quote:
Op maandag 11 mei 2026 21:14 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik vind het ook een heel erg sterk seizoen

En dit was misschien wel de beste aflevering van welk seizoen dan ook ooit

Hij was zo goed, we gaan 'm gewoon nu nog een keer kijken

Ze hebben nu echt de slag te pakken zonder de enorme plottwists van de eerste nieuwe seizoenen. Afgelopen jaren probeerden ze het daar nog op te gooien met de marketing vooraf, en dan was het alleen iets in de eerste aflevering. Na de battle in het maïsveld is dat nooit meer echt lekker uitgepakt.
Gewoon goede casting en een goede mix aan opdrachten die soms een dubbele laag bevatten en soms niet. En vooral het reisverslag van een groep die het opneemt tegen een Mol.
Ik vind Argentinië nog steeds legendarisch, maar dat komt misschien ook doordat dat gewoon het eerste seizoen was dat ik zag. De verfbom bij Ruth, de overnachting in het slachthuis en de pizzakoerier opdracht vond ik echt meesterlijk. Verder moet ik ook denken aan Griekenland, met de doos van Pandora die het spel in zijn greep had en de ultieme parachutesprong met ondervraging. Dat was een van de beste twists ooit. Vietnam met de boot en het slapen met de dieren was ook heel gedurfd en dan komt dit seizoen eigenlijk al wel in beeld. Die seizoenen kenden ook een leuke groep. Kaat en Joeri in Vietnam, Alina en dat andere meisje (Jolien?) in Griekenland en natuurlijk Gilles in Argentinië. In dat opzicht plaats ik Duitsland ook in dit rijtje, door Lennart en zijn medefinalisten.
Ik weet dan weer niet zoveel meer van Mexico met Pieter, Baha en Lloyd wat ook echt een iconisch trio was. (Behalve dan natuurlijk "Is Joke dood? Vraag." 😎)
In welk seizoen kocht Bart een vrijstelling voor 10.000 nog voor de start van aflevering 1?
Wat heeft het ons al veel moois gebracht 😍