Ik zag gisteren al een struik met allemaal bloesem. M'n kronkel hazelaar kleurt ook geel, fruitbomen hebben knoppen. In de kersenbomen en aantal dode takkenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:02 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin vind dat de lente begonnen is.
De fruitbomen staan op het punt om in bloesem te komen.
De eerste boom is is reeds geel. De perzik nog een paar dagen voordat deze roze kleurt. En de perenbomen zitten ook vol knoppen. De appelbomen doen het nog rustig aan.
De katjesboom maakt inmiddels ook een zoemend geluid. Dit is een van de eerste bomen met nectar. Dus al het vliegend gespuis komt hier op af.
En een mooie miele wasmachine. Want ik durf er wel op te gokken in welk huishouden de was van het kind gedaan gaat worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:53 schreef Vanyel het volgende:
Wat kut Yinny![]()
Als het allemaal zo makkelijk is, zou ex dan niet net zo makkelijk ook wel dingen nieuw kopen? Dan kun je misschien toch nog wat makkelijke meubels meepikken omdat kind dan in nieuw huis ook wat bekende spullen heeft?
Lang geleden had ik een golden Retrieverquote:Op zondag 8 maart 2026 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is er iemand die zelf een mastin wil bouwen? Die van ons zijn in de rui en verliezen ieder ongeveer twee complete honden per dag.
In Nederland gaan de laatste tijd veel vogels dood vanwege de vlooienbanden/druppels die de honden krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang geleden had ik een golden Retriever
Wanneer ik die buiten borstelde werd ik omringt door mussen, mezen, vinken, etc etc die de vlokken haar verzamelden
Diezelfde middelen werden ook gebruikt om bietenzaad te coaten. Dat mag niet meer, de dosis gebruikt voor een grote hond kun je meer dan een miljoen zaden mee coaten. Per hectare zaai je ongeveer 100.000 zadenquote:Op zondag 8 maart 2026 14:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In Nederland gaan de laatste tijd veel vogels dood vanwege de vlooienbanden/druppels die de honden krijgen.
😳quote:Op zondag 8 maart 2026 15:37 schreef Blues het volgende:
Verrassing in het water van de Brouwerskolk.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hang er direct een nieuwe CO melder naast. Die dingen gaan 7 jaar mee. Maximaal 10 jaar. Dan is de sensor zelf op.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed de belastingaangiftewe krijgen nog wat terug, dat kan dan mooi naar het vervangen van de rookgasafvoer van de cvketel
Is hij in te huren?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Het lijkt wel alsof de lente begintNet een nieuw stopcontact in de schuur gefabriceerd voor de nieuwe zonwering die binnenkort komt. Nu op een stoel in het zonnetje met een Liefmans Fruitesse terwijl D. de bbq opstookt om kipsate a la nick te maken. Met eigengemaakte pindasaus en zelfgesneden frieten uit de oven
Toch handig, zo’n zelfstandige 14-jarige 🤣
Jammer, nou ja misschien meeten we een andere keer dan. Ik heb in elk geval weer genoeg bekenden gesproken en een gezicht bij iemand anders gekregen. Meesten van het analoogfotoforum maar en een (helaas oud-)FOK!er tegen.quote:Op zondag 8 maart 2026 13:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben net pas thuis en vrij moe ook, dus ik sla de foto beurs toch over. Helaas @:derLudolf en mn @:Annex! Wel benieuwd wat je voor me gespot had nu natuurlijk @:derludolf ..
Daar gaat het al fout natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Even een peiling, want ben benieuwd of ik de abnormale ben![]()
Je bent in de supermarkt en hebt je boodschappen midden op de band liggen. Zelf ben je nog even in de winkel, de volgende persoon in de rij verschuift zorgvuldig je boodschappen zodat de laatste twee pakken yoghurt uit zijn winkelmandje ook nog op de band passen. Hoe zouden jullie reageren?
Niet. Waarom zou ik?quote:Op zondag 8 maart 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Even een peiling, want ben benieuwd of ik de abnormale ben![]()
Je bent in de supermarkt en hebt je boodschappen midden op de band liggen. Zelf ben je nog even in de winkel, de volgende persoon in de rij verschuift zorgvuldig je boodschappen zodat de laatste twee pakken yoghurt uit zijn winkelmandje ook nog op de band passen. Hoe zouden jullie reageren?
Ben bang van niet 😎quote:Op zondag 8 maart 2026 17:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is hij in te huren?
Reiskosten worden niet vergoed!
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet. Waarom zou ik?
Geef die persoon groot gelijk ook.
Ik vind jou dus de normale in dezequote:Op zondag 8 maart 2026 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.
"Wat zou je er van vinden als ik dat met jou boodschappen zou doen"
ik zou me er niet zo druk over maken
"Weet ik veel waar je met je handen aan hebt gezeten"
dat wil je inderdaad niet weten
Verder niets gezegd, al had nog veel venijniger opmerkingen in m'n hoofd. Of ik met de auto was, want dan zou ie daar ook even aan zitten. Heb heb gedaan alsof ik iets vergeten was, nog even wat gekocht maar toen stond die droeftoeter er nog, met z'n dikke brommer.
Maar die jonge meisjes aan de kassa weten dus gewoon al wat ze dan moeten doen (ik had geen trek om naar buiten te gaan). Hebben hem gesommeerd het terrein te verlaten.
Vind het vooral vervelend voor zo'n meid dat die het mag oplossen
Gooi er maar uit!quote:Op zondag 8 maart 2026 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Willen jullie de venijniger antwoorden horen?
Zielig als je zo gefrustreerd door het leven wilt gaan en overal een probleem van maakt.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het een vreemde reactie van deze meneer
Daar hoort deze bij:quote:Op zondag 8 maart 2026 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja geen idee. Deze meneer flipte helemaal tegen mij.
"Wat zou je er van vinden als ik dat met jou boodschappen zou doen"
ik zou me er niet zo druk over maken
"Weet ik veel waar je met je handen aan hebt gezeten"
dat wil je inderdaad niet weten
Verder niets gezegd, al had nog veel venijniger opmerkingen in m'n hoofd. Of ik met de auto was, want dan zou ie daar ook even aan zitten. Heb heb gedaan alsof ik iets vergeten was, nog even wat gekocht maar toen stond die droeftoeter er nog, met z'n dikke brommer.
Maar die jonge meisjes aan de kassa weten dus gewoon al wat ze dan moeten doen (ik had geen trek om naar buiten te gaan). Hebben hem gesommeerd het terrein te verlaten.
Vind het vooral vervelend voor zo'n meid dat die het mag oplossen
Dank, ik weet alvast wat ik straks op Spotify aanzet als ik naar Buenos Aires rijdquote:Op zondag 8 maart 2026 18:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar hoort deze bij:
Bekijk deze YouTube-video
Zet "iedereen doet het" er ook bijquote:Op zondag 8 maart 2026 18:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dank, ik weet alvast wat ik straks op Spotify aanzet als ik naar Buenos Aires rijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Was het in DE?quote:Op zondag 8 maart 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:
Of nou ja, antwoorden. Reacties op wat hij zei. Had nog wel meer gezegd waarop ik niet reageerde.
"Zolang je niet betaalt hebt zijn de boodschappen nog eigendom van de winkel"
Hij had een paar boodschappen, oa van die kant-en-klaar 3 voor ¤6 gevulde dadels/gesneden fuet/ham+meloen en twee pakken liebfraumilch
"Jonkje, niet zo gefrustreerd. Te weinig seks ofzo? Moet je wel met betere wijn thuis komen"
Op vraag van voertuig wou ik zeggen
"Dat rode brommertje" (wijzend naar z'n motor)
Maar dan was dat opgefokte figuur waarschijnlijk helemaal wild geworden.
Ik bleef rustig en glimlachen
Het is zondag Telequote:
Seil en Balk.quote:Kun je vloeiend in het Duits schelden? Mijn middelbareschoolduits schiet in allerlei contexten vreselijk tekort dus ik zou niet weten wat je dan kon zeggen.Ik hielp vandaag bij een survivalrun en we hadden een groep deelnemers van bij Dinxperlo net over de grens (de grens is er dichtbij) maar ik wist niet eens wat "touw" en "balk" was in het Duitsquote:Mwoah ik had me wel gered![]()
![]()
Ah haha natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2026 19:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is zondag Tele
[..]
Seil en Balk.
Dinxperlo en huppeldepupWyck zijn een dorp toch?
Volgens mij was dat zijn grootste succesquote:
Geen idee, wel grappig en vrolijk nummerquote:Op zondag 8 maart 2026 20:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Volgens mij was dat zijn grootste succes
Balk is gewoon hier !quote:Op zondag 8 maart 2026 19:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Had ik maar geweten dat Balk gewoon Balk was
Whaha leuk van je collega’squote:Op maandag 9 maart 2026 12:25 schreef Blues het volgende:
Er hangt een megagrote aftelposter op de poli voor mij![]()
Ik moet elke dag overal vinkjes zetten.![]()
Nope. Begin nu wel moe te worden. Zo anderhalf uur meetings, en dan nog een uurtje voorbereiden/frisse neus halen. En dan hoop ik dat ik net wat sneller kan praten dan vanochtend en dan net wat eerder dan gepland klaar kan zijnquote:
Voor deze groep is dit voor zover ik weet hun eerste college van vandaagquote:Op maandag 9 maart 2026 15:12 schreef derLudolf het volgende:
Misschien is iedereen wel net zo gaar, boeit het geen donder en ben je zo klaar
Dat is ook pittig zeg, zeker zonder pauze. Die had ik dan gelukkig weer wel!quote:Op maandag 9 maart 2026 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik loop ook alweer 10 uur zonder pauze in deze toko rond, het is wel weer mooi weest voor vandaag.
Sterkte Vlonder, avondcolleges zuigen.
Wat gek. Ik zou zweren dat jullie benzine spotgoedkoop van Mars kwam.quote:Op maandag 9 maart 2026 18:24 schreef flipsen het volgende:
Hm benzineprijs hier kennelijk ook. Van ongeveer 1 euro naar 1,25
¿Qué?quote:Op maandag 9 maart 2026 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gek. Ik zou zweren dat jullie benzine spotgoedkoop van Mars kwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 maart 2026 19:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog even een internationale student geholpen met een verzendlabel printen die daar anders ¤4 voor moest betalen bij een copyshop, en inmiddels op het station, nét de trein gemist, over 10 minuten de volgende. Ik vergat helaas wel de opname aan te zetten, dus het stuk tot de eerste pauze (half uur..) moet ik straks of morgenochtend nog even thuis opnieuw opnemen. Maar verder heb ik het overleefd en is alles goed gegaan.
quote:Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel heb je deze variatie al gespot?
Om de pot zo leeg te lepelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel heb je deze variatie al gespot?
Om de pot zo leeg te lepelen.Nope, ken ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo lekker?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Heeeeeel druk qua werkquote:
Het ‘landen’ zal ook best even kunnen duren. En dubbel zijn: weten dat de ex collega’s zich uit de naad werken en dat jij een zee van vrije tijd hebt om selluf in te vullen.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Heeeeeel druk qua werken tussendoor paar artsen en collega's 'verder weg' die al afscheid kwamen nemen met kadootjes kaartjes en lieve woorden.
Vind het wel wat lastig, want wil als mezelf reageren maar weet me ook niet heel erg een houding te geven bij allerlei vragen of zoiets.
Balans tussen mezelf blijven en sociaal wenselijk, zoiets.
Het wil niet 'landen'.
Er wordt van de poli's alleen maar uren afgesnoept terwijl het aanbod groeit. Spreekuren artsen staan overvol. Alle investeringen in personeel gaan naar de vpk's van het digitaal gezondheidscentrumquote:Op maandag 9 maart 2026 21:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het ‘landen’ zal ook best even kunnen duren. En dubbel zijn: weten dat de ex collega’s zich uit de naad werken en dat jij een zee van vrije tijd hebt om selluf in te vullen.
Wat maakt dat je het gevoel hebt dat je die vragen niet als jezelf kunt beantwoorden? Wat voor soort dingen willen ze weten dan?quote:Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Heeeeeel druk qua werken tussendoor paar artsen en collega's 'verder weg' die al afscheid kwamen nemen met kadootjes kaartjes en lieve woorden.
Vind het wel wat lastig, want wil als mezelf reageren maar weet me ook niet heel erg een houding te geven bij allerlei vragen of zoiets.
Balans tussen mezelf blijven en sociaal wenselijk, zoiets.
Het wil niet 'landen'.
Die kans acht ik vrij klein, maar lief! Ik heb nog wel even nodig om af te schakelen en wekker gaat gewoon weer om 8.00 om buurmeisje naar kdv te brengen om 8.30. Morgen ook wel een vrij drukke ochtend, maar na de lunch ga ik wat rustiger aan doen. En dan in principe avond hockeytraining, daardoor wss weer onrustige nacht, en dan woensdag 10-19.15 weer en dan ga ik donderdag even heel erg bijkomenquote:Op maandag 9 maart 2026 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk heb jij vannacht ook zo’n lekkere slaap
Het ligt aan wie wat vraagt en aan hoe uitgebreid ik aan diegene al die vragen wil beantwoorden. Die balans vooralquote:Op maandag 9 maart 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat maakt dat je het gevoel hebt dat je die vragen niet als jezelf kunt beantwoorden? Wat voor soort dingen willen ze weten dan?
Lief van de afscheidnemers en kadootjes! Kan me inderdaad voorstellen dat het echte landen pas gaat komen als je echt gestopt bent, en ook dan niet meteen.
[..]
Die kans acht ik vrij klein, maar lief! Ik heb nog wel even nodig om af te schakelen en wekker gaat gewoon weer om 8.00 om buurmeisje naar kdv te brengen om 8.30. Morgen ook wel een vrij drukke ochtend, maar na de lunch ga ik wat rustiger aan doen. En dan in principe avond hockeytraining, daardoor wss weer onrustige nacht, en dan woensdag 10-19.15 weer en dan ga ik donderdag even heel erg bijkomen. En in de avond alsnog die date, als hij niet weer verplaatst dan
Mijn liefste arts. Dat was erg fijn. Nam de tijd en bij haar is alles zo oprechtquote:Op maandag 9 maart 2026 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe ging het donderdag @:blues met de collega die je toen voor het laatst zou spreken?
Ahh, ja. Heel begrijpelijkquote:Op maandag 9 maart 2026 22:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Het ligt aan wie wat vraagt en aan hoe uitgebreid ik aan diegene al die vragen wil beantwoorden. Die balans vooral
Oh hoe vind je dat, een weg voor je huisquote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:41 schreef Barreltje het volgende:
morguh !
giste begonen met trainingsschema zwemmen ( niks bijzonders, will 400 m in 8 minuten kunnen zwemmen weer) en gister avond compleet in de lappenmand![]()
vandaag dus een beetjee rustig aa doen. komt ook wel goed uit, want ze komen vandaag langs om ons land te confisceren ( voor de bouw van de nieuwe weg voor ons huis) ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan deel ik de bekers uit, met de zin: denk aan jullie zo broodnodige koffie/theepauzes, ik heb er een virtueel koekje bij gehaakt.
Vind het wel geslaagd zo voor mijn innercircle mensjes.
En ik geef mezelf enorm veel werk en denkwerk, ik ga nooit meer met pensioen dat weet ik wel![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
En ik geef mezelf enorm veel werk en denkwerk, ik ga nooit meer met pensioen dat weet ik wel
Ik schijn eem oudtante te hebben (ik kende haar verder niet) die meende dat je van slagroom niet dik wordt, want het glijdt zo door je lijfquote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie tekst @:blues![]()
Ik keek net Secret eaters. Twee dames die niet snapten waarom ze niet afvielen.
Want croissantjes zijn zo licht, kun je makkelijk twee per dag eten.
En een uur na het sporten werkt je stofwisseling nog zo hard dat je kunt eten wat je wil dus dan ga ik me te buiten aan zoetigheid![]()
![]()
*chocolade-puddingbroodje eet* Ik weet waar ik dik van word
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen.
Die tabletjes zullen dan wel statines geweest zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik schijn eem oudtante te hebben (ik kende haar verder niet) die meende dat je van slagroom niet dik wordt, want het glijdt zo door je lijf![]()
Ik geloof dat dat dezelfde dame was die aan mijn vader, apotheker, een vraag had over haar medicatie. Ze moest elke dag een half tabletje weetikwat slikken. Of hij misschien wist wat ze met al die halve tabletjes die ze overhad, moest doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |