abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:54:14 #51
5428 crew  miss_sly
pi_220670738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?

"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:27 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220670747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.

Dus ja, het lijkt me logisch om wat jij stelt af te keuren, maar de situatie vergelijken met deze situatie is totale onzin.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220670748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.

Dat is veel te simpel
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220670749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zin :)

Je maakt een verschil tussen het demonstreren voor de mistanden, en daarnaast degenen die dat lied zingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dat is natuurlijk onzin.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 11:55:57 #55
5428 crew  miss_sly
pi_220670750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.

Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220670767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet :')

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.

Jij bent vast ook wel eens bij iets geweest met meer dan 1.000 of 10.000 mensen. Jij had toen ook geen idee wie er allemaal nog meer aanwezig zijn of was jij op de hoogte over een de geheime financiering bij de organisatie/bedrijf/initiator. Toch ben jij blijkbaar fout.
pi_220670785
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.

Daarnaast ben je toch niet van mening dat elke Palestijnen demonstratie fout is?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:05:33 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670795
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
pi_220670812
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.

Net zo min als dat ik vandalisme en andere wetsovertredingen bij demonstraties accepteer. Zoals bij de boerenprotesten, anti AZC betogingen, Universiteits bezettingen en wegen blokkades.

Groot verschil is dat je bij een aantal van deze demonstraties weet dat maar een klein deel over de schreef gaat, bij andere demonstraties (zoals de weg blokkades) is iedere demonstrant daarvoor verantwoordelijk.

M.b.t. de pro Palestina demonstraties wil ik nog wel een verschil maken voor degenen die niet 'from the river to the sea' meeschreeuwen. Die wil ik nog wel als 'bezorgd' beschouwen. De rest is overduidelijk antisemiet e/o pro-Hamas. (Of gewoon dom, meeloper, (social)media beïnvloed etc).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220670838
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?
Die kijken dus niet zo nauw wie hun steunt.
pi_220670870
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:31:45 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670900
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
Het gaat niet om weren maar om wie het organiseren en waar je je mee wil affilieren en je reflectie achteraf als het uit de hand loopt. Alles daarbuiten ligt buiten je invloed.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:50:51 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.

Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.

Is dat nou gewoon naïviteit?
Lekker op de foto met ze. Staat zo politiek correct ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:52:25 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Complot!!!!!

Inderdaad.
Laat je lekker voor het karretje spannen van een stel beesten. Wezens die anderen het licht in de ogen niet gunnen, volkerenmoord prediken en repressie en onderdrukking willen.

Allemaal niet waar. Zie hier.

Hamas of hezbollah (zoals vorige week uit de mond zelf zagen we) zaaien maatschappelijke verdeeldheid hier. En al die naïeve useful idiots laten zich voor het karretje spannen.
Met recht kwaadaardig.

Inmiddels kan je het ook wel naar de politiek doortrekken lijkt mij. Niet alleen de demonstraties. Vaak komen er immers politici opdagen om lekker policor te doen. Vooral denk, gl-pvda en d66 laten zich hier mee in. Hoop dat dat nu wel eens klaar is met dit bericht van de aivd en ze zich voor hun kop slaan hoe stom ze geweest zijn.

Maar ik denk het niet dat dat gaat gebeuren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Red_85 op 28-04-2026 12:58:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671103
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 13:12:46 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220671124
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220671130
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.

Selectief quoten is net zo goed trollen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.

Het komt wel erg dichtbij zo.
pi_220671132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
Blijf wegkijken.
pi_220671162
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Blijf wegkijken.
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
pi_220671168
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Heb nog niemand op FOK! (en niet in het echt) het eens zien zijn met Hamas.
pi_220671172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.

Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
Ik steun Israël helemaal niet. Schandalig waar die mee bezig zijn.
pi_220671481
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.

De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.

Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?

Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.

Dit staat er:

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
pi_220671659
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Reele kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:49:08 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220671671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Eensch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220671702
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.

Grote kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
Van 2012 tot 2023 werd toegestaan dat Qatar geld overmaakte aan Hamas. Eerder gebeurde dat indirect via geld en middelen aan moslimbroederschap om de PLO te dwarsbomen. Het ondersteunen van terreurbewegingen heeft ook wel wat opgeleverd hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')