abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220270543
O+
pi_220270546
En gefeliciteerd @vlindertje89 *G*

Sterkte @Barreltje :*

Aftellen voor @Blues *G*

En fijn @sigme
Blijkbaar is 7% groei per dag normaal? Heeft de dierenarts daar statistieken over? Kan me voorstellen dat het per ras verschilt
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:01:49 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220270679
Onze pup groeide iig als kool, geen wonder ook, hij zag zijn voer, hoeste, en bak was leeg, soort omgekeerd overgeven zo snel
pi_220271307
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Later meer update maar die rolstoel is een gouden zet! Schoonmoeder verzet geen stap meer en geeft zich er volledig aan over _O_ Ik ga (ondanks geen invalidenkaart) overal vragen of ze de rij mag overslaan enzo. Men denkt erg goed mee. Zo staan we nu op een spectaculair goede plaats boor de eindshow. Een brutaal mens heeft de halve wereld 8-)
^O^

Zou voor wandelingen zoals gisteravond voor g ook wel wat zijn, een rolstoel.
Maar dat wil hij echt echt echt niet... wat een pijnlijk drama dat lopen voor hem (heup)... ;(
pi_220271322
Heerlie 3 dagen vrij.
Straks komt er iemand grind (grint?) storten op een modderige strookje van ons opritje.
We wonen er al 26 jaar eind van dit jaar, dus best op tijd *) Zal veel modder op de autobanden schelen + we rijden het de garage niet in + we lopen het vervolgens niet meer het halletje in + met regenbuien zit niet meer de hele garagedeur onder de zandspetters.
Dan als hij klaar is vanmiddag groene mos van de rest tegels afkrijgen }:|

Yep. Best op tijd :+
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 10:36:06 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220271378
Wat is Stager (kaartjes voor Normaal openlucht theater Lochem) een hoerig kut systeem.

Begon in 10u, nog in de wachtrij.
Ook volledig arbitrair wanneer de wachtrij open ging. Opende de pagina om 9:45 ofzo. Om 9:57 eens op F5 sta je op plek 2100 ofzo.

Nu 175 maar er zijn maar 2000 kaarten :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 10:51:52 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220271570
Ze laten je gewoon 40 minuten in de rij staan en dan krijg je melding uitverkocht. Wat een kut systeem :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 6 maart 2026 @ 10:56:10 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220271673
zo, bijna weekend O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220271766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Onze pup groeide iig als kool, geen wonder ook, hij zag zijn voer, hoeste, en bak was leeg, soort omgekeerd overgeven zo snel
Deze zijn nog aan de melk. Dat is een ander verhaal. Als ze eenmaal zelf eten is het hun eigen eetlust die hun groei enorm beïnvloedt. Nu is het de hoeveelheid drinkbeurten die teef aanbiedt, melk per tepel, concurrentie bij veroveren tepel wat veel verschil maakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220271770
Ik had nog een nachtfoto liggen. Van gister.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220271882
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:10 schreef sigme het volgende:
Ik had nog een nachtfoto liggen. Van gister.
[ afbeelding ]
Wauw
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220271915
Een onbewolkte dag. Tien graden.
Hoe kan het dat mijn haar statisch is??? Groeten van Einstein.

Van de nieuwe oven O+ de belangrijkste functies gevonden: voor de magnetron voor verwarmen van melk voor de koffie.
Voor de conventionele oven en de convectieoven.
En het allerbelangrijkste toch wel: de booster functie. De knop stond op een andere bladzij in de manual. Zoeken. zoeken.
Dat was nb. de reden van een andere.
Verder glimt alles prachtig van binnen.

Begruikt iemand overigens de automatische kookprogramma knop.
Er zijn 12 standen.😇

Goeiemorgen.
pi_220271933
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 10:51 schreef derLudolf het volgende:
Ze laten je gewoon 40 minuten in de rij staan en dan krijg je melding uitverkocht. Wat een kut systeem :')
Sjeesus -O-
Melding bij ticketswap uitzetten?
pi_220271943
Nu eens lezen wat Danny heeft geproduceerd als plan.
Wel…de man heeft hard gewerkt i.s.m. crew en AI.
Er ligt een plan, een doel en een tijdspad.
Afwachten hoe het zich ontwikkelt…

Vanmorgen de ramen weer eens open en de deur.
Staat de glazenwasser op de ladder. Alles weer dicht. 😂

[ Bericht 73% gewijzigd door AnneX op 06-03-2026 12:10:34 ]
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:20:36 #15
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220272213
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:45 schreef AnneX het volgende:
Nu eens lezen wat Danny heeft geproduceerd als plan.
Wel…de man heeft hard gewerkt i.s.m. crew en AI.
Er ligt een plan, een doel en een tijdspad.
Afwachten hoe het zich ontwikkelt…

Vanmorgen de ramen weer eens open en de deur.
Staat de glazenwasser op de ladder. Alles weer dicht. 😂
Ik ga er verder niet op reageren in het topic, maar het drastisch terugbrengen van het aantal forums lijkt me juist de doodsteek. Je komt hier toch ook omdat er echt voor iedereen wel iets interessants is, een grote vergaarbak van interesses. Lijkt mij tenminste, maar er zal wel over nagedacht zijn. Dat KAA bijv geen stormloopforum is, tja... Maar om het dan maar te schrappen of ergens onder te hangen waar niemand het meer vindt? Anyway, we zien wel...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220272298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik ga er verder niet op reageren in het topic, maar het drastisch terugbrengen van het aantal forums lijkt me juist de doodsteek. Je komt hier toch ook omdat er echt voor iedereen wel iets interessants is, een grote vergaarbak van interesses. Lijkt mij tenminste, maar er zal wel over nagedacht zijn. Dat KAA bijv geen stormloopforum is, tja... Maar om het dan maar te schrappen of ergens onder te hangen waar niemand het meer vindt? Anyway, we zien wel...
Er zijn echt morsdode subfora ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220272353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef flipsen het volgende:
Ik ga er verder niet op reageren in het topic, maar het drastisch terugbrengen van het aantal forums lijkt me juist de doodsteek. Je komt hier toch ook omdat er echt voor iedereen wel iets interessants is, een grote vergaarbak van interesses. Lijkt mij tenminste, maar er zal wel over nagedacht zijn. Dat KAA bijv geen stormloopforum is, tja... Maar om het dan maar te schrappen of ergens onder te hangen waar niemand het meer vindt? Anyway, we zien wel...
Ik denk al jaren niet meer in fora op FOK, maar in 'topics waar ik graag kom'. Voor een nieuw iemand is denk ik de hoeveelheid fora enorm onoverzichtelijk. En als ze dan ook nog eens dood lijken als je een kijkje neemt in wat je interesseert dan vertrek je misschien ook weer zonder ooit weer terug te komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:44:26 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220272382
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk al jaren niet meer in fora op FOK, maar in 'topics waar ik graag kom'. Voor een nieuw iemand is denk ik de hoeveelheid fora enorm onoverzichtelijk. En als ze dan ook nog eens dood lijken als je een kijkje neemt in wat je interesseert dan vertrek je misschien ook weer zonder ooit weer terug te komen.
Precies.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:38:54 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220272822
Ok ok, I stand corrected, jullie hebben gelijk :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220272941
Opritje voor en na :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220273192
Netjes!

Nog exact een week @Blues *O*
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 14:32:15 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220273380
Daar was ook niet veel meer te herkennen qua grind :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220273761
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:54 schreef Blues het volgende:
Opritje voor en na :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knapt dat dan op hè!
pi_220273834
Iemand liet de bijna opgegeten appel en het klokhuis zien 😳

@sigme @derLudolf @gcjoel en wie er verder ook appelbomen heeft…
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? uitgelopen pitten in het appel klokhuis!?


[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 06-03-2026 17:38:00 ]
pi_220273954
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:32 schreef derLudolf het volgende:
Daar was ook niet veel meer te herkennen qua grind :D
Daar lagen, denken we, ook tegels in. Ooit :D
pi_220274094
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:53 schreef Blues het volgende:

Daar lagen, denken we, ook tegels in. Ooit :D
Dat zou wel precies passen ja :Y
Maar stuk beter zo ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:00:13 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220274426
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:36 schreef AnneX het volgende:
Iemand liet de bijna opgegeten appel en het klokhuis zien 😳

@:sigme @:derLudolf @:gcjoel en wie er verder ook appelbomen heeft…
[ link | afbeelding ]
Lentekriebels?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:57 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220274481
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Deze zijn nog aan de melk. Dat is een ander verhaal. Als ze eenmaal zelf eten is het hun eigen eetlust die hun groei enorm beïnvloedt. Nu is het de hoeveelheid drinkbeurten die teef aanbiedt, melk per tepel, concurrentie bij veroveren tepel wat veel verschil maakt.
Aaahhh
Had nooit een pest nuppies
pi_220274749
Vaut.😂 knopje.
pi_220274780
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:36 schreef AnneX het volgende:
Iemand liet de bijna opgegeten appel en het klokhuis zien 😳

@:sigme @:derLudolf @:gcjoel en wie er verder ook appelbomen heeft…
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? uitgelopen pitten in het appel klokhuis!?
[ link | afbeelding ]
Nie gesehen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:40:12 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220274792
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Nie gesehen!
Heb het wel eens met tomaten.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 17:40:27 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220274796
Zo eindelijk dak op de houtstek en op de goede plek gezet. Direct even vullen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 17:45:27 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220274848
Middag :W
Gewandeld onder Veldhoven en Eindhoven. Van Steensel naar Heeze. 24km Bos en heide.
Om het CUL te houden, langs de Treeswijkhoeve** gewandeld. :+

Maar wat een feest vandaag O+. Heerlijk weer O+. Nog twee weken is vrijdag mn 'enige weekenddag' GR2026 is de komende za en zo de hoofdmoot.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:49:00 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220274888
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Zo eindelijk dak op de houtstek en op de goede plek gezet. Direct even vullen
[ afbeelding ]
Wij hadden vorige week ook eindelijk een hout hokje gebouwd. Komt de buurman van de week langs dat hij in zijn tuin staat. Kennelijk is de erfgrens een meter van zijn heg af. Kunnen we dat hout nog een keer verplaatsen. ;(
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:55:59 #35
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220274955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hadden vorige week ook eindelijk een hout hokje gebouwd. Komt de buurman van de week langs dat hij in zijn tuin staat. Kennelijk is de erfgrens een meter van zijn heg af. Kunnen we dat hout nog een keer verplaatsen. ;(
4x warm! Eén keer van het zagen, 1x van het in het houthok gooien, 1x van het verhuizen, 1x van het stoken. Dat is wel een top-rendement :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:56:56 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220274968
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Zo eindelijk dak op de houtstek en op de goede plek gezet. Direct even vullen
[ afbeelding ]
Zelf zou ik het dak iets meer laten uitsteken. Bij een beetje regen+wind wordt het alsnog nat. In Mar del Plata had ik er een zeil voor gespannen, dat werkte ook goed. Hier geen houtkachel maar vloerverwarming O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220274983
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Nie gesehen!
Vroegûh was het wel oppassen voor wurmpjes. 😳
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:58:55 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220274997
quote:
80s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:55 schreef flipsen het volgende:

[..]
4x warm! Eén keer van het zagen, 1x van het in het houthok gooien, 1x van het verhuizen, 1x van het stoken. Dat is wel een top-rendement :D
Zo kan je het ook zien *O*
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 18:34:05 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220275318
quote:
80s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:56 schreef flipsen het volgende:

[..]
Zelf zou ik het dak iets meer laten uitsteken. Bij een beetje regen+wind wordt het alsnog nat. In Mar del Plata had ik er een zeil voor gespannen, dat werkte ook goed. Hier geen houtkachel maar vloerverwarming O+
Had dat even gezegd voordat ik die platen in stukken had geslepen :+ steekt wel iets over en hout ligt nog wel iets naar binnen.

Is bovendien die de oostkant dus die is droger dan de andere kant.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 18:35:24 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220275330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hadden vorige week ook eindelijk een hout hokje gebouwd. Komt de buurman van de week langs dat hij in zijn tuin staat. Kennelijk is de erfgrens een meter van zijn heg af. Kunnen we dat hout nog een keer verplaatsen. ;(
Gratis een keer extra warmte. Ik had dit ook al eens opgestapeld onder de "luifel" van de blokhut. Maar was geestelijk al voorbereid dat het nog es verplaatst moest worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220276709
M’n nieuwe solar lampjes op het balkon doen het goed.
E moet nog wel wat meer fleur en kleur daar, maar alles in stapjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_220277944
Ik had mezelf de deadline gesteld om uiterlijk vandaag m'n poster af te hebben - over krap een maand mag ik die laten zien op een conferentie en ik kwam er dus achter dat ik het ding moet laten goedkeuren en dat daar een maand overheen gaat, dus we gaan zien of we het redden :X

Vanavond tot 20:45 doorgewerkt en toen de 1e versie af. Komende week feedback van m'n begeleiders en dan zsm insturen voor goedkeuring. :X

Ben een beetje bang voor de feedback want het is zo prutsen qua ruimte... anderhalf jaar aan werk op een A0 dan kun je niet heel veel nuance kwijt. Of althans dat is mijn keuze nu, wel alle hoofdlijnen weinig nuance. Ik had ook één ding kunnen uitdiepen natuurlijk. Ach ja, zien wat de begeleiders zeggen. Kantoorgenoot (ook PhDer) vond de poster iig mooi.

@vlindertje89 heb je nu eigenlijk alles duidelijk wat je wilde? Of moet er nog meer afgesproken worden?
pi_220277951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:
M’n nieuwe solar lampjes op het balkon doen het goed.
E moet nog wel wat meer fleur en kleur daar, maar alles in stapjes
Fijn O+ mooi op tijd
pi_220278549
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels) _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220278858
Thuis O+ Hans O+ Bed O+ Kruik O+
Spoilers!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 01:29:21 #46
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220278872
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 01:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thuis O+ Hans O+ Bed O+ Kruik O+
Je vergeet: F1 kwalificatie over 3,5 uur >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220279181
quote:
80s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 01:29 schreef flipsen het volgende:

[..]
Je vergeet: F1 kwalificatie over 3,5 uur >:)
:W
  zaterdag 7 maart 2026 @ 06:35:52 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220279276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 06:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:W
Interesting... zou Vlondertje gehuild hebben? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220279290
quote:
80s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 06:35 schreef flipsen het volgende:

[..]
Interesting... zou Vlondertje gehuild hebben? :D
:D

Mijn slaapritme huilt wel
  zaterdag 7 maart 2026 @ 07:10:39 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220279509
Ugh, mn F1 ritme is er nog niet helemaal.. dus maar eens die kwalificatie bekijken nu.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 07:16:37 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220279541
Oh was er F1 kwalificatie, dat begint dus weer? Zal NOS eens aan slingeren wat Vlondertje zou moeten hebben doen huilen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 07:17:30 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220279547
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220279587
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 07:25:34 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220279612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Tijd voor een wat langer dutje hier. Hasta mañana!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220279658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Hoe gaat het met het brouwen?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220279699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:17 schreef derLudolf het volgende:
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Zou kunnen moeten hebben doen huilen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 maart 2026 @ 08:05:46 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220279730
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Zou kunnen moeten hebben doen huilen.
Ik denk dat ik hem had willen horen kunnen laten zingen.
pi_220279858
Er was schaatsen, dus ik heb gehuild ;) :Y
Maar niet voor F1, dat kijk ik niet.

Net wakker. Zo opstaan, even naar de kruidvat en appie voor buren paar huizen verderop, die niet zelf kunnen ivm net nieuwe baby O+ . Daarna door naar markt voor lekkere kaas en hopelijk nog minder lange rij dan vorige week. Wasjes doen, vaatwasser, kattenbakken, schaatsen kijken. En tussendoor mn college slides van maandag even een keer erbij pakken en kijken of ik nog wat wil veranderen. Om 9.00 de Nederlandse.. en dan om 17:30 de Engelse }:| kutrooster. Maargoed, gelukkig maar twee maandagen en dan zit mijn deel er alweer op.
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 09:11:31 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220280007
Zo rondje dorp er al op zitten. Voorraad schroeven en (slag)pluggen aangevuld en vraat bescherming voor m'n nieuwe fruitbomen gehaald. Daarna even langs de geld, geld voor morgen opgehaald en vervolgens langs de bakker. Broodjes en lekkere ham, erst mal frühstücken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 09:21:03 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220280059
Waar is de zon?
Anyhow van 10-13u flyeren in de stad. Daarna e
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels) _O-
Zo'n plaatsnaam die ik al van vroeger kende ivm de amateurclub met dezelfde naam :P. Ik koppelde plaatsen aan de amateurploeg.
Of ook de familie De Nerée tot Babberich.
/hersenspinsels.

Vanmorgen flyeren. Vanmiddag schaatsen en wielrennen kijken. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220280120
Mogge

Hier is het wat gelig buiten, waarschijnlijk dat saharazand, anders was het nu stralend weer geweest.
De treurwilgen aan de overkant zijn nu echt groen aan het worden *O* en een paar duiven, van wie het nest vorig jaar uit de boom was gevallen bij een storm zijn weer aan het opbouwen gegaan.
Moet even wachten op een bestelling en dan kan ik verder met het balkon.

Nu koffie!
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280129
Heb wel te maken gehad met een nazaat van die familie. Aan die dame was te merken wat (adellijke) inteelt kan doen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280295
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:42 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Hoe gaat het met het brouwen?
Gaat goed :D ergens de komende dagen komen er 2 nieuwe bieren uit
pi_220280392
Zeker vier mensen hebben we gisteren verteld dat het dit weekend GE-WEL-DIG weer wordt. Ze hebben nog niet bepaald gelijk }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220280441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels) _O-
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220280552
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind :?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280591
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:33:17 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220280608
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Of ze zeggen ScheemDA.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220280610
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Spoilers!
pi_220280635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind :?
Dat had wel anders gekund....

Wij hebben voor de Oscars nu trouwens een andere film over Hind gekeken, met echte stemfragmenten.
pi_220280637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Verder spreken jullie wel dezelfde taal of zijn er meer leuke verschillen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220280711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Team Lucky w/ en ik ben geboren in HAARlem.
En Kaatje woont in ARNhem.

Nog even nagevraagd 😂 In het Nederlands liggen klemtonen (nadruk op een lettergreep) niet op één vaste plek, maar volgen ze vaak bepaalde patronen en regels. Over het algemeen ligt de hoofdklemtoon in Nederlandse woorden vaak op de eerste of de voorlaatste lettergreep, terwijl in samengestelde woorden het eerste deel vaak de nadruk krijgt.
pi_220280733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
Haha…ik vroeg het ook even na…😇 Leest hierboven…
pi_220280774
En Lucky …voor je schoonmoeder? Voor korte stukjes buiten…
https://luxarts.net/vw-beetle-walkers/
pi_220280931
Dus, Disney. Gemengde gevoelens maar vooral heel blij dat we het leuk hebben gehad met zijn vieren. Iedereen deed zijn best en het was oprecht gezellig. En we hadden prachtig weer. Wel ontzettend zwaar, echt geen ontspannen vakantie. Om 6.00 de wekker, 27.000 stappen lopen, de hele dag drukte, om 23.30 naar bed en geen moment voor jezelf.

En natuurlijk schoot ik toch in de managersrol. De familie 'maakt niet uit' is er helemaal content mee om gewoon door het park te lopen en te zien wat het leven hen brengt. Ik probeer meer per deel van het park een beetje na te denken over een route en wachttijden bij attracties. Ik probeer ook om een klein beetje na te denken over het eten aangezien alles daar ranzig en duur en druk is. Maar dat heb ik na de eerste dag opgegeven, men kijkt liever wel wat ze tegenkomen en dan nemen ze voor lief dat het tegenvalt voor 150 euro. Ik ben 4 dagen bezig geweest met uitdelen van mandarijntjes, candybars, zonnebrandcreme, paracetamol, krentebollen, flesjes van onze tray water, opblaasbare kussentjes voor in de auto, etc etc etc. Men had echt niets anders meegenomen dan kleding en shampoo. Zelfs de diabeet niet, die toch echt wel weet dat ze op vakantie heel anders eet dan thuis en dat dat echt fout kan gaan. Het is een bijzonder stel O+

Over het park hebben we gemengde gevoelens. De shows zijn fantastisch, daar hebben we er veel van gezien gelukkig. Alles ziet er gelikt en prachtig uit. Mij te prachtig en perfect maar dat is persoonlijke voorkeur. Het is klein! Dat was voor al die hype en al dat geld echt het laatste dat we hadden verwacht. De attracties zijn absoluut niet de core business van het park, dat is echt zo veel mogelijk shitzooi verkopen. Als je 5 minuten in het park staat, zie je met gemak voor 10.000 euro aan peperdure merchandise voorbij komen. Het is daar een ding om knuffeltjes op je schouder te bevestigen, zo veel mensen lopen bijvoorbeeld met een rat uit Ratatouille rond. Die zijn echt wel heel leuk.

De attracties waren echt wel underwhelming. Er waren een drie best leuke dingen, een aantal ok dingen en de rest was matig tot gewoon slecht. De meeste attracties vielen tegen als je het vergelijkt met andere pretparken. Vrijwel alles is enorm ruw en bumpy. Echt verrassend, daar waren we totaal niet van uit gegaan. Je komt met serieuze pijn uit een 3 van de 5 coasters. De wachtrijen zijn ook niet zo efficiënt ingedeeld als we gewend zijn van de Efteling en Europapark. Dat heeft tot gevolg dat er overal personeel staat om je de juiste kant op te blaffen op een enorm omslachtige manier. Dat is wel geinig om te zien bij vlagen, een soort communistische werkverschaffing.
Overigens stinkt het hele park naar chloor doordat alle fonteinen enzo gechloreerd zijn. De binnenattracties op water nog 50 keer erger dan buiten. Ondanks dat er heel veel groen is, is er bijna geen natuur, alles wordt platgespoten en/of geverfd. Ik heb 2 eenden gezien, die trotseren dat chloorwater. Een enkele duif.

Met de rolstoel was het wel geweldig. Je mocht die ook meenemen uit het park, naar het hotel. Dus zodra ze de kamer uitstapte, hoefde schoonmoeder nauwelijks nog een stap te verzetten. Bij de meeste attracties deed het personeel zijn best om een goede oplossing te bedenken, ondanks dat we geen invalidenpas hadden. Ik ben gewoon bij elke attractie gaan vragen wat de mogelijkheden waren, vragen kan altijd. En zo kregen we een spectaculair goede plaats bij de eindshow op dag 3. Die kerel die ons daarmee hielp _O_

Edit: ik had problemen met zowel mijn telefoon als mijn powerbank . Wat niet handig is als je degene bent die de wachtrijen enzo in de gaten houdt. Maar je kunt daar dus powerbanks huren, wat een uitvinding _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-03-2026 11:16:18 ]
Spoilers!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:07:51 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220280937
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
AI is niet erg betrouwbaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220280950
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
AI :{w

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Verder spreken jullie wel dezelfde taal of zijn er meer leuke verschillen?
Nee, valt tegen. Ik vind wel dat hij te plat praat maar dat is gewoon slordig taalgebruik en geen verschil tussen onze geboorteplaatsen.
Spoilers!
pi_220280952
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:46 schreef AnneX het volgende:
En Lucky …voor je schoonmoeder? Voor korte stukjes buiten…
https://luxarts.net/vw-beetle-walkers/
_O-
Spoilers!
pi_220281004
Tevens. Fransen en hun brillize toiletten (bijna niet in Disneyland) :{w Fransen en hun gratis toiletten bij tankstations _O_
Spoilers!
pi_220281049
Je leert elkaar ook weer beter kennen als je op stap gaat zullen we maar zeggen :D
Schiet jij altijd in de 'manager' rol? Ik heb ook altijd die neiging om alles (tevoren liefst) al te regelen en mee te nemen en als ik een stapje terug doe komt het ook wel goed, maar vind ik lastig :D
pi_220281114
We hebben elkaar zeker beter leren kennen, op een goede manier.

Ik ben eigenlijk altijd goed voorbereid op dingen. Een beetje zoals die magische tas van Kaatje, waarin alles zit dat iedereen maar mogelijk nodig kan hebben. Dat komt vooral omdat ik altijd wel iets mankeer en ik wil mijn dag daar niet door laten verpesten dus bereid ik me voor op diverse scenario's. Niet vanuit een paniekstand maar gewoon logisch nadenken (vind ik). En we geven 1500 euro per persoon uit voor 4 dagen, dan wil ik daar het het liefst alles uithalen wat er in zit. Dat hebben we nu niet gedaan omdat de 2 special needs-mensen bij ons hadden, ik heb me heel kalm gehouden. Maar naar omstandigheden is dat best goed gegaan. We waren op tijd voor de belangrijkste shows bijvoorbeeld. En ik vind zo'n app met wachttijden wel heel tof. En een kaart van het park waarop ik aankruis wat we graag nog willen zien ook O+
Spoilers!
pi_220281175
Ik ben een meehobbelaar op tripjes. Ik wil ook nooit mee. Maar omdat ik fantastisch gezelschap ben moet dat soms toch. Dan lopen we met x Rotterdammers in stad y, waar het met geluk dan iig iets zonniger is dan in Rotterdam. Verder zouden we in Rotterdam ook z dagen kunnen vullen met dingen die we nog niet kennen, maar soit. Ik weiger ook mee te denken en te plannen. Stuur me maar een tikkie en ik hobbel wel mee. Ik beloof dan wel altijd niet te klagen en te zeuren en nergens commentaar op te hebben en dat doe ik dan ook braaf.

Ik zou bij Disney wel een grens trekken. Na dit verslag nog meer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220281211
Een van de 7 is overigens wel fantastisch in relatief goedkope poepsjieke boetiekhotelletjes vinden. Daarmee snijdt ze zichzelf in de vingers, want dan wil ik helemaal de kamer niet uit en moeten we daar weer over bakkeleien.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220281281
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een van de 7 is overigens wel fantastisch in relatief goedkope poepsjieke boetiekhotelletjes vinden. Daarmee snijdt ze zichzelf in de vingers, want dan wil ik helemaal de kamer niet uit en moeten we daar weer over bakkeleien.
Dat is wel de bom zeg _O_

Wij regelen de reis meestal samen, dat vinden we allebei niet heel leuk maar het komt altijd wel goed. Pas op de heenweg lees ik me in in de lokale bezienswaardigheden en maak daar een shortlist van. Dan zijn er wat opties en dat is meestal wel genoeg.
Spoilers!
pi_220281425
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
Die Kerk is de kern, zo blijkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220281441
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
Ja :(
Leg die KLEMtoon waar het hoort.

Gezien het feit dat ik me buiten diverse werkgroepjes hield was het toch weer niet verrassend dat ik na een duchtige uitslaap wakker werd met 23 appje van die werkgroepjes :')

Weekendplanning: vanmiddag repetitie, vanavond familie avond met pubquiz uit de oude doos.
Morgenvroeg zwemmen en in de middag naar de musical Foxtrot. Teksten door Annie M.G. Ook uit de oude doos dus O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220281484
Correctie, ik hoor net dat we 1150 euro per persoon hebben uitgegeven, inclusief onze helft voor de reis van schoonmoeder. Ik ging uit van 1500 dus dat valt weer mee, soort van.
Spoilers!
pi_220281602
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Correctie, ik hoor net dat we 1150 euro per persoon hebben uitgegeven, inclusief onze helft voor de reis van schoonmoeder. Ik ging uit van 1500 dus dat valt weer mee, soort van.
:o Ik dacht dat die 1500 een typefout was
We have far more in common than that which devides us..
pi_220281627
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:o Ik dacht dat die 1500 een typefout was
Helaas niet. En dan was dit een gemiddeld (vrij matig) hotel, door de week in maart. Het kan nog veel duurder.
Spoilers!
pi_220281654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Helaas niet. En dan was dit een gemiddeld (vrij matig) hotel, door de week in maart. Het kan nog veel duurder.
Even gekeken, ben in 96 daar geweest en vond het toen al prijzig maar geen idee meer wat ik er toen heb uitgegeven. Wij hadden 2 dagen Eurodisney en 2 dagen parijs. Aan eten weinig uitgegeven met een 8 en 5 jarige
We have far more in common than that which devides us..
pi_220281867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind :?
Ik mis wel ontzettend een komma in die titel trouwens :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220281878
Ik kreeg gisteravond van een FOK!ker een jaarabbo op Landschap NH, hoe lief!
Hij mocht 3 codes weggeven als donateur O+ kweeniezogoed of ik hem zal taggen, het is geen culler.
pi_220281898
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Team Lucky w/ en ik ben geboren in HAARlem.
En Kaatje woont in ARNhem.
Ja, duh :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220281906
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik mis wel ontzettend een komma in die titel trouwens :@
Nooit bij nagedacht :o maar je hebt helemaal gelijk. Apart dat niemand van de productie daar op gewezen heeft.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220281907
In Utreg is de langst lopende discussie niet over een klemtOOn maar is het DE neude of HET neude :P
pi_220281919
En Haarlemmers spreken de lem uit als lum. HAARlum. :+
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:10:23 #98
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220281970
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:17 schreef derLudolf het volgende:
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Zeven infinitieven voor je: Ik zou jou daar weleens hebben willen zien durven blijven staan kijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220281975
Goed verslag, Lucky! Ik ben de organiseerder en degene met de tas 8-) ik heb net de zomervakantie geregeld, rijkelijk laat maar niet minder prima :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:11:23 #100
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220281981
Tevens goedemiddag cullies :W Alles wel met iedereen? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220281987
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nooit bij nagedacht :o maar je hebt helemaal gelijk. Apart dat niemand van de productie daar op gewezen heeft.
Ja raar wel. Ik ging uit van een stijlmiddel? Het lijkt me zo'n statement op zo'n opvallende weglating te kiezen voor je titel. Ik lees het wel (dus) verkeerd, zoiets als ik ook "Close your eyes now" zou uitspreken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:14:50 #102
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:04 schreef Blues het volgende:
In Utreg is de langst lopende discussie niet over een klemtOOn maar is het DE neude of HET neude :P
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282015
Ik wacht nu op een bericht van Lienekien met een linkje naar de uitleg dat er geen komma voor een naam hoeft :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282025
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja raar wel. Ik ging uit van een stijlmiddel? Het lijkt me zo'n statement op zo'n opvallende weglating te kiezen voor je titel. Ik lees het wel (dus) verkeerd, zoiets als ik ook "Close your eyes now" zou uitspreken.
Ik weet niet wie de titel verzonnen heeft. Zijn Nederlands is echt heel goed op wat kleine dingetjes na. En hij staat ook open voor verbeteringen, dus zal niemand hem erop gewezen hebben.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Top voor een plein *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Plein :P
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:20:14 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220282069
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
Goed verslag, Lucky! Ik ben de organiseerder en degene met de tas 8-) ik heb net de zomervakantie geregeld, rijkelijk laat maar niet minder prima :Y
Ja maar voor je eigen gezin. Je jongste neemt vast niet zelf zijn luiers mee.
Spoilers!
pi_220282113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik weet niet wie de titel verzonnen heeft. Zijn Nederlands is echt heel goed op wat kleine dingetjes na. En hij staat ook open voor verbeteringen, dus zal niemand hem erop gewezen hebben.
Zonde wel. Of ik ben de enige die hier een error van krijgt. Dat is wel vaker zo :+ het doet niets af aan de prestatie van een gouden kalf *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282149
Grote blij, de was hangt buiten *O*
Prima temperatuur buiten, maar sluier bewolking, niet echt buiten zit weer dus straks verder schoonmaken op het balkon
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282192
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zonde wel. Of ik ben de enige die hier een error van krijgt. Dat is wel vaker zo :+ het doet niets af aan de prestatie van een gouden kalf *O*
Ik vergeet nooit de tekst in een krant over een uitspraak van een rechter in Italië “tevens beviel de rechter”. Mailtje gestuurd naar de krant met de vraag of het een jongen of meisje was geworden, nooit antwoord gehad maar een paar weken erna stond het er nog. _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282201
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja maar voor je eigen gezin. Je jongste neemt vast niet zelf zijn luiers mee.
Wel waar ja. Omdat niemand anders op mijn bezigheid en tas zit te wachten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282302
*O* Zoon van kennissen heeft de eerste medaille voor Nederland gewonnen op de Paralympics
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:42:56 #113
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282361
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Plein :P
ja en dat stuk straat erlangs :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een meehobbelaar op tripjes. Ik wil ook nooit mee. Maar omdat ik fantastisch gezelschap ben moet dat soms toch. Dan lopen we met x Rotterdammers in stad y, waar het met geluk dan iig iets zonniger is dan in Rotterdam. Verder zouden we in Rotterdam ook z dagen kunnen vullen met dingen die we nog niet kennen, maar soit. Ik weiger ook mee te denken en te plannen. Stuur me maar een tikkie en ik hobbel wel mee. Ik beloof dan wel altijd niet te klagen en te zeuren en nergens commentaar op te hebben en dat doe ik dan ook braaf.

Ik zou bij Disney wel een grens trekken. Na dit verslag nog meer.
Als ik het weer aankan weer eens samen naar de Efteling?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:45:04 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220282382
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wacht nu op een bericht van Lienekien met een linkje naar de uitleg dat er geen komma voor een naam hoeft :+
Snelle zoekopdracht zegt me dat de komma logisch is in zowel Nederlands als Engels.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:47:14 #116
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282409
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Snelle zoekopdracht zegt me dat de komma logisch is in zowel Nederlands als Engels.
The Oxford Comma.

Now let's eat, children!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:53:55 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220282500
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
The Oxford Comma.

Now let's eat, children!
Not sure if serious.

Maar dit is geen Oxford comma, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:55:47 #118
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282525
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Not sure if serious.

Maar dit is geen Oxford comma, volgens mij.
Niet? Oh :s) Nou ja boeiend *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282698
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nooit bij nagedacht :o maar je hebt helemaal gelijk. Apart dat niemand van de productie daar op gewezen heeft.
Ik weet het niet hoor. Met komma is wel een andere zin, misschien mooier, maar imo is zonder niet per se fout.
Pak een koekje @Clubsoda :9~
Doe je ogen dicht Kaatje.
Kan toch prima?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220282781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:01 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg gisteravond van een FOK!ker een jaarabbo op Landschap NH, hoe lief!
Hij mocht 3 codes weggeven als donateur O+ kweeniezogoed of ik hem zal taggen, het is geen culler.
Kun je hem dm’n dan.
Wat een leuk gebaar!

“Even” bestaat niet: gewoon 2 uur bezig met 2 badges cupcakes met appelstukjes bakken in de nieuwe oven.
Klaarzetten - wegen - appels schillen - maken - machine schoon - afwas etc etc.
Nu zit ik met koffie # 3.

Goed verslag en wat een kosten toch ook @Lucky_Strike .
Planner Lucky…Dat herken ik wel. 😎
pi_220282832
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:13 schreef AnneX het volgende:

Kun je hem dm’n dan.
Wat een leuk gebaar!

Per DM kwam ie bij mij met het aanbod, en uiteraard daar uitgebreid bedankt.
Het is meer dat ik dit wilde delen hier :)
pi_220282894
Mijn zaterdaglijstje vordert goed :)

Samen tanken, bieb en boodschappen gedaan.
Picnic doen we niet meer, op deze manier komt g ook nog eens 'buiten', is ie er nog eens 'uit' en belangrijker; kan hij zelf ingrediënten uitzoeken om mee te koken ipv vanaf een app van picnic en waarvan de kwaliteit nog wel eens tegenvalt of niet leverbaar.
En binnenkort na volgende week :o ben ik elke dag thuis dus tijd zat om ( voor mij ) fietsend of (hij) met de auto boodschappen te doen, ik ben dan niet meer 2x per week weg met de auto.

Bed verschonen en wasjes draaien.
Wat huispoets tussendoor.

Krant lezen.

Vandaag niet meer wandelen of gymmen op deze manier.

Voel me wat onrustig door de week die komen gaat.

#dagboek
pi_220283019
Toch logisch dat je je wat onrustig voelt, je hebt er zo lang naar uitgekeken en je hebt ook heel erg lang gewerkt.
En je zult ook vast wat moeten wennen, niet de eerste weken maar na een paar maanden. Je gaat natuurlijk wel in een fijn jaargetijde stoppen, genieten van buiten en mooi weer
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:36:47 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283041
Hallo, ben ik weer eens.
Lees hier nog regelmatig, maar beperk me meestal tot duimpjes op posts.
Ben een beetje Fok-moe…

Maar goed:
Vanmorgen naar Amstelveen gefietst omdat het spatbord van de daar nieuw aangeschafte fiets van mijn eega wat aanliep en dat moest verholpen worden.
Aangezien we er toch waren, ook maar meteen wat boodschappen daar gedaan.

Visjuwelier: 2 salades, 3 haringen, 2 viskoekjes en wat kibbeling.
Kassa: ¤34,70

Broodjuwelier: 6 witte bollen, 6 witte puntjes, 2 ham/kaas croissants, 1 kaneelbroodje en 1 pak zoute koekjes.
Kassa: ¤28,35

Wel nog een goed gesprek gehad met (naar later bleek) de lijsttrekster van Amstelveense Burger Belangen over gemeentelijke verkiezingen, onder het genot van een veel te luid dixieland bandje en een glaasje wit. :')

Amstelveen, nog steeds heel bijzonder!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:40:24 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:23 schreef Blues het volgende:

Voel me wat onrustig door de week die komen gaat.

#dagboek
Zo'n laatste week lijkt me ook wel heel bijzonder.
Wat die week nog belangrijk is, is de week er op niet meer relevant…
pi_220283091
9
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Met komma is wel een andere zin, misschien mooier, maar imo is zonder niet per se fout.
Pak een koekje @:clubsoda :9~
Doe je ogen dicht Kaatje.
Kan toch prima?
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:47:08 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283166
En nu ik toch bezig ben, morgen staat in Rotterdam weer de jaarlijkse lunch voor de betrokkenen van Whiskybase op het programma.
Aanhoren welke vaten er komend jaar gebotteld worden en datgene wat recent in de fles is gegaan, en later verkocht wordt, alvast proeven.

Gelijktijdig heeft mijn eega een reünie met ex-collega's op het Noordereiland, dus de BOB voor de terugreis is ook geregeld…
pi_220283167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Per DM kwam ie bij mij met het aanbod, en uiteraard daar uitgebreid bedankt.
Het is meer dat ik dit wilde delen hier :)
Ach natuurlijk. Op die fiets. w/

Dé Neude. Op de Neude parkeerde ik de auto of de fiets.
Toen dat nog kon…

Vanavond naar een Iftar maaltijd. Zeg je dat zo @Kaatje1
Gistermiddag hoorde ik dat er 100 mensen worden verwacht.
Vorige week was de burgemeester er ook.
pi_220283205
:W

Kraamspullen voor buurvrouw gehaald, naar stad voor markt (te lange rij weer), boodschapjes, boek voor andere buurvrouw. Eenmaal thuis de auto in richting ziekenhuis om een huurkolf op te halen voor die eerste buurvrouw. Thuis een was in machine gedaan, cupcake beslag gemaakt, lading muffins in oven, was uitgehangen en rest in droger, tweede lading muffins in oven. Maar eens ontbeten. Derde lading muffins in oven en eruit en nu ben ik een beetje ingestort. Op de bank met schaatsen op. Maar zou me niet verbazen als ik zo nog even in slaap val. Daarna nog even bijlezen.
pi_220283221
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
pi_220283313
Iftar is de naam van de maaltijd volgens mij, waar je het vasten mee breekt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220283359
Nu heb ik tranen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:01:47 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283363
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:50 schreef AnneX het volgende:
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
Dank!

En v.w.b. dat Fok moe zijn, met verwondering lees ik de berichten over het al dan niet kunnen voortbestaan van dit forum en alles wat daar dan gesuggereerd, ontkent, verdraaid etc. wordt.
Mijn carrière achter de schermen hier was minder lang dan die van @Lucky_Strike, maar dat die abrupt ten einde kwam, had uiteraard ook zo z'n redenen. Wat LS heeft beschreven, herken ik volledig.

Maar 'we' gaan het hele circus gewoon weer opnieuw opstarten en nu komt het echt goed…
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:05:14 #134
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220283420
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu heb ik tranen
Ja echt wel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220283495
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
9
[..]
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
Nietes.
Ze zeggen dat dan een komma vrijwel altijd op zijn plaats is.
Dat is niet er hoort een komma. }:|

Bij andere voorbeelden waar het gebruikelijk is, kun je het achterwege laten in een korte zin.
Ik combineer die boodschappen voor het gemak even.

Onze taal ziet hier bij dat geen komma want hoort geen pauze
Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen.
Dat ben ik bijvoorbeeld niet met ze eens. Ik zou wel degelijk zeker is, dat zeggen hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vanyel op 07-03-2026 15:18:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220283548
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:40 schreef MadMaster het volgende:


Zo'n laatste week lijkt me ook wel heel bijzonder.
Wat die week nog belangrijk is, is de week er op niet meer relevant…
Afschakelen :Y
Woensdag goed de stagiaire overdragen aan coll. Dat vond ik toch wel de kers op mijn eindewerk-taart. Erg leuk om mee af te sluiten, stagebegeleider zijn.

Dan volgende week dinsdagavond 17/3 nog eten met zijn 12jes.
Dat doe ik alleen met echt directe poli-coll, de TL en mijn collegadin die ik op een andere poli in 2007 leerde kennen, de anderen kennen haar ook en ik wil haar er erg graag bij en gelukkig zei ze ja *O*

Vind het ook fijn dat het meteen de dinsdag ná mijn laatste werkweek is, dat etentje.
En niet, wat oorspronkelijk het idee was, ergens na 1 juni als ik 67 ben en echt met pensioen.
Nu is het meteen in deze maand klaar klaar ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 15:18:22 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220283561
Drie uur geflyerd vanmorgen. Na de lekkere zon van gisteren is het vandaag toch een graadje te koud. :+

Mn krantjes binnen om de komende dagen nog in een ander deel van Haarlem in de bussen te doen. Mn groentela is weer goed gevuld op de markt. En ook toko meegenomen :+.

Rest van de dag bank.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220283590
Oh! En ik vergeet de vertellen dat TL een vacature voor mij voor 20 uur heeft weten los te peuteren!
We kijken samen maandag naar de tekst van de oude vacature, die 2 jr geleden of zo is gemaakt.
Ook nog 'leuk'.
Wel balen dat er 4 uur is afgesnoept. + dat er 1 coll 4 uur minder gaat werken.
Dus :W 8 uur in de week.
pi_220283612
Want AI komt er aan :')
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:39:09 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283826
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
pi_220283833
Da’s best veel @Blues Maar niet meer jouw pakkie an
We have far more in common than that which devides us..
pi_220284068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:22 schreef Blues het volgende:
Want AI komt er aan :')
Ja ja nou nou…
pi_220284095
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
pi_220284099
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ik het weer aankan weer eens samen naar de Efteling?
Stuur maar tikkie :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220284192
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
Zoiets hebben wij morgen met ca 20 mensen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 16:39:39 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220284426
Zo het hout dat nog niet gekloofd was, is nu wel gekloofd. De rest van het hout is verplaatst. Houthok is 85% vol denk ik.

Toen "even" met de bladblazer in de rondte. Even met een 80cc machine is best wel een flinke bult blad dus ik ben wel even zoet dat op te ruimen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220284670
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220284805
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:

Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!

Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:24:36 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220284848
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:06 schreef sigme het volgende:
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
Eerste oneens, tweede eens.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:40:39 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220284997
Schopje naar [LIT] dan maar? Of nee, we maken er een soepzooitje van, met lettervermicelli *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220285221
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:

Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!

Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
Dat komt ook omdat je bij de komma een pauze wil. In een zin met "hup" klinkt die pauze truttig ja.

De zin van de film zou voor mij logisch zijn als het of

'Close you eyes Hind!' Of
'Close your eyes, Hind' zou zijn, waarbij het tweede duidelijk zachter en rustiger bedoelde is. Ik heb de film niet gezien maar juist een meer ingetogen titel geeft een mooier contrast met het heftige thema. De komma geeft verder ook meer nadruk op de naam van het meisje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220285240
Zo, bijgelezen.

@Lucky_Strike klinkt als semi matige omstandigheden, maar daarvoor compenserende fijnheid met de mensen waarmee je was. En herkenbaar wel de rol waar je dan toch snel in schiet, vooral die magische tas met alles wat je nodig zou kunnen hebben. Nu lekker uitrusten de rest vh weekend!

@Blues niet gek dat je je wat onrustig voelt. Is toch best een ding, zo'n lange periode van je leven gaan afsluiten. Ook als je er veel zin in hebt, kan ik me goed voorstellen dat het daarnaast óók gewoon gek en misschien ook wel een beetje verdrietig is. En er gaat gewoon vanalles veranderen. Heb je voor erna (niet direct na laatste dag, maar de week erna bv) wat plannen gemaakt al, of kijk je gewoon waar je zin in hebt in het moment zelf?

@MadMaster :W

Doet me ook denken aan @Yinny! :W ik denk regelmatig aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk zit je inmiddels in iets rustiger vaarwater. En je mag óók een update geven zonder je altijd fantastische superbijleespost, he!

@Tele6 jij vroeg nog wat over werk. Ja, in principe heb ik alles gekregen wat ik wilde :Y alleen met wat meer gedoe en frustraties dan ik wilde, maargoed, dat was wel een beetje ingecalculeerd. Maandag spreek ik tweede uni over planning en als het goed is ook dagen dat ik daar ga zijn komende tijd, daarna ga ik je appen voor een nieuwe lunchwandeldatum!

Zo, volgens mij redelijk bij nu. Inderdaad even geslapen op de bank. Daarna nog vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd en wat spullen van muffins bakken afgewassen. Twee muffins naar buren gebracht. Vanaf de bank ook nog college van maandagochtend de slides bekeken en alle notes erbij gelezen. En nu wachten tot de andere buren er zijn, die krijgen ook nog vier muffins.

En ik wil graag even klagen over die colleges.
Ik moet maandag dus college geven van 9-10:45 en van 17:30-19:15. Dat betekent dat ik om 7:10 de deur uit moet, dus 6:40 de wekker. En dan heb ik van 15-16:30 meetings, en 17:30-19:15 dus weer college geven, en dan ben ik rond 20:30 pas weer thuis. Dat is toch een achterlijk lange dag :( . En dan is het 17:30 college ook nog in het Engels. Wel inhoudelijk hetzelfde als die van 9u, dat scheelt, maar toch. Tegen de tijd dat dat college begint ben ik inmiddels sowieso enorm gaar, en dan moet ik ook nog in het Engels gaan praten. Het is dat ik 15-16:30 nog online meetings heb, anders was ik tussen de colleges door naar huis gegaan en nog even in bed gaan liggen.. als ik echt heel moe ben dan doe ik dat misschien alsnog wel, en doe ik de meetings onderweg terug. Maar dat betekent wel ook minstens 2u en meer waarschijnlijk 2.5u extra reistijd, naast de 2.5u die ik sowieso al heb voor heen en weer, dus dat is ook niet helemaal ideaal.
Nou goed, einde klaagzang. Gelukkig alleen deze maandag en de week erna, mn collega heeft het de afgelopen 5(!) weken moeten doen..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 18:25:29 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220285333
Colleges die beginnen om 17:30 zouden verboden moeten worden.

Goed, enorme bult blad is aan de kant, ik ben gedoucht. Ik was eigenlijk van plan om vandaag nog naar de supermarkt te gaan en een andere winkel.
Heb ik honger: ja
Heb ik zin om te komen: nee
Wil ik wachten tot iets uit de vriezer is ontdooit: nee.

Dus zo maar even naar het Gasthof een schnitzel naar binnen harken. Was eigenlijk het plan voor morgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220285366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, bijgelezen.

@:Lucky_Strike klinkt als semi matige omstandigheden, maar daarvoor compenserende fijnheid met de mensen waarmee je was. En herkenbaar wel de rol waar je dan toch snel in schiet, vooral die magische tas met alles wat je nodig zou kunnen hebben. Nu lekker uitrusten de rest vh weekend!

@:Blues niet gek dat je je wat onrustig voelt. Is toch best een ding, zo'n lange periode van je leven gaan afsluiten. Ook als je er veel zin in hebt, kan ik me goed voorstellen dat het daarnaast óók gewoon gek en misschien ook wel een beetje verdrietig is. En er gaat gewoon vanalles veranderen. Heb je voor erna (niet direct na laatste dag, maar de week erna bv) wat plannen gemaakt al, of kijk je gewoon waar je zin in hebt in het moment zelf?

@:MadMaster :W

Doet me ook denken aan @:Yinny! :W ik denk regelmatig aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk zit je inmiddels in iets rustiger vaarwater. En je mag óók een update geven zonder je altijd fantastische superbijleespost, he!

@:Tele6 jij vroeg nog wat over werk. Ja, in principe heb ik alles gekregen wat ik wilde :Y alleen met wat meer gedoe en frustraties dan ik wilde, maargoed, dat was wel een beetje ingecalculeerd. Maandag spreek ik tweede uni over planning en als het goed is ook dagen dat ik daar ga zijn komende tijd, daarna ga ik je appen voor een nieuwe lunchwandeldatum!

Zo, volgens mij redelijk bij nu. Inderdaad even geslapen op de bank. Daarna nog vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd en wat spullen van muffins bakken afgewassen. Twee muffins naar buren gebracht. Vanaf de bank ook nog college van maandagochtend de slides bekeken en alle notes erbij gelezen. En nu wachten tot de andere buren er zijn, die krijgen ook nog vier muffins.

En ik wil graag even klagen over die colleges.
Ik moet maandag dus college geven van 9-10:45 en van 17:30-19:15. Dat betekent dat ik om 7:10 de deur uit moet, dus 6:40 de wekker. En dan heb ik van 15-16:30 meetings, en 17:30-19:15 dus weer college geven, en dan ben ik rond 20:30 pas weer thuis. Dat is toch een achterlijk lange dag :( . En dan is het 17:30 college ook nog in het Engels. Wel inhoudelijk hetzelfde als die van 9u, dat scheelt, maar toch. Tegen de tijd dat dat college begint ben ik inmiddels sowieso enorm gaar, en dan moet ik ook nog in het Engels gaan praten. Het is dat ik 15-16:30 nog online meetings heb, anders was ik tussen de colleges door naar huis gegaan en nog even in bed gaan liggen.. als ik echt heel moe ben dan doe ik dat misschien alsnog wel, en doe ik de meetings onderweg terug. Maar dat betekent wel ook minstens 2u en meer waarschijnlijk 2.5u extra reistijd, naast de 2.5u die ik sowieso al heb voor heen en weer, dus dat is ook niet helemaal ideaal.
Nou goed, einde klaagzang. Gelukkig alleen deze maandag en de week erna, mn collega heeft het de afgelopen 5(!) weken moeten doen..
Nou ik snap je klaagzang hierover volkomen! Wat een zwaar rooster!
Wordt dat beter als je op andere uni werkt?

Qua na laatste werkdag en etentje wat losse dingen staan die ik normaal ook zou hebben.
Ik wil beetje per dag leven. Kijken hoe lijf is, hoe g is, waar ik zin in heb of op me afkomt.
Waar ik door geïnspireerd wordt om te doen door dingen die ik lees, bedenk etc.
Ik sla ook steeds wat losse ideetjes voor dagjes weg op in mn eigen app.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 07-03-2026 18:34:43 ]
pi_220285404
Pffff wat een dag maandag -O-
Volgens mij gaat het maandag mooi weer worden, terrasje in de zon is misschien ook een ontspannend idee?

Ben een lekkere maaltijd van Picnic aan het maken, tenminste ter ruikt heerlijk. Heb minder rijst en meer erwtjes gebruikt. Zou voor 4 personen zijn. Ik verwacht er 6x van te kunnen eten _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220285418
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff wat een dag maandag -O-
Volgens mij gaat het maandag mooi weer worden, terrasje in de zon is misschien ook een ontspannend idee?

Ben een lekkere maaltijd van Picnic aan het maken, tenminste ter ruikt heerlijk. Heb minder rijst en meer erwtjes gebruikt. Zou voor 4 personen zijn. Ik verwacht er 6x van te kunnen eten _O-
Vriezer is zo weer vol bij jou :D

Wij hadden van de dure maar fantastische chinees heerlijk eten voor 2 of 3 dagen _O-
pi_220285441
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Vriezer is zo weer vol bij jou :D

Wij hadden van de dure maar fantastische chinees heerlijk eten voor 2 of 3 dagen _O-
Dan is het ook veel minder duur
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 18:40:24 #158
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220285444
Wij zitten met wat onderbrekingen de film Apocalypse now te kijken, ik had m nooit gezien.
Wow _O_
pi_220285474
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Nee, maar ik heb dezelfde herinneringen aan een ouwe pan die met theedoek meegegeven werd, en wij naar de Chinees in de Kanaalstraat in Utrecht werden gestuurd voor nasi.
Buitenlands eten :o
pi_220285510
@Blues nee, niet per se. Dit heeft vooral te maken met roostering die in eerste instantie de colleges op maandag, dinsdag en woensdag had ingeroosterd, terwijl collega (die de eerste 5 weken alle colleges geeft, 2x NL en 2x zelfde in ENG per week) op dinsdag elders werkt (en dat ook gewoon was ingevuld bij doorgeven roosterwensen). Dus dat moest aangepast, maar toen waren er alleen nog maar kuttijden over en werd het dit. Normaal mag het volgens mij ook helemaal niet zo. Het wordt eerder iets ingewikkelder (want andere uni komt erbij, dus combineren v onderwijs op beide) dan makkelijker.

Gelukkig dus maar 2x zo'n maandag, dan is het vak weer voorbij. En voor deze uni hoef ik dan ook hele academisch jaar geen colleges meer te geven. En dinsdag fijn thuis, dat is ook prettig, kan ik wat uitslapen. Want na zo'n dag verwacht ik ook wel wat afschakeltijd nodig te hebben en wat onrustiger te slapen.

Woensdag mn jaargesprek al om 10u, dat is ook wel jammer, want dan nog 13:30 en 17:30 colleges. Dus dan ook lange dag - maar dan kan ik in elk geval wel uurtje later op, en jaargesprek is toch ook wel anders vermoeiend dan college geven.

En snap helemaal dat je gewoon even wil kijken waar je zin in hebt. Lijkt me een prima instelling ^O^ ik hoop voor je op mooi weer zodat je lekker op pad kunt als je daar zin in hebt!

@Kaatje1 ik ben bang dat ik dan vooral heel rozig word :D . Ik denk dat ik probeer een klein powernapje te doen op de kamer, en in de middag voor mn meetings in elk geval een rondje buiten ga wandelen voor wat lichtblootstelling zodat ik hopelijk daar goed wakker van blijf.
pi_220285526
Oh ja. Ouders zijn al bijna weer terug :o dat is best snel gegaan dit jaar (en ook weer niet, haha). Wel fijn.
pi_220285553
"I love the smell of napalm in the morning" verrek, dat is uit deze film!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 19:12:16 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_220285665
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Nee, niet gezien. Wel over gelezen. En ook het verhaal van een Chinees in België.
Maar een paar dingen vallen me wel op. Het stukje van slapen onder de toonbank en huiswerk in de zaak.
Werd als "slecht" ervaren. Maar ook bij Nederlandse ondernemingsgezinnen was dit normaal.
Kinderen mee naar de zaak. Slapen in een hoekje. Huiswerk ergens in een hoekje. En als je wat groter was helpen met dat wat er gedaan moest worden.
Over het discriminatie gevoel. Hoe bepaalde opmerkingen overkomen, die absolute niet discriminerend, ligt aan heel veel dingen.

Ik ken verschillende Chinezen die naar Nederland zijn gekomen, of de kinderen en van. Voornamelijk uit Hongkong.
Een gedeelte is het eens met wat er in "meer dan Babi Pangang" gezegd wordt. Een gedeelte heeft heel andere ervaringen. Dat het hard werken was en lange dagen zijn ze het wel allemaal eens.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 22:12:05 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220287652
Het is inmiddels meer dan duidelijk waarom er vanmiddag werd gehuild bij het schaatsen. End of an era wel zeg ;(
Spoilers!
pi_220287672
De iftar vanavond was een gastvrije verzorgde avondmaaltijd voor ongeveer 100 mensen aan lange tafels, nl Turkse mensen en hun Nederlandse gasten.
De andere gasten aan onze tafel, die de Turkse studente had uitgenodigd was haar vroegere taalcoach van de inburgering en haar echtgenoot.
Het bleek in het gesprek, dat zij ook zingt bij een popkoor elders en dezelfde korendagen in de agenda heeft staan. 🎶

De schaaltjes met pittige, hartige en zoete hapjes per tafel waren door de gastvrouw verzorgd. De maaltijd als stevige linzen/bulgur/rijst soep en rijst met doperwtjes/gehakt/ groenten ( naam ?) door de Stichting Secu.nl
Samen eten is een mooie manier om elkaar te leren kennen.
Na afloop kregen wij ook nog een kadootje. Volgende week eens navragen naar namen en recepten.
Voor een indruk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 07-03-2026 22:21:32 ]
pi_220287673
Vertel maar even over dat schaatsen.
Na jullie kijkt toch niemand dat meer of wel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220287684
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Vertel maar even over dat schaatsen.
Na jullie kijkt toch niemand dat meer of wel?
Eensch. Vanmiddag keek ik al bij nu.nl Die zeiden ook niks.
pi_220287748
Ziet er lekker uit @AnneX De kibbeh :9~

Vwb schaatsen een vrouw (moeilijke naam) ddie al heel lang schaatst reed vandaag voor het laatst en aan het begin van haar laatste rond maakte ze een ere ronde en iedereen stond en applaudisseerde
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 22:24:50 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220287754
Sablikova, na zoveel jaar is die naam toch niet zo moeilijk meer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 maart 2026 @ 22:26:03 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220287764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er lekker uit @:annex De kibbeh :9~

Vwb schaatsen een vrouw (moeilijke naam) ddie al heel lang schaatst reed vandaag voor het laatst en aan het begin van haar laatste rond maakte ze een ere ronde en iedereen stond en applaudisseerde
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.

Ze rijdt al 20 jaar (?) mee, vele jaren aan de absolute top.

Sablikova trouwens _O_
Spoilers!
pi_220287819
Er gaat een belletje af: Sablikova _O_
pi_220287859
Ik heb al jaren niet meer gekeken, @vlindertje89 en @Lucky_Strike hebben mij weer enthousiast gemaakt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220287912
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.

Ze rijdt al 20 jaar (?) mee, vele jaren aan de absolute top.

Sablikova trouwens _O_
25 zelfs _O_

En echt bizar veel medailles.
Van 2006-2007 t/m 2019-2020 goud op de wereldbeker 3&5km, op 2017-2018 na (13x dus, waarvan 11x op rij; ook nog 1x goud en 2x brons op andere onderdelen). 16x goud op wereldkampioenschap afstanden op 3 / 5km. Ook nog 7x zilver en 4x brons. 5x goud op wereldkampioenschap allround, 2x zilver, 2x brons. Op olympische spelen 3x goud, 2x zilver, 2x brons. Als ik op de Wikipedia pagina bij resultaten het aantal medailles op ek, wk, wereldbekers en OS bij elkaar optel kom ik op 132 :o (op tv hadden ze het volgens mij over 215, dus benieuwd wat zij nog extra meetellen).
_O_ _O_ _O_ _O_

En uiteraard als een klein kind zitten janken ja :+

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-03-2026 22:54:43 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 22:46:44 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220287919
Sablikova was mooi idd :)

Verder zit ik naast de sport de YT-archieven van RUR door te akkeren.

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
eva :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220288111
Goedenavond, allemaal!

Ik ben inderdaad verhuisd, nu alweer bijna drie weken geleden! Met veels te veel spullen, ondanks weggooien en kringloop, maar ik had op een gegeven moment geen tijd en ruimte in mijn hoofd om uit te zoeken.
Even spieken wanneer ik voor het laatst iets gepost heb en dat was voordat ik controle bij arts voor arm had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220288171
Och @Yinny toch, ik weet even niet wat te zeggen. Wat een ontzettend moeilijke situatie zitten jullie in
We have far more in common than that which devides us..
pi_220288513
Tranen voor het schaatsen heb ik niet, maar Yinny's verhaal lezen doet me wel wat. Fijn dat de operatie is geslaagd en ik hoop dat de functie helemaal terug komt en de pijn weg gaat. De verhuizing...tsja, ik zou niet veel medewerking hebben verwacht. Maar je moederhart heeft het wel zwaar en dat kan ik goed begrijpen. Ik weet niet of het went, maar ik hoop dat de scherpe kantjes er wel af gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 8 maart 2026 @ 02:25:09 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220288539
Wat Isabeau en Kaatje1 hierboven zeggen, niets meer aan toe te voegen ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220289694
Wat kut Yinny :*

Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220289830
Och Yinny -O- het missen van je kind in zo'n situatie is zo rauw en pijnlijk. (En echt niet te vergelijken met een weekend logeren bij opa en oma, vond ik)

Het enige wat ik je vertellen is dat het went en makkelijker wordt. Ik nam me altijd voor om dingen te doen die niet handig konden met kind en te proberen daar ook van te genieten. Dan kon ik die klusjes/tijd voor mezelf in de tijd dat hij er wel was wat meer laten liggen en zo meer tijd samen hebben. Sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 08-03-2026 09:57:43 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220290045
Yinny :* wat de wijze dames voor mij zeggen heb ik weinig aan toe te voegen. Behalve ook van mij veel sterkte :*
  zondag 8 maart 2026 @ 08:59:02 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220290068
Yinny :*
pi_220290071
Ach Yinny het is niet de makkelijkste weg die je moest kiezen voor jullie twee en voor jou als ouder.
Het is verdrietig, dat je je zo verscheurd voelt als Zoon er niet is.
Heel veel sterkte in je herstel na de rottige jaren en ook geluk gewenst op jullie nieuwe woonplek.
Wat een wonder trouwens, dat je een huis hebt gevonden en fijn dat je zò veel hulp om je heen had.
  zondag 8 maart 2026 @ 10:53:41 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_220290868
AD met een premium artikel. "Zo werd een Air­bus-crash met 152 passagiers op het nippertje vermeden:".
Met groot in het bericht zelf. WIJ HEBBEN HET RAPPORT KUNNEN INZIEN.
Ja halo, dat kan iedereen. Het voorlopig rapport is, zoals gebruikelijk in de luchtvaart, gewoon openbaar.

https://mobilit.belgium.b(...)5-01-PRELIMINARY.pdf
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220291096
Ach @Yinny wat een verdrietige stroeve manier om te verhuizen voor jullie en je kon w.s. ook niet eens veel meehelpen met je arm met de verhuizing. Kan kind zelf van het ene huis naar het andere op de wisseldagen? Is het een beetje in de buurt van elkaar?
Wat Club zegt is echt zo het went wel wat in de loop der tijd, maar voor nu is het moeilijk :*
Toch is het zó moedig en goed deze stap voor jezelf!
pi_220291105
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 10:53 schreef z80 het volgende:
AD met een premium artikel. "Zo werd een Air­bus-crash met 152 passagiers op het nippertje vermeden:".
Met groot in het bericht zelf. WIJ HEBBEN HET RAPPORT KUNNEN INZIEN.
Ja halo, dat kan iedereen. Het voorlopig rapport is, zoals gebruikelijk in de luchtvaart, gewoon openbaar.

https://mobilit.belgium.b(...)5-01-PRELIMINARY.pdf
Doet vingers in oren en ogen en ga geen crash/bijnacrash kijken. Ik moet in mei nog vliegen :X
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 11:37:55 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291123
Hartelijk vrouwendag mokkels ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220291139
@vlindertje89 @derLudolf MnX is onderweg naar H’sum. w/

Dank Ludolf. Ook voor jou. 😎
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 11:50:49 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291175
Waardeloos trouwens qua parkeren daar. Was blijkbaar vorige keer ook zo overigens.

Nog wat leuks voor @vlindertje89 gespot maar imgbb doet moeilijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220291223
Goedemorgen!

Ik zit hier met een kopje koffie op ons terras te genieten van het zonnetje… en gisteren heb ik C. Meegesleurd naar een tuinmeubelwinkel :P burgerlijkheid ten top.

(C. was al blij geweest met een campingstoel, dus die heeft zich suf gelachen om mijn zoektocht…)

Hij is nu wel naar de mars in Amsterdam, mocht iedereen nu denken dat ik een typische ‘vent’ op de bank heb zitten thuis :+

quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2026 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Hartelijk vrouwendag mokkels ;)
Dank! Jij ook een fijne dag 8-)


En even een :* voor onze @Yinny . Hij maakt het je niet makkelijk, en het lijkt me nu ontzettend zwaar. Het wordt vast beter. Maar nu is het gewoon heel kut. ;(
  zondag 8 maart 2026 @ 12:02:56 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_220291241
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 maart 2026 @ 12:10:45 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220291324
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Hier ook *O* heerlijk al die beginnende bloesem.
Hopelijk geen vorst meer, ik wil eindelijk fruit!
pi_220291384
Kopje koffie boks buiten in het zonnetje met vers ontgrijste haartjes.👵👩


Plannetje om richting Brouwerskolkpark te fietsen om te kijken of er ook al ooievaars op die paal te zien zijn en mss op terugweg een cache op te pikken
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 12:26:00 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291480
Tafel 34, als je binnen loopt naar de nooduitgang rechts achter, ligt vol tassen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 13:07:58 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291786
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Ik zag gisteren al een struik met allemaal bloesem. M'n kronkel hazelaar kleurt ook geel, fruitbomen hebben knoppen. In de kersenbomen en aantal dode takken ;(
Ik zag gisteren al een dikke hommel vliegen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 13:47:06 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220292067


We lopen hier duidelijk een paar weken achter.. :+

Net even online boodschappen gedaan.. ^O^ zo nog even de schapies voeden, en dan maar eens met de was aan de gang..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220292109
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 06:53 schreef Vanyel het volgende:
Wat kut Yinny :*

Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
En een mooie miele wasmachine. Want ik durf er wel op te gokken in welk huishouden de was van het kind gedaan gaat worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220292116
Ik ben net pas thuis en vrij moe ook, dus ik sla de foto beurs toch over. Helaas @derLudolf en mn @AnneX! Wel benieuwd wat je voor me gespot had nu natuurlijk @derLudolf ..
pi_220292343
Is er iemand die zelf een mastin wil bouwen? Die van ons zijn in de rui en verliezen ieder ongeveer twee complete honden per dag.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 8 maart 2026 @ 14:40:42 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220292679
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is er iemand die zelf een mastin wil bouwen? Die van ons zijn in de rui en verliezen ieder ongeveer twee complete honden per dag.
Lang geleden had ik een golden Retriever
Wanneer ik die buiten borstelde werd ik omringt door mussen, mezen, vinken, etc etc die de vlokken haar verzamelden
pi_220292781
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lang geleden had ik een golden Retriever
Wanneer ik die buiten borstelde werd ik omringt door mussen, mezen, vinken, etc etc die de vlokken haar verzamelden
In Nederland gaan de laatste tijd veel vogels dood vanwege de vlooienbanden/druppels die de honden krijgen.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 15:01:26 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220292928
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
In Nederland gaan de laatste tijd veel vogels dood vanwege de vlooienbanden/druppels die de honden krijgen.
Diezelfde middelen werden ook gebruikt om bietenzaad te coaten. Dat mag niet meer, de dosis gebruikt voor een grote hond kun je meer dan een miljoen zaden mee coaten. Per hectare zaai je ongeveer 100.000 zaden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220293256
Verrassing in het water van de Brouwerskolk.



pi_220293631
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:37 schreef Blues het volgende:
Verrassing in het water van de Brouwerskolk.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
😳
pi_220293837
Het lijkt wel alsof de lente begint O+ Net een nieuw stopcontact in de schuur gefabriceerd voor de nieuwe zonwering die binnenkort komt. Nu op een stoel in het zonnetje met een Liefmans Fruitesse terwijl D. de bbq opstookt om kipsate a la nick te maken. Met eigengemaakte pindasaus en zelfgesneden frieten uit de oven O+ Toch handig, zo’n zelfstandige 14-jarige 🤣
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_220293931
Ik deed de belastingaangifte ^O^ we krijgen nog wat terug, dat kan dan mooi naar het vervangen van de rookgasafvoer van de cvketel :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 8 maart 2026 @ 16:57:30 #209
63722 z80
I fink you freaky
pi_220294191
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed de belastingaangifte ^O^ we krijgen nog wat terug, dat kan dan mooi naar het vervangen van de rookgasafvoer van de cvketel :')
Hang er direct een nieuwe CO melder naast. Die dingen gaan 7 jaar mee. Maximaal 10 jaar. Dan is de sensor zelf op.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220294205
Oh, da's een goede, ik denk dat de onze de 10 jaar wel zo ongeveer aantikt ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220294287
:W
Ook weer thuis.
Baggernacht gehad, heel beroerd, niet geslapen tot ca 4 uur, was bang dat ik de reunie moest afzeggen. Maar toch nog wat slaap gehad.
Om 11 uur werd ik opgehaald in een superdeluxe auto (geen idee wat voor merk) we konden heel dichtbij parkeren *O* en het was ontzettend gezellig, veel gekletst met iedereen, blijft apart wat sommigen zie je werkelijk nooit maar er is toch een band.
Net weer thuis en nu schaatsen kijken en de was van gisteren binnenhalen.

Zijn jullie geslaagd @Candaasje of was het alleen een oriëntatie ? Vriendinnen hadden donderdag hun kat bij jullie, kregen haar terug met kap en 10 dagen dragen instructie. Binnen 24 uur kap af en er niet meer om te krijgen _O-

Dank @derLudolf
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 maart 2026 @ 17:22:43 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220294666
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Het lijkt wel alsof de lente begint O+ Net een nieuw stopcontact in de schuur gefabriceerd voor de nieuwe zonwering die binnenkort komt. Nu op een stoel in het zonnetje met een Liefmans Fruitesse terwijl D. de bbq opstookt om kipsate a la nick te maken. Met eigengemaakte pindasaus en zelfgesneden frieten uit de oven O+ Toch handig, zo’n zelfstandige 14-jarige 🤣
Is hij in te huren? :D

Reiskosten worden niet vergoed!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220294742
Wat rottig toch Kaatje! dat het zo op en neer gaat met slaap en conditie.
Kun je je morgen een herstel dagje ‘veroorloven’ ?

Vandaag allerlei gedaan.
Oa. Marmelade recept uitgezocht. Administratie. Bed verschoond.
En de verse hoes vastgezet met veiligheidsspelden😂 Was het zó zat dat het dekbed eruitschuift. De mini spelden vond ik bij het opruimen van de naaidoos onlangs.

Straks een tray bake in de oven schuiven :Y)
pi_220294754
@Candaasje Is de tuin nu af? omdat je over het terras post…
pi_220294844
Oh @AnneX dit was geen pijnnacht maar ik denk dat er iets verkeerd was gevallen. Maagpijn, koortsig, gerommel in de darmen 6 miljoen keer moeten plassen en hartkloppingen. Toen ik (eindelijk) wakker werd was er niets meer aan de hand.
Morgen werk ik sowieso thuis hadden we al afgesproken want geen idee hoever ik had moeten lopen vandaag maar de auto kon vrijwel voor de deur worden neergezet,
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:38:53 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220294887
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben net pas thuis en vrij moe ook, dus ik sla de foto beurs toch over. Helaas @:derLudolf en mn @:Annex! Wel benieuwd wat je voor me gespot had nu natuurlijk @:derludolf ..
Jammer, nou ja misschien meeten we een andere keer dan. Ik heb in elk geval weer genoeg bekenden gesproken en een gezicht bij iemand anders gekregen. Meesten van het analoogfotoforum maar en een (helaas oud-)FOK!er tegen.

Deze, handig als de beestjes wat verder weg zitten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:42:11 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220294916
Even een peiling, want ben benieuwd of ik de abnormale ben :P
Je bent in de supermarkt en hebt je boodschappen midden op de band liggen. Zelf ben je nog even in de winkel (iets vergeten), de volgende persoon in de rij verschuift zorgvuldig je boodschappen zodat de laatste twee pakken yoghurt uit zijn winkelmandje ook nog op de band passen. Hoe zouden jullie reageren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 17:44:01 #218
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220294944
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Even een peiling, want ben benieuwd of ik de abnormale ben :P
Je bent in de supermarkt en hebt je boodschappen midden op de band liggen. Zelf ben je nog even in de winkel, de volgende persoon in de rij verschuift zorgvuldig je boodschappen zodat de laatste twee pakken yoghurt uit zijn winkelmandje ook nog op de band passen. Hoe zouden jullie reageren?
Daar gaat het al fout natuurlijk :N

Enne, feliz dia para todas las mujere... oh wacht, mag dat eigenlijk nog wel? Ha, serieuze vraag :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 8 maart 2026 @ 17:44:46 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220294951
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Even een peiling, want ben benieuwd of ik de abnormale ben :P
Je bent in de supermarkt en hebt je boodschappen midden op de band liggen. Zelf ben je nog even in de winkel, de volgende persoon in de rij verschuift zorgvuldig je boodschappen zodat de laatste twee pakken yoghurt uit zijn winkelmandje ook nog op de band passen. Hoe zouden jullie reageren?
Niet. Waarom zou ik?
Geef die persoon groot gelijk ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220294999
quote:
80s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Is hij in te huren? :D

Reiskosten worden niet vergoed!
Ben bang van niet 😎
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:53:40 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295034
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet. Waarom zou ik?
Geef die persoon groot gelijk ook.
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.
"Wat zou je er van vinden als ik dat met jou boodschappen zou doen"
ik zou me er niet zo druk over maken
"Weet ik veel waar je met je handen aan hebt gezeten"
dat wil je inderdaad niet weten

Verder niets gezegd, al had nog veel venijniger opmerkingen in m'n hoofd. Of ik met de auto was, want dan zou ie daar ook even aan zitten. Heb heb gedaan alsof ik iets vergeten was, nog even wat gekocht maar toen stond die droeftoeter er nog, met z'n dikke brommer.

Maar die jonge meisjes aan de kassa weten dus gewoon al wat ze dan moeten doen (ik had geen trek om naar buiten te gaan). Hebben hem gesommeerd het terrein te verlaten.
Vind het vooral vervelend voor zo'n meid dat die het mag oplossen :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:54:32 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295044
Willen jullie de venijniger antwoorden horen? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 18:00:06 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220295097
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.
"Wat zou je er van vinden als ik dat met jou boodschappen zou doen"
ik zou me er niet zo druk over maken
"Weet ik veel waar je met je handen aan hebt gezeten"
dat wil je inderdaad niet weten

Verder niets gezegd, al had nog veel venijniger opmerkingen in m'n hoofd. Of ik met de auto was, want dan zou ie daar ook even aan zitten. Heb heb gedaan alsof ik iets vergeten was, nog even wat gekocht maar toen stond die droeftoeter er nog, met z'n dikke brommer.

Maar die jonge meisjes aan de kassa weten dus gewoon al wat ze dan moeten doen (ik had geen trek om naar buiten te gaan). Hebben hem gesommeerd het terrein te verlaten.
Vind het vooral vervelend voor zo'n meid dat die het mag oplossen :@
Ik vind jou dus de normale in deze ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 maart 2026 @ 18:00:22 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220295103
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Willen jullie de venijniger antwoorden horen? :D
Gooi er maar uit! :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220295156
Ik vind het een vreemde reactie van deze meneer
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 18:07:31 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295171
Of nou ja, antwoorden. Reacties op wat hij zei. Had nog wel meer gezegd waarop ik niet reageerde.
"Zolang je niet betaalt hebt zijn de boodschappen nog eigendom van de winkel"
Hij had een paar boodschappen, oa van die kant-en-klaar 3 voor ¤6 gevulde dadels/gesneden fuet/ham+meloen en twee pakken liebfraumilch
"Jonkje, niet zo gefrustreerd. Te weinig seks ofzo? Moet je wel met betere wijn thuis komen"
Op vraag van voertuig wou ik zeggen
"Dat rode brommertje" (wijzend naar z'n motor)

Maar dan was dat opgefokte figuur waarschijnlijk helemaal wild geworden.
Ik bleef rustig en glimlachen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 18:08:43 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295181
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het een vreemde reactie van deze meneer
Zielig als je zo gefrustreerd door het leven wilt gaan en overal een probleem van maakt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 18:10:33 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_220295193
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.
"Wat zou je er van vinden als ik dat met jou boodschappen zou doen"
ik zou me er niet zo druk over maken
"Weet ik veel waar je met je handen aan hebt gezeten"
dat wil je inderdaad niet weten

Verder niets gezegd, al had nog veel venijniger opmerkingen in m'n hoofd. Of ik met de auto was, want dan zou ie daar ook even aan zitten. Heb heb gedaan alsof ik iets vergeten was, nog even wat gekocht maar toen stond die droeftoeter er nog, met z'n dikke brommer.

Maar die jonge meisjes aan de kassa weten dus gewoon al wat ze dan moeten doen (ik had geen trek om naar buiten te gaan). Hebben hem gesommeerd het terrein te verlaten.
Vind het vooral vervelend voor zo'n meid dat die het mag oplossen :@
Daar hoort deze bij:
Bekijk deze YouTube-video
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 maart 2026 @ 18:34:57 #229
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220295316
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:10 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar hoort deze bij:
Bekijk deze YouTube-video
Dank, ik weet alvast wat ik straks op Spotify aanzet als ik naar Buenos Aires rijd :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 18:45:04 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295395
quote:
80s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:34 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dank, ik weet alvast wat ik straks op Spotify aanzet als ik naar Buenos Aires rijd :Y
Zet "iedereen doet het" er ook bij :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 19:03:13 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295542
Heeft iedereen al het mannen schaatsen al gekeken? Opmerking er over in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220295705
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:
Of nou ja, antwoorden. Reacties op wat hij zei. Had nog wel meer gezegd waarop ik niet reageerde.
"Zolang je niet betaalt hebt zijn de boodschappen nog eigendom van de winkel"
Hij had een paar boodschappen, oa van die kant-en-klaar 3 voor ¤6 gevulde dadels/gesneden fuet/ham+meloen en twee pakken liebfraumilch
"Jonkje, niet zo gefrustreerd. Te weinig seks ofzo? Moet je wel met betere wijn thuis komen"
Op vraag van voertuig wou ik zeggen
"Dat rode brommertje" (wijzend naar z'n motor)

Maar dan was dat opgefokte figuur waarschijnlijk helemaal wild geworden.
Ik bleef rustig en glimlachen :D
Was het in DE?
Kun je vloeiend in het Duits schelden? Mijn middelbareschoolduits schiet in allerlei contexten vreselijk tekort dus ik zou niet weten wat je dan kon zeggen.

Ik hielp vandaag bij een survivalrun en we hadden een groep deelnemers van bij Dinxperlo net over de grens (de grens is er dichtbij) maar ik wist niet eens wat "touw" en "balk" was in het Duits :') :') :')
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 19:30:09 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295740
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Was het in DE?
Het is zondag Tele :P
quote:
Kun je vloeiend in het Duits schelden? Mijn middelbareschoolduits schiet in allerlei contexten vreselijk tekort dus ik zou niet weten wat je dan kon zeggen.
quote:
Mwoah ik had me wel gered
Ik hielp vandaag bij een survivalrun en we hadden een groep deelnemers van bij Dinxperlo net over de grens (de grens is er dichtbij) maar ik wist niet eens wat "touw" en "balk" was in het Duits :') :') :')
Seil en Balk.
Dinxperlo en huppeldepupWyck zijn een dorp toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220295762
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is zondag Tele :P
[..]
Seil en Balk.
Dinxperlo en huppeldepupWyck zijn een dorp toch?
Ah haha natuurlijk _O-

Suderwick

Ja dat is een dorp. Bij de survivalvereniging in Dinxperlo zitten dan dus ook een hoop Duitsers.

Had ik maar geweten dat Balk gewoon Balk was :'(
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 19:31:59 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295764
De Rewe in Nordhorn was altijd maandag t/m vrijdag van 6 tot 24u geopend. Op zaterdag tot 23:45 _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 19:50:32 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220295887
Maar serieus antwoord, het was in Nederland. In een plaats waar ik anders niet kom - Hardenberg. Daar ben ik de grens over gegaan, vanaf daar via N34/N36/N340 naar Zwolle en verder richting Hilversum
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 20:08:39 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220296000
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zet "iedereen doet het" er ook bij :D
Volgens mij was dat zijn grootste succes
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 20:10:04 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220296007
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 20:08 schreef flipsen het volgende:

[..]
Volgens mij was dat zijn grootste succes
Geen idee, wel grappig en vrolijk nummer
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220297847
GOEIEMORREGEH!

Mist :o
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 07:49:30 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220297867
Hier ook, mooi hè :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 08:05:39 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220297936
Vanmorgen idd erg mistig. Nu trekt het langzaam weg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220298104
Mogge!

De slapeloze nacht van zaterdag op zondag heb ik vannacht ingehaald *O*

Hier lijkt het een zonnige dag te worden, niet stralend blauw. Maar vanmiddag is het vast lekker genoeg om met een boek op het balkon te zitten. Werk vandaag thuis en heb vanmiddag geen spreekuur afspraken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220298657
Hier was het in de trein vanochtend ook erg mistig. Gisteren tijdens het hockeyen ook, heel apart, echt laag bij de grond over het hele veld heen. Zag er best mooi uit.

Mijn wekker stond om 6.30 dus ik was 5.45 wakker }:| en tussen 21.30 en die tijd ook nog een stuk of vijf keer. Maargoed, was ingecalculeerd. Vannacht vast beter!
pi_220299704
Er hangt een megagrote aftelposter op de poli voor mij _O- O+
Ik moet elke dag overal vinkjes zetten. :D
  maandag 9 maart 2026 @ 12:30:39 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220299726
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Had ik maar geweten dat Balk gewoon Balk was :'(
Balk is gewoon hier !
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220299754
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:25 schreef Blues het volgende:
Er hangt een megagrote aftelposter op de poli voor mij _O- O+
Ik moet elke dag overal vinkjes zetten. :D
Whaha leuk van je collega’s
We have far more in common than that which devides us..
pi_220300795
Ik heb een aftelkalender in uren voor mezelf vandaag :+
6u30 down, 4u45 te gaan. Over de helft *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 09-03-2026 14:52:59 ]
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:35:05 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220300803
Nog naar huis gegaan om te slapen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220300917
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:35 schreef derLudolf het volgende:
Nog naar huis gegaan om te slapen?
Nope. Begin nu wel moe te worden. Zo anderhalf uur meetings, en dan nog een uurtje voorbereiden/frisse neus halen. En dan hoop ik dat ik net wat sneller kan praten dan vanochtend en dan net wat eerder dan gepland klaar kan zijn :P

Ik rekende trouwens verkeerd, want ik ben er al sinds 8u. Niet 9u.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 15:12:21 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220301030
Misschien is iedereen wel net zo gaar, boeit het geen donder en ben je zo klaar :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220301183
Mini dutje gedaan in de zon :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220301429
Ik lust ook wel een dut
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220301497
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:12 schreef derLudolf het volgende:
Misschien is iedereen wel net zo gaar, boeit het geen donder en ben je zo klaar :)
Voor deze groep is dit voor zover ik weet hun eerste college van vandaag :+ en ik heb ook wel gewoon bepaalde stof die ik moet overbrengen, kan niet ineens de helft van het college skippen omdat ik geen zin meer heb ;)

Maar komt vast goed. Voorlopig leef ik nog. En over 2u en 22 minuten ben ik sowieso wel klaar ^O^
pi_220301911
Avond. Ook eens op weg naar huis. Niet alles af kunnen krijgen wat ik wilde, maar goed, het loopt soms zoals het loopt.

Ik zou nu wel graag thuis kunnen werken zeg, die dieselprijs is echt niet grappig snel gestegen :X
  maandag 9 maart 2026 @ 18:24:14 #255
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220301959
Hm benzineprijs hier kennelijk ook. Van ongeveer 1 euro naar 1,25 :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220302028
Ik loop ook alweer 10 uur zonder pauze in deze toko rond, het is wel weer mooi weest voor vandaag.

Sterkte Vlonder, avondcolleges zuigen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220302067
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik loop ook alweer 10 uur zonder pauze in deze toko rond, het is wel weer mooi weest voor vandaag.

Sterkte Vlonder, avondcolleges zuigen.
Dat is ook pittig zeg, zeker zonder pauze. Die had ik dan gelukkig weer wel!
Nog een half uur en dan ben ik klaar _O_ nu even korte pauze voor iftar eters.
  maandag 9 maart 2026 @ 18:51:40 #258
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220302140
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:24 schreef flipsen het volgende:
Hm benzineprijs hier kennelijk ook. Van ongeveer 1 euro naar 1,25 :(
Wat gek. Ik zou zweren dat jullie benzine spotgoedkoop van Mars kwam.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220302362
Vandaag sprak ik de verhuurder - die is altijd in voor een praatje - en vroeg of hij een vast energiecontract had met Vattenfall: elektra voor licht en inductie en gas voor de cv.
Nou nee dus. Dat rekende hij per huis uit in november aan de hand van opgegeven verbruik. Ieder huis heeft een eigen meterkast.
Er was eens een maand januari in het ouwe huis met ¤ 500,- energie kosten. o|O
Terwijl wij laag in verbruik zaten. Hier ook trouwens.
Dan nog. Het zijn de ¤¤¤¤¤ 😢

@vlindertje89 @Clubsoda Het is volbracht. _O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 19:39:08 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220302476
Vandaag onverwachts een werkdag 7u-18u. En dan moet ik nog wat politieke dingen doen. :%
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220302575
Nog even een internationale student geholpen met een verzendlabel printen die daar anders ¤4 voor moest betalen bij een copyshop, en inmiddels op het station, nét de trein gemist, over 10 minuten de volgende. Ik vergat helaas wel de opname aan te zetten, dus het stuk tot de eerste pauze (half uur..) moet ik straks of morgenochtend nog even thuis opnieuw opnemen. Maar verder heb ik het overleefd en is alles goed gegaan.
  maandag 9 maart 2026 @ 20:39:30 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220303053
quote:
81s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat gek. Ik zou zweren dat jullie benzine spotgoedkoop van Mars kwam.
¿Qué?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220303071
@Vanyel heb je deze variatie al gespot?
Om de pot zo leeg te lepelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220303187
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog even een internationale student geholpen met een verzendlabel printen die daar anders ¤4 voor moest betalen bij een copyshop, en inmiddels op het station, nét de trein gemist, over 10 minuten de volgende. Ik vergat helaas wel de opname aan te zetten, dus het stuk tot de eerste pauze (half uur..) moet ik straks of morgenochtend nog even thuis opnieuw opnemen. Maar verder heb ik het overleefd en is alles goed gegaan.
*O* _O_
pi_220303189
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel heb je deze variatie al gespot?
Om de pot zo leeg te lepelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9~
pi_220303212
Thuis _O_
Snel koken en dan beentjes omhoog.

@Blues hoe was jouw dag?
@Kaatje1 fijn dat je beter geslapen had vannacht!
pi_220303233
Hopelijk heb jij vannacht ook zo’n lekkere slaap
We have far more in common than that which devides us..
pi_220303273
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel heb je deze variatie al gespot?
Om de pot zo leeg te lepelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope, ken ik niet.
Zo lekker?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220303370
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:


@:Blues hoe was jouw dag?

Heeeeeel druk qua werk :% en tussendoor paar artsen en collega's 'verder weg' die al afscheid kwamen nemen met kadootjes kaartjes en lieve woorden.
Vind het wel wat lastig, want wil als mezelf reageren maar weet me ook niet heel erg een houding te geven bij allerlei vragen of zoiets.
Balans tussen mezelf blijven en sociaal wenselijk, zoiets.
Het wil niet 'landen'.
pi_220303391
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Heeeeeel druk qua werk :% en tussendoor paar artsen en collega's 'verder weg' die al afscheid kwamen nemen met kadootjes kaartjes en lieve woorden.
Vind het wel wat lastig, want wil als mezelf reageren maar weet me ook niet heel erg een houding te geven bij allerlei vragen of zoiets.
Balans tussen mezelf blijven en sociaal wenselijk, zoiets.
Het wil niet 'landen'.
Het ‘landen’ zal ook best even kunnen duren. En dubbel zijn: weten dat de ex collega’s zich uit de naad werken en dat jij een zee van vrije tijd hebt om selluf in te vullen.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 21:42:23 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220303396
Ik was net boven in de (slaap)kamer die zeg maar boven de woonkamer zit (en dus boven de kachel) en het was daar warm :o De verwarming staat niet aan en rolluik is dicht dus zal vooral warmte zijn vanuit de woonkamer denk ik.

Nu het buiten minder koud is merk ik ook dat het 's ochtends nog warm is in de woonkamer door het speksteen van de kachel dat nog lang warmte afgeeft.

Ik heb al een firma benaderd voor spouwmuurisolatie. Zal de Schorni even mailen of die kan helpen mbt van subsidie daarvoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220303426
Hoe ging het donderdag @Blues met de collega die je toen voor het laatst zou spreken?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220303430
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het ‘landen’ zal ook best even kunnen duren. En dubbel zijn: weten dat de ex collega’s zich uit de naad werken en dat jij een zee van vrije tijd hebt om selluf in te vullen.
Er wordt van de poli's alleen maar uren afgesnoept terwijl het aanbod groeit. Spreekuren artsen staan overvol. Alle investeringen in personeel gaan naar de vpk's van het digitaal gezondheidscentrum
....

Het landt wel een keer ja :)
pi_220303452
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Heeeeeel druk qua werk :% en tussendoor paar artsen en collega's 'verder weg' die al afscheid kwamen nemen met kadootjes kaartjes en lieve woorden.
Vind het wel wat lastig, want wil als mezelf reageren maar weet me ook niet heel erg een houding te geven bij allerlei vragen of zoiets.
Balans tussen mezelf blijven en sociaal wenselijk, zoiets.
Het wil niet 'landen'.
Wat maakt dat je het gevoel hebt dat je die vragen niet als jezelf kunt beantwoorden? Wat voor soort dingen willen ze weten dan?

Lief van de afscheidnemers en kadootjes! Kan me inderdaad voorstellen dat het echte landen pas gaat komen als je echt gestopt bent, en ook dan niet meteen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk heb jij vannacht ook zo’n lekkere slaap
Die kans acht ik vrij klein, maar lief! Ik heb nog wel even nodig om af te schakelen en wekker gaat gewoon weer om 8.00 om buurmeisje naar kdv te brengen om 8.30. Morgen ook wel een vrij drukke ochtend, maar na de lunch ga ik wat rustiger aan doen. En dan in principe avond hockeytraining, daardoor wss weer onrustige nacht, en dan woensdag 10-19.15 weer en dan ga ik donderdag even heel erg bijkomen ;). En in de avond alsnog die date, als hij niet weer verplaatst dan :P
pi_220303528
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat maakt dat je het gevoel hebt dat je die vragen niet als jezelf kunt beantwoorden? Wat voor soort dingen willen ze weten dan?

Lief van de afscheidnemers en kadootjes! Kan me inderdaad voorstellen dat het echte landen pas gaat komen als je echt gestopt bent, en ook dan niet meteen.
[..]
Die kans acht ik vrij klein, maar lief! Ik heb nog wel even nodig om af te schakelen en wekker gaat gewoon weer om 8.00 om buurmeisje naar kdv te brengen om 8.30. Morgen ook wel een vrij drukke ochtend, maar na de lunch ga ik wat rustiger aan doen. En dan in principe avond hockeytraining, daardoor wss weer onrustige nacht, en dan woensdag 10-19.15 weer en dan ga ik donderdag even heel erg bijkomen ;). En in de avond alsnog die date, als hij niet weer verplaatst dan :P
Het ligt aan wie wat vraagt en aan hoe uitgebreid ik aan diegene al die vragen wil beantwoorden. Die balans vooral :D
pi_220303568
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe ging het donderdag @:blues met de collega die je toen voor het laatst zou spreken?
Mijn liefste arts. Dat was erg fijn. Nam de tijd en bij haar is alles zo oprecht O+

Was vdg ook met 1 andere arts echt oké.
Paar andere collega's verder weg vdg was anders, die kwamen even een hug doen, stellen vragen terwijl ze niet luisteren naar mijn antwoord en vervolgens alleen maar kletsen met andere coll :')
Ook wel typisch voor een paar hoor.
pi_220303864
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Het ligt aan wie wat vraagt en aan hoe uitgebreid ik aan diegene al die vragen wil beantwoorden. Die balans vooral :D
Ahh, ja. Heel begrijpelijk ^O^
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 07:13:49 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220304431
:W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220304506
Goedemorgen :W
  dinsdag 10 maart 2026 @ 07:41:30 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220304559
morguh !

giste begonen met trainingsschema zwemmen ( niks bijzonders, will 400 m in 8 minuten kunnen zwemmen weer) en gister avond compleet in de lappenmand -O-

vandaag dus een beetjee rustig aa doen. komt ook wel goed uit, want ze komen vandaag langs om ons land te confisceren ( voor de bouw van de nieuwe weg voor ons huis) ik ben benieuwd!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220306866
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 07:41 schreef Barreltje het volgende:
morguh !

giste begonen met trainingsschema zwemmen ( niks bijzonders, will 400 m in 8 minuten kunnen zwemmen weer) en gister avond compleet in de lappenmand -O-

vandaag dus een beetjee rustig aa doen. komt ook wel goed uit, want ze komen vandaag langs om ons land te confisceren ( voor de bouw van de nieuwe weg voor ons huis) ik ben benieuwd!
Oh hoe vind je dat, een weg voor je huis :?
pi_220306923
Ultravroeg wakker met nog meer ideeën voor teksten op kaartjes voor de meiden op het lab en de radiologie, want daar hang ik de godganselijke dag mee aan de telefoon. En wat een pret hebben we ook regelmatig, dus vond ook wel leuk om hen zo'n zakje met minthartjes te brengen vrijdag. Mét een tekstje.

En toch ook maar voor vlg week dinsdagavond-afscheidsetentje een klein toespraakje in elkaar gezet. Want als ik daar sta/zit en wat wil zeggen heb ik later spijt als ik toch vergeet om een paar dingen te benoemen. Met een vleugje humor om te lachen :P

Niet quoten maar ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan deel ik de bekers uit, met de zin: denk aan jullie zo broodnodige koffie/theepauzes, ik heb er een virtueel koekje bij gehaakt.

Vind het wel geslaagd zo voor mijn innercircle mensjes.

En ik geef mezelf enorm veel werk en denkwerk, ik ga nooit meer met pensioen dat weet ik wel _O-
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:49:26 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220306990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
En ik geef mezelf enorm veel werk en denkwerk, ik ga nooit meer met pensioen dat weet ik wel _O-
_O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220307153
Mooie tekst @Blues ^O^

Ik keek net Secret eaters. Twee dames die niet snapten waarom ze niet afvielen.

Want croissantjes zijn zo licht, kun je makkelijk twee per dag eten.
En een uur na het sporten werkt je stofwisseling nog zo hard dat je kunt eten wat je wil dus dan ga ik me te buiten aan zoetigheid _O- :|W

*chocolade-puddingbroodje eet* Ik weet waar ik dik van word :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220307231
Verdomme @Blues…zit ik notabene met tranende ogen…

Dan kun je ook een doos tissues paraat houden voor die en gene.

Je geeft wel het voorbeeld voor de volgende die met pensioen gaat…😎
pi_220307454
Mooie tekst @Blues en wat @AnneX zegt een doosje tissues past vast wel in je tas.

Lichte croissantjes, hoe licht is chocolademousse wel niet, en wijn, dat ziet er net uit als water met een, licht, kleurtje _O- waar is dat te zien @Cat-astrophe ?

Onderweg naar huis even langs de fournituren zaak voor elastiek, kom ik binnen zegt de eigenaresse “jij had vast een tijd geen zin in naaien, heb je al zo lang niet gezien “ :o

Redelijk druk spreekuur voor ramadanse begrippen. Huilende meneer uit Gaza die hopelijk donderdag een stapje verder geholpen kan worden. Hij liet, onverwacht, foto’s zien aan onze tolk, die werd er misselijk van en moest met meneer meehuilen. Heb maar niet gevraagd wat ze zag.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220307537
@Kaatje1 TLC
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220307693
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie tekst @:blues ^O^

Ik keek net Secret eaters. Twee dames die niet snapten waarom ze niet afvielen.

Want croissantjes zijn zo licht, kun je makkelijk twee per dag eten.
En een uur na het sporten werkt je stofwisseling nog zo hard dat je kunt eten wat je wil dus dan ga ik me te buiten aan zoetigheid _O- :|W

*chocolade-puddingbroodje eet* Ik weet waar ik dik van word :7
Ik schijn eem oudtante te hebben (ik kende haar verder niet) die meende dat je van slagroom niet dik wordt, want het glijdt zo door je lijf 8-)

Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen. :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220307734
Gier tijdens de wandeling. Moira rent weg, Pablín er achteraan.

Dood veulen in het bos, Pablín grote blij met een paar meter darm aan het rondrennen :r
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220307743
Mooi @Blues!

En ahh leuk programma he @Cat-astrophe! Ik blijf er altijd hangen als ik er langs zap.

Ik was 7.30 niet uitgerust maar helaas wel wakker (naast nog 2x wakker vannacht), 8.30 buurmeisje naar opvang gebracht, thuis meteen meeting in, volgende meeting voorbereid, volgende meeting gedaan, 360gr feedback gegeven aan collega, eerste halfuur college nogmaals opgenomen en alles online gezet. En nu heb ik het koud en lag ik net op de bank, maar ik word maar niet warm. Eens kijken of airfryer frietjes en een mini kaassouffle daarbij helpen. En anders maar ff met voeten in warm water als dat niet helpt.

En dan straks buurmeisje weer ophalen van opvang, slides van NL en ENG colleges van morgen doornemen en online zetten en op tijd naar bed. Heb hockey afgezegd. Even sporten en hoofd leeg lijkt me lekker, maar ik slaap altijd onrustiger na hockey. En met zo-ma dramanacht, afgelopen nacht niet al te best en morgen 9.30-19.30 op de uni weer (dus 8-21u deur uit) incl weer 2x 2u college, lijkt het me een verstandig idee om vroeg in bed te duiken en hopelijk een goede nacht te maken. Dus denk dat ik even half uurtje bodybalance ofzo ga doen. Baal er wel van, want volgende week en week erna kan ik niet. Maargoed. Het is even wat het is, heb er ook weinig aan vanavond wel te gaan en dan morgen bij jaargesprek zo moe te zijn dat ik weer snel ga huilen als ze wat stoms zegt (omdat huilen nou eenmaal mijn default reactie is, ook bij boos/frustratie etc). Want dan denkt ze nog meer dat ik in het algemeen overbelast ben, wat helemaal niet zo is, maar ze al jaren toch denkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 10-03-2026 14:50:21 ]
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:46:27 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220307811
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen. :')
:o Dat meen je niet :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220308109
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik schijn eem oudtante te hebben (ik kende haar verder niet) die meende dat je van slagroom niet dik wordt, want het glijdt zo door je lijf 8-)

Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen. :')
Die tabletjes zullen dan wel statines geweest zijn :')

Die van mij mogen nu ook door de helft. Gevierd met kroketten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220308114
Jouw oudtante @Clubsoda _O-

Jeetje @vlindertje89 nog zo’n dag -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220308309
Vraag aan @Cat-astrophe en @Candaasje De kat van vriendinnen is vorige week aan een verstopte traanbuis geholpen en heeft binnen 24 uur de kap (die 10 dagen moest blijven zitten, afgekregen. Dit was zo’n lampenkap, Zou zo’n ronde stoffen beter werken (zo’n ding dat lijkt op een opblaas kussen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220308361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Vraag aan @:cat-astrophe en @:candaasje De kat van vriendinnen is vorige week aan een verstopte traanbuis geholpen en heeft binnen 24 uur de kap (die 10 dagen moest blijven zitten, afgekregen. Dit was zo’n lampenkap, Zou zo’n ronde stoffen beter werken (zo’n ding dat lijkt op een opblaas kussen)
Geen idee eigk. De keren dat ik een kap gebruikte was het standje lamp.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220308380
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Geen idee eigk. De keren dat ik een kap gebruikte was het standje lamp.
En brave draagsters waarschijnlijk?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220308477
Morgen komen de tickets voor de try out van Claudia de Brey in de verkoop. Hoop zo dat het me lukt (denk dat ik de vwn laptop ook inzet, de ene voor de vrijdag en de ander voor de zaterdag 😉)
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 16:14:46 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220308506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen komen de tickets voor de try out van Claudia de Brey in de verkoop. Hoop zo dat het me lukt (denk dat ik de vwn laptop ook inzet, de ene voor de vrijdag en de ander voor de zaterdag 😉)
Telefoon dan via mobiel internet en laptop via de wifi ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220308525
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Telefoon dan via mobiel internet en laptop via de wifi ;)
Oh ja, telefoon en ipad ook inzetten
We have far more in common than that which devides us..
pi_220308654
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik schijn eem oudtante te hebben (ik kende haar verder niet) die meende dat je van slagroom niet dik wordt, want het glijdt zo door je lijf 8-)

Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen. :')
:D :D
pi_220308669
Maar het is waar mensen, echt. Ik heb eens gelezen in News of the world oid dat de calorieën uit koekjes vallen als je ze doorbreekt.
Zo'n fantastische ontdekking *O* *O* *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')