abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220225222
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220225233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 22:09 schreef Anton91 het volgende: [..] Lees het nu ook op twitter... [ x ]
Als dit echt waar is, worden hier films over gemaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220225235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:49 schreef tjoptjop het volgende: [..] Doet Thomas Erdbrink niks meer met Iran? Had wel verwacht dat die wel wat vaker in de media zou zijn de laatste tijd.
Paar weken terug nog bij een talkshow omdat hij tijdens de protesten deels daar nog was. Dat het nu plots escaleert was ook wat onverwacht. Verwacht hem morgen of maandag wel weer ergens.
pi_220225236
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij persoonlijk zelf elk lontje aansteekt? :')
Jazeker!

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220225247
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
Er was vanavond een extra uitzending van Pauw met Ruben Brekelmans, Rob de Wijk, Keyvan Shahbazi, Negin Nafissi & Natascha van Weezel.

Met name Keyvan Shahbazi (al eerder in VI als gast geweest) sprak verstandige woorden.

Aanrader om terug te kijken!

https://npo.nl/start/afspelen/pauw-de-wit_128
De wijk en brekelmans vind ik meer toevoegen. Bij de nauw betrokken duiders klinkt altijd veel te veel wensdenken door.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:59:26 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220225260
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Maar de opdrachtgevers zijn dood. Waarom zou je als jan soldaat nog meewerken dan?
De vraag is hoe diep de allianties van dit religieuze bewind gaan.

quote:
The Islamic Republic of Iran is not a personalistic political regime. The assassination of Khamenei will not cause the collapse of that regime. For that to happen, it would be necessary to eliminate its main and secondary leadership, followed by a significant popular uprising. Neither of these things has happened yet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220225261
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik denk niet dat Iran zin heeft in WK voetbal georganiseerd in de Verenigde Staten.
Ik denk wel meer landen niet. Zeker nu de VS en "het land(?) FIFA" in dat board of war zijn gaan zitten.
pi_220225267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die gast zou toch oplazeren uit Nederland? :{
Zit nu bij een universiteit in Brussel :") je zou zo'n dwaas maar aannemen zeg :')

twitter
pi_220225277
Niet janken als Europa bedolven wordt met nog meer vluchtelingen. Irak, Libie, Egypte zijn ook zulke fijne super leefbare landen geworden. Maar niet heus. De grote winnaars zijn Israel, de grote wapenfabrikanten en dus ook indirect de VS. De grote verliezers? Europa. Maarja dan mogen de vrouwen tenminste halfnaakt in Iran rondlopen, alsof ik en jij daar een fuck aan heb hier in Nederland.

Diegenen die deze oorlog willen: succes als er meer moslims in Europa gaan wonen dan inheemse volkeren, you reap what you sow.

Eigen schuld dikke bult.
pi_220225281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet Thomas Erdbrink niks meer met Iran? Had wel verwacht dat die wel wat vaker in de media zou zijn de laatste tijd.
Die zag ik vanmiddag nog langs komen in een nieuwsprogramma. Hij zit nu in Nederland en vindt het ook allemaal verschrikkelijk. Maar hij zat niet bij Pauw, daar zaten nu twee andere geboren Iraniers.
pi_220225292
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:02:36 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220225295
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zit nu bij een universiteit in Brussel :") je zou zo'n dwaas maar aannemen zeg :')

[ x ]
Ze hebben toch geen commercieel belang.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 1 maart 2026 @ 00:02:59 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220225300
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:01 schreef yup het volgende:
Niet janken als Europa bedolven wordt met nog meer vluchtelingen. Irak, Libie, Egypte zijn ook zulke fijne super leefbare landen geworden. Maar niet heus. De grote winnaars zijn Israel, de grote wapenfabrikanten en dus ook indirect de VS. De grote verliezers? Europa. Maarja dan mogen de vrouwen tenminste halfnaakt in Iran rondlopen, alsof ik en jij daar een fuck aan heb hier in Nederland.

Diegenen die deze oorlog willen: succes als er meer moslims in Europa gaan wonen dan inheemse volkeren, you reap what you sow.

Eigen schuld dikke bult.
wonen hier genoeg sunni moslims, die hebben het niet zo met shia moslims.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 00:03:22 #14
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220225303
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zou zelenski daar zelf de socials regelen :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 1 maart 2026 @ 00:03:32 #15
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_220225306
quote:
Midden-Oosten-expert Koert Debeuf: “Voorlopig verandert er vooral symbolisch iets”
Midden-Oostenexpert Koert Debeuf zegt dat Trump waarschijnlijk bevestiging heeft voor de dood van ayatollah Ali Khamenei. “Dat heeft gevolgen, maar er zal dan een tijdelijke leiding komen, met onder andere de juridische top en het leger, die het regime verder zet. Dus eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd buiten de symboliek.”

Volgens Debeuf moeten de uitspraken over de dood van de Opperste Leider vooral gezien worden als “psychologische oorlogsvoering”. “Donald Trump en ook de Israëli’s willen aangeven dat er voor het huidige regime geen toekomst meer is.” Hij zegt dat de Verenigde Staten inzetten op regimewissel. “De Verenigde Staten hebben de lat zeer hoog gelegd, namelijk op pure regime change.” Volgens hem zal de druk de komende dagen verder worden opgevoerd, onder meer door aanvallen op de Revolutionaire Garde. “Dat moet de weg vrijmaken voor een meer publieke opstand.”

Volgens Debeuf reageert Iran intussen zeer breed. “Niet alleen ten aanzien van Israël of Amerikaanse basissen, maar ook burgerdoelen, onder andere in Dubai en Bahrein.” Dat kan volgens hem het tegenovergestelde effect hebben: “Deze landen wilden eigenlijk geen conflict met Iran, maar gaan nu in het kamp zitten van de Verenigde Staten en Israël.”

Hij waarschuwt tot slot voor verdere escalatie. “Het Iraanse regime strijdt nu existentieel voor haar voortbestaan en dat wil zeggen dat er een situatie van maximaal gevaar kan ontstaan in de komende uren en dagen.”
pi_220225313
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ze hebben toch geen commercieel belang.
Hij zal wel wat poen meenemen met zo'n 'grant'
pi_220225316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De wijk en brekelmans vind ik meer toevoegen. Bij de nauw betrokken duiders klinkt altijd veel te veel wensdenken door.
Bij mij is dat precies andersom, die nauw betrokken duiders kennen hun land en cultuur beter dan lui uit onze polder.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:05:30 #18
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_220225320
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:06:13 #19
24533 ACT-F
pi_220225323
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:05 schreef SoldMayor het volgende:
[ x ]
Ik was er bang voor -O-
  zondag 1 maart 2026 @ 00:06:27 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220225326
Ik ben in Bologna, het nieuws niet gevolgd maar daar was een hele groep Iraniërs op straat feest aan het vieren met Iraanse en Israëlische vlaggen

Ik vond dat een wat gekkige combi, maar dit nieuws verklaart een hoop _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220225330
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:01 schreef yup het volgende:

Eigen schuld dikke bult.
Dus helemaal geen moslims meer binnen laten is het belang van onze veiligheid zeg je?
pi_220225331
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:03 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Geinig om te zien dat de "midden oosten expert" net zo generiek is als de "Amerika expert". Als je nou íets door een AI kan vervangen zijn het wel de zelfverklaarde "...... expert"
pi_220225340
Als Trump Iran echt kapot wil maken moet ie daar even een paar maanden president worden. Dat gaat 'm vast wel lukken.
pi_220225341
Wel een duur geintje dit voor de vliegmaatschappijen uit de Golfstaten.

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:09:36 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225346
quote:
[ x ]
Dit is nieuw, of weer eerder?

Wie zat er nou hier in Abu Dhabi?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220225350
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
Als Trump Iran echt kapot wil maken moet ie daar even een paar maanden president worden. Dat gaat 'm vast wel lukken.
Zullen we Flopje Jetten sturen anders om daar orde op zaken te stellen?
  zondag 1 maart 2026 @ 00:10:09 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225351
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
MIGA
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220225352
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
Er was vanavond een extra uitzending van Pauw met Ruben Brekelmans, Rob de Wijk, Keyvan Shahbazi, Negin Nafissi & Natascha van Weezel.

Met name Keyvan Shahbazi (al eerder in VI als gast geweest) sprak verstandige woorden.

Aanrader om terug te kijken!

https://npo.nl/start/afspelen/pauw-de-wit_128
Soow koekoek Negin c_/
  zondag 1 maart 2026 @ 00:10:44 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225356
Dode gemeld op luchthaven van Abu Dhabi
Bij "een incident" op Zayed International Airport in Abu Dhabi is een dode gevallen, dat meldt het luchthavenbedrijf op X. Daarnaast wordt melding gemaakt van zeven gewonden. In het bericht staat niet wat er precies is gebeurd.

De melding volgt kort op een bericht over een 'incident' op de luchthaven van het naburige Dubai.
pi_220225357
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Soow koekoek Negin c_/
Huh, vertaal dat even?
pi_220225360
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh, vertaal dat even?
Die Iraanse aan tafel. Bloedmooi.
pi_220225363
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220225364
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die Iraanse aan tafel. Bloedmooi.
Ohw.. :D
  zondag 1 maart 2026 @ 00:12:05 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225366
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit is nieuw, of weer eerder?

Wie zat er nou hier in Abu Dhabi?
@MaJo, maar die zit op het vliegveld van Abu Dhabi blijkbaar.
Ik dacht ook Dubai :@
A murky, forgotten land.
pi_220225370
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:13:18 #36
24533 ACT-F
pi_220225371
twitter
pi_220225373
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
MIGA
Make Iran Gay Again
pi_220225375
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
[ x ]
  zondag 1 maart 2026 @ 00:14:45 #39
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225379
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bij mij is dat precies andersom, die nauw betrokken duiders kennen hun land en cultuur beter.
Hoor hem net afsluiten met opmerkingen over de zoon van de sjah (die nodig verdreven werd door studenten)wel even orde op zaken komt stellen om vervolgens zich terug te trekken.

Dan hoor ik liever de Wijk die stelt dat een regime die al zo lang aan de macht is vervanging van die oude sok al geregeld heeft voor het geval dat.
pi_220225381
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
@:MaJo, maar die zit op het vliegveld van Abu Dhabi blijkbaar.
Ik dacht ook Dubai :@
Komt wel erg dichtbij zo voor @MaJo
  zondag 1 maart 2026 @ 00:16:30 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220225385
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Daaronder nog een verdwaalde ziel uit de bubbel waarin de Iraanse mensen heus echt waar het regime steunen. "Nee hoor, de meeste Iraniërs zijn niet blij."

God, wat zullen een hoop pro-Pallies zich sukkelig voelen als het informatie-infuus van Teheran dicht gaat...
  zondag 1 maart 2026 @ 00:16:36 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225386
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Komt wel erg dichtbij zo voor @:MaJo
Te dichtbij denk ik :P
A murky, forgotten land.
pi_220225389
quote:
19s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:06 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Dus helemaal geen moslims meer binnen laten is het belang van onze veiligheid zeg je?
Nee niet met je tentakels aan het Midden-Oosten zitten. Misschien daarmee beginnen? Actie = reactie. Iedereen die zingt en danst dat die Ayatollah figuur oprot mag persoonlijk vluchtelingen in huis ontvangen. Niemand vind die Ayatollah dude gezellig. Maar om een land plat te bombarderen zodat ie oprot zodat heeeel toevallig ook Israelische en Amerikaanse belangen gediend worden... Dan moet je niet huilen dat er nog meer vluchtelingen deze kant op komen.

Je weet dondersgoed dat deze actie het hele Midden-Oosten in vuur en vlam kan zetten.

=================

Eigen schuld dikke bult.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:18:08 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225391
twitter

We hebben wel genoeg influencers om verslag te doen nu
  zondag 1 maart 2026 @ 00:18:28 #45
24533 ACT-F
pi_220225395
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Komt wel erg dichtbij zo voor @:MaJo
Ik hoop dat ze een hotel heeft geboekt.
pi_220225401
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoor hem net afsluiten met opmerkingen over de zoon van de sjah (die nodig verdreven werd door studenten)wel even orde op zaken komt stellen om vervolgens zich terug te trekken.

Dan hoor ik liever de Wijk die stelt dat een regime die al zo lang aan de macht is vervanging van die oude sok al geregeld heeft voor het geval dat.
Ja, ok, dat is misschien wel erg optimistisch, maar van die zuurpruim de Wijk, die er trouwens net zo goed vaak naast zat, word ik sowieso niet vrolijk.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:19:57 #47
56749 BlaZ
pi_220225404
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dit is een religieus bestuur, het is dan inderdaad vreemd om er van uit te gaan dat een leider niet vervangbaar is. Wat wel van belang is, is dat slechts 20% van de Iraanse bevolking het regime steunt.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:20:35 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220225408
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
De pro-pallie gekkies gaan ook protesteren

[ x ]

Handig tijdstip, kunnen ze daarna gelijk door naar de iftar op de Dam
Wat een mongolen :D

Iran de straat op uit feest en die pro pali wappies daar protesteren.
Pak ze op, tieft ze dr uit. Totaal gek.
1947-2016
pi_220225410
Volgens Keyvan Shahbazi bij Pauw gaat het regime Perzisch nieuwjaar niet halen (20 maart).
pi_220225416
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:21 schreef RotatoR het volgende:
Volgens Keyvan Shahbazi bij Pauw gaat het regime Perzisch nieuwjaar niet halen (20 maart).
Dan moeten ze daar het leger mee krijgen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:22:25 #51
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225417
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, ok, dat is misschien wel erg optimistisch, maar van die zuurpruim de Wijk, die er trouwens net zo goed vaak naast zat, wordt niemand vrolijk.
Tis oorlog, dan hoef je niet vrolijk te zijn. Bovendien heeft hij vaak gewoon goeie punten.

In het aansluitende nieuws klonken al weer hele andere verhalen van Iraniërs.
pi_220225422
Vreemd waarom China zo stil is en niks doet.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:04 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225423
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een mongolen :D

Iran de straat op uit feest en die pro pali wappies daar protesteren.
Pak ze op, tieft ze dr uit. Totaal gek.
Dat is idd veelzeggend ja.
De bevolking aldaar is blij.
En hier protesteert men...
A murky, forgotten land.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:44 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225427
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat zouden ze dan moeten doen?
pi_220225428
Blije mensen op straat in Londen:
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:50 #56
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225429
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een religieus bestuur, het is dan inderdaad vreemd om er van uit te gaan dat een leider niet vervangbaar is. Wat wel van belang is, is dat slechts 20% van de Iraanse bevolking het regime steunt.
Zoals de Wijk ook al stelt: het is dan wel zaak dat die 80% wel dezelfde kant op wil.

Bovendien heeft die 20% alle wapens.
pi_220225432
quote:
Omdat ze niets kunnen doen en ook niets gaan verspillen aan een kansloze zaak.

We noemen ze allemaal bondgenoten maar uiteindelijk is het een los verbond die elkaar ook nooit echt helpen zonder wederdienst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 1 maart 2026 @ 00:26:01 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220225434
Patriots hebben het druk vannacht.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220225439
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Nondeju wat een beelden.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:27:32 #60
56749 BlaZ
pi_220225442
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zoals de Wijk ook al stelt: het is dan wel zaak dat die 80% wel dezelfde kant op wil.

Daarnaast moet de 80% in opstand willen komen. Er zijn recentelijk al protesten neergeslagen waarbij waarschijnlijk een groot deel van de moedigsten zijn omgekomen.
pi_220225446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dat zei ik, ze moeten het leger mee krijgen. Trouwens daar heeft Trump (uhg) al wat druk op gezet. Wapens neerleggen of dood.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:29:39 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225456
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zei ik, ze moeten het leger mee krijgen. Trouwens daar heeft Trump (uhg) al wat druk op gezet.
Het IRCG krijgen ze niet mee, hopelijk het reguliere leger wel, of iig een deel ervan.
A murky, forgotten land.
pi_220225462
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat zouden ze dan moeten doen?
Een aanval op Iran betekent een klap voor China wat betreft levering van olie.
pi_220225463
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:17 schreef yup het volgende:

[..]
Nee niet met je tentakels aan het Midden-Oosten zitten. Misschien daarmee beginnen? Actie = reactie. Iedereen die zingt en danst dat die Ayatollah figuur oprot mag persoonlijk vluchtelingen in huis ontvangen. Niemand vind die Ayatollah dude gezellig. Maar om een land plat te bombarderen zodat ie oprot zodat heeeel toevallig ook Israelische en Amerikaanse belangen gediend worden... Dan moet je niet huilen dat er nog meer vluchtelingen deze kant op komen.

Je weet dondersgoed dat deze actie het hele Midden-Oosten in vuur en vlam kan zetten.

=================

Eigen schuld dikke bult.
Maar anders moeten we ze allemaal weren voor onze veiligheid, dat is is volgens jou logisch gezien het beste omdat anders niet goed gaat?
pi_220225466
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het IRCG krijgen ze niet mee, hopelijk het reguliere leger wel, of iig een deel ervan.
Ja, dat bedoel ik. Denk niet dat ze dat bruine legertje om kunnen praten, die gaan nog liever schietend dood.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:32:09 #66
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225467
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daarnaast moet de 80% in opstand willen komen. Er zijn recentelijk al protesten neergeslagen waarbij waarschijnlijk een groot deel van de moedigsten zijn omgekomen.
En dan zit je waarschijnlijk weer met 316 bevolkingsgroepen die allemaal weer persoonlijke wensen en ruzies hebben.

Tenslotte ook niet vergeten dat de heren Trump en Netanyahu in eigen land hele bevolkingsgroepen geen zak boeit. Laat staan dat het lot van Iraniërs ze veel zal schelen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:34:12 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220225474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:17 schreef SoldMayor het volgende:

[..]
Ja het heeft wel wat maar vind van der valk ook prima voor een nachtje.
Ontbijt vond ik verrassend goed.

Prima hotel idd.
1947-2016
  zondag 1 maart 2026 @ 00:34:37 #68
511390 perseus_of_greece
slayer of monsters
pi_220225476
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Men heeft de steun van de VS aan de Koerden destijds in Irak en onlangs Syrië nog wel in het achterhoofd denk ik. En dat is het probleem natuurlijk ook. Weinig treuren er om als het huidige regime weg is, maar wat er voor terug komt is niet per definitie een vooruitgang. Men zit in Iran met de huidige situatie omdat de door de VS gesteunde volksonderdrukker verdreven werd.

De VS heeft geen plan, Israël ook niet. Maandag gaan de beurzen weer open, omliggende landen die de VS steunen hebben ook geen zin om heel lang slachtoffer te worden van raketaanvallen en op een gegeven moment moet de olie ook gewoon weer stromen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:35:51 #69
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220225485
twitter

Qatar heeft zojuist raketten neergehaald boven de hoofdstad
  zondag 1 maart 2026 @ 00:37:14 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225489
Op dit moment nog steeds missiles onderweg naar Israel en de golfstaten.
pi_220225495
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Een aanval op Iran betekent een klap voor China wat betreft levering van olie.
Dat vermoeden is er wel en het dreigen met sluiten van Hormuz boeit de VS dan weer niet zo, haha.
  FOK!Fotograaf zondag 1 maart 2026 @ 00:38:12 #73
364681 over_hedge
pi_220225496
quote:

[ x ]
Duur vuurwerk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220225499
twitter

Bahrain heeft 45 raketten en 9 drones neergehaald
pi_220225500
Alle nomads en influencers die nl ontvluchten voor de hoge belasting en slechte overheid (in hun ogen) bang en verward. :D
Vakman pur sang
pi_220225515
Nieuwe rocket alerts Israel
  zondag 1 maart 2026 @ 00:41:59 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225516
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]

Bahrain heeft 45 raketten en 9 drones neergehaald

Hier wel een foto van een inslag in Bahrein
pi_220225517
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Duur vuurwerk.
Hoor Steve steeds enthousiast over die interceptors. Noemde je dat in de vorige eeuw niet gewoon afweergeschut?
pi_220225531
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat vermoeden is er wel en het dreigen met sluiten van Hormuz boeit de VS dan weer niet zo, haha.
Schijnbaar ook niet de inflatie die zometeen weer zal stijging door stijgende olieprijzen.
pi_220225535
quote:
Waarom zouden ze? China is niet pro-Iran, ze willen alleen een einde van de hegemonie van de westerse wereld. Maar ze weten dat dat niet binnen dertig jaar bereikt kan worden, dus ze wachten rustig op hun kans.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220225536
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoor Steve steeds enthousiast over die interceptors. Noemde je dat in de vorige eeuw niet gewoon afweergeschut?
Het is Engels voor afweergeschut (of onderscheppers eerder). Hoe moet je het anders noemen?
pi_220225537
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zei ik, ze moeten het leger mee krijgen. Trouwens daar heeft Trump (uhg) al wat druk op gezet. Wapens neerleggen of dood.
Of ze moeten supplies krijgen van de VS. Maar ondanks dat veel mensen in Iran nu de aanvallen van Israël en de VS toejuichen, wilt dat niet zeggen dat ze de als vrienden zien. Kan nog lekker ingewikkeld worden.
pi_220225541
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Qatar heeft zojuist raketten neergehaald boven de hoofdstad
Deze?

quote:

[ x ]
  zondag 1 maart 2026 @ 00:48:24 #84
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220225542
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Schijnbaar ook niet de inflatie die zometeen weer zal stijging door stijgende olieprijzen.
China heeft blijkbaar meeste olie opgekocht en vervoert voordat de pleuris uitbrak
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_220225547
Vakman pur sang
pi_220225553
quote:
Dat was 12 januari.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:57:06 #87
511390 perseus_of_greece
slayer of monsters
pi_220225566
quote:
Ah ja, de Amerikaanse roep aan de bevolking om in opstand te komen. Dat wekt vertrouwen. Kent u deze nog?
quote:
De vreugde was in Koerdistan dan ook groot toen de Amerikanen op 17 januari 1991 operatie Desert Storm begonnen om Saddams troepen uit Koeweit te verdrijven. President George Bush sprak openlijk de wens uit dat de dictator door een volksopstand ten val zou worden gebracht. Meer hadden de Koerden niet nodig om in actie te komen. Uit verschillende steden verdreven zij de Saddam-getrouwen.

Maar Amerikaanse steun bleef uit. Bush liet zijn soldaten halt houden voordat zij naar Bagdad konden oprukken. De verraste Saddam kreeg zo opnieuw de kans om wraak te nemen. Een miljoen Koerden vluchtten door de winterse bergen richting Turkije. Dit land had sinds de jaren zeventig te maken met zijn eigen Koerdische afscheidingsbeweging, de PKK, en hield de grens gesloten. Onder de indruk van de humanitaire ramp die zich aftekende, zorgden de Amerikanen voor voedseldroppings. Ook stelden zij boven Noord-Irak een no-flyzone voor Saddams luchtmacht in.
https://geschiedenismagazine.nl/koerdistan-een-belofte
  zondag 1 maart 2026 @ 00:58:40 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220225570
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is idd veelzeggend ja.
De bevolking aldaar is blij.
En hier protesteert men...
Blij?

Uitzinnig.
Vrouwen huilen van vrijheid, mannen in tranen, miljoenen op straat, de gevluchtenen staan te dansen in verschillende steden.

En hier? Protest bij het vs consulaat.
Pak ze op, flikker ze weg.
1947-2016
  zondag 1 maart 2026 @ 00:59:50 #89
511390 perseus_of_greece
slayer of monsters
pi_220225576
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blij?

Uitzinnig.
Vrouwen huilen van vrijheid, mannen in tranen, miljoenen op straat, de gevluchtenen staan te dansen in verschillende steden.

En hier? Protest bij het vs consulaat.
Pak ze op, flikker ze weg.
Volgens mij zou jij je prima thuis voelen in een land als Iran, onder het regime van een ayatollah.
pi_220225577
twitter
pi_220225634
twitter

quote:
De internationale luchthaven van Bahrein is aangevallen door een drone, wat materiële schade heeft veroorzaakt, maar gelukkig zijn er geen doden gevallen. De bevoegde autoriteiten nemen maatregelen om de locatie te beveiligen.
  zondag 1 maart 2026 @ 01:18:33 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225642
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
[..]

Elk vliegveld in die regio krijgt een drone van Iran zo te zien...
  zondag 1 maart 2026 @ 01:18:59 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220225646
Keyvan Shahbazi: ‘Dit is de Val van de Muur in het Midden-Oosten’

zondag 1 maart 2026 @ 01:19:28 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225648
twitter

Ook Bahrein airport
  zondag 1 maart 2026 @ 01:20:29 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225651
pi_220225663
twitter

quote:
Na contact te hebben gelegd met goed geïnformeerde bronnen, is zojuist bekendgemaakt dat het nieuws over de marteldood van de dochter, schoonzoon en kleinzoon van de revolutionaire leider helaas waar is.
Er werd ook gemeld dat een van de schoondochters van de revolutionaire leider zaterdagmorgen bij de aanval om het leven was gekomen.
pi_220225669
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:59 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
Volgens mij zou jij je prima thuis voelen in een land als Iran, onder het regime van een ayatollah.
Ik vind dit een extremistische oorlogsverklaring.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220225679
Ik denk dat ze bedoelen met de tijd der dagen, dat de raketten in Israel uitputten en dan nog een laag rakkers afvuren met drones op hun dak krijgen..
pi_220225706
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:57 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
Ah ja, de Amerikaanse roep aan de bevolking om in opstand te komen. Dat wekt vertrouwen. Kent u deze nog?
[..]
https://geschiedenismagazine.nl/koerdistan-een-belofte
Dit vinden Iraniërs er zelf van:
https://www.instagram.com/reel/DVTI8Y7Eua9/

Maar vlg jou mag dat niet, blijdschap voelen.
Vakman pur sang
pi_220225708
twitter

Bahrein aanvallen, VAE aanvallen, Qatar aanvallen, Koeweit aanvallen, de straat van Hormuz blokkeren. De strategie van Iran lijkt gericht te zijn op zoveel mogelijk economische schade toebrengen aan de toeristische- en olie-industrie.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 01:48:05 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220225734
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]

Bahrein aanvallen, VAE aanvallen, Qatar aanvallen, Koeweit aanvallen, de straat van Hormuz blokkeren. De strategie van Iran lijkt gericht te zijn op zoveel mogelijk economische schade toebrengen aan de toeristische- en olie-industrie.
you dont say
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 1 maart 2026 @ 01:49:20 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225736
Weer een drone intercepted in de buurt van de Burj Khalifa. Kwestie van tijd voordat dat ding geraakt wordt zo...
  zondag 1 maart 2026 @ 01:53:39 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225750
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een drone intercepted in de buurt van de Burj Khalifa. Kwestie van tijd voordat dat ding geraakt wordt zo...
twitter
pi_220225752
Mooi al die beelden van feestende mensen in Iran
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 02:11:47 #106
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_220225799
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
Nu het nog kan, voor ze net gemaaid worden....
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 02:12:47 #107
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_220225804
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat ding doen ze wel goed beschermen, denk niet dat er snel iets in vliegt..
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_220225829
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[ x ]
Dat is er kilometers achter. Het concept van perspectief is in die landen nog niet bekend geloof ik..
pi_220225860
quote:
Iraanse staatsmedia bevestigen dood Khamenei

Ayatollah Ali Khamenei is gedood bij de Amerikaanse en Israëlische luchtaanvallen van gisterochtend. Dat bevestigen nu ook Iraanse staatsmedia, enkele uren nadat de Amerikaanse president Trump er al melding van deed.

"De Opperste Leider van de Islamitische Revolutie van Iran is als martelaar gestorven", meldt persbureau Tasnim.
NOS

quote:
Rouwperiode van veertig dagen afgekondigd
  zondag 1 maart 2026 @ 03:00:56 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220225865
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 02:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
[..]

Please consider the environment before printing this post
pi_220225866
'Wie is levensmoe, steek uw hand omhoog voor een bevredigende positie'

quote:
Who could replace him remains unclear — the veteran leader does not have an officially declared heir.

An elected body of 88 senior clerics, known as the Assembly of Experts, will select the next leader.

CNN takes a look at some of the contenders for the position, according to experts and analysts.

Mojtaba Khamenei, 56: The second son of Khamenei, Mojtaba is known to wield significant influence and has strong links with the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) as well as its Basij volunteer paramilitary force. But father-to-son succession is frowned upon in the Shiite Muslim clerical establishment. An additional hurdle is that Mojtaba is not a high-ranking cleric and has no official role in the regime.

Alireza Arafi, 67: A lesser-known figure, Arafi is an established cleric and confidant of Khamenei. He currently serves as deputy chairman of the Assembly of Experts and has been a member of the powerful Guardian Council, which vets election candidates and laws passed by parliament. He is also head of Iran’s seminary system. Arafi isn’t known to be a political heavyweight and doesn’t have close ties to the security establishment.

Mohammad Mehdi Mirbagheri, early 60s: A hardline cleric and a member of the Assembly of Experts who represents the most conservative wing of the clerical establishment. According to IranWire, an activist outlet, he is strongly opposed to the West and believes a conflict between believers and infidels is inevitable. He currently heads the Islamic Sciences Academy in the northern holy city of Qom.

Hassan Khomeini, early 50s: The grandson of the Islamic Republic founder, Ayatollah Ruhollah Khomeini, giving him religious and revolutionary legitimacy. He serves as the custodian of the Khomeini mausoleum but hasn’t held public office and appears to have little influence with the country’s security apparatus or ruling elite. He is known to be less hardline than many of his peers.

Hashem Hosseini Bushehri, late 60s: A senior cleric closely linked to the institutions that manage succession, particularly the Assembly of Experts, where he serves as first deputy chairman. Bushehri said to have been close to Khamenei but has a low profile domestically and isn’t known to have strong ties to the IRGC.

pi_220225867
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 02:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
[..]

JodenGoden _O_
pi_220225868
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:01 schreef 3rr0r het volgende:
'Wie is levensmoe, steek uw hand omhoog voor een bevredigende positie'
[..]

Even die 88 omleggen alstublieft.
pi_220225877
Mooi staaltje Mossad werk weer :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220225879
Heel mooi
  zondag 1 maart 2026 @ 03:23:00 #116
38496 Perrin
pi_220225883
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
JodenGoden _O_
Hun combi van superieure tech en superieure inlichtingen is minder prettig voor hun vijanden.
pi_220225892

Opgeruimd staat netjes.
pi_220225894
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hun combi van superieure tech en superieure inlichtingen is minder prettig voor hun vijanden.
Gelukkig ben ik een vriend van Israël. Een echte zionist.
pi_220225897
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik een vriend van Israël. Een echte zionist.
Verstandig. Ze lezen hier mee en delen premium abo's uit.
pi_220225902
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:41 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Opgeruimd staat netjes.
Ze hadden gewoon echt een meeting he? :D

Mossadgoden
pi_220225906
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 03:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon echt een meeting he? :D

Mossadgoden
Teams deed het niet.
pi_220225908
Next stop: Noord Korea.
pi_220225909
twitter

Lol
pi_220225918
_O_ De wrede terrorist en massamoordenaar Khamenei is er niet meer _O_
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220225920
De wereld is een reli-waanzinnige politiek leider armer.
Dat is zeer goed nieuws.

De vraag blijft: wat gaat er nu verder in/met Iran gebeuren?
Ik blijf in ieder geval hopen dat het niet meer slechter kan worden daar.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220225962
Tijd om te slapen. Wat een prachtige dag. Hopelijk morgen nog meer goed nieuws van onze helden _O_
pi_220225965
- Ze vermoorden staatsleiders van andere landen wanneer ze willen
- Ze ontvoeren staatsleiders van andere landen wanneer ze willen
- Ze vermoorden vrouwen, kinderen, bejaarden wanneer ze willen
- Ze doen alles wat ze willen

Wie gaat schurkenstaat Amerika/Israel stoppen?
  zondag 1 maart 2026 @ 05:37:42 #128
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220225979
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 05:28 schreef Werkperd het volgende:

D66 met Jetten! 👍
😃
pi_220225981
Israel had dit al gemeld maar nu dus bevestigd door Iran

quote:
Iranian state media have confirmed the country’s top general and a key adviser to the late supreme leader have both been killed in the US and Israeli attacks on the country.

Admiral Ali Shamkhani, who was a key advisor to Ayatollah Ali Khamenei and secretary of Iran’s Defense Council, and Major General Pakpour, the Commander-in-Chief of the elite Iran Revolutionary Guards Corp (IRGC), were both killed on Saturday, said state affiliated news agency IRNA.
CNN
  zondag 1 maart 2026 @ 05:45:23 #130
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220225989
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 04:01 schreef raptorix het volgende:
Nog aan gedacht vandaag, Of die aan de beurt is betwijfel ik vanwege hun kernwapenarsenaal.

Waar ik wel een maandloon om durf te verwedden is dat die dikkop met samengeknepen poepertje alles zit te volgen en zich beseft dat ie buiten Rusland en China steeds minder vrienden overhoud.
  zondag 1 maart 2026 @ 05:58:23 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226008
quote:

Palantir?

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220226012
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 05:27 schreef TheJanitor het volgende:
Tijd om te slapen. Wat een prachtige dag. Hopelijk morgen nog meer goed nieuws van onze helden _O_
VS/Israelgoden _O_
  zondag 1 maart 2026 @ 07:04:45 #133
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220226064
40 dagen feest in Iran *O*
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220226089
Israël does not fuck around
  zondag 1 maart 2026 @ 07:22:46 #135
22565 asco
Los in deze tent
pi_220226090
Prachtig voor de Iraanse dames. ♥️
pi_220226092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben geen MAGA.

Ik ben wel iemand die snel doorziet wanneer je wederom met je grijsgedraaide 'Het Westen/Israël is de grote Satan'-gereutel komt, onder het mom van 'Ik ben een lief vredesduifje".
Als je niet MAGA bent, maar wel in die domme oorlogszuchtige propaganda van Trump dan is er iets goed mis.

Ik heb nog nooit het Westen een Satan genoemd, als iets wat slecht is.
Ik kan je wel om bewijs vragen om dit te tonen, maar we weten allebei dat jij toch nooit bewijs laat zien (kan overigens ook niet).
pi_220226094
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 05:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nog aan gedacht vandaag, Of die aan de beurt is betwijfel ik vanwege hun kernwapenarsenaal.

Waar ik wel een maandloon om durf te verwedden is dat die dikkop met samengeknepen poepertje alles zit te volgen en zich beseft dat ie buiten Rusland en China steeds minder vrienden overhoud.
Noord-Korea, Nederland, Frankrijk, Rusland, Duitsland, India.

Allemaal landen met kernwapens of kennis daarvoor.
Die gaan er volgens Trumps achterlijke redenen allemaal aan. Moet wel.
pi_220226095
Je zou toch verwachten dat de MAGA groep op FOK! inmiddels wel eens gekapt is en met zijn eigen leugens is opgerot.....

Maar nee hoor. De MAGA groep is nog altijd troep aan het posten op FOK!.
Alles om maar de grote baas op de wereld te blijven spelen.
  zondag 1 maart 2026 @ 07:27:27 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar dit is fake news.

ik heb net al een video gezien met zijn toespraak. Dus wat lult die Zionist precies?
Val jij even door de mand als Russische/Iraanse bot.

Ik had hem expres opengehouden om te wachten op je antwoord.

Verklaar het even janus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 1 maart 2026 @ 07:28:46 #140
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226098
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]

Ja het doel daarvan ontgaat mij ook. Sympathie kweken ze er niet mee.
pi_220226108
quote:

De EU! :')
pi_220226111
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zullen we Flopje Jetten sturen anders om daar orde op zaken te stellen?
Israël heeft Donald Dutroux gekozen.

Een deel van de uitwerking is in principe prima geweest, maar de Amerikanen speelden tweede viool en het is nu afwachten wat de nasleep gaat worden.

Even van @Kijkertje gekopieerd / cross post

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 01-03-2026 07:50:25 ]
pi_220226114
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 04:01 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me niet. Dan vliegen de kernwapens in het rond en dat riskeert WW 3 want dat gaat China niet pikken.
pi_220226115
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Noord-Korea, Nederland, Frankrijk, Rusland, Duitsland, India.

Allemaal landen met kernwapens of kennis daarvoor.
Die gaan er volgens Trumps achterlijke redenen allemaal aan. Moet wel.
wat :')
  zondag 1 maart 2026 @ 07:46:14 #145
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Janus1986II het volgende:

[..]

kan ook AI zijn, maar daar wil ik even vanaf zijn..

Want dat is moeilijk te verifieren vandaag de dag..

Er zijn ook Israelische media die zeiden dat het een vooraf opgenomen speech zou zijn. Maar zo ken ik er nog meer. Dan kan straks Satanyahu een speech geven en kan iedereen ook claimen dat het vooraf is opgenomen en dat de man al drie jaar dood is..
Hier mee aanzetten en dan de arrogantie te hebben om anderen voor ongeinformeerd uit te maken.
pi_220226121
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:27 schreef bianconeri het volgende:
Je zou toch verwachten dat de MAGA groep op FOK! inmiddels wel eens gekapt is en met zijn eigen leugens is opgerot.....

Jouw zoute tranen om het heengaan van jouw grote leider proeven echt heerlijk. Ga alsjeblieft door met deze frustratie posts, je maakt mijn zondag nu al goed !
pi_220226124
De maskers vallen nu in rap tempo af. Hopelijk ook zichtbaar voor de mensen die op partijen hebben gestemd die zo laf zijn om op te roepen tot dialoog met Iran. Met de duivel kun je niet onderhandelen.
En lafaards bereiken nooit iets, dat zijn geen leiders maar lijders.
  zondag 1 maart 2026 @ 07:52:31 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220226125
We've got him.
pi_220226129
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Jouw zoute tranen om het heengaan van jouw grote leider proeven echt heerlijk.
Ah, vandaar dat ik al meermaals gezegd heb dat hij een slechte leider is.
Ga lekker ergens anders trollen joh.

quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wat :')
Nou, dat zegt Trump toch?
Landen mogen geen kernwapens hebben en krijgen. Stel dat een land er kans op heeft, dan krijgen ze bommen.
Nou dan moet dat toch ook gelden voor alle andere landen?

Of geef je nu eindelijk toe dat je grote MAGA god wat doms zei?
pi_220226131
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ik al meermaals gezegd heb dat hij een slechte leider is.
Ga lekker ergens anders trollen joh.
[..]
Nou, dat zegt Trump toch?
Landen mogen geen kernwapens hebben en krijgen. Stel dat een land er kans op heeft, dan krijgen ze bommen.
Nou dan moet dat toch ook gelden voor alle andere landen?

Of geef je nu eindelijk toe dat je grote MAGA god wat doms zei?
weet niet waar je waanidee vandaan komt dat ik een maga fan ben. Je ziet ze weer eens vliegen.
pi_220226132
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:52 schreef Tjoent het volgende:
De maskers vallen nu in rap tempo af. Hopelijk ook zichtbaar voor de mensen die op partijen hebben gestemd die zo laf zijn om op te roepen tot dialoog met Iran. Met de duivel kun je niet onderhandelen.
Echte MAGA wereldleiders.
Echte leiders die overal bommen op gooien als ze het ergens niet mee eens zijn.

Poetin, Netanyahu, Trump. Wat een wereldleiders. Vallen andere landen aan omdat ze het gewoon willen hebben.
Wat een wereldleiders.

Laten we idd hopen dat elke wereldleider zo is, dan gaat het vast heel vredig met de wereld 8)7 8)7 8)7
pi_220226135
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
weet niet waar je waanidee vandaan komt dat ik een maga fan ben. Je ziet ze weer eens vliegen.
Iemand die in die Trump propaganda trapt moet toch wel MAGA zijn?

Dus kijk maar uit in Nederland. Binnenkort ook bommen op de kerncentrales en onderzoekslaboratoria.
pi_220226143
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:52 schreef Tjoent het volgende:
Ik begrijp dat je tegen onderdrukkers in de wereld bent?
pi_220226146
Moet je nagaan, er zijn echt mensen die zo simpel zijn dat ze anderen voor MAGA supporters uitmaken en denken een punt te scoren, vanuit pure wanhoop en frustratie.

Zalig zijn de onwetenden.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:01:46 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226157
Khamenei missen we niet.

Wel hoop ik dat dit geen half werk wordt, waarbij de VS het regime gewoon laat zitten.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:02:42 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226160
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
[..]

Was het zijn verjaardag of zo dat iedereen bij elkaar was?

Je zou toch zeggen dat ze gewaarschuwd zijn. Teheran ligt niet echt aan de grens.
pi_220226169
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Khamenei missen we niet.

Wel hoop ik dat dit geen half werk word, waarbij de VS het regime gewoon laat zitten.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 1 maart 2026 @ 08:07:52 #158
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226177

filmpje wat volledig uitlegd hoe de aanval zo'n beetje verliep vanuit de VS kant.
welk materiaal is gebruikt en wat Iran terug deed!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220226181
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:27 schreef bianconeri het volgende:

Ben je vroeger gepest ofzo? Wat een minderwaardigheidscomplex zeg.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:11:20 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226185
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus kijk maar uit in Nederland. Binnenkort ook bommen op de kerncentrales en onderzoekslaboratoria.
Ah daar zijn we weer.
Je bent het er niet mee eens begrijp ik.
Heb je zwarte rouwband om?
Of ga je straks de Dam op?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 1 maart 2026 @ 08:11:38 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226186
Ik begrijp trouwens niet waarom Iran ineens buurlanden met raketten bestookt. Ik weet dat ze het niet zo op Arabieren hebben. Maar voor zover ze hadden kunnen profiteren van anti-Amerikaans sentiment daar, is dat wel weg.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:13:18 #162
38496 Perrin
pi_220226195
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom Iran ineens buurlanden met raketten bestookt. Ik weet dat ze het niet zo op Arabieren hebben. Maar voor zover ze hadden kunnen profiteren van anti-Amerikaans sentiment daar, is da wel weg.
Misschien omdat ze daar nog iets kunnen raken. Richting Israël wordt alles uit de lucht geknald.

Vooral een wanhoopspoging tot 'horizontale escalatie' denk ik.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:13:54 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226197
twitter

twitter

:D _O-
  zondag 1 maart 2026 @ 08:15:21 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226202
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien omdat ze daar nog iets kunnen raken. Richting Israël wordt alles uit de lucht geknald.

Het lijkt wel of Iran gewoon Random targets kiest.
De vorige keer verliep de aanval ook niet best dus proberen ze random andere dingen te raken!
pi_220226209
twitter

Piri ligt weer eens, terecht, onder vuur.

Opvallend hoe snel u nu spreekt, mevrouw Piri. Wanneer het gaat om de VS en Israël is de verontwaardiging direct en publiek. Maar toen duizenden Iraniërs werden onderdrukt, mishandeld en vermoord door het eigen regime bleef het akelig stil.

Waar was toen uw beroep op het internationaal recht. Waar was uw stem voor de vrouwen, studenten en demonstranten die hun leven riskeerden voor vrijheid. Waar was uw inzet voor bescherming van onschuldige burgers.

Selectieve verontwaardiging is geen principiële politiek. Het is politieke opportuniteit. Juist van een volksvertegenwoordiger mag je verwachten dat mensenrechten en internationaal recht altijd gelden, niet alleen wanneer het in het eigen narratief past.
pi_220226210
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het lijkt wel of Iran gewoon Random targets kiest.
De vorige keer verliep de aanval ook niet best dus proberen ze random andere dingen te raken!
Kamikaze-kat in het nauw...
pi_220226211
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Is het gebruikelijk in Estland om op zondagochtend voor 8 uur al strontlazarus te zijn?
pi_220226213
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Drones misschien maar ballistische raketten schieten Israël gewoon aan bonken als ze willen.

Toch hadden ze beter alles op de Ford kunnen mikken bijvoorbeeld puur als statement.
pi_220226219
quote:
Ik begrijp trouwens niet waarom Iran ineens buurlanden met raketten bestookt. Ik weet dat ze het niet zo op Arabieren hebben. Maar voor zover ze hadden kunnen profiteren van anti-Amerikaans sentiment daar, is dat wel weg.
De Shiitische regering vindt zeer waarschijnlijk dat de Soenieten samenspannen.
pi_220226220
quote:
Waarom zouden Joden hun eigen Messiah kapotmaken?

Zo :P
pi_220226222
Iran threaten to WITHDRAW from World Cup after US airstrikes... as FIFA issue statement following Ayatollah Ali Khamenei's death
https://www.dailymail.co.(...)-khamenei-death.html
  zondag 1 maart 2026 @ 08:19:35 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226225
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Is het gebruikelijk in Estland om op zondagochtend voor 8 uur al strontlazarus te zijn?
Er zijn geen specifieke statistieken die exact aangeven hoeveel alcohol er in de ochtend in Estland wordt gedronken. Wel is duidelijk dat Estland een van de hoogste alcoholconsumpties per inwoner in Europa heeft, met 11,2 liter pure alcohol per volwassene in 2022

:Y
pi_220226226
Crack-quote
  zondag 1 maart 2026 @ 08:20:09 #174
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226227
quote:
Er zal daar vanalles op alles en iedereen gericht staan en dan is het nu, denk ik, net als met oud&nieuw met vuurwerk zo van "ja jongens maak alles maar op joh, het maakt nu toch niet meer uit"
  zondag 1 maart 2026 @ 08:20:55 #175
436222 Japepk
Padvinder
pi_220226231
2 dingen;
Amerika doet niets zomaar voor de benefiet. Wat is er voor hen te halen in Iran waardoor we nu weer jaren in de rotzooi zitten?

Zon leider heeft toch allang een opvolger klaarstaan? Je hakt een kop van het monster af en er groeit een kwadere kop voor terug
't Echte en 't ware!
  zondag 1 maart 2026 @ 08:21:36 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226233
quote:
19s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:19 schreef Aether het volgende:
Iran threaten to WITHDRAW from World Cup after US airstrikes... as FIFA issue statement following Ayatollah Ali Khamenei's death
Gaat volk ook niet cool vinden.
Gooi nog meer hout op het vuur.. wat een sukkels!! :')
  zondag 1 maart 2026 @ 08:22:56 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220226238
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:16 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

Opvallend hoe snel u nu spreekt, mevrouw Piri. Wanneer het gaat om de VS en Israël is de verontwaardiging direct en publiek. Maar toen duizenden Iraniërs werden onderdrukt, mishandeld en vermoord door het eigen regime bleef het akelig stil.

Waar was toen uw beroep op het internationaal recht. Waar was uw stem voor de vrouwen, studenten en demonstranten die hun leven riskeerden voor vrijheid. Waar was uw inzet voor bescherming van onschuldige burgers.

Selectieve verontwaardiging is geen principiële politiek. Het is politieke opportuniteit. Juist van een volksvertegenwoordiger mag je verwachten dat mensenrechten en internationaal recht altijd gelden, niet alleen wanneer het in het eigen narratief past.

Mevrouw Piri is verdrietig omdat de portemonnee van Hamas cs nu leeg is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220226244
quote:
[ x ]

Piri ziet tenminste dat deze aanvallen niet bedoeld zijn om de bevolking te ontdoen van de onderdrukking.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220226250
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:20 schreef Japepk het volgende:
2 dingen;
Amerika doet niets zomaar voor de benefiet. Wat is er voor hen te halen in Iran waardoor we nu weer jaren in de rotzooi zitten?

Zon leider heeft toch allang een opvolger klaarstaan? Je hakt een kop van het monster af en er groeit een kwadere kop voor terug
Voor Amerika als land zit er niets in. En het lijkt me ook niet dat regionale shia-suni Islam conflicten wenselijk zijn voor de wereld die klaagt over vluchtelingen. Daarom is de extreem korte termijn misschien wat optimistischer dan de lange.

Voor de regering Trump is dit een tijdelijke "undo" van de Epsteinfiles. Daar stapte men voor in.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:27:24 #180
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226257
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Khamenei missen we niet.

Wel hoop ik dat dit geen half werk wordt, waarbij de VS het regime gewoon laat zitten.
Ik denk dat de VS en Israel een voorzetje geven maar de mensen het uiteindelijk wel zelf moeten doen. De VS en Israel doen dit voor hun eigen veiligheid. Dat ze daarmee de rest van de wereld en de Iraniers een dienst bewijzen is meegenomen maar dat is natuurlijk niet de insteek.
pi_220226260
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Piri ziet tenminste dat deze aanvallen niet bedoeld zijn om de bevolking te ontdoen van de onderdrukking.
Piri is natuurlijk een islamitische sneuneus, die is helemaal van het padje af nu haar grote voorbeeld is gaan hemelen. Al die protesterende Iraniërs vond ze maar vervelend in Januari.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:28:48 #182
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226263
Piri gaat nu 40 dagen rouwen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220226270
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Voor Amerika zit er niets in.
Een land wat een teringhekel aan je heeft, hard bezig is wapens te bouwen die jou en je achterban kunnen bereiken, in verval en chaos storten door hun leider om te leggen, en daardoor de chaos in het land nog groter te maken lijkt me wel een klein voordeel.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:31:25 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226272
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:20 schreef Japepk het volgende:
2 dingen;

Voor Amerika zit er in
-Hun vijanden hebben een vriendje minder
-De Israel lobby is blij
-Iran ligt strategisch interessant
-Olie (al is dat denk ik minder belangrijk geworden)

Maar met Khamenei zijn ze er idd niet, die man was toch al stokoud.
pi_220226273
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Piri is natuurlijk een islamitische sneuneus, die is helemaal van het padje af nu haar grote voorbeeld is gaan hemelen. Al die protesterende Iraniërs vond ze maar vervelend in Januari.
Ja, zulke onderbuikreacties geven een beter gevoel...
  zondag 1 maart 2026 @ 08:32:32 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226274
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar welke andere opties zijn er voor die bevolking? Hun eigen pogingen mislukken steeds. Dus dit is eindelijk een kans om van die theocraten af te komen.
pi_220226277
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:30 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een land wat een teringhekel aan je heeft, hard bezig is wapens te bouwen die jou en je achterban kunnen bereiken, in verval en chaos storten door hun leider om te leggen, en daardoor de chaos in het land nog groter te maken lijkt me wel een klein voordeel.
Iran valt niet in chaos door de dood van Khamenei.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:33:47 #188
38496 Perrin
pi_220226278
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:13 schreef theguyver het volgende:
[ x ]

[ x ]

:D _O-
quote:
Ik herinner me dat Harald Malmgren (moge hij rusten in vrede) mij ooit een verhaal vertelde dat hij persoonlijk had gehoord van een jonge Vladimir Poetin, die hij begin jaren ’90 in Sint-Petersburg ontmoette als lid van een Amerikaanse delegatie.

Volgens dat verhaal vertelde Poetin hem dat, wanneer er in Rusland grote conflicten ontstonden, beide partijen hun vertegenwoordigers naar een diner stuurden — zwaarbewapend. Juist omdat het risico op een dodelijke afloop reëel was, vonden ze meestal toch een voor beide kanten aanvaardbare oplossing. De angst voor de dood dwong hen tot gezond verstand.

Volgens Malmgren wilde Poetin — toen nog niet aan de macht — daarmee duidelijk maken dat angst vaak de katalysator is voor redelijkheid.

Donald Trump begreep intuïtief dat hij met Poetin en met Xi Jinping alleen kon onderhandelen door echte vrees op te roepen. Daarom legde hij zijn wapens op tafel.
twitter
pi_220226279
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, zulke onderbuikreacties geven een beter gevoel...
Piri doet zelf bar weinig om de over haar geldende vooroordelen te ontkrachten. Extremistisch stuk verdriet waar we prima zonder mee kunnen in onze politieke landschap.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:34:30 #190
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220226280
quote:

[..]
Piri, help me even…

Dat was toch die vrouw die er voor wilde zorgen dat een klein landje in het Midden Oosten zich niet meer zou kunnen verdedigen?

Dat deze vrouw nog überhaupt een podium krijgt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:34:41 #191
38496 Perrin
pi_220226281
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar welke andere opties zijn er voor die bevolking? Hun eigen pogingen mislukken steeds. Dus dit is eindelijk een kans om van die theocraten af te komen.
Sommige mensen staan gewoon constant langs de kantlijn te wapperen met hun morele vingertje.

Zelf ondernemen ze nooit wat, maar ze zijn er als de kippen bij om acties van anderen te veroordelen.

Ik denk dat het ze een goed gevoel geeft.
pi_220226282
quote:

[..]
Tja, als er geen idee is over een vervolg, dan komt gewoon de volgende generatie theocraten of autocraten aan de macht. Of ontstaat er anarchie, zoals bijvoorbeeld in Libië. Of eindeloze militaire operaties, zoals in Irak en Afghanistan.
Het opblazen van deze boeven klinkt leuk, maar ik vrees toch wat voor de gevolgen voor het Iraanse volk.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:36:16 #193
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226284
Ze hebben er echt veel te pakken genomen en er gaan er nog heel wat volgen.

twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 1 maart 2026 @ 08:36:18 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226285
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor Amerika zit er in
-Hun vijanden hebben een vriendje minder
-De Israel lobby is blij
-Iran ligt strategisch interessant
-Olie (al is dat denk ik minder belangrijk geworden)

Maar met Khamenei zijn ze er idd niet, die man was toch al stokoud.
Ondanks dat, hij was het symbool van Iran.
het motiveerd het volk wel tot opstand, maar het moet maar blijken hoe dit gaat verlopen in de komende dagen.

Ik denk niet dat Israel en de VS een grond aanval zullen uitvoeren, maar als Iran door gaat met hun buren te bestoken, zou het heel goed kunnen dat hun buurlanden over gaan tot grond actie.

Er is al heel veel steun betuigd aan de VS en Israel vanuit de regio, Wat best wel bizar is aangezien zoveel landen een pishekel hebben aan Israel.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:38:05 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226290
quote:
[ x ]

Mw Piri wordt betaald door de criminele moslim regimes in de wereld

Dat is bekend
als het maar gericht is tegen Israel , de USA en het eigen westen , dat is Groen Links

quote:

[..]
Piri is natuurlijk een islamitische sneuneus, die is helemaal van het padje af nu haar grote voorbeeld is gaan hemelen.

Al die protesterende Iraniërs vond ze maar vervelend in Januari.
inderdaad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 08:39:32 #196
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226293
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Mw Piri wordt betaald door de criminele moslim regimes in de wereld

Dat is bekend
als het maar gericht is tegen Israel , de USA en het eigen westen , dat is Groen Links
Bron: de dikke duim.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 1 maart 2026 @ 08:40:16 #197
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220226297
Waar zijn de pahlavi Iraniërs in Iran die het zouden moeten overnemen of regime omgooien? Wanneer kunnen we verwachten dat zij hun rol spelen?
enkelband
pi_220226298
quote:

[..]
Een gecoördineerde aanval op het regime in samenwerking met de oppositie, die daarbij kan rekenen op langdurige militaire strijd tijdens het ontmantelen van de ayatollahs. Dat zou een kans van slagen hebben.
Maar een willekeurige aanval op het land die daarna weer stopt slaagt er niet in om het regime te doen wankelen.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:41:24 #199
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226301
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als er geen idee is over een vervolg, dan komt gewoon de volgende generatie theocraten of autocraten aan de macht. Of ontstaat er anarchie, zoals bijvoorbeeld in Libië. Of eindeloze militaire operaties, zoals in Irak en Afghanistan.
Het opblazen van deze boeven klinkt leuk, maar ik vrees toch wat voor de gevolgen voor het Iraanse volk.
Punt is wel dat van die landen de Iraanse bevolking het beste opgeleid is en een prille democratische herinnering heeft.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:42:17 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226303
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een gecoördineerde aanval op het regime in samenwerking met de oppositie, die daarbij kan rekenen op langdurige militaire strijd tijdens het ontmantelen van de ayatollahs. Dat zou een kans van slagen hebben.
Maar een willekeurige aanval op het land die daarna weer stopt slaagt er niet in om het regime te doen wankelen.
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is

zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
pi_220226305
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ondanks dat, hij was het symbool van Iran.
het motiveerd het volk wel tot opstand, maar het moet maar blijken hoe dit gaat verlopen in de komende dagen.

Ik denk niet dat Israel en de VS een grond aanval zullen uitvoeren, maar als Iran door gaat met hun buren te bestoken, zou het heel goed kunnen dat hun buurlanden over gaan tot grond actie.

Er is al heel veel steun betuigd aan de VS en Israel vanuit de regio, Wat best wel bizar is aangezien zoveel landen een pishekel hebben aan Israel.
Nee, dat gaan buurlanden niet doen.
Geen enkel buurland heeft een leger dat geschikt is voor een offensief in een onmetelijk groot land als Iran, en geen enkel buurland wil het risico lopen zelf te instabiliseren tijdens een oorlog tegen Iran, met als gevolg een revolutie in eigen land.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:45:33 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226313
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is

zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
Iran straatarm? :')
pi_220226324
Dat gelul over het vervolg van mensen.
Wat als..,en dan..niks veranderd…en dan?

En wat als de Iraniërs er dik op vooruitgaan, wat dan?
Vakman pur sang
pi_220226327
Zouden de VS hierna Rusland aanvallen?

Oh, wacht...
  zondag 1 maart 2026 @ 08:51:53 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226332
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat gelul over het vervolg van mensen.
Wat als..,en dan..niks veranderd…en dan?

En wat als de Iraniërs er dik op vooruitgaan, wat dan?
khamenei is dood, misschien is dat een begin

en gaan ze verder met precisie bombardementen om de garde te elimineren
  zondag 1 maart 2026 @ 08:52:25 #206
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226338
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-van-iran~a2cbed11/

Geen premium. Deze journalist is ook al van het padje af met zijn woordkeuzes. Kritiek op Israël en islamitische verzetsbewegingen. :')

quote:
Zijn stem werd niet alleen in het binnenland gehoord. Net als zijn voorganger Khomeini was hij erg vocaal in zijn kritiek op Israël, Amerika, Groot-Brittannië en de rest van het Westen. „Het zionistische regime van Israël bestaat over 25 jaar niet meer”, zei hij in 2015.

Hij noemde land ook ‘een kankergezwel dat weggesneden moet worden’. De VS is de ‘Grote Satan’, de Britten ‘de meest kwaadaardige van onze vijanden’.

Om hen te bestrijden steunde Khamenei waar hij maar kon gewapende islamitische verzetsbewegingen, zoals Hezbollah in Libanon en de Houthi’s in Jemen. En de Iraanse jacht op kernwapens was vooral bedoeld om totaal onafhankelijk te worden van het Westen.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:52:26 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226339
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat gaan buurlanden niet doen.
Geen enkel buurland heeft een leger dat geschikt is voor een offensief in een onmetelijk groot land als Iran, en geen enkel buurland wil het risico lopen zelf te instabiliseren tijdens een oorlog tegen Iran, met als gevolg een revolutie in eigen land.
Ik wil niet zeggen een enorm offensief maar Want een leger zoals in de eerste golfoorlog heeft men niet, maar Er zijn wat Landen in de regio die wel een aardig leger hebben uitgerust met amerikaans materiaal.
Als Iran door gaat, zou het zomaar kunnen.
Het ligt er denk ik puur aan of er een opstand komt en hoe Iran reageert op de opstand.

Zeg nooit nooit ik denk dat de komende weken, cruciaal zijn, men weet namelijk dat de VS er is voor luchtsteun.
  zondag 1 maart 2026 @ 08:53:07 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226340
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
ja de bevolking is arm
.Het bewind heeft niets , helemaal niets met de overwegend jonge Iraniers
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20euro%20per%20maand.
quote:
AI-overzicht
Iran wordt geclassificeerd als een land met een lager middeninkomen, maar de bevolking kampt met aanzienlijke economische armoede door hoge inflatie, strenge internationale sancties en stagnerende inkomsten.

Met een gemiddeld salaris van rond de ¤170 per maand en stijgende kosten, staat de koopkracht onder zware druk.
Clingendael
Clingendael
+2
Economische Status: Het land staat op de 90e plaats van 145 landen qua rijkste economie per hoofd van de bevolking.
Armoedeoorzaken: Langdurige Amerikaanse en VN-sancties hebben de Iraanse economie ernstige schade toegebracht.

Inkomens: Hoewel het BBP per hoofd van de bevolking in 2024 rond de $4.810 (nominaal) ligt, vertaalt dit zich door de inflatie niet in welvaart voor de gemiddelde burger.

Salarissen: Rapporten uit 2026 geven aan dat het gemiddelde salaris laag is, waarbij protesten over stijgende kosten en lage inkomens (soms slechts ¤6 per maand aan overheidssteun) de situatie benadrukken.
Clingendael
Clingendael
+2
Ondanks dat Iran rijk is aan natuurlijke hulpbronnen (olie), zorgt de combinatie van wanbeheer en isolatie ervoor dat een aanzienlijk deel van de bevolking in armoede leeft of moeite heeft rond te komen.
Clingendael
Clingendael
In Iran is diesel olie goedkoper dan water door de sancties
https://www.youtube.com/shorts/-GmnP2RUsUE?feature=share

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2026 08:59:37 ]
  zondag 1 maart 2026 @ 08:54:28 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226349
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
ja, het land is financieel zwaar kut daardoor waren de opstanden begonnen in Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_economic_crisis
pi_220226355
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:50 schreef Toine51 het volgende:
Zouden de VS hierna Rusland aanvallen?

Oh, wacht...
Alle landen die een nucleair arsenaal hebben zullen niet aangevallen worden. Dat is ook precies de reden dat men per sé wil voorkomen dat Iran een nucleaire verdediging gaat krijgen.
pi_220226356
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-van-iran~a2cbed11/

Geen premium. Deze journalist is ook al van het padje af met zijn woordkeuzes. Kritiek op Israël en islamitische verzetsbewegingen. :')
[..]

Wablief?
Hij citeert Khamenei.
En hij vertelt welke 'klups' door Khamenei gesteund werden.

In deze quote staat op geen enkel moment de mening van de journalist zelf.
pi_220226367
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Punt is wel dat van die landen de Iraanse bevolking het beste opgeleid is en een prille democratische herinnering heeft.
Oh, er is natuurlijk zeker een kans dat het goed gaat.
Maar ook in Syrië was de bevolking best aardig opgeleid en ontstond er, ondanks of dankzij buitenlandse interventies, een grote chaos.
Nogmaals, ik gun het Iraanse volk alle vrede en voorspoed maar ik weet niet of bommen gooien dat gaat brengen. Ik ben bang dat Israël en Trump niet echt een plan hebben om zo’n Iraanse renaissance echt een kans te geven. Althans, Israël zal Iran zwak en verdeeld willen hebben en Trump wil er aan verdienen.
Laten we hopen dat het voor Iran de goede kant opvalt.
pi_220226370
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe kunnen er nu wel beelden vrij komen, maar afgelopen periode rondom de opstanden helemaal niks rondom de protesten?

Ik vind het vreemd als het regime internet weer openzet op het moment het onder vuur ligt? Ben erg benieuwd hoe dit werkt.

Ik juig het verwijderen van de dit regime met elke reden toe.
pi_220226372
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar ook in Syrië was de bevolking best aardig opgeleid en ontstond er, ondanks of dankzij buitenlandse interventies, een grote chaos.
Nogmaals, ik gun het Iraanse volk alle vrede en voorspoed maar ik weet niet of bommen gooien dat gaat brengen. Ik ben bang dat Israël en Trump niet echt een plan hebben om zo’n Iraanse renaissance echt een kans te geven. Althans, Israël zal Iran zwak en verdeeld willen hebben en Trump wil er aan verdienen.
Dit is een terrechte zorg, en wederom is het de vraag of Trump wel heil ziet in een democratisch proces.
pi_220226377
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het gros van de bevolking heeft echt nul herinnering aan iets wat op een daadwerkelijk democratie lijkt. Daarvoor moet je terug naar begin jaren '50 voordat het VK en de VS daar de democratie om zeep hielpen vanwege oliebelangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 maart 2026 @ 09:03:10 #216
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226379
Ok, de Iraanse leider is dood. En nu? Kunnen de Iraniërs nu zonder gevaar voor eigen leven de straat op? Nee, ze zullen nog steeds kansloos worden neergemaaid door de revolutionaire garde.

Ik denk dat de Iraniërs (net als de Venezolanen) blij worden gemaakt met een dode mus.
pi_220226380
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is een terrechte zorg, en wederom is het de vraag of Trump wel heil ziet in een democratisch proces.
Met democratie heeft Trump over het algemeen erg weinig op…
pi_220226392
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:03 schreef Breekfast het volgende:
Ok, de Iraanse leider is dood. En nu? Kunnen de Iraniërs nu zonder gevaar voor eigen leven de straat op? Nee, ze zullen nog steeds kansloos worden neergemaaid door de revolutionaire garde.

Ik denk dat de Iraniërs (net als de Venezolanen) blij worden gemaakt met een dode mus.
Je moet toch ergens beginnen, of niet?

Dag één: hoogstgeplaatste haatbaard dood. Mooi begin toch?
  zondag 1 maart 2026 @ 09:07:10 #220
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226395
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gros van de bevolking heeft echt nul herinnering aan iets wat op een daadwerkelijk democratie lijkt. Daarvoor moet je terug naar begin jaren '50 voordat het VK en de VS daar de democratie om zeep hielpen vanwege oliebelangen.
Vandaar dat prille.

En ze hadden, een zwaar gemarkeerde, verkiezingsstructuur.
pi_220226398
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
khamenei is dood, misschien is dat een begin

en gaan ze verder met precisie bombardementen om de garde te elimineren
Ja tuurlijk
Vakman pur sang
pi_220226399
Het is ronduit komisch hoe de idiote reacties van het Iraanse regime nu al veroorzaken dat het Iran is dat veroordeelt wordt en niet Amerika en Israël.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:08:17 #223
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226400
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wablief?
Hij citeert Khamenei.
En hij vertelt welke 'klups' door Khamenei gesteund werden.

In deze quote staat op geen enkel moment de mening van de journalist zelf.
Hij noemt bijv Hezbollah een verzetsbeweging, terwijl ze op alle terreurlijsten staan.
pi_220226401
quote:

De meeste poppetjes zijn alweer vervangen. Mooie vuurwerkshow dit, maar eigenlijk is het verder nog niet zo veel soeps. Grondinvasie zal 100% nodig zijn, maar dan is het ook niet niet per se succesvol als je kijkt naar het verleden van de VS met regime changes. Wat mij opvalt is dat je door dit soort acties PR technisch mooi de overwinning kunt uitroepen, dat zagen we ook bij Venezuela, maar veel is er nog niet veranderd. Ik denk dat Trump gokt op de Iraanse bevolking, maar die kans acht ik niet zo groot.

Rob de Wijk zei in z'n podcast wel eens dat voor een winst, bijvoorbeeld bij Poetin, je gewoon iets als succes moet claimen en dat aan de bevolking te verkopen als overwinning. Ik snapte dat nooit helemaal, maar nu ik dit conflict zo zie snap ik dat veel beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:08:46 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226402
quote:

De intrem regering in Venezuela gaf aan vrije verkiezingen te organiseren voor het eind van dit jaar.
https://www.volkskrant.nl(...)et-wanneer~b3e63203/
pi_220226405
quote:

[..]
Wat wel meespeelt is dat Iran een grote stoorzender in de regio is en islamitisch terreur financierde.

In het vacuüm wat nu ontstaat zitten kansen en bedreigingen, maar als het lukt om Iran te neutraliseren als financier van al die ellende is er al een hoop gewonnen.

Daarnaast denk ik dat samen met de landen daar het islamitisch extremisme een grote slag kan worden toegebracht. En die wil lijkt er te zijn in het MO.
pi_220226407
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vandaar dat prille.

En ze hadden, een zwaar gemarkeerde, verkiezingsstructuur.
Mja, schijndemocratieën waarin de machthebbers bepalen wie er kandidaat mogen zijn, alle media worden gemuilkorfd en ga zo maar door hebben meer op met een dictatuur dan een democratie in mijn ogen.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:12:13 #228
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226414
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Je moet toch ergens beginnen, of niet?

Dag één: hoogstgeplaatste haatbaard dood. Mooi begin toch?
Ja, altijd een goed idee bij een militaire aanval. Gewoon ergens beginnen, daarna zien we wel verder. ^O^
  zondag 1 maart 2026 @ 09:12:27 #229
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220226416
quote:

Ik hoop het niet en denk niet dat het al klaar is nu.
Ben er wel bang voor dat er toch boots on the ground nodig zijn om het regime echt te verjagen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220226418
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
De intrem regering in Venezuela gaf aan vrije verkiezingen te organiseren voor het eind van dit jaar.
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat een autoritair regime beweerde vrij verkiezingen te gaan organiseren, dan was ik inmiddels wel miljonair geweest. Sterker nog, onder Maduro waren er ook min of meer vrije verkiezingen. Totdat bleek dat hij wel eens kon gaan verliezen.
pi_220226419
quote:

[..]
Hoewel zeer, zeer gemankeerd en alleen binnen de kaders van de “Hoeders”, kent Iran wel een redelijke mate van democratie met daadwerkelijke verkiezingen met algemeen stemrecht en zelfs een paar vrouwen in het parlement. Goede “vrienden” van het westen zoals Saoedi Arabië komen daar nog niet eens in de buurt.

Wat dat betreft is de opgave in die regio nog steeds immens ;(
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:13:10 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226421
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat wel meespeelt is dat Iran een grote stoorzender in de regio is en islamitisch terreur financierde.

In het vacuüm wat nu ontstaat zitten kansen en bedreigingen, maar als het lukt om Iran te neutraliseren als financier van al die ellende is er al een hoop gewonnen.

Daarnaast denk ik dat samen met de landen daar het islamitisch extremisme een grote slag kan worden toegebracht. En die wil lijkt er te zijn in het MO.

Waarom wordt een land als Saudi-Arabië, met hun Wahabisme, dan niet de tyfus in gebombardeerd? Ik denk dat we het antwoord op die vraag wel weten.
pi_220226422
quote:
19s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:19 schreef Aether het volgende:
Ach, Alireza Jahanbakhsh.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_220226424
quote:

[..]
Die hielpen zij niet omzeep. Die Olie belangen is ook een vreemd argument, want olie is overal te vinden en te kopen. De VS had prima Iran al in de jaren 80, 90 kunnen uitschakelen. Dus waarom al die tijd wachten als ze die olie belangen zijn kwijt geraakt direct nadat ze de democratie omzeep hielpen?

Niet echt logische redenatie of wel.

Weet je wat grappig en totaal niet toevallig is;

Khamenei is opgeleid in Moscou in de jaren 60_70 op de People’s Friendship University graduate. En was dus gewoon KGB assett
  zondag 1 maart 2026 @ 09:14:16 #235
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226429
quote:

[..]
Haha, moest even lachen.

Edit: en als ze het al echt zouden doen: dan is dat niet dankzij de druk van de Amerikanen.
pi_220226431
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah daar zijn we weer.
Je bent het er niet mee eens begrijp ik.
Heb je zwarte rouwband om?
Of ga je straks de Dam op?
Moet ik je weer vertellen dat ik tegen die leider?
Lezen en onthouden zijn niet je sterkste punten of wel?

quote:

Piri
Ik ken dat hele mens niet, maar wat is het probleem nou dan?

Selectief? Sure, dat kan.
Maar ze neemt in dit in elk geval het juiste standpunt in...

Ik heb meer moeite met die hypocriete groep die elk geweld op moslims direct toejuicht, maar gaan janken als het geweld door moslims is.

Liever iemand die stil is bij de ene helft en wel het goede standpunt inneemt verder.
Dan die groep die geweld toejuichen als het ze uitkomt en zo niet janken.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:15:00 #237
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226432
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja de bevolking is arm
.Het bewind heeft niets , helemaal niets met de overwegend jonge Iraniers
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20euro%20per%20maand.
[..]
In Iran is diesel olie goedkoper dan water door de sancties
https://www.youtube.com/shorts/-GmnP2RUsUE?feature=share
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
ja, het land is financieel zwaar kut daardoor waren de opstanden begonnen in Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_economic_crisis
Ja dat komt door dat regime maar die situatie veranderd nu en dat land heeft vollop olie dan kan je toch niet zeggen dat ze arm zijn
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:15:50 #238
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226433
quote:

[..]
Zo enorm vrij zullen die verkiezingen nooit worden, want dat gaat de VS nooit toestaan. Die willen immers niet de kans lopen dat er mensen aan de macht komen die elke band met de VS zouden willen verbreken.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:16:01 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226435
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Ja dat komt doordat regime maar die situatie veranderd nu en dat land heeft vollop olie dan kan je toch niet zeggen dat ze arm zijn
ALs de USA de sanctie lift dan is Iran net zo rijk als Saoedi Arabie, klopt .
pi_220226436
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik hoop het niet en denk niet dat het al klaar is nu.
Ben er wel bang voor dat er toch boots on the ground nodig zijn om het regime echt te verjagen.
Of de nieuwe leiders gaan eieren voor hun geld kiezen.

Want wie nu daar opstaat als leider, heeft als die op de oude voet doorgaat meteen een rood laserpuntje op zijn voorhoofd staan…
  zondag 1 maart 2026 @ 09:16:07 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220226437
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De meeste poppetjes zijn alweer vervangen. Mooie vuurwerkshow dit, maar eigenlijk is het verder nog niet zo veel soeps. Grondinvasie zal 100% nodig zijn, maar dan is het ook niet niet per se succesvol als je kijkt naar het verleden van de VS met regime changes. Wat mij opvalt is dat je door dit soort acties PR technisch mooi de overwinning kunt uitroepen, dat zagen we ook bij Venezuela, maar veel is er nog niet veranderd. Ik denk dat Trump gokt op de Iraanse bevolking, maar die kans acht ik niet zo groot.
En dat is letterlijk de enige reden van wat we gisteren zagen. De historisch lage populariteit proberen op te krikken met een militaire actie. En Bibi heeft er al helemaal baat bij want die vliegt met z’n corrupte hoofd jarenlang achter de tralies als ze in Israël het proces gaan voortzetten. Het zijn gewoon criminelen met een pak, stropdas en in één geval mongoloïde pet.
Dit, dus.
pi_220226438
quote:

[..]

Wil je dat daadwerkelijk bereiken, dan moet je ook de Golfstaten keihard aanpakken. Maar die pakken Trump in met prachtige geschenken en faciliteren gelijktijdig allerlei terreurgroepen….
pi_220226439
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Die hielpen zij niet omzeep. Die Olie belangen is ook een vreemd argument, want olie is overal te vinden en te kopen. De VS had prima Iran al in de jaren 80, 90 kunnen uitschakelen. Dus waarom al die tijd wachten als ze die olie belangen zijn kwijt geraakt direct nadat ze de democratie omzeep hielpen?

Wellicht omdat ze moesten wachten op een idiote arrogante machtsbeluste en oorlogszuchtige president genaamd Trump?

De enige die zo dom en arrogant is om dit soort domme internationale grapjes uit te halen.
pi_220226441
quote:
Gordon mist ochtendshow door oorlogsgeweld in Midden-Oosten
Gordon mist morgen zijn ochtendshow op Radio 10, omdat zijn vlucht vanuit Australië is geannuleerd door het oorlogsgeweld in het Midden-Oosten. “Nu moet ik via een monsterlijke omweg.”
pi_220226442
quote:

[..]
Ik hoop het ook.

De oudere en recentere geschiedenis van die hele regio, inclusief 'daadkrachtig' optreden vanuit de VS of soms zelfs Rusland, heeft tot nu toe echter weinig positieve verandering voor de meeste inwoners aldaar opgeleverd.

Trump heeft aangegeven dat de Iraanse bevolking het zelf moet gaan oppakken en regelen, na het grotendeels uitschakelen van Iraanse kopstukken, Een interne renaissance dus. Maar is de Iraanse oppositie, om maar eens iets te noemen, daarvoor voldoende een eenheid en, mogelijk nog belangrijker, daarvoor voldoende bewapend?

Daarnaast is ook nog eens de vraag is of de meerderheid van de inwoners het in meerderheid wel wil, zo'n totale omkeer van de verhoudingen...
Een voorbeeld van een interne 'renaissance' was de Arabische Lente, nog niet eens zo lang geleden. In Egypte leek die renaissance de beste kansen te krijgen. Ook een voorbeeld van een land met een vrij goed opgeleide bevolking. Grote protesten van mannen, vrouwen (vooral jongeren) leidden tot de val van president Mubarak. En welke partij kreeg, dankzij en na de 'lente', de meeste aanhang en stemmen? De Moslimbroederschap, - nota bene! - een soennitisch-islami(s)tische organisatie die streeft naar een samenleving gebaseerd op de sharia.

Inmiddels is daar alles weer bij het oude. Al-Sisi is gewoon Mubarak nummer 2. Maar de huidige regering staat weer op goede voet met de VS en is grotendeels neutraal jegens Israël, dus 'peace and love'. En de meerderheid van de Egyptische bevolking is gewoon weer braaf en wil blijkbaar van geen lente meer weten, terwijl Al-Sisi de rechtsstaat verder uitkleedt.

Momenteel is in Iran een enorme dreun uitgedeeld aan het kutregime.
Het zal mij benieuwen wat het vervolg gaat zijn.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:17:02 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226443
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat een autoritair regime beweerde vrij verkiezingen te gaan organiseren, dan was ik inmiddels wel miljonair geweest. Sterker nog, onder Maduro waren er ook min of meer vrije verkiezingen. Totdat bleek dat hij wel eens kon gaan verliezen.
Sure, maar denk ook dat het een beetje afhangt hoe het in Iran verloopt.
maar bij Venezuela heeft de VS er aardig wat druk op gelegd, in de VS wonen miljoenen vluchtelingen en die willen graag naar huis.

We weten niks zeker maar ik voorzie het nog niet somber in, denk dat de komende 6 maanden cruciaal zijn.
pi_220226446
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom wordt een land als Saudi-Arabië, met hun Wahabisme, dan niet de tyfus in gebombardeerd? Ik denk dat we het antwoord op die vraag wel weten.
Omdat het een bondgenoot is van de VS en ze voldoende binnen de lijntjes kleuren.
pi_220226449
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Niet echt logische redenatie of wel.

Weet je wat grappig en totaal niet toevallig is;

Khamenei is opgeleid in Moscou in de jaren 60_70 op de People’s Friendship University graduate. En was dus gewoon KGB assett

Verde
Ehm, je bent bekend met het feit dat begin jaren '90 onder Mossadegh de olie-industrie werd genationaliseerd? Daar waren de Amerikanen en de Britten niet zo blij mee, dus die hebben de coup van Zahedi gesteund en dat was het einde van de prille democratie aldaar.
pi_220226453
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En dat is letterlijk de enige reden van wat we gisteren zagen. De historisch lage populariteit proberen op te krikken met een militaire actie. En Bibi heeft er al helemaal baat bij want die vliegt met z’n corrupte hoofd jarenlang achter de tralies als ze in Israël het proces gaan voortzetten. Het zijn gewoon criminelen met een pak, stropdas en in één geval mongoloïde pet.
Maakt het ook zo gevaarlijk.

Ik heb helemaal niets met die politici, ongeacht welk kamp.
Maar 99% ervan weet zich ten minste wel fatsoenlijk te gedragen.

Nu heb je een machts en geweldsbelust duo, Trump en Netanyahu, die samen oorlogen strooien alsof het hagelslag is.

Erger nog. Die gevaarlijke gek Trump voert overal oorlog en heeft ook nog eens zeer veel macht onder 1 knop.
Levensgevaarlijk.

En dat om wat stemmen te winnen.
pi_220226454
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat het een bondgenoot is van de VS en ze voldoende binnen de lijntjes kleuren.
Saudi en binnen de lijntjes kleuren? Ja joh
  zondag 1 maart 2026 @ 09:19:07 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226455
Iran gaat vrolijk door met hun buurlanden te bestoken :N

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 09:19:17 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226456
Voor mijn part parkeert Trump daar dat verwende zoontje van de Sjah.
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:19:50 #253
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226459
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ehm, je bent bekend met het feit dat begin jaren '90 onder Mossadegh de olie-industrie werd genationaliseerd? Daar waren de Amerikanen en de Britten niet zo blij mee, dus die hebben de coup van Zahedi gesteund en dat was het einde van de prille democratie aldaar.
50 :P
  zondag 1 maart 2026 @ 09:20:56 #254
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226464
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maakt het ook zo gevaarlijk.

Ik heb helemaal niets met die politici, ongeacht welk kamp.
Maar 99% ervan weet zich ten minste wel fatsoenlijk te gedragen.

Nu heb je een machts en geweldsbelust duo, Trump en Netanyahu, die samen oorlogen strooien alsof het hagelslag is.

Erger nog. Die gevaarlijke gek Trump voert overal oorlog en heeft ook nog eens zeer veel macht onder 1 knop.
Levensgevaarlijk.

En dat om wat stemmen te winnen.
Waar is hij momenteel oorlog aan het voeren?
Hoeveel landen precies?
pi_220226466
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik hoop het ook.

De oudere en recentere geschiedenis van die hele regio, inclusief 'daadkrachtig' optreden vanuit de VS of soms zelfs Rusland, heeft tot nu toe echter weinig positieve verandering voor de meeste inwoners aldaar opgeleverd.

Trump heeft aangegeven dat de Iraanse bevolking het zelf moet gaan oppakken en regelen, na het grotendeels uitschakelen van Iraanse kopstukken, Een interne renaissance dus. Maar is de Iraanse oppositie, om maar eens iets te noemen, daarvoor voldoende een eenheid en, mogelijk nog belangrijker, daarvoor voldoende bewapend?

Daarnaast is ook nog eens de vraag is of de meerderheid van de inwoners het in meerderheid wel wil, zo'n totale omkeer van de verhoudingen...
Een voorbeeld van een interne 'renaissance' was de Arabische Lente, nog niet eens zo lang geleden. In Egypte leek die renaissance de beste kansen te krijgen. Ook een voorbeeld van een land met een vrij goed opgeleide bevolking. Grote protesten van mannen, vrouwen (vooral jongeren) leidden tot de val van president Mubarak. En welke partij kreeg, dankzij en na de 'lente', de meeste aanhang en stemmen? De Moslimbroederschap, - nota bene! - een soennitisch-islami(s)tische organisatie die streeft naar een samenleving gebaseerd op de sharia.

Inmiddels is daar alles weer bij het oude. Al-Sisi is gewoon Mubarak nummer 2. Maar de huidige regering staat weer op goede voet met de VS en is grotendeels neutraal jegens Israël, dus 'peace and love'. En de meerderheid van de Egyptische bevolking is gewoon weer braaf en wil blijkbaar van geen lente meer weten, terwijl Al-Sisi de rechtsstaat verder uitkleedt.

Momenteel is in Iran een enorme dreun uitgedeeld aan het kutregime.
Het zal mij benieuwen wat het vervolg gaat zijn.
Daarom moet het Westen gewoon weg blijven.

We hebben er niets te zoeken en al helemaal niets te bepalen.
Dat gaat toch weer mis.

Het volk en het land moeten zelf veranderen. Ongeacht welke richting dat dan zal zijn.
pi_220226467
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wil je dat daadwerkelijk bereiken, dan moet je ook de Golfstaten keihard aanpakken. Maar die pakken Trump in met prachtige geschenken en faciliteren gelijktijdig allerlei terreurgroepen….
Iran is toch wel het meest extreme geval denk ik.
Die hebben pas geleden 30.000 van hun eigen burgers vermoord.
Ik snap wel dat de inwoners blij zijn met Trump.
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:21:48 #257
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226470
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Exact. Dus van religieus extremisme uit het MO zijn we voorlopig nog niet af.
pi_220226471
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waar is hij momenteel oorlog aan het voeren?
Hoeveel landen precies?
Venezuela en die regio.
Midden-oosten.
Rusland helpt hij ook met oorlogje voeren.
Zuid-oost Azie heeft hij een mooie hand in die oorlog daar.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:22:16 #259
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226474
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tel je winst dat die wezenlozen daar in Iran een koppie kleiner zijn gemaakt en leg niet te janken dat degene die dat gedaan hebben niet voldoen aan je beeld van onberispelijke moreel verheven wereldverbeteraars
pi_220226487
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Oliedollars maken alles zoet blijkbaar… Zelfs overduidelijke betrokkenheid bij 9/11 heeft ze amper geraakt…
  zondag 1 maart 2026 @ 09:23:49 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226493
Wat mij betreft is is het Iraanse regime ook vaak genoeg gewaarschuwd op te houden om te spelen met uranium.

Sowieso heb je een land vol met olie, zon en winderige vlakten, en dan er prat op gaan dat je alleen maar vredige en tegelijk strontdure kerncentrales wilt. Wie trapt daar nu in. :')
pi_220226499
Abbas (Hamas) en Khamenei (Iran) zijn beide opgeleid in de Sovjet Unie en waren KGB pionnen.

https://medium.com/@Polit(...)members-598bd97c9df5
  zondag 1 maart 2026 @ 09:25:11 #263
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226513
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure, maar denk ook dat het een beetje afhangt hoe het in Iran verloopt.
maar bij Venezuela heeft de VS er aardig wat druk op gelegd, in de VS wonen miljoenen vluchtelingen en die willen graag naar huis.

We weten niks zeker maar ik voorzie het nog niet somber in, denk dat de komende 6 maanden cruciaal zijn.
Als de Amerikanen druk uitoefenen op Venezuela voor verkiezingen dan laten ze daar publiekelijk anders bijzonder weinig van merken. Trump is vrij duidelijk geweest waar het hem om te doen is, en dat is niet de Venezolaanse democratie herstellen.

Ze willen een regering die luistert naar Trump, niet perse een regering die luistert naar zijn eigen volk.
pi_220226515
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trump door de voordeur ontvangen als een keizer (plus een paar fijne dealtjes sluiten) en langs de achterdeur Islamitische terroristen steunen.
Ziedaar het sluwe regime van Saoedi-Arabië.

Het stenigen van 'zondige' vrouwen doen ze niet eens via de achterdeur overigens, dat doen ze gewoon in het openbaar. Maar Trump heeft zijn deal en gaat in Mar-a-Lago lekker de sauna in. Zijn probleem niet.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:25:24 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226516
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Venezuela en die regio.
Midden-oosten.
Rusland helpt hij ook met oorlogje voeren.
Zuid-oost Azie heeft hij een mooie hand in die oorlog daar.
venezuela zijn geen troepen geen vliegtuigen momenteel niks.. dus onzin
midden oosten nee iran ja, maar ik noem dit eerder een militaire actie en geen vol uit oorlog.
rusland, nee heeft ie niks mee van doen, hoogstens een beetje bemiddelen tussen beide partijen.
zuidoost azie?????? wut :D

zet die wodka neer joh!!
  zondag 1 maart 2026 @ 09:25:26 #266
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220226517
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:22 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tel je winst
Die is er niet. Het paleis is met de grond gelijk gemaakt en alles wat er om zeep is geholpen gisteren is morgen weer vervangen met nieuwe muppets.

Dit gaat hetzelfde ongelofelijke, nietsontziende effect hebben als de vorige keer met de to-ta-le vernietiging van die nucleaire bunkers.

Precies. Helemaal niks dus.
Dit, dus.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:25:42 #267
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220226519
quote:
Aldus Israël. Sjieten zijn niet zo wappie extremistisch, Iran was cruciaal om ISIS in Irak te verslaan en ten einde te brengen. Er valt met Iran te praten, ook in deze onderhandelingen. Alleen ze gaan niet volledig achterover liggen en alles weggeven. Als het op nucleaire wapens voorkomen echt ging had er een deal geweest. Alleen Israël + hun lobby in de US en rondom Trump eiste volledige overgave van Iran; opzeggen raketprogramma en ontwikkelingen + elke steun aan partners/proxies in de regio.

quote:
Gaat niet lukken. Tenzij Amerika naar Teheran op de grond trekt. Wat men hier niet inziet is de sjiitisch religieuze dimensie die dit regime vervult veel groter dan alleen tot Iraanse Sjieten. Dit zie je nu al - niet op MSM media - in landen met grote sjiitische populaties nu Khamenei is omgelegd. Als Amerika een grondinvasie doet in Iran is dat gelijk aan de invasie in Irak wat een magneet was voor soennitische jihadistisch extremisme. Daar begonnen allerlei jihadisten uit Arabische landen naar Irak uit te reizen. Sjieten zal dat niet anders zijn met de wetenschap dat hun religie sterker gecentreerd is qua autoriteit en groot-imams. Als Sistani in Irak met een fatwa komt waar Irakezen die nu demonstreren al om roepen heeft dat grensoverschrijdende consequenties voor met name Amerika-Israëlisch project in Iran ten aanzien van dit regime. Nu zal Israël dat juist helemaal niet erg vinden omdat het hun belang het meest dient; hoe meer escalatie hoe beter zodat er geen tussenweg oplossing meer over zal blijven en enkel alleen een full war tegen dit regime. Maar voor Amerika is dat niet wat zij prefereren. Zij hopen dat het zonder grondinvasie vergaat. En als het regime niet verdreven kan worden - wat zonder invasie is niet lukt - het regime op zijn minst zwaar gedecimeerd achter blijft. Dus hun “handen en voeten afgesneden” (militair gezien qua mogelijkheden).

Dit gaat nog heel lang duren.
enkelband
pi_220226524
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Afghanistan heeft al lang laten zien dat je niet zoveel in eigen hand hebt. Ook al vervang je het regime daar en smijt je met geld.

Het is al heel wat als we erin slagen om de overlast in onze regio’s van die kutreligie (dubbelop, al is deze religie de kutste van allemaal) te beperken.

Vergis je niet Iran stak veel geld in Islamisering, sponsorde groeperingen met dubieuze bedoelingen die in Europa actief zijn. Niemand mist iets aan de klootzakken die nu gedood zijn.
pi_220226525
Dit wordt heel moeilijk voor de palliewappies.
Ze willen heel graag protesteren tegen Israël en Amerika, de honden van satan.

Maar overal zijn Iraniërs heel blij en de islam is weer een kopje kleiner.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 09:27:05 #270
438527 MissButterflyy
pi_220226526
quote:
80s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:16 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat een drama voor Gordon!
  zondag 1 maart 2026 @ 09:28:36 #271
438527 MissButterflyy
pi_220226547
De Israëlische luchtmacht voert een grootschalige reeks luchtaanvallen uit op "doelen van het Iraanse terreurregime in het hart van Teheran", meldt het leger.

Nu.nl
pi_220226557
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oliedollars maken alles zoet blijkbaar… Zelfs overduidelijke betrokkenheid bij 9/11 heeft ze amper geraakt…
En vooral veel amerikaanse wapens kopen, alles draait bij de gevijnsde goede relaties met de VS om geld aan hun spenderen. Met trump aan het roer neemt het zelfs bizarre vormen aan met vliegtuigen kado geven.
pi_220226560
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er stond voldoende binnen de lijntje kleuren.

Laten we wel zijn: zo lang als we nog afhankelijk zijn van fossiele grondstoffen (toch nog wel meer dan een eeuw) zal er niet wezenlijk veel veranderen.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:29:26 #274
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220226573
quote:
[ x ]
@MaJo hopelijk al ergens een veilig plekje gevonden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 1 maart 2026 @ 09:29:39 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220226578
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:

Nou voorlopig zijn ze nog niet weg, dus het is nu de vraag of de VS doorpakt, of half werk gaat leveren waardoor ze gewoon weer een nieuwe Ayatollah benoemen.
pi_220226584
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Iran is toch wel het meest extreme geval denk ik.
Die hebben pas geleden 30.000 van hun eigen burgers vermoord.
Ik snap wel dat de inwoners blij zijn met Trump.
Het is zeer zeker een misdadig regime. Maar qua islamitische terreur hebben andere landen gewoon ook een hele grote rol. De meeste steun vanuit Iran gaat naar terreurgroepen die weliswaar een Islamitische achtergrond hebben maar vooral een bloedhekel hebben aan de aartsvijanden van Iran, zoals Hezbollah en de Houthi’s. Niet voor niets steunden ze in Syrië ook het regime en niet de Islamitische/ jihadistische opstandelingen.

Dus ja, het is zeker een misdadig en verschrikkelijk regime maar het islamitische terrorisme raak je hier niet echt mee…
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:29:51 #277
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226585
quote:

Hoe dan? We hebben het hier niet over de katholieke kerk he.
pi_220226594
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:30 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ergens de chaos vergroten ipv verkleinen is een voordeel?
  zondag 1 maart 2026 @ 09:30:20 #279
40566 Ericr
Livewrong
pi_220226599
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:24 schreef Korenfok het volgende:
Abbas (Hamas) en Khamenei (Iran) zijn beide opgeleid in de Sovjet Unie en waren KGB pionnen.

https://medium.com/@:Poli(...)members-598bd97c9df5
Artikel ook gelezen? Aantal wilde niet onderbouwde claims maken het niet tot waar natuurlijk
pi_220226630
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De trol voederen is nooit verstandig.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:31:56 #281
438527 MissButterflyy
pi_220226635
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou voorlopig zijn ze nog niet weg, dus het is nu de vraag of de VS doorpakt, of half werk gaat leveren waardoor ze gewoon weer een nieuwe Ayatollah benoemen.
Ze moeten nu vooral doorpakken.
pi_220226644
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daarom moet het Westen gewoon weg blijven.

We hebben er niets te zoeken en al helemaal niets te bepalen.
Dat gaat toch weer mis.

Het volk en het land moeten zelf veranderen. Ongeacht welke richting dat dan zal zijn.
Het probleem is dat als het Westen daar de handen vanaf trekt het niet zo is dat ze daar niet ons bestoken met die kutreligie van ze. Want het is nu eenmaal inherent aan hun achterlijke ideeën dat ze de wereld moeten veroveren.
pi_220226655
Mensen gaan wel een keer nadenken over plekken als Dubai.
Heb ik me altijd aan geïrriteerd als mensen met in NL vergaard kapitaal in Dubai de moderne prins met slaaf gaan uithangen. En denken super veilig in een westers land te zitten.
Terwijl onder hun ogen de Arabieren moderne slavernij uitvoeren en hypocriet zijn en mooie praal verkopen aan types als rapper Boef
Vakman pur sang
pi_220226660
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Exact. Dus van religieus extremisme uit het MO zijn we voorlopig nog niet af.
Nee. Je kan het hoogstens wat indammen.
pi_220226661
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is zeer zeker een misdadig regime. Maar qua islamitische terreur hebben andere landen gewoon ook een hele grote rol. De meeste steun vanuit Iran gaat naar terreurgroepen die weliswaar een Islamitische achtergrond hebben maar vooral een bloedhekel hebben aan de aartsvijanden van Iran, zoals Hezbollah en de Houthi’s. Niet voor niets steunden ze in Syrië ook het regime en niet de Islamitische/ jihadistische opstandelingen.

Dus ja, het is zeker een misdadig en verschrikkelijk regime maar het islamitische terrorisme raak je hier niet echt mee…
Er is op geopolitiek niveau ook niet echt zoiets als "de islam". Ze vechten elkaar ook overal de tent uit.
pi_220226662
quote:

De Islam is helemaal geen kopje kleiner.
Misschien de politieke Islam, en wel die van sjiitische snit.

De Iraniërs waren in 1979 trouwens ook heel blij met de Sjiitische revolutie en de vlucht van de sjah.
Ik heb die beelden destijds dag-in-dag-uit op het 8 uur journaal gezien. Massale vreugde.

Iedere bevolking is (grotendeels) blij wanneer er een dictator verdwijnt.
Maar niet iedere bevolking krijgt daarna een leider die of een leiderschap dat zoveel beter is.

Aan de andere kant heb je misschien wel een punt: carpe diem.
Vier vandaag maar feest als het kan, want wat er morgen komt weet niemand.
pi_220226666
twitter

En nee, ik ben niet gelijk een MAGA supporter, maar wat een tijd om te leven, met AI.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:34:34 #288
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226667
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Die is er niet. Het paleis is met de grond gelijk gemaakt en alles wat er om zeep is geholpen gisteren is morgen weer vervangen met nieuwe muppets.

Dit gaat hetzelfde ongelofelijke, nietsontziende effect hebben als de vorige keer met de to-ta-le vernietiging van die nucleaire bunkers.

Precies. Helemaal niks dus.
Misschien kunnen we ze net zo goed helpen om hun Islamitische moordstaat weer op te bouwen aangezien dat toch onvermijdelijk is?
  zondag 1 maart 2026 @ 09:34:56 #289
438527 MissButterflyy
pi_220226669
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen gaan wel een keer nadenken over plekken als Dubai.
Heb ik me altijd aan geïrriteerd als mensen met in NL vergaard kapitaal in Dubai de moderne prins met slaaf gaan uithangen. En denken super veilig in een westers land te zitten.
Terwijl onder hun ogen de Arabieren moderne slavernij uitvoeren en hypocriet zijn en mooie praal verkopen aan types als rapper Boef
Daar zitten ook vaak criminelen tussen hè.
M’n zoon wilde graag naar Dubai in de meivakantie, heb toch een andere bestemming geregeld en gezegd dat we daar later nog eens naartoe kunnen. Ben er blij om die keuze nu te hebben gemaakt. :')
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 09:35:10 #290
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220226670
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Je kan het hoogstens wat indammen.
Zolang allerlei Saudies miljarden blijven overmaken naar Trump en zijn entourage en Saudi-Arabië braaf de olie blijft verkopen gaat er weinig veranderen.
pi_220226671
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wereldwijd doen de katholieken het nog steeds erg goed overigens.
Habemus Papam!
pi_220226672
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De Iraniërs waren in 1979 trouwens ook heel blij met de Sjiitische revolutie en de vlucht van de sjah.
Ik heb die beelden destijds dag-in-dag-uit op het 8 uur journaal gezien. Massale vreugde.

Maar niet iedere bevolking krijgt daarna een leider die of een leiderschap dat zoveel beter is.

Nou ja dat laatste dus.
Jij bent gewoon een oude lul die geleerd heeft dat alles uiteindelijk toch wel kut is.
De jeugd heeft dat besef niet en is gewoon poepblij en ziet weer toekomst.
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 09:36:05 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226674
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zolang allerlei Saudies miljarden blijven overmaken naar Trump en zijn entourage en Saudi-Arabië braaf de olie blijft verkopen gaat er weinig veranderen.
behalve dan dat de benzine erg duur gaat worden
quote:
Ongeveer een vijfde van de olie wereldwijd wordt vervoerd door de Straat van Hormuz tussen Oman en Iran. Iran en andere leden van de Organisatie van Petroleumexporterende Landen (OPEC) exporteren het grootste deel van hun ruwe olie via de straat, voornamelijk naar Azië. Elke verstoring zou daarom een risico vormen voor de wereldwijde olievoorraad en mogelijk de prijzen opdrijven.

De Britse Maritieme Handelsorganisatie (UKMTO) maakte zaterdag, na de escalatie, bekend dat zij meldingen ontving over de afsluiting van de Straat van Hormuz. Verschillende schepen in de Golf hadden bericht ontvangen over de sluiting van de straat. Reuters meldde, op basis van bronnen in de handelswereld, dat enkele grote oliemaatschappijen en handelaren hun transporten door de smalle doorgang hadden opgeschort.
pi_220226681
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump door de voordeur ontvangen als een keizer (plus een paar fijne dealtjes sluiten) en langs de achterdeur Islamitische terroristen steunen.
Ziedaar het sluwe regime van Saoedi-Arabië.

Het stenigen van 'zondige' vrouwen doen ze niet eens via de achterdeur overigens, dat doen ze gewoon in het openbaar. Maar Trump heeft zijn deal en gaat in Mar-a-Lago lekker de sauna in. Zijn probleem niet.
Is ook pragmatisme.

Ik zou ook het liefst de gehele wereld schoon willen vegen van onderdrukking. Maar er is geen mogelijkheid. Kijk eens naar hoe vrouwen inmiddels weer in een hel op aarde zitten in Afghanistan. Tried, tested, failed.
pi_220226685
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is op geopolitiek niveau ook niet echt zoiets als "de islam". Ze vechten elkaar ook overal de tent uit.
Correct.
pi_220226686
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar zitten ook vaak criminelen tussen hè.
M’n zoon wilde graag naar Dubai in de meivakantie, heb toch een andere bestemming geregeld en gezegd dat we daar later nog eens naartoe kunnen. Ben er blij om die keuze nu te hebben gemaakt. :')
Mijn dochter (14) heeft een spuughekel aan Dubai, terwijl ik maar haar noot over gehad heb. Ze wil wel een keer naar Japan.
Maar ze heeft ook een hekel aan alle Dubai dingen als Dubai bonbons en ijs: Dat is zoooo gaaar! Roept ze dan. :')
Vakman pur sang
pi_220226687
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
behalve dan dat de benzine erg duur gaat worden
[..]

En ons gas komt uit Qatar :{
Groot fan van User Wotte
pi_220226690
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Inderdaad. Meestal hebben landen niet voor niets een dictatuur.
pi_220226692
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
En ons gas komt uit Qatar :{
Dat kunnen we ook, voor nòg duurder dan nu al, uit de VS halen. :')
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 1 maart 2026 @ 09:39:17 #300
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220226694
quote:

Ja dat gaat kortsluiting veroorzaken in die koppies
pi_220226695
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')