Tijd voor een wat langer dutje hier. Hasta mañana!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Hoe gaat het met het brouwen?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Zou kunnen moeten hebben doen huilen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:17 schreef derLudolf het volgende:
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Zo'n plaatsnaam die ik al van vroeger kende ivm de amateurclub met dezelfde naamquote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels)
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet sprekenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels)
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haindquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken![]()
Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.
Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken![]()
Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.
Of ze zeggen ScheemDA.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken![]()
Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.
Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Dat had wel anders gekund....quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jijquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Verder spreken jullie wel dezelfde taal of zijn er meer leuke verschillen?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Team Luckyquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Haha…ik vroeg het ook even na…😇 Leest hierboven…quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
AI is niet erg betrouwbaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
AIquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
Nee, valt tegen. Ik vind wel dat hij te plat praat maar dat is gewoon slordig taalgebruik en geen verschil tussen onze geboorteplaatsen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Verder spreken jullie wel dezelfde taal of zijn er meer leuke verschillen?
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:46 schreef AnneX het volgende:
En Lucky …voor je schoonmoeder? Voor korte stukjes buiten…
https://luxarts.net/vw-beetle-walkers/
Dat is wel de bom zegquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een van de 7 is overigens wel fantastisch in relatief goedkope poepsjieke boetiekhotelletjes vinden. Daarmee snijdt ze zichzelf in de vingers, want dan wil ik helemaal de kamer niet uit en moeten we daar weer over bakkeleien.
Die Kerk is de kern, zo blijkt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
Jaquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Correctie, ik hoor net dat we 1150 euro per persoon hebben uitgegeven, inclusief onze helft voor de reis van schoonmoeder. Ik ging uit van 1500 dus dat valt weer mee, soort van.
Helaas niet. En dan was dit een gemiddeld (vrij matig) hotel, door de week in maart. Het kan nog veel duurder.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik dacht dat die 1500 een typefout was
Even gekeken, ben in 96 daar geweest en vond het toen al prijzig maar geen idee meer wat ik er toen heb uitgegeven. Wij hadden 2 dagen Eurodisney en 2 dagen parijs. Aan eten weinig uitgegeven met een 8 en 5 jarigequote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas niet. En dan was dit een gemiddeld (vrij matig) hotel, door de week in maart. Het kan nog veel duurder.
Ik mis wel ontzettend een komma in die titel trouwensquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind
Ja, duhquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Team Luckyen ik ben geboren in HAARlem.
En Kaatje woont in ARNhem.
Nooit bij nagedachtquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik mis wel ontzettend een komma in die titel trouwens
Zeven infinitieven voor je: Ik zou jou daar weleens hebben willen zien durven blijven staan kijken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:17 schreef derLudolf het volgende:
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |