abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 07:16:37 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220279541
Oh was er F1 kwalificatie, dat begint dus weer? Zal NOS eens aan slingeren wat Vlondertje zou moeten hebben doen huilen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 07:17:30 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220279547
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220279587
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 07:25:34 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220279612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Tijd voor een wat langer dutje hier. Hasta mañana!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220279658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef Sarabi het volgende:
Tijd voor nog een kort dutje. Vanmiddag uitje met een van de brouwgildes.
Hoe gaat het met het brouwen?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220279699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:17 schreef derLudolf het volgende:
Vijf werkwoorden achter elkaar, is dat te overtreffen?
Zou kunnen moeten hebben doen huilen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 maart 2026 @ 08:05:46 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220279730
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Zou kunnen moeten hebben doen huilen.
Ik denk dat ik hem had willen horen kunnen laten zingen.
pi_220279858
Er was schaatsen, dus ik heb gehuild ;) :Y
Maar niet voor F1, dat kijk ik niet.

Net wakker. Zo opstaan, even naar de kruidvat en appie voor buren paar huizen verderop, die niet zelf kunnen ivm net nieuwe baby O+ . Daarna door naar markt voor lekkere kaas en hopelijk nog minder lange rij dan vorige week. Wasjes doen, vaatwasser, kattenbakken, schaatsen kijken. En tussendoor mn college slides van maandag even een keer erbij pakken en kijken of ik nog wat wil veranderen. Om 9.00 de Nederlandse.. en dan om 17:30 de Engelse }:| kutrooster. Maargoed, gelukkig maar twee maandagen en dan zit mijn deel er alweer op.
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 09:11:31 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220280007
Zo rondje dorp er al op zitten. Voorraad schroeven en (slag)pluggen aangevuld en vraat bescherming voor m'n nieuwe fruitbomen gehaald. Daarna even langs de geld, geld voor morgen opgehaald en vervolgens langs de bakker. Broodjes en lekkere ham, erst mal frühstücken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 09:21:03 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220280059
Waar is de zon?
Anyhow van 10-13u flyeren in de stad. Daarna e
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels) _O-
Zo'n plaatsnaam die ik al van vroeger kende ivm de amateurclub met dezelfde naam :P. Ik koppelde plaatsen aan de amateurploeg.
Of ook de familie De Nerée tot Babberich.
/hersenspinsels.

Vanmorgen flyeren. Vanmiddag schaatsen en wielrennen kijken. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220280120
Mogge

Hier is het wat gelig buiten, waarschijnlijk dat saharazand, anders was het nu stralend weer geweest.
De treurwilgen aan de overkant zijn nu echt groen aan het worden *O* en een paar duiven, van wie het nest vorig jaar uit de boom was gevallen bij een storm zijn weer aan het opbouwen gegaan.
Moet even wachten op een bestelling en dan kan ik verder met het balkon.

Nu koffie!
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280129
Heb wel te maken gehad met een nazaat van die familie. Aan die dame was te merken wat (adellijke) inteelt kan doen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280295
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:42 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Hoe gaat het met het brouwen?
Gaat goed :D ergens de komende dagen komen er 2 nieuwe bieren uit
pi_220280392
Zeker vier mensen hebben we gisteren verteld dat het dit weekend GE-WEL-DIG weer wordt. Ze hebben nog niet bepaald gelijk }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220280441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het nieuws net over een ongeluk bij Babberich. Dat spreek je uit als Babberieg. De nieuwslezer sprak het uit als Babberidge (op z’n Engels) _O-
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220280552
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind :?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280591
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Ik moet me vaak wel ergeren als mensen plekken in Limburg uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Kerkrade KerkRADE ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:33:17 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220280608
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe werkt je hoofd als je denkt je dat een plaats die ongeveer in Duitsland ligt, Engels uit moet spreken :?

Ik moet altijd wel grijnzen als mensen plekken in Groningen uitspreken op de radio of tv ofzo. Dan noemen ze Hoogkerk HOOGkerk enzo.

Hoewel mijn oudste nog steeds HaarLEM en ArnHEM zegt en niet snapt waarom het niet klopt.
Of ze zeggen ScheemDA.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220280610
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Spoilers!
pi_220280635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tja, toen Amir de Gouden Kalf won met “Close your eyes Hind” (dat spreek je uit als Hint) sprak de presentator (die toch vast wel een voorbereiding had gehad en de dood van Hind was best vaak in het nieuws geweest) de naam uit als Haind :?
Dat had wel anders gekund....

Wij hebben voor de Oscars nu trouwens een andere film over Hind gekeken, met echte stemfragmenten.
pi_220280637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
We have far more in common than that which devides us..
pi_220280704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Verder spreken jullie wel dezelfde taal of zijn er meer leuke verschillen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220280711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik hebben een meningsverschil over hoe je de rivier de Merwede uitspreekt. In mijn geboorteplaats noemen we dat gewoon MERwede maar J is opgegroeid met MerWEDE, wat nergens op slaat natuurlijk. Onze geboorteplaatsen liggen allebei aan de Merwede op 20 minuten rijden van elkaar.
Team Lucky w/ en ik ben geboren in HAARlem.
En Kaatje woont in ARNhem.

Nog even nagevraagd 😂 In het Nederlands liggen klemtonen (nadruk op een lettergreep) niet op één vaste plek, maar volgen ze vaak bepaalde patronen en regels. Over het algemeen ligt de hoofdklemtoon in Nederlandse woorden vaak op de eerste of de voorlaatste lettergreep, terwijl in samengestelde woorden het eerste deel vaak de nadruk krijgt.
pi_220280733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens AI moet de klemtoon op wee maar ik dacht zoals jij
Haha…ik vroeg het ook even na…😇 Leest hierboven…
pi_220280774
En Lucky …voor je schoonmoeder? Voor korte stukjes buiten…
https://luxarts.net/vw-beetle-walkers/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')