abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:14:50 #102
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:04 schreef Blues het volgende:
In Utreg is de langst lopende discussie niet over een klemtOOn maar is het DE neude of HET neude :P
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282015
Ik wacht nu op een bericht van Lienekien met een linkje naar de uitleg dat er geen komma voor een naam hoeft :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282025
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja raar wel. Ik ging uit van een stijlmiddel? Het lijkt me zo'n statement op zo'n opvallende weglating te kiezen voor je titel. Ik lees het wel (dus) verkeerd, zoiets als ik ook "Close your eyes now" zou uitspreken.
Ik weet niet wie de titel verzonnen heeft. Zijn Nederlands is echt heel goed op wat kleine dingetjes na. En hij staat ook open voor verbeteringen, dus zal niemand hem erop gewezen hebben.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Top voor een plein *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kutnaam voor een straat ook gewoon.
Plein :P
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:20:14 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220282069
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
Goed verslag, Lucky! Ik ben de organiseerder en degene met de tas 8-) ik heb net de zomervakantie geregeld, rijkelijk laat maar niet minder prima :Y
Ja maar voor je eigen gezin. Je jongste neemt vast niet zelf zijn luiers mee.
Spoilers!
pi_220282113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik weet niet wie de titel verzonnen heeft. Zijn Nederlands is echt heel goed op wat kleine dingetjes na. En hij staat ook open voor verbeteringen, dus zal niemand hem erop gewezen hebben.
Zonde wel. Of ik ben de enige die hier een error van krijgt. Dat is wel vaker zo :+ het doet niets af aan de prestatie van een gouden kalf *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282149
Grote blij, de was hangt buiten *O*
Prima temperatuur buiten, maar sluier bewolking, niet echt buiten zit weer dus straks verder schoonmaken op het balkon
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282192
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zonde wel. Of ik ben de enige die hier een error van krijgt. Dat is wel vaker zo :+ het doet niets af aan de prestatie van een gouden kalf *O*
Ik vergeet nooit de tekst in een krant over een uitspraak van een rechter in Italië “tevens beviel de rechter”. Mailtje gestuurd naar de krant met de vraag of het een jongen of meisje was geworden, nooit antwoord gehad maar een paar weken erna stond het er nog. _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220282201
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja maar voor je eigen gezin. Je jongste neemt vast niet zelf zijn luiers mee.
Wel waar ja. Omdat niemand anders op mijn bezigheid en tas zit te wachten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220282302
*O* Zoon van kennissen heeft de eerste medaille voor Nederland gewonnen op de Paralympics
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:42:56 #113
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282361
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Plein :P
ja en dat stuk straat erlangs :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een meehobbelaar op tripjes. Ik wil ook nooit mee. Maar omdat ik fantastisch gezelschap ben moet dat soms toch. Dan lopen we met x Rotterdammers in stad y, waar het met geluk dan iig iets zonniger is dan in Rotterdam. Verder zouden we in Rotterdam ook z dagen kunnen vullen met dingen die we nog niet kennen, maar soit. Ik weiger ook mee te denken en te plannen. Stuur me maar een tikkie en ik hobbel wel mee. Ik beloof dan wel altijd niet te klagen en te zeuren en nergens commentaar op te hebben en dat doe ik dan ook braaf.

Ik zou bij Disney wel een grens trekken. Na dit verslag nog meer.
Als ik het weer aankan weer eens samen naar de Efteling?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:45:04 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220282382
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wacht nu op een bericht van Lienekien met een linkje naar de uitleg dat er geen komma voor een naam hoeft :+
Snelle zoekopdracht zegt me dat de komma logisch is in zowel Nederlands als Engels.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:47:14 #116
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282409
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Snelle zoekopdracht zegt me dat de komma logisch is in zowel Nederlands als Engels.
The Oxford Comma.

Now let's eat, children!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:53:55 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220282500
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
The Oxford Comma.

Now let's eat, children!
Not sure if serious.

Maar dit is geen Oxford comma, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:55:47 #118
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220282525
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Not sure if serious.

Maar dit is geen Oxford comma, volgens mij.
Niet? Oh :s) Nou ja boeiend *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220282698
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nooit bij nagedacht :o maar je hebt helemaal gelijk. Apart dat niemand van de productie daar op gewezen heeft.
Ik weet het niet hoor. Met komma is wel een andere zin, misschien mooier, maar imo is zonder niet per se fout.
Pak een koekje @Clubsoda :9~
Doe je ogen dicht Kaatje.
Kan toch prima?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220282781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:01 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg gisteravond van een FOK!ker een jaarabbo op Landschap NH, hoe lief!
Hij mocht 3 codes weggeven als donateur O+ kweeniezogoed of ik hem zal taggen, het is geen culler.
Kun je hem dm’n dan.
Wat een leuk gebaar!

“Even” bestaat niet: gewoon 2 uur bezig met 2 badges cupcakes met appelstukjes bakken in de nieuwe oven.
Klaarzetten - wegen - appels schillen - maken - machine schoon - afwas etc etc.
Nu zit ik met koffie # 3.

Goed verslag en wat een kosten toch ook @Lucky_Strike .
Planner Lucky…Dat herken ik wel. 😎
pi_220282832
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:13 schreef AnneX het volgende:

Kun je hem dm’n dan.
Wat een leuk gebaar!

Per DM kwam ie bij mij met het aanbod, en uiteraard daar uitgebreid bedankt.
Het is meer dat ik dit wilde delen hier :)
pi_220282894
Mijn zaterdaglijstje vordert goed :)

Samen tanken, bieb en boodschappen gedaan.
Picnic doen we niet meer, op deze manier komt g ook nog eens 'buiten', is ie er nog eens 'uit' en belangrijker; kan hij zelf ingrediënten uitzoeken om mee te koken ipv vanaf een app van picnic en waarvan de kwaliteit nog wel eens tegenvalt of niet leverbaar.
En binnenkort na volgende week :o ben ik elke dag thuis dus tijd zat om ( voor mij ) fietsend of (hij) met de auto boodschappen te doen, ik ben dan niet meer 2x per week weg met de auto.

Bed verschonen en wasjes draaien.
Wat huispoets tussendoor.

Krant lezen.

Vandaag niet meer wandelen of gymmen op deze manier.

Voel me wat onrustig door de week die komen gaat.

#dagboek
pi_220283019
Toch logisch dat je je wat onrustig voelt, je hebt er zo lang naar uitgekeken en je hebt ook heel erg lang gewerkt.
En je zult ook vast wat moeten wennen, niet de eerste weken maar na een paar maanden. Je gaat natuurlijk wel in een fijn jaargetijde stoppen, genieten van buiten en mooi weer
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:36:47 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283041
Hallo, ben ik weer eens.
Lees hier nog regelmatig, maar beperk me meestal tot duimpjes op posts.
Ben een beetje Fok-moe…

Maar goed:
Vanmorgen naar Amstelveen gefietst omdat het spatbord van de daar nieuw aangeschafte fiets van mijn eega wat aanliep en dat moest verholpen worden.
Aangezien we er toch waren, ook maar meteen wat boodschappen daar gedaan.

Visjuwelier: 2 salades, 3 haringen, 2 viskoekjes en wat kibbeling.
Kassa: ¤34,70

Broodjuwelier: 6 witte bollen, 6 witte puntjes, 2 ham/kaas croissants, 1 kaneelbroodje en 1 pak zoute koekjes.
Kassa: ¤28,35

Wel nog een goed gesprek gehad met (naar later bleek) de lijsttrekster van Amstelveense Burger Belangen over gemeentelijke verkiezingen, onder het genot van een veel te luid dixieland bandje en een glaasje wit. :')

Amstelveen, nog steeds heel bijzonder!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:40:24 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:23 schreef Blues het volgende:

Voel me wat onrustig door de week die komen gaat.

#dagboek
Zo'n laatste week lijkt me ook wel heel bijzonder.
Wat die week nog belangrijk is, is de week er op niet meer relevant…
pi_220283091
9
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Met komma is wel een andere zin, misschien mooier, maar imo is zonder niet per se fout.
Pak een koekje @:clubsoda :9~
Doe je ogen dicht Kaatje.
Kan toch prima?
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:47:08 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283166
En nu ik toch bezig ben, morgen staat in Rotterdam weer de jaarlijkse lunch voor de betrokkenen van Whiskybase op het programma.
Aanhoren welke vaten er komend jaar gebotteld worden en datgene wat recent in de fles is gegaan, en later verkocht wordt, alvast proeven.

Gelijktijdig heeft mijn eega een reünie met ex-collega's op het Noordereiland, dus de BOB voor de terugreis is ook geregeld…
pi_220283167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Per DM kwam ie bij mij met het aanbod, en uiteraard daar uitgebreid bedankt.
Het is meer dat ik dit wilde delen hier :)
Ach natuurlijk. Op die fiets. w/

Dé Neude. Op de Neude parkeerde ik de auto of de fiets.
Toen dat nog kon…

Vanavond naar een Iftar maaltijd. Zeg je dat zo @Kaatje1
Gistermiddag hoorde ik dat er 100 mensen worden verwacht.
Vorige week was de burgemeester er ook.
pi_220283205
:W

Kraamspullen voor buurvrouw gehaald, naar stad voor markt (te lange rij weer), boodschapjes, boek voor andere buurvrouw. Eenmaal thuis de auto in richting ziekenhuis om een huurkolf op te halen voor die eerste buurvrouw. Thuis een was in machine gedaan, cupcake beslag gemaakt, lading muffins in oven, was uitgehangen en rest in droger, tweede lading muffins in oven. Maar eens ontbeten. Derde lading muffins in oven en eruit en nu ben ik een beetje ingestort. Op de bank met schaatsen op. Maar zou me niet verbazen als ik zo nog even in slaap val. Daarna nog even bijlezen.
pi_220283221
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
pi_220283313
Iftar is de naam van de maaltijd volgens mij, waar je het vasten mee breekt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220283359
Nu heb ik tranen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:01:47 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283363
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:50 schreef AnneX het volgende:
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
Dank!

En v.w.b. dat Fok moe zijn, met verwondering lees ik de berichten over het al dan niet kunnen voortbestaan van dit forum en alles wat daar dan gesuggereerd, ontkent, verdraaid etc. wordt.
Mijn carričre achter de schermen hier was minder lang dan die van @Lucky_Strike, maar dat die abrupt ten einde kwam, had uiteraard ook zo z'n redenen. Wat LS heeft beschreven, herken ik volledig.

Maar 'we' gaan het hele circus gewoon weer opnieuw opstarten en nu komt het echt goed…
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:05:14 #134
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220283420
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu heb ik tranen
Ja echt wel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220283495
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
9
[..]
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
Nietes.
Ze zeggen dat dan een komma vrijwel altijd op zijn plaats is.
Dat is niet er hoort een komma. }:|

Bij andere voorbeelden waar het gebruikelijk is, kun je het achterwege laten in een korte zin.
Ik combineer die boodschappen voor het gemak even.

Onze taal ziet hier bij dat geen komma want hoort geen pauze
Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen.
Dat ben ik bijvoorbeeld niet met ze eens. Ik zou wel degelijk zeker is, dat zeggen hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vanyel op 07-03-2026 15:18:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220283548
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:40 schreef MadMaster het volgende:


Zo'n laatste week lijkt me ook wel heel bijzonder.
Wat die week nog belangrijk is, is de week er op niet meer relevant…
Afschakelen :Y
Woensdag goed de stagiaire overdragen aan coll. Dat vond ik toch wel de kers op mijn eindewerk-taart. Erg leuk om mee af te sluiten, stagebegeleider zijn.

Dan volgende week dinsdagavond 17/3 nog eten met zijn 12jes.
Dat doe ik alleen met echt directe poli-coll, de TL en mijn collegadin die ik op een andere poli in 2007 leerde kennen, de anderen kennen haar ook en ik wil haar er erg graag bij en gelukkig zei ze ja *O*

Vind het ook fijn dat het meteen de dinsdag ná mijn laatste werkweek is, dat etentje.
En niet, wat oorspronkelijk het idee was, ergens na 1 juni als ik 67 ben en echt met pensioen.
Nu is het meteen in deze maand klaar klaar ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 15:18:22 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220283561
Drie uur geflyerd vanmorgen. Na de lekkere zon van gisteren is het vandaag toch een graadje te koud. :+

Mn krantjes binnen om de komende dagen nog in een ander deel van Haarlem in de bussen te doen. Mn groentela is weer goed gevuld op de markt. En ook toko meegenomen :+.

Rest van de dag bank.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220283590
Oh! En ik vergeet de vertellen dat TL een vacature voor mij voor 20 uur heeft weten los te peuteren!
We kijken samen maandag naar de tekst van de oude vacature, die 2 jr geleden of zo is gemaakt.
Ook nog 'leuk'.
Wel balen dat er 4 uur is afgesnoept. + dat er 1 coll 4 uur minder gaat werken.
Dus :W 8 uur in de week.
pi_220283612
Want AI komt er aan :')
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:39:09 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283826
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
pi_220283833
Da’s best veel @Blues Maar niet meer jouw pakkie an
We have far more in common than that which devides us..
pi_220284068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:22 schreef Blues het volgende:
Want AI komt er aan :')
Ja ja nou nou…
pi_220284095
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
pi_220284099
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ik het weer aankan weer eens samen naar de Efteling?
Stuur maar tikkie :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220284192
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
Zoiets hebben wij morgen met ca 20 mensen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 16:39:39 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220284426
Zo het hout dat nog niet gekloofd was, is nu wel gekloofd. De rest van het hout is verplaatst. Houthok is 85% vol denk ik.

Toen "even" met de bladblazer in de rondte. Even met een 80cc machine is best wel een flinke bult blad dus ik ben wel even zoet dat op te ruimen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220284670
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220284805
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:

Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!

Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:24:36 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220284848
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:06 schreef sigme het volgende:
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
Eerste oneens, tweede eens.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:40:39 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220284997
Schopje naar [LIT] dan maar? Of nee, we maken er een soepzooitje van, met lettervermicelli *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220285221
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:

Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!

Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
Dat komt ook omdat je bij de komma een pauze wil. In een zin met "hup" klinkt die pauze truttig ja.

De zin van de film zou voor mij logisch zijn als het of

'Close you eyes Hind!' Of
'Close your eyes, Hind' zou zijn, waarbij het tweede duidelijk zachter en rustiger bedoelde is. Ik heb de film niet gezien maar juist een meer ingetogen titel geeft een mooier contrast met het heftige thema. De komma geeft verder ook meer nadruk op de naam van het meisje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220285240
Zo, bijgelezen.

@Lucky_Strike klinkt als semi matige omstandigheden, maar daarvoor compenserende fijnheid met de mensen waarmee je was. En herkenbaar wel de rol waar je dan toch snel in schiet, vooral die magische tas met alles wat je nodig zou kunnen hebben. Nu lekker uitrusten de rest vh weekend!

@Blues niet gek dat je je wat onrustig voelt. Is toch best een ding, zo'n lange periode van je leven gaan afsluiten. Ook als je er veel zin in hebt, kan ik me goed voorstellen dat het daarnaast ķķk gewoon gek en misschien ook wel een beetje verdrietig is. En er gaat gewoon vanalles veranderen. Heb je voor erna (niet direct na laatste dag, maar de week erna bv) wat plannen gemaakt al, of kijk je gewoon waar je zin in hebt in het moment zelf?

@MadMaster :W

Doet me ook denken aan @Yinny! :W ik denk regelmatig aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk zit je inmiddels in iets rustiger vaarwater. En je mag ķķk een update geven zonder je altijd fantastische superbijleespost, he!

@Tele6 jij vroeg nog wat over werk. Ja, in principe heb ik alles gekregen wat ik wilde :Y alleen met wat meer gedoe en frustraties dan ik wilde, maargoed, dat was wel een beetje ingecalculeerd. Maandag spreek ik tweede uni over planning en als het goed is ook dagen dat ik daar ga zijn komende tijd, daarna ga ik je appen voor een nieuwe lunchwandeldatum!

Zo, volgens mij redelijk bij nu. Inderdaad even geslapen op de bank. Daarna nog vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd en wat spullen van muffins bakken afgewassen. Twee muffins naar buren gebracht. Vanaf de bank ook nog college van maandagochtend de slides bekeken en alle notes erbij gelezen. En nu wachten tot de andere buren er zijn, die krijgen ook nog vier muffins.

En ik wil graag even klagen over die colleges.
Ik moet maandag dus college geven van 9-10:45 en van 17:30-19:15. Dat betekent dat ik om 7:10 de deur uit moet, dus 6:40 de wekker. En dan heb ik van 15-16:30 meetings, en 17:30-19:15 dus weer college geven, en dan ben ik rond 20:30 pas weer thuis. Dat is toch een achterlijk lange dag :( . En dan is het 17:30 college ook nog in het Engels. Wel inhoudelijk hetzelfde als die van 9u, dat scheelt, maar toch. Tegen de tijd dat dat college begint ben ik inmiddels sowieso enorm gaar, en dan moet ik ook nog in het Engels gaan praten. Het is dat ik 15-16:30 nog online meetings heb, anders was ik tussen de colleges door naar huis gegaan en nog even in bed gaan liggen.. als ik echt heel moe ben dan doe ik dat misschien alsnog wel, en doe ik de meetings onderweg terug. Maar dat betekent wel ook minstens 2u en meer waarschijnlijk 2.5u extra reistijd, naast de 2.5u die ik sowieso al heb voor heen en weer, dus dat is ook niet helemaal ideaal.
Nou goed, einde klaagzang. Gelukkig alleen deze maandag en de week erna, mn collega heeft het de afgelopen 5(!) weken moeten doen..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 18:25:29 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220285333
Colleges die beginnen om 17:30 zouden verboden moeten worden.

Goed, enorme bult blad is aan de kant, ik ben gedoucht. Ik was eigenlijk van plan om vandaag nog naar de supermarkt te gaan en een andere winkel.
Heb ik honger: ja
Heb ik zin om te komen: nee
Wil ik wachten tot iets uit de vriezer is ontdooit: nee.

Dus zo maar even naar het Gasthof een schnitzel naar binnen harken. Was eigenlijk het plan voor morgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220285366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, bijgelezen.

@:Lucky_Strike klinkt als semi matige omstandigheden, maar daarvoor compenserende fijnheid met de mensen waarmee je was. En herkenbaar wel de rol waar je dan toch snel in schiet, vooral die magische tas met alles wat je nodig zou kunnen hebben. Nu lekker uitrusten de rest vh weekend!

@:Blues niet gek dat je je wat onrustig voelt. Is toch best een ding, zo'n lange periode van je leven gaan afsluiten. Ook als je er veel zin in hebt, kan ik me goed voorstellen dat het daarnaast ķķk gewoon gek en misschien ook wel een beetje verdrietig is. En er gaat gewoon vanalles veranderen. Heb je voor erna (niet direct na laatste dag, maar de week erna bv) wat plannen gemaakt al, of kijk je gewoon waar je zin in hebt in het moment zelf?

@:MadMaster :W

Doet me ook denken aan @:Yinny! :W ik denk regelmatig aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk zit je inmiddels in iets rustiger vaarwater. En je mag ķķk een update geven zonder je altijd fantastische superbijleespost, he!

@:Tele6 jij vroeg nog wat over werk. Ja, in principe heb ik alles gekregen wat ik wilde :Y alleen met wat meer gedoe en frustraties dan ik wilde, maargoed, dat was wel een beetje ingecalculeerd. Maandag spreek ik tweede uni over planning en als het goed is ook dagen dat ik daar ga zijn komende tijd, daarna ga ik je appen voor een nieuwe lunchwandeldatum!

Zo, volgens mij redelijk bij nu. Inderdaad even geslapen op de bank. Daarna nog vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd en wat spullen van muffins bakken afgewassen. Twee muffins naar buren gebracht. Vanaf de bank ook nog college van maandagochtend de slides bekeken en alle notes erbij gelezen. En nu wachten tot de andere buren er zijn, die krijgen ook nog vier muffins.

En ik wil graag even klagen over die colleges.
Ik moet maandag dus college geven van 9-10:45 en van 17:30-19:15. Dat betekent dat ik om 7:10 de deur uit moet, dus 6:40 de wekker. En dan heb ik van 15-16:30 meetings, en 17:30-19:15 dus weer college geven, en dan ben ik rond 20:30 pas weer thuis. Dat is toch een achterlijk lange dag :( . En dan is het 17:30 college ook nog in het Engels. Wel inhoudelijk hetzelfde als die van 9u, dat scheelt, maar toch. Tegen de tijd dat dat college begint ben ik inmiddels sowieso enorm gaar, en dan moet ik ook nog in het Engels gaan praten. Het is dat ik 15-16:30 nog online meetings heb, anders was ik tussen de colleges door naar huis gegaan en nog even in bed gaan liggen.. als ik echt heel moe ben dan doe ik dat misschien alsnog wel, en doe ik de meetings onderweg terug. Maar dat betekent wel ook minstens 2u en meer waarschijnlijk 2.5u extra reistijd, naast de 2.5u die ik sowieso al heb voor heen en weer, dus dat is ook niet helemaal ideaal.
Nou goed, einde klaagzang. Gelukkig alleen deze maandag en de week erna, mn collega heeft het de afgelopen 5(!) weken moeten doen..
Nou ik snap je klaagzang hierover volkomen! Wat een zwaar rooster!
Wordt dat beter als je op andere uni werkt?

Qua na laatste werkdag en etentje wat losse dingen staan die ik normaal ook zou hebben.
Ik wil beetje per dag leven. Kijken hoe lijf is, hoe g is, waar ik zin in heb of op me afkomt.
Waar ik door geīnspireerd wordt om te doen door dingen die ik lees, bedenk etc.
Ik sla ook steeds wat losse ideetjes voor dagjes weg op in mn eigen app.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 07-03-2026 18:34:43 ]
pi_220285404
Pffff wat een dag maandag -O-
Volgens mij gaat het maandag mooi weer worden, terrasje in de zon is misschien ook een ontspannend idee?

Ben een lekkere maaltijd van Picnic aan het maken, tenminste ter ruikt heerlijk. Heb minder rijst en meer erwtjes gebruikt. Zou voor 4 personen zijn. Ik verwacht er 6x van te kunnen eten _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220285418
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff wat een dag maandag -O-
Volgens mij gaat het maandag mooi weer worden, terrasje in de zon is misschien ook een ontspannend idee?

Ben een lekkere maaltijd van Picnic aan het maken, tenminste ter ruikt heerlijk. Heb minder rijst en meer erwtjes gebruikt. Zou voor 4 personen zijn. Ik verwacht er 6x van te kunnen eten _O-
Vriezer is zo weer vol bij jou :D

Wij hadden van de dure maar fantastische chinees heerlijk eten voor 2 of 3 dagen _O-
pi_220285441
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Vriezer is zo weer vol bij jou :D

Wij hadden van de dure maar fantastische chinees heerlijk eten voor 2 of 3 dagen _O-
Dan is het ook veel minder duur
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 18:40:24 #158
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220285444
Wij zitten met wat onderbrekingen de film Apocalypse now te kijken, ik had m nooit gezien.
Wow _O_
pi_220285474
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Nee, maar ik heb dezelfde herinneringen aan een ouwe pan die met theedoek meegegeven werd, en wij naar de Chinees in de Kanaalstraat in Utrecht werden gestuurd voor nasi.
Buitenlands eten :o
pi_220285510
@Blues nee, niet per se. Dit heeft vooral te maken met roostering die in eerste instantie de colleges op maandag, dinsdag en woensdag had ingeroosterd, terwijl collega (die de eerste 5 weken alle colleges geeft, 2x NL en 2x zelfde in ENG per week) op dinsdag elders werkt (en dat ook gewoon was ingevuld bij doorgeven roosterwensen). Dus dat moest aangepast, maar toen waren er alleen nog maar kuttijden over en werd het dit. Normaal mag het volgens mij ook helemaal niet zo. Het wordt eerder iets ingewikkelder (want andere uni komt erbij, dus combineren v onderwijs op beide) dan makkelijker.

Gelukkig dus maar 2x zo'n maandag, dan is het vak weer voorbij. En voor deze uni hoef ik dan ook hele academisch jaar geen colleges meer te geven. En dinsdag fijn thuis, dat is ook prettig, kan ik wat uitslapen. Want na zo'n dag verwacht ik ook wel wat afschakeltijd nodig te hebben en wat onrustiger te slapen.

Woensdag mn jaargesprek al om 10u, dat is ook wel jammer, want dan nog 13:30 en 17:30 colleges. Dus dan ook lange dag - maar dan kan ik in elk geval wel uurtje later op, en jaargesprek is toch ook wel anders vermoeiend dan college geven.

En snap helemaal dat je gewoon even wil kijken waar je zin in hebt. Lijkt me een prima instelling ^O^ ik hoop voor je op mooi weer zodat je lekker op pad kunt als je daar zin in hebt!

@Kaatje1 ik ben bang dat ik dan vooral heel rozig word :D . Ik denk dat ik probeer een klein powernapje te doen op de kamer, en in de middag voor mn meetings in elk geval een rondje buiten ga wandelen voor wat lichtblootstelling zodat ik hopelijk daar goed wakker van blijf.
pi_220285526
Oh ja. Ouders zijn al bijna weer terug :o dat is best snel gegaan dit jaar (en ook weer niet, haha). Wel fijn.
pi_220285553
"I love the smell of napalm in the morning" verrek, dat is uit deze film!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 19:12:16 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_220285665
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Nee, niet gezien. Wel over gelezen. En ook het verhaal van een Chinees in België.
Maar een paar dingen vallen me wel op. Het stukje van slapen onder de toonbank en huiswerk in de zaak.
Werd als "slecht" ervaren. Maar ook bij Nederlandse ondernemingsgezinnen was dit normaal.
Kinderen mee naar de zaak. Slapen in een hoekje. Huiswerk ergens in een hoekje. En als je wat groter was helpen met dat wat er gedaan moest worden.
Over het discriminatie gevoel. Hoe bepaalde opmerkingen overkomen, die absolute niet discriminerend, ligt aan heel veel dingen.

Ik ken verschillende Chinezen die naar Nederland zijn gekomen, of de kinderen en van. Voornamelijk uit Hongkong.
Een gedeelte is het eens met wat er in "meer dan Babi Pangang" gezegd wordt. Een gedeelte heeft heel andere ervaringen. Dat het hard werken was en lange dagen zijn ze het wel allemaal eens.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 22:12:05 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220287652
Het is inmiddels meer dan duidelijk waarom er vanmiddag werd gehuild bij het schaatsen. End of an era wel zeg ;(
Spoilers!
pi_220287672
De iftar vanavond was een gastvrije verzorgde avondmaaltijd voor ongeveer 100 mensen aan lange tafels, nl Turkse mensen en hun Nederlandse gasten.
De andere gasten aan onze tafel, die de Turkse studente had uitgenodigd was haar vroegere taalcoach van de inburgering en haar echtgenoot.
Het bleek in het gesprek, dat zij ook zingt bij een popkoor elders en dezelfde korendagen in de agenda heeft staan. 🎶

De schaaltjes met pittige, hartige en zoete hapjes per tafel waren door de gastvrouw verzorgd. De maaltijd als stevige linzen/bulgur/rijst soep en rijst met doperwtjes/gehakt/ groenten ( naam ?) door de Stichting Secu.nl
Samen eten is een mooie manier om elkaar te leren kennen.
Na afloop kregen wij ook nog een kadootje. Volgende week eens navragen naar namen en recepten.
Voor een indruk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 07-03-2026 22:21:32 ]
pi_220287673
Vertel maar even over dat schaatsen.
Na jullie kijkt toch niemand dat meer of wel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220287684
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Vertel maar even over dat schaatsen.
Na jullie kijkt toch niemand dat meer of wel?
Eensch. Vanmiddag keek ik al bij nu.nl Die zeiden ook niks.
pi_220287748
Ziet er lekker uit @AnneX De kibbeh :9~

Vwb schaatsen een vrouw (moeilijke naam) ddie al heel lang schaatst reed vandaag voor het laatst en aan het begin van haar laatste rond maakte ze een ere ronde en iedereen stond en applaudisseerde
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 22:24:50 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220287754
Sablikova, na zoveel jaar is die naam toch niet zo moeilijk meer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 maart 2026 @ 22:26:03 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220287764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er lekker uit @:annex De kibbeh :9~

Vwb schaatsen een vrouw (moeilijke naam) ddie al heel lang schaatst reed vandaag voor het laatst en aan het begin van haar laatste rond maakte ze een ere ronde en iedereen stond en applaudisseerde
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.

Ze rijdt al 20 jaar (?) mee, vele jaren aan de absolute top.

Sablikova trouwens _O_
Spoilers!
pi_220287819
Er gaat een belletje af: Sablikova _O_
pi_220287859
Ik heb al jaren niet meer gekeken, @vlindertje89 en @Lucky_Strike hebben mij weer enthousiast gemaakt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220287912
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ze huilde zelf al voor de start van haar laatste rit ooit.

Ze rijdt al 20 jaar (?) mee, vele jaren aan de absolute top.

Sablikova trouwens _O_
25 zelfs _O_

En echt bizar veel medailles.
Van 2006-2007 t/m 2019-2020 goud op de wereldbeker 3&5km, op 2017-2018 na (13x dus, waarvan 11x op rij; ook nog 1x goud en 2x brons op andere onderdelen). 16x goud op wereldkampioenschap afstanden op 3 / 5km. Ook nog 7x zilver en 4x brons. 5x goud op wereldkampioenschap allround, 2x zilver, 2x brons. Op olympische spelen 3x goud, 2x zilver, 2x brons. Als ik op de Wikipedia pagina bij resultaten het aantal medailles op ek, wk, wereldbekers en OS bij elkaar optel kom ik op 132 :o (op tv hadden ze het volgens mij over 215, dus benieuwd wat zij nog extra meetellen).
_O_ _O_ _O_ _O_

En uiteraard als een klein kind zitten janken ja :+

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-03-2026 22:54:43 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 22:46:44 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220287919
Sablikova was mooi idd :)

Verder zit ik naast de sport de YT-archieven van RUR door te akkeren.

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
eva :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220288111
Goedenavond, allemaal!

Ik ben inderdaad verhuisd, nu alweer bijna drie weken geleden! Met veels te veel spullen, ondanks weggooien en kringloop, maar ik had op een gegeven moment geen tijd en ruimte in mijn hoofd om uit te zoeken.
Even spieken wanneer ik voor het laatst iets gepost heb en dat was voordat ik controle bij arts voor arm had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220288171
Och @Yinny toch, ik weet even niet wat te zeggen. Wat een ontzettend moeilijke situatie zitten jullie in
We have far more in common than that which devides us..
pi_220288513
Tranen voor het schaatsen heb ik niet, maar Yinny's verhaal lezen doet me wel wat. Fijn dat de operatie is geslaagd en ik hoop dat de functie helemaal terug komt en de pijn weg gaat. De verhuizing...tsja, ik zou niet veel medewerking hebben verwacht. Maar je moederhart heeft het wel zwaar en dat kan ik goed begrijpen. Ik weet niet of het went, maar ik hoop dat de scherpe kantjes er wel af gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 8 maart 2026 @ 02:25:09 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220288539
Wat Isabeau en Kaatje1 hierboven zeggen, niets meer aan toe te voegen ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220289694
Wat kut Yinny :*

Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220289830
Och Yinny -O- het missen van je kind in zo'n situatie is zo rauw en pijnlijk. (En echt niet te vergelijken met een weekend logeren bij opa en oma, vond ik)

Het enige wat ik je vertellen is dat het went en makkelijker wordt. Ik nam me altijd voor om dingen te doen die niet handig konden met kind en te proberen daar ook van te genieten. Dan kon ik die klusjes/tijd voor mezelf in de tijd dat hij er wel was wat meer laten liggen en zo meer tijd samen hebben. Sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 08-03-2026 09:57:43 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220290045
Yinny :* wat de wijze dames voor mij zeggen heb ik weinig aan toe te voegen. Behalve ook van mij veel sterkte :*
  zondag 8 maart 2026 @ 08:59:02 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220290068
Yinny :*
pi_220290071
Ach Yinny het is niet de makkelijkste weg die je moest kiezen voor jullie twee en voor jou als ouder.
Het is verdrietig, dat je je zo verscheurd voelt als Zoon er niet is.
Heel veel sterkte in je herstel na de rottige jaren en ook geluk gewenst op jullie nieuwe woonplek.
Wat een wonder trouwens, dat je een huis hebt gevonden en fijn dat je zō veel hulp om je heen had.
  zondag 8 maart 2026 @ 10:53:41 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_220290868
AD met een premium artikel. "Zo werd een Air­bus-crash met 152 passagiers op het nippertje vermeden:".
Met groot in het bericht zelf. WIJ HEBBEN HET RAPPORT KUNNEN INZIEN.
Ja halo, dat kan iedereen. Het voorlopig rapport is, zoals gebruikelijk in de luchtvaart, gewoon openbaar.

https://mobilit.belgium.b(...)5-01-PRELIMINARY.pdf
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220291096
Ach @Yinny wat een verdrietige stroeve manier om te verhuizen voor jullie en je kon w.s. ook niet eens veel meehelpen met je arm met de verhuizing. Kan kind zelf van het ene huis naar het andere op de wisseldagen? Is het een beetje in de buurt van elkaar?
Wat Club zegt is echt zo het went wel wat in de loop der tijd, maar voor nu is het moeilijk :*
Toch is het zķ moedig en goed deze stap voor jezelf!
pi_220291105
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 10:53 schreef z80 het volgende:
AD met een premium artikel. "Zo werd een Air­bus-crash met 152 passagiers op het nippertje vermeden:".
Met groot in het bericht zelf. WIJ HEBBEN HET RAPPORT KUNNEN INZIEN.
Ja halo, dat kan iedereen. Het voorlopig rapport is, zoals gebruikelijk in de luchtvaart, gewoon openbaar.

https://mobilit.belgium.b(...)5-01-PRELIMINARY.pdf
Doet vingers in oren en ogen en ga geen crash/bijnacrash kijken. Ik moet in mei nog vliegen :X
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 11:37:55 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291123
Hartelijk vrouwendag mokkels ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220291139
@vlindertje89 @derLudolf MnX is onderweg naar H’sum. w/

Dank Ludolf. Ook voor jou. 😎
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 11:50:49 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291175
Waardeloos trouwens qua parkeren daar. Was blijkbaar vorige keer ook zo overigens.

Nog wat leuks voor @vlindertje89 gespot maar imgbb doet moeilijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220291223
Goedemorgen!

Ik zit hier met een kopje koffie op ons terras te genieten van het zonnetje… en gisteren heb ik C. Meegesleurd naar een tuinmeubelwinkel :P burgerlijkheid ten top.

(C. was al blij geweest met een campingstoel, dus die heeft zich suf gelachen om mijn zoektocht…)

Hij is nu wel naar de mars in Amsterdam, mocht iedereen nu denken dat ik een typische ‘vent’ op de bank heb zitten thuis :+

quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2026 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Hartelijk vrouwendag mokkels ;)
Dank! Jij ook een fijne dag 8-)


En even een :* voor onze @Yinny . Hij maakt het je niet makkelijk, en het lijkt me nu ontzettend zwaar. Het wordt vast beter. Maar nu is het gewoon heel kut. ;(
  zondag 8 maart 2026 @ 12:02:56 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_220291241
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 maart 2026 @ 12:10:45 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220291324
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Hier ook *O* heerlijk al die beginnende bloesem.
Hopelijk geen vorst meer, ik wil eindelijk fruit!
pi_220291384
Kopje koffie boks buiten in het zonnetje met vers ontgrijste haartjes.👵👩


Plannetje om richting Brouwerskolkpark te fietsen om te kijken of er ook al ooievaars op die paal te zien zijn en mss op terugweg een cache op te pikken
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 12:26:00 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291480
Tafel 34, als je binnen loopt naar de nooduitgang rechts achter, ligt vol tassen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 13:07:58 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220291786
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
Ik zag gisteren al een struik met allemaal bloesem. M'n kronkel hazelaar kleurt ook geel, fruitbomen hebben knoppen. In de kersenbomen en aantal dode takken ;(
Ik zag gisteren al een dikke hommel vliegen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 13:47:06 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220292067


We lopen hier duidelijk een paar weken achter.. :+

Net even online boodschappen gedaan.. ^O^ zo nog even de schapies voeden, en dan maar eens met de was aan de gang..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220292109
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 06:53 schreef Vanyel het volgende:
Wat kut Yinny :*

Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
En een mooie miele wasmachine. Want ik durf er wel op te gokken in welk huishouden de was van het kind gedaan gaat worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220292116
Ik ben net pas thuis en vrij moe ook, dus ik sla de foto beurs toch over. Helaas @derLudolf en mn @AnneX! Wel benieuwd wat je voor me gespot had nu natuurlijk @derLudolf ..
pi_220292343
Is er iemand die zelf een mastin wil bouwen? Die van ons zijn in de rui en verliezen ieder ongeveer twee complete honden per dag.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 8 maart 2026 @ 14:40:42 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220292679
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is er iemand die zelf een mastin wil bouwen? Die van ons zijn in de rui en verliezen ieder ongeveer twee complete honden per dag.
Lang geleden had ik een golden Retriever
Wanneer ik die buiten borstelde werd ik omringt door mussen, mezen, vinken, etc etc die de vlokken haar verzamelden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')