quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met je zorgen maken over Palestijnse burgerslachtoffers maar ga dan niet meeschreeuwen met 'from the river to the sea'. DAN heul je met Hamas.
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als bejaarde boomers zich zorgen maken over hun leefomgeving en vervolgens meelopen in een demonstratie van de NVU waar met hakenkruizen en white power vlaggen wordt gezwaaid?
"Die mensen maken zich gewoon zorgen over hun leefomgeving. Hoe konden zij ondanks de SS symbolen, hakenkruizen, neonazi's met kale koppen en white powervlaggen nou vermoeden dat ze meeliepen met een niet frisse demonstratie?"
Dat er gradaties zijn waarin men protesten goedkeurt. En dat ligt aan in hoeverre bepaalde partijen op de voorgrond treden, met welke vlag er gezwaaid wordt en welke leuzen er gescandeerd worden. Of men doet aan het blokkeren van de openbare orde via bijvoorbeeld obstructie of geweld of iedereen verder met rust laat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja fijn, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de reactie waar je op reageert.
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als die nazi's inclusief vlaggen en symbolen mee komen feesten bij het landelijke kampioenschap van toevallig jouw favoriete voetbalclub. Zijn al die fans 'niet fris'.
Dat is veel te simpel
Niet selectief omdat jij zelf een onderscheidt maakt tussen beide delen van je zinquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat iedere demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.
Selectief quoten is net zo goed trollen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen als je stront in je ogen hebt.
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Je moet altijd kijken wiens agenda jij dient, ook al heb je nobele intenties. Radicalen gebruiken nou eenmaal useful idiots.
Het is niet zo heel moeilijk om een demonstratie te organiseren die zuiver op de graat is.
Ik begrijp dat zoiets afstraalt op de omgeving. Terecht natuurlijk en zeker de mensen direct in de nabijheid. Het is alleen onterecht om dat kleine groepje direct te projecteren op alle aanwesig mensen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ach ja, al die mensen zagen de haatbaarden, gemaskerde extremisten en haatvlaggen niet
Maar om je vraag te beantwoorden. Ja dan ben je fout als je daar mee loopt. Want iedereen met een iq boven de 75 snapt dat een organisatie die toestaat dat dergelijke extreme figuren meelopen met de demonstratie zelf ook niet zuiver op de graat is.
De aanwezigheid van die nazi's was in jouw voorbeeld al voldoende. Dat je nu de behoefte hebt om te draaien dat 'die nazi's op het podium moeten staan' geeft goed aan dat je het bij nader inzien ook te simpel vindt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld is inderdaad te simpel en daarom niet serieus.
De lokale voetbalclub laat nazi's niet spreken op het podium terwijl bij de linkse pro pallie demonstraties de hamassupporters gewoon op het podium staan.
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hoort er geen enkele anti-AZC demonstratie meer uit te lopen in geweld, vernielingen, vuurwerk naar politie, etc. Of gelden dan andere regels?
Euh. Ik ben het met je eens he. Maar verwacht niet van mij dat ik accepteer dat burgers die zich zorgen maken en dan 'from the river to the sea' meeschreeuwen als bezorgde burgers zie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.
De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.
Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?
De vergelijking met hakenkruizen enzo laat ik even voor wat het is. In veel demonstraties lopen relschoppers rond. Zie ook de anti-AZC-demonstraties. Ook dan vind ik niet dat je de mensen die echt daar komen omdat ze vragen hebben, zich zorgen maken, de gang van zaken willen bevragen gelijkstelt aan de rellers zoals Defend.
De radicalen die belust zijn op rellen en vernielen organiseren toch juist de demonstraties tegen de komst van nieuwkomers?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is niet moeilijk om normaal te organiseren en voetbalhooligans en extreemrechtse clubjes erbuiten te houden. Jammer dat je meteen op zoek gaat naar inconsistenties.
Het gaat niet om weren maar om wie het organiseren en waar je je mee wil affilieren en je reflectie achteraf als het uit de hand loopt. Alles daarbuiten ligt buiten je invloed.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu had je het niet tegen mij, maar volgens mij is het extreem moeilijk zo niet onmogelijk. Ik ben daarom heel erg benieuwd hoe jij als organisatie of als demonstrant de aanwezigheid van 'ongewensten' vooraf en tijdens de demonstratie gaat weren?
Lekker op de foto met ze. Staat zo politiek correct ook.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Moet steeds denken aan die politieke partijen en hun kopstukken die vooraan de Rode Lijn-demonstraties liepen.
Die hebben zich voor het karretje van een terreurbeweging laten spannen.
Is dat nou gewoon naïviteit?
Complot!!!!!quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Dit riepen velen hier al vanaf het begin en was natuurlijk weer heel gek, niet waar en verzonnen.
Denk maar niet meer zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat iedere pro-Palestina demonstrant luidkeels 'from the river to the sea' meeschreeuwt.
Selectief quoten is net zo goed trollen.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik fiets iedere week langs Palestina demonstranten die stil zijn, staan met een banner en de vingers in een V.
Het komt wel erg dichtbij zo.
Blijf wegkijken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk maar niet meer zou ik zeggen.
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.quote:
Heb nog niemand op FOK! (en niet in het echt) het eens zien zijn met Hamas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Dit verbaasd toch helemaal niemand. En denk dat velen het nog met die denkbeelden van Hamas eens zijn ook.
Ik steun Israël helemaal niet. Schandalig waar die mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daar is het Israël kamp goed in. Als je nu nog zegt Israël te steunen, dan steun je een land dat burgers mijnenvelden instuurt met gopro's om, mensen verkracht in de gevangenis, waar mensen samen met ministers rellen om verkrachters te bevrijden en kinderen als levend schild vastbindt aan militaire voertuigen.
Maar from the river to the sea zou het echte probleem zijn. Alsof de meest negatieve uitleg van die zin niet het overheidsbeleid van Israël is.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Als dit de manier van discussieren wordt, kap ik ermee.
De TS stelt in de OP heel generiek dat meelopen met een Pro-Palestina, of anti-geweld-door-het-Israelische-leger, demonstratie, dat je DUS pro-Hamas bent en bijdraagt aan radicalisering en verdeeldheid in Nederland.
Ik vind dat echt vele bruggen te ver. Je zet goedwillende mensen heel verkeerd neer, en waarom? Wat is nu het nut om dat zo hard te stellen?
Eensch.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Van 2012 tot 2023 werd toegestaan dat Qatar geld overmaakte aan Hamas. Eerder gebeurde dat indirect via geld en middelen aan moslimbroederschap om de PLO te dwarsbomen. Het ondersteunen van terreurbewegingen heeft ook wel wat opgeleverd hè.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook hoop ik dat niemand hier ooit geld gegeven heeft aan pro-palestina bewegingen hier in Nederland.
Grote kans dat dat geld naar Hamas zelf gegaan is. En dat je dus een terreurbeweging financieel hebt gesteund in je naïviteit.
Als iemand meeloopt met een pro-Israel demonstratie, loopt die persoon in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van ministers Ben Gvir en Bezalel Smotrichs agenda?quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Dat is wat jij er van maakt.
Dit staat er:
Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.
Nee, Israël voerde geen genocide uit.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, wat ik dan vooral afvraag is:
Hoe lang is dit al zo? En in hoeverre beinvloedt Hamas de demonstratie an sich?
Want in basis waren die demonstratie gewoon heel logisch.
Israel voerde genocide uit. Pleegde vele oorlogs en humanitaire misdaden.
Dus zo gek vond en vind ik het niet dat mensen daar tegen gingen demonstreren.
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Hoe weten mensen of in dit geval Hamas er iets mee te maken heeft? Waarom moet het feit dat mensen zich zorgen maken over de vele burgerslachtoffers en de oorlogsmisdagen van het Israelische legeg gedraaid worden naar het steunen van een terreurbeweging? Juist dit soort frames voeden de radicalisering en polaristatie. Je beschuldigt mensen van nogal wat met je claim, en dat is allemaal maar prima, omdat het om Hamas aan de ene kant en Israel aan de andere kant gaat, volgens sommige mensen.
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Tja, het bekende verhaal: in zoveel oorlogen komen er mensen om het leven. Dan zien we nooit eenzelfde hysterie op grote schaal. Wat maakt de situatie anders als het om Palestijnen gaat? Die nota bene zelf een oorlog zijn begonnen.
[..]
Dit doen zulke mensen ten opzichte van Israël. De ongefundeerde aantijgingen zijn niet aan te slepen.
Het blijft bijzonder dat een land op barbaarse wijze kan worden aangevallen en dat het probleem dan wordt gelegd bij de tegenreactie op zo een aanval. Maar zo erg zijn sommigen inmiddels in het Westen afgegleden helaas.
Had je ook meegelopen als van te voren duidelijk geweest was dat Hamas het georganiseerd had?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet gebruiken door een terreurorganisatie. Mensen zien hoe er mensen in mensonwaardige situaties moeten leven, onschuldige burgers slachtoffer worden en vinden dat dat niet mag gebeuren. En dus lopen ze mee in dergelijke protesten. Niet omdat ze Hamas steunen.
Correct.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En dat is nou precies de invloed van Hamas ook. Het witwassen en mainstream maken van dit soort denkbeelden.
Missie geslaagd.
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties
Slaap lekker, Nederlandje.
Enig zelfreflectie lijkt te ontbreken in die groep.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
De pijnlijke realiteit is hier natuurlijk dat meer dan genoeg mensen in meer of mindere mate begrip of zelfs sympathie voor zulke groeperingen hebben, maar dit niet snel zullen erkennen op een kleinere, radicale groep na.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oef. Je zal maar meegelopen hebben in een Hamas demonstratie hier in NL. Ik zou me kapot schamen nu dit zo naar buiten is gekomen.
quote:...
De Vlaamse filosoof Maarten Boudry betoogt in zijn recente boek 'Het verraad aan de verlichting' dat veel progressieven zich hebben afgekeerd van het geloof in de vooruitgang. ,,Een harde kern van extreem links voelt afkeer van de westerse beschaving die staat voor wetenschap en technologie. Israël is onderdeel van dat Westen."
Hun slachtoffers zijn de onschuldige Palestijnen, legt hij uit. ,,De Palestijnse vlag en de watermeloen zijn onderdeel van een religieuze identiteit geworden."
Boudry spreekt van 'een vorm van ritueel zelfbeklag'. ,,Het afschuwelijke conflict in Soedan? Dat beschouwen deze mensen als niet-relevant. Dat zijn Afrikanen tegen Afrikanen. Daar hebben wij toch niets mee te maken? Maar Israël, dat is 'koloniaal', net als 'wij'. Dus: 'wij' zijn slecht."
'Vorm van zelfkastijding'
Eigenlijk is het een soort zelfkastijding, zegt Boudry. Jezelf afranselen om boete te doen voor je zonden. Niet letterlijk, zoals sommige orthodoxe katholieken vroeger deden, maar geestelijk, door te verklaren hoe verdorven je bent.
Boudry: ,,Door jezelf te straffen zeg je eigenlijk: 'Wij zijn slecht, behalve ik. Kijk eens hoe berouwvol ik ben. Als witte mens kom ik met mijn zonden in het reine'."
De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: ,,Het is het idee van 'de nobele wilde': de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?"
Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, 'begint vrij pijnlijk te worden', zegt De Jong. ,,Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden."
...
Bron
Je hebt inderdaad de vrije keuze om je voor het karretje te laten spannen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet geheel verrassend dat er demonstraties zijn waar Hamas het voordeel van inziet en de boel financiert, dat je het dan onafhankelijk aanneemt is of omdat je niet weet waar het geld vandaan komt, of omdat het je moreel geen reet kan schelen.
Dat betekent niet dat iedere oma op de Dam die tegen Israel protesteert gefinancierd is door Hamas verder, en maakt ook niet uit voor het feit dat beide partijen (Hamas en Israël) nogal verwerpelijk bezig zijn in het conflict.
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ergens ook wel ironisch. De demonstrerende mensen (de grootste groep) demonstreert vooral tegen oorlog. Hamas is niet bepaald tegen oorlog.
Dat ligt vooral niet top of mind, terwijl Israel/Palestina vaak in het nieuws is en blijft.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.
En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben meegegaan naar de eerste hier in Zwolle uit nieuwsgierigheid, en die was okay. Daarna zijn ze gekaapt door de lokale onfrisse Hamas-fans, inclusief jihadvlaggen, oproepen tot het veroveren van Tel Aviv door een brigade van Hamas en het van achteren neerhoeken van een zestiger in het Kruidvat.
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:32 schreef Tengano het volgende:
Tja en die rode lijn, dat is dus gewoon Hamas zelf
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
From the river to the sea, was eigenlijk al wel een duidelijk teken aan de wand. En inderdaad die idiote vlaggen van de meest extreme regimes.
En ik snap echt wel dat je een keer gaat kijken naar zoiets. Je bent ook gewoon nieuwsgierig.
Maar fris zijn die clubjes en clubs niet. En heel goed dat de AIVD dat nu ook duidelijk heeft.
Ook heel opmerkelijk dat sommige users hier het nog doodleuk staan te verdedigen.
Je zou bijna gaan denken dat de hele islam onze samenleving verdeeltquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat wordt dus niet letterlijk geschreven door de AIVD. Maar een goede lezer weet wel beter.
De AIVD schrijft dat het Hamas-netwerk "betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren".
De AIVD constateert ook dat deze demonstraties leiden tot verdeeldheid in de samenleving.
En helaas blijft die influx onafgebroken doorgaan. Bizar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik opmerkelijk vind was dat de mensen met wie ik ging destijds -een Palestijn, een halve Palestijn en een Libanese- zelf ook walgend zijn weggelopen bij een van de opvolgende toen ze zagen wie het voortouw namen en wat voor volk erop af kwam.
Vooral de Libanese waarschuwt al jaren dat we hier veel te naïef zijn in het onderscheid van staatsondermijnende jihadisten. Tel daarbij de inrichting van Nederland op waarbij intimidatie loont en er eindeloos gemarchandeerd, gepolderd en gede-escaleerd wordt met agressieve schreeuwers en dan zie je gewoon gebeuren dat er steeds meer terrein geclaimd wordt door een onfrisse minderheid.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij draagt bij aan de polarisatie, radicalisering en verdeeldheid in ons land door dit te stellen.
Die mensen en slachtoffers in die landen krijgen inderdaad veel en veel te weinig aandacht. Het is zeer onrechtvaardig.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel mensen demonstreren tegen een bestaand land, voor een niet-bestaand land en niet tegen oorlog. Want als men écht tegen oorlog zou zijn, dan zou men dat consequent toepassen.
En dan zou het Malieveld nu volstaan met mensen demonstrerende voor vrede in Mali, Soedan en Jemen. Echter kunnen die oorlogen zulke mensen niets schelen, dan is men ineens weer rationeel en interpreteert zulke oorlogen als een realiteit van de wereld wetende dat er altijd wel ergens conflict is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |