"

Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, 'begint vrij pijnlijk te worden', zegt De Jong. ,,Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden."

...

Bron


[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 28-04-2026 16:35:27 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220672515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.

Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
Je hebt inderdaad de vrije keuze om je voor het karretje te laten spannen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220672522
Maar de terroristische IDF vinden mensen hier wel geweldig stelletje hypocrieten
pi_220672533
Useful idiots heet zoiets toch?
Ongelooflijk dat mensen zich hiervoor laten lenen.





[ Bericht 22% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 17:35:12 ]
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 17:26:14 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220672575
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220672971
Hamas is voor chaos en verdeeldheid.

Het is misschien een bizarre succesformule, maar hij werkt dus je zult mij er niet (negatief) over horen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:01:19 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220673223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 19:07:24 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220673258
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Dat ligt vooral niet top of mind, terwijl Israel/Palestina vaak in het nieuws is en blijft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:29:57 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673755
Hee, wat leuk! een Hamasfan Bianconeri topic :)

En btw, wat een verassing zeg!!!!! :o :o :o
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:32:01 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673776
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:33:27 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
pi_220673841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
pi_220673874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Tengano het volgende:
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf :)
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:46:32 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673901
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.

Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.

Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:48:57 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220673921
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.

De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".

De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
Je zou bijna gaan denken dat de hele islam onze samenleving verdeelt 8)7

Maar dat is natuurlijk niet zo :+
pi_220673925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.

Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
En helaas blijft die influx onafgebroken doorgaan. Bizar.
pi_220673963
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

:D

Het is wat de AIVD zelf schrijft.
De AIVD constateert zelf dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.

Ik zou nog maar eens heel goed in de spiegel kijken in welke fuik je zelf bent gezwommen als je denkt dat ik of de AIVD polariseer.

En datzelfde Hamas clubje wat hier die demonstraties organiseert, en waar mensen geld aan gegeven hebben omdat ze naief dachten dat het een goed doel was, is ook betrokken bij het verbergen en verplaatsen van vuurwapens met tot doel het opbouwen van gewelddadige capaciteiten hier.

https://www.aivd.nl/actue(...)2025/2025/extremisme

Maar slaap rustig verder en geef vooral een ander de schuld.

[ Bericht 1% gewijzigd door PieterDeRijcke op 28-04-2026 21:01:52 ]
pi_220674070
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.

En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.

Alleen dat is je punt niet. Je wil dat de wereld de andere kant opkijkt als Israël met die nare Arabieren op het beloofde land doet wat Israël goeddunkt. Daarom dat je nog even meldt dat het juridisch gezien ook helemaal geen land is. In bepaalde contreien vindt men het enorm belangrijk dat we dat horen alleen waarom daar komt nooit een antwoord op en blijft het onduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')