quote:In het verleden zette Abou Rashed zich in als vrijwilliger voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. De gelden van deze stichting werden in 2003 bevroren nadat de minister van Buitenlandse Zaken de Sanctieregeling Terrorisme 2003 aannam, wegens vermeende fondsenwervingsactiviteiten ten behoeve van terrorisme ondersteunende organisaties in het Midden-Oosten
Echt wtfquote:In 2020 maakte Abou Rashed deel uit van een Nederlandse sport handelsmissie naar Qatar De handelsmissie viel onder politieke verantwoordelijkheid van Sigrid Kaag (D66, minister van Buitenlandse Handel) en Bruno Bruins (VVD, minister voor Medische Zorg en Sport)
quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:41 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
ChatGPT:quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.
Pro-Palestijnse protesten gaan over het conflict tussen Palestina en Israel. Zodra je het dus over dergelijke protesten hebt, heb je het over dit conflict.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.
Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.
Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.
Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.
Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.
En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Alleen als je stront in je ogen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |