Dat komt ook omdat je bij de komma een pauze wil. In een zin met "hup" klinkt die pauze truttig ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:
Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!
Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
Nou ik snap je klaagzang hierover volkomen! Wat een zwaar rooster!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, bijgelezen.
@:Lucky_Strike klinkt als semi matige omstandigheden, maar daarvoor compenserende fijnheid met de mensen waarmee je was. En herkenbaar wel de rol waar je dan toch snel in schiet, vooral die magische tas met alles wat je nodig zou kunnen hebben. Nu lekker uitrusten de rest vh weekend!
@:Blues niet gek dat je je wat onrustig voelt. Is toch best een ding, zo'n lange periode van je leven gaan afsluiten. Ook als je er veel zin in hebt, kan ik me goed voorstellen dat het daarnaast óók gewoon gek en misschien ook wel een beetje verdrietig is. En er gaat gewoon vanalles veranderen. Heb je voor erna (niet direct na laatste dag, maar de week erna bv) wat plannen gemaakt al, of kijk je gewoon waar je zin in hebt in het moment zelf?
@:MadMaster![]()
Doet me ook denken aan @:Yinny!ik denk regelmatig aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk zit je inmiddels in iets rustiger vaarwater. En je mag óók een update geven zonder je altijd fantastische superbijleespost, he!
@:Tele6 jij vroeg nog wat over werk. Ja, in principe heb ik alles gekregen wat ik wildealleen met wat meer gedoe en frustraties dan ik wilde, maargoed, dat was wel een beetje ingecalculeerd. Maandag spreek ik tweede uni over planning en als het goed is ook dagen dat ik daar ga zijn komende tijd, daarna ga ik je appen voor een nieuwe lunchwandeldatum!
Zo, volgens mij redelijk bij nu. Inderdaad even geslapen op de bank. Daarna nog vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd en wat spullen van muffins bakken afgewassen. Twee muffins naar buren gebracht. Vanaf de bank ook nog college van maandagochtend de slides bekeken en alle notes erbij gelezen. En nu wachten tot de andere buren er zijn, die krijgen ook nog vier muffins.
En ik wil graag even klagen over die colleges.
Ik moet maandag dus college geven van 9-10:45 en van 17:30-19:15. Dat betekent dat ik om 7:10 de deur uit moet, dus 6:40 de wekker. En dan heb ik van 15-16:30 meetings, en 17:30-19:15 dus weer college geven, en dan ben ik rond 20:30 pas weer thuis. Dat is toch een achterlijk lange dag. En dan is het 17:30 college ook nog in het Engels. Wel inhoudelijk hetzelfde als die van 9u, dat scheelt, maar toch. Tegen de tijd dat dat college begint ben ik inmiddels sowieso enorm gaar, en dan moet ik ook nog in het Engels gaan praten. Het is dat ik 15-16:30 nog online meetings heb, anders was ik tussen de colleges door naar huis gegaan en nog even in bed gaan liggen.. als ik echt heel moe ben dan doe ik dat misschien alsnog wel, en doe ik de meetings onderweg terug. Maar dat betekent wel ook minstens 2u en meer waarschijnlijk 2.5u extra reistijd, naast de 2.5u die ik sowieso al heb voor heen en weer, dus dat is ook niet helemaal ideaal.
Nou goed, einde klaagzang. Gelukkig alleen deze maandag en de week erna, mn collega heeft het de afgelopen 5(!) weken moeten doen..
Vriezer is zo weer vol bij jouquote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff wat een dag maandag![]()
Volgens mij gaat het maandag mooi weer worden, terrasje in de zon is misschien ook een ontspannend idee?
Ben een lekkere maaltijd van Picnic aan het maken, tenminste ter ruikt heerlijk. Heb minder rijst en meer erwtjes gebruikt. Zou voor 4 personen zijn. Ik verwacht er 6x van te kunnen eten
Dan is het ook veel minder duurquote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriezer is zo weer vol bij jou![]()
Wij hadden van de dure maar fantastische chinees heerlijk eten voor 2 of 3 dagen
Nee, maar ik heb dezelfde herinneringen aan een ouwe pan die met theedoek meegegeven werd, en wij naar de Chinees in de Kanaalstraat in Utrecht werden gestuurd voor nasi.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…
Bekijk deze YouTube-video
Nee, niet gezien. Wel over gelezen. En ook het verhaal van een Chinees in België.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…
Bekijk deze YouTube-video
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 07-03-2026 22:21:32 ]
Eensch. Vanmiddag keek ik al bij nu.nl Die zeiden ook niks.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Vertel maar even over dat schaatsen.
Na jullie kijkt toch niemand dat meer of wel?
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er lekker uit @:annex De kibbeh![]()
Vwb schaatsen een vrouw (moeilijke naam) ddie al heel lang schaatst reed vandaag voor het laatst en aan het begin van haar laatste rond maakte ze een ere ronde en iedereen stond en applaudisseerde
25 zelfsquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.
Ze rijdt al 20 jaar (?) mee, vele jaren aan de absolute top.
Sablikova trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet vingers in oren en ogen en ga geen crash/bijnacrash kijken. Ik moet in mei nog vliegenquote:Op zondag 8 maart 2026 10:53 schreef z80 het volgende:
AD met een premium artikel. "Zo werd een Airbus-crash met 152 passagiers op het nippertje vermeden:".
Met groot in het bericht zelf. WIJ HEBBEN HET RAPPORT KUNNEN INZIEN.
Ja halo, dat kan iedereen. Het voorlopig rapport is, zoals gebruikelijk in de luchtvaart, gewoon openbaar.
https://mobilit.belgium.b(...)5-01-PRELIMINARY.pdf
Dank! Jij ook een fijne dagquote:
Hier ookquote:Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Ik zag gisteren al een struik met allemaal bloesem. M'n kronkel hazelaar kleurt ook geel, fruitbomen hebben knoppen. In de kersenbomen en aantal dode takkenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
En een mooie miele wasmachine. Want ik durf er wel op te gokken in welk huishouden de was van het kind gedaan gaat worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:53 schreef Vanyel het volgende:
Wat kut Yinny![]()
Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |