abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2026 @ 11:44:36 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703361
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.
Raar dat je nu weer met je beschuldigingen aankomt dan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703364
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stukje liegen en geschiedvervalsen wat hij propageert ja.
En altijd 1 kant op.

Als je weet wat de aivd dus geschreven heeft in hun laatste rapport, dan hoort dat stof tot nadenken te geven. Wat vanaf het begin gezegd is, is bevestigd. En nog laat hij zich er mee in.

Dan ben je er wel een hoor...
Ja diep trieste mensen. -O-
pi_220703366
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Met free Palestine ga ik daar nog in mee. Bij die PRO-Iran demonstraties absoluut niet. Dat zijn hele, hele gevaarlijke mensen die absoluut niet in West-Europa horen.
Ik begrijp zelf ook niet waarom mensen zouden demonstreren voor Iran. Ik kan me voorstellen dat mensen demonstreren tegen de manier waarop er momenteel in Iran huisgehouden wordt, maar dat is een ander soort oproep/demonstratie.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:45:42 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703368
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
fokking ziek dit.

Holy shit.
En hij mag hier dus nog posten?
Dit soort 'memes' duiken hier helaas veel vaker op tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gast, jij juicht net een post waarin opgeroepen wordt tot een letterlijke genocide toe.

En jij mag hier nog posten?
Wie juicht hier een genocide toe?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:46:19 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703373
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Definitie van genocide:
[..]

Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:46:33 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703376
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan.
Maar vrede blijft vrede.

En neutraal en zonder vlaggen is het niet snel.
Aangezien bv Rusland en Israël als agressors worden opgeroepen tot stoppen.
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.

Kijk maar naar elk willekeurig land waar de islam zich opwerkt.

The proof is in the pudding.
pi_220703379
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar dat je dan altijd, maar dan ook altijd naar israel en de Joden blijft wijzen en bagatelliseert wat hamas en hezbollah doen. Met je 'verzetsorganisatie'. Derhalve ben je helemaal niet voor vrede. Anders propageer je de hamasbullshit niet na, dan wijs je ontegenzeggelijk hun streven naar een israelloze wereld af en bagatelliseer je de aanwezigheid hier van die gore terroristen niet.
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.

Oproepen tot vrede is juist dus ook anti hen.
Maar Israël is het grootste probleem in die regio.
Echter dus NIET de enige.
pi_220703380
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hebt mn post gelezen toch? Tenminste je geeft een reactie over nuance ed.
Raar dat je nu weer met je beschuldigingen aankomt dan...
Ik had het over deze post:
Red_85 in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
pi_220703384
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
In islam bestaat er niet zoiets als vrede.
Overal in de wereld worden Christenen uitgegroeid door de Islam, maar daar hoor je die vent nooit over.

''vrede''.
pi_220703385
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.
pi_220703390
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
  zondag 3 mei 2026 @ 11:51:25 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703404
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
En wederom in de slachtofferrol :')

Volwassenen worden is een keuze.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:56:43 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220703431
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar.

We lezen hier vaak dat moslims allemaal verschillende mensen zijn en bijvoorbeeld moslimaanslagen niet aan 1 groep te wijzen zijn.

Nu opeens wel 1 groep...
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aan
  zondag 3 mei 2026 @ 11:57:31 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703435
quote:
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.

Raar dat je er nog op terug komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 11:57:41 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220703436
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Dit topic is echt volledig verziekt.

De mensen die oproepen tot vrede en een eind aan elk geweld. Dus zowel Hamas, Hezbollah als Israël

Worden weggezet als fout....

Echt :r
Dat komt met name door jou, ook hier probeer je weer een valse morele equivalentie te scheppen tussen Hamas, Hezbollah en Israël. Twee Islamitische terreurgroeperingen met het openlijke doel om Israël te vernietigen en een legitiem land dat een Westerse bondgenoot is. Op de dag van de aanslagen van 7 oktober 2023 zelf, kwam jij al met 'Ja, maar de Joden hebben het zelfde gedaan'.

Het is inmiddels voor iedereen duidelijk wat de agenda is. En het is verder prima om kritisch te zijn om Israël of op te komen voor de Palestijnen, maar dat gebeurt van jou niet oprecht, maar alleen maar met de intentie om Israël te demoniseren en te doen alsof eigenlijk Israël hier het grote probleem is terwijl de geschiedenis een totaal ander beeld laat zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 11:58:27 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703441
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Moslims plooien het altijd zo zoals het ze op dat moment uitkomt. Wen er maar aan
Heb ik wel door hoor.

Projecterend hypocriet zelfingenomen en reflectieloos volk. Altijd maar een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703446
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja dus? Daar heb ik op je vraag over gepost he. En die heb je gelezen, gezien je reactie.

Raar dat je er nog op terug komt.
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.
  zondag 3 mei 2026 @ 12:01:52 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703472
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
En wederom in de slachtofferrol :')

Volwassenen worden is een keuze.
Doen ze ook altijd ja. Kijk mij/ons eens zielig zijn.
En vervolgens zelf voor de grootste ellende zorgen in de tussentijd die er maar bestaat. En/of propageren.

Ik kots op die lui die zo hypocriet zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 12:06:31 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703559
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik kom erop terug omdat jij je verbazing uit dat een ander hier nog mag posten, en laat zien dat wat jij post van hetzelfde niveau is.
Hoe dan?

Die verduidelijking en nuance die ik breng na je vraag maakt het geen uiterst racistische en zelfs nazistische post.

Wat die van zwartwitje wel is gezien het gewoon afbeeldingen van Joden zijn die door de nazi's als propaganda werden gebruikt. En die gebruikt hij dan. Waanzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220703966
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:47 schreef bianconeri het volgende:
Nienand bagatalliserrt Hamas en Hezbollah.

Oproepen tot vrede is juist dus ook anti hen.
Maar Israël is het grootste probleem in die regio.
Echter dus NIET de enige.
Terreurorganisaties niet het grootste probleem 8)7
  zondag 3 mei 2026 @ 13:01:49 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220703987
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Terreurorganisaties niet het grootste probleem 8)7
Bizar niet?
Complete waanzin
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 16:22:33 #222
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220705660
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik wil ook zeker niet betwisten dat die er zijn, maar veel van de demonstranten zullen niet zo zijn. Veel demonstranten bedoelen er niets meer mee dan dat ze vrijheid voor Palestina willen.

Noem het gebrek aan kennis, noem het goedgelovig, veel van de demonstranten (zeker hier in Nederland) zullen echt niet willen dat Israel vernietigd wordt.
De zogenaamde useful idiots dus.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 3 mei 2026 @ 16:47:27 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220705970
Het is ook een beetje vreemd 'vrijheid voor Palestina' te willen. Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. En hoe ziet die 'vrijheid' er in de praktijk uit? En dat komt neer op het kaartje wat men bij DENK altijd omhoog houdt.

De pijnlijke realiteit voor zulke mensen is dat er helemaal geen levensvatbare Palestijnse staat. Niet qua langsgrenzen, niet qua bestuur en niet qua verdere organisatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220706216
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En als Joop dat zou doen, is het wel opeens goed. Toch?
Nee, hoe kom je daarbij? Joop heeft soms rake analyses en soms maken ze zich er te makkelijk van af. De Telegraaf echter probeert niet eens geloofwaardig te zijn.
What Would Goku Do
pi_220706221
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook een beetje vreemd 'vrijheid voor Palestina' te willen. Nederland erkent niet eens een Palestijnse staat. En hoe ziet die 'vrijheid' er in de praktijk uit? En dat komt neer op het kaartje wat men bij DENK altijd omhoog houdt.

De pijnlijke realiteit voor zulke mensen is dat er helemaal geen levensvatbare Palestijnse staat. Niet qua langsgrenzen, niet qua bestuur en niet qua verdere organisatie.
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.
What Would Goku Do
pi_220706284
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De zogenaamde useful idiots dus.
Zeker. Maar dat is heel wat anders dan wat ze hier allemaal regelmatig toegeschreven wordt.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:44:17 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220706373
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niet meer nee, omdat we alle misdaden tegen de menselijkheid die Israel begaat wegwuiven of negeren.
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220706459
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men had allang een eigen staat kunnen hebben als men die niet meermaals had afgewezen. Een reactie op aanhoudend terrorisme, zou ik dan ook geen misdaden tegen de menselijkheid willen noemen.
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 19:07:07 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707231
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
Waarom is het überhaupt van belang dat ze het niet meteen accepteerden? Het is ook niet alsof Israel zich er wat van aantrekt al enkele decennia. Moeten we Israel nu complimenteren dat ze ooit iets steunden wat ze met een etnische zuivering hebben verkregen?
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707304
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?

Er is inderdaad een volk daar wat denkt de beste claim op het gebied te hebben op basis van redenen die jou of mij ook nooit overgehaald zouden hebben als we daar gewoond hadden. Dat zelfde volk wordt op basis van geopolitiek en schuldgevoel nog altijd de hand boven het hoofd gehouden ookal begaan ze de meest groteske misdaden.

Verder blijkt dat 'hunnie doen het ook of zouden het ook doen' overtuigend genoeg is voor sommige mensen om weg te kijken van die misdaden. Dat, of ze zijn het eens met de claim die genoemd volk maakt en daarmee geen serieuze partij in een eerlijke discussie over dit conflict.
What Would Goku Do
pi_220707367
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Israël is ontstaan doordat uit met name Europa gevluchte Joden hier grond kochten van de Ottomanen, er veel geïnvesteerd werd en hele steden uit de grond werden gestamd. Uiteindelijk kreeg men via het VN-verdelingsplan een eigen land toegewezen wat meteen werd geaccepteerd.

De Arabieren begonnen vervolgens een burgeroorlog, gesteund door de omringende Arabische en Islamitische landen. Zowel die burgeroorlog als die oorlogen tussen het net opgerichte Israël en de omringende landen ging verloren.

Play stupid games, win stupid prizes. Arabieren mochten al blij zijn dat men überhaupt een stuk land aangeboden kreeg in een gebied waar Arabieren en met name Arabische moslims, eigenlijk helemaal niets te zoeken hebben. De Arabische identiteit en de Islam komen uit ... Jawel, het Arabisch Schiereiland. Het Jodendom en Hebreeuws komen van? ... Jawel, dit gebied.
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.

quote:
n 1947, the United Nations agreed to divide the Palestinian territory between the Jews and the Arabs. Many Arabs and Jewish organisations did not agree and the fight that followed was won by the Jews.One day after the establishment of the Israeli state had been proclaimed, its Arab neighbours attacked Israel. The war lasted almost a year and was won by Israel.Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.In the first three years after the establishment of the new state, approximately 600,000 Jews left Europe for Israel.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:14:29 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707380
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Waarom begin je je post met 'integendeel' als je vervolgens twee alinea's lang precies zegt wat ik stel? Ik dacht dat je niet aan oneliners deed?

Er is inderdaad een volk daar wat denkt de beste claim op het gebied te hebben op basis van redenen die jou of mij ook nooit overgehaald zouden hebben als we daar gewoond hadden. Dat zelfde volk wordt op basis van geopolitiek en schuldgevoel nog altijd de hand boven het hoofd gehouden ookal begaan ze de meest groteske misdaden.

Verder blijkt dat 'hunnie doen het ook of zouden het ook doen' overtuigend genoeg is voor sommige mensen om weg te kijken van die misdaden. Dat, of ze zijn het eens met de claim die genoemd volk maakt en daarmee geen serieuze partij in een eerlijke discussie over dit conflict.
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707439
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:17:47 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707442
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien wel belangrijk toe te voegen dat het voor het VN verdelingsplan Palestijns grondgebied was. Het gebied is voor veel Israëli’s belangrijk vanwege de Torah, dus ik ben het met je eens dat er historie is. Maar zeggen dat Arabieren hier niets te zoeken hebben is wel een eenzijdige oversimplificatie van een complexe geschiedenis.
[..]

Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.

Het concept 'Palestinian territory' verwijst niet naar de unieke Arabische en Islamitische Palestijnse identiteit zoals we die nu kennen, maar naar het Britse Mandaatgebied genaamd 'Palestina'. Een Palestijn was toen niet alleen een Arabier, maar ook een Jood en zelfs een Brit. Iedereen die daar woonde, was een 'Palestijn'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707447
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enigen die de hand boven het hoofd worden gehouden ondanks de meest grotesque misdaden zijn de Palestijnen.

We hebben het hier over een samenleving die letterlijk nog nooit een vredesbeweging heeft gekend en al decennia inzet op de vernietiging van Israël en verdrijving, dan wel slachting, van alle Joden uit dit gebied en zulke mensen worden gesteund door half het Westen tegenwoordig. Dát is idioot.
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.
What Would Goku Do
  zondag 3 mei 2026 @ 19:19:14 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707464
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Half het Westen? Daar heb je vast een bron voor.
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 19:21:09 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707482
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:18 schreef viagraap het volgende:

[..]
Interessante kijk op steun heb jij. Volgens mij handelen we vrij met Israel, ook in wapens, en doneert het Westen honderden miljarden aan het leger van Israel. Daarbij ligt er volgens mij nu weinig compleet in puin binnen Israel zelf, of wel? Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar de feiten spreken niet bepaald voor je absurde omdraaiing dat Palestijnen de hand boven het hoofd worden gehouden. Als het andersom-dag is vandaag trek ik mijn woorden in.
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.

In de publieke opinie zien we echter dat de Palestijnse samenleving wel degelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alleen maar meer sympathie krijgt, ondanks het radicalisme dat er aanwezig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707516
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit gebied is nooit van de Palestijnen geweest. Dit gebied was van de Britten, daarvoor de Ottomanen.

Het concept 'Palestinian territory' verwijst niet naar de unieke Arabische en Islamitische Palestijnse identiteit zoals we die nu kennen, maar naar het Britse Mandaatgebied genaamd 'Palestina'. Een Palestijn was toen niet alleen een Arabier, maar ook een Jood en zelfs een Brit. Iedereen die daar woonde, was een 'Palestijn'.
Je mist het punt. Het land “Palestina” werd herverdeeld. Dat heeft tot dit geleid:
quote:
Many Arab inhabitants were driven out of what had been Palestine and fled. They, and the Arabs who stayed behind, were called Palestinians from then on.
Zie hoe daar ook over Arabieren gesproken wordt, die daarvoor al in dat gebied woonden. Zeggen dat ze daar helemaal niets te zoeken hebben is in het beste geval een oversimplificatie, en in het slechtste geval een fijn staaltje geschiedsvervalsing.
pi_220707529
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het pro-Palestijnse sentiment heeft inmiddels een enorme grip gekregen op de mainstream. Exacte cijfers zou je per land moeten bekijken, maar we hoeven alleen maar naar de enorme demonstraties te kijken om te zien dat dit echt wel breed gedragen wordt.
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.
pi_220707550
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland specifieke levert slechts kleine onderdelen richting Israël, het wisselt per land wat er zoal wordt geleverd. En wat maakt het uit dat er niets in puin in Israël ligt? Dat lijkt mij alleen een goede ontwikkeling.

In de publieke opinie zien we echter dat de Palestijnse samenleving wel degelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alleen maar meer sympathie krijgt, ondanks het radicalisme dat er aanwezig is.
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.

Wat een totaal armoedige poging ook om wapenhandel met een terroristische rogue state te bagetalliseren zeg :') En ja ik weet dat wat jij terrorisme noemt een zeer beperkte definitie is, je hoeft niet wéér een variant op 'maar hunnie' te typen, je argumenten zijn even voorspelbaar als onzinnig.
What Would Goku Do
pi_220707589
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:31:09 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707607
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je hebt het over half het Westen. Dus óf je komt met een bron, of je geeft toe dat je onzin verkoopt.
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.

Ik acht jou ook slim genoeg om dit te begrijpen, dus dan kun je gaan mierenneuken om de bewoording maar het is gewoon duidelijk wat ik bedoel. Onzin verkopen doe ik dan ook niet, het draagvlak is simpelweg heel groot. Hoeveel dat dan in exacte cijfers of percentages moet je per land bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 mei 2026 @ 19:34:17 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220707652
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Denken dat palestijnen vrede willen :')

#gaslighting

Vraag je anders even af waarom geen enkel land ze wil hebben :')
  zondag 3 mei 2026 @ 19:35:15 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220707667
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef viagraap het volgende:

[..]
Fijn dat steeds meer mensen uitspreken dat 'nooit meer' voor hen absoluter is dan voor degenen die daadwerkelijk beleid uitvoeren, maar dat verandert weinig aan de feiten. Het is relevant om te benoemen dat er in Israel, in schril contrast met bijvoorbeeld Gaza en Zuid Libanon, geen tot vrijwel geen huizen in puin liggen. Jij beweert namelijk dat de Palestijnen met dingen wegkomen en meer steun genieten. Je weet zelf ook wel dat zodra het Westen de handen ervanaf trekt Israel plots een stuk minder agressief moet zijn in hun zelfverdediging.

Wat een totaal armoedige poging ook om wapenhandel met een terroristische rogue state te bagetalliseren zeg :') En ja ik weet dat wat jij terrorisme noemt een zeer beperkte definitie is, je hoeft niet wéér een variant op 'maar hunnie' te typen, je argumenten zijn even voorspelbaar als onzinnig.
Juist om 'nooit meer' kracht bij te zetten dienen partijen zoals Hamas en Hezbollah aangepakt te worden. Het zijn die partijen die van 'nooit meer' graag 'ooit weer' willen maken. En dan ga jij vervolgens het probleem bij Israël leggen, bespottelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220707678
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort rare spelletjes ga ik niet spelen. De uitdrukking 'half het Westen' gaat hier natuurlijk niet om exacte cijfers maar is bedoelt om aan te geven dat er inmiddels helaas gigantisch veel draagvlak voor het pro-Palestijnse sentiment is. De énorme demonstraties die we op talloze plekken hebben gezien zijn hier een duidelijk bewijs van.

Ik acht jou ook slim genoeg om dit te begrijpen, dus dan kun je gaan mierenneuken om de bewoording maar het is gewoon duidelijk wat ik bedoel. Onzin verkopen doe ik dan ook niet, het draagvlak is simpelweg heel groot. Hoeveel dat dan in exacte cijfers of percentages moet je per land bekijken.
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.

Daarnaast zit er ook een flink verschil tussen pro-Palestijns en voorstander zijn van een tweestatenoplossing. Wat jij hier doet is iedereen die wil dat de oorlog daar stopt op één hoop gooien met mensen die willen dat Israël vernietigd wordt. Om met je eigen woorden te spreken, dat is moreel verwerpelijk.
pi_220707689
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:29 schreef AFA2022 het volgende:
" In vrijwel alle recente peilingen, zowel onder Israëli’s als Palestijnen, zegt een meerderheid dat ze vrede willen ".

Kijk hier wordt ik vrolijk van.
Zou ik ook zeggen als Palestijn.
Je moet natuurlijk tijd hebben om je op de volgende aanslagen voor te bereiden.
  zondag 3 mei 2026 @ 19:39:54 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220707739
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen als Palestijn.
Je moet natuurlijk tijd hebben om je op de volgende aanslagen voor te bereiden.
Bij palestijnen heet dat "tunnel"visie :+
pi_220707776
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, jij bent degene die telkens valt over wat er exact gezegd wordt ipv wat er bedoelt wordt. Jij hebt het over half het Westen om je punt kracht bij te zetten en nu krabbel je terug omdat je aangesproken wordt op je bullshit.

Daarnaast zit er ook een flink verschil tussen pro-Palestijns en voorstander zijn van een tweestatenoplossing. Wat jij hier doet is iedereen die wil dat de oorlog daar stopt op één hoop gooien met mensen die willen dat Israël vernietigd wordt. Om met je eigen woorden te spreken, dat is moreel verwerpelijk.
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
  zondag 3 mei 2026 @ 20:13:53 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220708177
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
Zelfs onder Arafat probeerden te Palestijnen nog naast een eigen staat een 'right of return' af te dwingen. Dat wil zeggen: en een eigen staat, en Israël overspoelt willen zien worden met miljoenen Palestijnen. Niet serieus te nemen die mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220708332
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
We zijn allemaal voorstander van een tweestatenoplossing?

De kwestie is wanneer accepteren de Palestijnen het nu eens wel. Ze hadden allang een staat kunnen hebben. Maar ja..
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.
Bij Camp David akkoorden in 2000 was Shlomo Ben Ami voor Israël als minister van buitenlandse zaken betrokken bij de onderhandelingen en hij schrijft in zijn memoires (en op video) dat als hij Palestijn zou zijn geweest hij het aanbod afgewezen zou hebben. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:55:40 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220708765
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
in 1948. Sindsdien ligt het ingewikkelder en het is natuurlijk tegen het belang van Israël in dat die mensen ooit een eigen land krijgen.
Bij Camp David akkoorden in 2000 was Shlomo Ben Ami voor Israël als minister van buitenlandse zaken betrokken bij de onderhandelingen en hij schrijft in zijn memoires (en op video) dat als hij Palestijn zou zijn geweest hij het aanbod afgewezen zou hebben. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.
Dat komt door het gedrag en gedachtegoed van de Palestijnen. Israël zou in principe alleen maar gebaat zijn bij een normale, veilige, democratische staat naast zich.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220708850
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Denken dat palestijnen vrede willen :')

#gaslighting

Vraag je anders even af waarom geen enkel land ze wil hebben :')
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:36:14 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220709644
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:42:49 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220709675
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Definitie van genocide:
[..]

Geef eens antwoord op de vraag; sinds wanneer is islam een groep?
pi_220710335
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.

En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
  maandag 4 mei 2026 @ 02:34:43 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220710345
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220710561
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vrede onder welke voorwaarden? 'From the river...' is volgens sommigen vrede, voor de ander niet echt bepaald. Kun je (niet jij specifiek he) wel zeggen dat je voor vrede bent, maar toch ben je dat niet dan.
De meeste Israëliërs en Palestijnen zijn de oorlog zat en dat is op zich al bijzonder en een goed startpunt. De haat aan beide kanten zal ook niet zomaar verdwijnen na alles wat er is gebeurd, dat is logisch. Het wordt een lang proces en hoe dat eruit zou kunnen zien weet ik ook niet.
Gedane uitspraken en zwarte pagina’s uit het verleden kunnen natuurlijk door beide kanten worden aangehaald.
  maandag 4 mei 2026 @ 07:41:33 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220710604
quote:
Nationaal Monument op de Dam beklad met rode verf op Dodenherdenking

Het Monument op de Dam is in de nacht van zondag op maandag beklad met rode verf. Op beelden is te zien hoe schoonmakers de verf van het monument verwijderen. Maandagavond vindt op de Dam de Nationale Dodenherdenking plaats.

Ook werd het woord "genocide" in rode verf op het monument geschreven.
Het monument werd al vaker beklad. In augustus vorig jaar schreef een demonstrant "Never again is now (Nooit meer is nu, red.)" op het monument. Ook in oktober bekladden demonstranten het monument met rode verf en schreven ze er 'Fuck Israël' op. Die laatste actie werd opgeëist door de groepering Palestine Action NL
Droeftoeters…

https://www.nu.nl/binnenl(...)dodenherdenking.html
pi_220710624
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als die Gazanen zo graag vrede willen hebben, hadden ze die 7 Oktober beter een ander slacht- en verkrachtingsfeestje kunnen vieren.

En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.

Overigens gaat het om de Palestijnse burgers, niet om Hamas.
De burgers hebben die aanval niet gepleegd.
pi_220710627
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het is blijkbaar lastig te accepteren voor een hardliner dat sommige mensen gewoon vrede willen.
Inderdaad.

Anno 2026 is vrede een vies woord geworden. Vrede willen hoort niet meer.

(blijkbaar)
pi_220710640
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
En toch wil de meerderheid aan beide kanten vrede. Blijkbaar vind jij dat lastig te accepteren…
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.

Ben je altijd van deze flauwe dooddoeners ?
pi_220710658
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geef eens antwoord op de vraag; sinds wanneer is islam een groep?
Alweer?

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Moslims zijn aanhangers van het Islamitische geloof toch? Oftewel, een groep.
pi_220710659
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Iedereen wil natuurlijk vrede. Het verschil zit hem in de manier waarop die vrede moet worden bereikt.

Ben je altijd van deze flauwe dooddoeners ?
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
pi_220710675
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.

Zo doorzichtig en ronduit plat geneuzel dat het lachwekkend is om het argument “vrede”te gebruiken.
pi_220710873
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:01 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En zie hier de doorzichtige truc door wederom te stellen dat “jullie” de “slechteriken” zijn en “wij” slechts de onschuldige goeieriken.

Zo doorzichtig en ronduit plat geneuzel dat het lachwekkend is om het argument “vrede”te gebruiken.
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!

Wat is er doorzichtig aan? Wat klopt er niet aan?
Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen?
  maandag 4 mei 2026 @ 09:02:05 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220710901
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wat haal je aan als leidraad?

Palestijnen, Hamas, Israel, IDF, burgers?

Israel wil vrede bereiken door letterlijk alles plat te bombarderen, te bezetten en iedereen te vermoorden.
Hamas heeft daar niet de macht toe, maar wil in theorie dat ook doen.

De Palestijnen, Libanezen en Israeliers willen heel wat anders.
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.

En een heel groot deel van de Palestijnen willen de totale vernietiging van Israël, daarom steunt met partijen zoals Hamas. Hetzelfde geldt voor veel Libanezen in het Zuiden van Libanon, die op Hezbollah stemmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:06 #267
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220710965
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Alweer?
[..]

En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.

Je verdraait mijn duiding dus, wat nogal gebruikelijk is in jullie wereld.
pi_220710985
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël wil door het neerhalen van de civiele infrastructuur de capaciteiten tot terrorisme wegnemen.

En een heel groot deel van de Palestijnen willen de totale vernietiging van Israël, daarom steunt met partijen zoals Hamas. Hetzelfde geldt voor veel Libanezen in het Zuiden van Libanon, die op Hezbollah stemmen.
Je hebt zelf ook wel door wat je zegt toch?

Dus de hele civiele infrastructuur wordt compleet vernietigd.
In het geval van Israel gaat dat om hele dorpen die van de kaart geveegd worden.
Ziekenhuizen, scholen, huizen en ga maar door.

In theorie heel goed plan natuurlijk.
Vernietig je een heel land en de bevolking dan kunnen ze ook niets terug doen ^O^

Maar dat lijkt mij niet de manier waarop je zoiets moet bereiken lol.....
Anders creeer je ook een heel gevaarlijk precedent, waar landen alles mogen vernietigen om in potentie een opstand te voorkomen.

En waarom denk je dat Palestijnen hun toevlucht zijn gaan zoeken bij Hamas, niet omdat ze in basis achter Hamas staan.
pi_220711038
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Fijn dat je mijn vraag zo inhoudelijk een reactie geeft. Top!

Wat is er doorzichtig aan? Wat klopt er niet aan?
Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen?
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.

Je agenda is de rol van de Palestijnen in terreurdaden zo klein mogelijk te maken, afstand te creëren tussen “Palestijnen” en andere slechte actoren die overal verantwoordelijk voor zouden zijn namens het Palestijnse volk. Daarnaast ben je er niet vies van de guilt-by-association kaart andersom te trekken door alles wat ook maar in de buurt van Israël komt volledig op het conto van dat Demonische Volk toe te schrijven.

Wat dat betreft ben je zeer bedreven in het verdraaien van feiten, het sluw verdraaien van frames en het op de man spelen als het je niet lukt een argument te winnen. En mocht dat allemaal niet helpen dan gooi je het simpelweg over een andere boeg, dan ga je in Feedback klagen waarom je mensen niet voor troll mag uitmaken.

Nu over je stokpaardje vrede, wat gewoon een containerbegrip is geworden voor wat loze definities; in geopolitieke kringen wordt het woord vrede weinig gebruikt omdat men daar wel snapt dat landen en regio’s met invloedsferen werken, en vooral gericht zijn op het vergroten van die kring door verschillende middelen; propaganda (wat heel effectief is ingezet door o.a. Hamas, zie de demo’s hier in NL, en door Israël), cyberwarfare via socials (waar Nederlanders erg naïef in zijn), intelligence warfare en conventionele oorlog.

Als we kijken naar dit conflict is het duidelijk dat 7 oktober een doelbewust, strategisch, gecoördineerd plan is geweest van Hamas, met de hulp van (tien)duizenden Palestijnen. De misrekening hier is dat Hamas dacht dat Israël tot rede vatbaar zou zijn na deze aanval, waarvan we nu duidelijk kunnen zien dat ze dat niet zijn en door zullen gaan totdat hun invloedssfeer in Gaza en omringende landen dermate is dat veiligheid en stabiliteit voorlopig gegarandeerd zullen zijn.

Is dat vrede? Nee, dat is geen vrede. Dat is een land dat ervoor kiest om met groot vertoon van macht hun kring zo groot mogelijk te maken.

Dat komt je vast bekend voor; Putin, Trump, Xi zijn allemaal hetzelfde aan het doen op dit moment. En geen van allen heeft “vrede” op de agenda staan.

Dus kom uit je bubbel over zoiets abjects als vrede, wordt wakker, en besef dat je in een totalitaire wereld leeft waarin het recht van de sterkste meer en meer aan het gelden is. Het alternatief is dat je hier over 3 jaar nog aan het janken over hoe oneerlijk het leven allemaal wel niet is voor <insert random volk waar je vandaan kom danwel mee sympathiseert>
pi_220711202
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:23 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De doorzichtigheid spreid je al meer dan 2 jaar ten toon in dit topic door te stellen dat de arme Palestijnen helemaal onschuldig zijn, hamas slechts ter verdediging dient van een nietsontzienend Israëlisch complot om het midden oosten uit te roeien, 7 oktober “slechts een reactie was” en ga zo maar door.
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.

De Palestijnse burgers zijn gewoon onschuldig ja. Net als dat de Israelische burgers onschuldig zijn aan de daden van Israel.
Niemand heeft het over een complot.

En ja als je naar de feiten kijkt rondom 7 oktober dan weet je dat dit een reactie is op daden van Israel.
Dat is de oorzaak. En NEE daarmee praat niemand 7 oktober goed.
Net als Hamas in het algemeen, die zijn feitelijk ontstaan als verzet. Maar dat praat de daden van Hamas NIET goed.

quote:
Je agenda is de rol van de Palestijnen in terreurdaden zo klein mogelijk te maken, afstand te creëren tussen “Palestijnen” en andere slechte actoren die overal verantwoordelijk voor zouden zijn namens het Palestijnse volk. Daarnaast ben je er niet vies van de guilt-by-association kaart andersom te trekken door alles wat ook maar in de buurt van Israël komt volledig op het conto van dat Demonische Volk toe te schrijven.
Palestijnen? Je doelt op Hamas.
Onschuldige burgers hou ik weg van terrorisme ja, maar Hamas niet. Hamas moet verdwijnen.

Israel is ook niet demonisch, net als joden dat niet zijn. Het huidige beleid van Israel is dat echter wel.

quote:
Wat dat betreft ben je zeer bedreven in het verdraaien van feiten, het sluw verdraaien van frames en het op de man spelen als het je niet lukt een argument te winnen. En mocht dat allemaal niet helpen dan gooi je het simpelweg over een andere boeg, dan ga je in Feedback klagen waarom je mensen niet voor troll mag uitmaken.
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.
En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.

Owh en ja die figuren hier die roepen dat vrede zo smerig is, en dat je niet voor vrede mag demonstreren zijn gewoon trollen.
HOOP IK. Want als het geen trollen zijn dan zijn het mensen die geweld echt goedpraten en zo vol met haat zitten. Ik HOOP oprecht dat dat niet zo is.

quote:
Nu over je stokpaardje vrede, wat gewoon een containerbegrip is geworden voor wat loze definities; in geopolitieke kringen wordt het woord vrede weinig gebruikt omdat men daar wel snapt dat landen en regio’s met invloedsferen werken, en vooral gericht zijn op het vergroten van die kring door verschillende middelen; propaganda (wat heel effectief is ingezet door o.a. Hamas, zie de demo’s hier in NL, en door Israël), cyberwarfare via socials (waar Nederlanders erg naïef in zijn), intelligence warfare en conventionele oorlog.
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.
Dat houdt dus in dat zowel Israel als Hamas de wapens zouden moeten neerleggen.

quote:
Als we kijken naar dit conflict is het duidelijk dat 7 oktober een doelbewust, strategisch, gecoördineerd plan is geweest van Hamas, met de hulp van (tien)duizenden Palestijnen. De misrekening hier is dat Hamas dacht dat Israël tot rede vatbaar zou zijn na deze aanval, waarvan we nu duidelijk kunnen zien dat ze dat niet zijn en door zullen gaan totdat hun invloedssfeer in Gaza en omringende landen dermate is dat veiligheid en stabiliteit voorlopig gegarandeerd zullen zijn.

Is dat vrede? Nee, dat is geen vrede. Dat is een land dat ervoor kiest om met groot vertoon van macht hun kring zo groot mogelijk te maken.
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?
Hamas is walgelijk en moet verdwijnen. Niemand zegt wat anders of wel dan?

En niemand zegt dat dat vrede is. Iedereen veroordeelde die aanval op 7 okt.
Vrede is geen geweld. Simpel zat.

quote:
Dat komt je vast bekend voor; Putin, Trump, Xi zijn allemaal hetzelfde aan het doen op dit moment. En geen van allen heeft “vrede” op de agenda staan.

Dus kom uit je bubbel over zoiets abjects als vrede, wordt wakker, en besef dat je in een totalitaire wereld leeft waarin het recht van de sterkste meer en meer aan het gelden is. Het alternatief is dat je hier over 3 jaar nog aan het janken over hoe oneerlijk het leven allemaal wel niet is voor <insert random volk waar je vandaan kom danwel mee sympathiseert>
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?
Die kring uitbreiden en dat door geweld.

Het gedrag van Poetin, Xi, Trump en Netanyahu is gewoon om van te walgen en iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren.

Heel leuk dat jij denkt dat vrede vies is en niet meer kan bestaan, dat zal ik nooit accepteren.
Geweld is nooit goed.
pi_220711237
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Altijd leuk dat je mij dingen in mijn mond wil leggen.

De Palestijnse burgers zijn gewoon onschuldig ja. Net als dat de Israelische burgers onschuldig zijn aan de daden van Israel.
Niemand heeft het over een complot.

En ja als je naar de feiten kijkt rondom 7 oktober dan weet je dat dit een reactie is op daden van Israel.
Dat is de oorzaak. En NEE daarmee praat niemand 7 oktober goed.
Net als Hamas in het algemeen, die zijn feitelijk ontstaan als verzet. Maar dat praat de daden van Hamas NIET goed.
[..]
Palestijnen? Je doelt op Hamas.
Onschuldige burgers hou ik weg van terrorisme ja, maar Hamas niet. Hamas moet verdwijnen.

Israel is ook niet demonisch, net als joden dat niet zijn. Het huidige beleid van Israel is dat echter wel.
[..]
Ik verdraai geen enkel feit of frame. Dus dat is gewoon onzin.
En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.

Owh en ja die figuren hier die roepen dat vrede zo smerig is, en dat je niet voor vrede mag demonstreren zijn gewoon trollen.
HOOP IK. Want als het geen trollen zijn dan zijn het mensen die geweld echt goedpraten en zo vol met haat zitten. Ik HOOP oprecht dat dat niet zo is.
[..]
Vrede is geen loos begrip. Vrede is een einde aan elk geweld en dat iedereen gewoon normaal samen kan leven.
Dat houdt dus in dat zowel Israel als Hamas de wapens zouden moeten neerleggen.
[..]
7 oktober is inderdaad doelbewust en strategisch. Niemand zegt wat anders of wel dan?
Hamas is walgelijk en moet verdwijnen. Niemand zegt wat anders of wel dan?

En niemand zegt dat dat vrede is. Iedereen veroordeelde die aanval op 7 okt.
Vrede is geen geweld. Simpel zat.
[..]
Maar waarom doe je alsof dat iets positiefs is?
Die kring uitbreiden en dat door geweld.

Het gedrag van Poetin, Xi, Trump en Netanyahu is gewoon om van te walgen en iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren.

Heel leuk dat jij denkt dat vrede vies is en niet meer kan bestaan, dat zal ik nooit accepteren.
Geweld is nooit goed.
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
pi_220711254
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
pi_220711309
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”

Je langspeelplaat is al 2 jaar zo, je zelfreflectie ontstijgt die van een poffertje niet, en ik heb niet de illusie dat iemand iets tegen je kan zeggen waardoor je je eigen gedrag op deze topic reeks gaat reflecteren. Dus blijf vooral heel hard roepen dat je inhoudelijk post, dan ga ik ondertussen verder met genieten van de dag en mijn leven. Succes nog met posten hier.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:07:59 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711583
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En als Israel zo graag vrede wil dan hadden ze de afgelopen tientallen jaren niet zo veel gekkigheid moeten uithalen.

Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 10:09:12 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711591
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Tis goed met je vriend, er zit een heel flatgebouw voor je hoofd dus misschien dat iemand anders je verder op weg kan helpen, mijn energie verspil ik niet.
Bijzonder inderdaad.
Compleet de weg kwijt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 10:25:19 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220711686
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, kijk precies wat ik zei.

Dan krijg je een inhoudelijk reactie die je niet kan accepteren en direct valt die groep in een persoonlijke aanval.

Precies wat ik al voorspelde:

´´En ja ik klaag in FB omdat de pro-Israel/(extreem) rechtse kant op FOK! alleen maar op de man kan spelen.
Alleen maar leugens komt verspreiden en anderen antisemiet te noemen.

Vraag je die kant om bewijs? Stilte.´´
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die scholen in utiliteitshuisjes de granaten naar binnen gegooid kregen?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die gewoon ergens reden, als beesten werden afgemaakt?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen terwijl ze naar hun werk gingen, gewoon werden opgeblazen?

Je schrijft een mooie verpakking op als 'Vrede is geen geweld. Simpel zat.' en vervolgens is het enige wat je doet alles zo verdraaien dat de Joden en Israel de schuld zijn van alles. Inclusief de bizarre aanslagen die gebeurd zijn in de afgelopen jaren. Niet daargelaten dat je de invloed van moslimterroristische organisaties als hamas hier gewoonweg bagatelliseert en zelfs die organisaties ziet als 'verzet' ipv wat het zijn.
En als je vervolgens in een discussie beland, dan is het de vermoorde onschuld spelen. Iedereen is gek behalve jij.

Zo afgegleden zijn naar de idioterie waarin jij zit, daar is geen inhoudelijke reactie meer op te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220711825
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
En ik had het over de islam en niet over de aanhangers daarvan.

Je verdraait mijn duiding dus, wat nogal gebruikelijk is in jullie wereld.
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.

Het antwoord bevalt je niet dus je verzet de doelpalen, wat gebruikelijk is in jullie wereld.

(Welke wereld val ik onder volgens jou?)
  maandag 4 mei 2026 @ 11:24:00 #278
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:49 schreef beefkeek het volgende:
Wat was je vraag dan? Je vraag was of de islam een groep was, daar antwoord ik op.

Het antwoord bevalt je niet dus je verzet de doelpalen, wat gebruikelijk is in jullie wereld.

(Welke wereld val ik onder volgens jou?)
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Nogmaals de islam is geen groep.

De islam is slechts een groep als het jullie op dat moment uitkomt, en dat is dus de doelpalen verzetten.

En voor de duidelijkheid, heb ik geen behoefte aan manipulatieve, gaslighting tacqiyyagebruiken. Dat je het even weet.
pi_220712138
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een inhoudelijke reactie? Het enige wat je zegt is “doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, niet waar, is niet zo, ja maar, Palestijnen onschuldig Israël bad”

Je langspeelplaat is al 2 jaar zo, je zelfreflectie ontstijgt die van een poffertje niet, en ik heb niet de illusie dat iemand iets tegen je kan zeggen waardoor je je eigen gedrag op deze topic reeks gaat reflecteren. Dus blijf vooral heel hard roepen dat je inhoudelijk post, dan ga ik ondertussen verder met genieten van de dag en mijn leven. Succes nog met posten hier.
Uhm, misschien moet je mijn reactie nog eens lezen want dat is dus gewoon onzin.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zit je hier nu gewoon alle terroristische aanslagen op Israel goed te praten?
Nee?
Ga je weer eens proberen mij dingen in de mond te leggen?

Leuk ook dat je 99% van mijn post delete, zoals waar ik zeg dat Hamas moet verdwijnen en slecht is.
pi_220712167
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op met je 'inhoudelijke reactie' gehuil man. Wat jij schrijft is een grote berg aan bagger. Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van Israel hoe van Jodinnen de borsten zijn afgesneden terwijl ze verkracht werden en terwijl ze nog een beetje levend waren in de hens waren gestoken.
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.

Je kunt wel weer gaan janken en zeuren, maar dit is gewoon onzin wat je nu weer uitkraamt.
Sp3c wilde dat ik het probeerde met je, maar je vervalt altijd weer in diezelfde persoonlijke aanvallen.

Maar goed. Ik probeer het nog eens:

NEE, ik praat niets van Hamas goed. Ik keur Hamas NIET goed en ik vind dat Hamas moet VERDWIJNEN.

Dat ik de oorzaak van het conflict begrijpen en begrijp wat de oorzaak is waarom Hamas dingen doet zegt nog helemaal niets over of ik het wel of niet goedkeur.

Als iemand dakloos is, geen cent te makken heeft en niets meer kan doen. Die persoon gaat geld stelen.
Begrijp ik het? Ja, ik kan begrijpen dat zo iemand tot die dingen over gaat.
Keer ik het goed? Nee.

Hoe lastig is het om dat verschil te begrijpen?

quote:
Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die scholen in utiliteitshuisjes de granaten naar binnen gegooid kregen?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen die gewoon ergens reden, als beesten werden afgemaakt?

Hoe kun je nu stellen dat het de eigen schuld is van mensen terwijl ze naar hun werk gingen, gewoon werden opgeblazen?
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?
Ik zege toch helemaal niets over de onschuldige burgers in Israel?

Of sterker nog: Ik VEROORDEELDE 7 oktober. Dus wat klets je nu weer?

quote:
Je schrijft een mooie verpakking op als 'Vrede is geen geweld. Simpel zat.' en vervolgens is het enige wat je doet alles zo verdraaien dat de Joden en Israel de schuld zijn van alles. Inclusief de bizarre aanslagen die gebeurd zijn in de afgelopen jaren. Niet daargelaten dat je de invloed van moslimterroristische organisaties als hamas hier gewoonweg bagatelliseert en zelfs die organisaties ziet als 'verzet' ipv wat het zijn.
En als je vervolgens in een discussie beland, dan is het de vermoorde onschuld spelen. Iedereen is gek behalve jij.

Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.
Vrede is iets voor alles en iedereen.
Westerlingen, Israeliers, Palestijnen, Amerikanen, Chinezen. Noem het maar.

Dus hou toch op met dat soort kansloze aanvallen die op NIETS gebaseerd zijn.
pi_220712169
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nogmaals de islam is geen groep.

De islam is slechts een groep als het jullie op dat moment uitkomt, en dat is dus de doelpalen verzetten.

En voor de duidelijkheid, heb ik geen behoefte aan manipulatieve, gaslighting tacqiyyagebruiken. Dat je het even weet.
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.

Nog maar een keer voor jou, want ik kan me voorstellen dat het lastig bij te houden is. Op de vraag “wat is genocide?”
quote:
Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.

Ik spreek jou overigens aan op je belachelijke post. Dat maakt me geen aanhanger van Hamas, dat maakt jouw post gewoon schandalig.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:35:12 #282
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712197
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een stoere praat om je wens tot genocide goed te praten.

Nog maar een keer voor jou, want ik kan me voorstellen dat het lastig bij te houden is. Op de vraag “wat is genocide?”
[..]
Islam valt daarmee dus onder de “godsdienstige” groep. Maar dat begreep je zelf ook wel natuurlijk.
quote:
Genocide, oftewel volkerenmoord, is het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep.
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.

Fijn dat we het nu eens zijn.

quote:
"gedachtengoed" (vaak geschreven als één woord) betekent in het Nederlands het geheel van ideeën, opvattingen, overtuigingen en denkbeelden van een persoon, groep of tijdperk.

Je kunt het zien als een soort "mentale bagage" of ideologische inhoud. Het gaat dus niet om één losse gedachte, maar om een samenhangend geheel.

Voorbeelden:

"Het gedachtengoed van Karl Marx heeft grote invloed gehad op politieke stromingen."
"Haar gedachtengoed draait om duurzaamheid en sociale gelijkheid."

Kort gezegd: gedachtengoed = alles wat iemand (of een groep) aan ideeën en overtuigingen heeft.
pi_220712204
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
Precies, en omdat het opzettelijk geheel of gedeeltelijk vernietigen van een nationale, etnische, godsdienstige of raciale groep is opgesloten in de islam, moet dit toxische gedachtengoed, (GEDACHTENGOED) (<--- hier staat gedachtengoed) dus met wortel en tak worden uitgeroeid.

Fijn dat we het nu eens zijn.
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.

Wel fijn dat je inziet dat je eigen post misschien wel een paar stapjes te ver was.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:38:13 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712213
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jij had het niet over gedachtengoed, jij had het over de Islam met wortel en tak uitroeien.

Wel fijn dat je inziet dat je eigen post misschien wel een paar stapjes te ver was.
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.

Want de islam is niet meer dan gedachtengoed. Zeer toxische gedachtengoed, en daarom moeten we er ook vanaf, maar het blijft gewoon gedachtengoed.
pi_220712218
Men zou eigenlijk ook eens de link tussen PN en Hamas moeten onderzoeken.
quote:
Jongeren PRO gaan mee met Flotilla naar Gaza: “Niemand is vrij totdat Palestina vrij is”
https://dwars.org/flotilla/
pi_220712221
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
En je blijft gewoon manipuleren dus. En dat maakt maar weer eens duidelijk dat je dus niet op zoek bent naar de waarheid. Zonde wel.

Want de islam is niet meer dan gedachtengoed.

Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:
quote:
Nee freedom wordt pas bereikt als de islam met wortel en tak is uitgeroeid. Want juist vanuit de islam worden joden, christenen en de rest van de mensheid die geen moslim is gehaat en wordt op die mensen neergekeken; en daar blijft het helaas niet bij, sla de kranten er maar op na.
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?

Islam is geen gedachtengoed, het is een geloof. Een geloof waar jij en ik het niet mee eens zijn, maar dat maakt het niet minder een geloof.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:40:55 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712224
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waar manipuleer ik? Dit was letterlijk jouw eerdere post:
[..]
Waar staat hier die nuance die je nu probeert aan te brengen?
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.
pi_220712245
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waar staat in God's Naam dat ik het over een groep heb dan? Ik heb het over de islam.
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
quote:
Een groep is een verzameling van twee of meer individuen, objecten of zaken die met elkaar verbonden zijn, op elkaar reageren of gemeenschappelijke kenmerken delen
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:45:46 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712253
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.
pi_220712279
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, de islam is geen groep mensen. En het laatste wat ik ga doen is hetzelfde wat de islam doet; het oproepen tot het uitmoorden van hele groepen mensen.
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:54:23 #291
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712318
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:49 schreef beefkeek het volgende:
Gelukkig, fijn om te lezen. Misschien moet je die eerdere post dan even aanpassen naar wat je echt bedoelde.
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.

In Nederland waren we niet blij met een aantal "motorclubs" en ik zal daarvan geen specifieke namen noemen, maar je kunt het googelen. Die motorclubs zijn inmiddels verboden en opgeheven.

Maar, en dat zal jou waarschijnlijk verbazen dan, dat is niet gebeurd door alle leden van die motorclubs te fusilleren. Bijzonder he, dat je iets af kunt schaffen zonder dat daar doden bij vallen :o

En zo bouwen we bijvoorbeeld ook aan een rookvrije generatie, ook goed voor de mensheid bijvoorbeeld. En ik ga je opnieuw verbazen..... :s) dat doen we niet door alle rokers van flatgebouwen af te gooien bijvoorbeeld :)

En als je het nou nog niet snapt, kan ik je echt niet verder helpen, sorry.
pi_220712398
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee hoor, nergens voor nodig. Misschien dat je het beter begrijpt als ik een ander voorbeeld aan je geef, wellicht valt dan eindelijk het kwartje.

In Nederland waren we niet blij met een aantal "motorclubs" en ik zal daarvan geen specifieke namen noemen, maar je kunt het googelen. Die motorclubs zijn inmiddels verboden en opgeheven.

Maar, en dat zal jou waarschijnlijk verbazen dan, dat is niet gebeurd door alle leden van die motorclubs te fusilleren. Bijzonder he, dat je iets af kunt schaffen zonder dat daar doden bij vallen :o

En zo bouwen we bijvoorbeeld ook aan een rookvrije generatie, ook goed voor de mensheid bijvoorbeeld. En ik ga je opnieuw verbazen..... :s) dat doen we niet door alle rokers van flatgebouwen af te gooien bijvoorbeeld :)

En als je het nou nog niet snapt, kan ik je echt niet verder helpen, sorry.
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:03:53 #293
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712429
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.

Probeer maar iemand anders te manipuleren als je die behoefte toch blijft voelen, of beter nog, ga op zoek waarom je dat zo graag wilt en leer jezelf eens goed kennen door er achter te komen waar jouw dwingelandij eigenlijk vandaan komt.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:06:41 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220712456
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe kun je een geloof afschaffen? Wees nou gewoon een vent en zeg “joh, die reactie was wat sterk aangezet, ik heb ‘m genuanceerd, niets aan de hand.”

Maar hey, laat ook maar.
Een geloof kun je inderdaad niet afschaffen, de mate waarin mensen het kunnen praktiseren en daarmee invloed uitoefenen op de samenleving kun je wel aanpakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220712487
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zorg jij nou maar gewoon voor jezelf, dan doe ik hetzelfde. Ik heb jouw hulp en aanwijzingen niet nodig.

Probeer maar iemand anders te manipuleren als je die behoefte toch blijft voelen, of beter nog, ga op zoek waarom je dat zo graag wilt en leer jezelf eens goed kennen door er achter te komen waar jouw dwingelandij eigenlijk vandaan komt.
Mooi woord, dwingelandij.

Ik ben niet degene die een geloof met wortel en tak wil uitroeien en ben ook niet van plan dat te veranderen, dus jouw advies mag je houden. Wel bedankt voor je aanbod, wordt gewaardeerd.

Duidelijk dat we niet tot elkaar gaan komen. Ach, ik heb het geprobeerd.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:45:15 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220712689
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mooi woord, dwingelandij.

Ik ben niet degene die een geloof met wortel en tak wil uitroeien en ben ook niet van plan dat te veranderen, dus jouw advies mag je houden. Wel bedankt voor je aanbod, wordt gewaardeerd.

Duidelijk dat we niet tot elkaar gaan komen. Ach, ik heb het geprobeerd.
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.

En ik heb van mijn kant niet geprobeerd om jou op andere gedachten te brengen; dat is wat alleen jij zelf kunt doen door over dingen na te denken en je dingen af te vragen, kritisch te zijn op je eigen gedachtengoed, maar het enige wat jij wilt is kritisch op andermans gedachtengoed zijn, iemand te stigmatiseren en iemand vervolgens met jouw gedachtengoed op te dringen.

Vandaar dat jij voor mij in de categorie dwingelant valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 04-05-2026 12:53:11 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 13:09:50 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220712834
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik hou mij liever feitelijk en inhoudelijk.
Deed je dat maar.
Jouw alternatieve feiten zijn geen feiten. Het zijn verzinsels van een intens zieke geest inmiddels.
quote:
Je kunt wel weer gaan janken en zeuren, maar dit is gewoon onzin wat je nu weer uitkraamt.
Sp3c wilde dat ik het probeerde met je, maar je vervalt altijd weer in diezelfde persoonlijke aanvallen.
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.
quote:
Maar goed. Ik probeer het nog eens:

NEE, ik praat niets van Hamas goed. Ik keur Hamas NIET goed en ik vind dat Hamas moet VERDWIJNEN.
Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.

quote:
Dat ik de oorzaak van het conflict begrijpen en begrijp wat de oorzaak is waarom Hamas dingen doet zegt nog helemaal niets over of ik het wel of niet goedkeur.

Als iemand dakloos is, geen cent te makken heeft en niets meer kan doen. Die persoon gaat geld stelen.
Begrijp ik het? Ja, ik kan begrijpen dat zo iemand tot die dingen over gaat.
Keer ik het goed? Nee.

Hoe lastig is het om dat verschil te begrijpen?
[..]
Ik zeg toch helemaal niets over 7 oktober?
Ik zege toch helemaal niets over de onschuldige burgers in Israel?

Of sterker nog: Ik VEROORDEELDE 7 oktober. Dus wat klets je nu weer?
[..]
Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.
quote:
Ik praat geen enkel geweld goed, ik praat geen enkele aanslag goed.
Vrede is iets voor alles en iedereen.
Westerlingen, Israeliers, Palestijnen, Amerikanen, Chinezen. Noem het maar.

Dus hou toch op met dat soort kansloze aanvallen die op NIETS gebaseerd zijn.
Je kan wel schreeuwen, maakt onze constateringen nog niet minder waar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220712846
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
En hier verraad je jezelf dus. Je hebt inderdaad op een actieve suggestieve manier geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. In goed Nederlands heet dat gewoon manipuleren door mij weg te zetten als iemand die oproept tot genocide.

En ik heb van mijn kant niet geprobeerd om jou op andere gedachten te brengen; dat is wat alleen jij zelf kunt doen door over dingen na te denken en je dingen af te vragen, kritisch te zijn op je eigen gedachtengoed, maar het enige wat jij wilt is kritisch op andermans gedachtengoed zijn, iemand te stigmatiseren en iemand vervolgens met jouw gedachtengoed op te dringen.

Vandaar dat jij voor mij in de categorie dwingelant valt.
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.

Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
pi_220712874
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deed je dat maar.
Jouw alternatieve feiten zijn geen feiten. Het zijn verzinsels van een intens zieke geest inmiddels.
[..]
In de tussentijd heb ik 0 inhoudelijks van je gezien. Heb er zelf nog om gevraagd ook, maar iedereen krijgt maar 1 ding van je: hypocriet inhoudsloos gejijbak vol slachtofferschap en gehuil.
Dat feiten en inhoud jou niet aanstaan maakt nog niet dat de feiten geen feiten zijn en een inhoudelijke post niet inhoudelijk zou zijn.

Maar liever jijbakken en anderen beledigen natuurlijk.

quote:
Waarom ben je dan aan het bagatelliseren dat ze hier via protestanten en useful idiots voet aan de grond krijgen. Als het echt van jou zou moeten 'VERDWIJNEN' had je je wel anders opgesteld.
Ik zeg helemaal niets over dat Hamas hier een voet aan de grond krijgt?
Doe normaal zeg.
Hoezo mensen woorden in de mond leggen, terwijl ik duidelijk aangeef Hamas kwijt te willen.

quote:
Je veroordeeld helemaal niks. Je zet alleen het woord neer om het te doen lijken. Voor de rest uit je teksten is 1 ding op te maken: Israel zijn eigen schuld, altijd geweest en overal van.
Ah sure joh, ik heb altijd opgeroepen tot vrede. Ik heb altijd Hamas OOK veroordeeld.
Dat is nooit anders geweest en ik heb nooit wat anders gezegd.

Waarom mag je de dader niet aanspreken als de dader?
Of ben jij ook zo´n figuur die zegt dat Oekraine ook schuldig is aan de oorlog daar?
Nee toch? Rusland is de schuldige, klaar.
Net als dat in dit geval Israel is.

Dat mag gewoon gezegd worden.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:20:36 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220712893
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat een semantische discussie is dit. Op de vraag wat is een groep?
[..]
Komen we dus weer terug bij de eerdere post, de Islam is een groep mensen die hetzelfde geloof aanhangen (dus een gemeenschappelijk kenmerk delen).

Dank voor dit woordspelletje. Misschien goed nog eens voor jezelf te evalueren of je er echt niet te hard in ging.
Jezus, zit er een drol dwars ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')