Uiteindelijk blijkt "Follow The Money" bijna een waterdichte leidraad en ook dat wijst enorm naar Wout. Het is dat Julie er met 1 actie eens erg veel uithaalde (3000 euro toen ze getriggerd werd door onder meer Isabelle en Wout, vermoedelijk hebben meerdere kandidaten toen afgedrukt en was Julie gewoon de snelste), anders zouden de overige 4 echt allemaal duizenden euro's meer hebben opgebracht dan Wout, nu zit Julie nog enigszins in de buurt.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Het wijst nu allemaal wel hèèl erg naar Wout. Normaal is dat een slecht teken bij de Belgische mol, maar ik zie echt geen serieus alternatief meer. Heel misschien nog Maxim, maar hij lijkt me meer een kandidaat die zichzelf verdacht probeert te maken.
In 'Café De Mol - De kandidaten' werden Wout, Maxim en Isabel op Zaventem geconfronteerd met de bestemming Portugal - iets wat de mol natuurlijk al lang wist. Van de andere kandidaten zien we dit moment niet, wat toch wel opvallend is. Zou dit al een hint naar de drie finalisten zijn geweest, of toch een dwaalspoor?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Het wijst nu allemaal wel hèèl erg naar Wout. Normaal is dat een slecht teken bij de Belgische mol, maar ik zie echt geen serieus alternatief meer. Heel misschien nog Maxim, maar hij lijkt me meer een kandidaat die zichzelf verdacht probeert te maken.
Ik denk dat Julie de laatste afvaller wordt. Zij verdenkt duidelijk Wout terwijl we dat normaal nooit zo duidelijk te weten komen. Ik vermoed dat Maxim en Isabel inmiddels ook wel goed zitten en ze door het afvallen van Julie nog willen proberen twijfel te zaaien of het niet een van die twee is.
precies, het feit dat Wout toen in ronde 2 als enige op die knop gedrukt had maakte hem voor mij ineens echt veel verdachter. In ronde 3 hebben er vast meer gedrukt, dus daar kun je niet zoveel uit afleiden.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijkt "Follow The Money" bijna een waterdichte leidraad en ook dat wijst enorm naar Wout. Het is dat Julie er met 1 actie eens erg veel uithaalde (3000 euro toen ze getriggerd werd door onder meer Isabelle en Wout, vermoedelijk hebben meerdere kandidaten toen afgedrukt en was Julie gewoon de snelste), anders zouden de overige 4 echt allemaal duizenden euro's meer hebben opgebracht dan Wout, nu zit Julie nog enigszins in de buurt.
zou best kunnen inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:56 schreef Legoblokje het volgende:
Ik denk dat Julie de laatste afvaller wordt. Zij verdenkt duidelijk Wout terwijl we dat normaal nooit zo duidelijk te weten komen. Ik vermoed dat Maxim en Isabel inmiddels ook wel goed zitten en ze door het afvallen van Julie nog willen proberen twijfel te zaaien of het niet een van die twee is.
Maxim gedroeg zich gisteren wel erg verdacht. Maar ik denk dat 't nepmollen is.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lijkt me ook de meest waarschijnlijke.
Isabelle komt over een als een competitieve deelnemer, Maxim is te vaak zichtbaar zenuwachtig onder druk en Julie verdient ook iets te regelmatig geld.
In de Nederlandse versie mochten ze rijdend in de tram in Lissabon wat vragen over voorgaande edities beantwoorden en Portugese woorden zien/onthouden die gezamenlijk een zin vormen, terwijl de Belgen er een wedstrijd tussen de tram en de deelnemers met diverse opdrachten er tussendoor van hebben gemaakt.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Dat pasteis de nata spel, geweldig verzonnen ookEn tja.... Julie deed verdachte dingen die veel tijd kosten, maar mijn molleke zat op het laatst wel heel lang te kloten met die verlengsnoeren
Kijkt de redactie/makers van de NL mol ook mee denken jullie? Kunnen ze nog wat van leren
Ze zijn in Nederland een heel ander programma aan het maken en lijken helemaal geen interesse te hebben in het verzinnen en in beeld brengen van interessante opdrachtenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Kijkt de redactie/makers van de NL mol ook mee denken jullie? Kunnen ze nog wat van leren
Ja, al jaren. De Vlaamse regisseuren van beide reeksen hebben onderling contact. Ik vind al een tijdje dat ze hier veel beter hun eigen ding kunnen doen, want juist toen Wie is de Mol nog een megahit was, keek de redactie nauwelijks naar de Belgen. Denk aan het seizoen met Jan Versteegh en zo.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Ik vind het iig. logischer indien dezelfde persoon alle drie de eieren zou scheiden. Vond Wout heel creatief en efficiënt bij het drukken op de knoppen, maar als die wist dat hij daarna nog kon sukkelen met kabels, is dat natuurlijk perfect acceptabel.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef Blues het volgende:
Dat pasteis de nata spel, geweldig verzonnen ookEn tja.... Julie deed verdachte dingen die veel tijd kosten, maar mijn molleke zat op het laatst wel heel lang te kloten met die verlengsnoeren
Weet niet hoe dat in Nederland zit, maar beluisterde net een podcast met Gilles De Coster waarin hij vermoedt dat het geheim van het succes is dat ze van bovenaf geen druk voelen en gewoon hun ding mogen doen. Geen gedoe waarbij het goedkoper of sneller moet.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn in Nederland een heel ander programma aan het maken en lijken helemaal geen interesse te hebben in het verzinnen en in beeld brengen van interessante opdrachten
Juist door daar niks te doen kon je als Mol bereiken wat je wil. Of niemand kreeg iets of je pakt zelf die vrijstelling.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:33 schreef Jane het volgende:
Denken jullie dat de Mol bij het duo zat dat om de vrijstelling speelde (Wout & Maxim dus)? Ik betwijfel het eigenlijk. Er valt daar weinig te doen. Elke kandidaat zal de vrijstelling pakken als de tegenspeler het toelaat.
Ik neig nu naar Julie als mol.
Wat je niet wil als mol is dat er twee kandidaten terechtkomen die elkaar vertrouwen, waardoor ze misschien samen voor het geld gaan. Dus op zich denk ik wel dat je daar meer controle hebt. Je kunt veel twijfel zaaien waardoor de kans groot is dat beide spelers voor zichzelf gaan, jijzelf incluis.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:33 schreef Jane het volgende:
Denken jullie dat de Mol bij het duo zat dat om de vrijstelling speelde (Wout & Maxim dus)? Ik betwijfel het eigenlijk. Er valt daar weinig te doen. Elke kandidaat zal de vrijstelling pakken als de tegenspeler het toelaat.
Ik neig nu naar Julie als mol.
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze fase de kans 100% is dat een kandidaat de vrijstelling pakt, wat er verder ook gebeurt.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat je niet wil als mol is dat er twee kandidaten terechtkomen die elkaar vertrouwen, waardoor ze misschien samen voor het geld gaan.
Deze groep heeft dit seizoen toch al een paar keer laten zien (ook) voor geld te willen kiezenquote:Op maandag 4 mei 2026 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze fase de kans 100% is dat een kandidaat de vrijstelling pakt, wat er verder ook gebeurt.
Ik kan me niet voorstellen dat er een scenario bestaat waarin er geld was gewonnen bij deze opdracht.
Ik denk niet dat de mol voor het geld was gegaanquote:Op maandag 4 mei 2026 16:01 schreef Meke het volgende:
[..]
denk dat hier wel combinaties in mogelijk waren (Julie en Yannis?) die wellicht écht voor het geld waren gegaan
En sowieso dat er voor een vrijstelling gekozen was.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er 2 kandidaten ooit tot een compromis zouden komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |