Nee natuurlijk niet, doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want je moet wachten tot iemand proces gaat lopen na jaren voordat de voorwaarden pas gehandhaafd kunnen worden? Sorry hoor, maar dit vind ik wel heel zwak geredeneerd.
Hij is in juni '24 voorwaardelijk vrij gekomen en hij schendt zijn voorwaarden sindsdien.
Ten 1e betwijfel ik het dat mensen weten dat Hamas in bepaalde demonstratie een hand heeft/had.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe weet je of een demonstratie georganiseerd is door iemand of een organisatie die stiekem ook 'niet fris is'?
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als protesten georganiseerd worden door terreurbewegingen, ben je vrij naïef om daaraan mee te doen. Je steunt daar terreur mee.
Je draagt dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waarom jij zou meelopen. En die mensen zitten er ook echt wel tussen. Er zitten ook genoeg mensen met meer dubieuze intenties of motieven ertussen.
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als gemaskerde mannen met vlaggen van verboden terreurorganisaties voor jou geen signaal zijn dat het niet fris is ben je zelf ook niet fris.
Zo simpel is het. Niets om je achter te verschuilen.
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het merendeel staat er zo in, daar ben ik van overtuigd.
Dat er mensen met dubieuze intenties tussen zitten, ben ik met je eens.
Om dan te stellen, wat TS doet in de OP, dat als je meeloopt je DUS meeloopt in een demonstratie om de agenda van Hamas uit te voeren en DUS bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid, vind ik op zichzelf een boodschap die bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid.
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is iets anders, die persoon had het over de initiator van een protest.
En je probeert dus aan te geven dat zodra je op een demonstratie ziet dat er ook haatbaarden of mafketels rondlopen je direct rechtsomkeer moet maken. Als je ze niet ziet omdat het best een grote demonstratie is, dan ben je fout.
Alleen als je stront in je ogen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat alleen niet echt op....
Want bij dat type demonstraties zie je heel duidelijk om wat voor symbolen en figuren gaat.
Bij die pro-Palestina/pro-vrede demonstraties was het nou niet alsof Hamas zichtbaar aanwezig was.
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel niemand die men hier 'links' noemt zien klagen over de vrouwenmars in Loosdrecht die recent plaatsvond.
Dus wellicht zit daar toch wat gradatie in de protesten, net als bij protesten tegen genocidale praktijken in Palestina. Niet bij elk protest worden meteen antisemitische leuzen gebezigd.
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toen ik dat zei over demonstreren was ik nog een trol en een Hamas steuners of weet ik het wat.
Waarom is het nu ineens wel ok om te demonstreren als jij het zelf zegt?
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.
Dat is veel te simpel
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zinquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.
Selectief quoten is net zo goed trollen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.
Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet
Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.
De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.
Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?
De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |