Dus de conclusie is dat hij niet de mol is?quote:Op zondag 12 april 2026 20:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Yannis de mol is, heeft hij vandaag toch al erg veel bijgedragen.
Haha. Nu hopen op 4x sneller dan de kandidatenquote:Op zondag 12 april 2026 20:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
@:billdauterive is in elk geval niet de mol.
Dries doet me erg aan Lennart denken. Een vrolijke jongen die een beetje onhandig is en.dus overal wel mee wegkomt.quote:
Mogelijk. Saboteren doen ze tegenwoordig allemaal, dus dat zegt niet zoveel, maar een mol die meer in het laadje brengt dan niet-mollen... tja, als dat zou gebeuren, wat stelt het hele format dan eigenlijk nog voor? Dan is 't toch helemaal willekeurig gokken?quote:Op zondag 12 april 2026 20:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dus de conclusie is dat hij niet de mol is?
Ja, dat gedrag is voor mij dus compleet onlogisch als mol.quote:Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mogelijk. Saboteren doen ze tegenwoordig allemaal, dus dat zegt niet zoveel, maar een mol die meer in het laadje brengt dan niet-mollen... tja, als dat zou gebeuren, wat stelt het hele format dan eigenlijk nog voor? Dan is 't toch helemaal willekeurig gokken?
Zou ook denken dat een mol bij Pommelien Thijs eventueel nog de artiest, maar het nummer fout zou zeggen, maar hij herstelt het zelf naar het juiste nummer.
Naar mijn gevoel hadden de vorige seizoenen altijd 3 "hoofdstukjes" per aflevering en dit seizoen al een paar keer 2.quote:
Ja, de eerste is wel langer geloof ik.quote:Op zondag 12 april 2026 21:11 schreef eborn het volgende:
[..]
Ik dacht met reclame altijd richting half 10? Of is dat alleen de 1e aflevering?
Vorige week begon Cafe de Mol ook 15 minuten later. Maar het is wel vrij normaal dat er wat verschil in de lengte van de afleveringen zit.quote:
Het bracht me ook even aan het twijfelen, maar @Jane herinnerde me terecht eraan dat de mol elk seizoen wel wat geld hier en daar verdient. Zeker zo vroeg in het seizoen kan het een manier zijn om het vertrouwen te winnen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dus de conclusie is dat hij niet de mol is?
Maar 1750 in een aflevering is wel veel.quote:Op zondag 12 april 2026 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bracht me ook even aan het twijfelen, maar @:jane herinnerde me terecht eraan dat de mol elk seizoen wel wat geld hier en daar verdient. Zeker zo vroeg in het seizoen kan het een manier zijn om het vertrouwen te winnen.
Het is in elk geval duidelijk dat de groep hem niet vertrouwt, want hij bood zich aan om als laatste te racen ("het meest betrouwbare duo") en daar ging niemand op in.
Zeker waar.quote:Op zondag 12 april 2026 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar 1750 in een aflevering is wel veel.
Beter 2 kwalitatief goed uitgewerkte opdrachten met pakkend camerawerk en goede muzikale ondersteuning die het bekijken waard zijn, zoals die van vanavond, dan 3 opdrachten die vrij statisch en dus niet echt boeiend zijn…quote:Op zondag 12 april 2026 21:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel hadden de vorige seizoenen altijd 3 "hoofdstukjes" per aflevering en dit seizoen al een paar keer 2.
quote:Op zondag 12 april 2026 21:39 schreef Legoblokje het volgende:
De OP is bijgewerkt. Er staan alleen geen namen van de kandidaten bij, want daar kon ik geen geschikt plaatje voor vinden.
Op de huidige foto in de OP staan die ook, dus dat lijkt me geen bezwaar.quote:Op zondag 12 april 2026 21:46 schreef Legoblokje het volgende:
Die zag ik inderdaad wel, maar daar staan wel meerdere afvallers op aangegeven. Weet niet in hoeverre dat gewenst is.
Ik dacht bijna waarom zou je de trompet gebruiken, je kan toch ook schreeuwen? Er staat nergens dat je verplicht de trompet moet gebruikenquote:Op maandag 13 april 2026 09:12 schreef Tijn het volgende:
Dat trompetteren is natuurlijk bij uitstek iets dat de mol van te voren kan oefenen. Leuk voor de buren
Dat is wat ze willen dat je denkt!!1quote:Op woensdag 15 april 2026 13:02 schreef Slobeend het volgende:
Na afgelopen aflevering begin ik toch ernstig aan Yannis als mol te twijfelen.
Zijn stem klinkt inderdaad geregeld zoals de makers van Het Molletje zijn stem imiteerde.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:24 schreef Guanabana het volgende:
En wat is er met Gilles, hij heeft zelfs een ander (dunner) stemmetje gekregen.![]()
Voor 2500 euroquote:Op zondag 19 april 2026 20:38 schreef Legoblokje het volgende:
Als dit met BN'ers gespeeld zou zijn, zou iedereen na 10 seconden de blinddoek afgedaan hebben.
Ik kon 'm niet uitstaan aan het beginquote:Op zondag 19 april 2026 21:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ah nee. De smaakmaker van dit seizoen ligt eruit.
Maar het slaat vooral nergens op als je het allemaal als competitief spel ziet.quote:Op zondag 19 april 2026 21:49 schreef The_Playmaker het volgende:
Isabel heeft wel gelijk, het is een spel. Dat sommige de groepssfeer belangrijker vinden begrijp ik dus echt niet. En dat nu ineens belangrijk vinden maar in voorgaande afleveringen wel zelf voor jezelf gaan is gewoon hypocriet.
Ja, ik zat me dit al af te vragen. Ik denk dat ze de instructie hadden om bij het toilet ook daadwerkelijk naar binnen te gaan ofzo, want anders roep je toch even? Of zet je de deur op een kier en roep je "nee niet binnenkomen!" als je in het toilet zit?quote:Op zondag 19 april 2026 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat ze er niet aan denken om iemand vanuit het deurgat van het toilet aan te spreken, dan is die niet binnengegaan.
Ja maar de buitenstaanders weten niet dat als je in het toilet bent, je er niet meer uit magquote:Op zondag 19 april 2026 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat ze er niet aan denken om iemand vanuit het deurgat van het toilet aan te spreken, dan is die niet binnengegaan.
Ja, dat zat ik me ook af te vragen. Het zag er ook niet echt heel natuurlijk uit van Julie, de manier waarop ze het aankondigde naar de groep toe enzo.quote:Op maandag 20 april 2026 22:29 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vroeg me dat ook af, zou ze specifiek de opdracht gekregen hebben om naar het toilet te gaan op het terras? Zou de mol iemand hebben mogen aanwijzen hiervoor?
Nou, in één geval…quote:Op zondag 26 april 2026 20:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ah, de reünies waarbij ze doen alsof ze elkaar 9 jaar niet hebben gezien ipv. 9 dagen.
Ik denk dezelfdequote:Op zondag 26 april 2026 20:52 schreef BillDauterive het volgende:
Ik gok Isabel en Yannis. Ben benieuwd.
quote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef Djeez het volgende:
Jammer dat ze hebben geblokkeerd dat je in Nederland kunt kijken. Weet iemand hoe dat werkt, een vpn?
Ik kijk gewoon vanuit Nederland hoor, zonder VPN. Hetzelfde als elke week.quote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef Djeez het volgende:
Jammer dat ze hebben geblokkeerd dat je in Nederland kunt kijken. Weet iemand hoe dat werkt, een vpn?
Ik cast gewoon hoor.quote:
Hij had wel twee kledingstukken goed bij de waslijn. Toch 1000 euro, dat is niet niks.quote:Op zondag 26 april 2026 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Weer wat dieper in de Maxim-tunnel, door de opmerking dat hij al eerder had aangegeven niet op z'n broer te lijken.
ik kan 'play.tv' niet als app vinden op onze tv helaas.quote:Op zondag 26 april 2026 21:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kijk zonder VPN gewoon via play.tv, momenteel zelfs in Duitsland…
onze tv is denk ik wat oud, maar ik vind geen enkele prettige webbrowser-app daar (tenzij ik meteen een of ander betaald abonnement neem).quote:Op zondag 26 april 2026 22:10 schreef Tijn het volgende:
Ja, casten was bij ons in voorgaande jaren ook vaak een drama.
Nu gaan we met de webbrowser op de TV naar play.tv en zetten daar dan de video op fullscreen. Dat werkt prima
In het begin was er ook een melding dat een kandidaat de mol kon helpen. Misschien was het dit?quote:Op maandag 20 april 2026 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat zat ik me ook af te vragen. Het zag er ook niet echt heel natuurlijk uit van Julie, de manier waarop ze het aankondigde naar de groep toe enzo.
Ik zou vast willen houden aan m'n originele mol (Yannis) maar eigenlijk geloof ik het niet meerquote:
Past niet echt bij haar uiterlijk.quote:Op zondag 26 april 2026 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
De dochter van Isabel heeft een diepere stem dan Barry White.
Dat bracht Wout op, dat vond ik juist weer verdacht.quote:Op zondag 26 april 2026 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Weer wat dieper in de Maxim-tunnel, door de opmerking dat hij al eerder had aangegeven niet op z'n broer te lijken.
[..]
Ik cast gewoon hoor.
Hij heeft het goed gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Topkandidaat Yannis zit weer opgescheept met waardeloze medespelers.
En Maxim heeft het ook goed gedaan. Geen mol.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maxim geeft wel heel zware Mol-vibes.
Hij deed niets goed? Hij gaf een fout antwoord ("verbeterde" het juiste antwoord van Yannis), elke foto mislukte eerst een paar keer, hij kreeg nauwelijks wat binnen bij de eet-opdracht.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hij heeft het goed gedaan.
[..]
En Maxim heeft het ook goed gedaan. Geen mol.
Maar hij had zich op het eind ook kunnen laten inhalen.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij deed niets goed? Hij gaf een fout antwoord ("verbeterde" het juiste antwoord van Yannis), elke foto mislukte eerst een paar keer, hij kreeg nauwelijks wat binnen bij de eet-opdracht.
Bij Maxim twijfel ik steeds of hij dingen bewust doet of gewoon geen al te sterke speler is (qua opdrachten dan, misschien wel qua mollen jagen).quote:Op zondag 3 mei 2026 20:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar hij had zich op het eind ook kunnen laten inhalen.
Dat Julie Wout verdenkt lijkt me nu wel een zekerheid.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef BillDauterive het volgende:
Als ik de rode lap had, zou ik em bij mijn mol leggen. Het is niet heel vreemd dat Wout twee keer de rode lap krijgt. Ik denk dat die kandidaten op Wout zitten.
Dit was gedoemd om te mislukken ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er 2 kandidaten ooit tot een compromis zouden komen.
En op dit moment blijkt dat het niet de juiste tactiek is. De mol weet wie de slechtste is en kan zo erg makkelijk naar de vrijstelling gaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef BillDauterive het volgende:
Als ik de rode lap had, zou ik em bij mijn mol leggen. Het is niet heel vreemd dat Wout twee keer de rode lap krijgt. Ik denk dat die kandidaten op Wout zitten.
Nee, je zou eigenlijk moeten loten voor de vrijstelling. Maar dan nog moet de ene de andere laten gaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er 2 kandidaten ooit tot een compromis zouden komen.
Lijkt me ook de meest waarschijnlijke.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:39 schreef golfer het volgende:
Ik blijf bij Wout en als reservemol Isabelle.
Uiteindelijk blijkt "Follow The Money" bijna een waterdichte leidraad en ook dat wijst enorm naar Wout. Het is dat Julie er met 1 actie eens erg veel uithaalde (3000 euro toen ze getriggerd werd door onder meer Isabelle en Wout, vermoedelijk hebben meerdere kandidaten toen afgedrukt en was Julie gewoon de snelste), anders zouden de overige 4 echt allemaal duizenden euro's meer hebben opgebracht dan Wout, nu zit Julie nog enigszins in de buurt.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Het wijst nu allemaal wel hèèl erg naar Wout. Normaal is dat een slecht teken bij de Belgische mol, maar ik zie echt geen serieus alternatief meer. Heel misschien nog Maxim, maar hij lijkt me meer een kandidaat die zichzelf verdacht probeert te maken.
In 'Café De Mol - De kandidaten' werden Wout, Maxim en Isabel op Zaventem geconfronteerd met de bestemming Portugal - iets wat de mol natuurlijk al lang wist. Van de andere kandidaten zien we dit moment niet, wat toch wel opvallend is. Zou dit al een hint naar de drie finalisten zijn geweest, of toch een dwaalspoor?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Het wijst nu allemaal wel hèèl erg naar Wout. Normaal is dat een slecht teken bij de Belgische mol, maar ik zie echt geen serieus alternatief meer. Heel misschien nog Maxim, maar hij lijkt me meer een kandidaat die zichzelf verdacht probeert te maken.
Ik denk dat Julie de laatste afvaller wordt. Zij verdenkt duidelijk Wout terwijl we dat normaal nooit zo duidelijk te weten komen. Ik vermoed dat Maxim en Isabel inmiddels ook wel goed zitten en ze door het afvallen van Julie nog willen proberen twijfel te zaaien of het niet een van die twee is.
precies, het feit dat Wout toen in ronde 2 als enige op die knop gedrukt had maakte hem voor mij ineens echt veel verdachter. In ronde 3 hebben er vast meer gedrukt, dus daar kun je niet zoveel uit afleiden.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijkt "Follow The Money" bijna een waterdichte leidraad en ook dat wijst enorm naar Wout. Het is dat Julie er met 1 actie eens erg veel uithaalde (3000 euro toen ze getriggerd werd door onder meer Isabelle en Wout, vermoedelijk hebben meerdere kandidaten toen afgedrukt en was Julie gewoon de snelste), anders zouden de overige 4 echt allemaal duizenden euro's meer hebben opgebracht dan Wout, nu zit Julie nog enigszins in de buurt.
zou best kunnen inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Ik denk dat Julie de laatste afvaller wordt. Zij verdenkt duidelijk Wout terwijl we dat normaal nooit zo duidelijk te weten komen. Ik vermoed dat Maxim en Isabel inmiddels ook wel goed zitten en ze door het afvallen van Julie nog willen proberen twijfel te zaaien of het niet een van die twee is.
Maxim gedroeg zich gisteren wel erg verdacht. Maar ik denk dat 't nepmollen is.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lijkt me ook de meest waarschijnlijke.
Isabelle komt over een als een competitieve deelnemer, Maxim is te vaak zichtbaar zenuwachtig onder druk en Julie verdient ook iets te regelmatig geld.
In de Nederlandse versie mochten ze rijdend in de tram in Lissabon wat vragen over voorgaande edities beantwoorden en Portugese woorden zien/onthouden die gezamenlijk een zin vormen, terwijl de Belgen er een wedstrijd tussen de tram en de deelnemers met diverse opdrachten er tussendoor van hebben gemaakt.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Dat pasteis de nata spel, geweldig verzonnen ookEn tja.... Julie deed verdachte dingen die veel tijd kosten, maar mijn molleke zat op het laatst wel heel lang te kloten met die verlengsnoeren
Kijkt de redactie/makers van de NL mol ook mee denken jullie? Kunnen ze nog wat van leren
Ze zijn in Nederland een heel ander programma aan het maken en lijken helemaal geen interesse te hebben in het verzinnen en in beeld brengen van interessante opdrachtenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Kijkt de redactie/makers van de NL mol ook mee denken jullie? Kunnen ze nog wat van leren
Ja, al jaren. De Vlaamse regisseuren van beide reeksen hebben onderling contact. Ik vind al een tijdje dat ze hier veel beter hun eigen ding kunnen doen, want juist toen Wie is de Mol nog een megahit was, keek de redactie nauwelijks naar de Belgen. Denk aan het seizoen met Jan Versteegh en zo.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Ik vind het iig. logischer indien dezelfde persoon alle drie de eieren zou scheiden. Vond Wout heel creatief en efficiënt bij het drukken op de knoppen, maar als die wist dat hij daarna nog kon sukkelen met kabels, is dat natuurlijk perfect acceptabel.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Dat pasteis de nata spel, geweldig verzonnen ookEn tja.... Julie deed verdachte dingen die veel tijd kosten, maar mijn molleke zat op het laatst wel heel lang te kloten met die verlengsnoeren
Weet niet hoe dat in Nederland zit, maar beluisterde net een podcast met Gilles De Coster waarin hij vermoedt dat het geheim van het succes is dat ze van bovenaf geen druk voelen en gewoon hun ding mogen doen. Geen gedoe waarbij het goedkoper of sneller moet.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn in Nederland een heel ander programma aan het maken en lijken helemaal geen interesse te hebben in het verzinnen en in beeld brengen van interessante opdrachten
Juist door daar niks te doen kon je als Mol bereiken wat je wil. Of niemand kreeg iets of je pakt zelf die vrijstelling.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:33 schreef Jane het volgende:
Denken jullie dat de Mol bij het duo zat dat om de vrijstelling speelde (Wout & Maxim dus)? Ik betwijfel het eigenlijk. Er valt daar weinig te doen. Elke kandidaat zal de vrijstelling pakken als de tegenspeler het toelaat.
Ik neig nu naar Julie als mol.
Wat je niet wil als mol is dat er twee kandidaten terechtkomen die elkaar vertrouwen, waardoor ze misschien samen voor het geld gaan. Dus op zich denk ik wel dat je daar meer controle hebt. Je kunt veel twijfel zaaien waardoor de kans groot is dat beide spelers voor zichzelf gaan, jijzelf incluis.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:33 schreef Jane het volgende:
Denken jullie dat de Mol bij het duo zat dat om de vrijstelling speelde (Wout & Maxim dus)? Ik betwijfel het eigenlijk. Er valt daar weinig te doen. Elke kandidaat zal de vrijstelling pakken als de tegenspeler het toelaat.
Ik neig nu naar Julie als mol.
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze fase de kans 100% is dat een kandidaat de vrijstelling pakt, wat er verder ook gebeurt.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat je niet wil als mol is dat er twee kandidaten terechtkomen die elkaar vertrouwen, waardoor ze misschien samen voor het geld gaan.
Deze groep heeft dit seizoen toch al een paar keer laten zien (ook) voor geld te willen kiezenquote:Op maandag 4 mei 2026 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze fase de kans 100% is dat een kandidaat de vrijstelling pakt, wat er verder ook gebeurt.
Ik kan me niet voorstellen dat er een scenario bestaat waarin er geld was gewonnen bij deze opdracht.
Ik denk niet dat de mol voor het geld was gegaanquote:Op maandag 4 mei 2026 16:01 schreef Meke het volgende:
[..]
denk dat hier wel combinaties in mogelijk waren (Julie en Yannis?) die wellicht écht voor het geld waren gegaan
En sowieso dat er voor een vrijstelling gekozen was.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zei Gilles in het begin niet dat een van de kandidaten eerder meedeed als reservekandidaat in de opening van 2021? Ik weet niet meer wie het is maar het is een van de mannen.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze iemand vinden die een perfecte kandidaat is, maar ze hebben al iemand van dat type, dan steken ze er geen 2 in, dan zeggen ze tegen de pechvogel dat ze hem tof vinden en dat hij zich volgend jaar nog eens kandidaat moet stellen.
dat met die eieren scheelde niet zo ontzettend veel tijd hoor. Ik vond Wout vooral in het begin van die opdracht wel heel stoicijns voorbij de tafel lopen, en uitgebreid allerlei andere dingen gaan bekijken, terwijl Gilles toch een duidelijke hint naar de tafel had gegeven.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik blijf op Maxim, zit ik eigenlijk al vanaf moment 1 op, dus ik zou niet weten waarom ik die tunnel uit zou gaan
Wout kan ook wel heel goed. Even een mooie spidermanactie maken naar die knop op de muur is echt fanatiek kandidatengedrag, maar als het toch niet lukt heb je er uiteindelijk niets aan. Al denk ik dat de grootste fout daar was om Julie in haar eentje alle eieren te laten splitsen en dat kwam dan weer van haar af.
Ik denk dat ik dat zelf ook had gedaanquote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:44 schreef trui het volgende:
[..]
dat met die eieren scheelde niet zo ontzettend veel tijd hoor. Ik vond Wout vooral in het begin van die opdracht wel heel stoicijns voorbij de tafel lopen, en uitgebreid allerlei andere dingen gaan bekijken, terwijl Gilles toch een duidelijke hint naar de tafel had gegeven.
Bovendien is dit al ooit gedaan in WIDM NLquote:Op zondag 3 mei 2026 20:57 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje langdradig.
misschien, maar hij gunde de tafel geen blik waardig, dat vond ik toch heel onlogisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat zelf ook had gedaan"De tafel plakt" klinkt ook niet echt positief, dus ik had ook wel even willen kijken wat er nog meer is voordat ik straks niet meer van die tafel vandaan kom
Nog maar 1 afvaller en we gaan naar de finalequote:Op dinsdag 5 mei 2026 00:37 schreef NailQueen het volgende:
Wat gaat het seizoen snel voorbij. Er zijn nog maar 3 over
Nou ja, zodra Julie de tafel los liet gaat de tijd lopen. Dan kan Wout ook gewoon loslaten, het is niet dat de tijd dan dubbel zo snel gaat ofzo. Als ik het me goed herinner, hebben ze 20 seconden verloren aan het scheiden van de eieren. Dat is echt een fors deel van de minuut. Als Wout mee had geholpen, had het de tijd van 1 ei gescheeld en dus 7-8 seconden bespaard. Dat vind ik vrij fors.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:44 schreef trui het volgende:
[..]
dat met die eieren scheelde niet zo ontzettend veel tijd hoor. Ik vond Wout vooral in het begin van die opdracht wel heel stoicijns voorbij de tafel lopen, en uitgebreid allerlei andere dingen gaan bekijken, terwijl Gilles toch een duidelijke hint naar de tafel had gegeven.
Ja, meer nog zelfsquote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, hebben ze 20 seconden verloren aan het scheiden van de eieren.
Zeker als Wout na afloop zegt "5 seconden meer tijd en het had ons gelukt"quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, meer nog zelfsToen ze de tafel vonden hadden ze nog meer dan 40 seconden en nadat Julie de eieren had gebroken stond de klok op 18.
Ik denk ook dat het sneller was gegaan als Wout er in elk geval een had kunnen doen, tegelijk met Julie.
Nou ja, dat is ook nog wel een ding inderdaad: als het misgaat, dan kun je weer opnieuw dat labyrinth erbij pakken om een ei te scoren.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:03 schreef trui het volgende:
Dat ene ei scheelt echt niet zoveel op die 20 seconden, (hij zou er vast ook weer iets meer tijd voor hebben genomen, vermoed ik), en zij weet zo tenminste ook zeker dat de eidooiers gescheiden werden van het eiwit.
Als er nog eentje in zatquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook nog wel een ding inderdaad: als het misgaat, dan kun je weer opnieuw dat labyrinth erbij pakken om een ei te scoren.
In de eerste paar afleveringen deed Maxim de meest verdachte dingen, daarna begon ie wat geld te pakken en was het Wout die gekkige dingen deed.quote:Op woensdag 6 mei 2026 22:49 schreef Tijn het volgende:
Nou, aflevering 1 en 2 nog een keer teruggekeken... ik denk nu dat het Maxim is eigenlijk
Hij pakte z'n eigen boekje in de eerste aflevering (wat is de kans??). In aflevering 2 was-ie heel bepalend in de keuze voor Abigail (-2000 euro), bij het water spoorde hij het team aan om veel te bellen (voor 200 euro per telefoontje, en hij overleefde als enige de boot twee keer, de mol wil natuurlijk niet in het water vallen) en op de binnenplaats van het landhuis wilde hij per se dat er snel gedrukt werd, zelfs toen ze al voor stonden en het dus niet eens een voordeel voor ze was (500 euro per ronde eruit).
In de laatste aflevering ging ik ervan uit dat Maxims geklungel met de camera nepmollen was, maar nu denk ik dat de hele groep inmiddels wel doorheeft dat-ie de mol is en hij het dus niet meer hoeft te verhullen
We hebben net aflevering 3 teruggekeken en daar doet Maxim eigenlijk ook niks nuttigs. Hij staat in de weg bij het schapenhoeden en tijdens het racen rijdt-ie tegen de muur en kent-ie het nummer van ABBA niet. Tja...quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de eerste paar afleveringen deed Maxim de meest verdachte dingen, daarna begon ie wat geld te pakken en was het Wout die gekkige dingen deed.
Ik denk dat de redactie zich een beetje verkeken heeft op hoe moeilijk het is zo veel kindjes te verslaan, zelfs zonder mol.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:22 schreef BillDauterive het volgende:
Nou, dit is misschien voor het eerst dat ik een opdracht van WidM beter vond dan - vrijwel - dezelfde opdracht bij De Mol.
55 tegenstanders, 3 kandidaten en 1 mol. Dat is gewoon onmogelijk.
Ja, zoiets dacht ik ook al. Dit zag er niet echt veilig uit.quote:Op zondag 10 mei 2026 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me toch redelijk gevaarlijk als er een been of een arm in een slechte hoek draait
Ik twijfel nog steeds tussen Julie en Maxim. Op dit moment neig ik weer ff naar Julie, maar het verandert zowat per uur.quote:
ik noem da ne game!quote:Op zondag 10 mei 2026 21:09 schreef The_Playmaker het volgende:
Wat lullig. Ze zorgt voor ¤1000 in de pot bij de laatste opdracht en ligt er nu uit.
Geweldig he? ik vond die 50meter-val wel heel heftig hoor, weet niet of ik dat gedurfd had. Maar inderdaad, bij mij komt ie ook ergens bovenin m'n lijstje favorieten!quote:Op maandag 11 mei 2026 20:21 schreef Japepk het volgende:
Wat een aflevering dit! Allemaal fysieke opdrachten, heerlijk! Dat blijft toch de Mol op z'n sterkst. Dit seizoen hebben ze al heel wat beproevingen doorstaan. Dit seizoen komt zo in de top 5, misschien wel top 3, terecht hoor
Het zag er sowieso expres uit.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zou Maxim dit nu express hebben gedaan ?
Ik vind het ook een heel erg sterk seizoenquote:Op maandag 11 mei 2026 20:21 schreef Japepk het volgende:
Wat een aflevering dit! Allemaal fysieke opdrachten, heerlijk! Dat blijft toch de Mol op z'n sterkst. Dit seizoen hebben ze al heel wat beproevingen doorstaan. Dit seizoen komt zo in de top 5, misschien wel top 3, terecht hoor
inderdaad geweldigquote:
Klopt, die van vorige week was echt de minste van het seizoen.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:26 schreef Koen66 het volgende:
[..]
inderdaad geweldig
Daartegenover staat dat vorige week mijn aandacht niet lekker kon vasthouden
Ze hebben nu echt de slag te pakken zonder de enorme plottwists van de eerste nieuwe seizoenen. Afgelopen jaren probeerden ze het daar nog op te gooien met de marketing vooraf, en dan was het alleen iets in de eerste aflevering. Na de battle in het maïsveld is dat nooit meer echt lekker uitgepakt.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook een heel erg sterk seizoenEn dit was misschien wel de beste aflevering van welk seizoen dan ook ooit
Hij was zo goed, we gaan 'm gewoon nu nog een keer kijken
Ja en nee. Ik vond het bij Nederland heel raar dat de tegengoals geen consequentie hadden. Dan is "win de wedstrijd" imo een betere opdracht. Maar zoveel tegenstanders was dan weer een mispeer inderdaad. Vond het wel leuk in beeld gebracht en de commentator was hilarisch.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:22 schreef BillDauterive het volgende:
Nou, dit is misschien voor het eerst dat ik een opdracht van WidM beter vond dan - vrijwel - dezelfde opdracht bij De Mol.
55 tegenstanders, 3 kandidaten en 1 mol. Dat is gewoon onmogelijk.
WAAAAAAAAAAR??? link?quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:56 schreef PicoMMP het volgende:
Op discord kun je die oude seizoenen wel vinden
Enige probleem is dat die link volgens mij maar een paar dagen geldig isquote:Op zondag 17 mei 2026 13:49 schreef Moira het volgende:
[..]
Er mah gerd!! Dankjeweldie gaat in de OP
Nee, het seizoen is te snel voorbij gegaan…quote:Op zondag 17 mei 2026 18:13 schreef Meke het volgende:
Over drie uur weten we wie de Mol is!!! Zijn we daar klaar voor?![]()
Ik weet ook niet hoever ik zou komen. Ik lust dan ook geen visquote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Hoe kan je nou niet 7 vissen achter elkaar opnoemen?
Ze hebben aan Gilles gewoon een top presentator. Hij maakt een groot deel van het programma.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Meke het volgende:
Toch wel leuk dat we een iets andere kant van Gilles zien bij deze opdracht, iets losser dan normaal
En je kreeg makreel al kado he, dus eigenlijk maar zes.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Hoe kan je nou niet 7 vissen achter elkaar opnoemen?
En die ¤400 waar hij wel bij betrokken was kwam door Maxim die volledig overtuigd was van zijn gelijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:23 schreef The_Playmaker het volgende:
Wout wint zijn opdracht niet en leek ook niet erg tegen te stribbelen toen Julie zei dat Maxim sneller was. Hij vond dat wel goed.
Vergeleken met hem is Rick een soort verkeerslicht.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef eborn het volgende:
[..]
Ze hebben aan Gilles gewoon een top presentator. Hij maakt een groot deel van het programma.
Mwoah, eigenlijk denk ik dat hij dit ook wel leuk gedaan hadquote:Op zondag 17 mei 2026 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vergeleken met hem is Rick een soort verkeerslicht.
Het doet af en toe iets, maar het is niet echt verheffend…
Maar ook wel een beetje flauw. Soort hard reset.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:34 schreef The_Playmaker het volgende:
Dit is voor de Mol toch wel een heerlijke opdracht.
Ja sowieso vind ik zo'n opdracht met tegenstanders met z'n drieën altijd wel tofquote:Op zondag 17 mei 2026 20:34 schreef The_Playmaker het volgende:
Dit is voor de Mol toch wel een heerlijke opdracht.
Dat denk ik ook. In Nederland zou de pot leeg gaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:35 schreef Legoblokje het volgende:
Ik gok dat dit wel redelijk gestuurd wordt. Kan me niet voorstellen dat ze hier allemaal kapotte tegels willen.
Maar de Mol weet welke tegels veel waard zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Wout en de vertragingstactiek weer.
Maxim heeft al 2 tegels gevangen en is daardoor niet echt meer verdacht…
Allemaal toch, volgens mij?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef eborn het volgende:
[..]
Maar de Mol weet welke tegels veel waard zijn.
Hoewel daar aan de andere kant op dat moment ook de meest waardevolle tegels vallen die je kunt laten vallen. Maar indd, liever 5K niet in de potquote:Op zondag 17 mei 2026 20:43 schreef The_Playmaker het volgende:
Je wilt als Mol dus meedoen bij het winnen van de meest waardevolle tegel. Bij de tegels staan heeft dan niet veel zin.
quote:
@KaBuf volgens mij!quote:Op zondag 17 mei 2026 21:07 schreef MadMaster het volgende:
Voorheen zat er nog wel eens iemand van hier in Kineapolis in België tijdens de finale.
Geen idee meer wie dat was, maar dit jaar kennelijk niet…
Nee, dat laten ze altijd in het middenquote:Op zondag 17 mei 2026 21:10 schreef Meke het volgende:
Normaal weten we hier wel wie op wie zit, toch? Zou er een reden zijn dat ze dat niet laten zien?
Ja, achteraf denk ik dat dat ook logischer is want anders kun je het nu al deducerenquote:Op zondag 17 mei 2026 21:11 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Nee, dat laten ze altijd in het midden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |