abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220670385
quote:
In het verleden zette Abou Rashed zich in als vrijwilliger voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. De gelden van deze stichting werden in 2003 bevroren nadat de minister van Buitenlandse Zaken de Sanctieregeling Terrorisme 2003 aannam, wegens vermeende fondsenwervingsactiviteiten ten behoeve van terrorisme ondersteunende organisaties in het Midden-Oosten
quote:
In 2020 maakte Abou Rashed deel uit van een Nederlandse sport handelsmissie naar Qatar De handelsmissie viel onder politieke verantwoordelijkheid van Sigrid Kaag (D66, minister van Buitenlandse Handel) en Bruno Bruins (VVD, minister voor Medische Zorg en Sport)
Echt wtf :X

In Nederland kan echt alles. Wat zal deze meneer ons uitlachen.
pi_220670390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:41 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Als je dit al stelt, dan is verdere dicussie met jou, zoals velen hier al aan hebben gegeven, totaal zinloos. Succes verder in Andersomland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
Onjuist. Jij leeft in een alternatieve realiteit. Daarom kan je er ook niets aan doen dat je reageert zoals je reageert. Jij ziet alleen het 'slechte' van Israël, dat Hamas juist veel barbaarser is doet er dan ook helemaal niet meer toe. Israël bashen is (in die realiteit) vele malen belangrijker.
ChatGPT:
´´Is de oorlog tussen Israel en Gaza begonnen op 7 oktober?
Kort antwoord: ja en nee.

Ja: De huidige oorlog tussen Israël en Hamas in Gaza (vaak “de Gaza-oorlog van 2023–heden”) wordt meestal geacht te zijn begonnen op 7 oktober 2023. Die dag voerde Hamas een grote aanval uit op Israël, waarbij ongeveer 1.200 mensen werden gedood en honderden gegijzeld.

Israël reageerde vrijwel meteen met een grootschalige militaire campagne in Gaza, wat de oorlog deed escaleren.

Nee (in bredere zin): Het conflict zelf begon niet op die dag. Het Israëlisch-Palestijnse conflict bestaat al decennia, met wortels die teruggaan tot minstens 1948 en meerdere eerdere oorlogen en geweldsperiodes (bijv. in 2008, 2012, 2014 en 2021).´´

Helaas zijn de feiten het niet met jullie eens.
Wie steunt Hamas dan? Wie zegt dat Hamas goede dingen doet? Niemand, letterlijk niemand.
Hamas is afgrijselijk en niemand zou klagen als Israel Hamas zou uitroeien.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:23:15 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670508
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik heb het woord Israël bewust niet gebruikt in de OP.
Het artikel gaat daar ook niet over.

Het gaat over de invloed van Hamas in Nederland. En hoe mensen zich laten gebruiken door deze terreurorganisatie.
Pro-Palestijnse protesten gaan over het conflict tussen Palestina en Israel. Zodra je het dus over dergelijke protesten hebt, heb je het over dit conflict.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670573
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220670588
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220670590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.

Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.

Daarnaast kan het zo zijn dat de OvJ lui of corrupt is. Dat kan. Maar er zijn meerdere mogelijkheden denk ik en an sich was het interessant daar over te lullen
pi_220670600
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.
Ten 2e waarom zou je daarmee terreur steunen? De openlijke boodschap van die demonstraties was dat Israel moest stoppen met genocide.
pi_220670633
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:39:14 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670655
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
pi_220670661
De meeste gasten van dit soort demonstratie's (tijdens Corona ook) zijn gewoon ordinaire relschoppers. Neemt niet weg dat het opkomen voor mensenrechten een nobele zaak is.
pi_220670664
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:41:36 #37
5428 crew  miss_sly
pi_220670667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:20 #38
5428 crew  miss_sly
pi_220670695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.

Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
pi_220670704
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670705
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.

Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:49 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670722
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670724
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:59 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670725
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.

Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
pi_220670726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.

En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670733
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
pi_220670737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')